ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
05 лютого 2014 року м. Київ К/9991/24427/12
Вищий адміністративний суд України у складі: суддя Костенко М.І. - головуючий, судді Бухтіярова І.О., Приходько І.В.,
розглянув у попередньому судовому засіданні касаційну скаргу Стахановської об'єднаної державної податкової інспекції (далі - Стахановська ОДПІ)
на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 21.12.2012
та ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 13.03.2012
у справі № 2а-11038/11/1270
за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Міжнародні логістичні системи" (далі - Товариство)
до Стахановської ОДПІ
про визнання протиправним та скасування наказу.
За результатами розгляду касаційної скарги Вищий адміністративний суд України
ВСТАНОВИВ:
Позов подано про визнання протиправним та скасування наказу Стахановської ОДПІ від 29.09.2011 № 1058 «Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки Товариства з питання правомірності нарахування податкових зобов'язань та податкового кредиту за липень 2011 року», визнання протиправними дій відповідача з проведення цієї перевірки, а також про визнання протиправними висновків Стахановської ОДПІ щодо визнання нікчемними правочинів, укладених позивачем з контрагентами.
Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 21.12.2011, залишеною без змін ухвалою Донецького апеляційного адміністративного суду від 13.03.2012, позов задоволено частково; скасовано оспорюваний наказ та визнано протиправними дії контролюючого органу з проведення перевірки на підставі цього наказу з посиланням на передчасність призначення останньої; у решті позову відмовлено з тих мотивів, що самі по собі висновки акта перевірки є особистою думкою податкових ревізорів-інспекторів, яка безпосередньо не впливає на права та обов'язки платника, а відтак не підлягає правовій оцінці у межах даного спору.
Посилаючись на невідповідність висновків судів вимогам чинного законодавства (зокрема, положенням підпункту 78.1.1 пункту 78.1 статті 78, пункту 79.1 статті 79 Податкового кодексу України, далі - ПК) та дійсним обставинам справи, Стахановська ОДПІ звернулася до Вищого адміністративного суду України з касаційною скаргою, в якій просить скасувати оскаржувані судові акти та прийняти нове рішення про відмову в позові.
Вивчивши матеріали справи, перевіривши відповідність висновків судів наявним у матеріалах справи доказам, правильність застосування судами норм матеріального права та дотримання ними процесуальних норм, обговоривши доводи касаційної скарги, Вищий адміністративний суд України не вбачає підстав для задоволення касаційних вимог з урахуванням такого.
Попередніми судовими інстанціями у розгляді справи встановлено, що 20.09.2011 Стахановська ОДПІ направила на адресу позивача запит № 10707/10/23 з вимогою надати завірені ксерокопії первинних документів для підтвердження взаємовідносин Товариства з відкритим акціонерним товариством «Стахановський вагонобудівний завод» у рамках проведення зустрічної перевірки.
Зазначений запит було отримано Товариством лише 24.09.2011 (що підтверджується поясненнями позивача та роздруківкою з офіційного сайту державного підприємства поштового зв'язку «Укрпошта»).
Доказів на спростування цієї обставини податковим органом не представлено.
Згідно з підпунктом 78.1.1 пункту 78.1 статті 78 ПК документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких обставин, як-от - за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначаються можливі порушення цим платником податків податкового, валютного та іншого законодавства протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.
З огляду на наведену законодавчу норму попередні судові інстанції з урахуванням установлених ними обставин справи дійшли цілком об'єктивного висновку про передчасність призначення спірної перевірки до моменту спливу 10-денного строку з дня отримання платником запиту та у зв'язку з цим правомірно визнали протиправним як оспорюваний наказ, так і дії Стахановської ОДПІ з проведення перевірки на підставі цього наказу.
Доводи податкового органу, викладені у касаційній скарзі, не спростовують висновки судів, покладені в основу прийняття оскаржуваних рішень. Зазначені доводи є відтворенням правової позиції відповідача по справі, ці доводи отримали належну правову оцінку під час вирішення цього спору по суті.
В іншій частині рішення судів учасниками провадження не оскаржуються. Касаційним судом не виявлено порушень судами норм матеріального та\або процесуального права, на які не було посилань у поданій скарзі.
З урахуванням викладеного процесуальних підстав для скасування оскаржуваних судових актів не вбачається.
Керуючись статтями 220, 220 1 , 223, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, Вищий адміністративний суд України
УХВАЛИВ:
1. Касаційну скаргу Стахановської об'єднаної державної податкової інспекції відхилити.
2. Постанову Луганського окружного адміністративного суду від 21.12.2012 та ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 13.03.2012 у справі № 2а-11038/11/1270 залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення і може бути переглянута Верховним Судом України в порядку статей 236-238 Кодексу адміністративного судочинства України.
Головуючий суддя: М.І. Костенко судді:І.О. Бухтіярова І.В. Приходько
Суд | Вищий адміністративний суд України |
Дата ухвалення рішення | 05.02.2014 |
Оприлюднено | 13.02.2014 |
Номер документу | 37116178 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вищий адміністративний суд України
Костенко М.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні