Постанова
від 19.01.2012 по справі 20/5025/1919/11
РІВНЕНСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

20/5025/1919/11

   

РІВНЕНСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

33001 , м. Рівне,  вул. Яворницького, 59

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"19" січня 2012 р.                                                           Справа № 20/5025/1919/11  

Рівненський апеляційний господарський суд у складі колегії:

Головуючого  судді                         Філіпова Т.Л.

судді                                                   Саврій В.А. ,

 судді                                                   Маціщук А.В.   

при секретарі Карпець О.О.     

за участю представників сторін:

позивача - Книговський В.О.     

відповідача -  Богуш І.А.     

розглянувши апеляційну скаргу відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю "УкрЄвро"  на рішення господарського суду Хмельницької області від 24.11.11 р. у справі № 20/5025/1919/11 (суддя Гладій С.В.)

за позовом   Державної  екологічної інспекції в Чернівецькій області

до                  Товариства з обмеженою відповідальністю "УкрЄвро"

про           стягнення в сумі  15153,12 грн. шкоди заподіяної внаслідок забруднення земельних ділянок нафтопродуктами та важкими металами

          Рішенням господарського суду Хмельницької області від 24.11.2011 року у справі №20/5025/1919 (суддя Гладій С.В.) задоволено позов Державної екологічної інспекції в Чернівецькій області до Товариства з обмежено відповідальністю «УкрЄвро»про стягнення 15153,12 грн шкоди, заподіяної внаслідок забруднення земельних ділянок нафтопродуктами та важкими металами.

          Суд першої інстанції, приймаючи рішення, виходив з того, що позовні вимоги відповідають чинному законодавству і фактичним обставинам справи, підтверджені належними доказами.

          Не погоджуючись із рішенням господарського суду Хмельницької  області від 24.11.2011 року у справі №20/5025/1919/11 відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить прийняти до розгляду апеляційну скаргу та витребувати матеріали справи №20/5025/1919/11 за позовом Державної екологічної інспекції в Чернігівській області до ТОВ «Укр-Євро»про стягнення 15135 грн. 12 коп. шкоди, заподіяної в наслідок забруднення землі нафтопродуктами та важкими металами з господарського суду в Хмельницькій області. За наслідками розгляду апеляційної скарги, скасувати рішення господарського суду Хмельницької області від 24.11.2011 року з мотивів недоведеності обставин, що мають значення для справи, які місцевим суд першої інстанції визнав встановленими, а також з мотивів порушення та неправильного застосування норм матеріального та процесуального права і припинити провадження у справі.

          В апеляційній скарзі Товариство з обмеженою відповідальністю «УкрЄвро» посилається на ту обставину, що в ході здійснення відбору проб, було допущено  порушення  вимог ГОСТ 17.4.01-83, а саме не виконано вимоги п.4,5,5.1,9,10,11.1, 12. Крім того даною службовою особою було  проігноровано вимоги ГОСТ 17.4.4.02-84 п.2.1.,2.2,3.1,3.2.,3.3.,3.3.1. Проби відбирались недозволеною для використання металевою саперною лопаткою (потрібно ножем, шпателем із прикопки  або точечним буром - не металевими виробами), усі проби по винні бути зваженні безпосередньо на місці відбору проб. Проби повинні поміщатись в тару скляного походження з притертими пробками ( або металеві колби з нейтрального металу) і обов'язковою вимогою є  унеможливлення повторного забруднення. В да ному випадку згідно представлених документів , ці вимоги не були дотримані, що викликає сумніви в достовірності  відібраних проб ґрунту.

          Скаржник також зазначає, що вимі рювання показників складу та властивостей ґрунтів, згідно з актами відбору проб ґрунтів № 22-11, 23-11, 24-11 проводились 11 серпня 2011 року, тобто через 9 днів з моменту відбору, а згідно із п. 12 ГОСТ 17.4.01-83 такі дослідження проводяться на протязі 5 годин, можливо через двоє суток , але при дотриманні температурного режиму зберігання. Забори ґрунту здійснювались Гуцуляком М.В. та іншими особами, які брали участь у перевірці, за межами орен дованих виробничих площадок. Протоколи 22-11, 23-11 ,24-11 від 11 серпня 2011 року та розрахунки відшкодування складені та розраховані з порушеннями Наказу № 171 від 27.10.97 року та змінами до нього від 04.04.2007 року МОНПС України, при розрахунках допущено помилки та не врахо вано вимоги Методики визначення розмірів шкоди. Скаржник звертає увагу суду на лист №692 від 17.08.2011 року відділу Держкомзе му у Сторожинецькому районі згідно з яким, землі, на яких розміщена виробнича площадка (договір оренди № 1-05\11СР від 05.05.2011 року) відноситься до земель сільськогосподарського при значення і грошова оцінка 1 кв. м. якої, складає 40 грн. 51коп. , що не відповідає дійсності, оскільки  дані землі відносяться до земель промисловості. Розрахунки в цій частині не відповідають дійсності. Згідно листа №10-10/768 від 17.08.2011 року відділу Держкомзему у Кіцманському районі взагалі не зазначено категорії зе мель до яких вона відноситься , а тому вважаємо грошову оцінку такою , що не відповідає дійс ності.

          Ухвалою Рівненського апеляційного господарського суду від 20.12.2011р. у даній справі апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Укр-Євро"  прийнято до провадження,  справу призначено до слухання.

          Представник позивача в судове  засідання з'явився та заперечив проти доводів апеляційної скарги, а також  надав пояснення на обгрунтування своєї правової позиції.

          В судовому засіданні апеляційної інстанції, 19.01.2012 р. представник відповідача підтримав доводи апеляційної скарги та надав пояснення на обгрунтування своєї правової позиції.

          Розглянувши доводи апеляційної скарги, вивчивши матеріали справи, наявні в ній докази, перевіривши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесу-ального права, Рівненський апеляційний господарський суд          

ВСТАНОВИВ:

   Як вбачається з матеріалів справи, Державною екологічною інспекцією в Чернівецькій області відповідно до ст. ст. 20, 40  Закону України „Про охорону навколишнього природного середовища”, ст. 35 Закону України „Про охорону земель”, Закону України „Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності”, Положення про державну екологічну інспекцію в Чернівецькій області, затвердженого наказом Мінприроди України від 19.02.2007р. № 55 та відповідно до наказу Державної екологічної інспекції від 27.07.2011 року № 219 проведено перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства ТОВ „Укр-Євро”.

Для визначення якісного складу земельних ресурсів було відібрано проби ґрунтів на території площадок приймання металобрухту товариства з обмеженою відповідальністю „Укр-Євро” за адресами: пункт приймання металобрухту в смт. Лужани, вул. Прутська, 3, Кіцманського району Чернівецької області (акт відбору проб ґрунтів від 02.08.2011 року № 22-11); пункт приймання металобрухту в м. Вижниця, вул. Чорновола, 5, Вижницького району Чернівецької області (акт відбору проб ґрунтів від 02.08.2011 року № 23-11); пункт приймання металобрухту в м. Сторожинець, вул. Кобилянська, 30А, Сторожинецького району Чернівецької області (акт відбору проб ґрунтів від 02.08.2011 року № 24-11), про що складено акт перевірки від 02.08.2011р., який підписано начальником дільниці ТОВ „Укр-Євро” в смт. Лужани Пшоником Б. М., начальником дільниці ТОВ „Укр-Євро” в м. Вижниця Стасій О.В., начальником дільниці ТОВ „Укр-Євро” в м. Сторожинець Грицай О.М. без зауважень та заперечень.

В акті перевірки зафіксовано, що при здійснення господарської діяльності ТОВ „Укр-Євро” здійснює господарську діяльність на території Чернівецької області у сфері заготівлі та переробки металобрухту чорних металів. При здійсненні господарської діяльності товариством допущені наступні порушення:

- площадка приймання металобрухту в смт. Лужани вул. Прутська, 3, Кіцманського району: Біля облаштованої бетонованої площадки візуально виявлено розливи нафтопродуктів на земельній ділянці, в зв'язку з чим працівниками відділу інструментально-лабораторного контролю Держекоінспекції проведено відбір проб ґрунту на предмет забруднення землі нафтопродутами в порушенні вимог ст. 95, 96, 167 Земельного Кодексу України та ст. 46 Закону України „Про охорону земель” (акт відбору проб ґрунтів № 22-11 від 02 серпня 2011 року в смт. Лужани, вул. Прутська, 3 Кіцманського району).

- площадка приймання металобрухту в м. Вижниця, вул. Чорновола, 5: Біля облаштованої бетонованої площадки візуально виявлено розливи нафтопродуктів на земельній ділянці, в зв'язку з чим працівниками відділу інструментально-лабораторного контролю Держекоінспекції проведено відбір проб ґрунту на предмет забруднення землі нафтопродуктами в порушенні вимог ст. 95, 96, 167 Земельного Кодексу України та ст. 46 Закону України „Про охорону земель” (акт відбору проб ґрунтів № 23-11 від 02 серпня 2011 року в м. Вижниця вул. Чорновола, 5).

- площадка приймання металобрухту в м, Сторожинець вул. Кобилянська, 30а: Біля облаштованої бетонованої площадки візуально виявлено розливи нафтопродуктів на земельній ділянці, в зв'язку з чим працівниками відділу інструментально-лабораторного контролю Держекоінепекції проведено відбір проб ґрунту на предмет забруднення землі нафтопродуктами в порушенні вимог ст. 95, 96, 167 Земельного Кодексу України та ст. 46 Закону України „Про охорону земель” (акт відбору проб ґрунтів № 24-11 від 02 серпня 2011 року в м. Сторожинець вул. Кобилянська, 30а).

Відповідно до акту відборів проб ґрунтів від 02.08.2011 року, проведено вимірювання показників складу та властивостей проб ґрунтів на даних територіях, пункт приймання металобрухту в смт. Лужани, вул. Прутська, 3, пункт приймання металобрухту в смт. Вижниця, вул. Чорновола, 5, пункт приймання металобрухту в м. Сторожинець, вул. Кобилянської, 30А, про що складені протоколи № 22-11 від 11.08.2011р., № 23-11 від 11.08.11р., № 24-11 від 11.08.11р.

У протоколах зазначено, що відбір проб ґрунтів відходів проведено відповідно до вимог ГОСТ 17.4.3.01-83 „Охрана природы. Почвы. Общие требования к отбору проб”, ГОСТ 17.4.4.02-84 „Охрана природы. Почвы. Методы отбора и подготовки проб для химического, бактериологического, гельминтологического анализа”, відповідних методик виконання вимірювань вмісту показників складу і властивостей проб ґрунтів, відходів.

Вимірювання проведені відповідно до методик виконання вимірювань (МВВ), допущених до використання та наведених у Переліку методик виконання вимірювань (визначень) складу та властивостей проб об'єктів довкілля, викидів, відходів і скидів, тимчасово допущених до використання Мінприроди”, затвердженим заступником Міністра охорони навколишнього природного середовища України, Головним державним інспектором України з охорони навколишнього природного середовища від 12.12.2007р.

В результаті вимірювань показників складу та властивостей ґрунтів проведених відділом інструментально-лабораторного контролю Державної екологічної інспекції в Чернівецькій області (протокол вимірювань показників складу та властивостей ґрунтів № 22-11 від 11.08.2011р., протокол вимірювань показників складу та властивостей ґрунтів № 23-11 від 11.08.2011р., протокол вимірювань показників складу та властивостей ґрунтів № 24-11 від 11.08.2011р.), встановлено факт забруднення нафтопродуктами та важкими металами вищезазначених земельних ділянок, а саме : свинець, залізо, нікель, хром.

Відповідно до Методики визначення розмірів шкоди, зумовленої забрудненням і засміченням земельних ресурсів через порушення природоохоронного законодавства, що затверджена Наказом Мінекобезпеки України від 27.10.1997р. № 171 (із змінами від 04.04.2007р.) Державною екологічною інспекцією 10.06.2011р. проведено розрахунки розміру шкоди від забруднення нафтопродуктами, залізом земельних ділянок на території дільниці приймання металобрухту в смт. Лужани по вул. Прусська,3, в м. Вижниця по вул. Чорновола, 5, та в м. Сторожинець по вул. Кобилянської, 30-А, розмір якої склав 15153,12 грн.

Дослідивши матеріали справи та  обставини   на предмет повноти їх встановлення, надання їм  судом першої інстанції належної юридичної оцінки, вивчивши доводи апеляційної скарги  стосовно дотримання норм матеріального і процесуального права, колегія суддів Рівненського   апеляційного  господарського суду дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ст. 16 Конституції України, забезпечення екологічної безпеки і підтримання екологічної рівноваги на території України  є обов'язком держави.

Реалізація зазначеного обов'язку здійснюється державою через відповідні органи, які зважаючи на приписи частини 2 ст.19 Конституції України, зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України.

За правилами статті 20 Закону України „Про охорону навколишнього природного середовища”, до компетенції спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань екології та природних ресурсів і його органів на місцях належать державний контроль за використанням і охороною земель, надр, поверхневих і підземних вод, атмосферного повітря, лісів та іншої рослинності, тваринного світу, морського середовища та природних ресурсів територіальних вод, континентального шельфу і виключної (морської) економічної зони республіки, а також за додержанням норм екологічної безпеки.

Забезпечення реалізації державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення та охорони природних ресурсів, поводження з відходами (крім поводження з радіоактивними відходами), екологічної та в межах своєї компетенції радіаційної безпеки на відповідній території згідно Положення про Державну екологічну інспекцію в областях, містах Києві та Севастополі, затвердженого Наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 19.12.2006р. за № 548, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13 лютого 2007 року за № м119/13386 „Про затвердження Положення про Державне управління охорони навколишнього природного середовища в областях, містах Києві та Севастополі  та Положення про Державну екологічну інспекцію в областях, містах Києві та Севастополі” покладено на Державну екологічну інспекцію.

Згідно з ч. 5 Положення про Державну екологічну інспекцію в областях, містах Києві та Севастополі, затверджено Наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 19.12.2006р. № 548 (із змінами), інспекція вправі обстежувати в установленому порядку підприємства, установи і організації з метою перевірки додержання ними вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища, виконувати в установленому порядку відбір проб, інструментально-лабораторні вимірювання показників складу та властивостей, у тому числі забруднюючих речовин на об'єктах, що обстежуються; перевіряти документи на право спеціального використання природних ресурсів (ліцензії, дозволи); складати акти перевірок і протоколи про адміністративні правопорушення та розглядати справи про адміністративні правопорушення у межах повноважень, визначених законом; подавати позови про відшкодування втрат і збитків, завданих унаслідок порушення вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища.

Відповідно до ст. ст. 91, 96 Земельного кодексу України власники (користувачі) земельних ділянок зобов'язані додержуватись вимог законодавства про охорону довкілля та зберігати корисливі властивості землі.

Статтею 167 (п. 1) Земельного кодексу України передбачено, що господарська та інша діяльність, яка зумовлює забруднення земель і ґрунтів понад встановлення і гранично допустимі концентрації небезпечних речовин, забороняється.

За приписами статті 35 Закону України „Про охорону земель”, власники і землекористувачі, в тому числі орендарі, земельних ділянок при здійсненні господарської діяльності зобов'язані: дотримуватися вимог земельного та природоохоронного законодавства України; проводити на земельних ділянках господарську діяльність способами, які не завдають шкідливого впливу на стан земель та родючість ґрунтів; уживати заходів щодо запобігання негативному і екологонебезпечному впливу на земельні ділянки та ліквідації наслідків цього впливу.

З положень ст. 69 Закону України „Про охорону навколишнього природного середовища” випливає, що шкода, заподіяна внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, підлягає компенсації, як правило, в повному обсязі без застосування норм зниження розміру стягнення та незалежно від збору за забруднення навколишнього природного середовища та погіршення якості природних ресурсів.

Згідно статті 1166 ЦК України, майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала.

Відповідно до ст. 68 Закону України „Про охорону навколишнього природного середовища”, п. "в" ч. 1 ст. 211 Земельного кодексу України, громадяни та юридичні особи несуть цивільну, адміністративну або кримінальну відповідальність за псування сільськогосподарських угідь та інших земель, їх забруднення хімічними та радіоактивними речовинами і стічними водами, засмічення промисловості, побутовими та іншими відходами згідно з законодавством України.

Підприємства, установи, організації та громадяни України, а також іноземні юридичні та фізичні особи та особи без громадянства зобов'язані відшкодувати шкоду, завдану внаслідок порушення вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища, в порядку та розмірах, встановлених законодавством України.

Порядок розрахунку розмірів відшкодування шкоди суб'єктами господарювання та фізичними особами в процесі їх діяльності через забруднення земель хімічними речовинами, їх засмічення промисловими, побутовими та іншими відходами встановлено Методикою визначення розмірів шкоди, зумовленої забрудненням і засміченням земельних ресурсів через порушення природоохоронного законодавства, яка розроблена відповідно до Законів України „Про охорону навколишнього природного середовища”, „Про відходи” та інших нормативно-правових актів, затверджена Наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища  від 27.10.1997р. за № 171.

Відповідно до п. п. 3.3., 4.1 Методики, факти забруднення (засмічення) земель встановлюються уповноваженими особами, які здійснюють державний контроль за додержанням вимог природоохоронного законодавства шляхом оформлення актів перевірок, протоколів про адміністративне правопорушення та інших матеріалів, що підтверджують факт забруднення та засмічення земель, а розміри шкоди обчислюються на основі актів перевірок, протоколів про адміністративне правопорушення та інших матеріалів, що підтверджують факт забруднення земель, протягом шести місяців з дня виявлення порушення.

Процедуру проведення перевірок з питань здійснення державного контролю у сфері охорони навколишнього природного середовища та оформлення їх результатів визначає порядок організації та проведення перевірок суб'єктів господарювання щодо дотримання вимог природоохоронного законодавства, затверджений Наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 10.09.2008р. за № 464.

Державні інспектори проводять перевірки об'єкта в присутності керівника суб'єкта господарювання або уповноважених ним осіб (п. п. 4.9 Положення).

Згідно п. п. 4.1. Положення, перевірка складається з таких основних частин: підготовка до перевірки; проведення перевірки; оформлення результатів перевірки (складання акта перевірки, оформлення інших матеріалів перевірки), при цьому відповідно до п. 1.4. порядку акт перевірки - документом, який фіксує факт проведення планових, позапланових перевірок суб'єктів господарювання і є носієм доказової інформації про виявлені порушення вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища та його дотримання; обговорення результатів перевірки, підписання акта перевірки; застосування адміністративних стягнень до порушників законодавства про охорону навколишнього природного середовища (у разі виявлення порушень).

В акті перевірки, зокрема, зазначається виявлені порушення й недоліки; обставини та суть порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища (за наявності) з посиланням на нормативно-правові акти, вимоги яких порушені (п. 4.15 Положення).

Отже, факти порушення вимог природоохоронного законодавства, що призвели до збитків, встановлюються уповноваженими посадовими особами при проведенні перевірок, за результатами яких складається акт.

З матеріалів справи вбачається, що Державною екологічною інспекцією в Чернівецькій області  проведено перевірку  дотримання вимог природоохоронного законодавства ТОВ „Укр-Євро” та складено  акт перевірки  від 02.08.2011р., з якого вбачається, що  для визначення якісного складу земельних ресурсів було відібрано проби ґрунтів на території площадок приймання металобрухту товариства з обмеженою відповідальністю „Укр-Євро” за адресами: пункт приймання металобрухту в смт. Лужани, вул. Прутська, 3, Кіцманського району Чернівецької області (акт відбору проб ґрунтів від 02.08.2011 № 22-11); пункт приймання металобрухту в м. Вижниця, вул. Чорновола, 5, Вижницького району Чернівецької області (акт відбору проб ґрунтів від 02.08.2011 № 23-11); пункт приймання металобрухту в м. Сторожинець, вул. Кобилянська, 30А, Сторожинецького району Чернівецької області (акт відбору проб ґрунтів від 02.08.2011р. № 24-11). Акт перевірки від 02.08.2011р. підписано начальником дільниці ТОВ „Укр-Євро” в смт. Лужани Пшоником Б.М., начальником дільниці ТОВ „Укр–Євро” в м. Вижниця Стасій О.В., начальником дільниці ТОВ „Укр–Євро”  в м. Сторожинець Грицай О.М. без зауважень та заперечень.

В результаті вимірювань показників складу та властивостей ґрунтів проведених відділом інструментально-лабораторного контролю Державної екологічної інспекції в Чернівецькій області (протоколи вимірювань показників складу та властивостей ґрунтів № 22-11 від 11.08.2011р., № 23-11 від 11.08.2011р.,  № 24-11 від 11.08.2011р.), встановлено факт забруднення нафтопродуктами та важкими металами вищезазначених земельних ділянок (свинець, залізо, нікель, хром), чим порушено вимоги ст. 96 ЗК України, ст. 35 Закону України „Про охорону земель”.

Відповідно до Методики визначення розмірів шкоди, зумовленої забрудненням і засміченням земельних ресурсів через порушення природоохоронного законодавства, що затверджена Наказом Мінекобезпеки України від 27.10.1997р. № 171 (із змінами від 04.04.2007р.) Державною екологічною інспекцією 10.06.2011р. проведено розрахунки розміру шкоди від забруднення нафтопродуктами, залізом земельних ділянок на території дільниці приймання металобрухту в смт. Лужани по вул. Прусська,3, в м. Вижниця по вул. Чорновола, 5, та в м. Сторожинець по вул. Кобилянської, 30-А, розмір якої склав 15153,12 грн.

Висновок господарського суду на підставі об"єктивно і повно встановлених обставин справи про те, що у діях відповідача є  наявними усі складові елементи правопорушення, яке тягне за собою цивільно-правову відповідальність ТОВ „Укр–Євро” за шкоду, заподіяну навколишньому природному середовищу, є обгрунтованим і правильним.

Доводи апеляційної скарги відповідача  суд апеляційної інстанції не вважає переконливими та  віхиляє, з огляду на викладене вище.

Враховуючи викладене, колегія суддів дійшла висновку, що доводами апеляційної скарги  висновків  господарського суду не спростовано, підстав для скасування або  зміни рішення, встановлених статтею 104  Господарського процесуального кодексу  України, не  встановлено, а відтак  апеляційну скаргу   слід залишити  без задоволення, рішення господарського суду - без змін.

Керуючись ст.ст. 99,101,103,105,109,110 Господарського процесуального кодексу України, апеляційний господароський суд -

  

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу  Товариства з обмеженою відповідальністю "УкрЄвро" на рішення господарського суду Хмельницької області  від 24.11.11 р. у справі №20/5025/1919/11 залишити без задоволення, рішення господарського суду Хмельницької області - без змін.

Справу №20/5025/1919/11 повернути до господарського суду Хмельницької області.

Постанова набирає законної сили з дня її прийняття. Постанову суду апеляційної інстанції може бути оскаржено у касаційному порядку до Вищого господарського суду України протягом двадцяти днів з дня набрання постановою законної сили.  

Головуючий суддя                                                                       Філіпова Т.Л.  

Суддя                                                                                              Саврій В.А.  

Суддя                                                                                              Маціщук А.В.  

01-12/796/12  796/12

СудРівненський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення19.01.2012
Оприлюднено08.02.2012
Номер документу21276343
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —20/5025/1919/11

Постанова від 25.04.2012

Господарське

Вищий господарський суд України

Мачульський Г.М.

Постанова від 19.01.2012

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Філіпова Т.Л.

Ухвала від 20.12.2011

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Філіпова Т.Л.

Рішення від 24.11.2011

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Гладій С.В.

Ухвала від 14.11.2011

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Гладій С.В.

Ухвала від 28.10.2011

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Гладій С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні