Ухвала
від 13.12.2011 по справі 2а-1019/11/2670
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 2а-1019/11/2670 Го ловуючий у 1-й інстанції: Кост енко Д.А.

Суддя-доповідач: Федоро ва Г. Г.

У Х В А Л А

Іменем України

"13" грудня 2011 р. м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у склад і колегії суддів:

Головуючого судді:

суддів:

при секретарі:

за участю: Федорової Г.Г.,

Данилової М.В., Парінова А.Б.,

Плетньовій В.В.,

представника апелянта - Лисака С.М.,

представника позивача - Гальмиз О.В.

розглянувши у відкрито му судовому засіданні адміні стративну справу за апеляцій ною скаргою Публічного акціо нерного товариства «Державн а холдингова компанія «Тит ан України»на постанову Ок ружного адміністративного с уду м. Києва від 24 лютого 2011 року по справі за адміністративн им позовом Державної комісії з цінних паперів та фондовог о ринку до Публічного акціон ерного товариства «Державна холдингова компанія «Тита н України»про стягнення шт рафу,-

ВСТАНОВИВ:

У січні 2011 року Державна к омісія з цінних паперів та фо ндового ринку (далі - позивач) звернулася до Окружного адмі ністративного суду м. Києва і з позовом до Публічного акці онерного товариства «Держав на холдингова компанія «Ти тан України»(далі - відпові дач), в якому просила стягнути з ПАТ «Державна холдингова к омпанія «Титан України» штраф у розмірі 17 000,00 грн. до дер жавного бюджету України, яки й слід перерахувати на рахун ок, відкритий в Управлінні Де ржавного казначейства за бал ансовим рахунком 3111 «Надходже ння до загального фонду держ авного бюджету», по коду бюдж етної класифікації 21081100 «Адмін істративні штрафи та інші са нкції», символ звітності 106.

Постановою Окружного адмі ністративного суду м. Києва в ід 24 лютого 2011 року адміністрат ивний позов Державної комісі ї з цінних паперів та фондово го ринку задоволено.

Стягнуто з ПАТ «Державна хо лдингова компанія «Титан України»штраф у розмірі 17 000,00 грн. до Державного бюджету Ук раїни на рахунок, відкритий в Управлінні Державного казна чейства за балансовим рахунк ом 3111 «Надходження до загальн ого фонду державного бюджету », по коду бюджетної класифік ації 21081100 «Адміністративні штр афи та інші санкції», символ з вітності 106.

Відповідач не погоджуючи сь з прийнятим рішенням суду , звернувся з апеляційною ска ргою, в якій зазначає, що оскар жувана постанова суду не від повідає вимогам матеріально го та процесуального права, а саме, судом першої інстанції неповно з'ясовано та не довед ено обставини, що мають значе ння для справи, висновки суду першої інстанції не відпові дають обставинам справи, в зв 'язку з чим просить постанову суду першої інстанції скасу вати та направити справу до с уду першої інстанції на нови й розгляд.

Заслухавши в судовому засі данні суддю-доповідача, пояс нення учасників процесу, які з' явилися в судове засідан ня, перевіривши матеріали сп рави та доводи апеляційної с карги, колегія суддів вважає , що апеляційна скарга не пі длягає задоволенню з наст упних підстав.

Відповідно до ч. 1 ст. 200 КАС Укр аїни, суд апеляційної інстан ції залишає апеляційну скарг у без задоволення, а постанов у або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інс танції правильно встановив о бставини справи та ухвалив с удове рішення з додержанням норм матеріального та проце суального права.

Згідно ч. 3 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження ріш ень, дій чи бездіяльності суб ' єктів владних повноважень адміністративні суди переві ряють чи прийняті (вчинені) в они: на підставі, у межах повно важень та у спосіб, що передба чені Конституцією та законам и України; з використанням по вноваження з метою, з якою це п овноваження надано; обґрунто вано, тобто з урахуванням усі х обставин, що мають значення для прийняття рішення; безст оронньо (неупереджено); добро совісно; розсудливо; з дотрим анням принципу рівності пере д законом, запобігаючи неспр аведливій дискримінації; про порційно, зокрема з дотриман ням необхідного балансу між будь-якими несприятливими на слідками для прав, свобод та і нтересів особи і цілями, на до сягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням пр ава особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасн о, тобто протягом розумного с троку.

Як вбачається із матеріалі в справи та встановлено судо м першої інстанції, ПАТ «Держ авна холдингова компанія « Титан України» є юридичною особою, зареєстрованою Соло м' янською районною у м. Києв і державною адміністрацією 1 5.01.2010 року, що підтверджується д овідкою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фі зичних осіб-підприємців (а.с.8- 9).

Уповноваженою особою, дире ктором департаменту корпора тивних відносин Державної ко місії з цінних паперів та фон дового ринку ОСОБА_7, за до рученням Голови Комісії від 11.01.2010 року № 2-КФ, на підставі доку ментів, наданих ПАТ «Державн а холдингова компанія «Тит ан України», було встановле но порушення відповідачем за конодавства про цінні папери , а саме, невідповідність Стат уту ПАТ «Державна холдингова компанія «Титан України » Закону України «Про акціон ерні товариства», Закону Укр аїни «Про цінні папери та фон довий ринок», «Про управлінн я об' єктами державної власн ості».

15 лютого 2010 року, уповноважен ою особою, директором корпор ативних відносин Державної к омісії з цінних паперів та фо ндового ринку ОСОБА_7 було винесено розпорядження № 83-КФ про усунення ПАТ «Державна х олдингова компанія «Титан України»у термін до 01.07.2010 рок у порушення законодавства пр о цінні папери та зобов' яза но до 15.07.2010 року письмово проінф ормувати Уповноважену особу Державної комісії з цінних п аперів та фондового ринку пр о виконання цього розпорядже ння (а.с. 15).

Актом № 138-КФ від 30.07.2010 року було засвідчено факт порушення П АТ «Державна холдингова комп анія «Титан України»вим ог п. 1 розділу XVII «Прикінцеві т а перехідні положення», п. 15 ч. 1 ст. 2, пунктів 9, 10, 12 ч. 2 ст. 13, ст. 23, час тин 2, 4 ст. 30, ч. 1 ст. 34, ч. 4 ст. 38, ч. 5 ст. 42, ч астин 1, 2, 6 ст. 47, п. 17 ч. 2 ст. 52, абз. 3 ч. 1 с т. 66, ч. 1 ст. 73 Закону України «Про акціонерні товариства», ч. 3 с т. 8 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок», ча стин 9, 10 ст. 6, п. 10.1. ст. 10 «Про управл іння об' єктами державної вл асності», а саме, невідповідн ість положення п 1.3 ст. 1; п. 5.11 ст. 5; п. 6.3, п. 6.10 ст. 6; п.п. 7.5.1, п.п. 7.5.2 п. 7.5 ст. 7; п. 8 .8, п. 8.10 ст. 8; п. 9.2, п. 9.3 ст. 9; п. 10.1, п. 10.2, п. 10.4 с т. 10; п.п. 17 п. 11.6 ст. 11; п.п. 12.2.5 п. 12.5 ст. 12 Ста туту ПАТ «Державна холдингов а компанія «Титан Україн и» Закону України «Про акціо нерні товариства», Закону Ук раїни «Про цінні папери та фо ндовий ринок», «Про управлін ня об' єктами державної влас ності», в результаті чого 20.08.2010 року Державною комісією з ці нних паперів та фондового ри нку було винесено постанову № 543-КФ «Про накладення санкці ї за правопорушення на ринку цінних паперів», згідно якої на ПАТ «Державна холдингова компанія «Титан України »було накладено штраф у розм ірі 17 000,00 грн. (а.с. 14).

Даючи правову оцінку обста винам вказаної справи, колег ія суддів зважає на наступне .

Правові засади здійснення державного регулювання ринк у цінних паперів та державно го контролю за випуском і обі гом цінних паперів та їх похі дних в Україні, визначає Зако н України «Про державне регу лювання ринку цінних паперів в Україні»від 30.10.1996 року № 448/96-ВР (далі - Закон № 448/96-ВР).

Відповідно до ст. 1 Закону № 44 8/96-ВР, державне регулювання ри нку цінних паперів - здійснен ня державою комплексних захо дів щодо упорядкування, конт ролю, нагляду за ринком цінни х паперів та їх похідних та за побігання зловживанням і пор ушенням у цій сфері.

Згідно ст. 2 Закону № 448/96-ВР, дер жавне регулювання ринку цінн их паперів здійснюється не л ише з метою захисту прав учас ників фондового ринку, але й д отримання його учасниками ви мог актів законодавства.

Положенням ч. 1 ст. 5 Закону № 448 /96-ВР передбачено, що державне регулювання ринку цінних па перів здійснює Державна комі сія з цінних паперів та фондо вого ринку. Інші державні орг ани здійснюють контроль за д іяльністю учасників ринку ці нних паперів у межах своїх по вноважень, визначених чинним законодавством.

Відповідно до ст. 7 Закону № 44 8/96-ВР, основними завданнями Де ржавної комісії з цінних пап ерів та фондового ринку є: фор мування та забезпечення реал ізації єдиної державної полі тики щодо розвитку та функці онування ринку цінних папері в та їх похідних в Україні, спр ияння адаптації національно го ринку цінних паперів до мі жнародних стандартів; коорди нація діяльності державних о рганів з питань функціонуван ня в Україні ринку цінних пап ерів та їх похідних; здійснен ня державного регулювання та контролю за випуском і обіго м цінних паперів та їх похідн их на території України, а так ож у сфері спільного інвесту вання; захист прав інвесторі в шляхом застосування заході в щодо запобігання і припине ння порушень законодавства н а ринку цінних паперів, засто сування санкцій за порушення законодавства у межах своїх повноважень; сприяння розви тку ринку цінних паперів; уза гальнення практики застосув ання законодавства України з питань випуску та обігу цінн их паперів в Україні, розробл ення пропозицій щодо його вд осконалення.

Державна комісія з цінних п аперів та фондового ринку ві дповідно до покладених на не ї завдань: встановлює порядо к і реєструє саморегулівні о рганізації, що створюються о собами, які здійснюють профе сійну діяльність на ринку ці нних паперів; встановлює вим оги, порядок та стандарти щод о обов'язкового розкриття ін формації емітентами та особа ми, які здійснюють професійн у діяльність на ринку цінних паперів, забезпечує створен ня інформаційної бази даних про ринок цінних паперів від повідно до чинного законодав ства; розробляє і організову є виконання заходів, спрямов аних на запобігання порушенн ям законодавства України про цінні папери.

Згідно із приписами ст. 8 Зак ону № 448/96-ВР, Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку, зокрема, має право:

- у разі порушення законодав ства про цінні папери, нормат ивних актів Державної комісі ї з цінних паперів та фондово го ринку виносити попереджен ня, зупиняти на термін до одно го року розміщення (продаж) та обіг цінних паперів того чи і ншого емітента, дію ліцензій , виданих Державною комісією з цінних паперів та фондовог о ринку, анулювати дію таких л іцензій;

- надсилати емітентам, особа м, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних п аперів, фондовим біржам та са морегулівним організаціям о бов'язкові для виконання роз порядження про усунення пору шень законодавства про цінні папери та вимагати надання н еобхідних документів відпов ідно до чинного законодавств а;

- накладати адміністративн і стягнення, штрафні та інші с анкції за порушення чинного законодавства на юридичних о сіб та їх співробітників, аж д о анулювання ліцензій на зді йснення професійної діяльно сті на ринку цінних паперів.

Відповідно до п. 8 ч. 1 ст. 11 Зако ну № 448/96-ВР, державна комісія з ц інних паперів та фондового р инку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за не виконання або несвоєчасне ви конання рішень Державної ком ісії з цінних паперів та фонд ового ринку або розпоряджень , постанов або рішень уповнов ажених осіб Державної комісі ї з цінних паперів та фондово го ринку щодо усунення поруш ень законодавства на ринку ц інних паперів у розмірі від т исячі до п'яти тисяч неоподат ковуваних мінімумів доходів громадян.

Рішення Державної комісії з цінних паперів та фондовог о ринку про накладення штраф у може бути оскаржено в суді (ч . 3 ст. 11 Закону № 448/96-ВР).

Положенням ст. 12 Закону № 448/96-В Р визначено порядок накладен ня штрафів за порушення юрид ичними особами правил діяльн ості на ринку цінних паперів .

Так, зокрема, штрафи, передб ачені статтею 11 цього Закону, накладаються Головою Держав ної комісії з цінних паперів та фондового ринку, членом Ко місії, начальником відповідн ого територіального органу а бо за його письмовим доручен ням його заступником після р озгляду матеріалів, які засв ідчують факт правопорушення .

Про вчинення правопорушен ня, зазначеного у статті 11, упо вноваженою особою Державної комісії з цінних паперів та ф ондового ринку, яка його вияв ила, складається акт, який раз ом з поясненнями керівника, і ншої відповідальної посадов ої особи та документами, що ст осуються справи, протягом тр ьох робочих днів направляєть ся посадовій особі, яка має пр аво накладати штраф.

Посадова особа Державної к омісії з цінних паперів та фо ндового ринку приймає рішенн я про накладення штрафу прот ягом 10 робочих днів після отри мання документів, зазначених у частині другій цієї статті . Рішення про накладення штра фу оформляється постановою, що надсилається юридичній ос обі, на яку накладено штраф, та банківській установі, в якій відкрито поточний рахунок ц ієї юридичної особи.

У разі несплати штрафу прот ягом 15 днів примусове стягнен ня штрафів здійснюється на п ідставі відповідного рішенн я суду за позовом Державної к омісії з цінних паперів та фо ндового ринку (ч. 3 ст. 11 Закону № 448/96-ВР).

З матеріалів справи вбачає ться, що 20.08.2010 року, на підставі а кту № 138-КФ від 30.07.2010 року, яким бул о засвідчено факт порушення ПАТ «Державна холдингова ком панія «Титан України»За кону України «Про цінні папе ри та фондовий ринок», Держав ною комісією з цінних папері в та фондового ринку було вин есено постанову № 543-КФ «Про на кладення санкції за правопор ушення на ринку цінних папер ів», згідно якої на ПАТ «Держа вна холдингова компанія «Т итан України»було накладе но штраф у розмірі 1 000 неоподат ковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 17 000,00 грн .

Посилання апелянта на відс утність факту правопорушенн я та правових підстав для нак ладення штрафу, на оскарженн я ним до суду розпорядження Д ержавною комісією з цінних п аперів та фондового ринку № 83- КФ від 15.02.2010 року та на направле ння на адресу позивача листа з проханням про продовження термінів виконання розпоряд ження № 83-КФ від 15.02.2010 року колегі я суддів до уваги не приймає, о скільки лист з проханням про продовження термінів викона ння розпорядження про усунен ня порушення законодавства п ро цінні папери був направле ний позивачу після спливу ст року усунення порушень.

Крім цього, постановою Окру жного адміністративного суд у м. Києва від 25.01.2011 року, залишен ої без змін ухвалою Київсько го апеляційного адміністрат ивного суду від 07.04.2011 року в зад оволенні позову ПАТ «Державн а холдингова компанія «Тит ан України»про скасування розпорядження Державної ком ісії з цінних паперів та фонд ового ринку № 83-КФ від 15.02.2010 року відмовлено.

З огляду на викладене, кол егія суддів приходить до вис новку, що заявлені позивачем вимоги є обґрунтованими, під тверджуються належними дока зами, а відтак є такими, що під лягають до задоволення.

Згідно зі ст. 159 КАС України , судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. За конним є рішення, ухвалене су дом відповідно до норм матер іального права при дотриманн і норм процесуального права.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 198 КАС України, за наслідками розгл яду апеляційної скарги на по станову суду першої інстанці ї суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційн у скаргу без задоволення, а по станову суду без змін.

З огляду на викладене, кол егія суддів вважає, що суд пер шої інстанції вірно встанови в фактичні обставини справи, дослідив наявні докази, нада в їм належну оцінку та прийня в законне і обґрунтоване ріш ення, з дотриманням норм мате ріального і процесуального п рава. Доводи апеляційної ска рги висновків суду першої ін станції не спростовують, а то му підстав для його скасуван ня не вбачається.

Керуючись ст. ст. 160, 183-2, 195, 196, 198, 200, 205, 206 КАС України, суд, -

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Пуб лічного акціонерного товари ства «Державна холдингова ко мпанія «Титан України»н а постанову Окружного адміні стративного суду м. Києва від 24 лютого 2011 року - залишити без задоволення.

Постанову Окружного адм іністративного суду м. Києва від 24 лютого 2011 року - залиш ити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та оскарженню не підлягає.

Головуючий суддя:

Суддя:

Суддя: Г.Г. Федорова

М.В. Данилова

А.Б. Парінов

Повний текст ухвали скла дено та підписано - 19.12.11р.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.12.2011
Оприлюднено10.01.2012
Номер документу20625186
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1019/11/2670

Ухвала від 17.10.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Костенко Д.А.

Ухвала від 26.01.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Костенко Д.А.

Ухвала від 01.11.2011

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Федорова Г. Г.

Ухвала від 13.12.2011

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Федорова Г. Г.

Постанова від 24.02.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Костенко Д.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні