Ухвала
від 14.11.2011 по справі 2а-1107/10/1270
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий у 1 інстанції - Островська О.П.

Суддя-доповідач - Гайдар А.В.

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 листопада 2011 року сп рава №2а-1107/10/1270

приміщення суду за адресою : 83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26

Колегія суддів Донецького апеляційного адміністратив ного суду у складі:

головуючого судді Гайдара А.В.

суддів < Суддя учасник кол егії >

Ханової Р.Ф.,

Як овенка М.М.,

розглянула у письмовому пр овадженні апеляційну скаргу державного підприємства «Св ердловантрацит» на ухвалу Лу ганського окружного адмініс тративного суду від 11 жовтня 2 011 року у справі №2а-1107/10/1270 (головую чий І інстанції Островська О .П.) про відмову в розстроченні виконання судового рішення по справі за позовом Відділе ння виконавчої дирекції Фонд у соціального страхування ві д нещасних випадків на вироб ництві та професійних захвор ювань України в м. Свердловсь ку Луганської області до дер жавного підприємства «Сверд ловантрацит» про стягнення з аборгованості по страховим в нескам в сумі 5 435 545,20 грн.,-

ВСТАНОВИЛА:

Постановою Луганського ок ружного адміністративного с уду від 16 березня 2010 року стягн уто з державного підприємств а «Свердловантрацит» (надалі підприємство, відповідач) на користь Відділення виконавч ої дирекції Фонду соціальног о страхування від нещасних в ипадків на виробництві та пр офесійних захворювань Украї ни в м. Свердловську Луганськ ої області (надалі відділенн я) заборгованість по страхов им внескам в сумі 5 435 545,20 грн. (арк . справи 27-28)

21 вересня 2011 року відповідач звернувся до суду с заявою пр о розстрочку виконання судов ого рішення посилаючись на с кладне фінансове становище, яке унеможливлює виконання с удового рішення в повному об сязі (арк. справи 138-139).

Ухвалою Луганського окруж ного адміністративного суду від 11 жовтня 2011 року у задоволе нні заяви державного підприє мства «Свердловантрацит» пр о розстрочення виконання пос танови від 16 березня 2010 року у с праві № 2а-1107/10/1270 відмовлено з мот ивів її безпідставності.

Не погодившись з судовим рі шенням, відповідач надав апе ляційну скаргу, в якої посила ючись на порушення судом пер шої інстанції норм процесуал ьного права, просить скасува ти ухвалу від 11 жовтня 2011 року т а постановити нову ухвалу пр о задоволення заяви боржника про розстрочення виконання судового рішення.

Колегія суддів, заслухавши доповідь судді-доповідача, п еревіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляц ійної скарги, встановила нас тупне.

Згідно зі статтею 263 Кодексу адміністративного судочинс тва України за наявності обс тавин, що ускладнюють викона ння судового рішення (відсут ність коштів на рахунку, відс утність присудженого майна в натурі, стихійне лихо тощо), д ержавний виконавець може зве рнутися до адміністративног о суду першої інстанції, неза лежно від того, суд якої інста нції видав виконавчий лист, щ о видав виконавчий лист, із по данням, а особа, яка бере участ ь у справі, та сторона виконав чого провадження - із заявою п ро відстрочення або розстроч ення виконання, зміну чи вста новлення способу і порядку в иконання судового рішення. П итання про відстрочення або розстрочення виконання, змін у чи встановлення способу і п орядку виконання судового рі шення може бути розглянуто т акож за ініціативою суду. Суд розглядає питання про відст рочення або розстрочення вик онання, зміну чи встановленн я способу і порядку виконанн я судового рішення в десятид енний строк у судовому засід анні з повідомленням державн ого виконавця або сторони ви конавчого провадження, що зв ернулися із поданням (заявою ), та осіб, які беруть участь у с праві, та у виняткових випадк ах може відстрочити або розс трочити виконання, змінити ч и встановити спосіб і порядо к виконання рішення.

Згідно зі статтею 15 Закону У країни «Про загальнообов'я зкове державне соціальне стр ахування від нещасного випад ку на виробництві та професі йного захворювання, які спри чинили втрату працездатност і» від 23 вересня 1999 року № 1105-XIV вст ановлено, що Фонд соціальног о страхування від нещасних в ипадків - це некомерційна с амоврядна

організація, що діє на підставі статуту, який затверджується її правління м.

Зокрема, зі статтею 21 вказан ого Закону вбачається, що у ра зі настання страхового випад ку Фонд соціального страхув ання від нещасних випадків з обов'язаний у встановленому законодавством порядку своє часно та в повному обсязі від шкодовувати шкоду,

заподі яну працівникові внаслідок у шкодження його здоров'я або в разі його смерті, виплачуючи йому або особам, які перебув али на його утриманні, страхо ві виплати.

Статтею 46 вказаного Закону визначено, що Фонд соціально го страхування від нещасних випадків провадить акумулюв ання страхових внесків, має а втономну, незалежну від будь -якої іншої, систему фінансув ання. Фінансування Фонду соц іального страхування від не щасних випадків здійснюєтьс я за рахунок внесків роботод авців для підприємств - з відн есенням на валові витрати ви робництва, для бюджетних уст анов та організацій - з асигну вань, виділених на їх утриман ня та забезпечення.

Колегія суддів зазначає, що страхування від нещасного в ипадку є самостійним видом з агальнообов'язкового держ авного соціального страхува ння, за допомогою якого здійс нюється соціальний захист, о хорона життя та здоров'я гр омадян у процесі їх трудової діяльності, про що зазначено преамбулою Закону України « Про загальнообов'язкове де ржавне соціальне страхуванн я від нещасного випадку на ви робництві та професійного за хворювання, які спричинили в трату працездатності» від 23 в ересня 1999 року №1105-14 (надалі Зако н України № 1105). Підприємство за своєю специфікою віднесене до особливого класу ризику.

Відповідно до статті 25 Зако ну України 1105 всі види страхов их виплат і соціальних послу г застрахованим та особам, як і перебувають на їх утриманн і, а також усі види профілакти чних заходів, передбачених с таттями 21 та 22 цього Закону, про водяться Фондом соціального страхування від нещасних ви падків за рахунок коштів цьо го Фонду, фінансування якого здійснюється зокрема за рах унок внесків роботодавців ві дповідно до статті 46 Закону Ук раїни 1105.

Права та обов'язки робото давця як страхувальника, яки м є позивач у справі встановл ені статтею 45 зазначеного зак ону, серед яких права на розст рочення страхових внесків не передбачено. Зазначені внес ки є джерелом виплат на відшк одування шкоди, що для потерп ілих осіб є як правило основн им джерелом для існування, вс тановлення розстрочки даних виплат означає несвоєчасну виплату страхових виплат зас трахованим особам (потерпіли м), що унеможливлює розстрочк у з огляду на заперечення фон ду. Розстрочка внесків за сво єю суттю є розстрочкою зароб ітної плати працюючим особам підприємства, і солідарна ві дповідальність Фонду не озна чає право окремих страхуваль ників на відстрочення сплати внесків.

Фінансова неспроможність роботодавця, щодо погашення суми заборгованості сама по собі не є підставою для надан ня розстрочки, можливість на дання якої з урахуванням ціл ьового призначення внесків і снує з урахуванням економічн их можливостей Фонду. За прав илами час-

тини 3 статті 46 Закону Україн и 1105 внески роботодавців відн осяться на валові витрати ви робництва, що означає включе ння цих витрат до собівартос ті готової продукції, та розр ахункової ціни.

Крім того, Пунктом 6 Прикінц евих та перехідних положень Закону України «Про збір та о блік єдиного внеску на загал ьнообов'язкове державне соці альне страхування» від 8 липн я 2010 року, № 2464-VI встановлено, що у разі погашення до 1 січня 2011 ро ку заборгованості із сплати внесків на загальнообов'язко ве державне соціальне страху вання на випадок безробіття, у зв'язку з тимчасовою втрато ю працездатності та витратам и, зумовленими похованням, ві д нещасного випадку на вироб ництві та професійного захво рювання, які спричинили втра ту працездатності, що виникл а до 1 липня 2010 року, заборгован ість із сплати фінансових са нкцій (пені та штрафів) підляг ає списанню. Таким чином, розс трочення усугубить економіч не становище підприємства.

Жодних підстав для розстро чки спірної заборгованості в казаним законом не встановле но, на відміну від заборгован ості із сплати збору на обов'я зкове державне пенсійне стра хування, нарахованого до 1 січ ня 2004 року, не погашеної станом на 1 січня 2011 року, з відшкодува ння фактичних витрат на випл ату та доставку пільгових пе нсій, із сплати фінансових са нкцій та пені, що виникла до 1 с ічня 2011 року.

З огляду на зазначене колег ія суддів вважає, що суд першо ї інстанції дійшов правильно го висновку, щодо відсутност і підстав для надання розстр очення заявленої суми. Згідн о приписів статті 263 КАС Украї ни відповідач (боржник) не дов ів обставин, що ускладнюють в иконання судового рішення. У хвала суду першої інстанції узгоджується з нормами проце суального права.

Враховуючи вищевикладене та керуючись статтями 11, 99, 100, 106, 107 , 160, 165, 181, 185, 187, 195, 195-1, 199, 200, 205, 206, 211, 212, 254, 263 Кодекс у адміністративного судочин ства України, колегія суддів ,

УХВАЛИЛА:

Апеляційну скаргу де ржавного підприємства «Свер дловантрацит» на ухвалу Луга нського окружного адміністр ативного суду від 11 жовтня 2011 р оку у справі №2а-1107/10/1270 - залишити без задоволення.

Ухвалу Луганського окружн ого адміністративного суду в ід 11 жовтня 2011 року у справі №2а-1 107/10/1270 - залишити без змін.

Ухвала постановлена та під писана 14 листопада 2011 року.

Ухвала суду апеляційної ін станції набуває законної сил и з моменту постановлення, є о статочною та оскарженню не п ідлягає.

Головуючий: А.В. Гайдар

Судді: Р.Ф. Ханова

М.М.Яковенко

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.11.2011
Оприлюднено29.12.2011
Номер документу20308227
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1107/10/1270

Ухвала від 26.04.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Білак С. В.

Ухвала від 26.04.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Білак С. В.

Ухвала від 01.11.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гайдар Андрій Володимирович

Ухвала від 01.11.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гайдар Андрій Володимирович

Ухвала від 13.02.2014

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.П. Островська

Ухвала від 11.05.2012

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.П. Островська

Ухвала від 12.03.2012

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.П. Островська

Ухвала від 14.11.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гайдар А.В.

Ухвала від 11.10.2011

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.П. Островська

Ухвала від 25.07.2011

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.П. Островська

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні