Постанова
від 04.11.2011 по справі 2а-8808/11/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №8

ПОСТАНОВА

Іменем України

04 листопада 2011 року Справа № 2а-8808/11/1270

Луганський окружни й адміністративний суд у скл аді:

головуючого судді: Щ ипачової Г.Є.

при секретарі: Вівдюк М.М.

за участю сторін:

представника позивача: ОСОБА_1, дов. №2 від 04.01.2011

представника відповідача: не з' явився

розглянувши у відкритому с удовому засіданні у м. Луганс ьку адміністративну справу з а позовом Стахановської об' єднаної державної податково ї інспекції Луганської облас ті до Товариства з обмеженою відповідальністю «Міжнарод ні логістичні системи» про в илучення оригіналів первинн их фінансово-господарських т а бухгалтерських документів ,-

ВСТАНОВИВ:

03 жовтня 2011 року до Лугансько го окружного адміністративн ого суду надійшов адміністра тивний позов Стахановської о б' єднаної державної податк ової інспекції Луганської об ласті до Товариства з обмеже ною відповідальністю «Міжна родні логістичні системи» пр о вилучення оригіналів перви нних фінансово-господарськи х та бухгалтерських документ ів, в обґрунтування якого поз ивач послався на наступне.

До Стахановської ОДПІ 15.09.11 р. від СДПІ по роботі з ВПП у м. Лу ганську надійшов запит від 15.0 9.11 № 15758/7/08-3111 про проведення перев ірки взаємовідносин Товарис тво з обмеженою відповідальн істю «Міжнародні логістичні системи» (далі - ТОВ «МЛС») з ВАТ «Стахановський вагонобу дівний завод» з питань підтв ердження правомірності форм ування податкового кредиту з а липень 2011р

На підставі вищезазначено го запиту та пп. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78 Пода ткового кодексу України до Т ОВ «МЛС» було направлено пис ьмові запити від 19.09.11 № 10707/10/23 та ві д 23.09.11 № 4074/7/26-155 про надання докумен тів, що підтверджують правом ірність формування податков их зобов'язань та податковог о кредиту за липень 2011 р.

На зазначені запити 28.09.11 р. бу ло отримано відповідь про не надання документів з підстав відсутності законних підста в для їх отримання.

На підставі пп. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78, п. 79.1 ст. 79 Податкового кодексу Укр аїни та інформації про відсу тність ТОВ «МЛС» за юридично ю адресою Стахановською ОДПІ було видано наказ про провед ення документальної позапла нової невиїзної перевірки ТО В «МЛС» з питань правомірнос ті нарахування податкових зо бов'язань та податкового кре диту за липень 2011 р.

Копію наказу про проведенн я документальної позапланов ої невиїзної перевірки ТОВ « МЛС» з питань правомірності нарахування податкових зобо в'язань та податкового креди ту за липень 2011 та повідомленн я про проведення перевірки б ули вручені під особистий пі дпис керівнику ТОВ «МЛС» Ше вченко А.В. 30.09.11 р.

ТОВ «МЛС» жодних документі в, що підтверджують правомір ність формування податкових зобов'язань та податкового к редиту за липень 2011 р. до переві рки не надало.

Листом б/д, б/н ТОВ «МЛС» (отри маним Стахановською ОДПІ 30.09.11) вдруге відмовило Стахановсь кої ОДПІ у наданні документі в, що підтверджують формуван ня податкових зобов' язань т а податкового кредиту за лип ень 2011 р.

На підставі викладен ого позивач просив вилучити у Товариства з обмеженою від повідальністю «Міжнародні л огістичні системи» оригінал и первинних фінансово-господ арських та бухгалтерських до кументів, що підтверджують п равомірність формування под аткових зобов'язань та подат кового кредиту за липень 2011 ро ку, а саме:

договори та додаткові у годи до них, які були підставо ю для здійснення операцій у л ипні 2011 р.;

* податкові накладні, я кі підтверджують правомірні сть формування податкового к редиту та податкових зобов'я зань за липень 2011 р.;

* акти виконаних робіт ;

* акти прийому передав ання;

* документи що підтвер джують транспортування;

* докази оплати за отри мані та реалізовані(надані) т овари (роботи, послуги).

Представник позивача у суд овому засіданні підтримав по зовні вимоги, надав поясненн я, аналогічні викладеним у по зові, просив позов задовольн ити у повному обсязі. Представник відповідача у судове засідання не з' яви вся, про дату, час та місце слу хання справи повідомлявся на лежним чином, на адресу суду повернувся конверт з відмітк ою «за закінченням терміну з берігання». Відповідно до ч.11 ст.35 КАС України у разі поверн ення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена а дресату з незалежних від суд у причин, вважається, що така п овістка вручена належним чин ом.

Заслухавши пояснення сторін, дослідивши інші дока зи по справі, суд прийшов до ви сновку, що позовні вимоги не п ідлягають задоволенню виход ячи з наступного.

В судовому засіданні встановлено, що до Стахановс ької ОДПІ 15.09.11 р. від СДПІ по роб оті з ВПП у м. Луганську надійш ов запит № 15758/7/08-3111 про проведенн я перевірки взаємовідносин Т овариства з обмеженою відпов ідальністю «Міжнародні логі стичні системи» з ВАТ «Стаха новський вагонобудівний зав од» з питань підтвердження п равомірності формування под аткового кредиту за липень 2011 р (а.с.4-6)

На підставі вищезазначено го запиту та пп. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78 Пода ткового кодексу України до Т ОВ «МЛС» було направлено пис ьмові запити від 19.09.11 № 10707/10/23 (а.с.7) т а від 23.09.11 № 4074/7/26-155 (а.с.8) про надання документів, що підтверджуют ь правомірність формування п одаткових зобов'язань та под аткового кредиту за липень 2011 р.

На зазначені запити Стахан овською ОДПІ від відповідача було отримано відповідь про ненадання документів з підс тав відсутності законних під став для їх отримання (а.с.9).

На підставі пп. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78, ст. 79 Податкового кодексу Україн и 29.09.2011 Стахановською ОДПІ було видано наказ за № 1058 про провед ення документальної позапла нової невиїзної перевірки ТО В «Міжнародні логістичні сис теми», код 37179009 з питань правомі рності нарахування податков их зобов'язань та податковог о кредиту в декларації за лип ень 2011 р. (а.с.10). Копію зазначеног о наказу та повідомлення про проведення перевірки було в ручено під особистий підпис директору ТОВ «МЛС» Шевчен ко А.В. 30.09.11 р. (зворотній бік а.с .11).

30.09.2011 Стахановська ОДПІ отрим ало лист від директора ТОВ «М ЛС», в якому він вдруге відмо вив Стахановській ОДПІ у над анні документів, що підтверд жують формування податкових зобов' язань та податкового кредиту за липень 2011 р.

Згідно ст. 19 Конституц ії України, органи державної влади та органи місцевого са моврядування, їх посадові ос оби зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважен ь та у спосіб, що передбачені К онституцією та законами Укра їни.

Статус Державної под аткової служби в Україні, її ф ункції та правові основи дія льності передбачені Законом України «Про державну подат кову службу в Україні», Подат ковим кодексом України, яким и безпосередньо визначені пр ава Державної податкової слу жби в Україні.

Відповідно до ст. 2 Зак ону України «Про державну по даткову службу в Україні», за вданнями органів державної п одаткової служби, зокрема, є з дійснення контролю за додерж анням податкового законодав ства, правильністю обчисленн я, повнотою і своєчасністю сп лати до бюджетів, державних ц ільових фондів податків і зб орів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавство м.

Стаття 20 ПК України ви значає права органів державн ої податкової служби. Так, від повідно органи державної под аткової служби мають право п ід час проведення виїзних пе ревірок отримувати у платник ів податків копії документів , що свідчать про порушення ви мог податкового законодавст ва або іншого законодавства, контроль за дотриманням яко го покладено на органи держа вної податкової служби (п. 20.1.2); п роводити перевірки платникі в податків (крім Національно го банку України) в порядку, вс тановленому цим Кодексом (п. 20.1.4); отримувати безоплатно від платників податків, у порядк у, визначеному цим Кодексом, і нформацію, довідки, копії док ументів про фінансово-госпо дарську діяльність, отримува ні доходи, видатки платників податків та іншу інформацію , пов'язану з обчисленням та сп латою податків, дотриманням вимог іншого законодавства, здійснення контролю за яким покладено на органи державно ї податкової служби, а також ф інансову та статистичну звіт ність, в порядку та на підстав ах, визначених цим Кодексом (п . 20.1.6), під час проведення переві рок вимагати виготовлення і надання копій первинних доку ментів, які свідчать про пору шення податкового та іншого законодавства, контроль за д отриманням якого покладено н а органи державної податково ї служби, та отримувати їх у пл атників податків у порядку, в становленому цим Кодексом (п . 20.1.7), під час проведення переві рок вивчати та перевіряти пе рвинні документи, які викори стовуються в бухгалтерськом у та податковому обліку, інші регістри, фінансову, статист ичну звітність, пов'язані з об численням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог і ншого законодавства, контрол ь за дотриманням якого покла дено на органи державної под аткової служби (п. 20.1.8) і т. ін.

Підпунктом 20.1.40 ПК Укра їни встановлено право органу державної податкової служби звертатися до суду з заявою п ро вилучення оригіналів перв инних фінансово-господарськ их та бухгалтерських докумен тів у випадках, передбачених цим Кодексом.

Отже, дана норма не пер едбачає в яких саме випадках ДПІ може звернутись з таким п озовом до суду, ці випадки пов инні бути викладено в інших н ормах ПК України. Позив ач не вказує такі норми в позо вній заяві. Відсутність таки х випадків в ПК України виклю чає право контролюючого орга ну вимагати прийняти судове рішення про вилучення оригін алів документів підприємств а. Крім того, пунктом 85.1 ПК Укра їни встановлено заборону вит ребування документів від пла тника податків будь-якими по садовими (службовими) особам и органів державної податков ої служби у випадках, не перед бачених цим Кодексом. А відпо відно до п. 85.5 ПК України заборо няється вилучення оригіналі в первинних фінансово-господ арських, бухгалтерських та і нших документів за винятком випадків, передбачених кримі нально-процесуальним законо м.

Таким чином, суд вважа є, що позовні вимоги Стаханов ської ОДПІ є незаконними та н еобґрунтованими, а тому не пі длягають задоволенню.

Керуючись статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 23 , 69-72, 87, 94, 105, 158-163, 167 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, суд,

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні позовн их вимог Стахановської об' є днаної державної податкової інспекції Луганської област і до Товариства з обмеженою в ідповідальністю «Міжнародн і логістичні системи» про ви лучення оригіналів первинни х фінансово-господарських та бухгалтерських документів в ідмовити повністю.

Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку до Донецького апеляційно го адміністративного суду.

Апеляційна скарга подаєть ся до Донецького апеляційног о адміністративного суду чер ез Луганський окружний адмін істративний суд. Копія апеля ційної скарги одночасно надс илається особою, яка її подає , до суду апеляційної інстанц ії.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні ап еляційна скарга подається пр отягом десяти днів з дня отри мання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 КАС України, бу ло повідомлено про можливіст ь отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеля ційне оскарження постанови с уду обчислюється з наступног о дня після закінчення п'ятид енного строку з моменту отри мання суб'єктом владних повн оважень повідомлення про мож ливість отримання копії пост анови суду.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, встановленого статтею 186 КА С України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не с касовано, набирає законної с или після повернення апеляці йної скарги, відмови у відкри тті апеляційного провадженн я або набрання законної сили рішенням за наслідками апел яційного провадження.

Якщо строк апеляційного ос карження буде поновлено, то в важається, що постанова суду не набрала законної сили.

Постанову складено у повно му обсязі та підписано 09 листо пада 2011 року.

Суддя Г.Є. Щипачова

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.11.2011
Оприлюднено12.01.2012
Номер документу20567966
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-8808/11/1270

Ухвала від 05.10.2011

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Г.Є. Трубнікова

Ухвала від 30.01.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Юрко Ирина Володимирівна

Ухвала від 30.01.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Юрко Ирина Володимирівна

Ухвала від 05.11.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Костенко М.І.

Ухвала від 17.02.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Постанова від 04.11.2011

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Г.Є. Щипачова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні