ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
Автономна Республіка К рим, 95003, м.Сімферополь, вул.О.Нев ського/Річна, 29/11, к. 313
РІШЕННЯ
Іменем України
13.12.2011 Справа №5002-24/133-2011
За позовом Прокурора АРК (95015, м.Сімферополь, вул..Севасто польська, 21) в інтересах держа ви в особі
Позивача 1 Верховної Ради АР Крим (95000, м.Сімферополь, вул..К. М аркса, 18)
Позивача 2 Ради Міністрів АР Крим (95000, м.Сімферополь, вул..Кір ова, 13)
До відповідача 1 Гурзуфськ ої селищної ради (98640, м.Ялта, смт .Гурзуф, вул.Подвойського,9)
До відповідача 2 Громадськ ої організації «Лагуна» (98600, м. Ялта, смт.Лівадія, вул..Віногра дна, 11, кв.3)
За участю третіх осіб, які н е заявляють самостійних вимо г на предмет спору
1 Кримське республіканське підприємство «Виробниче під приємство водопровідно-кана лізаційного господарства Пі вденного берега Криму» (98612, м.Я лта, вул..Кривошти,27)
2 Кримський республіканськ ий комітет по земельних ресу рсах (95000, м.Сімферополь, вул.Кеч кеметська, 114)
3 КРП Кримське протизсувне у правління (98600, м.Ялта, вул.Горьк ого, 30)
Про визнання недійсним ріш ення та договору оренди земл і.
Суддя ГС АР Крим Г.Г. Колосова
ПРЕДСТАВНИКИ:
Прокурор - Шехірєва Н.Ю., п освідчення №11016.
Від позивача 1 - Спiлiотi I.I., п редставник, посвiдчення № 58 ви дане 15.05.2011р.
Від позивача 2 - Зигар В.Л., представник, паспорт НОМЕ Р_1 виданий 10.05.2002р.
Від відповідача 1 - не з' я вився.
Від відповідача 2 - Гуляєв Р.В., представник, паспорт Н ОМЕР_2 виданий 04.12.2009р
Третя особа 1 - не з' явивс я.
Третя особа 2 - не з' явивс я.
Третя особа 3 - Новожилов О .Ю., представник, посвідчення № 86.
Обставини справи: до госп одарського суду звернувся Пр окурор АРК в інтересах держа ви в особі Верховної Ради АР К рим та Ради Міністрів АР Крим з позовом до відповідачів Гу рзуфської селищної ради та Г ромадської організації «Лаг уна» про визнання недійсним рішення та договору оренди з емлі.
Ухвалою від 14.01.2011р. суд залучи в до участі у справі у якості т ретьої особи, яка не заявляє с амостійних вимог на предмет спору Кримське республіканс ьке підприємство «Виробниче підприємство водопровідно-к аналізаційного господарств а Південного берега Криму».
Позовні вимоги вмотивован і наступним:
Рішенням Гурзуфської сели щної ради від 02.06.04 №5 затверджен о проект землеустрою по відв еденню земельної ділянки пло щею 0,6655 га, розташованої за адр есою: смт. Гурзуф, в районі ММЦ «Гурзуф» строком на 49 років в оренду громадській організа ції «Лагуна» для будівництва та експлуатації місць збері гання плавзасобів -елінгів.
Договір оренди земельної д ілянки укладено 20.07.04. За умовам и договору земельна ділянка вільна від забудови, будь-які об'єкти інфраструктури відс утні.
Проте, прокуратурою АР Крим 19.11.10 р. порушено кримінальну сп раву №11077110214 відносно Гурзуфськ ого селищного голови ОСОБА _1 та землевпорядника ради ОСОБА_2, службових осіб Гурз уфської селищної ради та пос адових осіб управління Голов ного архітектора Ялтинської міської ради за фактом надан ня в оренду громадській орга нізації «Лагуна» строком на 49 років земельних ділянок пло щами 0,6655 та 0,700 га для будівництв а елінг-центру з гідротехніч ними спорудами, набережною т а пляжем за ознаками злочині в, передбачених ч.2 ст.364, ч.2 ст.366 К К України.
Як встановлено, станом на ча с прийняття спірного рішення за вказаною адресою було роз ташовано державне майно, що н алежить АР Крим - берегоукріп лювальні та гідротехнічні сп оруди - стіна з бетону висотою 2 м та довжиною 250 м., площею 500 кв.м .; стіна з бетону висотою 3 м та д овжиною 250 м, площею 750 к.м., плато берега з залізобетону, ширин ою 16 м., довжиною 300 м, площею 4800 кв .м, яких збудовано протягом 1969-1 982 pp.
Дані споруди, зазначені як « Берегоукріплювальні споруд и» перебували та на цей час п еребувають на балансі Кримс ького Республіканського п ідприємства «Виробниче підп риємство водно-каналізаційн ого господарства Південного берегу Криму», майно якого на підставі Постанови Верховно ї Ради АР Крим №984-2/2000 від 15.03.00 нале жить АР Крим та перебуває у сф ері управління Міністерства житлово-комунального господ арства АР Крим.
09.02.2011р. представником другого відповідача через канцелярі ю суду надано клопотання про об' єднання справ №5002-24/133-2011 та № 5002-25/126-2011 у одне провадження.
Ухвалою ГС АР Крим від 09.02.2011 р. у задоволенні клопотання Гр омадської організації «Лагу на» про об' єднання справ №5002 -24/133-2011 та №5002-25/126-2011 у одне проваджен ня було відмовлено.
Третьою особою №1 було заявл ено усне клопотання про вжит тя заходів забезпечення позо ву, шляхом заборони призводи ти будь-які дії на спірній зем ельній ділянці. Своє клопота ння було обґрунтовано фактом наявності підозри, що на озна ченій земельній ділянці може бути здійснено будівництво, що, у випадку задоволення поз овних вимог, зробить неможли вим виконання такого рішення .
Ухвалою ГС АР Крим від 16.02.2011 р. у задоволенні вказаного клоп отання про забезпечення позо ву було відмовлено.
16.02.2011р. від представника друг ого відповідача до канцелярі ї суду надійшло клопотання п ро зупинення провадження у с праві до розгляду кримінальн ої справи №11077110214 по обвинувачен ню Гурзуфського селищного го лови ОСОБА_1 та землевпоря дника ОСОБА_2, посадових о сіб Гурзуфської селищної рад и та Управління головного ар хітектора Ялтинської місько ї ради по факту надання в орен ду ГО «Лагуна» строком на 49 ро ків земельних ділянок площею 0,6655га та 0,700га.
Ухвалою ГС АР Крим від 16.02.2011 р. вказане клопотання було задо волено та провадження по спр аві було зупинено до розгляд у кримінальної справи №11077110214.
Також ухвалою від 16.02.2011 р. бул о залучено до участі у справі у якості третіх осіб, які не з аявляють самостійних вимог н а предмет спору - Кримський ре спубліканський комітет по зе мельним ресурсам ( третя особ а №2 ) та КРП Кримське протизсу вне управління ( третя особа № 3 ).
Постановою Севастопольськ ого апеляційного господарсь кого суду від 11.04.2011р. ухвалу Гос подарського суду від 16.02.2011р. ска совано частково - п.4 у частин і зупинення провадження до р озгляду кримінальної справи № 11077110214.
Ухвалою Вищого господарсь кого суду України від 19.05.2011р. ка саційну скаргу на постанову Севастопольського апеляцій ного господарського суду від 11.04.2011р. повернуто без розгляду.
Ухвалою Вищого господарсь кого суду України від 03.10.2011р. ка саційну скаргу на постанову Севастопольського апеляцій ного господарського суду від 11.04.2011р. повернуто без розгляду.
У зв' язку з вказаним суд ух валою від 07.11.2011 р. провадження п о справі поновив.
Ухвалою від 29.11.2011 р. судом було задоволено клопотання пози вача №2 та продовжено строк ро згляду справи до 16.12.2011 р.
Позивач №2 у поясненнях від 05.12.2011 р. повідомив про те, що позо вні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню у повному обсязі.
Відповідач проти задоволе ння позовних вимог заперечує по мотивам, викладеним у відз иві на позов.
Позивачі та прокурор позов ні вимоги підтримали у повно му обсязі.
Позивачем №2 було надано поя снення, відповідно до яких ві н висловив свої заперечення щодо доводів відповідача №2, в исловлених у відзиві на позо в.
Відповідач №2 наполягав на в ідмові у задоволенні позовни х вимог.
Відповідач №1 явку представ ника в судове засідання не за безпечив, про час та місце роз гляду справи був сповіщений належним чином.
Розгляд справи відкладавс я в порядку статті 77 Господарс ького процесуального кодекс у України.
Судові засідання фіксувал ися за допомогою технічних з асобів, а саме програмно - ап аратного комплексу «Діловод ство суду».
Розглянувши матеріали спр ави, дослідивши представлені докази, заслухавши поясненн я представників позивачів №1 і №2, відповідача №2, третьої о соби №3 та прокурора, суд -
ВСТАНОВИВ:
02.06.2004 р. Гурзуфською селищною радою було винесено рішення №5 «Про передачу в довгострок ову оренду громадській орган ізації «Лагуна» земельної ді лянки, що знаходиться за адре сою: с. м. т. Гурзуф, в районі очи сних споруд ММЦ «Гурзуф» для будівництва та експлуатації місць збереження плавзасобі в - елінгів» ( т. 1, а. с. 8 - 9 ).
Вказаним рішенням було зат верджено ГО «Лагуна» матеріа ли попереднього узгодження м ісцерозташування земельної ділянки площею 1,5 га. для буді вництва та експлуатації місц ь збереження плавзасобів - елінгів за адресою: с.м.т. Гурз уф, в районі очисних споруд ММ Ц «Гурзуф» і надано згоду ГО « Лагуна» на складання проекту відводу земельної ділянки о рієнтованою площею 1,5 га. для б удівництва та експлуатації м ісць збереження плавзасобів - елінгів за адресою: с.м.т. Гу рзуф, в районі очисних споруд ММЦ «Гурзуф».
Також вказаним рішенням бу ло затверджено проект землеу стрію по відводу земельної д ілянки ГО «Лагуна» для будів ництва та експлуатації місць збереження плавзасобів - е лінгів за адресою: с.м.т. Гурзу ф, в районі очисних споруд ММЦ «Гурзуф».
Також було вирішено переда ти ГО «Лагуна» в довгостроко ву оренду строком на 49 років з емельну ділянку ( кадастрови й номер 0111946800:01:006:0054 ) площею 0,6655 га з з емель загального користуван ня Гурзуфської селищної ради , за угіддями - «відкриті зем лі без рослинного покрову аб о з незначним рослинним покр овом, в тому числі камяністі м ісця» для будівництва та екс плуатації місць збереження п лавзасобів - елінгів.
На підставі вказаного 20.07.2004 р . між відповідачем №1 по справі ( орендодавець ) і відповідаче м №2 по справі ( орендар ) був укл адений договір оренди земель ної ділянки ( т. 1, а. с. 10 - 14 ).
Вказаний договір був зареє стрований в Книзі записів до говорів оренди земельних діл янок 04.08.2004 р. за №00119.
Відповідно до п. 1.1 вказаного договору орендодавець перед ає, а орендар приймає у строко ве платне користування земел ьну ділянку на підставі Зако нів України «Про оренду земл і» і «Про місцеве самоврядув ання в Україні», Земельного к одексу України і у виконання рішення Гурзуфської селищно ї ради від 02.06.2004 р. №5. з земель сел ищної ради, що розташована за адресою: с.м.т. Гурзуф, в районі очисних споруд ММЦ «Гурзуф» , кадастровий № 0111946800:01:006:0054.
Відповідно до п. 2.1 вказаного договору в оренду передаєть ся земельна ділянка загально ю площею 0,6655 га., землі загально го користування, код не визна чений.
Відповідно до п. 2.7 вказаного договору об' єкти інфрастру ктури на даній земельній діл янці відсутні.
Відповідно до п. 3.1 вказаного договору він укладений на 49 р оків.
Відповідно до п. 5.1 вказаного договору земельна ділянка п ередається в оренду для буді вництва і експлуатації місць зберігання плавзасобів.
Відповідно п. 6.1 вказаного д оговору передача земельної д ілянки в оренду здійснюється з розробкою проекту його від воду і передається відповідн о до плану - схеми, яка є неві д' ємною частиною даного дог овору.
Відповідно до п. 6.2 вказаного договору передача земельної ділянки орендарю здійснюєть ся на протязі 10 - ти днів післ я державної реєстрації цього договору за актом приймання - передачі.
У виконання вказаного вище вказана земельна ділянка бул а передана в оренду відповід ачем №1 відповідачу №2, що підт верджується наявним в матері алах справи актом приймання - передачі земельної ділянк и ( т. 1, а. с. 96 ).
Прокурор просить суд визна ти недійсним вищевказане рі шення та договір оренди земе льної ділянки, оскільки Гурз уфською селищною радою було передано в оренду земельну д ілянку разом із розташовани ми на ній гідротехнічними сп орудами (бунами, набережною, п ідпорними стінами та пляжем) , які є державною власністю за гальнодержавного значення т а майновою належністю АР Кри м.
Прокурор вказує на те, що ст аном час прийняття спірного рішення за вказаною адресою було розташовано державне ма йно, що належить АР Крим - бере гоукріплювальні та гідротех нічні споруди - стіна з бетону висотою 2 м. та довжиною 250 м., пло щею 500 кв. м.; стіна з бетону висо тою 3 м. та довжиною 250 м., площею 7 50 кв. м., плато берега з залізобе тону, шириною 16 м., довжиною 300 м ., площею 4800 кв. м., яких збудовано протягом 1969-1982 pp.
Дані споруди, зазначені як « берегоукріплювальні споруд и» перебували та на цей час пе ребувають на балансі Кримськ ого Республіканського підпр иємства «Виробниче підприєм ство водно - каналізаційного господарства Південного бер егу Криму», майно якого на під ставі Постанови Верховної Р ади АР Крим №984 - 2/2000 від 15.03.2000 р. нал ежить АР Крим та перебуває у с фері управління Міністерств а житлово - комунального госп одарства АР Крим.
На підставі вказаного прок урор робить висновок про те, щ о відповідачем всупереч норм ам чинного законодавства Укр аїни надано в оренду землі во дного фонду, які зайняті гідр отехнічними спорудами, без в ідома власника та балансоутр имувача.
Дослідивши матеріали спра ви, суд дійшов висновку позов ні вимоги задовольнити у пов ному обсязі, виходячи з насту пних підстав.
Як вже вказувалося вище спі рним рішенням відповідачем № 1 було передано відповідачу № 2 в довгострокову оренду земе льну ділянку, що знаходиться за адресою: с. м. т. Гурзуф, в рай оні очисних споруд ММЦ «Гурз уф» для будівництва та експл уатації місць збереження пла взасобів - елінгів».
Судом встановлено, що Держа вною інспекцією з контролю з а використанням і охороною з емель АР Крим було проведено перевірку дотримання вимог земельного законодавства за адресою: с.м.т. Гурзуф, район оч исних споруд ММЦ «Гурзуф», по результатам якої було склад ено відповідний акт ( т. 1, а. с. 15 - 18 ).
В ході проведення перевірк и було встановлено, що на моме нт виконання проектів земле устрію і перенесення в натур у меж земельних ділянок площ ею 0,6655 га. ( для будівництва та ек сплуатації місць збереження плавзасобів - елінгів ) та 0,700 0 га (для будівництва та експлу атації місць зберігання плав засобів - елінг-центру, протиз сувних, берегоукріплювальни х та гідротехнічних споруд, н абережної з пляжною зоною), ро зташованих за адресою: с. м. т. Г урзуф, в районі очисних спору д ММЦ “Гурзуф”, що відведені н а користь громадської органі зації “Лагуна”, на указаній т ериторії знаходилися капіта льні споруди, що числяться на балансі юридичної особи дер жавної форми власності.
При цьому при розробці техн ічної документації ГО «Лагун а» на кадастровому плані зем ельної ділянки площею 0,6655 га. н е внесені та не зафіксовані м ежі берегоукріплювальних с поруд, що знаходяться на бала нсі третьої особи №1 по справі і розташовані в межах відвед ених ділянок.
За результатами проведено ї перевірки відділом Південн о - Кримського регіону Держав ної земельної інспекції Крим у зроблені наступні виводи: п роекти відводу виконані з по рушенням чинного законодавс тва та нормативно - правових а ктів у сфері землеустрою.
Також відповідно до наявно го в матеріалах справи висно вку №15 щодо вибору ( відв едення ) земельної ділянки пі д забудову від 20.02.2004 р. передана спірними рішенням та догово ром в оренду земельна ділянк а має вид грунта - кам' янис тий. ( т. 1, а. с. 26 - 27 ).
Відповідно до наявного в ма теріалах справи висновку по проекту землеустрію з відво ду земельної ділянки Ялтинсь кого міського управління зем ельних ділянок від 11.05.2004 р. пере дана в оренду земельна ділян ка визначена як камяністі мі сяця, без вказівку на певну к атегорію землі. ( т. 1, а. с. 25 ).
Відповідно до ст. 26 Конститу ції Автономної Республіки Кр им Верховна Рада АРК визнача є порядок управління майном, яке належить Автономній Рес публіці Крим, а Рада міністрі в АРК згідно з ч.2 ст.38 Конституц ії Автономної Республіки Кри м здійснює управління майном Автономної Республіки Крим у порядку, визначеному Верхо вною Радою АРК.
Прокурор посилався на те, що дані споруди, зазначені як «б ерегоукріплювальні споруди » перебували та на цей час пер ебувають на балансі Кримсько го Республіканського підпри ємства «Виробниче підприємс тво водно - каналізаційного г осподарства Південного бере гу Криму», майно якого на підс таві Постанови Верховної Ра ди АР Крим №984 - 2/2000 від 15.03.2000 р. нале жить АР Крим та перебуває у сф ері управління Міністерства житлово - комунального госпо дарства АР Крим.
Третя особа №3 по справі пос илалася на те, що згідно із Пос тановою Верховної Ради АР Кр им «Про склад майна, що належи ть Автономної республіці Кри м» від 15.03.2000 р. №982-2/2000 було затверд жено Перелік берегоукріплюв альних і протизсувних споруд , що належать Автономної Респ убліки Крим і знаходяться на балансі Кримського республі канського підприємства «Про тизсувне управління».
Дослідивши вказаний Перел ік, суд встановив, що в ньому у п. 104 зазначено берегоукріплю вальні споруди (роботи) на Гур зуфських КОС (м. Ялта) загально ю довжиною 0,5 км.
Таким чином суд дійшов висн овку про те, що берегоукріплю вальні споруди на Гурзуфськи х КОС (м. Ялта) є власністю Авто номної Республіки Крим. Суд т акож зазначає, що питання про те, у якої юридичної особі зна ходяться на балансі вказані берегоукріплювальні споруд и не є предметом доказування по даній справі та судом не до сліджувалося.
Відповідно до висновку пос тійної депутатської комісії по курортах, екології, будівн ицтву, архітектурі та землек ористуванню від 26.02.2004, узгоджен ому з начальником Державної екологічної інспекції Півде нно - Кримського регіону, зазн ачено, що деревна або чагарни кова рослинність на передано ї в оренду земельної ділянці відсутня, більша частина спі рної ділянки зайнята берегоу кріплювальними інженерними спорудами. ( т. 1, а. с. 24 ).
Таким чином, з матеріалів сп рави вбачається, що на момент прийняття спірного рішення Гурзуфською селищною радою т а на момент укладання між Гур зуфською селищною радою та г ромадською організацією “Ла гуна” спірного договору від 20.07.2004 р. оренди земельної ділян ки площею 0,6655 га., на зазначеній земельній ділянці знаходили сь берегоукріплювальні спор уди, власником яких є Автоном на Республіка Крим.
Відповідно до діючих на Укр аїні будівельних норм та пра вил - БНіП 2.06.01-86 “Гідротехнічні споруди. Основні положе ння проектування”, БНіП 2.01.15-90 Інженерний захист терито рій, будівель і споруд від неб езпечних геологічних процес ів. Основні положення проект ування”, та Державних будіве льних норм ДБН В. 1.1-3-97 “Інженерн ий захист територій, будів ель і споруд від зсувів і обвалів. Основні положенн я” берегоукріплювальні та пр отизсувні споруди, як об'єкти берегозахисну, відносяться до основних гідротехнічни х споруд у складі пляжів, б ун, траверсів, підводних волн оломів, банкетів, споруди схи льного типу, набережних і так е інше, які проектуються та бу дуються у зв'язці з протизсув ними заходами, призначеними для запобігання небезпечних геологічних процесів.
Відповідно до ч. 2 ст. 5 Закону України “Про приватизацію д ержавного майна” гідротехні чні та берегоукріплювальні с поруди є спорудами, що мають з агальнодержавне значення т а відповідно до Декрету Кабі нету Міністрів України від 31.1 2.1992 р. № 26-92 “Про перелік майнових комплексів державних підпри ємств, організацій, їх структ урних підрозділів основного виробництва, приватизація а бо оренда яких не допускаєть ся”, в редакції що діяла на мом ент прийняття оспорювальног о рішення та укладання догов ору оренди, і ч. 2 ст. 4 Закону Укр аїни “Про оренду державного та комунального майна” вони не можуть бути об'єктами прив атизації чи оренди.
Відповідач № 2 у відзиві на п озов посилається на те, що між третьою особою №3 по справі т а ТОВ «Санаторій Утес» було у кладено договір № 21/07 від 16.08.2007 пр о передачу в експлуатацію бе регоукріплювальних, протизс увних і пляжних споруд. Відпо відач №2 посилається на те, що вказаний договір було укладе но відповідно до постанови Р ади міністрів АРК від 11.03.1997 № 68. Т акож відповідач №2 посилаєть ся на той факт, що ТОВ «Санатор ій Утес» було узгоджено буді вництво та розміщення елінг- центру третьою особою № 3.
Суд з даного приводу зазнач ає, що предметом розгляду по д аній справі є оскарження ріш ення Відповідача №1 від 02.06.2004 № 5 т а договору оренди спірної ді лянки між Відповідачем №1 та В ідповідачем №2, укладений 20.07.2004. у виконання вказаного рішен ня.
Крім того, п. п. 5.5., на який поси лається Відповідач №2, за зміс том якого передбачено провод ити виділення земельних діля нок, розташованих під берего укріплювальними та протизсу вними спорудами, що входять д о складу майна, що належить Ав тономній Республіці Крим і п еребувають на балансі Кримсь кого республіканського підп риємства «Протизсувне управ ління», а також дозволяти роз міщення на них будь-яких об'єк тів за погодженням з Кримськ им республіканським підприє мством «Протизсувне управлі ння» було внесено постановою Ради міністрів АРК № 815 від 13.12.2007 «Про внесення змін до постан ови Ради міністрів АРК від 11.03.1 997 № 68».
На підставі вказаного суд в важає безпідставним посилан ня Відповідач №2 на Постанову Ради міністрів Автономної Р еспубліки Крим від 11.03.1997 № 68.
Посилання відповідача №2 на договори від 29.06.2005 р. про інвест ування проектування та будів ництва елінг - центру з ряту вальною станцією і пляжними спорудами на території с.м.т. Г урзуф та від 16.08.2007 р. №21/07 про перед ачу в експлуатацію берегоукр іплювальних, протизсувних і пляжних споруд, суд до уваги н е приймає, оскільки вказані д оговори були укладені вже пі сля прийняття відповідачем № 1 спірного рішення та укладен ня між відповідачами по спра ві спірного договору.
Також суд вважає за необхі дне зазначити на тому, що відп овідач №1, приймаючи спірне рі шення №5 від 02.06.2004 р., не визначив категорійності землі за ціль овим призначенням.
Також у п. 5.2 розділу №5 спірно го договору оренди земельної ділянки від 20.07.2004 р. зазначено, щ о цільове призначення земель ної ділянки - землі загальн ого користування.
Однак такої категорії земл і за цільовим призначенням н е існує.
Відповідно до ч. 1 ст. 20 Земел ьного кодексу України віднес ення земель до тієї чи іншої к атегорії здійснюється на під ставі рішень органів державн ої влади, Верховної Ради Авто номної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Респуб ліки Крим та органів місцево го самоврядування відповідн о до їх повноважень.
Статтею 19 Конституції Украї ни передбачено, що органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та закона ми України.
Відповідно до ст. 24 Закону У країни “Про місцеве самовряд ування в Україні” органи міс цевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважен ь та у спосіб, передбачені Кон ституцією і законами України , та керуються у своїй діяльно сті Конституцією і законами України, актами Президента У країни, Кабінету Міністрів У країни, а в Автономній Респуб ліці Крим - також нормативно-п равовими актами Верховної Ра ди і Ради міністрів Автономн ої Республіки Крим, прийняти ми у межах їхньої компетенці ї.
Відповідно до ст. 16 Цивільн ого кодексу України одними і з способів захисту прав та ін тересів є визнання правочину недійсним та визнання незак онними рішення, дій чи бездія льності органу державної вла ди, органу влади Автономної Р еспубліки Крим або органу мі сцевого самоврядування, їхні х посадових і службових осіб .
Відповідно до частини 10 ста тті 59 Закону України “Про місц еве самоврядування в Україні ” акти органів та посадових о сіб місцевого самоврядуванн я з мотивів їхньої невідпові дності Конституції або закон ам України визнаються незако нними в судовому порядку.
Згідно з частиною 1 статті 21 Ц ивільного кодексу України су д визнає незаконним та скасо вує правовий акт індивідуаль ної дії, виданий органом держ авної влади, органом влади Ав тономної Республіки Крим або органом місцевого самовряду вання, якщо він суперечить ак там цивільного законодавств а і порушує цивільні права аб о інтереси.
Відповідно до абз. 2, 3 п. 7 Поста нови Верховного Суду Україн и від 16.04.2004 № 7 „Про практику зас тосування судами земельного законодавства при розгляді цивільних справ” за заявою с торони, яка не погоджується з рішенням органу місцевог о самоврядування чи орган у виконавчої влади щодо зе мельного спору, суд перевір яє правильність цього ріше ння і вирішує спір по суті.
Захист прав громадян та юри дичних осіб на земельні діля нки здійснюється згідно з ч. 3 ст. 152 Земельного кодексу Укра їни зокрема шляхом визнання недійсними рішень органів ви конавчої влади або органів м ісцевого самоврядування; зас тосування інших передбачени х законом способів.
Відповідно до пункту 8 Поста нови Верховного Суду Україн и від 16.04.2004 № 7 „Про практику зас тосування судами земельного законодавства при розгляді цивільних справ” зазначено, що при оскарженні рішень орг анів виконавчої влади чи орг анів місцевого самоврядуван ня з питань, віднесених до їх к омпетенції, суд у разі задово лення позову визнає рішення цих органів недійсними і зоб ов'язує їх, залежно від характ еру спору, виконати певні дії на захист порушеного права ч и сам визнає це право за позив ачем.
При таких обставинах суд ді йшов висновку про те, що позов ні вимоги в частині визнання недійсним рішення Гурзуфськ ої селищної ради від 02.06.04 №5 підл ягають задоволенню.
Також прокурор просить виз нати недійсним договір оренд и земельної ділянки від 20.07.2004 р. , укладений між відповідачем №1 і відповідачем №2.
Частиною 1 ст. 215 ЦК України вс тановлено, що підставою неді йсності правочину є недодерж ання в момент вчинення право чину стороною (сторонами) вим ог, які встановлені частинам и першою - третьою, п' ятою т а шостою статті 203 цього Кодек су.
Відповідно до ст. 203 Цивільно го кодексу України такими ви могами є: зміст правочину не може суперечити цьому Кодек су, іншим актам цивільного з аконодавства, а також мора льним засадам суспільства. Особа, яка вчиняє правочин, п овинна мати необхідний обсяг цивільної дієздатності. Вол евиявлення учасника правоч ину має бути вільним і відп овідати його внутрішній волі . Правочин має бути спрямован ий на реальне настання право вих наслідків, що обумовлені ним.
Враховуючи те, що в основу д оговору оренди внесені відом ості, які не відповідали дійс ності, а саме: при укладанні до говору оренди був прихований факт знаходження на земельн ій ділянки - державного майна , що належить АР Крим - берегоу кріплювальних споруд, які ма ють загальнодержавне значен ня та не можуть бути об'єктам и приватизації чи оренди, так им чином, при укладанні догов ору оренди мало місце поруше ння закону, а тому господарсь кий суд вважає за необхідне в изнати вищевказаний догові р оренди недійсним як такий, щ о не відповідає вимогам Зако ну.
У судовому засіданні оголо шені вступна та резолютивна частини рішення відповідно д о статті 85 Господарського про цесуального кодексу України . Повний текст рішення складе ний та підписаний згідно до в имог статті 84 Господарського процесуального кодексу Укра їни 19.12.2011 р.
З урахуванням викладеного , керуючись статями 33, 34, 49, 82-85 Гос подарського процесуального кодексу України, суд
В И Р І Ш И В:
1. Позов задовольнити .
2. Визнати недійсним рі шення Гурзуфської селищної р ади від 02.06.2004 р. №5.
3. Визнати недійсним до говір оренди земельної ділян ки від 20.07.2004 р., укладений між Гу рзуфською селищною радою та громадською організацією «Л агуна».
4. Стягнути з Гурзуфськ ої селищної ради ( 98640, м. Ялта, с.м .т. Гурзуф, вул. Подвойського, 9, ЗКПО 24040636 ) на користь державног о бюджету м. Сімферополя судо вий збір у розмірі 470,50 грн.
5. Стягнути з Громадсь кої організації «Лагуна» ( 98600, м. Ялта, с. м. т. Лівадія, вул. Віно градна, 11, кв.3, ідентифікаційни й код 26330717 ) на користь державног о бюджету м. Сімферополя судо вий збір у розмірі 470,50 грн.
Накази видати після набр ання судовим рішенням законн ої сили.
Суддя Господарського суду
Автономної Республіки Кр им Кол осова Г.Г.
Суд | Господарський суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 13.12.2011 |
Оприлюднено | 22.12.2011 |
Номер документу | 19979978 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Автономної Республіки Крим
Колосова Г.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні