Постанова
від 15.11.2011 по справі 2а-10728/11/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

15 листопада 2011 року < Ч ас проголошення > № 2а-10728/11 /2670

Окружний адміністра тивний суд міста Києва у скла ді:

головуючого судді Аблова Є .В.;

при секретарі Мальчик І.Ю.,

за участю сторін:

представника позивача - Назаров І.О.

представника відповідача - Демченко Т.С.

розглянувши у відкритому судовому засіданні адмініст ративну справу за позовом то вариства з обмеженою відпові дальністю «Підряд-9»до Інспе кції державного архітектурн о-будівельного контролю у Ки ївські області про визнання протиправним та скасування п рипису,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до Ок ружного адміністративного с уду міста Києва з позовом до Інспекції Державного архіте ктурно-будівельного контрол ю у Київській області, в яком у просить, з урахуванням допо внень позовних вимог, визнат и протиправним Наказ Інспекц ії державного архітектурно-б удівельного контролю у Київс ькій області № 42 - «ОД»від 12.07.201 1р. «Про скасування рішення пр о реєстрацію декларації № КС 08211007105 про початок виконання бу дівельних робіт»; скасувати Наказ Інспекції державного а рхітектурно-будівельного ко нтролю у Київській області № 42 - «ОД»від 12.07.2011р. «Про скасува ння рішення про реєстрацію д екларації № КС 08211007105 про почато к виконання будівельних робі т»; визнати протиправним При пис Інспекції державного арх ітектурно-будівельного конт ролю у Київській області № 10 в ід 19.07.2011р. виданий ТОВ «Підряд-9» ; скасувати Припис Інспекції державного архітектурно-буд івельного контролю у Київськ ій області № 10 від 19.07.2011р. виданий ТОВ «Підряд-9».

Свої позовні вимоги ТОВ «Пі дряд-9»обґрунтовує тим, що вка зані наказ і припис прийняті в результаті розгляду проте сту Прокуратури Київської об ласті від 11.07.2011р., видані з поруш енням вимог чинного законода вства.

У судовому засіданні предс тавники позивача позовні ви моги підтримав повністю.

Представник відповідача п озовні вимоги не визнав повн істю з підстав, викладених у запереченнях на позов та про сив суд в задоволенні позовн их вимог відмовити.

Розглянувши у відкритому с удовому засіданні подані док ументи і матеріали, заслухав ши пояснення представників с торін, всебічно і повно з' яс увавши фактичні обставини, н а яких ґрунтується позов, оці нивши докази, які мають юриди чне значення для розгляду сп рави і вирішення спору по сут і, врахувавши норми закону, як і діяли на момент виникнення правовідносин між сторонами , суд вважає встановленими на ступні обставини та відповід ні їм правовідносини.

ТОВ "Підряд-9" згідно договор у підряду № 10/05 від 10.05. 2011р,. укладе ного з ТОВ «Компанія «Плазма -Поліс»здійснює будівництво складу.

Будівництво здійснюється на земельній ділянці площею 9,8172 га, яка знаходиться на тери торії Києво-Святопшнського р айону Софіївсько-Борщагівсь кої сільської ради, цільове п ризначення: під розміщення т а обслуговування офісно-скла дських приміщень.

Вказана земельна ділянка н алежить ТОВ «Компанія «Плазм а-Поліс»на підставі Державно го акту на право власності на земельну ділянку ЯД № 685984, вида ного 18.10.2006р. (кадастровий номер : 3222486200:02:001:0002).

ТОВ «Підряд-9»та замовнико м будівництва (ТОВ «Компанія «Плазма-Поліс») з метою прове дення будівництва офісно-скл адських приміщень на земельн ій ділянці, що перебуває у вла сності товариства, було пода но до Інспекції державного а рхітектурно-будівельного ко нтролю у Київській області Д екларацію про початок викона ння будівельних робіт.

20.06.2011р. рішенням Інспекції де ржавного архітектурно-будів ельного контролю у Київській області було зареєстровано Декларацію № КС 08211007105 про почат ок виконання будівельних роб іт з будівництва офісно-скла дських приміщень розташован их на земельній ділянці, яка з находиться на території Софі ївсько-Борщагівської сільсь кої ради Києво-Святошинськог о району Київської області (к од 1252.5 - категорія складності II) ТОВ «Компанія «Плазма-Поліс» .

11.07.2011р. Прокуратурою Київськ ої області було винесено про тест до Інспекції державного архітектурно-будівельного к онтролю у Київській області № 07/1-2788вих. на незаконне рішенн я посадової особи про реєстр ацію декларації про початок виконання будівельних робіт .

Зазначеним Протестом Прок уратура Київської області пр оінформувала Інспекцію, що в пункті 14 декларації замовник ом будівництва, а саме директ ором ТОВ «Компанія «Плазма-П оліс»Скобеліною І. Ю., вка зано, що «місце розташування земельної ділянки - Києво-Свя тошинський район, Софіївсько -Борщагівська сільська рада, площа ділянки - 9,817 га, кадастро вий номер 322486200:02:001:0002, цільове призначення - під розміщен ня та обслуговування офісно -складських приміщень.

В ході проведення прокурат урою перевірки встановлено, що розпорядженням Києво-Свят ошинської районної державно ї адміністрації від 11.11.2010р. № 4617 « Про затвердження проекту зем леустрою щодо зміни цільовог о призначення (використання) земельної ділянки загальною площею 9,8172 га, яка перебуває у в ласності ТОВ «Компанія «Плаз ма-Поліс»з «під розміщення т а обслуговування офісно-скла дських приміщень»на «для буд івництва, експлуатації та об слуговування багатофункціо нального комплексу будівель , торгівельно-розважального та офісно-складського призна чення» було змінено цільове призначення земельної ділян ки.

На підставі зазначеного ро зпорядження Києво-Святошин ської районної державної адм іністрації на вищевказану зе мельну ділянку управлінням Д ержкомзему в Києво-Святошинс ькому районі Київської облас ті, виготовлено та видано ТОВ «Компанія «Плазма-Поліс»дер жавний акт на право власност і на земельну ділянку серії Я П № 412269 з цільовим призначенням - для будівництва, експлуатац ії та обслуговування багатоф ункціонального комплексу бу дівель торгівельно-розважал ьного та офісно-складського призначення.

За результатами розгляду П ротесту Прокуратури Київськ ої області від 11.07.2011р. № 07/1-2788 вих. Н аказом Інспекції державного архітектурно-будівельного к онтролю у Київській області від 12.07.2011р. № 42 - «ОД»було скасова но рішення про реєстрацію де кларації № КС 08211007105 про початок виконання будівельних робіт .

Приписом № 10 від 19.07.2011р. на вико нання Наказу від 12.07.2011р. № 42 - «ОД» було запропоновано позивачу припинити будівельні роботи до реєстрації декларації пр о початок виконання будівель них робіт.

Даючи правову оцінку право відносинам, що виникли суд вв ажає за необхідне зазначити наступне.

Частиною 2 ст. 10 Закону Україн и «Про архітектурну діяльніс ть»вiд 20.05.1999 № 687-XIV передбачено, що державний архітектурно-буд івельний контроль та нагля д здійснює центральний орган виконавчої влади з питань бу дівництва, містобудування та архітектури. Державний конт роль та нагляд у системі цент рального органу виконавчої в лади з питань будівництва, мі стобудування та архітектури здійснює Державна архітекту рно-будівельна інспекція Укр аїни та її територіальні орг ани.

Пунктом 1 Положення про Дер жавну архітектурно-будівель ну інспекцію України, затвер дженого Указом Президента Ук раїни № 439/2011 від 08.04.2011р. передбаче но, що Державна архітектурно -будівельна інспекція Україн и є центральним органом вико навчої влади, діяльність яко го спрямовується і координує ться Кабінетом Міністрів Укр аїни через Віце-прем'єр-мініс тра України - Міністр регіона льного розвитку, будівництва та житлово-комунального гос подарства України, входить д о системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізац ію державної політики з пита нь державного архітектурно-б удівельного контролю, контро лю у сфері житлово-комунальн ого господарства.

Пунктом 2 ч. 1 ст. 34 Закону Украї ни «Про регулювання містобуд івної діяльності»від 17.02.2011р. № 3038-VI передбачено, що Замов ник має право виконувати буд івельні роботи після, зокрем а, реєстрації відповідною ін спекцією державного архітек турно-будівельного контролю декларації про початок вико нання будівельних робіт - що до об'єктів будівництва, що на лежать до І - III категорій скл адності.

Відповідно до ч. 4 ст. 35 Закону України «Про регулювання мі стобудівної діяльності»від 17.02.2011р. № 3038-VI, реєстрацію деклара ції про початок виконання п ідготовчих робіт здійсню ють відповідні інспекц ії державного архітектур но-будівельного контролю на безоплатній основі протяго м п'яти робочих днів з дня отри мання декларації. За наявнос ті зареєстрованої декларац ії про початок виконання під готовчих робіт (направленн я повідомлення до інспекц ії державного архітектурно -будівельного контролю від повідно до частини першої ці єї статті) отримання замовни ком та генеральним підрядни ком чи підрядником інших док ументів дозвільного характе ру для виконання підготовчих робіт та видалення зелених н асаджень у межах будівельно го майданчика не вимагається .

Відповідно до ч.5 ст. 35 вказан ого Закону, форма деклараці ї про початок виконання підг отовчих робіт, порядок її под ання та реєстрації, форма по відомлення про зміну даних у зареєстрованій декларації визначаються Кабінетом Міні стрів України.

Відповідно до Порядку вико нання будівельних робіт, зат вердженого Постановою Кабін ету Міністрів України «Деяк і питання виконання підготов чих і будівельних робіт» від 13.04.2011р. № 466, будівельні роботи мо жуть виконуватися замовник ом після

отримання докум ента, що посвідчує право влас ності чи користування земель ною ділянкою, або договору су перфіцію та:

подання замовником за форм ою згідно з додатком 1 повідом лення про початок викона ння будівельних робіт Д ержавній архітектурно-будів ельній інспекції або її тери торіальному органу (далі - Ін спекція) за місцезнаходження м об'єкта будівництва - щодо об 'єктів, будівництво яких здій снюється на підставі будіве льного паспорта, які не потр ебують реєстрації декларац ії про початок виконання буд івельних робіт (далі - декла рація) або отримання дозвол у на виконання будівельних робіт, відповідно до перелік у об'єктів, будівництво яки х здійснюється після наді слання

повідомлення про п очаток виконання будівельни х робіт;

реєстрації відповідною Ін спекцією декларації - щодо об 'єктів будівництва, що належа ть до I-III категорії складності ;

видачі замовнику Інспекці єю дозволу на виконання буді вельних робіт - щодо об'єктів б удівництва, що належать до IV і V категорії складності.

Зазначені в абзацах другом у - четвертому пункту 2 цього Порядку документи, що надаю ть право на виконання будів ельних робіт, є чинними до зав ершення будівництва.

Контроль за виконанням бу дівельних робіт здійснюєть ся Інспекцією.

Так, Додатком 2 до вказаного Порядку № 466 визначено форму Д екларації про початок викона ння будівельних робіт.

Частиною 1 ст. 36 Закону Україн и «Про регулювання містобуді вної діяльності»від 17.02.2011р. № 3 038-VI встановлено, що право на ви конання підготовчих робіт (я кщо вони не були виконані ран іше згідно з повідомленням а бо зареєстрованою деклараці єю про початок виконання під готовчих робіт) і будівельни х робіт на об'єктах, що належат ь до І - III категорій складності , підключення об'єкта будівни цтва до інженерних мереж та с поруд надається замовнику та генеральному підряднику чи підряднику (у разі якщо будів ельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) п ісля реєстрації декларації п ро початок виконання будівел ьних робіт.

Відповідно до ст. 21 Закону Ук раїни «Про прокуратуру» від 05.11.1991р. № 1789-ХІІ, протест на акт, щ о суперечить закону, приноси ться прокурором, його заступ ником до органу, який його вид ав, або до вищестоящого орган у. У такому ж порядку приносит ься протест на незаконні ріш ення чи дії посадової особи.

У протесті прокурор ставит ь питання про скасування акт а або приведення його у відпо відність з законом, а також пр ипинення незаконної дії поса дової особи, поновлення пору шеного права.

Протест прокурора зупиняє дію опротестованого акта і п ідлягає обов'язковому розгля ду відповідним органом або п осадовою особою у десятиденн ий строк після його надходже ння. Про наслідки розгляду пр отесту в цей же строк повідом ляється прокурору.

У разі відхилення протесту або ухилення від його розгля ду прокурор може звернутися з заявою до суду про визнання акта незаконним. Заяву до суд у може бути подано протягом п 'ятнадцяти днів з моменту оде ржання повідомлення про відх илення протесту або закінчен ня передбаченого законом стр оку для його розгляду. Подача такої заяви зупиняє дію прав ового акта.

Як вбачається з матеріалів справи, замовником - ТОВ «Комп анія «Плазма-Поліс»всупереч вимог Закону України «Про ре гулювання містобудівної дія льності»від 17.02.2011р. № 3038-VI та Поря дку виконання будівельних ро біт, затвердженого постаново ю Кабінету Міністрів України № 466 від 13.04.2011р., в декларацію про п очаток виконання будівельни х робіт, яка зареєстрована Ін спекцією Державного архітек турно-будівельного контролю у Київській області за № КС 082 11007105 від 20.06.2011р. внесено недостові рні дані,а саме невірно зазна чено цільове призначення зем ельної ділянки, на якій надан о дозвіл виконувати будівель ні роботи.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 71 Кодек су адміністративного судочи нства України кожна сторона повинна довести ті обставини , на яких ґрунтуються її вимог и та заперечення, крім випадк ів, встановлених статтею 72 цьо го Кодексу. В адміністративн их справах про протиправніст ь рішень, дій чи бездіяльност і суб' єкта владних повноваж ень обов' язок щодо доказува ння правомірності свого ріше ння, дії чи бездіяльності пок ладається на відповідача, як що він заперечує проти адмін істративного позову.

В даному випадку позивачем не доведено обґрунтованіст ь своїх позовних вимог.

Таким чином, Наказ Інспекці ї державного архітектурно-бу дівельного контролю у Київсь кій області № 42 - «ОД»від 12.07.2011р . «Про скасування рішення про реєстрацію декларації № КС 082 11007105 про початок виконання буд івельних робіт» та Припис Ін спекції державного архітект урно-будівельного контролю у Київській області № 10 від 19.07.2011р . виданий ТОВ «Підряд-9»прийня ті в межах повноважень та у с посіб, що передбачені Консти туцією та законами України, а тому суд приходить до виснов ку про необґрунтованість поз овних вимог позивача та відс утність підстав для їх задов олення.

Керуючись ст.ст. 94, 158-163 КАС Укр аїни суд ,-

П О С Т А Н О В И В:

В задоволенні позовних ви мог відмовити повністю.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку ш ляхом подачі в Окружний адмі ністративний суд міста Києва апеляційної скарги на поста нову протягом десяти днів з д ня її проголошення. Копія апе ляційної скарги одночасно на дсилається особою, яка її под ає до Київського апеляційног о адміністративного суду.

Якщо апеляційна скарга не б ула подана у строк, встановле ний ст. 186 КАС України, постанов а набирає законної сили післ я закінчення цього строку.

Суддя Аблов Є.В .

Дата ухвалення рішення15.11.2011
Оприлюднено22.12.2011
Номер документу19994447
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-10728/11/2670

Ухвала від 27.07.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Аблов Є.В.

Ухвала від 07.10.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мороз Л.Л.

Ухвала від 26.09.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мороз Л.Л.

Ухвала від 22.10.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мороз Л.Л.

Ухвала від 19.04.2012

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Шурко О.І.

Постанова від 15.11.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Аблов Є.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні