Ухвала
від 08.11.2011 по справі 2а-1194/10/0970
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙН ИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 листопада 2011 р. Справа № 28340/10

Колегія суддів Ль вівського апеляційного адмі ністративного суду в складі:

головуючого судді: Улицького В.З.

суддів: Олендера І.Я., К аралюса В.М.

при секретарі судового зас ідання: Стецків І.В.

прокурора: Ольшанської Н. М.

розглянувши у відкритому с удовому засіданні м. Львові а пеляційну скаргу МК НСБ «Ава нгард» на постанову Івано-Фр анківського окружного адмін істративного суду від 18.05.2010 рок у у справі за позовом прокуро ра м. Яремче в інтересах держа ви в особі ДПІ у м. Яремче до МК НСБ «Авангард» про стягненн я заборгованості -

встановила:

У березні 2010 року прокурора м . Яремче звернувся з позовом в інтересах держави в особі ДП І у м. Яремче до МК НСБ «Аванга рд» про стягнення заборгован ості.

Позивач у позовній заяві вк азував, що відповідач з 30.12.1994 ро ку взятий на податковий облі к та йому присвоєно ідентифі каційний номер 04718711.

Станом на 15.02.2010 року МК НСБ «Ав ангард» не сплачено суму под аткового боргу по земельному податку у розмірі 39 758,24 грн.

Оскільки добровільно відп овідачем заборгованість не п огашена, позивач звернувся д о суду та просив стягнути з МК НСБ «Авангард» заборгованіс ть у сумі 39 758,24 грн.

Постановою Івано-Франківс ького окружного адміністрат ивного суду від 18.05.2010 року позов задоволено. Стягнуто за раху нок активів МК НСБ «Авангард » в доход державного бюджету 39 758,24 грн. податкового боргу.

Постанову суду оскаржив ві дповідач. Вважає, що оскаржув ана постанова прийнята з пом илковим застосуванням норм м атеріального та процесуальн ого права та підлягає скасув анню з підстав викладених у а пеляційній скарзі. Просить с касувати оскаржувану постан ову та прийняти нову, якою у за доволенні позову відмовити.

Заслухавши доповідача, пер евіривши матеріали справи, к олегія суддів вважає, що апел яційну скаргу апелянта слід залишити без задоволення з н аступних підстав.

Судом встановлено та підтв ерджено матеріалами справи, що відповідач діє на підстав і свідоцтва про державну реє страцію, виданим виконавчим комітетом Яремчанської місь кої ради від 29.12.1994р., та взятий на податковий облік в ДПІ м. Ярем че 30.12.1994р. за №2251.

На підставі державного акт у на право постійного корист ування землею серії ІІ-ІФ №002348 від 04.07.1995р., відповідачу надано в постійне користування земе льну ділянку площею 6,76 га. з при значенням для використання п ід спортивні споруди бази.

26 січня 2009 року, відповідно до вимог ст.14 Закону України «Пр о плату за землю» відповідач ем поданий до ДПІ м. Яремче под атковий розрахунок земельно го податку на 2009 рік, згідно з я ким, податкові зобов'язання н а поточний рік становили 37934,76 г рн., з розрахунку 3161,23грн. в місяц ь. За даними облікової картки за 2009 рік, в цілому, відповідач ем не сплачено 24909,70грн. нарахов аного земельного податку.

За несвоєчасну сплату земе льного податку до відповідач а були застосовані штрафні с анкції в розмірі 13786,75грн. та нар ахована пеня 1061,79грн. Крім цьог о, за несплату у встановлені с троки узгодженої суми податк ового зобов'язання відповіда чу направлялись податкові ви моги: перша податкова вимога від 03.04.2009р. за №1/26 на суму 2635,22грн., т а друга податкова вимога від 06.05.2009р. №2/38 на суму 6203,48грн., які відп овідачем не оскаржувались.

Згідно з абзацом третім п.5.1. ст.5 Закону України «Про поряд ок погашення зобов'язань пла тників податків перед бюджет ами та державними цільовими фондами» № 2181-ІІІ від 21.12.2000р. із зм інами та доповненнями (надал і Закон), платник податків над ілений правом надати уточнюю чий розрахунок у випадку сам остійного виявлення помилки у показниках раніше поданої податкової декларації. Абза цом четвертим пункту передба чено, що платник податків має право не подавати такий розр ахунок, якщо такі уточнені по казники зазначаються ним у с кладі податкової декларації за будь-який наступний подат ковий період, протягом якого такі помилки були самостійн о виявлені. Крім цього, порядо к подання податкової деклара ції закріплений в статті 4 Зак ону України «Про порядок пог ашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и», так відповідно до п.п.4.1.2. п.4.1. статті прийняття податкової декларації є обов'язком конт ролюючого органу. Податкова декларація приймається без п опередньої перевірки зазнач ених у ній показників через к анцелярію, чий статус визнач ається відповідним норматив но-правовим актом. Відмова сл ужбової (посадової) особи кон тролюючого органу прийняти п одаткову декларацію з будь-я ких причин або висування нею будь-яких передумов щодо так ого прийняття (включаючи змі ну показників такої декларац ії, зменшення або скасування від'ємного значення об'єктів оподаткування, сум бюджетни х відшкодувань, незаконного збільшення податкових зобов 'язань тощо) забороняється та розцінюється як перевищення службових повноважень такою особою, що тягне за собою її д исциплінарну та матеріальну відповідальність у порядку, визначеному законом.

Якщо службова (посадова) ос оба контролюючого органу пор ушує вказані норми платник п одатків зобов'язаний до закі нчення граничного строку под ання декларації надіслати та ку декларацію поштою з описо м вкладеного та повідомлення м про вручення, до якої долуча ється заява на ім'я керівника відповідного контролюючого органу, складена у довільній формі, із зазначенням прізви ща службової (посадової) особ и, яка відмовилася прийняти д екларацію, та/або із зазначен ням дати такої відмови. При ць ому декларація вважається по даною в момент її вручення по шті, а десятиденний строк, вст ановлений для поштових відпр авлень до закінчення граничн ого строку подання деклараці ї, не застосовується. Платник податків може також оскаржи ти дії службової (посадової) о соби контролюючого органу з відмови у прийнятті податков ої декларації у судовому пор ядку.

Як вбачається із матеріалі в справи процедуру уточнення податкових зобов'язань із сп лати земельного податку відп овідач розпочав з часу розгл яду даної справи в суді.

Відповідно до статті 2 Зако ну України «Про плату за земл ю» використання землі в Укра їні є платним. Плата за землю с правляється у вигляді земель ного податку або орендної пл ати, що визначається залежно від грошової оцінки земель.

В статті 96 Земельного кодек су України закріплений обов' язок землекористувачів своє часно сплачувати земельний п одаток або орендну плату.

У разі коли платник податкі в не сплачує узгоджену суму п одаткового зобов'язання в ус тановлені строки, податковий орган надсилає такому платн ику податків податкові вимог и (п.п.6.2.1.п.6.2.ст.6 Закону).

Постановою Кабінету Мініс трів України від 18.01.2006р. №30 «Про з атвердження Порядку надання закладу фізичної культури і спорту статусу бази олімпій ської та параолімпійської пі дготовки і переліку закладів , яким надано такий статус» ві дповідачу надано статус бази олімпійської та параолімпій ської підготовки.

У відповідності до Закону У країни «Про внесення змін до статті 12 Закону України «Про плату за землю», який набрав ч инності 20.03.2009р., пункт 4, частини п ершої статті 12 Закону викладе но в новій редакції, згідно з а бзацом другим якого, від земе льного податку звільняються підприємства, установи, орга нізації, громадські організа ції фізкультурно-спортивної спрямованості, у тому числі а ероклуби та авіаційно-спорти вні клуби Товариства сприянн я обороні України, - за земельн і ділянки, на яких розміщені с портивні споруди, що викорис товуються для проведення все українських, міжнародних зма гань та навчально-тренувальн ого процесу збірних команд У країни з видів спорту та підг отовки спортивного резерву, бази олімпійської та параолі мпійської підготовки, перелі к яких затверджується Кабіне том Міністрів України за умо ви спрямування відповідних с ум земельного податку на роз виток фізичної культури і сп орту за напрямами і в порядку визначеними Кабінетом Мініс трів України.

З аналізу вищевказаної ста тті Закону випливає, що умово ю звільнення від плати за зем лю є спрямування відповідних сум земельного податку на ро звиток фізичної культури і с порту напрямок і порядок вик ористання яких буде визначен ий Урядом, тобто безумовною о бставиною реалізації вказан их змін до Закону було прийня ття відповідного нормативно го правового акту Кабінетом Міністрів України.

Так, Постановою Кабінету Мі ністрів України №250 від 02.03.2010р. «п ро деякі питання спрямування підприємствами, установами, організаціями, громадськими організаціями фізкультурно -спортивної спрямованості, б азами олімпійської та параол імпійської підготовки, що зв ільняються від сплати земель ного податку, сум зазначеног о податку на забезпечення ро звитку фізичної культури і с порту», яка набрала чинності 19.03.2010р., відповідача включено в перелік підприємств, устано в, організацій, громадських о рганізацій фізкультурно-спо ртивної спрямованості, баз о лімпійської та параолімпійс ької підготовки, що звільняю ться від сплати земельного п одатку, а також встановлений порядок та механізм спрямув ання сум зазначеного податку на забезпечення розвитку фі зичної культури і спорту.

Сам механізм звільнення ві д земельного податку, закріп лений у вказаній Постанові п ередбачає обов'язок суб'єкті в господарювання щороку, ста ном на 1 січня обчислювати сум у земельного податку і подав ати до 1 лютого поточного року органові державної податков ої служби за місцезнаходженн ям відповідної земельної діл янки податкову декларацію на поточний рік за встановлено ю ДПА формою, з розбивкою річн ої суми рівними частками за м ісяцями з наступним щомісячн им внесенням задекларованих сум податку на окремий рахун ок, відкритий в органі Держав ного казначейства для їх ціл ьового використання на розви ток спорту.

З вищенаведеного випливає , що законодавчо, процедура зв ільнення від сплати земельно го податку впроваджена з 20.03.20010 року, тобто з набранням чинно сті вищевказаної Постанови К МУ, а отже, виходячи із констит уційних принципів дії закону в часі не може бути застосова на до правовідносин (в даному розумінні-податкових зобов' язань), які мали місце (виникли ) до моменту набрання її чинно сті.

Крім цього, відповідно до с т.12 Закону України «Про плату за землю» якщо право на пільг у в платника виникає протяго м року, то він звільняється ві д сплати податку починаючи з місяця, наступного за місяце м, в якому виникло це право. От же, відповідач звільняється від сплати земельного податк у в порядку, визначеному Кабі нетом Міністрів України з 01.04.20 10 року.

Наявність заборгованості у відповідача по сплаті земе льному податку за 2009 рік, нарах ованої пені та застосованих штрафних санкцій підтверджу ється довідкою про податкови й борг від 11.02.2010р., обліковими ка ртками, іншими матеріалами с прави.

Оцінивши зібрані докази в с укупності колегія суддів при ходить до переконання, що дов оди апеляційної скарги являю ться безпідставними і необґр унтованими та не спростовуют ь висновків суду першої інст анції.

Керуючись ст. ст. 160 ч. 3, 195, 196, 198 , 200, 205, 206, 254 КАС України, колегія су ддів -

ухвалила:

Апеляційну скаргу МК НСБ «А вангард» залишити без задово лення, а постанову Івано-Фран ківського окружного адмініс тративного суду від 18.05.2010 року у справі №2а-1194/10/0970 - без змін.

На ухвалу протягом двадцят и днів з моменту набрання нею законної сили може бути пода на касаційна скарга безпосер едньо до суду касаційної інс танції.

Головуючий: В. Улицький

Судді: І. Олендер

В. Каралюс

Повний текст ухвали в иготовлено та підписано 10.11.2011 р оку

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.11.2011
Оприлюднено12.01.2012
Номер документу20641358
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1194/10/0970

Постанова від 18.05.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Тимощук О.Л.

Постанова від 18.05.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Тимощук О.Л.

Ухвала від 26.03.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Тимощук О.Л.

Ухвала від 08.11.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Улицький В.З.

Постанова від 18.05.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Тимощук О.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні