Категорія №8
ПОСТАНОВА
Іменем України
21 грудня 2011 року Справа № 2а-11038/11/1270
< Текст >
< Текст >
Луганський окружний адміністративний суд у склад і:
судді Ушак ова Т.С.,
при секретарі Гавр илюк В.В.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом Тов ариства з обмеженою відповід альністю «Міжнародні логіст ичні системи» до Стахановськ ої об' єднаної державної под аткової інспекції про визнан ня протиправним та скасуванн я наказу від 29.09.2011 року № 1058, визна ння протиправними дій,-
ВСТАНОВИВ:
24 листопада 2011 року до Луганс ького окружного адміністрат ивного суду надійшов адміні стративний позов Товариства з обмеженою відповідальніст ю «Міжнародні логістичні сис теми» до Стахановської об' є днаної державної податкової інспекції, в якому позивач пр осив суд:
- визнати протиправним та ск асувати наказ Стахановської об' єднаної державної подат кової інспекції від 29.09.2011 року № 1058 «Про проведення документа льної позапланової невиїзно ї перевірки Товариства з обм еженою відповідальністю «Мі жнародні логістичні системи », код 37179009, з питань правомірнос ті нарахування податкових зо бов' язань та податкового кр едиту в декларації за липень 2011 року;
- визнати протиправними дії Стахановської об' єднаної д ержавної податкової інспекц ії щодо проведення документа льної позапланової перевірк и Товариства з обмеженою від повідальністю «Міжнародні л огістичні системи» (код ЄДРП ОУ 37179009) з питань правомірності нарахування податкових зобо в' язань та податкового кред иту в декларації за липень 2011 р оку;
- визнати протиправними дії відповідача щодо визнання т а визначення в акті перевірк и від 03.10.2011 року № 282/23-37179009 нікчемним и правочинів, укладених ТОВ « Міжнародні логістичні систе ми» з ВАТ «Стахановський ваг онобудівний завод» у липні 2011 року;
- визнати протиправними дії відповідача щодо визнання т а визначення в акті перевірк и від 03.10.2011 року № 282/23-37179009 нікчемним и правочинів, укладених ТОВ « Міжнародні логістичні систе ми» з ТОВ «Люксметалснаб», а т акож з ТОВ «Дніпропостач», з П П «Транс буд Кр» у липні 2011 року .
В обґрунтування позовних в имог позивачем зазначено, що 03.10.2011 року Стахановською ОДПІ було проведено документальн у позапланову невиїзну перев ірку ТОВ «Міжнародні логісти чні системи», код ЄДРПОУ 37179009, з питань правомірності нараху вання податкових зобов'язань та податкового кредиту в дек лараціях з податку на додану вартість за період з 01.07.2011 року по 31.07.2011 року.
За результатами зазначен ої перевірки Стахановською ОДПІ було складено Акт від 03.10.2011 року №282/23-37179009, в якому С тахановською ОДПІ були зроб лені висновки, зокрема, що нас лідком діяльності ТОВ «Міжна родні логістичні системи» є виключно чи переважно формув ання податкових зобов'язань та податкового кредиту на ад ресу інших контрагентів, а та кож те, що ТОВ «Міжнародні ло гістичні системи» безпідст авно сформовано податкові з обов'язання з ПДВ по операція м продажу товарів (робіт, пос луг) за липень 2011 року на загал ьну суму 1 384 308 грн., у т.ч. ПДВ - на суму 230 718 грн., тим самим ТОВ «Мі жнародні логістичні системи » порушило положення ст. ст. 203 , 215, 216 та 228 ЦК України, в зв'язку з ч им правочини з контрагентами - постачальниками: ПП «Мегало джистік-11» та отримувачем по слуг ВАТ «Стахановський ва гонобудівний завод», ТОВ «Л юксметалснаб», ТОВ «Дніпропо стач» та ПП «Транс буд Кр» є ні кчемними в силу закону.
На підставі викладеного Ст ахановська ОДПІ зменшило ТОВ «Міжнародні логістичні сист еми» задекларовані податков і зобов'язання по ПДВ за періо д липень 2011 року, а також податк овий кредит по ПДВ за вказани й період.
Позивач вважає, що у відпові дача були відсутні підстави для прийняття наказу від 29.09.2011 р оку за № 1058 та вчинення дій що до проведення документально ї позапланової невиїзної пер евірки ТОВ «Міжнародні логі стичні системи» з питань п равомірності нарахування п одаткових зобов'язань та под аткового кредиту в деклараці ях з податку на додану вартіс ть за період з 01.07.2011 року по 31.07.2011 р оку.
Зі змісту тексту наказу від 29.09.2011 року за № 1058 про проведення документальної позапланово ї невиїзної перевірки неможл иво встановити, що останній п рийнято за наявності обстави н для проведення такої перев ірки, визначених пп. 78.1.1. п. 78.1 ст. 78 ПК України, таким чином рішен ня керівника Стахановської О ДПІ, яке оформлене спірним на казом, прийнято фактично за в ідсутності підстав для прове дення такої перевірки, отже є протиправним.
В свою чергу, на підставі аб з. 2 п. 78.4. ст. 78. ПК України право на проведення документальної п озапланової перевірки платн ика податків надається лише у випадку, коли йому до початк у проведення зазначеної пере вірки вручено під розписку к опію наказу, про проведення д окументальної позапланової перевірки.
Про факт проведення докуме нтальної позапланової невиї зної перевірки ТОВ «Міжнарод ні логістичні системи» було несвоєчасно проінформовано , тому Стахановська ОДПІ не ма ла права 30.09.2011 року (дата початк у проведення перевірки згідн о з наказом від 29.09.2011 року № 1058) роз починати проведення докумен тальної невиїзної перевірки , доки не виконала вимоги ПК Ук раїни, щодо вручення платник у податків (ТОВ «Міжнародні л огістичні системи») копії на казу про проведення документ альної позапланової невиїзн ої перевірки та письмового п овідомлення про дату початку та місце проведення такої пе ревірки.
Внаслідок несвоєчасного і нформування про проведення п еревірки ТОВ «Міжнародні лог істичні системи» було позбав лено права бути присутніми п ри проведенні перевірки та с амостійно надати будь-які по яснення або документи в ході її проведення.
Крім того, позивачем у позов і зазначено, що Стахановська ОДПІ в жодному разі не мала мо жливості оформити результат и проведення вказаної переві рки раніше ніж 04.10.2011 року. В пору шення встановлених норм, Ста хановська ОДПІ безпідставно склала та зареєструвала акт перевірки 03.10.2011 року.
Також, в позові зазначено, щ о з акта перевірки не вбачаєт ься жодних доведених фактів порушень норм чинного законо давства з боку ТОВ «Міжнарод ні лінгвістичні системи». Кр ім того, викладення в акті пер евірки висновків про нікчемн ість правочинів суперечить н ормам цивільного законодавс тва та не входить до повноваж ень органів державної податк ової служби, а правочини, які з азначені в акті перевірки як нікчемні, не відповідають ви значенню нікчемного правочи ну, яке міститься в Цивільном у кодексі України.
На підставі викладеного по зивач просив суд задовольнит и позовні вимоги у повному об сязі.
Представник позивача в суд овому засіданні підтримав за явлені позовні вимоги у повн ому обсязі, підтримав доводи , викладені у позові, просив су д задовольнити позов.
Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнав, просив суд в ідмовити у задоволенні позов у у зв' язку з його необґрунт ованістю, підтримав доводи, в икладені у письмових запереч еннях проти позову, в яких заз начив, що 15.09.2011 року до Стаханов ської ОДПІ від СДПІ по роботі з великими платниками подат ків у м. Луганську надійшов за пит від 15.09.2011 року № 15758/7/08-3111 про про ведення перевірки взаємовід носин ТОВ «Міжнародні логіст ичні системи» з ВАТ «Стахано вський вагонобудівний завод » з питань підтвердження пра вомірності формування подат кового кредиту за липень 2011 ро ку. На підставі вказаного зап иту до ТОВ «Міжнародні логіс тичні системи» було направле но письмові запити від 19.09.2011 рок у № 10707/0/23 та від 23.09.2011 року № 4074/7/26-155 про надання документів, що підтв ерджують правомірність форм ування податкових зобов' яз ань та податкового кредиту з а липень 2011 року. На вказані зап ити 28.09.2011 року було отримано від повідь про ненадання докумен тів з підстав відсутності за конних підстав для їх отрима ння.
На підставі п.п. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78, п. 79. 1 ст. 79 Податкового кодексу Укр аїни та інформації про відсу тність ТОВ «Міжнародні логіс тичні системи» за юридичною адресою Стахановською ОДПІ б уло видано наказ про проведе ння документальної позаплан ової невиїзної перевірки ТОВ «Міжнародні логістичні сист еми» з питань правомірності нарахування податкових зобо в' язань та податкового кред иту за липень 2011 року. Копія нак азу та повідомлення про пров едення перевірки вручено під особистий підпис керівнику позивача Шевченко А.В. 30.09.201 1 року.
Жодних документів, що підтв ерджують правомірність форм ування податкових зобов' я зань та податкового кредиту за липень 2011 року ТОВ «Міжнаро дні логістичні системи» до п еревірки не надало.
Аналізуючи податкову звіт ність ТОВ «Міжнародні логіст ичні системи» за липень 2011 рок у, Стахановська ОДПІ дійшла в исновку стосовно того, що сум а реалізованих транспортно-е кспедиційних послуг не знайш ла суміжне відображення в об сязі придбаних ТОВ «Міжнарод ні логістичні системи» послу г, внаслідок чого не задеклар овано податкове зобов' язан ня іншими платниками по нада нню транспортно-експедиційн их послуг іншими платниками, що унеможливлює настання пр авових наслідків.
Враховуючи викладене, відп овідач вважає, що всі операці ї з постачання та реалізації послуг ТОВ «Міжнародні логі стичні системи» з його поста чальниками та покупцями за л ипень 2011 року не спричиняють р еального настання правових н аслідків, а тому є нікчемники по ланцюгу «вигодонабувача» .
Суд, вислухавши пояснення п редставника позивача та пред ставника відповідача, дослід ивши матеріали справи та над ані сторонами докази, приход ить до наступного.
Відповідно до Конституції України кожному гарантуєтьс я право на оскарження в суді р ішень, дій, чи бездіяльності о рганів державної влади, місц евого самоврядування, посадо вих і службових осіб.
Статтею 19 Конституції Украї ни встановлено, що органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові та службові особи зобов ' язані діяти лише на підста ві, у межах повноважень та у сп осіб, що передбачені Констит уцією та Законами України.
Відповідно до ст. 2 КАС Украї ни у справах про оскарження р ішень суб' єктів владних пов новажень слід перевіряти чи прийняті такі рішення на під ставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конс титуцією України та Законами України, з виконанням повнов аження з метою, з якою це повно важення надано, обґрунтовано , тобто з урахуванням усіх обс тавин, що мають значення для п рийняття рішення (вчинення д ії), безсторонньо (неупередже но), добросовісно, розсудливо , з дотриманням принципу рівн ості перед законом, запобіга ючи несправедливій дискримі нації, пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного бал ансу між будь-якими несприят ливими наслідками для прав, с вобод та інтересів особи і ці лями, на досягнення яких спря моване це рішення (дія), з урах уванням права особи на участ ь у процесі прийняття рішенн я, своєчасно, тобто протягом р озумного строку.
Відповідно до вимог Кодекс у адміністративного судочин ства України, суд при вирішен ні справи керується принципо м законності, відповідно до я кого вирішує справи відповід но до Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язко вість яких надана Верховною Радою України та застосовує інші нормативно-правові акти , прийняті відповідним орган ом на підставі, у межах повнов ажень та у спосіб, передбачен і Конституцією та законами У країни.
Згідно із частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна с торона повинна довести ті об ставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крі м випадків, встановлених ста ттею 72 цього Кодексу.
В адміністративних справа х про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкт а владних повноважень обов'я зок щодо доказування правомі рності свого рішення, дії чи б ездіяльності відповідно до ч астини 2 статті 71 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни покладається на відпо відача, якщо він заперечує пр оти адміністративного позов у.
В судовому засіданні встан овлено та підтверджується ма теріалами справи, що в період з 30.09.2011 року по 03.10.2011 року Стаханов ською ОДПІ згідно із п.п. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20, п.п. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78, п. 79.1 ст. 79 Подат кового кодексу України, відп овідно до наказу Стахановськ ої ОДПІ від 29.09.2011 року № 1058, у зв' я зку з відпрацюванням деклара цій платників ПДВ ІІ категор ії, відповідно до вимог наказ у ДПА України від 18.04.2008 року № 266 с таршим державним податковим ревізором інспектором відді лу податкового контролю юрид ичних осіб Стахановської ОДП І Бабаком Г.В. проведено д окументальну позапланову не виїзну перевірку Товариства з обмеженою відповідальніст ю «Міжнародні логістичні сис теми» (код за ЄДРПОУ 37179009) з пита нь правомірності нарахуванн я податкових зобов' язань та податкового кредиту з подат ку на додану вартість за пері од з 01.07.2011 року по 31.07.2011 року.
За результатами проведено ї перевірки складено акт від 03.10.2011 року № 282/23-37179009, у висновках як ого зазначено, що ТОВ «Міжнар одні логістичні системи» б езпідставно сформовано под аткові зобов'язання з ПДВ по о пераціям продажу товарів (ро біт, послуг) за липень 2011 року н а загальну суму 1 384 308 грн., у т.ч. П ДВ - на суму 230 718 грн., тим самим ТОВ «Міжнародні логістичні системи» порушило положення ст. ст. 203, 215, 216 та 228 ЦК України, в зв 'язку з чим правочини з контра гентами - постачальниками: ПП «Мегалоджистік-11» та отримув ачем послуг ВАТ «Стахановс ький вагонобудівний завод» , ТОВ «Люксметалснаб», ТОВ «Д ніпропостач» та ПП «Транс бу д Кр» є нікчемними.
Як вбачається з матеріалів справи, Стахановською ОДПІ б уло направлено на адресу ТОВ «Міжнародні логістичні сист еми» письмовий запит про над ання необхідних документів д ля проведення зустрічної зві рки ТОВ «Міжнародні логістич ні системи» з питань підтвер дження взаємовідносин з ВАТ «Стахановський вагонобудів ний завод» по факту відванта ження товарів (робіт, послуг) п ідприємством за період з 01.06.2011 р оку по 31.07.2011 року (вих. № 10707/10/23 від 19.09 .2011 року).
Матеріалами справи підтве рджено, що вищевказаний запи т отримано ТОВ «Міжнародні л огістичні системи» 24.10.2011 року, т обто вже після проведення пе ревірки.
Крім того, судом встановлен о, що 23.09.2011 року керівником ТОВ « Міжнародні логістичні систе ми» особисто було отримано п исьмовий запит Стахановсько ї ОДПІ від 23.09.2011 року № 4074/7/26-155 про н адання пояснень та копій док ументів, що підтверджують фі нансово-господарські взаємо відносини ТОВ «Міжнародні ло гістичні системи» з ВАТ «Ста хановський вагонобудівний з авод» за липень 2011 року.
Незважаючи на це, 29.09.2011 року Ст ахановською ОДПІ було видано наказ № 1058 «Про проведення док ументальної позапланової не виїзної перевірки ТОВ «Міжна родні логістичні системи», к од 37179009, з питання правомірност і нарахування податкових зоб ов' язань та податкового кре диту в декларації за липень 201 1 року. Підставами видання вищ евказаного наказу зазначено п.п. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78, ст. 79 Податкового кодексу України.
Суд вважає, що наказ Стахано вської ОДПІ від 29.09.2011 року № 1058 є п ротиправним та підлягає ска суванню, виходячи з наступно го.
Відповідно до ст. 14 Закону Ук раїни «Про державну податков у службу в Україні» від 04.12.1990 № 509 -XII зі змінами та доповненнями (далі - Закон № 509), рішення, ді ї або бездіяльність органів державної податкової служби та їх посадових осіб можуть б ути оскаржені у встановленом у законом порядку.
Стаття 10 Закону № 509 визначає , що державні податкові інспе кції в районах, містах без рай онного поділу, районах у міст ах, міжрайонні та об' єднані спеціалізовані державні под аткові інспекції виконують, зокрема, такі функції: здійсн юють контроль за своєчасніст ю, достовірністю, повнотою на рахування та сплати податків та зборів; забезпечують облі к платників податків, інших п латежів, правильність обчисл ення і своєчасність надходже ння цих податків, платежів, а т акож здійснюють реєстрацію ф ізичних осіб - платників пода тків та інших обов' язкових платежів; контролюють своєча сність подання платниками по датків бухгалтерських звіті в і балансів, податкових декл арацій, розрахунків та інших документів, пов' язаних з об численням податків, інших пл атежів, а також перевіряють д остовірність цих документів щодо правильності визначенн я об' єктів оподаткування і обчислення податків, інших п латежів; аналізують причини і оцінюють дані про факти пор ушень податкового законодав ства; проводять перевірки фа ктів приховування і заниженн я сум податків та зборів (обов ' язкових платежів) у порядк у, встановленому цим Законом та іншими законами України т а інше.
Відносини, що виникають у сф ері справляння податків і зб орів, зокрема визначення вич ерпного переліку податків та зборів, що справляються в Укр аїні, та порядок їх адміністр ування, платників податків т а зборів, їх права та обов'язки , компетенцію контролюючих о рганів, повноваження і обов'я зки їх посадових осіб під час здійснення податкового конт ролю, а також відповідальніс ть за порушення податкового законодавства регулює Подат ковий кодекс України.
Стаття 20 Податкового кодекс у України визначає права орг анів державної податкової сл ужби. Відповідно до п. 20.1 цієї с татті органи державної подат кової служби, зокрема, мають п раво:
20.1.1. запрошувати платників п одатків або їх представників для перевірки правильності нарахування та своєчасності сплати податків та зборів, до тримання вимог іншого законо давства, здійснення контролю за дотриманням якого поклад ено на органи державної пода ткової служби. Письмові пові домлення про такі запрошення надсилаються в порядку, вста новленому статтею 42 цього Код ексу, не пізніше ніж за 10 кален дарних днів до дня запрошенн я рекомендованими листами, в яких зазначаються підстави запрошення, дата і час, на які запрошується платник податк ів (представник платника под атків);
20.1.3. одержувати безоплатно в ід платників податків, а тако ж від установ Національного банку України, комерційних б анків та інших фінансових ус танов довідки, у порядку вста новленому Законом України «П ро банки і банківську діяльн ість» та цим Кодексом, довідк и та/або копії документів про наявність банківських рахун ків, а на підставі рішення суд у - інформацію про обсяг та обі г коштів на рахунках, у тому чи слі про ненадходження у вста новлені терміни валютної вир учки від суб' єктів підприєм ницької діяльності;
20.1.4. проводити перевірки пла тників податків (крім Націон ального банку України) в поря дку, встановленому цим Кодек сом;
20.1.6. для здійснення функцій, в изначених податковим законо давством, отримувати безопла тно від платників податків, у тому числі благодійних та ін ших неприбуткових організац ій, у порядку, визначеному цим Кодексом, інформацію, довідк и, копії документів (засвідче ні підписом платника податкі в або його посадовою особою т а скріплені печаткою (за наяв ності) про фінансово-господа рську діяльність, отримувані доходи, видатки платників по датків та іншу інформацію, по в' язану з обчисленням та сп латою податків, дотриманням вимог іншого законодавства, здійснення контролю за яким покладено на органи державно ї податкової служби, а також ф інансову та статистичну звіт ність, в порядку та на підстав ах, визначених цим Кодексом.
Згідно п. 73.3 ст. 73 Податкового кодексу України, органи держ авної податкової служби мают ь право звернутися до платни ків податків та інших суб' є ктів інформаційних відносин із письмовим запитом про под ання інформації (вичерпний п ерелік та підстави надання я кої встановлено законом), нео бхідної для виконання поклад ених на органи державної под аткової служби функцій, завд ань, та її документального пі дтвердження.
Такий запит підписується к ерівником (заступником керів ника) органу державної подат кової служби і повинен місти ти перелік інформації, яка за питується, та документів, що ї ї підтверджують, а також підс тави для надіслання запиту.
Письмовий запит про поданн я інформації надсилається пл атнику податків або іншим су б' єктам інформаційних відн осин за наявності хоча б одні єї з таких підстав:
1) за результатами аналізу п одаткової інформації, отрима ної в установленому законом порядку, виявлено факти, які с відчать про порушення платни ком податків податкового, ва лютного законодавства, закон одавства у сфері запобігання та протидії легалізації (від миванню) доходів, одержаних з лочинним шляхом, або фінансу ванню тероризму та іншого за конодавства, контроль за дот риманням якого покладено на органи державної податкової служби;
2) для визначення рівня звич айних цін на товари (роботи, по слуги) під час проведення пер евірок;
3) в інших випадках, визначен их цим Кодексом.
Запит вважається врученим , якщо його надіслано поштою л истом з повідомленням про вр учення за податковою адресою або надано під розписку плат нику податків або іншому суб ' єкту інформаційних віднос ин або його посадовій особі.
Платники податків та інші с уб' єкти інформаційних відн осин зобов' язані подавати і нформацію, визначену у запит і органу державної податково ї служби, та її документальне підтвердження протягом одно го місяця з дня, що настає за д нем надходження запиту (якщо інше не передбачено цим Коде ксом). У разі коли запит складе но з порушенням вимог, виклад ених в абзацах першому та дру гому цього пункту, платник по датків звільняється від обов ' язку надавати відповідь на такий запит.
Постановою Кабінету Мініс трів України від 27.12.2010 року № 1245 з атверджено Порядок періодич ного подання інформації орга нам державної податкової слу жби та отримання інформації зазначеними органами за пись мовим запитом (надалі - Поря док № 1245). Порядок № 1245 визначає п роцедуру періодичного подан ня органам державної податко вої служби суб' єктами інфор маційних відносин або поданн я за письмовим запитом таких органів податкової інформац ії.
Згідно п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України органи держ авної податкової служби м ають право проводити камера льні, документальні (планов і або позапланові; виїзні аб о невиїзні) та фактичні перев ірки.
Камеральні та документаль ні перевірки проводяться ор ганами державної податкової служби в межах їх повноваже нь виключно у випадках та у порядку, встановлених цим К одексом, а фактичні перевірк и - цим Кодексом та іншими зако нами України, контроль за до триманням яких покладено на органи державної податкової служби.
Відповідно до п.п. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75 П одаткового кодексу України д окументальною перевіркою вважається перевірка, пред метом якої є своєчасність, до стовірність, повнота нарахув ання та сплати усіх передбач ених цим Кодексом податків та зборів, а також дотриманн я валютного та іншого законо давства, контроль за дотрима нням якого покладено на кон тролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавств а щодо укладення трудового договору, оформлення трудов их відносин з працівниками (н айманими особами) та яка пров одиться на підставі податко вих декларацій (розрахунків) , фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів п одаткового та бухгалтерськ ого обліку, ведення яких пе редбачено законом, первинни х документів, які використов уються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'яз ані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанн ям вимог іншого законодавст ва, контроль за дотриманням якого покладено на органи де ржавної податкової служби, а також отриманих в установле ному законодавством порядк у органом державної податко вої служби документів та под аткової інформації, у тому чи слі за результатами перевіро к інших платників податків.
Порядок проведення докуме нтальних позапланових перев ірок визначено ст. 78 ПК Україн и.
Так, відповідно до п.78.1 ст. 78 ПК України документальна позап ланова виїзна перевірка здій снюється за наявності хоча б однієї з таких обставин:
- за наслідками перевірок ін ших платників податків або о тримання податкової інформа ції виявлено факти, що свідча ть про можливість порушення платником податків податков ого, валютного та іншого зако нодавства, контроль за дотри манням якого покладено на ор гани державної податкової сл ужби, якщо платник податків н е надасть пояснення та їх док ументальні підтвердження на обов' язковий письмовий зап ит органу державної податков ої служби протягом 10 робочих д нів з дня отримання запиту (п.п . 78.1.1 п.78.1 ст. 78 Податкового кодекс у України);
- виявлено недостовірність даних, що містяться у податко вих деклараціях, поданих пла тником податків, якщо платни к податків не надасть поясне ння та їх документальні підт вердження на обов' язковий п исьмовий запит органу держав ної податкової служби протяг ом 10 робочих днів з дня отрима ння запиту (п.п. 78.1.4 п.78.1 ст. 78 Подат кового кодексу України).
Відповідно до ст. 79 Податков ого кодексу України документ альна невиїзна перевірка з дійснюється у разі прийняття керівником органу державної податкової служби рішення про її проведення та за на явності обставин для прове дення документальної переві рки, визначених статтями 77 т а 78 цього Кодексу. Документал ьна невиїзна перевірка здійс нюється на підставі зазначен их у підпункті 75.1.2 пункту 75.1 ста тті 75 цього Кодексу документ ів та даних, наданих платник ом податків у визначених цим Кодексом випадках, або отрим аних в інший спосіб, передб ачений законом.
Документальна позаплано ва невиїзна перевірка пр оводиться посадовими особам и органу державної податково ї служби виключно на підстав і рішення керівника органу д ержавної податкової служби, оформленого наказом, та за умови надіслання платнику п одатків рекомендованим лис том із повідомленням про вру чення або вручення йому чи йо го уповноваженому представ нику під розписку копії нак азу про проведення документа льної позапланової невиїзно ї перевірки та письмового по відомлення про дату початку та місце проведення такої п еревірки.
Присутність платників по датків під час проведення д окументальних невиїзних пер евірок не обов'язкова.
Матеріалами справи підтве рджується, що відповідач, нез важаючи на те, що позивачем бу ли отримані письмові запити податкового органу 23.09.2011 року т а 24.10.2011 року, виніс наказ про про ведення перевірки ТОВ “Міжна родні логістичні системи” 29.09 .2011 року та провів саму перевір ку до закінчення передбачено го законом 10-денного строку дл я надання документів, чим пор ушив вимоги п.п. 78.1.1 п. 78 ст. 78 Подат кового кодексу України.
Зважаючи на викладене, нака з Стахановської ОДПІ від 29.09.2011 р оку № 1058 «Про проведення докум ентальної позапланової неви їзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Міжнародні логістичні сист еми», код 37179009, з питань правомір ності нарахування податкови х зобов' язань та податковог о кредиту в декларації за лип ень 2011 року» є протиправним та підлягає скасуванню.
Оскільки наказ Стахановсь кої ОДПІ від 29.09.2011 року № 1058 про пр оведення перевірки є протипр авним та підлягає скасуванню , дії податкового органу по пр оведенню документальної поз апланової невиїзної перевір ки Товариства з обмеженою ві дповідальністю «Міжнародні логістичні системи» (код ЄДР ПОУ 37179009) з питань правомірност і нарахування податкових зоб ов' язань та податкового кре диту в декларації за липень 201 1 року також є протиправними.
Стосовно вимог позивача що до визнання протиправними ді й Стахановської об' єднаної державної податкової інспек ції щодо проведення документ альної позапланової перевір ки Товариства з обмеженою ві дповідальністю «Міжнародні логістичні системи» (код ЄДР ПОУ 37179009) з питань правомірност і нарахування податкових зоб ов' язань та податкового кре диту в декларації за липень 201 1 року та щодо визнання та визн ачення в акті перевірки від 03. 10.2011 року № 282/23-37179009 нікчемними прав очинів, укладених ТОВ «Міжна родні логістичні системи» з ТОВ «Люксметалснаб», а також з ТОВ «Дніпропостач», з ПП «Тр анс буд Кр» у липні 2011 року, суд вважає їх необґрунтованими та такими, що не підлягають за доволенню, виходячи з наступ ного.
Акт перевірки не є рішенням суб' єкта владних повноваже нь, не спричиняє виникнення б удь-яких прав і обов' язків о сіб чи суб' єктів владних по вноважень, а отже, не породжує правовідносин, що можуть бут и предметом спору.
Висновки контролюючого ор гану, викладені в акті переві рки, мають юридичне значення лише після того, як вони будут ь втіленні в рішенні, прийнят ому уповноваженою особою цьо го органу, - податковому повід омленні-рішенні. Саме податк ове повідомлення-рішення як акт індивідуальної дії несе правові наслідки для платник а податків, має вплив на його п рава та обов' язки, а тому мож е бути предметом оскарження в адміністративному судочин стві.
Враховуючи викладене, суд в важає, що позовні вимоги в час тині визнання протиправними дій Стахановської об' єднан ої державної податкової інсп екції щодо проведення докуме нтальної позапланової перев ірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Міжнарод ні логістичні системи» (код Є ДРПОУ 37179009) з питань правомірно сті нарахування податкових з обов' язань та податкового к редиту в декларації за липен ь 2011 року та щодо визнання та ви значення в акті перевірки ві д 03.10.2011 року № 282/23-37179009 нікчемними пр авочинів, укладених ТОВ «Між народні логістичні системи» з ТОВ «Люксметалснаб», а тако ж з ТОВ «Дніпропостач», з ПП «Т ранс буд Кр» у липні 2011 року не підлягають задоволенню.
Згідно ч. 3 ст. 94. Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни якщо адміністративни й позов задоволено частково , судові витрати, здійснені п озивачем, присуджуються йом у відповідно до задоволених вимог, а відповідачу - відп овідно до тієї частини вимог , у задоволенні яких позиваче ві відмовлено.
Згідно ст. 160 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни у судовому засіданні, у як ому закінчився розгляд справ и, оголошено вступну та резол ютивну частини постанови та повідомлено представників с торін про те, що постанову у по вному обсязі буде виготовлен о протягом 5-денного строку.
На підставі викладеного, ке руючись ст. ст. 2, 17, 94, 158 - 163 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов То вариства з обмеженою відпові дальністю «Міжнародні логіс тичні системи» до Стахановсь кої об' єднаної державної по даткової інспекції про визна ння протиправним та скасуван ня наказу від 29.09.2011 року № 1058, визн ання протиправними дій задов ольнити частково.
Визнати протиправним та скасувати наказ Стаханов ської об' єднаної державної податкової інспекції від 29.09.20 11 року № 1058 «Про проведення док ументальної позапланової не виїзної перевірки Товариств а з обмеженою відповідальніс тю «Міжнародні логістичні си стеми», код 37179009, з питань правом ірності нарахування податко вих зобов' язань та податков ого кредиту в декларації за л ипень 2011 року».
Визнати протиправними дії Стахановської об' єднаної д ержавної податкової інспекц ії щодо проведення документа льної позапланової перевірк и Товариства з обмеженою від повідальністю «Міжнародні л огістичні системи» (код ЄДРП ОУ 37179009) з питань правомірності нарахування податкових зобо в' язань та податкового кред иту в декларації за липень 2011 р оку.
В задоволенні іншої частин и позовних вимог відмовити з а необґрунтованістю.
Стягнути з Державного бюдж ету України на користь Товар иства з обмеженою відповідал ьністю «Міжнародні логістич ні системи» витрати по сплат і судового збору в сумі 14,12 грн. (чотирнадцять гривень 12 копій ок).
Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку до Донецького апеляційно го адміністративного суду.
Апеляційна скарга подаєть ся до Донецького апеляційног о адміністративного суду чер ез Луганський окружний адмін істративний суд. Копія апеля ційної скарги одночасно надс илається особою, яка її подає , до суду апеляційної інстанц ії.
Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні ап еляційна скарга подається пр отягом десяти днів з дня отри мання копії постанови.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, встановленого статтею 186 КА С України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не с касовано, набирає законної с или після повернення апеляці йної скарги, відмови у відкри тті апеляційного провадженн я або набрання законної сили рішенням за наслідками апел яційного провадження.
Якщо строк апеляційного ос карження буде поновлено, то в важається, що постанова суду не набрала законної сили.
Повний текст постанови виг отовлено та підписано 26 грудн я 2011 року.
< Текст >
Суддя Т.С. Ушаков
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.12.2011 |
Оприлюднено | 12.01.2012 |
Номер документу | 20566962 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Т.С. Ушаков
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні