Постанова
від 07.12.2011 по справі 2а/0570/21447/2011
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД



  

Україна  

ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД  

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

   

 07 грудня 2011 р.                                                                       справа № 2а/0570/21447/2011

Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

час прийняття постанови:  12 год. 35 хв.

Донецький окружний адміністративний суд в складі:

головуючого                                                  судді  Кочанової П.В.

при секретарі                                                  Скутельник Ю.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Управління Пенсійного фонду України в Пролетарському районі м. Донецька до Державного підприємства “Донецька обласна дирекція з ліквідації збиткових вугледобувних та вуглепереробних підприємств” в особі Відокремленого підрозділу Донецька виконавча дирекція з ліквідації державного підприємства “Донецька обласна дирекція з ліквідації збиткових вугледобувних та вуглепереробних підприємств” шахт про стягнення заборгованості з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за Списком № 1 у розмірі 87 504,97 грн.,-

за участю представників сторін:

ввід позивача:                    ОСОБА_1, довіреність № 21951/07 від 07.11.2011 року

від відповідача:          ОСОБА_2, довіреність № 01-12/23 від 14.06.2011 року

В С Т А Н О В И В :

У листопаді 2011 року позивач звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до державного підприємства “Донецька обласна дирекція з ліквідації збиткових вугледобувних та вуглепереробних підприємств” в особі відокремленого підрозділу Донецької виконавчої дирекції з ліквідації шахт державного підприємства “Донецька обласна дирекція з ліквідації збиткових вугледобувних та вуглепереробних підприємств” про стягнення заборгованості з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за період з 01.06.2011 року по 30.09.2011 року у розмірі 45 540,36 грн.

У ході розгляду  справи позивач надав суду заяву про збільшення розміру позовних вимог, в якій останній просив суд стягнути з відповідача заборгованість з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за період з 01.06.2011 року по 30.11.2011 року  у розмірі 87 504,97 грн.

Позов вмотивовано тим, що згідно наказу Міністерства палива та енергетики України № 235 від 24.05.2001 “Про ліквідацію державного підприємства “Шахта “№ 9 Капітальна” передбачено, що зазначене підприємство підлягає передачі до складу компанії “Укрвуглереструктуризація”, яка відповідно п. 4 зазначеного наказу призначена правонаступником цього підприємства на період його ліквідації.

Наказом Міністерства палива та енергетики України № 280 від 05.06.2003 року “Про вдосконалення структури управління процесом ліквідації вугледобувних,  вуглепереробних і торфодобувних підприємств, що належать до сфери управління Мінпаливенерго” було створено ДП “Донецька обласна дирекція з ліквідації збиткових вугледобувних та вуглепереробних підприємств”, яка відповідно до п. 9.1 цього наказу є правонаступником майнових прав та обов'язків ДП “Укрвуглереструктуризація”.

Відповідно до п. 2.1 Наказу № 280 від 05.06.2003 року у складі об'єднаної дирекції “Укрвуглеторфреструктуризація” на базі структурних підрозділів створені державні підприємства, зокрема на базі структурного підрозділу Донецька об'єднана дирекція ДП “Укрвуглереструктуризація” - ДП “Донецька обласна дирекція з ліквідації збиткових вугледобувних та вуглепереробних підприємств”, яке відповідно до п. 9.1 цього наказу є правонаступником майнових прав та обов'язків ДП “Укрвуглереструктуризація” згідно з розподільчим балансом.

Наказом Міністерства палива та енергетики України від 01.10.2003 року № 2 “Про вдосконалення структури управління процесом ліквідації збиткових вугледобувних і вуглепереробних підприємств” Пролетарську дирекцію з ліквідації шахт включено з 01.10.2003 року до ДП “Донвуглереструктуризація”.

Пунктом 1 наказу Міністерства палива та енергетики України № 32 від 21.04.2004 “Про реорганізацію об’єднання “Українська державна об’єднана дирекція з ліквідації збиткових вугледобувних, вуглепереробних і торфодобувних підприємств” виведено зі складу об’єднання державні підприємства, зокрема “Донецька обласна дирекція з ліквідації збиткових вугледобувних та вуглепереробних підприємств”.

Наказом № 612 від 29.12.2007 року створено Державне підприємство “З ліквідації збиткових вугледобувних, вуглепереробних та торфодобувних підприємств “Укрвуглеторфреструктуризація”. Пунктом 3 цього наказу припинено діяльність Державного підприємства “Донецька обласна дирекція з ліквідації збиткових вугледобувних та вуглепереробних підприємств” шляхом його реорганізації - приєднання до ДП “Укрвуглеторфреструктуризація”.

Наказом № 8 від 15.02.2008 року припинена діяльність ДП “Донецької обласної дирекції з ліквідації збиткових вугледобувних та вуглепереробних підприємств” та відокремлених підрозділів ДП “Донвуглереструктуризація” шляхом реорганізації - приєднання до ДП “Укрвуглеторфреструктуризація”. У складі Державного підприємства “З ліквідації збиткових вугледобувних, вуглепереробних та торфодобувних підприємств “Укрвуглеторфреструктуризація” наказом № 10 від 29.02.2008 року створена Донецька виконавча дирекція з ліквідації шахт, як відокремлений підрозділ ДП “Укрвуглеторфреструктуризація”, до складу якої включені 23 шахти, в тому числі шахта “№ 9 Капітальна”.

Наказом Міністерства вугільної промисловості України від 02.04.2010 року № 99 припинена діяльність ДП “Укрвуглеторфреструктуризація” шляхом приєднання до державного підприємства “Укрвуглеторфреструктуризація” державних підприємств: “Донецька обласна дирекція з ліквідації збиткових вугледобувних та вуглепереробних підприємств”, “Луганська обласна дирекція з ліквідації збиткових вугледобувних та вуглепереробних підприємств”, “Центрально-Західна Компанія “Вуглеторфреструктуризація”.

Наказом ДП “Донвуглереструктуризація” № 2 від 14.04.2010 року змінена структура управління: створені обособлені підрозділи із самостійним балансом без права юридичної особи “Донецька обласна дирекція з ліквідації збиткових вугледобувних та вуглепереробних підприємств”, “Горлівська виконавча дирекція з ліквідації шахт”, “Шахтарська виконавча дирекція з ліквідації шахт”.

Згідно постанови Кабінету Міністрів України від 27 серпня 1997 року № 939 "Про затвердження Порядку ліквідації збиткових вугледобувних та вуглепереробних підприємств" ліквідаційна комісія відповідно до законодавства здійснює заходи щодо ліквідації гірничого підприємства, погашення кредиторської заборгованості, стягнення дебіторської заборгованості, скорочення чисельності працівників, а також готує і подає для затвердження Мінвуглепромом розподільний баланс з переліком основних виробничих фондів, які підлягають ліквідації та можуть бути використані для виконання робіт з фізичної ліквідації підприємства, та пропозиції щодо встановлення правонаступників майна, яке не підлягає фізичній ліквідації. Акт приймання-передачі погоджується з головою ліквідаційної комісії та керівником замовника і затверджується Мінвуглепромом. Після затвердження акта ліквідаційна комісія гірничого підприємства вживає заходів для завершення ліквідаційної процедури відповідно до законодавства з виключенням його з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій.

Крім того, позивач зазначає, що датою фізичної ліквідації гірничого підприємства, виконання у повному обсязі зазначених робіт і заходів вважається дата затвердження Мінвуглепромом актів прийняття цих робіт, складених зазначеною комісією, та передачі в установленому порядку об'єктів, в тому числі відбудованих в процесі ліквідації гірничого підприємства, на підставі яких складаються та затверджуються ліквідаційні баланси і закриваються кошториси, а також визначення в установленому порядку правонаступника щодо соціального захисту категорій осіб відповідно до частини п'ятої статті 48 Гірничого закону України.

Нормами Цивільного кодексу України і Господарського кодексу України передбачено, що в разі ліквідації юридичної особи утворення ліквідаційної комісії, яка задовольняє вимоги кредиторів і за результатами складається ліквідаційний баланс. Законодавством передбачена передача основних фондів, цінностей, складення розподільчого або передавального балансу, визначення правонаступника в разі злиття, приєднання, поділу і перетворення юридичної особи. В даному випадку мало місце передача основних фондів, товарно-матеріальних цінностей, складання розподільчого балансу, що передбачає обов'язкове визначення правонаступника.

Як вказує позивач, фізична ліквідація шахт не визначає фізичну ліквідацію зобов'язань. Працівникам шахти “№ 9 Капітальна” зазначеним в розрахунку суми заборгованості з відшкодування пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України “Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування” в частині пенсій, призначених відповідно до п. “а” ст.13 Закону України “Про пенсійне забезпечення” призначена та виплачується пенсія на пільгових умовах (18 осіб). Дані особи перебувають на обліку та отримують пенсію на пільгових умовах в управліннях Пенсійного фонду України в Пролетарському районі м. Донецька (14 особам), Калінінському районі м. Донецька (1 особа), Будьоннівському районі м. Донецька (3 особам).

Також, як зазначає позивач, згідно з п. 10 “Порядку застосування Списків № 1 та № 2 виробництв, робіт, професій, посад та показників при обчисленні стажу роботи, який дає право на пенсію за віком на пільгових умовах”, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики № 383 від 18.11.2005 року, для підтвердження стажу роботи зі шкідливими і важкими умовами праці необхідно подати трудову книжку із оформленими належним чином записами про займану посаду і період виконуваної роботи, виписку із наказу по підприємству про проведення атестації на відповідному робочому місці та, у разі відсутності в трудовій книжці відомостей, що визначають право на пенсію на пільгових умовах, уточнюючу довідку, передбачену п. 20 Порядку підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.08.1993 року № 637 (далі-Порядок).

Згідно з п. 20 Порядку в уточнюючих довідках вказується: періоди роботи, що зараховуються до спеціального стажу; професія або посада; характер виконуваної роботи; підрозділ, пункт, найменування списків або їх номери, куди включається цей період роботи; первинні документи за час виконання роботи, на підставі яких видана зазначена довідка.

У Донецькій виконавчій дирекції знаходяться архівні документи ліквідованої “Шахти “№ 9 Капітальна” про стаж та заробіток осіб, які працювали на ній. Дирекція видає довідки про підтвердження пільгового стажу роботи  та отриманої заробітної плати на шахті, подає документи на цих робітників для призначення пенсії. Отже, фактично визнає себе правонаступником даних шахт.

Щодо заборгованості з відшкодуванню пільгових пенсій, позивач зазначає, що згідно п. 7 ст. 106 Закону України “Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування” від 09.07.2003 року № 1058-ІV у разі ліквідації страхувальника особами, відповідальними за погашення заборгованості є правонаступники страхувальника, що ліквідується. У разі реорганізації страхувальника зобов'язання зі сплати обов'язкових платежів покладається на осіб, до яких відповідно до закону перейшли його права та обов'язки.

У зв’язку з тим, що ДП “Донецька обласна дирекція з ліквідації збиткових вугледобувних та вуглепереробних підприємств” в особі Відокремленого підрозділу Донецька виконавча дирекція з ліквідації шахт ДП “Донецька обласна дирекція з ліквідації збиткових вугледобувних та вуглепереробних підприємств” не відшкодовує управлінню необхідні фактичні витрати на виплату і доставку пенсій за списком № 1 по шахті “№ 9 “Капітальна” за період з 01.06.2011 року по 30.11.2011 рік з’явилась заборгованість у розмірі 87 504,97 грн., яку позивач просить стягнути з відповідача.

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав, просив стягнути з відповідача зазначену суму фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій.

Представник відповідача у судовому засіданні просив відмовити у задоволені позову, надавши письмові заперечення, в яких зазначив, що Донецька виконавча дирекція з ліквідації шахт згідно свого положення створена з метою некомерційної (без одержання прибутку) господарської діяльності, а саме – для організації та виконання робіт з фізичної ліквідації шахт, фізична ліквідація гірничого підприємства передбачає виконання робіт з демонтажу обладнання та устаткування, ліній електропередачі та технологічного зв’язку, засипання стовбурів, шурфів, свердловин, інших гірничих виробок, руйнування будівель, споруд та здійснення заходів, спрямованих на розв’язування проблем водовідливу.

При цьому, відповідач зазначає, що згідно п. 3.9 Статуту ДП «Донвуглереструктуризація» визначено, що підприємство не є правонаступником прав і обов’язків збиткових вугледобувних та вуглепереробних підприємств, що ліквідуються.

Крім того, відповідач відзначає, що відповідно до п. 9 Постанови КМУ № 939 від 27.08.1997 року джерелом фінансування виконаних робіт та утримання ДП “Донвуглереструктуризація” є кошти Державного бюджету за бюджетною програмою “Реструктуризація вугільної та торфодобувної промисловості України” (розділ п.7.5. Статуту) відповідно до затверджених проектно-кошторисних показників (кошторисів). В окремих випадках в проектах ліквідації шахт,  після вступу в дію Закону України “Про  загальнообов'язкове державне пенсійне страхування”, було внесено відшкодування витрат на виплату та доставку пільгових пенсій. На цій підставі, в період здійснення    ліквідації шахт ДП “Донвуглереструктуризація” проводило відшкодування цих витрат, відповідно до проектів.

Питання правонаступності шахт неодноразово порушувалося і Міністерством промисловості України. Результатом розгляду питання правонаступності шахт є лист Мінвуглепрому № 681/07/03-02 від 16.12.2008 року, в якому було зазначено, що питання правонаступності вугледобувних та вуглепереробних підприємств, які ліквідуються за рішенням Кабінету Міністрів України, не визначаються проектами їх ліквідації.

На підставі викладеного, відповідач просить відмовити у задоволенні позову у повному обсязі.

Суд, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши обставини справи та перевіривши їх доказами в межах заявлених позовних вимог, суд встановив наступне.

Позивач - Управління Пенсійного фонду України в Пролетарському районі м. Донецька є органом виконавчої влади, який в цих правовідносинах здійснює повноваження, покладені на нього відповідно до Закону України “Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування”, Положенням про Пенсійний фонд України, затвердженим Указом Президента України від 1 березня 2001 року № 121/2001 з наступними змінами та доповненнями.

У відповідності до ст. 12 Прикінцевих положень Закону України “Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування”, у період до перетворення Пенсійного фонду України в неприбуткову самоврядну організацію він функціонує як центральний орган виконавчої влади на підставі норм цього Закону (крім норм, зазначених в абзаці шостому пункту 1 цього розділу) та Положення про Пенсійний фонд України, яке затверджує Президент України. Бюджет Пенсійного фонду України в зазначений період затверджує Кабінет Міністрів України.

Згідно зі ст. 1 Положення про Пенсійний фонд України, затвердженого Указом Президента України від 1 березня 2001 року № 121/2001 з наступними змінами та доповненнями, Пенсійний фонд України є центральним органом виконавчої влади, що здійснює керівництво та управління солідарною системою загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, провадить збір, акумуляцію та облік страхових внесків, призначає пенсії та готує документи для їх виплати, забезпечує своєчасне і в повному обсязі фінансування та виплату пенсій, допомоги на поховання, інших соціальних виплат, які згідно із законодавством здійснюються за рахунок коштів Пенсійного фонду України, здійснює контроль за цільовим використанням коштів Пенсійного фонду України. Діяльність Пенсійного фонду України спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра праці та соціальної політики України.

Згідно зі ст. 15 Положення, Пенсійний фонд України здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку головні управління Пенсійного фонду України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві, Севастополі, та управління Пенсійного фонду України в районах, містах і районах у містах.

У відповідності до п. 5 ст. 4 вказаного Положення, Пенсійний фонд України відповідно до покладених на нього завдань організовує, координує та контролює роботу органів Пенсійного фонду України щодо, зокрема, забезпечення додержання підприємствами, установами, організаціями та громадянами законодавства про пенсійне забезпечення; забезпечення збирання та акумулювання страхових внесків, інших надходжень до бюджету Пенсійного фонду України відповідно до законодавства; стягнення у передбаченому законодавством порядку своєчасно не сплачених сум збору на обов'язкове державне пенсійне страхування; призначення і виплати пенсій; забезпечення повного та своєчасного фінансування витрат на виплату пенсій, допомоги на поховання та інших соціальних виплат, що здійснюються за рахунок коштів Пенсійного фонду України.

Відповідач – Державне підприємство “Донецька обласна дирекція з ліквідації збиткових вугледобувних та вуглепереробних підприємств”, зареєстроване як юридична особа Виконавчим комітетом Макіївської міської Ради 03.07.03., включене до ЄДРПОУ, ідентифікаційний код 32442610, перебуває на обліку в Управлінні Пенсійного фонду України в Пролетарському районі м. Донецька.

Згідно з п. 2 Прикінцевих положень Закону України “Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування” підприємства та організації з коштів, призначених на оплату праці, вносять до Пенсійного фонду плату, що покриває фактичні витрати на виплату і доставку пенсій особам, які були зайняті повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, крім тих, що були безпосередньо зайняті повний робочий день на підземних роботах (включаючи особовий склад гірничорятувальних частин) з видобутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, на будівництві шахт та рудників за списком робіт і професій, затвердженим Кабінетом Міністрів України, починаючи з дня набрання чинності цим Законом, у розмірі 20 відсотків з наступним збільшенням її щороку на 10 відсотків до 100-відсоткового розміру відшкодування фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій до набуття права на пенсію за віком відповідно до цього Закону.

Відповідно п. 6.8 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої Постановою правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 № 21-1, підприємства щомісяця до 25-го числа вносять до Пенсійного фонду зазначену в повідомленні місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах.

Згідно приписів пункту 7 частини 1 статті 106 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” у разі реорганізації страхувальника зобов'язання із сплати недоїмки покладаються на осіб, до яких відповідно до закону перейшли його права та обов'язки (правонаступників страхувальника, що ліквідується). Зазначена норма стосується сплати недоїмки зі страхових внесків, а не фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій.

Суд зробив висновок про те, що відповідач не є правонаступником шахти “№ 9 Капітальна” щодо обов'язків по відшкодуванню органам Пенсійного фонду витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, оскільки Законом України “Про порядок списання заборгованості вугледобувних та вуглепереробних підприємств Міністерства вугільної промисловості України, що ліквідуються за рішенням Кабінету Міністрів України, перед Державним бюджетом України і місцевими бюджетами та державними цільовими фондами” визначено порядок списання заборгованості збиткових вугледобувних і вуглепереробних підприємств Міністерства вугільної промисловості України, що ліквідуються за рішенням Кабінету Міністрів України, з метою скорочення видатків на ліквідацію таких підприємств. Відповідно до частини 1 статті 1 зазначеного Закону заборгованість збиткових вугледобувних та вуглепереробних підприємств Міністерства вугільної промисловості України, які ліквідуються (далі - підприємств), по податках, зборах та інших обов'язкових платежах до Державного бюджету України та по внесках до державних цільових фондів, передбачених Законом України "Про систему оподаткування" (1251-12) (крім внесків до Пенсійного фонду України), а також по нарахованих відповідно до законодавства України та несплачених пені, фінансових санкціях на цю заборгованість списується за станом на дату прийняття Кабінетом Міністрів України рішення про ліквідацію таких підприємств з урахуванням пасивів і активів цих підприємств.

Крім того, в матеріалах справи є лист Міністерства вугільної промисловості України від 16.12.2008 року № 681/07/03-02, в якому зазначено, що Кабінетом Міністрів України були прийняті Постанови про ліквідацію вугледобувних та вуглепереробних підприємств від 28.03.1997 року за № 280 та від 19.09.2001 року за № 1205, відповідно до Господарського кодексу України зазначені підприємства ліквідуються без правонаступника.

Відповідно до статті 2 Закону заборгованість підприємств по внесках до Пенсійного фонду України погашається у першочерговому порядку перед задоволенням вимог інших кредиторів, у тому числі за рахунок реалізації майна таких підприємств.

Відповідно до статті 3 Закону порядок ліквідації підприємств, на які поширюється дія цього Закону, встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 27 серпня 1997 року № 93 “Про затвердження Порядку ліквідації збиткових вугледобувних і вуглепереробних підприємств Міністерства вугільної промисловості” визначено особливості ліквідації збиткових вугледобувних та вуглепереробних підприємств, на які поширюється дія Закону України “Про порядок списань заборгованості вугледобувних та вуглепереробних підприємств Міністерства вугільної промисловості України, що ліквідуються за рішенням Кабінету Міністрів України, перед Державним бюджетом України і місцевими бюджетами та державними цільовими фондами”.

Відповідно до пункту 5 даного Порядку рішення про ліквідацію підприємства приймається Кабінетом Міністрів України за поданням Мінвуглепрому після узгодження в установленому порядку із заінтересованими органами виконавчої влади, в тому числі з обласними державними адміністраціями, пропозицій щодо ліквідації підприємства. Відповідно до п. 6 Порядку Мінвуглепром створює ліквідаційну комісію та визначає підприємство, яке виконуватиме роботи з фізичної ліквідації підприємства.

Пунктами 9, 10 Порядку визначено, що фізична ліквідація підприємства передбачає демонтаж обладнання, ліній електропередач і зв'язку, засипання стволів, ліквідацію непридатних будівель, гірничих виробок та здійснення природоохоронних заходів, спрямованих на розв'язання проблем водовідливу, запобігання вибухам та викидам газу, гасіння та озеленення відвалів, проведення рекультиваційних робіт. Роботи з фізичної ліквідації підприємства здійснює підприємство, визначене Мінвуглепромом.

Згідно наказу № 235 від 24.05.2001 року, компанія “Укрвуглереструктурізація” була призначена як підприємство з фізичної ліквідації шахти “№ 9 Капітальна”.

Наказом Міністерства палива та енергетики України № 280 від 05 червня 2003 року “Про удосконалення структури управління процесом ліквідації вугледобувних, вуглепереробних і торфодобувних підприємств, що належать до сфери управління Мінпаливенерго” реорганізоване ДП “Укрвуглереструктуризація” шляхом злиття з іншим підприємством та створення на їх базі об’єднання “Українська державна об’єднана дирекція з ліквідації збиткових вугледобувних, вуглепереробних і торфодобувних підприємств” (Об’єднана дирекція “Укрвуглеторфреструктуризація”). У складі Об’єднаної дирекції “Укрвуглеторфреструктуризація” на базі структурних підрозділів створена “Донецька об’єднана дирекція ”ДП “Укрвуглереструктуризація” - Державне підприємство “Донецька обласна дирекція з ліквідації збиткових вугледобувних та вуглепереробних підприємств”.

Наказом Міністерства вугільної промисловості України від 29.12.2007 року № 612 створено Державне підприємство з ліквідації збиткових вугледобувних, вуглепереробних та торфодобувних підприємств ДП “Укрвуглеторфреструктуризація” та припинено діяльність Державного підприємства “Донецька обласна дирекція з ліквідації збиткових вугледобувних та вуглепереробних підприємств ДП “Донвуглереструктуризація” та інших підприємств шляхом їх реорганізації – приєднання до ДП “Укрвуглеторфреструктуризація”.

Наказом ДП “Донвуглереструктуризація” від 15.02.2008 року № 8 “Про припинення діяльності ДП “Донвуглереструктуризація” шляхом реорганізації – приєднання до ДП “Укрвуглеторфреструктуризація” припинено діяльність ДП “Донецька обласна дирекція по ліквідації збиткових вугледобувних і вуглепереробних підприємств” і відокремлених підрозділів ДП “Донвуглереструктуризація” (у т.ч. Совєтське управління з ліквідації шахт) шляхом реорганізації – приєднання до ДП “Укрвуглеторфреструктуризація”.

Згідно з наказом Державного підприємства “З ліквідації збиткових вугледобувних, вуглепереробних та торфодобувних підприємств “Укрвуглеторфреструктуризація” від 29 лютого 2008 року № 10 створено Донецьку виконавчу дирекцію з ліквідації шахт як відокремлений структурний підрозділ ДП “Укрвуглеторфреструктуризація” без утворення юридичної особи, до складу якої введено, у тому числі, шахту “№ 9 Капітальна”.

Наказом Міністерства вугільної промисловості України  № 99 від 02.04.2010 року  припинено діяльність ДП «Укрвуглеторфреструктуризація» (з урахуванням його структури) шляхом реорганізації - поділу на державні підприємства “Донвуглереструктуризація” (код ЄДРПОУ 32442610, юридична адреса: 86102, Донецька обл., м. Макіївка, вул. Успенського, 4), "Обласна дирекція «Луганськвуглереструктуризація» (код ЄДРПОУ 32449971. юридична адреса: 94000, Луганська обл., м Стаханов, вул. Дзержинського, 14) та «Центрально-Західна Компанія «Вуглеторфреструктуризація» (код ЄДРПОУ 32112705, юридична адреса: 03164, м. Київ, проспект Академіка Палладіна, 46/2).

Пролетарське управління з ліквідації шахт ДП “Донвуглереструктуризація” згідно свого Положення створено з метою здійснення некомерційної (без одержання прибутку) господарської діяльності, саме, для організації та виконанню робіт з ліквідації шахт, і є неприбутковою організацією; основна мета діяльності - організація та виконання комплексу заходів щодо ліквідації збиткових вугледобувних та вуглепереробних підприємств, рекультивація промислових площ, охорони праці та навколишнього середовища, дотримання правил безпеки, здійснення заходів для соціально захисту працюючих.

Отже, оскільки відповідача призначено підприємством з виконання робіт із фізичної ліквідації шахти “№ 9 Капітальна” і правонаступником шахти на період ліквідації згідно з передавальним балансом, ДП “Донвуглереструктуризація” не може відповідати по зобов’язанням цієї шахти перед Пенсійним фондом України, які не охоплюються процедурою фізичної ліквідації.

Відповідно до довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців шахта “№ 9 Капітальна”, код ЄДРПОУ 31500591, значиться в стані припинення підприємницької діяльності.

За змістом частини 2 статті 33 Закону України від 15 травня 2003 року № 755-IV “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців”, статті 59 Господарського кодексу України, статті 104 Цивільного кодексу України, юридична особа є такою, що припинилася, з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про  державну реєстрацію припинення юридичної особи. Такий запис вноситься після затвердження ліквідаційного балансу відповідно до вимог цих Кодексів.

Таким чином, суд зазначає, що питання щодо відшкодування заборгованості із відшкодування коштів на виплату і доставку пільгових пенсій Управлінню Пенсійного фонду України в Пролетарському районі міста Донецька належить розглядати ліквідаційною комісією шахти.

Крім того, суд відмічає, що в новій редакції Статуту Державного підприємства “Донецька обласна Дирекція з ліквідації збиткових вугледобувних та вуглепереробних підприємств”, яка затверджена 10 травня 2011 року, зазначено, що відповідач не є правонаступником прав і обов’язків збиткових вугледобувних та вуглепереробних підприємств, що ліквідуються, які пов’язані з їх господарською діяльністю.

З огляду на наведене суд приходить до висновку про те, що відповідач не є правонаступником ліквідованих підприємств (шахт), щодо працівників яких територіальний орган Пенсійного фонду України здійснив витрати на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах. Тому обов’язок відшкодування витрат на виплату і доставку таких пенсій у нього відсутній.

Аналогічна правова позиція міститься в ухвалі Вищого адміністративного суду України від 09 грудня 2010 року у справі № К-8543/09 між тими самими сторонами про той же предмет спору.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України, судові витрати з відповідача не  підлягають стягненню.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 11, 17, 18, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

П О С Т А Н О В И В:

У задоволенні позову Управління Пенсійного фонду України в Пролетарському районі м. Донецька до Державного підприємства “Донецька обласна дирекція з ліквідації збиткових вугледобувних та вуглепереробних підприємств” в особі Відокремленого підрозділу Донецька виконавча дирекція з ліквідації шахт державного підприємства “Донецька обласна дирекція з ліквідації збиткових вугледобувних та вуглепереробних підприємств” про стягнення заборгованості з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за Списком № 1 у розмірі 87 504,97 грн. відмовити.

Постанову ухвалено у нарадчій кімнаті та проголошено її вступну та резолютивну частини  07 грудня  2011 року.

Повний текст постанови  складений та підписаний 09 грудня 2011 року.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб’єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п’ятиденного строку з моменту отримання суб’єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

                    

Суддя                                                                                                Кочанова П.В.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.12.2011
Оприлюднено23.12.2011
Номер документу19987752
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/21447/2011

Ухвала від 05.02.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Бишов М. В.

Ухвала від 12.03.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Сорока М.О.

Ухвала від 15.02.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Бишов М. В.

Постанова від 07.12.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кочанова П.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні