Постанова
від 08.12.2011 по справі 2а-977/11/2670
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 2а-977/11/2670 Голо вуючий у 1-й інстанції: Аблов Є .В.

Суддя-доповідач: Грибан І .О.

ПОСТАНОВА

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"08" грудня 2011 р. м. Київ

Київський апеляційний а дміністративний суд у складі колегії суддів:

Головуючий суд дя Грибан І.О.

судді Мамчур Я.С., Шостак О.О.

за участі :

секретар с/з Печенюк Р.В.

пр-к апелянта ОСОБА_3

пр-ки позивача ОСОБА_4, ОСОБ А_5

розглянув у відкрит ому судовому засіданні в м. Ки єві апеляційну скаргу Держав ної податкової інспекція в О болонському районі м. Києва н а постанову Окружного адміні стративного суду м.Києва від 06.04.2011 року за позовом ТОВ «Техн оімпульс»до Державної подат кової інспекція в Оболонсько му районі м. Києва про визнан ня недійсними та скасування податкового повідомлення - р ішення -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся в суд з позовом про визнання н едійсними та скасування пода ткових повідомлень-рішень:

№0000512303/0 від 05.07.2010р. в частині в изначення податкового зобов ' язання з податку на прибут ок в сумі 1257939,00 грн., в тому числі за основним платежем - 838626,00 грн. та за штрафними санкціями в с умі 419313,00 грн.;

№0000522303/0 від 05.07.2010р. про визначе ння податкового зобов' язан ня з податку на додану вартіс ть в розмірі 543852,00 грн., в тому чис лі за основним платежем 362568,00гр н. та за штрафними санкціями - 181284,00 грн.

Постановою Окружног о адміністративного суду м. К иєва від 06.04.2011 року позовні вимо ги задоволено в повному обся зі.

Не погоджуючись з рі шенням суду першої інстанції відповідач подав апеляційну скаргу, в якій вказуючи на пор ушення судом першої інстанці ї норм матеріального та проц есуального права, просив оск аржувану постанову скасуват и та ухвалити нову про відмов у в задоволенні позовних вим ог.

Заслухавши суддю-до повідача, пояснення сторін, п еревіривши матеріали справи , доводи апеляційної скарги т а заперечень на неї, колегія с уддів вважає що апеляційна с карга підлягає до задоволенн я виходячи з наступного.

Судом першої інстанц ії встановлено та з матеріал ів справи вбачається, що відп овідачем проведено планову в иїзну перевірку з питань дот римання позивачем вимог пода ткового законодавства за пер іод з 01.04.07р. по 31.03.10р., валютного та іншого законодавства за пер іод з 01.04.07р. по 31.03.10р. За результат ами перевірки 21.06.10р. складено а кт, в якому відображено поруш ення позивачем в тому числі :

1) п.1.32 , пп4.1.2 п.4.1 ст.4, п.5.1, пп..5 .2.1 п.5.2, пп..5.3.1, пп..5.3.2,пп..5.3.9 п.5.3, пп..5.4.4 п.5.4,п .5.9. ст. 5,пп..8.2.1,пп..8.2.2 пю8.2 ст. 8 Закону У країни «Про оподаткування пр ибутку підприємств» №283/97-ВР ві д 22.05.97р. зі змінами та доповненн ями ( далі - Закон №283/97-ВР ). В результаті чого виявлено з аниження податку на прибуток в розмірі за 4 квартал 2007р. на 531589 ,00грн., за 2 квартал 2008р. на суму 283264 ,00 грн., за 4 квартал 2008р. на суму 24133 ,00 грн., а всього на суму 838966,00грн.;

2) пп..7.2.3, 7.2.6 п.7.2, пп..7.4.1, пп..7.4.5 п.7 .4 ст.7 Закону України «Про пода ток на додану вартість»№168/97-ВР від 03.04.1997р. зі змінами та доповн еннями ( далі - Закон №168/97-ВР ). В результаті чого виявлен о завищення залишку від' єм ного значення, які включаєть ся до складу податкового кре диту на 310740,00 грн. та заниження с уми податку на додану вартіс ть на загальну суму 362568,00 грн., в т ому числі: за квітень 2008р. на 23477,00 грн.; за травень 2008р. - 189049,00грн.; за червень 2008р. -3410,00 грн.; за листопа д 2008р. - 43687,00грн.; за липень 2009р. - 18 8,00грн.; за серпень 2009р. -34070,00грн.; за вересень 2009р. - 2987,00грн.; за листо пад 2009р. - 26872,00грн.

На підставі Акту пер евірки відповідачем винесен о податкові повідомлення ріш ення :

1) №0000512303/0 від 05.07.2010р. в частині в изначення податкового зобов ' язання з податку на прибут ок в сумі 1257939,00 грн., в тому числі за основним платежем - 838626,00 грн. та за штрафними санкціями в с умі 419313,00 грн.;

2) №0000522303/0 від 05.07.2010р. про визначе ння податкового зобов' язан ня з податку на додану вартіс ть в розмірі 543852,00 грн., в тому чис лі за основним платежем 362568,00гр н. та за штрафними санкціями - 181284,00 грн.

Задовольняючи позов ні вимоги позивача суд першо ї інстанції виходив з того, що оскаржувані податкові пові домлення - рішення є неправом ірними, а висновки викладені в Акті перевірки не відповід ають дійсності та спростовую ться первісними документами бухгалтерського обліку пози вача.

Колегія суддів з так им висновком суду першої інс танції не може погодитися та звертає увагу на наступне.

Відповідно до вимог ст.159 КАС України судове рішен ня повинне бути законним і об ґрунтованим. Законним є ріше ння, ухвалене судом відповід но до норм матеріального пра ва при дотриманні норм проце суального права. Обґрунтован им є рішення, ухвалене судом н а підставі повного і всебічн о з' ясованих обставин в адм іністративній справі, підтве рджених тими доказами, які бу ли досліджені в судовому зас іданні.

Спеціальними право вими нормами, що регулюють сп ірні правовідносини є Закони України «Про оподаткування прибутку підприємств»№283/97-ВР від 22.05.97р. зі змінами та доповне ннями (далі - Закон №283/97-ВР ) та « Про податок на додану вартіс ть» №168/97-ВР від 03.04.1997р. зі змінами та доповненнями ( далі - Зако н №168/97-ВР).

Відповідно до положе нь п. 5.1. ст.5 Закону №283/97-ВР валові витрати виробництва та обіг у (далі - валові витрати) - сума б удь-яких витрат платника под атку у грошовій, матеріальні й або нематеріальній формах, здійснюваних як компенсація вартості товарів (робіт, посл уг), які придбаваються (вигото вляються) таким платником по датку для їх подальшого вико ристання у власній господарс ькій діяльності.

Згідно пп. 5.2.1. п.5.2. Закон у №283/97-ВР до складу валових вит рат включаються суми будь-як их витрат, сплачених (нарахов аних) протягом звітного пері оду у зв'язку з підготовкою, ор ганізацією, веденням виробни цтва, продажем продукції (роб іт, послуг) і охороною праці, у тому числі витрати з придбан ня електричної енергії (вклю чаючи реактивну), з урахуванн ям обмежень, установлених пу нктами 5.3 - 5.7 цієї статті.

Не включаються до скл аду валових витрат ( п.5.3 ст.5) вит рати на:

(пп..5.3.1.) потреби, не пов'язані з веденням господарської дія льності, а саме: організацію т а проведення прийомів, презе нтацій, свят, розваг та відпоч инку, придбання та розповсюд ження подарунків (крім благо дійних внесків та пожертвува нь неприбутковим організаці ям, визначеним пунктом 7.11 цьог о Закону, та витрат, пов'язаних з проведенням рекламної дія льності, які регулюються нор мами підпункту 5.4.4 цієї статті ). Обмеження частини другої ць ого підпункту не стосуються платників податку, основною діяльністю яких є організаці я прийомів, презентацій і свя т за замовленням та за рахуно к інших осіб; придбання лотер ей, участь в азартних іграх; фі нансування особистих потреб фізичних осіб за винятком ви плат, передбачених пунктами 5.6 і 5.7 цієї статті, та в інших вип адках, передбачених нормами цього Закону;

(пп..5.3.2.) придбання, будівництв о, реконструкцію, модернізац ію, ремонт та інші поліпшення основних фондів та витрати, п ов'язані з видобутком корисн их копалин, а також з придбанн ям нематеріальних активів, я кі підлягають амортизації, з гідно із статтями 8 і 9 та підпу нктом 7.9.4 цього Закону.

Згідно приписів абз.4 пп.5.3.9 п.5.3 ст.5 вказаного Закону н е належать до складу валових витрат будь-які витрати, не пі дтверджені відповідними роз рахунковими, платіжними та і ншими документами, обов'язко вість ведення і зберігання я ких передбачена правилами ве дення податкового обліку.

Таким чином, з наведе них законодавчих приписів вб ачається, що обов' язковою у мовою віднесення витрат підп риємства до складу валових є документальне підтвердженн я таких витрат та їх зв' язок з господарською діяльністю платника.

Відповідно до ст.1 Закону У країни «Про бухгалтерський о блік та фінансову звітність в Україні», первинний докуме нт - документ, який містить від омості про господарську опер ацію та підтверджує її здійс нення.

Первинні та зведені облік ові документи можуть бути ск ладені на паперових або маши нних носіях і повинні мати та кі обов'язкові реквізити: наз ву документа (форми); дату і мі сце складання; назву підприє мства, від імені якого складе но документ; зміст та обсяг го сподарської операції, одиниц ю виміру господарської опера ції; посади осіб, відповідаль них за здійснення господарсь кої операції і правильність її оформлення; особистий під пис або інші дані, що дають змо гу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні го сподарської операції (ч. 2 ст. 9 ц ього ж Закону).

Відповідно до пп. 1.8 с т. 1 Закону №168/97-ВР бюджетне відш кодування визначено як сума , що підлягає поверненню плат нику податку з бюджету у зв'яз ку з надмірною сплатою подат ку у випадках, визначених цим Законом.

Згідно пп. 7.7.1 п. 7.7 ст. 7 Зак ону України «Про податок на д одану вартість», сума податк у, що підлягає сплаті (перера хуванню) до бюджету або бюдже тному відшкодуванню, визнача ється як різниця між сумою по даткового зобов' язання зві тного податкового періоду т а сумою податкового кредиту такого звітного податкового періоду. При позитивному зна ченні суми, розрахованої згі дно з підпунктом 7.7.1 цього пунк ту, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у с троки, встановлені законом д ля відповідного податкового періоду. При від'ємному значе нні суми, розрахованої згідн о з підпунктом 7.7.1 цього пункту , така сума враховується у зме ншення суми податкового борг у з цього податку, що виник за попередні податкові періоди (у тому числі розстроченого а бо відстроченого відповідно до закону), а при його відсутн ості - зараховується до склад у податкового кредиту наступ ного податкового періоду.

Підпунктом а) пп. 7.7.2 п. 7.7 ст. 7 Закону України «Про пода ток на додану вартість», вста новлено, якщо у наступному по датковому періоді сума, розр ахована згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, має від'ємне з начення, то: бюджетному відшк одуванню підлягає частина такого від'ємного значення, я ка дорівнює сумі податку, фак тично сплаченій отримувачем товарів (послуг) у попередні х податкових періодах поста чальникам таких товарів (по слуг).

З приписів даних пра вових норм випливає, що до скл аду податкового кредиту звіт ного періоду відносяться сум и податку, сплачені в ціні пос луг при їх отриманні, якщо пла тник податку мав підстави вк лючити витрати на отримання послуг до складу валових вит рат відповідно до вимог ст. 5 З акону України «Про оподаткув ання прибутку підприємств».

Згідно з позицією Ве рховного Суду України, висло вленою при неодноразовому р озгляді справ даної категорі ї, визнано недостатнім саме л ише документальне підтвердж ення права платника податку на бюджетне відшкодування і зроблено висновок про необхі дність аналізу обставин факт ичного надходження податку н а додану вартість до бюджету . Наявність у покупця належно оформлених документів, які в ідповідно до Закону України «Про податок на додану варті сть»необхідні для віднесенн я певних сум до податкового к редиту, зокрема виданих прод авцями податкових накладних , не є безумовною підставою дл я відшкодування податку на д одану вартість, якщо податко вий орган доведе, що відомост і в таких документах не відпо відають дійсності.

Тобто, при вирішенні спору щодо правомірності формува нням позивачем сум податково го кредиту з податку на додан у вартість і бюджетного відш кодування з цього податку, пр едмет доказування становлят ь обставини, що підтверджуют ь або спростовують обґрунтов аність визначення податково го кредиту та відшкодування податку на додану вартість з бюджету.

Водночас Верховний Суд України наголошував, що н аслідки в податковому обліку платника створюють лише реа льно вчинені господарські оп ерації, тобто такі, що пов' яз ані з рухом активів, зміною зо бов' язань чи власного капіт алу платника, та відповідают ь змісту, відображеному в укл адених платником податку дог оворах. А тому якщо певна госп одарська операція не відбула ся, визначення податкового к редиту було би безпідставним і ПДВ не підлягав би відшкоду ванню з бюджету, незважаючи н а наявність у платника подат ку (позивача у справі) податко вої накладної, а також доказі в сплати продавцю вартості т овару з ПДВ.

Зокрема, факт здійсне ння господарської операції м оже бути підтверджено первин ними документами, які належи ть складати залежно від певн ого виду господарської опера ції - договори, акти виконан их робіт, документи про перев езення, зберігання товарів т ощо.

Також , підлягає вста новленню статус постачальни ка товарів (послуг), тобто особ а , що видає податкову накладн у, повинна бути зареєстрован ою як платник податку на дода ну вартість на момент вчинен ня відповідної господарсько ї операції. Крім того, підляга є дослідженню правильність с кладання податкових накладн их, податкових та митних декл арацій, зокрема щодо наявнос ті в них усіх передбачених за конодавством реквізитів. Одн очасно підлягають перевірці на предмет достовірності вс і наведені у відповідних док ументах дані.

З наявних в матеріал ах справи доказів вбачається , що позивач за період, що пере вірявся здійснював такі види діяльності: оптова торгівля будівельними матеріалами;бу дівництво будівель; добуванн я піску та гравію; дослідженн я та розробки в галузі техніч них наук; роздрібна торгівля автомобілями.

Фактично позивач у вк азаному періоді займався тор гівлею будівельними матеріа лами та наданням послуг орен ди власного спецтранспорту. В той час, як згідно наданих до перевірки документів при пр идбання продукції ТОВ «Техно імпульс» транспортні послуг и з поставки товару від поста чальника здійснювалися зал ученими транспортно-експеди ційними підприємствами.

Щодо операцій придба ння товарів (послуг) позивач з а період, що перевірявся мав взаємовідносини переважно з підприємствами, стан яких зг ідно пошуково-довідкової сис теми ДПА України (ПДС) та АІС « Податки»визначено як :

1) ДП «Солід Сервіс Цен тр»- «припинено /ліквідова но, закрито»,остання звітн ість подана за червень 2007р. Дан им підприємством надавалися маркетингові послуги позива чу, виконання яких підтвердж ується лише актами прийому - передачі послуг від 01.11.07р., 05.11.07р., 02.11.07р.

Звіти щодо проведен их досліджень відсутність, д окази на підтвердження викор истання результатів цих досл іджень в господарській діяль ності позивача не надано;

2) ТОВ «Біант»- «припин ено але не знято з обліку». Даним підприємством в квітн і-травні 2008р. позивачу надавал ися транспортні послуги, вик онання яких підтверджується лише актами виконаних робіт . Товарно-транспортні наклад ні відсутні, докази придбанн я, оприбуткування та зберіга ння позивачем товару, що пере возився не надані. Договір тр анспортних послуг та акти зд ачі-приймання послуг не міст ять вказівки початкового та кінцевого пункту транспорту вання товару;

3) ТОВ «МТК «Оверсіз»- « припинено але не знято з облі ку». Позивачу надавалися б ухгалтерсько-консультативн і послуги . Директором та голо вним бухгалтером ТОВ згідно даних державного реєстру є Трятяков С.М., якій згідно ли ста прокуратури Печерського району м.Києва заперечував с воє відношення до утворення Товариства, проведення підп риємницької діяльності та пі дписання бухгалтерської та п одаткової звітності, в тому ч ислі щодо укладених угод;

4)ТОВ «ПК «Феміда-Консул» - «припинено, але не знято з обліку», - щодо надання юри дичних послуг. На підтвердже ння даної господарської опер ації позивачем надано лише п одаткову накладну від 24.11.08р. Ак т прийому-передачі виконаних робіт та звіт про виконані по слуги під час перевірки нада но не було. Суду першої інстан ції надано лише ксерокопію а кту від 24.11.08р.(а.с.242), який не місти ть інформацію про перелік на даних юридичних та консульта ційних послуг. Докази щодо ви користанні в господарській д іяльності пропозицій, рекоме ндацій та висновків згідно ю ридичних послуг позивачем не надано.

Правомірність прийн ятих податкових-повідомлень рішень відповідач мотивува в тим, що у первинних докумен тах за результатами виконан ня договорів про надання інф ормаційних та маркетингових послуг відсутня інформація про конкретні послуги, які на дані замовнику, їх вартість, о диниці виміру, обсяги господ арських операцій; відсутні з віти, що позбавляє можливост і дійти висновку про фактичн е надання послуг та їх зв' яз ок з підготовкою, організаці єю, веденням виробництва, про дажем продукції, використанн я підприємством у власній го сподарській діяльності дан ого продукту і вказує на нікч емність укладених угод.

Не надано позивачем доказ и, які підтверджують правомі рність віднесення сум податк у на додану вартість до подат кового кредиту та збільшення сум валових витрат, зокрема п латіжні документи (банківськ і виписки, платіжні дорученн я, тощо), або ж дані бухгалтерс ького обліку щодо подальшого використання придбаного тов ару в господарській діяльнос ті взяття на баланс, продаж, сп исання тощо).

Колегія суддів, на п ідставі аналізу наданих сто ронами доказів , вважає за нео бхідне зазначити, що виявлен і працівниками ДПІ порушення позивачем вимог податкового законодавства, знайшли своє підтвердження. В той час, як п озивачем не надано беззапере чних доказів , які б вказували про наявність реальних можл ивостей для здійснення зазна чених операцій відповідно до своєї статутної діяльності з урахуванням проміжку часу протягом якого були здійснен і господарські операції, міс ця зберігання товару; обсягу матеріальних ресурсів, екон омічно необхідних для викори стання товару в господарськ ій діяльності; облік для ціле й оподаткування і інших госп одарських операцій, крім тих , які безпосередньо пов' яза ні з виникненням податкової вигоди, якщо для даного виду д іяльності також потрібне зді йснення й облік інших господ арських операцій.

Беручи до уваги викла дені обставини, колегія судд ів апеляційної інстанції вва жає обґрунтованими доводи ві дповідача, викладені в апеля ційній скарзі, та такими, що сп ростовують висновки суду пер шої інстанції .

Згідно п.3 ч.1ст.202 КАС за наслідками розгляду апеляці йної скарги на постанову суд у першої інстанції, суд апеля ційної інстанції скасовує її та ухвалює нове рішення, якщо є невідповідність висновків суду першої інстанції обста винам справи.

Керуючись ст.ст. 160, 195, 19 6, 198, 202, 205, 207, 254 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспек ція в Оболонському районі м. Києва задовольнити.

Постанову Окружного адміністративного суду м.Ки єва від 06.04.2011 року - скасувати. Ухвалити нову постанову, яко ю в задоволенні позовних вим ог ТОВ «Техноімпульс»до Держ авної податкової інспекція в Оболонському районі м. Києва про визнання недійсними та с касування податкового повід омлення - рішення - відмовити.

Постанова набирає за конної сили з моменту прогол ошення та може бути оскаржен а шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищ ого адміністративного суду У країни.

Головуючий-суддя І.О .Грибан

Суддя Я.С.Мамчур

Суддя О.О.Шостак

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.12.2011
Оприлюднено29.12.2011
Номер документу20317544
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-977/11/2670

Постанова від 06.04.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Аблов Є.В.

Ухвала від 27.11.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Усенко Є.А.

Ухвала від 12.12.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Усенко Є.А.

Постанова від 08.12.2011

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Грибан І.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні