Ухвала
від 01.11.2011 по справі 2а-1086/10/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙН ИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 листопада 2011 р. Справа № 28407/10/9104

Колегія суддів Ль вівського апеляційного адмі ністративного суду в складі :

судді-доповідача - Бога ченка С.І.,

суддів - Багрія В.М., Старун ського Д.М.,

при секретарі судового зас ідання - Барана П.Б.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в м.Львові апеляційні скарги Міністе рства охорони навколишньо го природного середовища Укр аїни та Генеральної прокурат ури України на постанову Льв івського окружного адмініст ративного суду від 18 травня 2010 року у справі за позовом Това риства з обмеженою відповіда льністю науково - виробничо го підприємства «Гарас і Л» д о Міністерства охорони н авколишнього природного сер едовища України, третя особа Генеральна прокуратура Укра їни, про визнання протиправн им та скасування наказу,-

В С Т А Н О В И Л А :

Товариство з обмеженою від повідальністю науково - вир обничого підприємства «Гара с і Л» звернулось 04 лютого 2010 ро ку до суду з позовом до Міні стерства охорони навколиш нього природного середовища України, за участю Генеральн ої прокуратури України, про в изнання протиправним та скас увати Наказу № 625 від 07.12.2009 року в частині щодо скасування ріш ення Ліцензійної комісії з п итань видачі, переоформлення та анулювання ліцензій на пр овадження господарської дія льності у сфері поводження з небезпечними відходами та з бирання, заготівлі окремих в идів відходів як вторинної с ировини від 13.04.2007 року № 12 в части ні прийняття рішення щодо ви дачі ліцензії позивачу на пр овадження господарської дія льності у сфері поводження з небезпечними відходами та а нулювання ліцензії серії АВ 298721 від 24.04.2007 року на проводження господарської діяльності у сфері поводження з небезпечн ими відходами.

Позовні вимоги були мотиво вані тим, що 09.12.2009 року відповід ачем по справі було повідомл ено їх, про те, що відповідно д о протесту Генеральної проку ратури України від 19.11.2009 № 7/4-245 вих -09 на рішення Міністерства охорони навколишнього прир одного середовища України ві д 13.04.2007 №12 щодо надання ліцензії позивачу, наказом відповіда ча від 07.12.2009 року за № 652 скасован о рішення Ліцензійної комісі ї з питань видачі, переоформл ення та анулювання ліцензій на провадження господарсько ї діяльності у сфері поводже ння з небезпечними відходами та збирання, заготівлі окрем их видів відходів як вторинн ої сировини від 13.04.2007 року за № 12 в частині прийняття рішення щодо видачі ліцензії позивач у на провадження господарськ ої діяльності у сфері поводж ення з небезпечними відходам и та анульовано ліцензію сер ії AB 298721 від 24.04.2007 року на проводже ння господарської діяльност і у сфері поводження з небезп ечними відходами.

Постановою Львівського ок ружного адміністративного с уду від 18 травня 2010 року адміні стративний позов задоволено . Постановлено визнати проти правним та скасувати Наказ № 625 від 07.12.2009 року в частині щодо с касування рішення Ліцензійн ої комісії з питань видачі, пе реоформлення та анулювання л іцензій на провадження госпо дарської діяльності у сфері поводження з небезпечними ві дходами та збирання, заготів лі окремих видів відходів як вторинної сировини від 13.04.2007 ро ку № 12 в частині прийняття ріш ення щодо видачі ліцензії То вариству з обмеженою відпові дальністю науково - виробни чого підприємства «Гарас і Л »на провадження господарськ ої діяльності у сфері поводж ення з небезпечними відходам и та анулювання ліцензії сер ії АВ 298721 від 24.04.2007 року на проводж ення господарської діяльнос ті у сфері поводження з небез печними відходами.

Не погодившись із постанов ою її оскаржили Міністерст во охорони навколишнього п риродного середовища Україн и та Генеральна прокуратура України, вважають, що судом пе ршої інстанції при винесенні рішення порушено норми мате ріального та процесуального права. Зазначають, що суд перш ої інстанції не оцінив належ ність та достовірність кожно го доказу окремо, а також дост атність і взаємний зв'язок до казів в їх сукупності. Просят ь рішення суду першої інстан ції скасувати та прийняти но ве, яким у задоволенні позовн их вимог відмовити.

Генеральна прокуратура Ук раїни в своїй апеляційній ск арзі вказує, що твердження су ду першої інстанції про те, що нагляд і контроль у сфері ліц ензування здійснює лише спец іально уповноважений орган з питань ліцензування шляхом проведення планових і позапл анових перевірок безпідстав ні, а висновки викладені у про тесті Генеральної прокурату ри України відповідають вимо гам чинного законодавства та наявним документам, що збері гаються в ліцензійній справі ТОВ НВП «Гарас і Л». Згідно ст . 21 Закону України «Про прокур атуру» протест на акт, що супе речить закону, приноситься п рокурором, його заступником до органу, який його видав, або до вищестоящого органу. У так ому ж порядку приноситься пр отест на незаконні рішення ч и дії посадової особи.

Міністерство охорони нав колишнього природного серед овища України зазначає, що су дом першої інстанції при вин есенні рішення не було врахо вано, що документи подані поз ивачем по справі не відповід али вимогам Закону України « Про ліцензування певних виді в господарської діяльності» та постанови Кабінету Мініс трів України від 04 лютого 2001 ро ку № 756, йому в порушення зазнач ених нормативно-правових акт ів було надано ліцензію. Пози вачем по справі не було надан о висновку санітарно-епідемі ологічної експертизи, які є о бов'язковими відповідно до п останови Кабінету Міністрів України від 04 лютого 2001 року №756 .

Заслухавши суддю доповіда ча, представника відповідача по справі Мощинську О.В. т а представника позивача по с праві - Гуліна Ю.О., проан алізувавши матеріали справи , доводи апеляційних скарг, ко легія суддів вважає, що дані а пеляційні скарги не підлягаю ть до задоволення з таких під став.

Приймаючи оскаржуване ріш ення суд першої інстанції ви ходив з того, що 19.11.2009 року Генер альною прокуратурою України , принесено протест про скасу вання рішення Міністерств а охорони навколишнього пр иродною середовища України в ід 13.04.2007 № 12 про надання товарист ву з обмеженою відповідальні стю науково-виробничому підп риємству «Гарас і Л» (Львівсь ка область) ліцензії на прова дження господарської діяльн ості у сфері поводження з неб езпечними відходами як таке, що суперечить вимогам закон у.

Як видно із матеріалів спра ви в протесті вказано, що зазн ачене рішення суперечить зак ону і підлягає скасуванню , ос кільки згідно з вимог ст.ст. 8, 10 Закону України «Про ліцензу вання певних видів господарс ької діяльності», п. 8 Переліку документів, які додаються до заяви про видачу ліцензії дл я окремого виду господарсько ї діяльності, затвердженого постановою Кабінету Міністр ів України від 04.07.2001 року № 756, Ліц ензійних умов провадження ді яльності із здійснення опера цій у сфері поводження з небе зпечними відходами затвердж ених спільним наказом Держпі дприємництва і Мінекоресурі в від 12.02.2001 року № 27/44, зареєстрова них у Мінюсті 01.03.2001 року за № 187/537К , до заяви про видачу ліцензії зацікавленими особами додаю ться відомості про наявність матеріально-технічної бази, засвідчені в установленому порядку копії позитивного ви сновку державної екологічно ї експертизи щодо проектної документації на об'єкти здій снення операцій поводження з небезпечними відходами, поз итивного висновку органів де ржавної санітарно-епідеміол огічної служби про дотриманн я вимог безпеки на об'єктах по водження з небезпечними відх одами, паспорти місця видале ння відходів та інші докумен ти. У матеріалах ліцензійної справи ТОВ НВП «Гарас і Л» док ументи про наявність на підп риємстві матеріально-техніч ної бази відсутні. На об'єкти п оводження з небезпечними від ходами, що використовуються товариством для збирання, пе ревезення, зберігання та ути лізації, відсутні копії пози тивних висновків державної е кологічної експертизи їх про ектної документації та орган ів санітарно-епідеміологічн ої служби про дотримання на н их вимог безпеки. Також не над ано копію, реєстрової карти о б'єкта утилізації відходів.

Згідно Порядку контролю за додержанням Ліцензійних умо в провадження господарської діяльності зі здійснення оп ерацій у сфері поводження з н ебезпечними відходами та зби рання, заготівлі окремих вид ів відходів як вторинної сир овини (за переліками, які визн ачаються Кабінетом Міністрі в України), для проведення пер евірки ліцензіата органом ко нтролю видається розпорядчи й документ про призначення к омісії та посвідчення про пр аво перевірки ліцензіата (п. 2. 3.), під час перевірки комісія п еревіряє наявність документ ів, які додавались до заяви пр о видачу ліцензії, та достові рність даних, наданих у них (п. 4.6.4.).

Згідно п. 5.10. цього ж Порядку, к рім інших підставами для ану лювання ліцензії є: акт про ви явлення недостовірних відом остей у документах, поданих с уб'єктом господарювання для одержання ліцензії.

Згідно п. 5.16. цього ж Порядку, р озгляд питань про анулювання ліцензії на підставі акта пр о виявлення недостовірних ві домостей у документах, подан их суб'єктом господарювання для одержання ліцензії, акта про невиконання розпоряджен ня про усунення порушень Ліц ензійних умов здійснюється М інприроди з обов'язковим зап рошенням ліцензіата або його представників.

Із матеріалів справи вбача ється, що 24.02.2007 року позивачем п о справі подано до відповіда ча по справі заяву про видачу ліцензії. На вказаній заяві м іститься резолюція «До робот и» від 27.02.2007 року. Згідно опису д окументів, що додаються до за яви про видачу ліцензії, відп овідачем прийнято від позива ча згідно переліку 9 документ ів, що підтверджується підпи сом головного спеціаліста ві дділу.

13.04.2007 року відбулось засіданн я ліцензійної комісії, про що складено протокол № 12 від цьо го ж числа, який затверджений заступником міністра. Згідн о вказаного протоколу при ро згляді заяви позивача без за уважень прийнято рішення вид ати ліцензію. В тексті проток олу містяться підписи голови , заступника голови, членів та секретаря ліцензійної коміс ії.

24.04.2007 року позивачу Міністе рством охорони навколишнь ого природного середовища Ук раїни видано ліцензію серії АВ № 298721, вид господарської дія льності «Операції у сфері по водження з небезпечними відх одами (збирання, перевезення , зберігання, утилізація).

Судом першої інстанції бул о встановлено, що відповідач ем по справі не здійснювалис ь перевірки позивача по спра ві на предмет виявлення недо стовірних відомостей у докум ентах, поданих суб'єктом госп одарювання для одержання ліц ензії, відповідний акт не скл адався. Відповідач в запереч ені не вказує про проведення згаданої перевірки, а зазнач ає про те, що документи подані позивачем не відповідали ви могам законодавства, що стал о підставою анулювання ліцен зії позивача.

Як видно із матеріалів спра ви позивачем по справі було п одано суду висновок про відп овідність вимогам екологічн ої безпеки № 04-13/498 від 14.02.2007 року, у якому міститься посилання на позитивний висновок органів санітарно - епідеміологічн ої служби про дотримання вим ог безпеки на об' єктах пово дження з небезпечними відход ами; довідку про матеріально -технічну базу позивача для т ранспортування та утилізаці ї відходів виробничо-технічн их від видобування та переро бки нафти; висновок державно ї санітарно-епідеміологічно ї експертизи про транспортув ання, збирання, зберігання та утилізацію відходів виробни чо - технологічних від видоб ування та переробки нафти ві д 27.01.2004 року № 10; висновок комплек сної державної експертизи ві д 13.05.2003 року; експертний висново к № 20-8/65 від 20.09.2002 року про відпові дність проектної документац ії нормативним актам з питан ь охорони праці; висновок дер жавної екологічної експерти зи проекту «Реконструкції сп оруд очистки пластових і про мдощових вод ДППНіП НГВУ «До лина нафтогаз»№ 04-2/4-4187-119 03.12.2002 року ; експертний висновок № 736 від 13 .05.2003 року; опис документів, що до даються до заяви про видачу л іцензії.

Що стосується скасування р ішень ліцензійної комісії то слід зазначити наступне.

Згідно ст. 34 Закону України « Про відходи» у разі порушенн я суб'єктом господарської ді яльності ліцензійних умов по водження з небезпечними відх одами ліцензія анулюється у встановленому законом поряд ку.

07.12.2009 року відповідачем по сп раві відповідно до вищевказа ного протесту Генеральної пр окуратури України прийнято н аказ № 652 про скасування рішен ь ліцензійної комісії.

Згідно ст. 21 Закону України « Про прокуратуру» протест на акт, що суперечить закону, при носиться прокурором, його за ступником до органу, який йог о видав, або до вищестоящого о ргану. У такому ж порядку прин оситься протест на незаконні рішення чи дії посадової осо би.

Як видно із матеріалів спра ви, жодних перевірок щодо вия влення недостовірних відомо стей у документах, поданих по зивачем для одержання ліценз ії чи про неможливість ліцен зіата забезпечити виконання ліцензійних умов, встановле них для певного виду господа рської діяльності, не здійсн ювалось, відповідних актів н е складалось.

Згідно ст. 10 Закон України «П ро ліцензування певних видів господарської діяльності» с уб'єкт господарювання, який м ає намір провадити певний ви д господарської діяльності, що ліцензується, звертається до відповідного органу ліце нзування із заявою встановле ного зразка про видачу ліцен зії.

Заява про видачу ліцензії т а документи, що додаються до н еї, приймаються за описом, коп ія якого видається заявнику з відміткою про дату прийнят тя документів органом ліценз ування та підписом відповіда льної особи.

Заява про видачу ліцензії з алишається без розгляду, якщ о: заява подана (підписана) осо бою, яка не має на це повноваже нь; документи оформленні з по рушенням вимог цієї ж статті .

Згідно ст. 11 цього ж Закону, о рган ліцензування приймає рі шення про видачу ліцензії аб о про відмову у її видачі у стр ок не пізніше ніж десять робо чих днів з дати надходження з аяви про видачу ліцензії та д окументів, що додаються до за яви.

Повідомлення про прийнятт я рішення про видачу ліцензі ї або про відмову у видачі ліц ензії надсилається (видаєтьс я) заявникові в письмовій фор мі протягом трьох робочих дн ів з дати прийняття відповід ного рішення. У рішенні про ві дмову у видачі ліцензії зазн ачаються підстави такої відм ови.

Підставами для прийняття р ішення про відмову у видачі л іцензії є: недостовірність д аних у документах, поданих за явником, для отримання ліцен зії; невідповідність заявник а згідно з поданими документ ами ліцензійним умовам, вста новленим для виду господарсь кої діяльності, зазначеного в заяві про видачу ліцензії.

Судом першої інстанції бул о встановлено, що питань щодо залишення заяви позивача пр о видачу ліцензії без розгля ду чи прийняття рішення про в ідмову у видачі ліцензії не в иникало, що підтверджується рішенням ліцензійної комісі ї про видачу ліцензії.

Згідно ст. 14 цього ж Закону, я кщо заявник протягом тридцят и календарних днів з дня напр авлення йому повідомлення пр о прийняття рішення про вида чу ліцензії не звернувся до о ргану ліцензування для отрим ання оформленої ліцензії, ор ган ліцензування, який оформ ив ліцензію, має право скасув ати рішення про видачу ліцен зії або прийняти рішення про визнання такої ліцензії нед ійсною.

Згідно ст. 19 цього ж Закону, о рган ліцензування після надх одження заяви про видачу ліц ензії формує ліцензійну спра ву щодо кожного суб'єкта, в які й зберігаються документи, що подаються суб'єктом господа рювання для видачі, переофор млення ліцензії, а також копі ї рішень органу ліцензування про видачу, переоформлення т а анулювання ліцензії, про ви дачу дублікатів ліцензії, ро зпорядження про усунення пор ушень ліцензійних умов.

Орган ліцензування несе ві дповідальність за зберіганн я ліцензійної справи.

Згідно ст. 20 цього ж Закону, д ержавний нагляд за додержанн ям органами ліцензування вим ог законодавства у сфері ліц ензування здійснює спеціаль но уповноважений орган з пит ань ліцензування шляхом пров едення планових та позаплано вих перевірок відповідно до Закону України «Про основні засади державного нагляду (к онтролю) у сфері господарськ ої діяльності».

Спеціально уповноважений орган з питань ліцензування здійснює позапланові переві рки додержання органами ліце нзування вимог законодавств а у сфері ліцензування лише н а підставі надходження до нь ого в письмовій формі заяви (п овідомлення) про порушення в имог законодавства у сфері л іцензування, або з метою пере вірки виконання розпоряджен ь про усунення порушень орга ном ліцензування вимог закон одавства у сфері ліцензуванн я.

За результатами перевірки спеціально уповноважений ор ган з питань ліцензування пр отягом п'яти робочих днів з дн я закінчення перевірки склад ає акт у двох примірниках. Оди н примірник акта видається к ерівнику органу ліцензуванн я, діяльність якого перевіря лася, другий - зберігається сп еціально уповноваженим орга ном з питань ліцензування.

У разі виявлення порушень о рганом ліцензування законод авства у сфері ліцензування спеціально уповноважений ор ган з питань ліцензування не пізніше ніж за п'ять робочих д нів з дати складання акта пер евірки видає розпорядження п ро усунення органом ліцензув ання порушень законодавства у сфері ліцензування.

Контроль за наявністю ліце нзії у суб'єктів господарюва ння здійснюють органи викона вчої влади, на які згідно із за конодавством покладено функ ції контролю за наявністю лі цензій, шляхом проведення пл анових та позапланових перев ірок.

Контроль за додержанням лі цензіатами ліцензійних умов здійснює орган ліцензування в межах своїх повноважень шл яхом проведення планових і п озапланових перевірок.

За результатами перевірки орган ліцензування в останн ій день перевірки складає ак т у двох примірниках. Один при мірник видається керівнику ю ридичної особи або фізичній особі - підприємцю, який перев ірявся, другий - зберігається органом ліцензування.

Орган ліцензування не пізн іше п'яти робочих днів з дати с кладання акта перевірки пору шень ліцензійних умов видає розпорядження про усунення п орушень ліцензійних умов або приймає рішення про анулюва ння ліцензії.

Державні контролюючі орга ни та органи місцевого самов рядування у разі виявлення п орушень ліцензійних умов зоб ов'язані повідомити про ці по рушення орган ліцензування.

Згідно ст. 21 цього ж Закону, к рім інших, підставами для ану лювання ліцензії є: акт про ви явлення недостовірних відом остей у документах, поданих с уб'єктом господарювання для одержання ліцензії; акт про н евиконання розпорядження пр о усунення порушень ліцензій них умов; акт про неможливіст ь ліцензіата забезпечити вик онання ліцензійних умов, вст ановлених для певного виду г осподарської діяльності; акт про відмову ліцензіата в про веденні перевірки органом лі цензування або спеціально уп овноваженим органом з питань ліцензування.

Орган ліцензування прийма є рішення про анулювання ліц ензії протягом десяти робочи х днів з дати встановлення пі дстав для анулювання ліцензі ї, яке вручається (надсилаєть ся) ліцензіату із зазначення м підстав анулювання не пізн іше трьох робочих днів з дати його прийняття.

Розгляд питань про анулюва ння ліцензії на підставі акт а про виявлення недостовірни х відомостей у документах, по даних суб'єктом господарюван ня для одержання ліцензії; ак та про встановлення факту пе редачі ліцензії іншій юридич ній або фізичній особі для пр овадження господарської дія льності; акта про невиконанн я розпорядження про усунення порушень ліцензійних умов з дійснюється органом ліцензу вання з обов'язковим запроше нням ліцензіата або його пре дставників.

Рішення про анулювання ліц ензії набирає чинності через тридцять днів з дня його прий няття.

Запис про дату та номер ріше ння про анулювання ліцензії вноситься до ліцензійного ре єстру не пізніше наступного робочого дня після набрання чинності рішенням про анулюв ання ліцензії.

Рішення про анулювання ліц ензії може бути оскаржено у с удовому порядку.

За таких обставин колегія с уддів вважає, що суд першої ін станції задовольняючи позов ні вимоги вірно прийшов до ви сновку про підставність задо волення позовних вимог, оскі льки спірний наказ прийнято з порушеннями вищевказаних в имог законодавства. В судово му засіданні підтверджено, щ о спірний наказ прийнятий ві дповідно до протесту Генерал ьної прокуратури України з п орушенням прийняття рішення про анулювання ліцензії на п ідставі виявлення недостові рних відомостей у документах , поданих суб'єктом господарю вання для одержання ліцензії . Вказані порушення в сукупно сті підтверджують, що відпов ідач діяв не на підставі, не в межах повноважень та не у спо сіб, що передбачені вказаним и нормативними актами, а відт ак спірний наказ відповідача порушує права позивача в том у числі передбачені ст. ст. 42, 43 К онституції України.

Відповідно до ст.200 КАС Украї ни суд апеляційної інстанці ї залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, я кщо визнає, що суд першої інст анції правильно встановив об ставини справи та ухвалив су дове рішення з додержанням н орм матеріального та процесу ального права.

З огляду на викладене, суд п ершої інстанції правильно і повно встановив обставини сп рави та прийняв рішення з дод ержанням норм матеріального і процесуального права, дово ди апеляційної скарги не спр остовують висновків рішення суду, а тому підстав для скасу вання постанови колегія судд ів не вбачає і вважає, що апеля ційну скаргу на неї слід зали шити без задоволення.

Керуючись ст. 195, ст.197, п. 1 ч. 1 ст. 19 8, ст. 200, п. 1 ч. 1 ст. 205, ст. 206, 254 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, колегія суддів, -

У Х В А Л И Л А :

Апеляційні скарги Мініс терства охорони навколишн ього природного середовища У країни та Генеральної прокур атури України - залишити бе з задоволення, а постанову Ль вівського окружного адмініс тративного суду від 18 травня 2 010 року у справі №2а-1086/10/1370 - без змі н.

Ухвала апеляційного адмін істративного суду набирає за конної сили з моменту її прог олошення та може бути оскарж ена до касаційної інстанції протягом 20 днів з дня набрання нею законної сили.

Головуючий С.І.Богаченко

Суддя В.М. Багрій

Суддя Д.М. Старунський

Повний текст виготовлений 07.11.2011 року.

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.11.2011
Оприлюднено11.01.2012
Номер документу20638704
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1086/10/1370

Ухвала від 01.11.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Богаченко Сергій Іванович

Ухвала від 01.11.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Богаченко С.І.

Ухвала від 15.06.2010

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гавдик Зіновій Володимирович

Постанова від 18.05.2010

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гавдик Зіновій Володимирович

Ухвала від 16.03.2010

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гавдик Зіновій Володимирович

Ухвала від 05.02.2010

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гавдик Зіновій Володимирович

Ухвала від 05.02.2010

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гавдик Зеновій Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні