Постанова
від 28.10.2011 по справі 2а-13396/11/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

28 жовтня 2011 року 10:25 № 2а-13396/11/2670

Окружний адміністративни й суд м. Києва у складі: голову ючого судді Патратій О.В. за уч астю секретаря судового засі дання Сервачинської І.М. та пр едставників сторін:

від позивача: Гайдук Ю. В.,

від відповідача: Донс ької К.Б.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адмініст ративну справу

за позовом Товариства з обмеженою ві дповідальністю «ВЕГА ІНКОМ»

до Державної податкової інс пекції у Солом' янському рай оні м. Києва

про визнання недійсним податк ового повідомлення - рішення №0007351502 від 02 вересня 2011 року, -

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Позивач звернувся до Ок ружного адміністративного с уду м. Києва з позовом до Держа вної податкової інспекції у Солом' янському районі м. Ки єва про визнання недійсним п одаткового повідомлення-ріш ення № 0007351502 від 02 вересня 2011 р оку.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначав, що ві дповідач неправомірно засто сував до позивача штрафні (фі нансові) санкції в розмірі 170,0 г ривень за несвоєчасне поданн я податкової декларації з ек ологічного податку за І квар тал 2011 року, оскільки згідно з п риписами п. 7 підрозділу 10 розд ілу ХХ Перехідних положень П одаткового кодексу України з а відповідне порушення, вчин ене в період з 01 січня по 30 черв ня 2011 року, повинна бути нарахо вана штрафна (фінансова) санк ція в розмірі 1 гривні.

З огляду на вищевказане, поз ивач вважає оскаржуване ріше ння незаконним та просить ви знати його недійсним.

В судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав повністю та про сив позов задовольнити з під став, викладених у позовній з аяві.

Відповідач проти позову за перечував та просив відмовит и у задоволенні позову, посил аючись на те, що податкова дек ларація з екологічного подат ку за І квартал 2011 року (граничн ий строк подання якої - 10.05.2011 ро ку, а дата фактичного подання - 05.08.2011 року) не була подана поз ивачем своєчасно, що відпові дно до п. 120.1 ст. 120 Податкового ко дексу України тягне за собою накладення штрафу в розмірі 170,0 гривень.

З огляду на вищевикладене, в ідповідач вважає податкове п овідомлення-рішення № 0007351502 від 02.09.2011 року правомірним та п росив суд відмовити у задово ленні позову в повному обсяз і.

На підставі ч. 3 ст. 160 КАС Украї ни в судовому засіданні 28 жовт ня 2011 року проголошено вступн у та резолютивну частини пос танови.

Розглянувши подані сторон ами документи і матеріали, за слухавши пояснення представ ників сторін, всебічно і повн о з' ясувавши всі фактичні о бставини, що мають значення д ля вирішення справи, суд

ВСТАНОВИВ:

Позивач - Товариство з об меженою відповідальністю «В ЕГА ІНКОМ»(код за ЄДРПОУ 20356822) є юридичною особою, яка утворе на шляхом реорганізації (пер етворення) Закритого акціоне рного товариства «ВЕГА», зар еєстрованого Виконавчим ком ітетом Донецької міської Рад и 24.09.1997 року, та перебуває на под атковому обліку в ДПІ у Ворош илівському районі м. Донецьк а, що підтверджується Витяго м з Єдиного державного реєст ру юридичних осіб та фізични х осіб-підприємців №11434806 від 20.10.2 011 року та довідкою форми № 4-ОПП від 04.10.2011 р. № 22695/10.

Як вбачається зі статуту ТО В «ВЕГА ІНКОМ», останнє є прав онаступником Закритого акці онерного товариства «ВЕГА». Згідно довідки з Единого дер жавного реєстру підприємств та організацій АА № 470668 від 30.09.2011 р. за ТОВ «ВЕГА ІНКОМ»було збе режено ідентифікаційний к од 20356822, який було присвоєно ЗАТ «ВЕГА».

Позивач також являється пл атником екологічного податк у за місцем розміщення стаці онарних джерел забруднення, а саме: 03056, м. Київ, вул. Борщагів ська, 143-А, у зв' язку з чим нада є податкову декларацію з еко логічного податку до Державн ої податкової інспекції у Со лом' янському районі м. Києв а.

05 серпня 2011 року позивачем по дано до ДПІ у Солом' янськом у районі м. Києва податкову де кларацію з екологічного пода тку за І квартал 2011 року з додат ком. Даний факт підтверджуєт ься відповідною відміткою на титульному аркуші деклараці ї.

02 вересня 2011 року ДПІ у Солом' янському районі м. Києва було проведено невиїзну документ альну перевірку з питань неп одання або несвоєчасного под ання податкової звітності з екологічного податку за І кв артал 2011 року, за результатами якої було складено Акт пр о результати камеральної пер евірки своєчасності подання податкової звітності №9643/15-3-2035682 2 від 02 вересня 2011 року (далі - А кт перевірки).

Вказаним Актом перевірки було встановлено порушення позивачем вимог п. 49.18 ст. 49 Подат кового кодексу України, яке п олягало у несвоєчасному пода нні декларації з екологічног о податку за І квартал 2011 року ( граничний строк подання якої - 10.05.2011 року, дата фактичного п одання - 05.08.2011 року).

02 вересня 2011 року ДПІ у Сол ом' янському районі м. Києва було прийнято податкове пов ідомлення-рішення № 0007351502 , якими до позивача за поруше ння п.п. 54.3.1 п.54.3. ст. 54 Податкового кодексу України, на підставі вищевказаного Акту пере вірки, застосовано суму штра фних (фінансових) санкцій за п латежем «екологічний подато к»у розмірі 170,00 гривень.

Суд погоджується з висновк ом податкового органу про по рушення позивачем вимог пода ткового законодавства в част ині порушення строків поданн я податкової звітності, одна к вважає, що розмір штрафних с анкцій було визначено відпов ідачем невірно, виходячи з на ступного.

01.01.2011 року набрав чинності По датковий Кодекс України № 2755-111 , який регулює відносини, що ви никають у сфері справляння п одатків і зборів, зокрема, виз начає вичерпний перелік пода тків та зборів, що справляють ся в Україні, та порядок їх адм іністрування, платників пода тків та зборів, їх права та обо в'язки, компетенцію контролю ючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб п ід час здійснення податковог о контролю, а також відповіда льність за порушення податко вого законодавства, тому суд ом при вирішенні спору засто совуються норми Податкового кодексу України.

Відповідно до пп. 16.1.2, пп. 16.1.3. п. 16 .1 ст. 16 Податкового кодексу Укр аїни платник податків зобов' язаний вести в установленому порядку облік доходів і витр ат, складати звітність, що сто сується обчислення і сплати податків та зборів; подавати до контролюючих органів у по рядку, встановленому податко вим та митним законодавством , декларації, звітність та інш і документи, пов'язані з обчис ленням і сплатою податків та зборів.

Згідно визначення, наведен ого в п. 46.1 ст. 46 Податкового коде ксу України податкова деклар ація, розрахунок (далі - податк ова декларація) - документ, що подається платником податкі в (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визн ачених цим Кодексом) контрол юючому органу у строки, встан овлені законом, на підставі я кого здійснюється нарахуван ня та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нар ахованого (виплаченого) на ко ристь платників податків - фі зичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

Відповідно до ст. 49.2 Податков ого кодексу України платник податків зобов'язаний за кож ний встановлений цим Кодексо м звітний період подавати по даткові декларації щодо кожн ого окремого податку, платни ком якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платн ик податку господарську діял ьність у звітному періоді.

У відповідності з пунктом 49.18 статті 49 Податкового кодек су України податкові деклара ції, крім випадків, передбаче них цим Кодексом, подаються з а базовий звітний (податкови й) період, що дорівнює:

49.18.1. календарному місяцю (у тому числі в разі сплати м ісячних авансових внесків) - п ротягом 20 календарних днів, що настають за останнім календ арним днем звітного (податко вого) місяця;

49.18.2. календарному квартал у або календарному півріч чю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних ав ансових внесків) - протягом 40 к алендарних днів, що настають за останнім календарним дне м звітного (податкового) квар талу (півріччя);

49.18.3. календарному року, крім випадків, передбачених підпунктами 49.18.4 та 49.18.5 цього пу нкту - протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (п одаткового) року;

49.18.4. календарному року для платників податку на дох оди фізичних осіб - до 1 травня року, що настає за звітним;

49.18.5. календарному року для пл атників податку на доходи фі зичних осіб - підприємців - про тягом 40 календарних днів, що н астають за останнім календар ним днем звітного (податково го) року.

Пунктом 250.1 Кодексу встановл ено базовий податковий (звіт ний) період для подання подат кової звітності з екологічно го податку, який дорівнює к алендарному кварталу.

Відповідно до п.п. 250.2.1 п. 250.2 ст. 250 Податкового кодексу України платники екологічного подат ку, крім тих, які визначені пун ктом 240.2 статті 240 цього Кодексу , та податкові агенти складаю ть податкові декларації за ф ормою, встановленою у порядк у, передбаченому статтею 46 цьо го Кодексу, подають їх прот ягом 40 календарних днів, що настають за останнім календ арним днем податкового (звіт ного) кварталу, до органів дер жавної податкової служби та сплачують податок протягом 1 0 календарних днів, що настают ь за останнім днем граничног о строку подання податкової декларації, за винятком пода ткових агентів, визначених п ідпунктом 241.2.2 пункту 241.2 статті 241 цього Кодексу, які сплачуют ь податок до або в день поданн я митної декларації за викид и в атмосферне повітря забру днюючих речовин стаціонарни ми джерелами забруднення, ск иди забруднюючих речовин у в одні об'єкти, розміщення прот ягом звітного кварталу відхо дів у спеціально відведених для цього місцях чи на об'єкта х - за місцем розміщення стаці онарних джерел, спеціально в ідведених для цього місць чи об'єктів.

Враховуючи зазначені поло ження Податкового кодексу Ук раїни податкова декларація з екологічного податку за І кв артал 2011 року підлягала подан ню до 10 травня 2011 року включно.

Як вбачається з матеріалів справи, позивачем податкову декларацію з екологічного п одатку за вищевказаний періо д було подано 05 серпня 2011 року, т обто з пропуском встановлено го п.п. 49.18.2 п.49.18 ст. 49, п.п. 250.2.1 п. 250.2 ст. 250 П одаткового кодексу України с троку.

Вказані обставини були в изнані сторонами в судовому засіданні, відповідно до мат еріалів справи у суду не вини кає сумніву щодо їх достовір ності, тому відповідно до ч. 3 с т. 72 КАС України зазначені вон и доказуванню не підлягають.

Спірною обставиною у даній справі є розмір нарахованої штрафної санкції.

Податковий орган при визна ченні розміру штрафної санкц ії, яка підлягає застосуванн ю до позивача за вказане пору шення, виходив із приписів п. 1 20.1 ст. 120 Податкового кодексу Ук раїни, відповідно до яких, неп одання або несвоєчасне подан ня платником податків або ін шими особами, зобов' язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових де кларацій (розрахунків), - тягну ть за собою накладення штраф у в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєча сне.

Поряд з цим, пунктом 7 підроз ділу 10 «Інші перехідні положе ння» розділу XX «Перехідні пол оження»Податкового кодексу України визначено, що штрафн і санкції за порушення подат кового законодавства за пері од з 1 січня по 30 червня 2011 року з астосовуються у розмірі не б ільше 1 гривні за кожне поруше ння.

З вказаної вище норми вбач ається, що її метою є створенн я більш сприятливих умов для поступової адаптації, прист осування платників податків до основних положень оновле ного податкового законодавс тва та формування практичних навичок здійснення підприєм ницької діяльності з урахува нням зміни умов оподаткуванн я, що пов' язане з прийняттям Податкового кодексу України . Разом з цим, вказаною статтею чітко визначено, що за період з 1 січня по 30 червня 2011 року штр афні санкції за порушення пл атниками податків податково го законодавства не можуть п еревищувати одну гривню за к ожне таке порушення, а відтак даною нормою встановлений с приятливий (адаптаційний) ре жим відповідальності платни ка податків у чітко визначен ий період.

Аналізуючи зміст вказаної статті слід також зазначити , що відповідно до п. 3.1. Податко вого кодексу України, податк ове законодавство України ск ладається з Конституції Укра їни; цього Кодексу; Митного ко дексу України та інших закон ів з питань митної справи у ча стині регулювання правовідн осин, що виникають у зв'язку з оподаткуванням ввізним або в ивізним митом операцій з пер еміщення товарів через митни й кордон України; чинних міжн ародних договорів, згода на о бов'язковість яких надана Ве рховною Радою України і яким и регулюються питання оподат кування; нормативно-правових актів, прийнятих на підставі та на виконання цього Кодекс у та законів з питань митної с прави; рішень Верховної Ради Автономної Республіки Крим, органів місцевого самовряду вання з питань місцевих пода тків та зборів, прийнятих за п равилами, встановленими цим Кодексом.

Відтак, під терміном «под аткове законодавство» сл ід розуміти сукупність норм, що регулюють суспільні відн осини у сфері справляння под атків та обов'язкових платеж ів до бюджетів та державних ц ільових фондів, встановлюючи при цьому права, обов'язки та відповідальність сторін, зок рема, як і в даному випадку, ві дповідальність за неподання або несвоєчасне подання пла тником податків або іншими о собами, зобов'язаними нарахо вувати та сплачувати податки /збори, податкових деклараці й.

Положення цього Кодексу, зо крема, щодо строків поданн я декларацій (розрахунків) є с кладовою частиною податково го законодавства , як і п оложення щодо відповідально сті за порушення строків п одання декларацій (розрахунк ів), а відтак порушення строкі в подачі декларацій є поруше нням податкового законодавс тва, відповідальність за що в становлена ПК України з урах уванням положень пунктом 7 пі дрозділу 10 «Інші перехідні по ложення»розділу XX «Перехідн і положення»Податкового код ексу України, тобто шляхом за стосування у вищенаведений п еріод санкцій у розмірі 1 грив ня.

Судом встановлено, що ТОВ «В ЕГА ІНКОМ»було допущено пору шення податкового законодав ства 11.05.2011 р. (наступний ден ь після настання граничного строку подання податкової зв ітності).

За таких обставин, враховую чи те, що факт вчинення позива чем порушення відбулось у пе ріод з 1 січня по 30 червня 2011 року , штрафні санкції до порушник а повинні нараховуватись у р озмірі не більше однієї грив ні.

Таким чином, беручи до уваги вищенаведене, суд приходить до висновку, що оскаржуване п одаткове повідомлення-рішен ня № 0007351502 від 02 вересня 2011 рок у, а саме в частині визначення розміру штрафних санкцій у р озмірі 169,00 грн., прийнято з пору шення норм законодавства, ос кільки максимальний розмір ш трафу повинен становити не б ільше однієї гривні в силу по ложень пункту 7 підрозділу 10 « Інші перехідні положення»ро зділу XX «Перехідні положення » Податкового кодексу Україн и.

Відтак, спірне податкове по відомлення - рішення підляг ає скасуванню в частині заст осування штрафної санкції у розмірі 169,00 гривень (170,00 грн. - 1 г рн.).

Відповідно до ст. ст. 21 Податк ового кодексу України посадо ві особи контролюючих органі в зобов'язані дотримуватися Конституції України та діяти виключно у відповідності з П одатковим кодексом та іншими законами України, іншими нор мативними актами.

Стаття 19 Конституції Україн и встановлює, що органи держа вної влади та органи місцево го самоврядування, їх посадо ві особи зобов' язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та закона ми України.

Відповідно до п. 4 ч. 3 ст. 129 Конс титуції України, ч. 1 ст. 71 Кодек су адміністративного судочи нства України кожна сторона повинна довести ті обставини , на яких ґрунтуються її вимог и та заперечення. Частиною 2. с т. 71 Кодексу адміністративног о судочинства України передб ачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, чи бездіяльності суб ' єкта владних повноважень о бов' язок щодо доказування п равомірності свого рішення, дії чи бездіяльності поклада ється на відповідача, якщо ві н заперечує проти адміністра тивного позову.

Оцінивши надані сторонами докази, суд вважає, що відпові дач, заперечуючи проти позов у, не довів суду правомірніст ь прийнятого ним податкового повідомлення-рішення в част ині розміру застосованої штр афної санкції.

Враховуючи вищезазначене, повно, всебічно дослідивши д окази по справі, об' єктивно оцінивши їх, суд приходить до висновку, що адміністративн ий позов підлягає частковому задоволенню.

Крім визначеного, у відпові дності до вимог ч. 3 ст. 94 КАС Укр аїни на користь позивача під лягає відшкодуванню з Держав ного бюджету України сплачен ий ним при подачі позову судо вий збір пропорційно до задо волених позовних вимог - у роз мірі 3 грн. 38 коп.

Керуючись вимогами ст.ст. 69-71, 94, 160-165, 167, 254 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, Окружний адміністративний с уд міста Києва

П О С Т А Н О В И В:

1. Позов задовольнити ч астково.

2. Визнати протиправними та скасувати податкове повідом лення-рішення Державної пода ткової інспекції Солом' янс ькому районі м. Києва № 0007351502 від 02 вересня 2011 року в частині застосування штрафних (фіна нсових) санкцій у розмірі 169,00 г ривень.

3. В задоволенні решти позов них вимог відмовити.

4. Стягнути з Державного бю джету України на користь Тов ариства з обмеженою відповід альністю «ВЕГА ІНКОМ» судови й збір у розмірі 3 грн. 38 коп.

Постанова відповідно до с татті 254 Кодексу адміністрати вного судочинства України на бирає законної сили після за кінчення строку подання апел яційної скарги, встановленог о цим Кодексом, якщо таку скар гу не було подано. У разі подан ня апеляційної скарги постан ова, якщо її не скасовано, наби рає законної сили після пове рнення апеляційної скарги, в ідмови у відкритті апеляційн ого провадження або набрання законної сили рішенням за на слідками апеляційного прова дження.

Постанова може бути оскар жена в апеляційному порядку за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни, шляхом подання апеляційн ої скарги до адміністративно го суду апеляційної інстанці ї через суд першої інстанції , який ухвалив оскаржуване су дове рішення. Апеляційна ска рга на постанову суду першої інстанції подається протяго м десяти днів з дня її проголо шення. У разі застосування су дом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийня ття постанови у письмовому п ровадженні апеляційна скарг а подається протягом десяти днів з дня отримання копії по станови.

Суддя Патратій О.В.

Повний текст постанови с кладено та підписано: 04 листоп ада 2011 року.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення28.10.2011
Оприлюднено22.12.2011
Номер документу19994164
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-13396/11/2670

Ухвала від 26.09.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Патратій О.В.

Ухвала від 24.10.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Лосєв А.М.

Постанова від 05.04.2012

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Ганечко О.М.

Постанова від 28.10.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Патратій О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні