ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙН ИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
08 листопада 2011 р. Справа № 28340/10
Колегія суддів Ль вівського апеляційного адмі ністративного суду в складі:
головуючого судді: Улицького В.З.
суддів: Олендера І.Я., К аралюса В.М.
при секретарі судового зас ідання: Стецків І.В.
прокурора: Ольшанської Н. М.
розглянувши у відкритому с удовому засіданні м. Львові а пеляційну скаргу МК НСБ «Ава нгард» на постанову Івано-Фр анківського окружного адмін істративного суду від 18.05.2010 рок у у справі за позовом прокуро ра м. Яремче в інтересах держа ви в особі ДПІ у м. Яремче до МК НСБ «Авангард» про стягненн я заборгованості -
встановила:
У березні 2010 року прокурора м . Яремче звернувся з позовом в інтересах держави в особі ДП І у м. Яремче до МК НСБ «Аванга рд» про стягнення заборгован ості.
Позивач у позовній заяві вк азував, що відповідач з 30.12.1994 ро ку взятий на податковий облі к та йому присвоєно ідентифі каційний номер 04718711.
Станом на 15.02.2010 року МК НСБ «Ав ангард» не сплачено суму под аткового боргу по земельному податку у розмірі 39 758,24 грн.
Оскільки добровільно відп овідачем заборгованість не п огашена, позивач звернувся д о суду та просив стягнути з МК НСБ «Авангард» заборгованіс ть у сумі 39 758,24 грн.
Постановою Івано-Франківс ького окружного адміністрат ивного суду від 18.05.2010 року позов задоволено. Стягнуто за раху нок активів МК НСБ «Авангард » в доход державного бюджету 39 758,24 грн. податкового боргу.
Постанову суду оскаржив ві дповідач. Вважає, що оскаржув ана постанова прийнята з пом илковим застосуванням норм м атеріального та процесуальн ого права та підлягає скасув анню з підстав викладених у а пеляційній скарзі. Просить с касувати оскаржувану постан ову та прийняти нову, якою у за доволенні позову відмовити.
Заслухавши доповідача, пер евіривши матеріали справи, к олегія суддів вважає, що апел яційну скаргу апелянта слід залишити без задоволення з н аступних підстав.
Судом встановлено та підтв ерджено матеріалами справи, що відповідач діє на підстав і свідоцтва про державну реє страцію, виданим виконавчим комітетом Яремчанської місь кої ради від 29.12.1994р., та взятий на податковий облік в ДПІ м. Ярем че 30.12.1994р. за №2251.
На підставі державного акт у на право постійного корист ування землею серії ІІ-ІФ №002348 від 04.07.1995р., відповідачу надано в постійне користування земе льну ділянку площею 6,76 га. з при значенням для використання п ід спортивні споруди бази.
26 січня 2009 року, відповідно до вимог ст.14 Закону України «Пр о плату за землю» відповідач ем поданий до ДПІ м. Яремче под атковий розрахунок земельно го податку на 2009 рік, згідно з я ким, податкові зобов'язання н а поточний рік становили 37934,76 г рн., з розрахунку 3161,23грн. в місяц ь. За даними облікової картки за 2009 рік, в цілому, відповідач ем не сплачено 24909,70грн. нарахов аного земельного податку.
За несвоєчасну сплату земе льного податку до відповідач а були застосовані штрафні с анкції в розмірі 13786,75грн. та нар ахована пеня 1061,79грн. Крім цьог о, за несплату у встановлені с троки узгодженої суми податк ового зобов'язання відповіда чу направлялись податкові ви моги: перша податкова вимога від 03.04.2009р. за №1/26 на суму 2635,22грн., т а друга податкова вимога від 06.05.2009р. №2/38 на суму 6203,48грн., які відп овідачем не оскаржувались.
Згідно з абзацом третім п.5.1. ст.5 Закону України «Про поряд ок погашення зобов'язань пла тників податків перед бюджет ами та державними цільовими фондами» № 2181-ІІІ від 21.12.2000р. із зм інами та доповненнями (надал і Закон), платник податків над ілений правом надати уточнюю чий розрахунок у випадку сам остійного виявлення помилки у показниках раніше поданої податкової декларації. Абза цом четвертим пункту передба чено, що платник податків має право не подавати такий розр ахунок, якщо такі уточнені по казники зазначаються ним у с кладі податкової декларації за будь-який наступний подат ковий період, протягом якого такі помилки були самостійн о виявлені. Крім цього, порядо к подання податкової деклара ції закріплений в статті 4 Зак ону України «Про порядок пог ашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и», так відповідно до п.п.4.1.2. п.4.1. статті прийняття податкової декларації є обов'язком конт ролюючого органу. Податкова декларація приймається без п опередньої перевірки зазнач ених у ній показників через к анцелярію, чий статус визнач ається відповідним норматив но-правовим актом. Відмова сл ужбової (посадової) особи кон тролюючого органу прийняти п одаткову декларацію з будь-я ких причин або висування нею будь-яких передумов щодо так ого прийняття (включаючи змі ну показників такої декларац ії, зменшення або скасування від'ємного значення об'єктів оподаткування, сум бюджетни х відшкодувань, незаконного збільшення податкових зобов 'язань тощо) забороняється та розцінюється як перевищення службових повноважень такою особою, що тягне за собою її д исциплінарну та матеріальну відповідальність у порядку, визначеному законом.
Якщо службова (посадова) ос оба контролюючого органу пор ушує вказані норми платник п одатків зобов'язаний до закі нчення граничного строку под ання декларації надіслати та ку декларацію поштою з описо м вкладеного та повідомлення м про вручення, до якої долуча ється заява на ім'я керівника відповідного контролюючого органу, складена у довільній формі, із зазначенням прізви ща службової (посадової) особ и, яка відмовилася прийняти д екларацію, та/або із зазначен ням дати такої відмови. При ць ому декларація вважається по даною в момент її вручення по шті, а десятиденний строк, вст ановлений для поштових відпр авлень до закінчення граничн ого строку подання деклараці ї, не застосовується. Платник податків може також оскаржи ти дії службової (посадової) о соби контролюючого органу з відмови у прийнятті податков ої декларації у судовому пор ядку.
Як вбачається із матеріалі в справи процедуру уточнення податкових зобов'язань із сп лати земельного податку відп овідач розпочав з часу розгл яду даної справи в суді.
Відповідно до статті 2 Зако ну України «Про плату за земл ю» використання землі в Укра їні є платним. Плата за землю с правляється у вигляді земель ного податку або орендної пл ати, що визначається залежно від грошової оцінки земель.
В статті 96 Земельного кодек су України закріплений обов' язок землекористувачів своє часно сплачувати земельний п одаток або орендну плату.
У разі коли платник податкі в не сплачує узгоджену суму п одаткового зобов'язання в ус тановлені строки, податковий орган надсилає такому платн ику податків податкові вимог и (п.п.6.2.1.п.6.2.ст.6 Закону).
Постановою Кабінету Мініс трів України від 18.01.2006р. №30 «Про з атвердження Порядку надання закладу фізичної культури і спорту статусу бази олімпій ської та параолімпійської пі дготовки і переліку закладів , яким надано такий статус» ві дповідачу надано статус бази олімпійської та параолімпій ської підготовки.
У відповідності до Закону У країни «Про внесення змін до статті 12 Закону України «Про плату за землю», який набрав ч инності 20.03.2009р., пункт 4, частини п ершої статті 12 Закону викладе но в новій редакції, згідно з а бзацом другим якого, від земе льного податку звільняються підприємства, установи, орга нізації, громадські організа ції фізкультурно-спортивної спрямованості, у тому числі а ероклуби та авіаційно-спорти вні клуби Товариства сприянн я обороні України, - за земельн і ділянки, на яких розміщені с портивні споруди, що викорис товуються для проведення все українських, міжнародних зма гань та навчально-тренувальн ого процесу збірних команд У країни з видів спорту та підг отовки спортивного резерву, бази олімпійської та параолі мпійської підготовки, перелі к яких затверджується Кабіне том Міністрів України за умо ви спрямування відповідних с ум земельного податку на роз виток фізичної культури і сп орту за напрямами і в порядку визначеними Кабінетом Мініс трів України.
З аналізу вищевказаної ста тті Закону випливає, що умово ю звільнення від плати за зем лю є спрямування відповідних сум земельного податку на ро звиток фізичної культури і с порту напрямок і порядок вик ористання яких буде визначен ий Урядом, тобто безумовною о бставиною реалізації вказан их змін до Закону було прийня ття відповідного нормативно го правового акту Кабінетом Міністрів України.
Так, Постановою Кабінету Мі ністрів України №250 від 02.03.2010р. «п ро деякі питання спрямування підприємствами, установами, організаціями, громадськими організаціями фізкультурно -спортивної спрямованості, б азами олімпійської та параол імпійської підготовки, що зв ільняються від сплати земель ного податку, сум зазначеног о податку на забезпечення ро звитку фізичної культури і с порту», яка набрала чинності 19.03.2010р., відповідача включено в перелік підприємств, устано в, організацій, громадських о рганізацій фізкультурно-спо ртивної спрямованості, баз о лімпійської та параолімпійс ької підготовки, що звільняю ться від сплати земельного п одатку, а також встановлений порядок та механізм спрямув ання сум зазначеного податку на забезпечення розвитку фі зичної культури і спорту.
Сам механізм звільнення ві д земельного податку, закріп лений у вказаній Постанові п ередбачає обов'язок суб'єкті в господарювання щороку, ста ном на 1 січня обчислювати сум у земельного податку і подав ати до 1 лютого поточного року органові державної податков ої служби за місцезнаходженн ям відповідної земельної діл янки податкову декларацію на поточний рік за встановлено ю ДПА формою, з розбивкою річн ої суми рівними частками за м ісяцями з наступним щомісячн им внесенням задекларованих сум податку на окремий рахун ок, відкритий в органі Держав ного казначейства для їх ціл ьового використання на розви ток спорту.
З вищенаведеного випливає , що законодавчо, процедура зв ільнення від сплати земельно го податку впроваджена з 20.03.20010 року, тобто з набранням чинно сті вищевказаної Постанови К МУ, а отже, виходячи із констит уційних принципів дії закону в часі не може бути застосова на до правовідносин (в даному розумінні-податкових зобов' язань), які мали місце (виникли ) до моменту набрання її чинно сті.
Крім цього, відповідно до с т.12 Закону України «Про плату за землю» якщо право на пільг у в платника виникає протяго м року, то він звільняється ві д сплати податку починаючи з місяця, наступного за місяце м, в якому виникло це право. От же, відповідач звільняється від сплати земельного податк у в порядку, визначеному Кабі нетом Міністрів України з 01.04.20 10 року.
Наявність заборгованості у відповідача по сплаті земе льному податку за 2009 рік, нарах ованої пені та застосованих штрафних санкцій підтверджу ється довідкою про податкови й борг від 11.02.2010р., обліковими ка ртками, іншими матеріалами с прави.
Оцінивши зібрані докази в с укупності колегія суддів при ходить до переконання, що дов оди апеляційної скарги являю ться безпідставними і необґр унтованими та не спростовуют ь висновків суду першої інст анції.
Керуючись ст. ст. 160 ч. 3, 195, 196, 198 , 200, 205, 206, 254 КАС України, колегія су ддів -
ухвалила:
Апеляційну скаргу МК НСБ «А вангард» залишити без задово лення, а постанову Івано-Фран ківського окружного адмініс тративного суду від 18.05.2010 року у справі №2а-1194/10/0970 - без змін.
На ухвалу протягом двадцят и днів з моменту набрання нею законної сили може бути пода на касаційна скарга безпосер едньо до суду касаційної інс танції.
Головуючий: В. Улицький
Судді: І. Олендер
В. Каралюс
Повний текст ухвали в иготовлено та підписано 10.11.2011 р оку
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.11.2011 |
Оприлюднено | 12.01.2012 |
Номер документу | 20641358 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Улицький В.З.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні