Рішення
від 25.11.2011 по справі 35/5005/14455/2011
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

22.11.11р. Справа № 35/5005/14455/2011

за позовом Відкритого акціонерного товариства "За порізький

металургійний комбінат "Запоріжсталь", м. За поріжжя

до відповідача-1 Де ржавного підприємства "Придн іпровська залізниця",

м. Дніпропетров ськ

відповідача-2 Товари ства з обмеженою відповідаль ністю "Алтіс

АМД", м. Алчевсь к Луганської області

про стягнення 1 595,58 грн

Суддя Широбокова Л.П.

Секретар судового засідан ня Задорожна К.С.

Представники:

Від позивача: ОСОБА_1, ю рисконсульт претензійного б юро

юридичного ві дділу дов. № 20-545 від 21.12.2010 р.

Від відповідача-1: ОСОБА_2 , пров. юрисконсульт юрид. сек тора дов.

№ 488 від 01.01.2011 р.

Від відповідача-2: представн ик не з'явився

СУТЬ СПОРУ :

Позивач звернувся до суд у та просить стягнути з Відпо відачів вартість недостачі в антажу в розмірі 1 595,58 грн, посил аючись на залізничну накладн у №53559175 та комерційний акт АА № 0 19308/478 від 24.07.2011р.

Представник позива ча підтримав позовні вимоги та просив їх задовольнити.

Представник відповідач а-1 проти позовних вимог запер ечує, посилаючись на вину ван тажовідправника, який повине н був відмовитися від завант аження вагону, що непридатни й для перевезення вантажів д рібних фракцій, або ж здійсни ти заходи, які б унеможливили втрату вантажу. В обґрунтува ння своїх доводів надав акт п ро технічний стан вагону.

Відповідач-2 надав відз ив на позову заяву, в якому про ти позовних вимог заперечува в, посилаючись на те, що недост ача вугілля виникла з вини за лізниці, яка не забезпечила з береження вантажу при переве зенні. Залізниця зобов' язан а подавати під завантаження справні, придатні до перевез ення відповідного вантажу ва гони, комерційний акт складе ний з порушенням п. 7.11.1 Технічн их вимог до порожніх вагонів , оскільки пошкодження насти лу підлоги - це технічна нес правність вагону. Також поси лається на те, що в комерційно му акті безпідставно та в пор ушення „Правил складання акт ів” зазначено, що вантажовід правник винен, оскільки не ви значив придатність вагону дл я перевезення, посилався на п резумпцію вини перевізника, просив комерційний акт не вв ажати належним доказом, оскі льки він не відповідає висно вкам акту експертизи від 24.07.11р . № О-1348, в позові до нього відмов ити.

Представник Відповідач а-2 в судове засідання не з`яви вся.

Відповідно до положень ч. 2 ст. 85 Господарського процес уального кодексу України в с удовому засіданні оголошено тільки вступну та резолютив ну частину рішення.

Дослідивши у відкритом у судовому засіданні матеріа ли справи, вислухавши поясне ння представників позивача т а відповідача-1, оцінивши дока зи в їх сукупності, господарс ький суд, -

ВСТАНОВИВ :

На адресу позивача 24.07.2011р. за залізничною накладно ю №53559175 від 20.07.2011р. у вагоні №67653873 над ійшов вантаж - антрацит, вант ажовідправником якого являє ться Товариство з обмеженою відповідальністю "Алтіс АМД" (надалі відповідач-2).

На станції Запоріжжя - Лі ве була встановлена вагова н едостача вантажу в цьому ваг оні 2950 кг, про що складено коме рційний акт АА №019308/478 від 24.07.2011р . В комерційному відношенні : завантаження в вагоні рівно мірне, нижче рівня бортів на 30 см, вантаж маркований вапном шляхом розприскування, з пра ва між 3 - 4 люками вагона маєт ься заглиблення розміром 150х 120х50. Вагон в технічному віднош енні справний, з права нещіль не прилягання кришки 3-го люка до армовочного листа хребто вої балки, зазор довжиною 30 см , шириною 3 см по станції закла дений паклею, на деталях ваго ну наявні сліди вантажу, що п еревозиться. Витікання вант ажу немає, двері та люки закри ті.

Відповідно до статті 307 Г осподарського кодексу Украї ни перевезення вантажу, паса жирів, багажу, пошти здійснює ться за договором перевезенн я, який укладається у письмов ій формі.

Умови перевезення ванта жів окремими видами транспор ту, а також відповідальність суб' єктів господарювання з а цими перевезеннями визнача ється транспортними кодекса ми, транспортними статутами та іншими нормативно-правови ми актами.

Відповідно до статті 31 Ст атуту залізниць України залі зниця зобов'язана подавати п ід завантаження справні, при датні для перевезення відпов ідного вантажу, очищені від з алишків вантажу, сміття, рекв ізиту, а у необхідних випадка х - продезінфіковані вагони т а контейнери. Незбереження в антажу може бути наслідком я к технічної несправності ваг она або контейнера, так і їх не придатності для перевезення певного вантажу (тобто у коме рційному відношенні).

Згідно із зазначеною ста ттею Статуту придатність ваг она чи контейнера для переве зення відповідного вантажу у комерційному відношенні виз начається відправником або з алізницею, якщо вона здійсню є завантаження. У випадках, ко ли під завантаження подано н есправний за своїм технічним станом вагон або контейнер, в ідправник повинен відмовити сь від їх використання. Якщо в ін цього не зробив, відповіда льність за втрату, недостачу , псування або пошкодження ва нтажу, що сталися внаслідок т ехнічної несправності рухом ого складу, покладається на в ідправника. Винятки з цього п равила можуть мати місце тод і, коли технічна несправніст ь мала прихований характер а бо виникла у процесі перевез ення вантажу. Прихованими є т акі технічні несправності, я кі не могли бути виявлені від правником під час звичайного огляду вагону або контейнер а.

Як вбачається з акта про т ехнічний стан вагона №195 від 23 .07.2011р., що складений на станції З апоріжжя - Ліве, вагон в техн ічному відношенні був справн ий, разом з тим непридатний дл я перевезення вантажу дрібни х фракцій, оскільки з права не щільне прилягання кришки 3-го люка до армовочного листа хр ебтової балки, зазор довжино ю 30 см, шириною 3 см, вантажовідп равник міг бачити непридатні сть вагону в комерційному ві дношенні для перевезення цьо го вантажу, однак від заванта ження вагону не відмовився. К рім того, 24.07.2011р. Запорізькою то ргово - промисловою палатою було проведено експертизу с пірного вагону, про що складе но акт АЭ №091882, в якому встановл ено, що навантаженні у напівв агоні №67653873 рівномірної форми порушено: над 3 та 4 люками маєт ься воронкоподібне поглибле ння із відсутністю маркуванн я на цій ділянці, люки в напівв агоні замкнуті, щілин та течі вантажу через конструктивні зазори експертом не виявлен і. Таким чином, висновки акту е кспертизи не спростовують об ставин, викладених в комерці йному акті, та доводи Відпові дача-2 в цій частині безпідста вні.

Встановлені судом обстав ини свідчать про те, що відпов ідач-2, як вантажовідправник, н е скористався правом на відм ову від навантаження у вагон №67653873, що був непридатний для п еревезення дрібних фракцій в антажу, та відповідальність за втрату вантажу покладаєть ся на нього.

Відповідальна вагова нест ача вантажу з врахуванням но рми нестачі 2% становитиме 1570 кг на суму 1 595,58 грн (із врахування м ПДВ), що підтверджується роз рахунком позивача, рахунком- фактурою №021.00937 від 21.07.2011р.

З огляду на викладене, по зовні вимоги обґрунтовані та підлягають задоволенню за р ахунок відповідача-2, в позові до залізниці слід відмовити .

Відповідно до ст. 49 Господа рського процесуального коде ксу України витрати по справ і відносяться на відповідача -2.

Керуючись ст.ст. 44, 49, 82-85, 116, 117 Гос подарського процесуального кодексу України, ст. 307-315 Господ арського кодексу України, ст . 31 Статуту залізниць України господарський суд, -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити.

Стягнути з Товариства з о бмеженою відповідальністю "А лтіс АМД" - 94200, Луганська област ь, м. Алчевськ, вул. Волгоградс ька, 132, блок В, офіс 420, код ЄДРПОУ 35999411 (р/р 26006310040401 у філії АБ “Півден ний”, м. Луганськ, МФО 304999) на кор исть Відкритого акціонерног о товариства "Запорізький ме талургійний комбінат "Запорі жсталь" - 69008, м. Запоріжжя, вул. Пі вденне шосе, 72, код ЄДРПОУ 00191230 (р/ р 26003032840001 в АКБ “Індустріалбанк” , МФО 313849) вартість недостачі ва нтажу - 1 595, 58 грн (одну ти сячу п`ятсот дев`яносто п`ять г рн 58 коп), витрати по сплаті дер жавного мита - 102,00 грн (сто дві грн 00 коп) та витрати на інформаційно-технічне заб езпечення судового процесу - 236,00 грн (двісті тридц ять шість грн 00 коп).

В позові до відповідача-1 Д ержавного підприємства "Прид ніпровська залізниця" відмов ити.

Видати наказ після набр ання судовим рішенням законн ої сили.

Рішення набирає законної сили після закінчення десят иденного строку з дати його п ідписання та в цей термін мож е бути оскаржено до Дніпропе тровського апеляційного гос подарського суду.

Суддя Л.П. Широбокова

Повний текст рішен ня складено 24.11.2011р.

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення25.11.2011
Оприлюднено22.12.2011
Номер документу19981144
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —35/5005/14455/2011

Постанова від 19.04.2012

Господарське

Вищий господарський суд України

Бакуліна С. В.

Постанова від 30.01.2012

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Прудніков Володимир Віталійович

Рішення від 25.11.2011

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Широбокова Людмила Петрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні