Постанова
від 29.12.2011 по справі 2-а-8640/11
ВОРОШИЛОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ДОНЕЦЬКА

 

2-а-8640/11

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 грудня 2011 року Ворошиловський районний суд м. Донецька в складі:

головуючого –судді Алтухової О.С.,

при секретарі –Щукіній О.В.,

за участю представника позивача ОСОБА_1,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Донецьку адміністративну справу за позовом приватного підприємства «ТК ГАЗ-ЛЕНД»до Донецької міської ради, 3-тя особа: Управління держкомзему у місті Донецьку Донецької області, про визнання недійсним рішення про відмову в погодженні проекту землеустрою,–

ВСТАНОВИВ:

Приватне підприємство «ТК ГАЗ-ЛЕНД»звернулося з позовною заявою до Донецької міської ради, 3-тя особа: Управління держкомзему у місті Донецьку Донецької області, про визнання недійсним рішення про відмову в погодженні проекту землеустрою, посилаючись на наступні обставини.

Рішенням Виконавчого комітету Донецької міської ради від 20.06.2007 року №384/7 Приватному підприємству «ТК ГАЗ - ЛЕНД»було погоджено місце розташування автомобільного газозаправного пункту на земельній ділянці орієнтовною площею 0,07 га по проспекту Миру (перехрестя з вулицею Сигова) у Калінінському районі та надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, який розроблено і у встановленому законом порядку погоджено та «08»вересня 2011  року подано на розгляд до Донецької міської ради для прийняття відповідного рішення.

Разом з тим, згідно викладеному у листі від «09»вересня 2011 р. №900 рішенню Донецької міської ради Позивачу відмовлено в дозволі на розробку Проекту землеустрою щодо відведення Приватному підприємству «ТК ГАЗ - ЛЕНД»земельної ділянки (кадастровий номер 1410136600:00:003:0076) орієнтовною площею 0,07 га для будівництва автомобільного газозаправного пункту по проспекту Миру (перехрестя з вулицею Сигова) у Калінінському районі з тих підстав, що згідно чинної редакції статті 124 Земельного кодексу України надання земельних ділянок в оренду здійснюється за результатами проведення земельних торгів.

Проте погодитися з таким рішенням неможливо, так як воно не відповідає чинному законодавству України, порушує право Позивача на одержання земельної ділянки із земель державної і комунальної власності. Зокрема, незаконність і необґрунтованість рішення підтверджуються наступним: 24 жовтня 2005 року Позивач звернувся до Донецького міського голови з клопотанням про надання земельної ділянки для будівництва автомобільного газозаправного пункту по проспекту Миру в Калінінському районі м. Донецька.

Отже, на момент звернення Позивача з даним клопотанням і до прийняття Виконавчим комітетом Донецької міської ради рішення від 20.06.2007 року №384/7 та одержання висновку державної землевпорядної експертизи про погодження Проекту землеустрою, тобто станом на 31.12.2007 року, діючим законодавством був передбачений інший порядок передачі земельних ділянок в оренду юридичним особам.

Згідно Порядку вибору земельних ділянок для розміщення об'єктів, затвердженому Постановою Кабінету Міністрів України від 31.03.2004 р. №427, Головним управлінням містобудування та архітектури (висновок від 21.11.2006 р. №01/14-5330), Донецьким міським управлінням земельних ресурсів (висновок від 03.08.2006 р. №01/35-3759), Головним управлінням МНС України в Донецькій області (висновок від 03.08.2006 р. №2292), Державною санітарно-епідеміологічною службою України (висновок від 03.10.2006 р. №05.03.02-07/47193, виданий з урахуванням відповідних рекомендацій Інституту гігієни та медичної екології ім. О.М. Марзеєва, викладених у Науковому висновку від 27.09.2006р №22.2/4650) погоджено містобудівне обґрунтування та передпроектні проработки визначення параметрів та місце розташування автомобільного газозаправного пункту на земельній ділянці орієнтовною площею 0,07 га по проспекту Миру (перехрестя з вулицею Сигова) у Калінінському районі.

З урахуванням зазначених висновків «30»листопада 2006 року Постійно діючою комісією з питань вибору земельних ділянок для розміщення об'єктів Донецької міської ради погоджено Акт вибору земельної ділянки орієнтовною площею 0,07 га для проектування і розміщення автомобільного газозаправного пункту по проспекту Миру в Калінінському районі.

На підставі цього Акту в порядку, встановленому статтею 151 ЗК України, Головним управлінням містобудування та архітектури, Донецькою міською санітарно-епідеміологічною станцією погоджено місце розташування автомобільного газозаправного пункту на земельній ділянці орієнтовною площею 0,07 га по проспекту Миру (перехрестя з вулицею Сигова) у Калінінському районі.

Після чого, клопотання про надання земельної ділянки від 24.10.2005 р. та наведені матеріали про погодження місця розташування автомобільного газозаправного пункту були направлені до Донецької міської ради, і за результатами розгляду яких 20.06.2007 року Виконкомом Донецької міської ради прийняте рішення №384/7, яким Приватному підприємству «ТК ГАЗ - ЛЕНД»погоджено місце розташування автомобільного газозаправного пункту на земельній ділянці орієнтовною площею 0,07 га по проспекту Миру (перехрестя з вулицею Сигова) у Калінінському районі та надано дозвіл на проведення проектно-вишукувальних робіт і розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

Отже, розроблені на підставі Рішення виконкому від 20.06.2007 року №384/7 Робочий проект з 5удівництва автомобільного газозаправного пункту та Проект землеустрою щодо відведення Приватному підприємству «ТК ГАЗ - ЛЕНД»земельної ділянки (кадастровий номер 1410136600:00:003:0076) орієнтовною площею 0,07 га для будівництва автомобільного газозаправного пункту по проспекту Миру (перехрестя з вулицею Сигова) у Калінінському районі були погоджені: Управлінням ДАІ ГУ МВС України в Донецькій області (висновок від 07.08.2007 р. №9/1084дн); - Донецькою міською санітарно-епідеміологічною станцією (висновки від 27.08.2007 р. №882/07 та від 21.08.2007 р. №320/07); Управлінням з питань наглядово-профілактичної діяльності ГУ МНС України в Донецькій області (висновок від 23.08.2007 р. №27/1174); Відділом  експертизи  обладнання  і технологій  ДП  «Донецький  експертно-технічний  центр» (висновок від 16.08.2007 р. №14-01-5537.07); Відділом регуляторної політики Державного управління охорони навколишнього природного середовища (висновок від 24.09.2007 р. №1775); Відділом культури Донецької міської ради (висновок від 25.09.2007 р. №01-1/1673-з); Головним управлінням містобудування та архітектури (висновок від 25.10.2007 №01/14-5836); Донецьким міським управлінням земельних ресурсів (висновок від 24.10.2007р. №01/35-7741), до того ж, згідно результатів державної експертизи землевпорядної документації Проект землеустрою відповідає вимогам чинного законодавства України, встановленим нормам і правилам, оцінений позитивно та погоджений (висновок від 12.11.2007 року №1078).

Таким чином, станом на 12.11.2007 року Позивачем були виконані у повному обсязі залежні від нього дії щодо розроблення та погодження Проекту землеустрою, але у зв'язку із порушенням Ворошиловським районним судом м. Донецька провадження у справі №К-57338/09 за адміністративним позовом фізичної особи - підприємця ОСОБА_2 до Виконавчого комітету Донецької міської ради про визнання недійсним Рішення виконкому від 20.06.2007 року №384/7, Проект землеустрою відповідно до частини 6 статті 123 ЗК України Донецькою міською радою розглянуто так і не було.

За результатами розгляду цієї справи Ворошиловським районним судом м. Донецька 01.10.2009 року прийнято відповідну постанову про відмову в задоволені позову, яку Постановою Донецького апеляційного адміністративного суду від 12.11.2009 року скасовано і ухвалене нове рішення, яким позов фізичної особи - підприємця ОСОБА_2 задоволено та визнано недійсним Рішення виконкому від 20.06.2007 року №384/7.

Тобто, зазначеним рішенням суду апеляційної інстанції фактично недійсним визнано Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 0,07 га для будівництва автомобільного газозаправного пункту по проспекту Миру у Калінінському районі.

Непогоджуючись з таким рішенням суду апеляційної інстанції Виконавчий комітет Донецької міської ради звернувся з касаційною скаргою до Вищого адміністративного суду України, яким за результатами її розгляду «01»березня 2011 року постановлено відповідну Ухвалу, якою скасовано постанову суду апеляційної інстанції та залишено без змін постанову суду першої інстанції.

Таким чином, після скасування Постанови Донецького апеляційного адміністративного суду від 12.11.2009 року згідно зі статтею 265 Кодексу адміністративного судочинства України відновляється правове становище, що існувало до моменту її прийняття, тобто, з цього моменту відновлюється чинність Рішення виконкому від 20.06.2007 року №384/7 та розробленого на його підставі Проекту землеустрою.

За таких обставин, 08.09.2011 року Проект землеустрою подано на розгляд до Донецької міської ради для прийняття відповідно до частини 6 статті 123 ЗК України рішення про надання Приватному підприємству «ТК ГАЗ - ЛЕНД»земельної ділянки в оренду, за результатами розгляду якого листом від «09»вересня 2011р. №900 Позивача повідомлено про прийняте Донецькою міською радою рішення, яким Позивачу відмовлено у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва автомобільного газозаправного пункту по проспекту Миру (перехрестя з вулицею Сигова) у Калінінському районі з тих підстав, що згідно чинної редакції статті 124 ЗК України, надання земельних ділянок в оренду здійснюється за результатами проведення земельних торгів.

Таким чином, просять суд визнати недійсним викладене у листі від «09»вересня 2011 року №900 рішення Донецької міської ради про відмову Приватному підприємству «ТК ГАЗ - ЛЕНД»(код ЄДРПОУ 33621243) у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва автомобільного   газозаправного   пункту   по   проспекту   Миру   (перехрестя   з   вулицею   Сигова)   у Калінінському районі; зобов'язати Донецьку міську раду в межах покладених на неї обов'язків та повноважень у місячний строк з моменту набрання чинності рішення суду: затвердити Проект землеустрою щодо відведення Приватному підприємству «ТК ГАЗ - ЛЕНД»(код ЄДРПОУ 33621243) земельної ділянки (кадастровий номер 1410136600:00:003:0076) орієнтовною площею 0,07 га для будівництва автомобільного газозаправного пункту по проспекту Миру (перехрестя з вулицею Сигова) у Калінінському районі; передати Приватному підприємству «ТК ГАЗ - ЛЕНД»(код ЄДРПОУ 33621243) земельну ділянку (кадастровий номер 1410136600:00:003:0076) площею 0,0700 га (в тому числі 0,0340 га в межах червоних ліній в оренду строком на 5 (п'ять) років для будівництва автомобільного газозаправного пункту із земель житлової та громадської забудови міської ради по проспекту Миру (перехрестя з вулицею Сигова) у Калінінському районі; дозволити Приватному підприємству «ТК ГАЗ - ЛЕНД»(код ЄДРПОУ 33621243) будівництво автомобільного газозаправного пункту по проспекту Миру (перехрестя з вулицею Сигова) у Калінінському районі; укласти з Приватним підприємством «ТК ГАЗ - ЛЕНД»(код ЄДРПОУ 33621243) договір оренди земельної ділянки (кадастровий номер 1410136600:00:003:0076) площею 0,0700 га (в тому числі 0,0340  га  в  межах червоних ліній)  строком  на  5  (п'ять) років для  будівництва автомобільного газозаправного пункту із земель житлової та громадської забудови міської ради по проспекту Миру перехрестя з вулицею Сигова) у Калінінському районі.

В судовому засіданні представник позивача ОСОБА_1, що діє на підставі довіреності, надала пояснення, аналогічні викладеним в позові. Просила позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.

Представники відповідача ОСОБА_3, що діє на підставі довіреності, в судове засідання не з’явився, надав до суду клопотання про розгляд справи за його відсутності та заперечення, згідно яких позов не визнав та просив відмовити в задоволенні позову в повному обсязі.

Представник 3-ої особи  ОСОБА_4 в судове засідання не з’явився, надав до суду клопотання про розгляд справи за його відсутності, проти задоволення позову не заперечував.

Суд, вислухавши представника позивача, дослідивши матеріали по справі, вважає позов Приватного підприємства «ТК ГАЗ - ЛЕНД»таким, що підлягає задоволенню з наступних підстав.

Згідно ст.ст. 104, 105 КАС України, до адміністративного суду має право звернутися з позовом особа, яка вважає, що порушено її права, свободи чи інтереси у сфері публічно-правових відносин, вимагати  зобов’язати суб’єкта владних повноважень вчинити певні дії.

Систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування визначає Закон України «Про місцеве самоврядування».

Відповідно до п. 34 ч. 1 ст. 26 та ст. 33 зазначеного Закону до повноважень міських рад у галузі земельних відносин на території міст належить розпорядження землями територіальної громади.

Аналогічне право закріплено п. “а” ст. 12 Земельного кодексу України від 25.10.2001р.

Відповідно до ст. 116 та 123 цього Кодексу громадяни та юридичні особи набувають права власності або права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом.

Таким чином, відповідач у спірних правовідносинах є суб’єктом владних повноважень, на якого Конституцією та Законами України покладені обов’язки щодо передання у власність, надання в постійне користування та оренду, продаж, викуп земельних ділянок, припинення права користування та права власності на ці земельні ділянки, а також узгодження місць розташування об’єктів на земельних ділянках.

Відповідно до вимог ч. 3 ст.124 Земельного кодексу України, передача в оренду земельних ділянок громадянам і юридичним особам із зміною їх цільового призначення та із земель запасу під забудову здійснюється за проектами відведення в порядку, встановленому статтями 118,123 цього Кодексу.

Відповідно до ч. 3 ст. 123 Земельного Кодексу України юридична особа, зацікавлена в одержанні земельної ділянки у постійне користування із земель державної або комунальної власності, звертається з відповідним клопотанням до районної, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій або сільської, селищної, міської ради.

Згідно ч. 5 ст. 123 Земельного Кодексу України відповідна районна державна адміністрація або сільська, селищна, міська рада розглядає клопотання у місячний строк і дає згоду на розроблення проекту відведення земельної ділянки.

Відповідно до ч. 6 ст. 123 Земельного Кодексу України проект відведення земельної ділянки погоджується із землекористувачем, органом по земельних ресурсах, природоохоронним і санітарно-епідеміологічним органами, органами архітектури та охорони культурної спадщини і після одержання висновку державної землевпорядної експертизи по об'єктах, які їй підлягають, подається до відповідної державної адміністрації або сільської, селищної, міської ради, які розглядають його у місячний строк і, в межах своїх повноважень, визначених цим Кодексом, приймають рішення про надання земельної ділянки.

Як встановлено судом, рішенням Виконавчого комітету Донецької міської ради від 20.06.2007 року №384/7 Приватному підприємству «ТК ГАЗ - ЛЕНД»було погоджено місце розташування автомобільного газозаправного пункту на земельній ділянці орієнтовною площею 0,07 га по проспекту Миру (перехрестя з вулицею Сигова) у Калінінському районі та надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, який розроблено і у встановленому законом порядку погоджено та «08» вересня 2011  року подано на розгляд до Донецької міської ради для прийняття відповідного рішення.

Так, 24 жовтня 2005 року Позивач звернувся до Донецького міського голови з клопотанням про надання земельної ділянки для будівництва автомобільного газозаправного пункту по проспекту Миру в Калінінському районі м. Донецька.

Згідно Порядку вибору земельних ділянок для розміщення об'єктів, затвердженому Постановою Кабінету Міністрів України від 31.03.2004 р. №427, Головним управлінням містобудування та архітектури (висновок від 21.11.2006 р. №01/14-5330), Донецьким міським управлінням земельних ресурсів (висновок від 03.08.2006 р. №01/35-3759), Головним управлінням МНС України в Донецькій області (висновок від 03.08.2006 р. №2292), Державною санітарно-епідеміологічною службою України (висновок від 03.10.2006 р. №05.03.02-07/47193, виданий з урахуванням відповідних рекомендацій Інституту гігієни та медичної екології ім. О.М. Марзеєва, викладених у Науковому висновку від 27.09.2006р №22.2/4650) погоджено містобудівне обґрунтування та передпроектні проработки визначення параметрів та місце розташування автомобільного газозаправного пункту на земельній ділянці орієнтовною площею 0,07 га по проспекту Миру (перехрестя з вулицею Сигова) у Калінінському районі.

З урахуванням зазначених висновків 30 листопада 2006 року Постійно діючою комісією з питань вибору земельних ділянок для розміщення об'єктів Донецької міської ради погоджено Акт вибору земельної ділянки орієнтовною площею 0,07 га для проектування і розміщення автомобільного газозаправного пункту по проспекту Миру в Калінінському районі.

На підставі цього Акту в порядку, встановленому статтею 151 ЗК України, Головним управлінням містобудування та архітектури, Донецькою міською санітарно-епідеміологічною станцією погоджено місце розташування автомобільного газозаправного пункту на земельній ділянці орієнтовною площею 0,07 га по проспекту Миру (перехрестя з вулицею Сигова) у Калінінському районі.

Після чого, клопотання про надання земельної ділянки від 24.10.2005 р. та наведені матеріали про погодження місця розташування автомобільного газозаправного пункту були направлені до Донецької міської ради, і за результатами розгляду яких 20.06.2007 року Виконкомом Донецької міської ради прийняте рішення №384/7, яким Приватному підприємству «ТК ГАЗ - ЛЕНД»погоджено місце розташування автомобільного газозаправного пункту на земельній ділянці орієнтовною площею 0,07 га по проспекту Миру (перехрестя з вулицею Сигова) у Калінінському районі та надано дозвіл на проведення проектно-вишукувальних робіт і розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

Отже, розроблені на підставі Рішення виконкому від 20.06.2007 року №384/7 Робочий проект з 5удівництва автомобільного газозаправного пункту та Проект землеустрою щодо відведення Приватному підприємству «ТК ГАЗ - ЛЕНД»земельної ділянки (кадастровий номер 1410136600:00:003:0076) орієнтовною площею 0,07 га для будівництва автомобільного газозаправного пункту по проспекту Миру (перехрестя з вулицею Сигова) у Калінінському районі були погоджені: Управлінням ДАІ ГУ МВС України в Донецькій області (висновок від 07.08.2007 р. №9/1084дн); - Донецькою міською санітарно-епідеміологічною станцією (висновки від 27.08.2007 р. №882/07 та від 21.08.2007 р. №320/07); Управлінням з питань наглядово-профілактичної діяльності ГУ МНС України в Донецькій області (висновок від 23.08.2007 р. №27/1174); Відділом  експертизи  обладнання  і технологій  ДП  «Донецький  експертно-технічний  центр» (висновок від 16.08.2007 р. №14-01-5537.07); Відділом регуляторної політики Державного управління охорони навколишнього природного середовища (висновок від 24.09.2007 р. №1775); Відділом культури Донецької міської ради (висновок від 25.09.2007 р. №01-1/1673-з); Головним управлінням містобудування та архітектури (висновок від 25.10.2007 №01/14-5836); Донецьким міським управлінням земельних ресурсів (висновок від 24.10.2007р. №01/35-7741), до того ж, згідно результатів державної експертизи землевпорядної документації Проект землеустрою відповідає вимогам чинного законодавства України, встановленим нормам і правилам, оцінений позитивно та погоджений (висновок від 12.11.2007 року №1078).

Станом на 12.11.2007 року Позивачем були виконані у повному обсязі залежні від нього дії щодо розроблення та погодження Проекту землеустрою, але у зв'язку із порушенням Ворошиловським районним судом м. Донецька провадження у справі за позовом фізичної особи - підприємця ОСОБА_2 до Виконавчого комітету Донецької міської ради про визнання недійсним Рішення виконкому від 20.06.2007 року №384/7, Проект землеустрою відповідно до частини 6 статті 123 ЗК України Донецькою міською радою розглянуто так і не було. За результатами розгляду цієї справи Ворошиловським районним судом м. Донецька 01.10.2009 року прийнято відповідну постанову про відмову в задоволені позову, яку Постановою Донецького апеляційного адміністративного суду від 12.11.2009 року скасовано і ухвалене нове рішення, яким позов фізичної особи - підприємця ОСОБА_2 задоволено та визнано недійсним Рішення виконкому від 20.06.2007 року №384/7.

Тобто, зазначеним рішенням суду апеляційної інстанції фактично недійсним визнано Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 0,07 га для будівництва автомобільного газозаправного пункту по проспекту Миру у Калінінському районі.

Непогоджуючись з таким рішенням суду апеляційної інстанції Виконавчий комітет Донецької міської ради звернувся з касаційною скаргою до Вищого адміністративного суду України, яким за результатами її розгляду «01»березня 2011 року постановлено відповідну Ухвалу, якою скасовано постанову суду апеляційної інстанції та залишено без змін постанову суду першої інстанції.

Таким чином, після скасування Постанови Донецького апеляційного адміністративного суду від 12.11.2009 року згідно зі статтею 265 Кодексу адміністративного судочинства України відновляється правове становище, що існувало до моменту її прийняття, тобто, з цього моменту відновлюється чинність Рішення виконкому від 20.06.2007 року №384/7 та розробленого на його підставі Проекту землеустрою.

08.09.2011 року Проект землеустрою було подано позивачем на розгляд до Донецької міської ради для прийняття відповідно до частини 6 статті 123 ЗК України рішення про надання Приватному підприємству «ТК ГАЗ - ЛЕНД»земельної ділянки в оренду, за результатами розгляду якого у листі від 09 вересня 2011 р. №900 рішенням Донецької міської ради Позивачу відмовлено в дозволі на розробку Проекту землеустрою щодо відведення Приватному підприємству «ТК ГАЗ-ЛЕНД»земельної ділянки (кадастровий номер 1410136600:00:003:0076) орієнтовною площею 0,07 га для будівництва автомобільного газозаправного пункту по проспекту Миру (перехрестя з вулицею Сигова) у Калінінському районі з тих підстав, що згідно чинної редакції статті 124 Земельного кодексу України надання земельних ділянок в оренду здійснюється за результатами проведення земельних торгів.

Суд вважає таку відмову незаконною з огляду на наступне.

Відповідно до ч. 9 ст. 123 Земельного Кодексу України рішення про відмову у наданні земельної ділянки в користування має містити мотивовані пояснення з посиланням на відповідні положення нормативно –правових актів, затвердженої містобудівної документації та документації із землеустрою.

Відмову органів місцевого самоврядування або органів виконавчої влади у наданні земельної ділянки в користування або залишення клопотання без розгляду в установлений строк може бути оскаржено в судовому порядку.

В своїх запереченнях відповідач вказує на те, що отримання права оренди земельної ділянки, яка перебуває у державній або комунальній власності можливо тільки при проведенні аукціону, внаслідок внесення змін до Земельного кодексу України та Закону України «Про оренду землі».   

Статтями 13, 41 Конституції України передбачено, що від імені українського народу права власника, зокрема на землю, здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених Конституцією України.

Відповідно до ст.ст. 142, 143, 144 Конституції України до матеріальної основи органів місцевого самоврядування, крім інших об’єктів, належить земля, управління якою здійснюють територіальні громади через органи місцевого самоврядування в межах їх повноважень шляхом прийняття рішень.

Порядок надання у постійне користування земельних ділянок юридичним особам та порядок передачі земельних ділянок в оренду визначені ст.ст. 123, 124 Земельного кодексу України та ст. 16 Закону України «Про оренду землі».

На момент звернення позивача із заявою на адресу відповідача про надання в оренду земельної ділянки у зазначених нормах Земельного кодексу України та Закону України «Про оренду землі»було відсутнє положення про надання земельної ділянки в оренду виключно за результатами аукціону.

Разом з тим, відповідно до ст. 58 Конституції України, закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом’якшують або скасовують відповідальність особи. Така ж норма міститися і в ст. 5 ЦК України, яка вказує, що акт цивільного законодавства не має зворотної дії у часі, крім випадків, коли він пом’якшує або скасовує цивільну відповідальність особи.

Тому суд вважає, що посилання відповідача на той факт, що в Земельний кодекс України та Закон України «Про оренду землі»були внесені зміни, згідно яких придбання права оренди земельних ділянок, які перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється виключно на аукціонах, крім земельних ділянок, на яких розташовані об’єкти нерухомого майна, які перебувають у власності громадян и юридичних осіб і в яких відсутні акції (частини, паї), що належать державі, є необґрунтованими.   

Відповідно до ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних та юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку у тому числі органів державної влади. У справах щодо оскарження рішень суди перевіряють чи прийняті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені конституцією та законами України.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Вказаний спір має  вирішуватись у порядку адміністративного судочинства з посиланням на те, що відповідач є органом місцевого самоврядування і суб’єктом владних повноважень у публічно-правових відносинах, поняття яких визначено ст. 3 КАС України.       

До суб’єктів публічно-правового спору з однієї сторони відносяться фізичні та юридичні особи, а з іншої сторони –суб’єкти публічного управління, якими є органи місцевого самоврядування, як носії публічної влади.

Підставою виникнення публічного спору є діяння (діяльність або бездіяльність) суб’єкта публічного управління, яке містить склад порушення суб’єктивних публічних прав та інтересів фізичних чи юридичних осіб.

Відповідно до ст. 9 КАС України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи  зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Суд вирішує справи на підставі Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України.

Відповідно до статей 11, 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об’єктивному дослідженні (ст. 86 цього Кодексу).

Вирішуючи спір по суті, суд дійшов до висновку про те, що відмова Донецької міської ради у  питання щодо наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва автомобільного   газозаправного   пункту   по   проспекту   Миру   (перехрестя   з   вулицею   Сигова)   у Калінінському районі порушує законні права та інтереси позивача на набуття права користування земельною ділянкою на умовах оренди.

За таких обставин, суд приходить до висновку, що позовні вимоги приватного підприємства «ТК ГАЗ-ЛЕНД» підлягають задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2, 8-11, 17, 69-71, 86, 94, 122, 128, 138, 143, 153, 158–163, 167, 185-186, 254 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов приватного підприємства «ТК ГАЗ-ЛЕНД»до Донецької міської ради, 3-тя особа: Управління держкомзему у місті Донецьку Донецької області, про визнання недійсним рішення про відмову в погодженні проекту землеустрою –задовольнити.

Визнати викладене у листі від «09»вересня 2011 року №900 рішення Донецької міської ради про відмову Приватному підприємству «ТК ГАЗ - ЛЕНД»(код ЄДРПОУ 33621243) у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва автомобільного   газозаправного   пункту   по   проспекту   Миру   (перехрестя   з   вулицею   Сигова)   у Калінінському районі –недійсним.

Зобов'язати Донецьку міську раду в межах покладених на неї обов'язків та повноважень у місячний строк з моменту набрання чинності рішення суду: затвердити Проект землеустрою щодо відведення Приватному підприємству «ТК ГАЗ - ЛЕНД»(код ЄДРПОУ 33621243) земельної ділянки (кадастровий номер 1410136600:00:003:0076) орієнтовною площею 0,07 га для будівництва автомобільного газозаправного пункту по проспекту Миру (перехрестя з вулицею Сигова) у Калінінському районі; передати Приватному підприємству «ТК ГАЗ - ЛЕНД»(код ЄДРПОУ 33621243) земельну ділянку (кадастровий номер 1410136600:00:003:0076) площею 0,0700 га (в тому числі 0,0340 га в межах червоних ліній в оренду строком на 5 (п'ять) років для будівництва автомобільного газозаправного пункту із земель житлової та громадської забудови міської ради по проспекту Миру (перехрестя з вулицею Сигова) у Калінінському районі; дозволити Приватному підприємству «ТК ГАЗ - ЛЕНД»(код ЄДРПОУ 33621243) будівництво автомобільного газозаправного пункту по проспекту Миру (перехрестя з вулицею Сигова) у Калінінському районі; укласти з Приватним підприємством «ТК ГАЗ - ЛЕНД»(код ЄДРПОУ 33621243) договір оренди земельної ділянки (кадастровий номер 1410136600:00:003:0076) площею 0,0700 га (в тому числі 0,0340  га  в  межах червоних ліній)  строком  на  5 (п'ять) років для  будівництва     автомобільного газозаправного пункту із земель житлової та громадської забудови міської ради по проспекту Миру перехрестя з вулицею Сигова) у Калінінському районі.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається до Донецького апеляційного адміністративного суду  через Ворошиловський районний суд  м. Донецька  протягом  десяти днів з дня її проголошення, копія апеляційної скарги надсилається особою, яка її подає до суду апеляційної інстанції.

Постанова надрукована у нарадчій кімнаті в одному примірнику.

Суддя Ворошиловського

районного суду м. Донецька                                                                      О.С. Алтухова

СудВорошиловський районний суд м. Донецька
Дата ухвалення рішення29.12.2011
Оприлюднено11.01.2012
Номер документу20572477
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-8640/11

Ухвала від 17.10.2011

Адміністративне

Іванківський районний суд Київської області

Слободян Н. П.

Ухвала від 17.10.2011

Адміністративне

Іванківський районний суд Київської області

Слободян Н. П.

Ухвала від 04.04.2011

Адміністративне

Кіровський районний суд м.Кіровограда

Галаган О. В.

Ухвала від 25.08.2011

Адміністративне

Краснолиманський міський суд Донецької області

Мороз Л. І.

Постанова від 14.10.2011

Адміністративне

Дзержинський міський суд Донецької області

Мамедова Л. М.

Ухвала від 05.09.2011

Адміністративне

Чорнобаївський районний суд Черкаської області

Калашник С. І.

Постанова від 09.08.2011

Адміністративне

Чернігівський районний суд Чернігівської області

Кухта В. О.

Ухвала від 08.04.2011

Адміністративне

Чортківський районний суд Тернопільської області

Квятковська Л. Й.

Ухвала від 25.08.2011

Адміністративне

Луцький міськрайонний суд Волинської області

Філюк Т. М.

Ухвала від 25.08.2011

Адміністративне

Луцький міськрайонний суд Волинської області

Філюк Т. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні