Постанова
від 23.05.2011 по справі 2а-1989/11/1070
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІ СТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

23 травня 2011 року 2а-1989/11/1070

приміщення суду за адресо ю: м. Київ, бул. Лесі Українки , 26, зал судових засідань № 1018

час прийняття постанови: 13 год. 23 хв.

Київський окружний адміні стративний суд у складі:

головуючого - судді Леонтович А.М.

при секретарі - Воронюк М.М.

за участю представник ів сторін

від позивача: ОСОБА_2 (за д овіреністю)

від відповідача: ОСОБА_3 (за довіреністю)

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адмініст ративну справу

за позовом

до

про Товариства з обмеженою ві дповідальністю «КОМПАНІЯ БО НК»

Іванківської міжрайонно ї державної податкової інспе кції в Київській області

визнання дій протип равними та скасування податк ового повідомлення-рішення,

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обме женою відповідальністю «КОМ ПАНІЯ БОНК»звернулось до Киї вського окружного адміністр ативного суду з позовом до Іванківської міжрайонної державної податкової інспек ції в Київській області про в изнання протиправними дії що до невизнання поданої 27.01.2011р. по даткової декларації з податк у на прибуток підприємств за 2010 рік та скасування податков е-повідомлення рішення від 04.0 4.2011р. № 0001541500.

Ухвалою Київського окруж ного адміністративного суду від 28 квітня 2011 року відкрито п ровадження у справі та призн ачено справу до судового роз гляду на 23 травня 2011 року.

В судовому засіданні предс тавник позивача підтримав по зовні вимоги.

Представник відповідача п роти позову заперечив, зокре ма, зазначив, що декларація з п одатку на прибуток підприємс тв за 2010 рік не відповідає вимо гам пункту 3.1 Порядку складан ня декларації з податку на пр ибуток підприємств, а саме, в п одатковій декларації не зазн ачено повну назву підприємст ва.

Розглянувши подані позив ачем і відповідачем документ и і матеріали, заслухавши поя снення представників сторін , всебічно і повно з' ясувавш и всі фактичні обставини, на я ких ґрунтується позов, оціни вши докази, які мають значенн я для розгляду справи і виріш ення спору по суті, суд вважає встановленими наступні обст авини та відповідні їм право відносини.

Товариство з обм еженою відповідальністю «КО МПАНІЯ БОНК»(код ЄДРПОУ 34278775) за реєстроване як суб' єкт підп риємницької діяльності - юри дична особа Іванківською районною державною адмініс трацією в Київській області 7 грудня 2006 року.

Як платник податків та збо рів позивач взятий на облік в Іванківській міжрайонн ій державній податковій інсп екції в Київській області 21 че рвня 2006 року та є платником под атку на прибуток підприємств .

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом , 30 січня 2011 року позивачем до Ів анівської МДПІ в Київській о бласті подано податкову декл арацію з податку на прибуток підприємств за 2010 рік.

Відповідно до листа Іван ківської МДПІ в Київській о бласті № 457/10/28-008 від 03.02.2011р. «Про нев изнання як податкової звітно сті»податкова декларація з п одатку на прибуток підприємс тв за 2010 рік не визнана як подат кова декларація та запропоно вано позивачу надати нову по даткову декларацію, оформлен у належним чином.

1 квітня 2011року відповідачем проведено невиїзну документ альну перевірку ТОВ «КОМПАНІ Я БОНК», за результатами якої складено акт про результати невиїзної документальної пе ревірки своєчасності поданн я податкової звітності від 01.0 4.2011р. № 332/15/34278775 (далі по тексту - ак т перевірки).

Відповідно до висновків Ак ту перевірки відповідачем вс тановлені наступні порушенн я: підпункту 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 Закону України «Про порядок погашення зобов' язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами»від 21 грудня 2000 року та пункту 16.1 статті 16 Закону Украї ни «Про оподаткування прибут ку підприємств»від 28 грудня 19 94 року, а саме, невчасне поданн я декларації з податку на при буток підприємств за 2010 рік.

З урахуванням наведеного в ідповідачем прийнято податк ове повідомлення-рішення ві д 4 квітня 2011 року № 0001541500, яким визначено податкове зобов' язання в розмірі 170 грн.

Листом Іванківської МДПІ в Київській області № 1304/10/15-115 ві д 04.04.2011р. надіслано позивачу акт про результати невиїзної до кументальної перевірки своє часності подання податкової звітності від 01.04.2011р. № 332/15/34278775 та п одаткове повідомлення-рішен ня від 04.04.2011р. № 0001541500.

У відповідності з Конститу цією України кожному гаранту ється право на оскарження в с уді рішень, дій чи бездіяльно сті органів державної влади, місцевого самоврядування, п осадових і службових осіб.

Відповідно до частини 2 стат ті 19 Конституції України орга ни державної влади та органи місцевого самоврядування, ї х посадові особи зобов' язан і діяти лише на підставі, в меж ах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Спірні правовідносини вре гульовано Податковим кодекс ом України вiд 02.12.2010р. № 2755-VI (далі п о тексту - Податковий кодекс ).

Відповідно до абзацу 1 пункт у 46.1 статті 46 Податкового кодек су податкова декларація - док умент, що подається платнико м податків (у тому числі відок ремленим підрозділом у випад ках, визначених цим Кодексом ) контролюючому органу у стро ки, встановлені законом, на п ідставі якого здійснюється н арахування та/або сплата под аткового зобов'язання, чи док умент, що свідчить про суми до ходу, нарахованого (виплачен ого) на користь платників под атків - фізичних осіб, суми утр иманого та/або сплачено го податку.

Пунктом 48.1 статті 48 Податков ого кодексу передбачено, що п одаткова декларація склад ається за формою, затверджен ою в порядку, визначеному пол оженнями пункту 46.5 статті 46 цьо го Кодексу та чинному на час ї ї подання. Форма податкової д екларації повинна містити не обхідні обов'язкові реквізит и і відповідати нормам та змі сту відповідних податк у та збору.

Податкова декларація згід но з пунктом 48.3 статті 48 Податк ового кодексу повинна містит и такі обов'язкові реквізити : тип документа (звітний, уточн юючий, звітний новий); звітний (податковий) період, за який п одається податкова декларац ія; звітний (податковий) періо д, що уточнюється (для уточнюю чого розрахунку); повне найме нування (прізвище, ім'я, по б атькові) платника податків з гідно з реєстраційними докум ентами; код платника податкі в згідно з Єдиним державни м реєстром підприємств та ор ганізацій України або податк овий номер; реєстраційний но мер облікової картки платни ка податків або серію та номе р паспорта (для фізичних осі б, які через свої релігійні п ереконання відмовляються в ід прийняття реєстраційного номера облікової картки пла тника податків та повідомил и про це відповідний орган д ержавної податкової служби і мають відмітку у паспорті); мі сцезнаходження (місце прожив ання) платника податків;найм енування органу державної по даткової служби, до якого под ається звітність;дата поданн я звіту (або дата заповнення - залежно від форми);ініціали, п різвища та реєстраційні номе ри облікових карток посадови х осіб платника податків;під писи платника податку - фізич ної особи та/або посадових о сіб платника податку, визна чених цим Кодексом, засвідче ні печаткою платника податку (за наявності).

Відповідно до пункту 4.4 Мето дичних рекомендацій щодо цен тралізованого приймання та к омп'ютерної обробки податков ої звітності платників подат ків в ОДПС України, затвердже них Наказом ДПА України від 31. 12.2008р. № 827, працівники ОДПС при пр ийманні податкової звітност і на паперових та електронни х носіях з доданням роздруко ваних оригіналів контролюют ь наявність: підписів посадо вих осіб; печатки платника по датків; обов'язкових реквізи тів; обов'язкових додатків до податкової звітності, перед бачених порядком заповнення відповідної звітності; прок реслень у значеннях показник ів, що не заповнюються через в ідсутність інформації. У цьо му контексті під обов'язкови ми реквізитами розуміються: тип документа (звітний, уточн юючий, звітний новий); звітний (податковий) період; назва пла тника податків; код платника податків згідно з Єдиним дер жавним реєстром підприємств та організацій України відп овідно до постанови Кабінету Міністрів України від 22 січня 1996 року N 118 "Про створення Єдино го державного реєстру підпри ємств та організацій України " або реєстраційний (облікови й) номер з ТРДПАУ; ідентифікац ійний номер згідно з ДРФО або , у разі відмови від нього - сер ія та номер паспорта для фізи чної особи; місцезнаходження платника податків; назва ОДП С, до якого подається звітніс ть; дата подання звіту (або дат а заповнення - залежно від фор ми); підписи посадових осіб, за свідчені печаткою. Для звіті в, у яких це передбачено формо ю: звітний (податковий) період , що уточнюється, у разі наданн я платником податків уточнюю чого розрахунку; ініціали, пр ізвища та ідентифікаційні но мери посадових осіб; код виду економічної діяльності (КВЕ Д); код органу місцевого самов рядування за КОАТУУ; індивід уальний податковий номер та номер свідоцтва про реєстрац ію для платників ПДВ.

З огляду на те, що податкова декларація з податку на приб уток підприємств за 2010 рік міс тить всі обов' язкові реквіз ити та скріплена печаткою пі дприємства позивача, вона ві дповідає вимогам чинного зак онодавства України.

Отже з таких підстав, факти невідповідності податкової декларації відсутні, а тому в она підлягає до визнання як т акої, що була подана в установ лені діючим законодавством с троки.

Податкова декларація згід но з пунктом 49.1. статті 49 Податк ового кодексу подається за звітний період в установлен і цим Кодексом строки орга ну державної податкової служ би, в якому перебуває на облік у платник податків.

Відповідно до пункту 49.3 вищ езазначеної статті Податков ого кодексу податкова декла рація подається до органу д ержавної податкової служби за вибором платника подат ків, якщо інше не передбачено цим Кодексом, в один із таких способів: а) особисто платник ом податків або уповноважено ю на це особою; б) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладен ня; в) засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реє страції електронного підпис у підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.

Як встановлено судом, пода ткову декларацію з податку н а прибуток підприємства за 2010 рік надіслано позивачем пош тою та отримано відповідачем 01.02.2011 року про що свідчить наяв на в матеріалах справи копія повідомлення про вручення п оштового відправлення.

Згідно з пунктом 49.8. статті 49 Податкового кодексу прийня ття податкової декларації є обов'язком органу державної податкової служби. Під час пр ийняття податкової деклара ції уповноважена посадова ос оба органу державної податко вої служби, в якому перебуває на обліку платник податків, з обов'язана перевірити наявні сть та достовірність заповне ння всіх обов'язкових реквіз итів, передбачених пунктами 48.3 та 48.4 статті 48 цього Кодексу. Інші показники, зазначені в п одатковій декларації платн ика податків, до її прийняття перевірці не підлягають.

Згідно з пунктом 49.1 1. статті 49 Податкового кодекс у у разі подання платником по датків до органу державної п одаткової служби податкової декларації, заповненої з по рушенням вимог пунктів 48.3 та 48.4 статті 48 цього Кодексу, таки й орган державної податкової служби зобов'язаний надати т акому платнику податків пись мове повідомлення про відм ову у прийнятті його податко вої декларації із зазначення м причин такої відмови.

Враховуючи навед ене, слід зазначити, що лист ко нтролюючого органу «Про неви знання як податкової звітнос ті», надісланий позивачу 03.02.2011р ., не є відмовою в розумінні пр иписів статті 49 Податкового к одексу та носить більш реком ендований ніж імперативний х арактер.

Крім того, суд не прийм ає до уваги твердженням відп овідача, щодо того, що повне на йменування платника податкі в має обов' язково містити п овну назву організаційно-пра вової форми підприємства, ос кільки графа 3 декларації з по датку на прибуток підприємст ва зобов' язує вказати повну назву платника, яку позивач з азначив.

Також, суд вважає за необх ідне зазначити, що Іванківс ька МДПІ в Київській област і при проведенні перевірки з питань своєчасності подання податкової звітності керува лась нормами Закону України «Про порядок погашення зобов ' язань платників податків п еред бюджетами та державними цільовими фондами» від 21.12.2000р. № 2181, Законом України «Про опод аткування прибутку підприєм ств»від 28.12.1994р. № 334/94-ВР та Порядко м складання декларації з под атку на прибуток підприємств а, затвердженого наказом ДПА України від 29.03.2003р. № 143, які втрат или чинність 1 січня 2011 року, у з в' язку з набранням чинності Податкового кодексу України .

Відповідно до статті 5 Цив ільного кодексу України акти цивільного законодавства ре гулюють відносини, які виник ли з дня набрання ними чиннос ті.

За наведених обставин та п равових норм, невизнання под аткової декларації з підстав , що викладені у листі Іванк івської МДПІ в Київській об ласті № 457/10/28-008 від 03.02.2011р. та як насл ідок проведення перевірки та прийняття податкового повід омлення-рішення від 04.04.2011р. № 0001541500 про застосування штраф них санкцій за несвоєчасне п одання податкової деклараці ї з податку на прибуток підпр иємств, суд вважає неправомі рним.

Проаналізувавши норми чин ного законодавства суд вважа є, що позивач виконав всі вимо ги, передбачені законодавств ом щодо складання, відображе ння обов'язкових реквізитів та подання зазначеної деклар ації, що дає можливість ідент ифікувати її як податкову де кларацію, подану позивачем, а також дає підстави для визна ння її дійсним документом, що має юридичну силу, а отже пода ткове повідомлення-рішення в ід 04.04.2011р. № 0001541500 щодо застосу вання штрафних санкцій до по зивача за несвоєчасне поданн я декларації з податку на при буток підприємств за 2010 рік не ґрунтується на вимогах зако нодавства та прийнято без вр ахування фактичних обставин .

Частиною 3 статті 2 Кодексу а дміністративного судочинст ва України передбачено, що у с правах щодо оскарження рішен ь, дій чи бездіяльності суб' єктів владних повноважень ад міністративні суди перевіря ють, чи прийняті (вчинені) вони : на підставі, у межах повноваж ень та у спосіб, що передбачен і Конституцією та законами У країни; з використанням повн оваження з метою, з якою це пов новаження надано; обґрунтова но, тобто з урахуванням усіх о бставин, що мають значення дл я прийняття рішення (вчиненн я дії); безсторонньо (неуперед жено); добросовісно; розсудли во; з дотриманням принципу рі вності перед законом, запобі гаючи несправедливій дискри мінації; пропорційно, зокрем а з дотриманням необхідного балансу між будь-якими неспр иятливими наслідками для пра в, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких сп рямоване це рішення (дія); з ур ахуванням права особи на уча сть у процесі прийняття ріше ння; своєчасно, тобто протяго м розумного строку.

Згідно з частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна с торона повинна довести ті об ставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крі м випадків, встановлених ста ттею 72 цього Кодексу.

Згідно із частиною 1 статті 69 Кодексу адміністративного судочинства України доказа ми в адміністративному судоч инстві є будь-які фактичні да ні, на підставі яких суд встан овлює наявність або відсутні сть обставин, що обґрунтовую ть вимоги і заперечення осіб , які беруть участь у справі, т а інші обставини, що мають зна чення для правильного виріше ння справи. Ці дані встановлю ються судом на підставі пояс нень сторін, третіх осіб та їх ніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експерті в.

Відповідно до статті 70 Код ексу адміністративного судо чинства України належними є докази, які містять інформац ію щодо предмету доказування . Суд не бере до розгляду доказ и, які не стосуються предмету доказування. Обставини, які з а законом повинні бути підтв ерджені певними засобами док азування, не можуть підтверд жуватися ніякими іншими засо бами доказування, крім випад ків, коли щодо таких обставин не виникає спору.

Відповідно до частини 2 стат ті 71 Кодексу адміністративно го судочинства України в адм іністративних справах про пр отиправність рішень, дій чи б ездіяльності суб' єкта влад них повноважень обов' язок щ одо доказування правомірнос ті свого рішення, дії чи безді яльності покладається на від повідача, якщо він заперечує проти адміністративного поз ову.

Доказів, які б спростовува ли доводи позивача, відповід ач суду не надав.

Завданням адміністративно го судочинства згідно з част иною 1 статті 2 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни є захист прав, свобод та ін тересів фізичних осіб, прав т а інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових від носин від порушень з боку орг анів державної влади, органі в місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здій сненні ними владних управлін ських функцій на основі зако нодавства, в тому числі на вик онання делегованих повноваж ень шляхом справедливого, не упередженого та своєчасного розгляду адміністративних с прав.

Частиною 1 статті 11 Кодексу а дміністративного судочинст ва передбачено, що розгляд і в ирішення справ в адміністрат ивних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суд у своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливос ті.

Оцінивши докази, які є у сп раві, за своїм внутрішнім пер еконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічн ому, повному та об' єктивном у дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд п риходить до висновку про те, щ о Іванківською МДПІ в Киї вській області не доведено п равомірність дій щодо невизн ання декларації ТОВ «КОМПАНІ Я БОНК»з податку на прибуток підприємства за 2010 рік та обґр унтованість прийняття оскар жуваного податкового повідо млення-рішення, а тому суд вва жає позовні вимоги обґрунтов аними, а позов таким, що підляг ає задоволенню в повному обс язі.

Враховуючи викладе не, керуючись статтями 9, 69, 70, 71, 158-1 63 Кодексу адміністративного судочинства України, Київсь кий окружний адміністративн ий суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний поз ов задовольнити повністю.

Визнати протиправними дії Іванківської міжрайонн ої державної податкової інсп екції в Київській області що до невизнання декларації з п одатку на прибуток підприємс тв за 2010 рік.

Скасувати податкове повід омлення-рішення від 04.04.2011р. № 0 001541500 про застосування штрафн их санкцій за неподання пода ткової звітності в розмірі 170, 00 грн.

Стягнути з Державного бюдж ету України на користь Товар иства з обмеженою відповідал ьністю «КОМПАНІЯ БОНК»держа вне мито в розмірі 3 (три) грн. 40 к оп.

Постанова набирає закон ної сили після закінчення ст року подання апеляційної ска рги, якщо скаргу не було подан о в установлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасова но, набирає законної сили піс ля повернення скарги, відмов и у відкритті апеляційного п ровадження або набрання зако нної сили рішення за наслідк ами апеляційного провадженн я.

Апеляційна скарга на поста нову суду подається до Київс ького апеляційного адмініст ративного суду через Київськ ий окружний адміністративни й суд протягом десяти днів з д ня її проголошення, а в разі пр оголошення лише вступної та резолютивної частини постан ови або прийняття постанови у письмовому провадженні - п ротягом десяти днів з дня отр имання її копії.

Суддя Леонтович А.М.

Постанова у повному обся зі виготовлена 26 травня 2011 рок у.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.05.2011
Оприлюднено29.12.2011
Номер документу20221500
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1989/11/1070

Ухвала від 04.03.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голубєва Г.К.

Ухвала від 11.03.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голубєва Г.К.

Ухвала від 06.12.2011

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Бужак Н.П.

Постанова від 23.05.2011

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Леонтович А.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні