4/313
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
Кіровоградської області
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
"26" жовтня 2006 р. Справа № 4/313
Господарський суд Кіровоградської області в складі судді Хилька Ю.І.,за участю секретаря судового засідання Волоткевича А.В. розглянув справу № 4/ 113
за позовом прокурора Голованівського району в інтересах держави в особі Управління пенсійного фонду України в Голованівському районі Кіровоградської області, смт.Голованівськ Кіровоградської області
до відповідача: Асоціація фермерів Голованівського району смт. Голованівськ Кіровоградської області
про стягнення 1510 грн. 80 коп.
час прийняття 16 год.50 хв. вступної та резолютивної частини
Представники сторін:
від прокуратури - Федунець З.О., посвідчення №347;
від позивача - Чурілова А.В. , довіреність № 1292/06-24;
від відповідача - Андрійчук І.Ю., протокол №1 від 12.02.02;
Прокурор Голованівського району звернувся до господарського суду з позовною заявою, у якій просить стягнути з відповідача Асоціації фермерів Голованівського району заборгованість по несплаченій сумі фінансової санкції, що була застосована до відповідача згідно до рішення №8 від 15.01.2003 року.
Відповідач відзиву на позовну заяву не надіслав, позовні вимоги заперечив в судовому засіданні, посилаючись на те, що Асоціація фермерських господарств не вела будь-якої господарської діяльності і фінансову санкцію не було сплачено через відсутність коштів на розрахунковому рахунку відповідача.
Розглянувши наявні матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, відповідача та прокурора, дослідивши усі обставини справи, господарський суд,
ВСТАНОВИВ:
Позовні вимоги обґрунтовано слідуючим:
Відповідно до п1.1 Положення про управління Пенсійного фонду України в районі, затвердженого Постановою правління ПФУ від 22.01.04 р. № І- 4 управління ПФУ у районі є органом Фонду, підвідомче головному управлінню Пенсійного фонду України.
Кошти Фонду не включаються до складу державного бюджету
України, але використовуються виключно за їх прямим призначенням, тобто
на виплату пенсій громадянам.
Відповідно до вимог п. 6 ч. 2 ст. 17 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" страхувальник зобов'язаний своєчасно нараховувати, обчислювати і сплачувати в установлені строки та в повному обсязі страхові внески до Фонду.
Згідно ч. 2 ст. 106 вказаного Закону суми страхових внесків, своєчасно не нараховані та/або не сплачені страхувальниками у встановлені строки, вважаються простроченою заборгованістю (недоїмкою) із сплати страхових внесків і стягуються з нарахуванням пені та застосуванням фінансових санкцій.
Проведеною прокуратурою району перевіркою встановлено, що Асоціація фермерів Голованівського району зареєстрована як суб'єкт підприємницької діяльності - юридична особа 13.09.1999 р. та платником внесків до Пенсійного фонду України в управлінні Пенсійного Фонду України в Голованівському районі..
Рішенням управління пенсійного Фонду України в Голованівському районі № 8 від 15.01.2003 р. на підставі ч. 1 ст. 17 Закону України „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" за неподання розрахунку зобов'язання зі сплати збору на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування у визначені строки до Асоціації фермерів Голованівського району застосовано штрафні санкції у розмірі 1530 гри.
Згідно ст. 106 Закону України „Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" управлінням Пенсійного Фонду України в Голованівському районі до відповідача були вжиті заходи щодо сплати фінансових санкцій на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, а саме направлено вимогу № Ю від 27.04.2004 про сплату боргу у розмірі 1530 грн.
Так як відповідачем у встановлений 10-денний строк борг сплачений не був, управління Пенсійного Фонду України в Голованівському районі передало вищевказану вимогу на виконання до відділу державної виконавчої служби у Голованівському районі, яка постановою державного виконавця від 27.02.2006 р. повернута стягувачеві без виконання.
Відповідно до даних управління Пенсійного Фонду України в Голованівському районі за Асоціацією фермерів Голованівського району станом на 15.08.2006 р. рахується заборгованість із сплати фінансових санкцій у розмірі 1510 грн. 80 коп.. що підтверджується довідкою управління від 15.08.2006 року № 972/06-29 та картками особового рахунку страхувальника, оскільки на погашення фінансової санкції відповідачем 19 грн.20 коп.
Відповідно до ч.ч.3,14 ст. І 06 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" органам Пенсійного фонду України надано право на звернення до Господарського суду з позовом про стягнення фінансових санкцій за порушення строків подання розрахунку зі сплати збору на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування. Відповідач письмових заперечень не подав, в судовому засіданні визнав факти неподання звітності, зокрема розрахунків зобов'язань зі сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування у строки визначені законодавством. Причиною неподання вказаних розрахунків було те, що Асоціація в той період фактично не вела будь-якої господарської діяльності і він вважав недоцільним надавати розрахунки з нульовими показниками. Рішення № 8 від 15.01.2003 року отримав в день прийняття 15.01.2003 року особисто, з порядком оскарження був ознайомлений, однак за оскарженням вказаного рішення нікуди не звертався.
Проаналізувавши правовідносини, що виникли між учасниками спору та надавши їм правову оцінку, господарський суд вважає, що позовні вимоги підлягають до повного задоволення.
Відповідно до Положення про Пенсійний фонд України, затвердженого постановою Правління Пенсійного фонду України від 30 квітня 2002 року № 8-2 з наступними змінами та доповненнями, управління пенсійного фонду України є органом виконавчої влади на місцях та утворюють систему органів Фонду, що здійснює управління фінансами пенсійного забезпечення в межах району.
Згідно п.1 вказаного „Положення про управління Пенсійного фонду України в районах, містах і районах у містах”, управління контролює надходження збору та інших платежів до Фонду від підприємств, установ, організацій та громадян, збирає у встановленому порядку відповідну звітність, проводить планові та позапланові перевірки фінансово-бухгалтерських документів, звітів та інших документів щодо правильності обчислення та сплати збору.
Управління має право вживати в установленому законодавством порядку заходів, спрямованих на стягнення не внесених своєчасно сум збору разом з нарахованою пенею, а також застосовувати штрафні санкції відповідно до законодавства.
Відповідач зареєстрований в Управлінні Пенсійного фонду як платник внесків згідно до поданої ним заяви, внесеної у відповідності до вимог Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України. Судом звертається увага на ту обставину, що на заяві про реєстрацію відповідача відсутня дата її внесення, однак підпис керівника асоціації засвідчено печаткою відповідача та посилання в заяві на те, що державну реєстрацію проведено райдержадміністрацією дає підстави суду зробити висновок про те, що вказану заяву було подано в період з 13.09.1999 року та до 15.01.2003 року, тобто до дати винесення рішення №8 про застосування фінансової санкції. На користь такого висновку засвідчує і те, що вказану заяву виконано на бланку згідно до Додатку №1 до Інструкції про порядок обчислення і сплати організаціями та громадянами страхових внесків до Пенсійного Фонду України, а також обліку надходження і витрачання його коштів, яка втратила чинність після введення в дію Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої Постановою правління Пенсійного фонду України №21-1 від 19.12.2003 року та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16.01.2004 року за №64/8663. При цьому господарським судом також враховано, що відповідачем не оспорюється факт звернення до Пенсійного фонду України з заявою про реєстрацію платником внесків.
Вирішуючи питання про правовий статус відповідача та наявність у нього обов'язку щодо представлення звітів позивачу після реєстрації у позивача господарський суд враховує слідуюче. Згідно до свідоцтва про державну реєстрацію (перереєстрацію) суб'єкта підприємницької діяльності-юридичної особи Асоціація фермерів Голованівського району зареєстрована у вигляді організаційно-правової форми як асоціація (а.с.19) та включена до Єдиного державного реєстру згідно довідки №5094 як юридична особа у вигляді організаційно-правової форми господарювання “асоціація” з колективною формою власності та основним видом діяльності-керівництво підприємствами (а.с.20). У відповідності до п.2.3 Статуту Асоціації фермерів Голованівського району Кіровоградської області, затвердженого рішенням Асоціації від 29.01.1999 р. та зареєстрованим Голованівською районною державною адміністрацією 13.09.1999 р. з метою виконання структурних завдань і цілей асоціація може здійснювати необхідну та іншу комерційну діяльність шляхом створення госпрозрахункових установ і організацій із статутом юридичної особи та заснування підприємств в установленому законодавством порядку. Згідно п.9.1. вказаного Статуту за порушення договірних зобов'язань, кредитно-розрахункової дисципліни та податкової дисципліни, санітарних та ветеринарних правил, вимог щодо якості продукції асоціація несе відповідальність згідно чинного законодавства.
Визначення організаційно-правової форми відповідача як асоціації відповідає встановленій формі у відповідності до Закону України “Про підприємства в Україні” з послідуючими змінами і доповненнями та в редакції, що діяла на час реєстрації підприємства-відповідача: Стаття 3. вказаного закону передбачає види об'єднань підприємств. Підприємства можуть об'єднуватись в: асоціації - договірні об'єднання, створені з метою постійної координації господарської діяльності. Асоціація не має права втручатися у виробничу і комерційну діяльність будь-кого з її учасників. Аналогічним чином викладено і поняття асоціації в Господарському кодексі України, який набрав чинності з 01.01.2004 року .
За приписом ст.120 Господарського кодексу України форма господарського об'єднання асоціація це договірне об'єднання, створене з метою постійної координації господарської діяльності підприємств, що об'єдналися, шляхом централізації однієї або кількох виробничих та управлінських функцій, розвитку спеціалізації і кооперації виробництва, організації спільних виробництв на основі об'єднання учасниками фінансових та матеріальних ресурсів для задоволення переважно господарських потреб учасників асоціації.
Згідно до ст.14 Закону України “Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування” страхувальниками відповідно до цього закону є: роботодавці ( підприємства, установи, організації, створені відповідно до законодавства України, незалежно від форм власності, виду діяльності та господарювання, об'єднання громадян, профспілки, політичні партії, фізичні особи-суб'єкти підприємницької діяльності та інші особи, колективні та орендні підприємства, сільськогосподарські кооперативи та фермерські господарства).
Поряд з цим, господарським судом приймається до уваги, що питання про обгрунтованість застосування штрафних санкцій стосовно відповідача на підставі ст.17 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” за неподачу розрахунку зобов'язання зі сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування у строки, встановлені законодавством, не є предметом спору у даній справі.
Відповідно до ст. 8 „Про пенсійне забезпечення” виплата пенсій здійснюється з коштів Пенсійного фонду України відповідно фонд якого формується за рахунок коштів, що відраховується підприємствами і організаціями.
Збір на обов'язкове державне пенсійне страхування входить до переліку загальнодержавних податків і зборів, що є обов'язковими платежами встановлених ст. 14 Закону України „Про систему оподаткування”. Статтею 9 цього ж Закону передбачено, що платники податків і зборів зобов'язані сплачувати належні суми податків і зборів у встановлений законом термін.
Рішенням управління пенсійного Фонду України в Голованівському районі № 8 від 15.01.2003 р. на підставі ч. 1 ст. 17 Закону України „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" за неподання розрахунку зобов'язання зі сплати збору на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування у визначені строки до Асоціації фермерів Голованівського району застосовано штрафні санкції у розмірі 1530 гри. Вказане рішення було вручено відповідачу 15.01.2003 року та ним не оскаржено протягом 10 календарних днів а також і в послідуючий час (а.с.15). Натомість, фактично визнавши обґрунтованість прийнятого рішення про застосування фінансової санкції за порушення пенсійного законодавства, відповідачем частково погашено заборгованість шляхом перерахування на рахунок позивача 15.03.2005 року 19 грн. 20 коп. (а.с.38).
Відповідач зареєстрований як юридична особа та звернувся із заявою про реєстрацію як платник податків до Управління Пенсійного фонду України (а.с. 29). Згідно до копії журналу реєстрації розрахунків в період з січня по грудень 2002 року вбачається, що відповідач звіти подавав не регулярно (а.с.13).
Позовні вимоги підлягають до задоволення повністю, є обґрунтованими та повністю підтверджуються наявними в справі документами.
Враховуючи обґрунтованість позовних вимог, господарський суд вважає за необхідне позовні вимоги задовольнити повністю, стягнути з відповідача заборгованість по несплаченій сумі штрафних санкцій в розмірі 1510 грн. 80 коп. Сума заборгованості при заявлені позову розраховано вірно, оскільки матеріалами справи доведено, що відповідач не подавав звіти протягом 9 місяців і відносно нього застосовано фінансові санкції в розмірі 1530 грн., виходячи з розмірі фінансової санкції за одне окреме порушення 170 грн. у відповідності до вимог ст.106 Закону України “Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування” (170 Х9=1530), а на погашення заборгованості відповідачем сплачено лише 19 грн. 20 коп.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 160,163,167 Кодексу адміністративного судочинства України, господарський суд –
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути з Асоціації фермерів Голованівського району смт. Голованівськ Кіровоградської області вул. Леніна 48 р/р 260063253 МФО 323538, код 30416567 на користь Управління Пенсійного фонду в Голованівському районі смт. Голованівськ Кіровоградської області вул. Леніна 48 А р/р 256093011235 в ОУ ВАТ "Державний ощадний банк України" МФО 323475, код 20650027 заборгованість по несплаченій фінансовій санкції в розмірі 1510 грн.80 коп.
Сторони мають право оскаржити в апеляційному порядку постанову в порядку і строки відповідно до ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України. Про апеляційне оскарження рішення суду першої інстанції спочатку подається заява. Обґрунтування мотивів оскарження і вимоги до суду апеляційної інстанції викладаються в апеляційній скарзі. Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення в повному обсязі.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Заява про апеляційне оскарження чи апеляційна скарга, подані після закінчення строків, встановлених цією статтею, залишаються без розгляду, якщо суд апеляційної інстанції за заявою особи, яка їх подала, не знайде підстав для поновлення строку, про що постановляється ухвала.
Постанова набирає законної сили відповідно до ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України. Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений цим Кодексом, постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова чи ухвала суду не набрала законної сили.
Постанова буде виготовлена в повному обсязі 27 жовтня 2006 року.
Суддя
Ю. І. Хилько
Суд | Господарський суд Кіровоградської області |
Дата ухвалення рішення | 26.10.2006 |
Оприлюднено | 23.08.2007 |
Номер документу | 202850 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні