Постанова
від 22.12.2011 по справі 57/108
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙН ИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

01601, м.Київ, пров. Рильський, 8 т. (044) 278-46-14

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22.12.2011 № 57/108

Київський апеляційний гос подарський суд у складі коле гії суддів:

головуючого: Вербиц ької О.В.

суддів:

за участю секретаря Горголь І.С.

за участю представників: прокуратури: Рубан Д.В., (по св. від 08.04.2008 року № 59);

позивача: ОСОБА_1, (дов. ві д 24.11.2011 року № 220/761/д);

відповідача : ОСОБА_2 (дов . від 20.12.2011 року № 275-2);

Сімчук О.М., (дов. від 17.06.2011 року № 129-2)

третьої особи 1: не з'явивс я;

третьої особи 2: не з'явивс я;

розглянувши у відкритому с удовому засіданні апеляційн у скаргу Генеральної пр окуратури України

на рішення господарс ького суду міста Києва

від 05.09.2011 року

у справі № 57/108 (головуюч ий суддя - Гулевець О.В., судд і - Дідиченко М.А., Пригунова А.Б.)

за позовом Заступника Генерального прокурора Укра їни в інтересах держави в осо бі Міністерства оборони Укра їни

до Державної акціонер ної компанії «Національна ме режа аукціонних центрів»

третя особа, яка не заявляє самосійних вимог на предмет спору на

стороні відповідача Т овариство з обмеженою відпов ідальністю «Житлово-експлуа таційне будівельно-виробнич е підприємство «МЖК Експрес- 24»

третя особа, яка не заявляє самосійних вимог на предмет спору на

стороні позивача Державни й департамент надлишкового м айна та земель

про визнання недійсни м з моменту укладення догово ру комісії

В С Т А Н О В И В :

Рішенням господарського с уду міста Києва від 05.09.2011 року у справі № 57/108 за позовом Заступ ника Генерального прокурора України (далі - прокуратура ) в інтересах держави в особі М іністерства оборони України (далі - позивач) до Державної акціонерної компанії «Націо нальна мережа аукціонних цен трів» (далі - відповідач) за у частю третьої особи, яка не за являє самосійних вимог на пр едмет спору на стороні відпо відача - Товариство з обмежен ою відповідальністю «Житлов о-експлуатаційне будівельно -виробниче підприємство « МЖ К Експрес-24», за участю третьо ї особи, яка не заявляє самосі йних вимог на предмет спору н а стороні позивача - Державни й департамент надлишкового м айна та земель про визнання н едійсним з моменту укладення договору комісії - у задово ленні позовних вимог відмовл ено повністю.

Не погоджуючись з вказаним рішенням суду, Генеральна пр окуратура України звернулас я до Київського апеляційного господарського суду з апеля ційною скаргою, в якій просит ь скасувати оскаржуване ріше ння та прийняти нове рішення , яким позов задовольнити в по вному обсязі.

В обґрунтування апеляційн их вимог прокуратура зазнача є, що при прийнятті спірного р ішення, судом першої інстанц ії порушено норми процесуаль ного права та невірно застос овано норми матеріального пр ава.

Ухвалою Київського апеляц ійного господарського суду в ід 03.11.2011 року відновлено Генера льній прокуратурі України ст рок на апеляційне оскарження рішення місцевого господарс ького суду у даній справі, при йнято апеляційну скаргу до п ровадження, та призначено до розгляду в судовому засідан ні на 10 год. 30 хв. 13.12.2011 року.

13.12.2011 року в судове засідання в апеляційній інстанції з'яв илися представники позивача та відповідача. Представник и прокуратури та третіх осіб в судове засідання не з'явили сь, причини неявки в судове за сідання не повідомили.

Ухвалою Київського апеляц ійного господарського суду в ід 13.12.2011 року розгляд справи від кладено на 22.12.2011 року на підстав і п. 1 ч. 1 ст. 77 Господарського про цесуального кодексу.

22.12.2011 року в судове засідання в апеляційній інстанції з' явились представники прокур атури, позивача та відповіда ча.

Представники третіх осіб у судове засідання не з'явил ись, причини неявки в судове з асідання не повідомили. Врах овуючи те, що в матеріалах спр ави мають місце докази належ ного повідомлення всіх учасн иків судового процесу про ча с та місце проведення судово го засідання по розгляду апе ляційної скарги, колегія вва жає можливим здійснити перев ірку рішення суду першої інс танції у даній справі в апеля ційному порядку за наявними матеріалами справи та без уч асті представників третіх ос іб.

Крім того, відповідно до ст. 6 Конвенції Про захист прав лю дини і основоположних свобод , кожен має право на справедли вий і публічний розгляд його справи упродовж розумного с троку незалежним і безсторон нім судом, встановленим зако ном, який вирішить спір щодо й ого прав та обов'язків цивіль ного характеру або встановит ь обґрунтованість будь-якого висунутого проти нього крим інального обвинувачення.

Оскільки, визначений ст. 69 Го сподарського процесуальног о кодексу України, двохмісяч ний строк вирішення спору за кінчився, а представники в су дове засідання не являються, судова колегія вважає за мож ливе також застосувати полож ення Конвенції та здійснити перевірку рішення суду першо ї інстанції у даній справі в а пеляційному порядку за наявн ими матеріалами справи та бе з участі представників треті х осіб.

Заслухавши пояснення прок уратури та представників сто рін, розглянувши доводи апел яційної скарги, дослідивши м атеріали справи, судова коле гія Київського апеляційного господарського суду дійшла висновку про те, що апеляційн а скарга Генеральної прокура тури України не підлягає зад оволенню, виходячи з наступн ого.

Згідно ст. 99 Господарського процесуального кодексу Укра їни (далі по тексту - ГПК Укра їни) апеляційний господарськ ий суд, переглядаючи рішення в апеляційному порядку, кори стується правами, наданими с уду першої інстанції.

Відповідно до ст. 101 ГПК Украї ни у процесі перегляду справ и апеляційний господарський суд за наявними у справі і дод атково поданими доказами пов торно розглядає справу. Дода ткові докази приймаються суд ом, якщо заявник обґрунтував неможливість їх подання суд у першої інстанції з причин, щ о не залежали від нього. Апеля ційний господарський суд не зв'язаний доводами апеляці йної скарги і перевіряє зако нність і обґрунтованість ріш ення місцевого господарсько го суду у повному обсязі. В апе ляційній інстанції не прийма ються і не розглядаються вим оги, що не були предметом розг ляду в суді першої інстанції .

Як вбачається з матеріалів справи, 18.09.2009р. Міністерство об орони України, в особі директ ора Державного департаменту надлишкового майна та земел ь Неботова Петра Григоровича , який діяв на підставі довіре ності Міністерства оборони У країни № 220/308/д від 21.08.2009 року, та Де ржавна акціонерна компанія " Національна мережа аукціонн их центрів" в особі Генеральн ого директора Фролова Бориса Миколайовича, який діяв на пі дставі наказу Фонду державно го майна України від 20.07.2009 року № 1110, Статуту Компанії, Розпоря дження Кабінету Міністрів Ук раїни від 26.10.2001 року № 489-р, уклали договір комісії на відчужен ня нерухомого військового ма йна № 270/3/47-09 НМ (далі - Договір).

Пунктом 1.1. Договору, передба чено, що позивач (комітент) дор учає відповідачу (комісіонер у), а відповідач бере на себе з обов'язання за комісійну пла ту вчинити на умовах, що не суп еречать чинному законодавст ву і цьому Договору, від свого імені в інтересах позивача т а за рахунок останнього, прав очини з Покупцями щодо реалі зації на внутрішньому ринку нерухомого військового майн а (далі - майно) військового мі стечка № 52, розташованого за а дресою: м. Івано-Франківськ, ву л. Трудова, згідно Специфікац ії майна (Додаток 1), яке позива ч доручає відповідачу реаліз увати і яке додається в якост і невід'ємної частини до дого вору, разом із земельною діля нкою, орієнтовною площею 0,4 га , на якій воно розташоване.

Умовами Договору також пер едбачено, що остаточна площа земельної ділянки визначаєт ься згідно із землевпорядною документацією та буде зазна чена у Додатковій угоді, яка д одається в якості невід'ємн ої частини до цього Договору . Перелік та місце розташуван ня майна, що передається відп овідачу на комісію за даним Д оговором, а також його техніч ні характеристики, наведені у специфікації майна (Додато к 1), яке позивач доручає відпо відачу реалізувати згідно з цим Договором і посвідчуєтьс я інвентаризаційними матері алами, схемами встановленої форми та іншими необхідними документами, які надаються п озивачем. Реалізація майна р азом із земельною ділянкою з дійснюється відповідачем на конкурентних засадах, шляхо м проведення аукціону.

Відповідно до специфікаці ї до Договору позивач доруча є реалізувати відповідачу на ступне майно: склад, будівля № 1, загальною площею 956 кв.м., скла д, будівля № 3, загальною площе ю 637 кв.м., холодильник, будівля № 2, загальною площею 668 кв.м., кон трольно-пропускний пункт, бу дівля № 4, загальною площею 55 кв .м., огорожа із залізобетонних плит довжиною 170 пог. метрів, ас фальтове покриття довжиною 5 00 пог. метрів.

Пунктом 1.2. Договору передба чено, що передпродажну підго товку майна разом із земельн ою ділянкою, в тому числі замо влення та отримання матеріал ів технічної інвентаризації , землевпорядної документаці ї, незалежної оцінки майна, ек спертної грошової оцінки зем ельної ділянки, визначення м еж земельної ділянки в натур і (на місцевості) та закріплен ня її межовими знаками, вигот овлення технічного паспорту земельної ділянки, а також до кументів, які підтверджують право власності Міністерств а оборони України на майна по зивач доручає здійснити відп овідачу. У разі відмови уповн оважених органів у видачі не обхідних для реалізації майн а документів, відповідач оск аржує такі дії в установлено му порядку. Для проведення пе редпродажної підготовки май на разом із земельною ділянк ою, а також отримання (надання ) інших послуг з організації р еалізації майна разом із зем ельною ділянкою, відповідач укладає з відповідними юриди чними або фізичними особами договори. Відповідач визнача є на конкурсних засадах юрид ичну або фізичну особу, що має ліцензію на проведення робі т із землеустрою, а також суб'є кта оціночної діяльності, що має ліцензію на виконання ро біт з експертної грошової оц інки земель.

Відповідно до вимог п. 2.1. Дог овору залишкова (балансова) в артість майна, за якою позива ч передає його для реалізаці ї відповідачу, складає 298400,00 грн . без ПДВ, згідно з Переліком н ерухомого військового майна Збройних Сил, яке може бути ві дчужено, що затверджений роз порядженням Кабінету Мініст рів України від 17.10.2007р. № 896-р. Варт ість земельної ділянки буде зазначена у Додатковій угоді після проведення експертної грошової оцінки.

Пунктом 1.4. Договору передба чено, що у додатковій угоді, що складає невід'ємну частину Д оговору, визначається старто ва ціна реалізації майна раз ом із земельною ділянкою, що п ідлягає реалізації, строк ре алізації майна разом із земе льною ділянкою та інші умови .

В той же час, 16.11.2009р. між позива чем та відповідачем до догов ору укладено додаткову угоду № 1 про зміну Договору комісії на відчуження нерухомого ві йськового майна № 270/3/47-09 НМ від 18 вересня 2009 року.

Як вбачається з матеріалів справи, вказаною додатковою угодою було внесено зміни до п. 1.1. Договору, де: позивач дору чає відповідачу, а відповіда ч бере на себе зобов'язання за комісійну плату вчинити на у мовах, що не суперечать чинно му законодавству і цьому Дог овору, від свого імені, в інтер есах позивача та за рахунок о станнього, правочини з Покуп цями щодо реалізації на внут рішньому ринку нерухомого ві йськового майна (далі - "майно" ) військового містечка № 52, роз ташованого за адресою: м. Іван о-Франківськ, вул. Трудова (Шот а Руставелі), згідно Специфік ації майна, яке позивач доруч ає відповідачу реалізувати ( Додаток 1 до Договору) в два ет апи, а саме:

- етап 1: нежитлові приміщенн я загальною площею 2181,9 кв.м, за м атеріалами БТІ:

• будівля № 1 (склад, літ. "Г", за гальною площею 955,7 кв.м),

• будівля № 2 (холодильний с клад, літ. "Д", загальною площею 590,0 кв.м),

• будівля № 3 (склад, літ. "В", за гальною площею 636,2 кв.м);

- етап 2: нежитлові приміщенн я та споруди разом із земельн ою ділянкою, орієнтовною пло щею 0,4 га, на якій вони розташов ані:

• будівля № 2 (холодильний с клад, загальною площею 78,0 кв.м),

• будівля № 4 (контрольно-пр опускний пункт, загальною пл ощею 11,7 кв.м),

• огорожа із залізобетонн их плит (довжина 170 пог.м),

• асфальтове покриття (дов жина 500 пог.м)."

Крім того, п. 2.1. Договору допо внено наступним змістом: "Ста ртова ціна реалізації майна, етап 1, визначається позиваче м, з урахуванням його залишко вої вартості, вартості, визна ченої відповідно до вимог Ме тодики оцінки майна, затверд женої постановою Кабінету Мі ністрів України від 10.12.2003р. № 1891, к он'юнктури ринку, обов'язкови х платежів (податків), комісій ної плати відповідача та вит рат відповідача, які безпосе редньо пов'язані з реалізаці єю майна Покупцю та виконанн ям умов цього Договору.

Згідно з висновком (Додаток 6 до Договору) про вартість ма йна, етап 1, (Звіт про оцінку май на станом на 30.09.2009р., зроблено су б'єктом оціночної діяльності - приватним підприємством "КА ЗБЕК"), його ринкова вартість с кладає:

701 815,00 грн. (сімсот одна тисяча в ісімсот п'ятнадцять гривень 00 коп.) без ПДВ.

З урахуванням ринкової вар тості майна, етап 1, стартова ц іна реалізації майна, що вист авляється на продаж Покупцю, не може бути нижчою ніж:

914 189,37 грн. (дев'ятсот чотирнадц ять тисяч сто вісімдесят дев 'ять гривень 37 коп.), в т.ч.: ПДВ (20 %) - 152364,89 грн. (сто п'ятдесят дві тися чі триста шістдесят чотири г ривні 89 коп.)."

З матеріалів справи вбачає ться, що 24.12.2009р. між відповідаче м, як уповноваженою організа цією, що діє від свого імені та в інтересах Міністерства об орони України та ТОВ "Житлово -експлуатаційне будівельно-в иробниче підприємство "МЖК Е кспрес-24" укладено договір куп івлі продажу, згідно якого ві дповідач продав, а ТОВ "ЖЕБВП " МЖК Експрес-24" придбало у влас ність нерухоме майно, що пере буває у державній власності з правом управління Міністер ство оборони України, право о перативного управління - Іва но-Франківська квартирно-екс плуатаційна частина району, та підлягає відчуженню згідн о з переліком нерухомого вій ськового майна Збройних сил, яке може бути відчужено, затв ердженого розпорядженням Ка бінету Міністрів України від 17.10.2007 року № 896-р, а саме: в літері "Д " - холодний склад, приміщення 1, площею 10,2 (десять цілих два де сятих) кв.м, приміщення 2 площе ю 73,3 (сімдесят три цілих три дес ятих) кв.м, приміщення 3 площею 11,9 (одинадцять цілих дев'ять де сятих) кв.м, приміщення 4 площе ю 19,5 (дев'ятнадцять цілих п'ять десятих) кв.м, приміщення 5 пло щею 8,2 (вісім цілих два десятих ) кв.м, приміщення 6 площею 57,1 (п'я тдесят сім цілих одна десята ) кв.м, приміщення 7 площею 44,4 (сор ок чотири цілих чотири десят их) кв.м, приміщення 8 площею 90,2 (д ев'яносто цілих два десятих) к в.м, приміщення 9 площею 20,4 (двад цять цілих чотири десятих) кв .м, приміщення 10 площею 26,8 (двадц ять цість цілих вісім десяти х) кв.м, приміщення 11 площею 18,8 (в ісімнадцять цілих вісім деся тих) кв.м, приміщення 12 площею 43 ,6 (сорок три цілих шість десят их) кв.м, приміщення 13 площею 63,0 ( шістдесят три цілих нуль дес ятих) кв.м, приміщення 14 площею 58,0 (п'ятдесят вісім цілих нуль десятих) кв.м, приміщення 24 пло щею 13,7 (тринадцять цілих сім де сятих) кв.м, приміщення 25 площе ю 12,2 (два цілих два десятих) кв.м , приміщення 26 площею 2,8 (два ціл их вісім десятих) кв.м, приміще ння 27 площею 4,8 (чотири цілих ві сім десятих) кв.м, приміщення 2 8 площею 12,9 (дванадцять цілих де в'ять десятих) кв.м, приміщення 29 площею 8,2 (вісім цілих два дес ятих) кв.м, всього загальною пл ощею 590,0 (п'ятсот дев'яносто ціл их нуль десятих) кв.м, а також л ітера "В" - склад, загальною пло щею 636,2 (шістсот тридцять шість цілих два десятих) кв.м, літер а "Г" - склад, площею 955,7 (дев'ятсот п'ятдесят п'ять цілих сім де сятих) кв.м, що складає 95/100 ідеал ьних часток від усіх будівел ь № 1, 2, 3, 4 військового містечка № 52 по вулиці Шота Руставелі, 1 (о дин) в місті Івано-Франківськ у, таким чином, яким воно виста вляється на продаж.

Законом України "Про правов ий режим майна у Збройних Сил ах України" (далі - Закон) визна чено правовий режим майна, за кріпленого за військовими ча стинами, закладами, установа ми та організаціями Збройних Сил України, і повноваження о рганів військового управлін ня та посадових осіб щодо упр авління цим майном.

Відповідно до статті 1 Закон у, військове майно - це державн е майно, закріплене за військ овими частинами, закладами, у становами та організаціями З бройних Сил України (далі - вій ськові частини). До військово го майна належать будинки, сп оруди, передавальні пристрої , всі види озброєння, бойова та інша техніка, боєприпаси, пал ьно-мастильні матеріали, про довольство, технічне, аеродр омне, шкіперське, речове, куль турно-просвітницьке, медичне , ветеринарне, побутове, хіміч не, інженерне майно, майно зв'я зку тощо.

Статтею 2 Закону встановлен о, що Міністерство оборони Ук раїни як центральний орган у правління Збройних Сил Украї ни здійснює відповідно до за кону управління військовим м айном у тому числі закріплює військове майно за військов ими частинами (у разі їх форму вання, переформування), прийм ає рішення щодо перерозподіл у цього майна між військовим и частинами Збройних Сил Укр аїни, в тому числі у разі їх ро зформування.

Згідно з частиною 1 статті 6 З акону, відчуження військовог о майна здійснюється Міністе рством оборони України через уповноважені Кабінетом Міні стрів України підприємства т а організації, визначені ним за результатами тендеру, піс ля його списання, за винятком майна, визначеного частиною другою цієї статті.

Частиною 2 статті 6 Закону вс тановлено, що рішення про від чуження військового майна, щ о є придатним для подальшого використання, але не знаходи ть застосування у повсякденн ій діяльності військ, надлиш кового майна, а також цілісни х майнових комплексів та інш ого нерухомого майна приймає Кабінет Міністрів України з а поданням Міністерства обор они України.

В свою чергу, слід зазначити , що відповідно до розпорядже ння Кабінету Міністрів Украї ни від 26.10.2001р. № 489-р Державна акці онерна компанія «Національн а мережа аукціонних центрів» є уповноваженою організаціє ю на здійснення реалізації н а внутрішньому ринку майна З бройних Сил України, яке є при датним для подальшого викори стання, але не може бути засто соване у повсякденній діяльн ості військ, надлишкового ма йна, а також цілісних майнови х комплексів та іншого нерух омого майна (крім військової зброї та боєприпасів до неї, в ибухових речовин).

Статтею 70 розділу VI (Особливі положення) Закону України "Пр о Державний Бюджет України н а 2009 рік" встановлено, що в 2009 роц і продаж об'єктів нерухомого військового майна разом із з емельними ділянками, на яких вони розташовані, або майнов ими правами на них здійснюєт ься на відкритих аукціонах у порядку та за переліком, визн аченими Кабінетом Міністрів України.

Розпорядженням Кабінету М іністрів України від 17.10.2007р. № 896- р "Про затвердження переліку нерухомого військового майн а Збройних Сил, яке може бути в ідчужено", Міністерство обор они України зобов'язано забе зпечити реалізацію у 2009 році з азначеного у переліку нерухо мого військового майна Зброй них Сил, зокрема разом із земе льними ділянками, на яких вон о розташоване, на аукціонах в ідповідно до порядку, що затв ерджується Кабінетом Мініст рів України.

З матеріалів справи вбачає ться, що військове майно війс ькового містечка № 52, розташов аного за адресою: м. Івано-Фран ківськ, вул. Трудова, а саме:

- склад, будівля N 1;

- склад, будівля N 3;

- холодильник, будівля N 2;

- контрольно-пропускний пун кт, будівля N 4;

- огорожа із залізобетонних плит;

- асфальтове покриття;

зазначено у переліку нерух омого військового майна Збро йних Сил, яке може бути відчуж ено та затверджено вищезазна ченим розпорядженням.

Підпунктом 3 пункту 1 постан ови Кабінету Міністрів Украї ни від 02.04.2008р. № 313 "Про заходи щодо удосконалення управління об 'єктами державної власності" , центральні органи виконавч ої влади, інші суб'єкти управл іння об'єктами державної вла сності, у тому числі Націонал ьна та галузеві академії нау к, можуть приймати виключно н а підставі окремих актів Каб інету Міністрів України ріше ння стосовно продажу нерухом ого військового майна разом із земельними ділянками, на я ких воно розташовано.

Проаналізувавши вищевказа ні вимоги діючого законодавс тва та матеріали справи, коле гія суду приходить до виснов ку, що Міністерство оборони У країни при укладанні договор у було наділено відповідними повноваженнями на реалізаці ю нерухомого військового май на разом із земельними ділян ками, на яких воно розташован о, а отже відповідач, як спеціа лізована організація уповно важена на реалізацію військо вого майна, діяла виключно за дорученням Міністерства обо рони України та Державного д епартаменту надлишкового ма йна та земель в межах чинного законодавства при укладенні оспорюваного договору.

В свою чергу, щодо вартості та площі земельної ділянки, к олегія суду вважає за необхі дне зазначити наступне.

Відповідно до п. 9.5. Договору закінчення терміну дії встан овлено 31 грудня 2009р.

Пунктом 9.12. Договору, передба чено, що у разі коли технічні х арактеристики майна, наведен і в Специфікації до цього Дог овору (Додаток 1) будуть відріз нятися від отриманих в резул ьтаті проведення технічної і нвентаризації, сторони керую ться даними матеріалів техні чної інвентаризації, які уто чнюються шляхом укладання до даткових угод, які додаються в якості невід'ємних частин д о вказаного Договору.

Відповідно до специфікаці ї (Додаток 1) майна, яке позивач в особі Державного департам енту надлишкового майна та з емель доручив реалізувати в ідповідачу такі відомості, я к характеристики, вартість т а земельна ділянка, як майно - відсутні. В специфікації лиш е зазначається, що вартість з емельної ділянки буде зазнач ена у Додатковій Угоді після проведення експертної грошо вої оцінки. Відсутні дані від омості щодо земельної ділянк и і у Переліку нерухомого вій ськового майна Збройних сил України, яке може бути відчуж ено, затвердженого Розпорядж енням Кабінету Міністрів Укр аїни № 896-р від 17 жовтня 2007р.

Пунктами 4, 5 Постанови Кабін ету Міністрів України "Про за ходи щодо удосконалення упра вління об'єктами державної в ласності" № 313 від 02 квітня 2008р. вс тановлено, що Міністерство о борони України разом з іншим и державними органами, які зд ійснюють управління військо вим майном, Міністерствами і відомствами, в т.ч. Державним Комітетом із земельних ресур сів, зобов'язано у місячний ст рок внести на розгляд Кабіне ту Міністрів України проект акта законодавства щодо затв ердження порядку продажу на аукціонах об'єктів нерухомог о військового майна разом із земельними ділянками, на яки х вони розташовані, а також на дати переліки об'єктів нерух омого військового майна, які можуть бути продані разом із земельними ділянками, на яки х вони розташовані.

Відповідно до п. 1.2. Договору позивач доручає відповідачу здійснити передпродажну під готовку майна разом із земел ьною ділянкою в тому числі пр овести технічну інвентариза цію та виготовити землевпоря дну документацію разом з док ументами, що підтверджують п раво власності Міністерства оборони України на майно, що в ідчужується.

На виконання даного пункту договору землевпорядна доку ментація та правовстановлюю чі документи на вище вказану ділянку виготовленню не під лягали, оскільки переліки об 'єктів нерухомого військовог о майна, які можуть бути прода ні разом із земельними ділян ками, де затверджуються розм іри та характеристики земель них ділянок станом на день ук ладання договору були відсут ні.

Крім того, відповідно до п. 2.2 . Договору ціна реалізації ма йна, а також ціна земельної ді лянки визначається позиваче м відповідно до вимог Методи ки оцінки майна, що затвердже на Постановою Кабінету Мініс трів України від 10 грудня 2003р. т а Методики експертної грошов ої оцінки земельних ділянок, що затверджена Постановою К абінету Міністрів України ві д 11 жовтня 2002р. № 1531.

На виконання п. 1.4. Договору, щ о укладений зі скасувальною обставиною згідно із ст. 212 Цив ільного кодексу України між позивачем та відповідачем 16 л истопада 2009р. укладено додатк ову угоду № 1 про зміну договор у комісії на відчуження неру хомого військового майна № 270/ 3/47-09 НМ від 18.09.2009р. Вказаною Додатк овою Угодою були внесені змі ни до п. 1.1. Договору.

Пунктом 2 додаткової угоди п озивачем визначено стартову ціну майна - нежитлових примі щень загальною площею 2181,9 кв.м. для реалізації на 1-му етапі, щ о складає 701815,00 грн. без ПДВ та вс тановлено мінімальну ціну пр одажу майна 1-го етапу в розмір і 914189,37 грн. в т.ч. ПДВ 20%.

В свою чергу, п. 5 додаткової у годи № 1 продовжено термін дії договору комісії № 270/3/47-09 НМ від 18 вересня 2009р. до 31 грудня 2010р.

На виконання умов договору та додаткової угоди № 1 нежитл ові приміщення першого етапу реалізації (відчуження) вист авлені для продажу відповідн о до вимог Постанови Кабінет у Міністрів України № 348 від 15.04.2 009р., якою було затверджено Пор ядок реалізації на аукціонах у 2009р. нерухомого військового майна Збройних сил України, з окрема разом із земельними д ілянками, на яких воно розташ оване.

Згідно п. 2. вказаного порядк у лот - майно та земельна ділян ка, що підлягають продажу на а укціоні. Земельна ділянка до складу лоту не включається, я кщо продажу підлягають вбудо вано-прибудовані приміщення , підвали, окремі поверхи буді вель тощо.

Відповідно до п. 1 додатково ї угоди для продажу (відчужен ня) на першому етапі були вист авлені вбудовано-прибудован і нежитлові приміщення (літ. "Г ", "Д", "В") загальною площею 2181,9 кв.м . Нежитлові приміщення холод ильного складу (літера "Д") пло щею 78,0 кв.м. підлягають продажу на другому етапі разом з земе льною ділянкою на виконання додаткової угоди, що буде під писана відповідно до п. 1.4. Дого вору комісії.

Таким чином, враховуючи вищ евикладене, колегія суду не м оже прийняти до уваги твердж ення прокурора та позивача п ро недійсність та невідповід ність діючому законодавству України договору комісії на відчуження нерухомого війсь кового майна № 270/3/47-09 НМ від 18.09.2009р. укладеного між Міністерство м оборони України та Державн ою акціонерною компанією "На ціональна мережа аукціонних центрів".

Відповідно до ст. 215 ЦК Україн и підставою недійсності прав очину є недодержання в момен т вчинення правочину стороно ю (сторонами) вимог, які встано влені частинами першою - трет ьою, п'ятою та шостою статті 203 ц ього Кодексу.

Таким чином, проаналізував ши вищевказані обставини спр ави та вимоги чинного законо давства, колегія суду погодж ується з висновком суду перш ої інстанції щодо відсутност і правових підстав для задов олення позовних вимог.

Відповідно до ст. 33 ГПК Украї ни, кожна сторона повинна дов ести ті обставини, на які вона посилається як на підставу с воїх вимог та заперечень.

На думку апеляційної інста нції, Генеральною прокуратур ою України не доведено вимог и апеляційної скарги, отже, во на не підлягає задоволенню.

Таким чином, враховуючи вик ладене, судова колегія Київс ького апеляційного господар ського суду дійшла висновку про те, що місцевий господарс ький суд повно з'ясував всі обставини справи та дав їм на лежну правову оцінку. Поруше нь норм матеріального чи про цесуального права, які могли призвести до зміни чи скасув ання рішення у справі, судово ю колегією не встановлено.

На підставі викладеного, ке руючись ст.ст. 99, 101 - 105 ГПК Украї ни, Київський апеляційний го сподарський суд ,-

ПОСТАНОВИВ :

Рішення господарського су ду міста Києва від 05.09.2011 року у с праві № 57/108 за позовом Заступни ка Генерального прокурора Ук раїни в інтересах держави в о собі Міністерства оборони Ук раїни до Державної акціонерн ої компанії «Національна мер ежа аукціонних центрів» за у частю третьої особи, яка не за являє самосійних вимог на пр едмет спору на стороні відпо відача - Товариства з обмежен ою відповідальністю «Житлов о-експлуатаційне будівельно -виробниче підприємство « МЖ К Експрес-24», за участю третьо ї особи, яка не заявляє самосі йних вимог на предмет спору н а стороні позивача - Державно го департаменту надлишковог о майна та земель про визнанн я недійсним з моменту укладе ння договору комісії - залиши ти без змін, а апеляційну скар гу Генеральної прокуратури У країни - без задоволення.

Справу № 57/108 повернути до гос подарського суду м. Києва.

Постанова набирає законно ї сили з дня її прийняття та мо же бути оскаржена у касаційн ому порядку до Вищого господ арського суду України.

Головуючий суддя

Судді

СудКиївський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення22.12.2011
Оприлюднено26.12.2011
Номер документу20075644
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —57/108

Ухвала від 12.08.2013

Господарське

Господарський суд Харківської області

Аюпова Р.М.

Ухвала від 20.02.2012

Господарське

Господарський суд Харківської області

Аюпова Р.М.

Ухвала від 07.08.2013

Господарське

Господарський суд Харківської області

Аюпова Р.М.

Ухвала від 22.07.2013

Господарське

Господарський суд Харківської області

Аюпова Р.М.

Ухвала від 08.07.2010

Господарське

Господарський суд Харківської області

Аюпова Р.М.

Ухвала від 26.07.2013

Господарське

Господарський суд Харківської області

Аюпова Р.М.

Постанова від 22.12.2011

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Вербицька О.В.

Рішення від 05.09.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Гулевець О.В.

Ухвала від 09.08.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Гулевець О.В.

Ухвала від 09.08.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Гулевець О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні