ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ С УД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"18" травня 2010 р. Справа № 2 a-1194/10/0970
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окруж ний адміністративний суд у с кладі:
Судді Тимощука О.Л.
при секретарі Дущак С.М,
прокурор: не з' явився,
представника позивача: Т ирського В.В.,
представника відповідача: Гураль У.Р.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріал и адміністративної справи
за позовом: Прокурора м. Яремче в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції в м. Яремча
до МК НСБ "Авангард"
про стягнення заборгов аності за рахунок активів бо ржника в сумі 39758,24 грн., -
ВСТАНОВИВ:
Прокурор м.Яремче в інте ресах держави в особі Держав ної податкової інспекції в м .Яремче звернувся в суд з адмі ністративним позовом до Майн ового комплексу Ворохтянськ ої навчально-спортивної бази „Авангард” Ради профспілок Івано-Франківської області ( надалі - відповідач) з вимог ою стягнути заборгованість п о податку на землю в сумі 39758,24гр н., за рахунок активів відпові дача, мотивуючи, що відповідн о до Закону України „Про плат у за землю” останній самості йно обчислив суму земельного податку та 28.01.2009р. подав до ДПІ в м.Яремче податковий розраху нок земельного податку на 2009 р ік, згідно з яким загальна сум а нарахованого земельного по датку, що підлягала сплаті ст ановила 37934,76грн., проте суму нар ахованого земельного податк у сплатив частково, допустив ши заборгованість в розмірі 24909,70грн., внаслідок чого відпов ідачу було нарахована пеня в сумі 1061,79грн. та застосовані шт рафні санкції за несвоєчасну сплату земельного податку в розмірі 13786,75грн.
Прокурор в судове засіданн я не з' явився, про причини не явки суду не повідомив.
Представник позивача в суд овому засіданні позовні вимо ги, викладені в позовній заяв і підтримав в повному обсязі , просив позов задовольнити.
Відповідач проти позову за перечив, пояснивши, що відпов ідно до Постанови Кабінету М іністрів України від 18.01.2006р. №30 „ Про затвердження надання зак ладу фізичної культури і спо рту статусу бази олімпійсько ї та параолімпійської підгот овки і переліку закладів, яки м надано такий статус” відпо відачу надано статус бази ол імпійської підготовки, а том у, у зв' язку із змінами до ста тті 12 Закону України „Про плат у за землю” від 05.03.2009 року він зв ільнений від сплати земельно го податку. Звертав увагу суд у на те, що Постановою Кабінет у Міністрів України №250 від 02.03.20 10р. про „Деякі питання спрямув ання підприємствами, установ ами, організаціями, громадсь кими організаціями фізкульт урно-спортивної спрямованос ті, базами олімпійської та па раолімпійської підготовки, щ о звільняються від сплати зе мельного податку на забезпеч ення розвитку фізичної культ ури і спорту” відповідача вк лючено в перелік підприємств , установ, організацій, громад ських організацій фізкульту рно-спортивної спрямованост і, баз олімпійської та параол імпійської підготовки, що зв ільняються від сплати земель ного податку. Просив у задово ленні позову відмовити.
Розглянувши позовну заяв у, заслухавши пояснення пред ставників позивача та відпов ідача, з' ясувавши всі обста вини у справі, дослідивши та о цінивши подані докази, суд пр иходить до висновку, що позов підставний та підлягає задо воленню, виходячи із наступн ого.
Судом встановлено, що відп овідач діє на підставі свідо цтва про державну реєстрацію , виданим виконавчим комітет ом Яремчанської міської ради від 29.12.1994р., та взятий на податко вий облік в ДПІ м.Яремче 30.12.1994р. з а №2251 (а.с.15,16).
Відповідно до ч.3 ст.126 Земель ного кодексу України право п остійного користування земе льною ділянкою посвідчуєтьс я державним актом на право по стійного користування земел ьною ділянкою. Так, на підстав і державного акту на право по стійного користування земле ю серії ІІ-ІФ №002348 від 04.07.1995р., відп овідачу надано в постійне ко ристування земельну ділянку площею 6,76га. з призначенням дл я використання під спортивні споруди бази.
26 січня 2009 року, відповідно до вимог ст.14 Закону України „Пр о плату за землю” відповідач ем поданий до ДПІ м. Яремче под атковий розрахунок земельно го податку на 2009 рік, згідно з я ким, податкові зобов' язання на поточний рік становили 37934,7 6 грн., з розрахунку 3161,23грн. в міс яць. За даними облікової карт ки за 2009 рік, в цілому, відповід ачем не сплачено 24909,70грн. нарах ованого земельного податку.
За несвоєчасну сплату земе льного податку до відповідач а були застосовані штрафні с анкції в розмірі 13786,75грн. та нар ахована пеня 1061,79грн. Крім цьог о, за несплату у встановлені с троки узгодженої суми податк ового зобов' язання відпові дачу направлялись податкові вимоги: перша податкова вимо га від 03.04.2009р. за №1/26 на суму 2635,22грн ., та друга податкова вимога ві д 06.05.2009р. №2/38 на суму 6203,48грн., які від повідачем не оскаржувались. Відповідач надав суду письмо ву кореспонденцію про наявні сть листування з питань звіл ьнення його від земельного п одатку, а також уточнений роз рахунок земельного податку н а 2008 рік від 25.03.2010р., на 2009рік від 12.05.20 10р., на 2010 рік від 12.05.2010р., для провед ення перерахунку земельного податку, пред' явив суду суп ровідний лист на підтверджен ня направлення вказаних уточ нених звітів позивачу, поясн ив, що позивач відмовлявся от римати уточнені податкові де кларації.
Суд не приймає до уваги дані твердження відповідача з на ступних підстав: згідно з абз ацом третім п.5.1. ст.5 Закону Укр аїни «Про порядок погашення зобов'язань платників податк ів перед бюджетами та держав ними цільовими фондами»№ 2181-III від 21.12.2000р. із змінами та доповн еннями (надалі Закон), платник податків наділений правом н адати уточнюючий розрахунок у випадку самостійного вияв лення помилки у показниках р аніше поданої податкової дек ларації. Абзацом четвертим п ункту передбачено, що платни к податків має право не подав ати такий розрахунок, якщо та кі уточнені показники зазнач аються ним у складі податков ої декларації за будь-який на ступний податковий період, п ротягом якого такі помилки б ули самостійно виявлені. Крі м цього, порядок подання пода ткової декларації закріплен ий в статті 4 Закону України «П ро порядок погашення зобов'я зань платників податків пере д бюджетами та державними ці льовими фондами», так відпов ідно до п.п.4.1.2. п.4.1. статті прийня ття податкової декларації є обов'язком контролюючого орг ану. Податкова декларація пр иймається без попередньої пе ревірки зазначених у ній пок азників через канцелярію, чи й статус визначається відпов ідним нормативно-правовим ак том. Відмова службової (посад ової) особи контролюючого ор гану прийняти податкову декл арацію з будь-яких причин або висування нею будь-яких пере думов щодо такого прийняття (включаючи зміну показників такої декларації, зменшення або скасування від'ємного зн ачення об'єктів оподаткуванн я, сум бюджетних відшкодуван ь, незаконного збільшення по даткових зобов'язань тощо) за бороняється та розцінюється як перевищення службових по вноважень такою особою, що тя гне за собою її дисциплінарн у та матеріальну відповідаль ність у порядку, визначеному законом.
Якщо службова (посадова) осо ба контролюючого органу пору шує вказані норми платник по датків зобов'язаний до закін чення граничного строку пода ння декларації надіслати так у декларацію поштою з описом вкладеного та повідомленням про вручення, до якої долучає ться заява на ім'я керівника в ідповідного контролюючого о ргану, складена у довільній ф ормі, із зазначенням прізвищ а службової (посадової) особи , яка відмовилася прийняти де кларацію, та/або із зазначенн ям дати такої відмови. При цьо му декларація вважається под аною в момент її вручення пош ті, а десятиденний строк, вста новлений для поштових відпра влень до закінчення гранично го строку подання декларації , не застосовується. Платник п одатків може також оскаржити дії службової (посадової) осо би контролюючого органу з ві дмови у прийнятті податкової декларації у судовому поряд ку.
Як вбачається із матеріалі в справи процедуру уточнення податкових зобов' язань із сплати земельного податку ві дповідач розпочав з часу роз гляду даної справи в суді.
Частиною 1 ст.67 Конституції У країни передбачено, що кожен зобов'язаний сплачувати под атки і збори в порядку і розмі рах, встановлених законом.
Відповідно до статті 2 Закон у України „Про плату за землю ” використання землі в Украї ні є платним. Плата за землю сп равляється у вигляді земельн ого податку або орендної пла ти, що визначається залежно в ід грошової оцінки земель.
В статті 96 Земельного кодек су України закріплений обов' язок землекористувачів своє часно сплачувати земельний п одаток або орендну плату.
У разі коли платник податкі в не сплачує узгоджену суму п одаткового зобов' язання в у становлені строки, податкови й орган надсилає такому плат нику податків податкові вимо ги (п.п.6.2.1.п.6.2.ст.6 Закону).
Постановою Кабінету Мініс трів України від 18.01.2006р. №30 „Про з атвердження Порядку надання закладу фізичної культури і спорту статусу бази олімпій ської та параолімпійської пі дготовки і переліку закладів , яким надано такий статус” ві дповідачу надано статус бази олімпійської та параолімпій ської підготовки.
У відповідності до Закону У країни „Про внесення змін до статті 12 Закону України „Про плату за землю”, який набрав ч инності 20.03.2009р., пункт 4, частини п ершої статті 12 Закону викладе но в новій редакції, згідно з а бзацом другим якого, від зе мельного податку звільняють ся підприємства, уст анови, організації, громадсь кі організації фізкультурно -спортивної спрямованості, у тому числі аероклуби та авіа ційно-спортивні клуби Товари ства сприяння обороні Україн и, - за земельні ділянки, на яки х розміщені спортивні споруд и, що використовуються для пр оведення всеукраїнських, між народних змагань та навчальн о-тренувального процесу збір них команд України з видів сп орту та підготовки спортивно го резерву, бази олімпійсь кої та параолімпійської підг отовки, перелік яких зат верджується Кабінетом Мініс трів України за умови спряму вання відповідних сум земель ного податку на розвиток фіз ичної культури і спорту за на прямами і в порядку визначен ими Кабінетом Міністрів Укра їни.
З аналізу вищевказаної ст атті Закону випливає, що умов ою звільнення від плати за зе млю є спрямування відповідни х сум земельного податку на р озвиток фізичної культури і спорту напрямок і порядок використання яких буде ви значений Урядом, тобто безум овною обставиною реалізації вказаних змін до Закону було прийняття відповідного норм ативного правового акту Кабі нетом Міністрів України.
Так, Постановою Кабінету Мі ністрів України №250 від 02.03.2010р. пр о „Деякі питання спрямування підприємствами, установами, організаціями, громадськими організаціями фізкультурно -спортивної спрямованості, б азами олімпійської та параол імпійської підготовки, що зв ільняються від сплати земель ного податку, сум зазначеног о податку на забезпечення ро звитку фізичної культури і с порту”, яка набрала чинності 19.03.2010р., відповідача включено в перелік підприємств, устано в, організацій, громадських о рганізацій фізкультурно-спо ртивної спрямованості, баз о лімпійської та параолімпійс ької підготовки, що звільняю ться від сплати земельного п одатку, а також встановлений порядок та механізм спрямув ання сум зазначеного податку на забезпечення розвитку фі зичної культури і спорту.
Сам механізм звільнення ві д земельного податку, закріп лений у вказаній Постанові п ередбачає обов' язок суб' є ктів господарювання щороку, станом на 1 січня обчислювати суму земельного податку і по давати до 1 лютого поточного р оку органові державної подат кової служби за місцезнаходж енням відповідної земельної ділянки податкову деклараці ю на поточний рік за встановл еною ДПА формою, з розбивкою р ічної суми рівними частками за місяцями з наступним щомі сячним внесенням задекларов аних сум податку на окремий р ахунок, відкритий в органі Де ржавного казначейства для їх цільового використання на р озвиток спорту.
З вищенаведеного випливає , що законодавчо, процедура звільнення від сплати земел ьного податку впроваджена з 20.03.20010 року, тобто з набранням чинності вищевказаної Поста нови КМУ, а отже, виходячи із к онституційних принципів дії закону в часі не може бути зас тосована до правовідносин (в даному розумінні-податкових зобов' язань), які мали місце (виникли) до моменту набрання її чинності. Крім цього, відпо відно до ст.12 Закону України „ Про плату за землю” якщо прав о на пільгу в платника виника є протягом року, то він звільн яється від сплати податку по чинаючи з місяця, наступного за місяцем, в якому виникло це право. Отже, відповідач звіль няється від сплати земельног о податку в порядку, визначен ому Кабінетом Міністрів Укра їни з 01.04.2010 року.
Наявність заборгованості у відповідача по сплаті земе льному податку за 2009 рік, нарах ованої пені та застосованих штрафних санкцій підтверджу ється довідкою про податкови й борг від 11.02.2010р., обліковими ка ртками, іншими матеріалами с прави.
На підставі ст.124 Конституці ї України, керуючись ст.ст.158-163, с т.167 Кодексу адміністративног о судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути за рахунок акти вів МК НСБ "Авангард" (ЄДРПОУ 0471 8711) в доход державного бю джету - 39758 (тридцять дев'ять тис яч сімсот п' ятдесят вісім) г ривень 24 коп. податкового борг у.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку. В ідповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинс тва України про апеляційне о скарження постанови подаєть ся заява протягом 10 днів з дня складення постанови в повно му обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інс танції подається протягом 20 д нів після подання заяви про а пеляційне оскарження. Якщо п останову було проголошено у відсутності особи, яка бере у часть у справі, то строк подан ня заяви про апеляційне оска рження обчислюється з дня от римання нею копії постанови. Заява про апеляційне оскарж ення та апеляційна скарга по даються до Львівського апеля ційного адміністративного с уду через Івано-Франківський окружний адміністративний с уд.
Відповідно до статті 254 Коде ксу адміністративного судоч инства України постанова су ду набирає законної сили піс ля закінчення 10-денного строк у подання заяви про апеляцій не оскарження, якщо таку заяв у не було подано. Якщо було под ано заяву про апеляційне оск арження, але апеляційна скар га не була подана у 20-денний ст рок, постанова набирає закон ної сили після закінчення ць ого строку. У разі подання апе ляційної скарги постанова, я кщо її не скасовано, набирає з аконної сили після закінченн я апеляційного розгляду спра ви.
Суддя Тимощук О.Л.
Постанова в повному обсязі складена 25.05.2010 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.05.2010 |
Оприлюднено | 06.09.2010 |
Номер документу | 9867550 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Тимощук О.Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні