Постанова
від 22.12.2011 по справі 2а/1770/4944/2011
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 2а/1770/4944/2011

22 грудня 2011 року 15год. 48хв. м. Рівне

Рівненський окружний ад міністративний суд у складі судді Друзенко Н.В. за участю с екретаря судового засідання Пушкової О.В. та сторін і інши х осіб, які беруть участь у спр аві:

позивача: представник Ш оломицький В.Ю.,

відповідача: представник н е прибув,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом

Державної податкової інс пекції у м.Рівне

до Громадського благодійног о фонду "Сприяння та допомоги камерному оркестру Рівного"

про припинення юридичної о соби , -

ВСТАНОВИВ :

Державна податкова інсп екція у м.Рівне звернулася до Рівненського окружного адмі ністративного суду з адмініс тративним позовом, відповідн о до якого просить припинити юридичну особу відповідача - Громадський благодійний фо нд "Сприяння та допомоги каме рному оркестру Рівного", моти вуючи свої позовні вимоги ти м, що відповідач більше року н е подавав звітності до держа вного податкового органу.

Представник позивача в су довому засіданні надав суду пояснення, які грунтуються н а позиції викладеній у позов ній заяві. Позовні вимоги під тримав, просив позов задовол ьнити.

Ухвали про відкриття прова дженя у справі та про признач ення справи до розгляду були направлені відповідачу за а дресою, що зазначена позивач ем у позовній заяві і, відпові дно до довідки Головного упр авління статистики у Рівненс ькій області, є зареєстрован им місцезнаходженням юридич ної особи. Однак на адресу суд у повернулися конверти з від міткою поштового відділення про повернення за закінченн ям терміну зберігання.

Відповідно до ч.4 ст.33 КАС Укр аїни, відповідач вважається повідомленим про дату, час і м ісце судового розгляду належ ним чином.

Судом не визнавалася обов'я зковою участь представника в ідповідача в судовому засіда нні. За таких обставин, суд вва жає за можливе розглянути сп раву без участі представника відповідача на підставі ная вних доказів.

Заслухавши пояснення пред ставника позивача, повно і вс ебічно з' ясувавши всі обста вини справи в їх сукупності н а підставі чинного законодав ства, перевіривши їх дослідж еними у судовому засіданні д оказами, суд вважає, що в задов оленні позову слід відмовити повністю з огляду на наступн е.

Судом встановлено, що відпо відач - Громадський благодій ний фонд "Сприяння та допомог и камерному оркестру Рівного " (код ЄДРПОУ 24176198) зареєстровани й як юридична особа Міською у правою 01.09.1997 р. (а.с.5), організацій но-правова форма - благодійна організація (а.с.6) та взятий на облік, як платник податків ДП І у м. Рівне 25.09.1997 року за № 030/0016 (а.с .10).

Відповідно до пп.16.1.3 п.16.1 ст.16 По даткового кодексу України №2 755-VI від 02.12.2010 року, платники подат ків зобов' язані подавати до контролюючих органів, у поря дку встановленому законодав ством, звітність та інші доку менти пов' язані з обчисленн ям і сплатою податків та збор ів.

За даними податкового облі ку, відповідач більше року не подає до податкового органу податкових декларацій та ін ших документів фінансової зв ітності. Дані обставини стве рджені відповідною довідкою про подачу податкової звітн ості, дослідженою у судовому засіданні (а.с.4).

Матеріалами справи підтве рджується, що відповідач не п еребуває на обліку в якості п латника відповідних внесків : в Рівненському міському цен трі зайнятості, у Рівненські й міській виконавчій дирекці ї Рівненського обласного від ділення Фонду соціального ст рахування з тимчасової втрат и працездатності та у відділ енні виконавчої дирекції Фон ду соціального страхування в ід нещасних випадків на виро бництві та професійних захво рювань України в м. Рівне (а.с.3,7 ,9). Заборгованості по сплаті в несків на загальнообов' язк ове пенсійне страхування (а.с .8), податках, зборах інших обов ' язкових платежах до бюджет ів та державних цільових фон дів (а.с.11) відповідач немає.

Окрім того, відповідно до до відки виконавчого комітету Р івненської міської ради, в Єд иному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємці в відсутні відомості про ска сування державної реєстраці ї відповідача (а.с.5).

Пунктом 17 ч.1 ст.11 Закону Украї ни "Про державну податкову сл ужбу в Україні" №509-XII від 04.12.1990 рок у та пп.12 п.1 ст.20 Податкового код ексу України №2755-VI від 02.12.2010 року, передбачено право органів де ржавної податкової служби у випадках, встановлених зак оном, звертатися до суду що до припинення юридичної особ и та підприємницької діяльно сті фізичної особи - підприєм ця.

Відповідно до п.1 ст.3 Закону У країни "Про державну реєстра цію юридичних осіб та фізичн их осіб - підприємців" №755-IV від 15 .05.2003 року, дія цього Закону поши рюється на державну реєстра цію всіх юридичних осіб неза лежно від організаційно - пра вової форми, форми власності та підпорядкування, а також ф ізичних осіб - підприємців.

Згідно п.1 ст.4 Закону України "Про державну реєстрацію юри дичних осіб та фізичних осіб - підприємців" №755-IV від 15.05.2003 року , державна реєстрація юридич них осіб та фізичних осіб - підприємців це засвідчення факту створення або припине ння юридичної особи, засвідч ення факту набуття або позба влення статусу підприємця фі зичною особою, а також вчинен ня інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законо м, шляхом внесення відповідн их записів до Єдиного держав ного реєстру.

Пунктом 1 ст.33 цього За кону передбачено, що юридичн а особа припиняється в резул ьтаті передання всього свого майна, прав та обов'язків інш им юридичним особам - правона ступникам у результаті злитт я, приєднання, поділу, перетво рення (реорганізації) або в р езультаті ліквідації за ріше нням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними орга ном, за судовим рішенням або з а рішенням органу державної влади, прийнятим у випадках , передбачених законом. Одніє ю з підстав для постановленн я судового рішення щодо прип инення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юри дичної особи, відповідно до в имог абз.5 ч.2 ст.38 Закону Україн и "Про державну реєстрацію юр идичних осіб та фізичних осі б-підприємців" №755-IV від 15.05.2003 року ,- є неподання протягом року ор ганам державної податкової с лужби податкових декларацій , документів фінансової звіт ності відповідно до закону.

В пункті 2 ст.3 цього Закону зазначено, що законом можуть бути встановлені особливос ті державної реєстрації об' єднань громадян (у тому числі професійних спілок), благоді йних організацій, політичних партій, органів державної вл ади та органів місцевого с амоврядування, асоціацій орг анів місцевого самоврядуван ня, банків, торгово-промислов их палат, фінансових установ (у тому числі кредитних спіло к), бірж, а також інших установ та організацій.

По відношенню до Закону Укр аїни "Про державну реєстраці ю юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" №755-IV від 15.05.2003 року, існує спеціальний зако н, який регулює порядок створ ення діяльності, припинення діяльності об' єднань грома дян, їх права та обов' язки, ві дповідальність за порушення встановлених для цих об' єд нань норм та правил, який регу лює порядок створення діяльн ості, припинення діяльності об' єднань громадян, їх прав а та обов' язки, відповідаль ність за порушення встановле них для цих об' єднань норм - ц е Закон України "Про об' єдна ння громадян" №2460-XII вiд 16.06.1992 року.

Згідно із ст.1 Закону Україн и "Про об' єднання громадян" № 2460-XII вiд 16.06.1992 року, об'єднанням гро мадян є добровільне громадсь ке формування, створене на ос нові єдності інтересів для с пільної реалізації громадян ами своїх прав і свобод. Об'єдн ання громадян, незалежно від назви (рух, конгрес, асоціація , фонд, спілка тощо) відповідно до цього Закону визнається п олітичною партією або громад ською організацією.

Відповідно до ст.3 Закону Ук раїни "Про об' єднання грома дян" №2460-XII вiд 16.06.1992 року, громадськ ою організацією є об'єднання громадян для задоволення та захисту своїх законних соці альних, економічних, творчих , вікових, національно-культу рних, спортивних та інших спі льних інтересів.

Частиною 3 ст.24 Закону Україн и Закону України "Про об' єдн ання громадян" №2460-XII вiд 16.06.1992 року передбачено, що об'єднання гр омадян, створені ними устано ви та організації зобов'язан і вести оперативний та бухга лтерський облік, статистичну звітність, зареєструватись в органах державної подат кової інспекції та вносити д о бюджету платежі у порядку і розмірах, передбачених зак онодавством.

Частино 1 ст.26 цього За кону встановлено, що об'єднан ня громадян у встановленому порядку подають фінансовим органам декларації про свої доходи та витрати.

Відповідно до ст.27 Закону У країни Закону України "Про об ' єднання громадян" №2460-XII вiд 16.06.1992 року, посадові особи ле галізуючих органів об'єднань громадян та громадяни за пор ушення законодавства про об' єднання громадян несуть дисц иплінарну, цивільно-правову, адміністративну або криміна льну відповідальність. Об'єд нання громадян несуть відпов ідальність, передбачену цим Законом та іншими законодавч ими актами України.

В ст.28 Закону України "Про об' єднання громадян" №2460-XII вiд 16.06.1992 р оку наведено вичерпний перел ік стягнень, які можуть бути з астосовані до об' єднання гр омадян за порушення законода вства, а саме: попередження; шт раф; тимчасова заборона (зупи нення) окремих видів діяльно сті; тимчасова заборона (зупи нення) діяльності; примусови й розпуск (ліквідація).

Згідно із ст.19 Закону Україн и "Про об' єднання громадян" № 2460-XII вiд 16.06.1992 року, припинення д іяльності об'єднання громадя н може бути проведено шляхом його реорганізації або лікв ідації (саморозпуску, прим усового розпуску). Ліквідаці я об'єднання громадян здійсн юється на підставі статуту а бо рішення суду.

Статтею 32 цього Закону визн ачено порядок примусового ро зпуску (ліквідації) об' єдна ння громадян, вичерпний пере лік випадків, коли до об' єдн ання громадян застосовуєтьс я даний вид стягнення, а також органи, яким надано право і ніціювати примусовий розпус к (ліквідацію) об' єднання гр омадян. Так, об'єднання гро мадян примусово розпускаєть ся (ліквідується) рішенням су ду у випадках :

1) вчинення дій, перед бачених статтею 4 цього Закон у (зміна шляхом насильства ко нституційного ладу і в будь-я кій протизаконній формі тери торіальної цілісності держа ви; підрив безпеки держави у ф ормі ведення діяльності на к ористь іноземних держав; про паганда війни, насильства ч и жорстокості, фашизму та нео фашизму; розпалювання націон альної та релігійної ворожне чі; створення незаконних воє нізованих формувань; обмежен ня загальновизнаних прав люд ини);

2) систематичного або г рубого порушення вимог статт і 22 цього Закону (пряме або опо середковане одержування ко штів та іншого майна від певн их категорій осіб; одержуван ня доходів від акцій та інших цінних паперів, наявність ра хунків в іноземних банках та зберігання в них коштовност ей; невиконання обов'язку щод о публікування своїх бюджет ів для загального відома);

3) продовження протиправно ї діяльності після накладенн я стягнень, передбачених цим Законом;

4) зменшення кількості члені в політичної партії до числа , коли вона не визнається як та ка.

При цьому, така ліквідація в ідбувається виключно за пода нням легалізуючого органу аб о прокурора.

Згідно ч.4 ст.14 цього Закону, л егалізація громадської орга нізації здійснюється Мініст ерством юстиції України, міс цевими органами державної ви конавчої влади, виконавчими комітетами сільських, селищн их, міських Рад народних депу татів.

Таким чином, в Законі Україн и "Про об' єднання громадян" № 2460-XII вiд 16.06.1992 року не передбачено ліквідації об'єднання грома дян за зверненням податковог о органу та припинення діяль ності об'єднання громадян у з в'язку з неподанням до податк ового органу протягом року п одаткової декларації, докуме нта фінансової звітності.

Оскільки, Закон України "Про об' єднання громадян" №2460-XII вiд 16.06.1992 року є спеціальним законо м по відношенню до Закону Укр аїни "Про державну реєстраці ю юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" №755-IV від 15.05.2003 року, то його норми доповнюют ь норми загального закону, а в разі розбіжностей мають вищ у юридичну силу, та підлягают ь застосуванню.

Таким чином, аналіз викладе ного дає підстави для виснов ку про те, що при поданні позов у позивачем не враховано осо бливостей щодо підстав та по рядку припинення юридичної о соби - громадської організа ції, якою є відповідач, встано влених Законом України "Про о б' єднання громадян" №2460-XII вiд 16 .06.1992 року, який у даному випадку є спеціальною нормою в порів нянні з Законом України "Про д ержавну реєстрацію юридични х осіб та фізичних осіб - підпр иємців" №755-IV від 15.05.2003 року.

За таких обставин суд дійшо в висновку, що в задоволенні п озовних вимог слід відмовити в повному обсязі за безпідст авністю та необґрунтованіст ю.

Керуючись статтями 160-163 Коде ксу адміністративного судоч инства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Державній податковій ін спекції у м.Рівне в задоволен ні позову до Громадського бл агодійного фонду "Сприяння т а допомоги камерному оркестр у Рівного" про припинення юри дичної особи, - відмовити.

Постанова суду першої інс танції набирає законної сили після закінчення строку под ання апеляційної скарги, якщ о таку скаргу не було подано. Я кщо строк апеляційного оскар ження буде поновлено, то вваж ається, що постанова суду не н абрала законної сили.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не с касовано, набирає законної с или після повернення апеляці йної скарги, відмови у відкри тті апеляційного провадженн я або набрання законної сили рішенням за наслідками апел яційного провадження.

Апеляційна скарга подаєть ся до Житомирського апеляцій ного адміністративного суду через суд першої інстанції, я кий ухвалив оскаржуване судо ве рішення. Копія апеляційно ї скарги одночасно надсилаєт ься особою, яка її подає, до Жи томирського апеляційного ад міністративного суду.

Апеляційна скарга на пост анову суду першої інстанції подається протягом десяти дн ів з дня її проголошення. У раз і проголошення в судовому за сіданні лише вступної та рез олютивної частин постанови, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня от римання копії постанови.

Суддя < П ідпис > Дру зенко Н.В.

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.12.2011
Оприлюднено12.01.2012
Номер документу20690120
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/1770/4944/2011

Ухвала від 03.02.2012

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Одемчук Є.В.

Ухвала від 03.02.2012

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Одемчук Є.В.

Постанова від 22.12.2011

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Друзенко Н.В.

Ухвала від 05.04.2012

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Одемчук Є.В.

Постанова від 22.12.2011

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Друзенко Н.В.

Ухвала від 14.12.2011

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Друзенко Н.В.

Ухвала від 14.11.2011

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Друзенко Н.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні