ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИ Й ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"09" листопада 2011 р. Справа № 2a- 3478/11/0970
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський о кружний адміністративний су д у складі:
судді Главача І.А.
за участю секрета ря судового засідання Зариць кої Н.М.,
за участю предмтавни ків сторін:
від прокуратури - не з"явивс я,
від позивача - Пона В.Д.,
від відповідача - Миронюк В.І.
розглянувши у відкри тому судовому засіданні в пр иміщенні суду адміністратив ну справу
за позовом: прокуро ра м. Коломиї в інтересах держ ави в особі Коломийської об'є днаної державної податкової інспекції
до відповідача: Коломийської дитячо-юнацьк ої спортивної школи Фізкульт урно-спортивного товариства " Україна"
про стягнення податк ового боргу у сумі 18 966,16 грн.,-
ВСТАНОВИВ:
26.10.2011 року прокурор м. Колом иї в інтересах держави в особ і Коломийської об'єднаної де ржавної податкової інспекці ї звернувся з адміністративн им позовом до Коломийської д итячо-юнацької спортивної шк оли Фізкультурно-спортивног о товариства "Україна" (далі Ф СТ "Україна") про стягнення под аткового боргу. Позовні вимо ги мотивував тим, що за відпов ідачем рахується податкова з аборгованість перед бюджето м, яка виникла у зв' язку з нес платою земельного податку за 2010 рік та січень-лютий 2011 року т а штрафних санкцій на загаль ну суму 18 966,16 грн.
Прокурор у судове засіданн я не з' явився хоча належним чином був повідомлений про д ату, час та місце розгляду спр ави.
Представник позивача в суд овому засіданні подав заяву про уточнення позовних вимог , згідно якої просив стягнути з відповідача 18 966,16 податковог о боргу. Просив позов задовол ьнити у повному обсязі.
Представник відповідача в судовому засіданні проти по зову заперечив, суду пояснив , що земельний податок за 2010 рік ФСТ "Україна" не сплачен о, оскільки відповідач звіль нений від сплати даного пода тку у повному обсязі. Просив у задоволенні позову відмовит и.
За таких обставин суд вбач ає за можливе розглянути спр аву на підставі наявних дока зів за відсутності прокурора .
Вислухавши представника п озивача, представника відпов ідача, дослідивши наявні та п одані докази, суд прийшов до в исновку про обґрунтованість позовних вимог, а тому позов п ідлягає до задоволення з нас тупних мотивів.
З матеріалів справи вбачає ться, що ФСТ "Україна" зареєстр оване виконавчим комітетом К оломийської міської ради як юридична особа 24.09.1997 року та взя те на облік Коломийською об' єднаною державною податково ю інспекцією.
Згідно частини 1 статті 67 Кон ституції України кожен зобов 'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, вс тановлених законом.
Суд зазначає, що правовідно сини з приводу предмету адмі ністративного позову між поз ивачем та відповідачем були врегульовані положеннями За конів України “Про систему о податкування”, “Про порядок погашень зобов' язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами”, “Про плату за землю” т а Декретом Кабінету Міністрі в України "Про місцеві податк и і збори" в редакції, чинній н а час їх дії. Частина правовід носин з приводу виникнення п одаткового боргу врегульова ні нормами Податкового кодек су України, який вступив в дію із 01.01.2011 року.
При вирішенні даної справи суд керується нормами зазна чених Законів та інших підза конних нормативно-правових а ктів, прийнятих на їх виконан ня.
Законом України “Про систе му оподаткування” у редакції , чинній на час виникнення спі рних правовідносин, визначен і види податків і зборів (обов ' язкових платежів), що справ ляються на території України . Згідно пункту 3 частини 1 стат ті 9 цього Закону у редакції, ч инній на час виникнення спір них правовідносин, платники податків зобов' язані сплач увати належні суми податків і зборів (обов' язкових плат ежів) у встановлені законами терміни.
Аналогічні обов' язки пла тника податків і зборів (обов 'язкових платежів) визначені підпунктом 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу Україн и.
Частинами 1, 2 статті 2 Закону України “Про плату за землю” , у редакції, чинній на час вин икнення спірних правовіднос ин, встановлено, що використа ння землі в Україні є платним . Плата за землю справляється у вигляді земельного податк у або орендної плати, що визна чається залежно від грошової оцінки земель. Розміри подат ку за земельні ділянки, грошо ву оцінку яких не встановлен о, визначаються до її встанов лення в порядку, визначеному цим Законом.
Власники земельних діляно к, земельних часток (паїв) та з емлекористувачі, крім оренда рів та інвесторів - учасників угоди про розподіл продукці ї, сплачують земельний подат ок.
Аналогічно підпунктом 269.1.2 п ункту 269.1 статті 269 Податкового кодексу України встановлено , що платниками податку є земл екористувачі.
Згідно частини 1 статті 5 Зак ону України “Про плату за зем лю”, у редакції, чинній на час виникнення спірних правовід носин, об'єктом плати за землю є земельна ділянка, а також зе мельна частка (пай), яка перебу ває у власності або користув анні, у тому числі на умовах ор енди.
Аналогічно підпунктом 270.1.1 п ункту 270.1 статті 270 Податкового кодексу України встановлено , що об' єктом оподаткування є земельні ділянки, що перебу вають у власності або корист уванні.
У судовому засіданні встан овлено, що згідно рішення ХХІ сесії Коломийської міської ради народних депутатів від 24.03.1998 року № 243 Коломийській дитя чо-юнацькій спортивній школі Фізкультурно-спортивного то вариства "Україна" надано у по стійне користування 0,9285 га зем лі в межах згідно з планом зем лекористування для обслугов ування спортивного комплекс у "Спартак", про що видано Держ авний акт на право постійног о користування землею ІІ-ІФ № 002805 від 13.10.1999 року. Даний акт заре єстровано в Книзі записів де ржавних актів на право пості йного користування землею за № 129.
Таким чином, відповідач явл яється платником земельного податку до місцевого бюджет у Коломийської міської ради Івано-Франківської області, де розташована земельна діля нка, що є об' єктом оподаткув ання.
Частиною 1 статті 13 Закону Ук раїни “Про плату за землю”, у р едакції, чинній на час виникн ення спірних правовідносин, встановлено, що підставою дл я нарахування земельного под атку є дані державного земел ьного кадастру, а орендної пл ати за земельну ділянку, яка п еребуває у державній або ком унальній власності, - договір оренди такої земельної діля нки.
Аналогічно пунктом 286.1 статт і 286 Податкового кодексу Украї ни встановлено, що підставою для нарахування земельного податку є дані державного зе мельного кадастру.
З матеріалів справи вбачає ться, що відповідачем відпов ідно до частини 1 статті 14 Зако ну України “Про плату за земл ю”, у редакції, чинній на час в иникнення спірних правовідн осин, та пункту 286.2 статті 286 Пода ткового кодексу України пода но до Коломийської об' єднан ої державної податкової інсп екції податковий розрахунок земельного податку за 2010 рік т а податкову декларацію з пла ти за землю (земельний подато к та/або орендна плата за земе льні ділянки державної або к омунальної власності) за 2011 рі к, якими узгоджено зобов' яз ання платника податків по зе мельному податку за землі на селених пунктів на 2010 рік у роз мірі 16 722,44 грн. та на 2011 рік у розмі рі 8 445,60 грн.
Крім того, відповідачем сам остійно у відповідності до в имог підпункту «б»пункту 17.2 с татті 17 Закону України “Про по рядок погашень зобов' язань платників податків перед бю джетами та державними цільов ими фондами” у редакції, чинн ій на час виникнення спірних правовідносин, у податковом у розрахунку земельного пода тку за 2010 рік визначено суму шт рафу у розмірі 836,12 грн.
Судом також встановлено, що 26.04.2011 року відповідачем подано до Коломийської об' єднаної державної податкової інспек ції уточнюючу податкову декл арацію з плати за землю (земел ьний податок та/або орендна п лата за земельні ділянки дер жавної або комунальної власн ості) за 2011 рік, якою, з урахуван ням отриманої податкової піл ьги, узгоджено зобов' язання по земельному податку на 2011 рі к у розмірі1 407,60 грн., зокрема, за період січень-лютий 2011 року.
Згідно абзацу 1 пункту 5.1 стат ті 5 Закону України “Про поряд ок погашень зобов' язань пла тників податків перед бюджет ами та державними цільовими фондами” у редакції, чинній н а час виникнення спірних пра вовідносин, податкове зобов' язання, самостійно визначене платником податків у податк овій декларації, вважається узгодженим з дня подання так ої податкової декларації.
Пунктом 56.11 статті 56 Податков ого кодексу України передбач ено, що не підлягає оскарженн ю податкове зобов'язання, сам остійно визначене платником податків.
Таким чином, суд приходить д о висновку, що податкові зобо в'язання відповідача, визнач ені ним у податковому розрах унку земельного податку за 2010 рік та податковій деклараці ї з плати за землю (земельний п одаток та/або орендна плата з а земельні ділянки державної або комунальної власності) з а 2011 рік, є узгодженими.
Відповідно до частини 1 стат ті 17 Закону України “Про плату за землю” у редакції, чинній н а час виникнення спірних пра вовідносин, податкове зобов' язання по земельному податку , а також по орендній платі за землі державної та комунальн ої власності, визначене у под атковій декларації на поточн ий рік, сплачується рівними ч астками власниками та землек ористувачами земельних діля нок за місцезнаходженням зем ельної ділянки за базовий по датковий (звітний) період, яки й дорівнює календарному міся цю, щомісячно протягом 30 кален дарних днів, наступних за ост аннім календарним днем звітн ого (податкового) місяця.
Аналогічні норми адмініст рування податків визначені п оложеннями пункту 287.3 статті 287 Податкового кодексу України , відповідно до вимог яких под аткове зобов' язання щодо пл ати за землю, визначене в пода тковій декларації на поточни й рік, сплачується рівними ча стками власниками та землеко ристувачами земельних ділян ок за місцезнаходженням земе льної ділянки за податковий період, який дорівнює календ арному місяцю, щомісяця прот ягом 30 календарних днів, що на стають за останнім календарн им днем податкового (звітног о місяця).
Відповідно до статті 290 Пода ткового кодексу України плат а за землю зараховується до в ідповідних місцевих бюджеті в у порядку, визначеному Бюдж етним кодексом України для п лати за землю.
В судовому засіданні встан овлено, що відповідач, у зв' я зку з не виконанням визначен ого Законом обов' язку, допу стив заборгованість по сплат і земельного податку за 2010 рік і за період січень-лютий 2011 рок у та штрафних санкцій на зага льну суму 18 966,16 грн.
У відповідності до вимог пі дпункту 5.4.1. пункту 5.4 статті 5 За кону України "Про порядок пог ашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и" у редакції, чинній на час ви никнення спірних правовідно син, узгоджена сума податков ого зобов'язання, не сплачена платником податків у строки , визначені цією статтею, визн ається сумою податкового бор гу платника податків.
Пунктом 6.2 статті 6 цього Зак ону у редакції, чинній на час в иникнення спірних правовідн осин, передбачено, що коли пла тник податків не сплачує узг оджену суму податкового зобо в' язання в установлені стро ки, податковий орган надсила є такому платнику податкові вимоги.
Аналогічно пунктом 59.1 статт і 59 Податкового кодексу Украї ни встановлено, що у разі, коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового з обов'язання в установлені за конодавством строки, орган д ержавної податкової служби н адсилає (вручає) йому податко ву вимогу в порядку, визначен ому для надсилання (вручення ) податкового повідомлення-р ішення.
Судом встановлено, що позив ачем надіслано ФСТ "Україна" п одаткову вимогу за № ? від 05.01.2011 р оку, яку відповідач отримав 10. 01.2011 року, що підтверджується н аявною у матеріалах справи к опією повідомлення про вруче ння поштового відправлення, однак залишив без реагування .
Згідно пункту 59.5 статті 59 Под аткового кодексу України у р азі, коли у платника податків , якому надіслано (вручено) под аткову вимогу, сума податков ого боргу збільшується, пога шенню підлягає вся сума пода ткового боргу такого платник а податку, що виник після наді слання (вручення) податкової вимоги.
Як наслідок, суд приходить д о висновку, що відповідачем в порушення вищевказаних норм Податкового кодексу України не виконано податкові зобов ' язання зі сплати земельног о податку.
Згідно пункту 1.3 статті 1 Зако ну України "Про порядок погаш ення зобов'язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами " у редакції, чинній на час вин икнення спірних правовіднос ин, податковий борг (недоїмка ) - податкове зобов'язання (з ур ахуванням штрафних санкцій з а їх наявності), самостійно уз годжене платником податків а бо узгоджене в адміністратив ному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений с трок, а також пеня, нарахована на суму такого податкового з обов'язання.
Аналогічно підпунктом 14.1.175 п ункту 14.1 статті 14 Податкового к одексу України встановлено, що податковий борг - сума грош ового зобов'язання (з урахува нням штрафних санкцій за їх н аявності), самостійно узгодж еного платником податків або узгодженого в порядку оскар ження, але не сплаченого у вст ановлений цим Кодексом строк , а також пеня, нарахована на с уму такого грошового зобов'я зання.
Таким чином, суд приходить д о висновку, що податкові зобо в' язання зі сплати земельно го податку за 2010 рік у розмірі 1 6 722,44 грн. та за період січень-лю тий 2011 року у розмірі 1 407,60 грн., а т акож самостійно нараховані п латником штрафні санкції у р озмірі 836,12 грн. є податковим бо ргом відповідача, який ним не сплачений.
Суд не приймає до уваги за перечення представника відп овідача з приводу того, що ФСТ "Україна" земельний податок з а вказаний період не сплачув ало, оскільки відповідач зві льнений від сплати вказаного платежу у повному обсязі, з на ступних підстав.
Відповідно до абзацу 2 пункт у 4 частини 1 статті 12 частини 1 с татті 17 Закону України “Про пл ату за землю” у редакції, чинн ій на час виникнення спірних правовідносин, від земельно го податку звільняються підп риємства, установи, організа ції, громадські організації фізкультурно-спортивної спр ямованості, у тому числі аеро клуби та авіаційно-спортивні клуби Товариства сприяння о бороні України, - за земельні д ілянки, на яких розміщені спо ртивні споруди, що використо вуються для проведення всеук раїнських, міжнародних змага нь та навчально-тренувальног о процесу збірних команд Укр аїни з видів спорту та підгот овки спортивного резерву, ба зи олімпійської та паралімпі йської підготовки, перелі к яких затверджується Каб інетом Міністрів України за умови спрямування відповідн их сум земельного податку на розвиток фізичної культури і спорту за напрямами і в п орядку, визначеними Кабін етом Міністрів України.
Аналогічну підставу для зв ільнення від сплати земельно го податку встановлено підпу нктом 282.1.9 пункту 282.1 статті 289 Под аткового кодексу України.
Постановою Кабінету Мініс трів України № 250 від 02.03.2010 року « Деякі питання спрямування пі дприємствами, установами, ор ганізаціями, громадськими ор ганізаціями фізкультурно-сп ортивної спрямованості, база ми олімпійської та паралімпі йської підготовки, що звільн яються від сплати земельного податку, сум зазначеного под атку на забезпечення розвитк у фізичної культури і спорту », у редакції, чинній на час ви никнення спірних правовідно син, затверджені Порядок спр ямування підприємствами, уст ановами, організаціями, гром адськими організаціями фізк ультурно-спортивної спрямов аності, базами олімпійської та паралімпійської підготов ки, що звільняються від сплат и земельного податку, сум заз наченого податку на забезпеч ення розвитку фізичної культ ури і спорту та Перелік підпр иємств, установ, організацій , громадських організацій фі зкультурно-спортивної спрям ованості, баз олімпійської т а паралімпійської підготовк и, що звільняються від сплати земельного податку.
При цьому суд зазначає, що д аний Перелік підприємств, ус танов, організацій, громадсь ких організацій фізкультурн о-спортивної спрямованості, баз олімпійської та паралімп ійської підготовки, що звіль няються від сплати земельног о податку, є вичерпним. Однак у цьому Переліку серед підпри ємств Івано-Франківської обл асті не зазначене ФСТ "Україн а" як таке, що звільнене від сп лати земельного податку.
Суд також звертає увагу на т е, що постанова Кабінету Міні стрів України від 02.03.2010 року N 250 "Д еякі питання спрямування під приємствами, установами, орг анізаціями, громадськими орг анізаціями фізкультурно-спо ртивної спрямованості, базам и олімпійської та паралімпій ської підготовки, що звільня ються від сплати земельного податку, сум зазначеного под атку на забезпечення розвитк у фізичної культури і спорту " втратила чинність тільки на підставі постанови Кабінету Міністрів України № 975 від 17.08.2011 року «Про затвердження перел іку підприємств, установ, орг анізацій, громадських органі зацій фізкультурно-спортивн ої спрямованості, у тому числ і аероклубів та авіаційно-сп ортивних клубів Товариства с прияння обороні України, що з вільняються від сплати земел ьного податку за земельні ді лянки, на яких розміщені спор тивні споруди, що використов уються для проведення всеукр аїнських, міжнародних змаган ь та навчально-тренувального процесу збірних команд Укра їни з видів спорту та підгото вки спортивного резерву, баз и олімпійської та паралімпій ської підготовки».
Згідно постанови Кабінету Міністрів України № 975 від 17.08.2011 року відповідач звільнений в ід сплати земельного податку за земельну ділянку, що розта шована за адресою вул. О.Кобил янської, 8, м. Коломия, площею 0,9285 га, на якій розміщений компле кс тенісних майданчиків.
Відповідно до частини 1 стат ті 58 Конституції України, зако ни та інші нормативно-правов і акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли во ни пом'якшують або скасовуют ь відповідальність особи.
При цьому, суд звертає увагу на те, що відповідно до рішенн я Конституційного Суду Украї ни від 09 лютого 1999 року № 1-рп/99 у с праві №1-7/99 положення частини п ершої статті 58 Конституції Ук раїни про зворотну дію в часі законів та інших нормативно -правових актів у випадках, ко ли вони пом'якшують або скасо вують відповідальність особ и, стосується фізичних осіб і не поширюється на юридичних осіб. Але це не означає, що цей конституційний принцип не м оже поширюватись на закони т а інші нормативно-правові ак ти, які пом'якшують або скасов ують відповідальність юриди чних осіб. Проте надання звор отної дії в часі таким нормат ивно-правовим актам може бут и передбачено шляхом прямої вказівки про це в законі або і ншому нормативно-правовому а кті.
Постанова Кабінету Мініс трів України № 975 від 17.08.2011 року, я кою ФСТ "Україна" звільнено ві д сплати земельного податку за земельну ділянку, що розта шована за адресою вул. О.Кобил янської, 8, м. Коломия, площею 0,9285 га, не має зворотної дії у час і.
Таким чином, ФСТ "Украї на" до 17.08.2011 року не було звільне не від сплати земельного под атку, а отже відповідач повин ен погасити заборгованість з і сплати земельного податку за 2010 рік та за період січень-лю тий 2011 року на загальну суму 18 13 0,04 грн., а також самостійно нара хованих штрафних санкцій у р озмірі 836,12 грн.
За таких обставин, суд прихо дить до висновку, що адмініст ративний позов прокурора міс та Коломиї Івано-Франківсько ї області в інтересах держав и в особі Коломийської об'єдн аної державної податкової ін спекція до ФСТ "Україна" про с тягнення заборгованості у ро змірі 18 966,16 грн. підлягає до задо волення у повному обсязі.
На підставі ст. 124 Конс титуції України, керуючись с т. ст. 158-163, 167 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, суд ,-
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольни ти повністю.
Стягнути з Коломийсь кої дитячо-юнацької спортивн ої школи Фізкультурно-спорти вного товариства " Україна" (78200 , Івано-Франківська область, м . Коломия, вул. О.Кобилянської, 8, код ЄДРПОУ - 25066922) в дохід місце вого бюджету Коломийської мі ської ради Івано-Франківсько ї області податковий борг зі сплати земельного податку з а 2010 рік та за період січень-лют ий 2011 року у розмірі 18 966 (вісімна дцять тисяч дев'ятсот шістде сят шість) грн. 16 коп. за рахунок готівки, що належить Коломий ській дитячо-юнацькій спорти вній школі Фізкультурно-спор тивного товариства " Україна " .
Постанова може бути оскар жена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодек су адміністративного судочи нства України, апеляційна ск арга на постанову суду першо ї інстанції подається протяг ом десяти днів з дня отр имання копії постанови.
Апеляційна скарга подаєть ся до Львівського апеляційно го адміністративного суду че рез Івано-Франківський окруж ний адміністративний суд.
Постанова набирає за конної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодекс ом адміністративного судочи нства України, якщо таку скар гу не було подано.
Суддя Главач І.А.
Постанова складен а в повному обсязі 11.11.2011 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.11.2011 |
Оприлюднено | 12.01.2012 |
Номер документу | 20561106 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Главач І.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні