Постанова
від 15.11.2011 по справі 2270/10382/11
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

Справа № 2270/10382/11

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

15 листопада 2011 року м. Хмельницький

Хмельницький окружний ад міністративний суд

в складі: головуючого-судді Касапа В.М.

при секретарі Святецькому О.В.

< за участі > < перелік сторін >

розглянувши у відкритом у судовому засіданні в залі с уду адміністративну справу з а позовом < в особі > < в чиїх ін тересах > дочірнього підприє мства "Торговельний комплекс "К-ПЕМЗ" відкритого акціонерн ого товариства "Кам'янець -Под ільський Електромеханічний Завод" < 3-тя особа > до Кам'ян ець-Подільської об'єднаної д ержавної податкової інспекц ії Хмельницької області < 3-т я особа > про визнання нечинн им та скасування податкового повідомлення-рішення №0004441542 ві д 01.04.2011 року, -

В С Т А Н О В И В:

ДП "Торговельний комп лекс "К-ПЕМЗ" ВАТ "Кам'янець - Под ільський Електромеханічний Завод" звернулося з позовом д о Кам'янець-Подільської ОДПІ Хмельницькій області про ви знання нечинним та скасуванн я податкового повідомлення-р ішення № 0004441542 від 01.04.2011 року.

В обґрунтування позовних в имог вказує, що працівниками податкової інспекції провед ено документальну невиїзну п еревірку з питання перевірки відомостей, отриманих від ос оби, яка мала господарські ві дносини з платником податків та правомірності формування показників податкової звітн ості по таких операціях в пер іод з 01.11.2010 року по 30.11.2010 року, за ре зультатами якої складений ак т № 27915223831637 від 10.03.2011 року та винесен о податкове повідомлення-ріш ення № 0004441542 від 01.04.2011 року про визначення суми податкового зобов'язання по ПДВ в розмірі 29 503, 75 грн., з яких 23 603 грн. основног о платежу та 5 900,75 грн. штрафних с анкцій. В результаті проведе ної перевірки виявлено поруш ення п.п. 7.7.1 п. 7.7 ст. 7 Закону Украї ни "Про податок на додану варт ість", яке полягає у заниженні суми податкового зобов'язан ня по ПДВ за перевіряємий пер іод в розмірі 23 603 грн.

З прийнятим податковим пов ідомленням-рішенням не погод жується та вказує, що між ним т а TOB "Альянс Регіон" укладено до говір поставки № 1-10 від 01.10.2010 рок у, згідно умов якого постачал ьник зобов'язується доставит и а покупець прийняти та опла тити товар. Вказує, що ним отри мано та оплачено доставлений котрагентом товар на загаль ну суму 141 619,65 грн., у т. ч. ПДВ - 23 603,27 гр н., який в подальшому був викор истаний у його господарській діяльності. Факт здійснення фінансових операцій, вчинен их на виконання умов укладен ого договору, а також факт про ведення даних операцій в бух галтерському та податковому обліку підтверджується відп овідними видатковими та пода тковими накладними.

Просить визнати нечинним т а скасувати податкове повідо млення-рішення № 0004441542 від 01. 04.2011 року щодо збільшення суми грошового зобов'язання з под атку на додану вартість в роз мірі 29 503, 75 грн.

Представники відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнали, подали зап еречення проти позову, в яком у вказують, що при дослідженн і взаємовідносин позивача з контрагентом встановлено по рушення позивачем пп. 7.7.1 п. 7.7 ст . 7 Закону України "Про податок на додану вартість", в результ аті чого занижено податок на додану вартість в періоді, що перевірявся, на загальну сум у 23 603 грн., зокрема у листопаді 20 10 року - 15 611 грн., у грудні 2010 року - 7 922 грн. Зазначає, що в зв'язку з в ідсутністю первинних докуме нтів, які б підтверджували пр иймання-передачу продукції з а кількістю та якістю, докуме нтів, які б свідчили про факти чне транспортування товарів від TOB "Альянс Регіон", відсутні стю печаток продавця у подат кових накладних, на підставі яких позивачем у листопаді 201 0 року сформовано податковий кредит, ним зроблено висново к про те, що операції по догово ру поставки № 1-10 від 01.10.2010 року фа ктично не виконувались в меж ах господарської діяльності підприємства. Товарно-майно вий характер таких операцій документально не підтвердже ний, останні відображені лиш е шляхом проведення по регіс трах бухгалтерського та пода ткового обліку.

Вважають прийняте податко ве повідомлення-рішення № 0 004441542 від 01.04.2011 року правомірним та просять відмовити в задов олені позову.

Заслухавши пояснення пред ставників сторін, з'ясувавши повно і всебічно обставини с прави, суд вважає, що позов не підлягає задоволенню.

Судом встановлено, що праці вниками Кам'янець-Подільсько ї ОДПІ проведено документаль ну невиїзну перевірку позива ча з питання перевірки відом остей, отриманих від особи, як а мала господарські відносин и з платником податків та пра вомірності формування показ ників податкової звітності п о таких операціях в період з 01 .11.2010 року по 30.11.2010 року. В результа ті проведеної перевірки вияв лено порушення 7.7.1 п. 7.7 ст. 7 ст. 7 За кону України "Про податок на д одану вартість", яке полягає у заниженні суми податкового зобов'язання по ПДВ за переві ряємий період в розмірі 23 603 грн . На підставі виявлених поруш ень складено акт № 27915223831637 від 10.03.20 11 року та винесено податкове п овідомлення-рішення № 0004441542 від 01.04.2011 року, яким позивачу ви значено суму податкового зоб ов'язання по ПДВ в розмірі 29 503, 75 грн., з яких 23 603 грн. основного п латежу та 5 900,75 грн. штрафних сан кцій.

За результатами розгляду с карг позивача податковим орг аном винесено рішення, якими скарги залишені без задовол ення, а податкове повідомлен ня-рішення без змін.

01 жовтня 2010 року між позиваче м (покупець) та TOB "Альянс Регіон " (постачальник) укладено дого вір № 1-10, згідно з умовами якого постачальник зобов'язується поставити і передати у власн ість покупця електротехнічн у продукцію (товар) у кількост і та за цінами, визначеними у с пецифікаціях до даного товар у, які являються невід'ємною й ого частиною, а покупець зобо в'язується прийняти товар та оплатити його на умовах, визн ачених цим договором. Пункто м 2.1 договору встановлено, що ц іна за одиницю товару визнач ається у специфікаціях на ко жну окрему партію. Згідно п. 3.2 д оговору товар, що постачаєть ся постачальником покупцю, п овинен супроводжуватися нас тупними документами: накладн а, податкова накладна, сертиф ікат якості заводу-виробника . Проте, як під час перевірки, т ак і в ході розгляду справи, по зивачем зазначені вище докум енти, а саме специфікації та с ертифікати якості, не надава лись.

Згідно з даними автоматизо ваного співставлення податк ових зобов'язань та податков ого кредиту за листопад 2010 рок у у розрізі контрагентів под атковим органом встановлено розбіжності між податковим кредитом, задекларованим поз ивачем, та податковими зобов 'язаннями TOB "Альянс Регіон" на с уму 23 603,27 грн. TOB "Альянс Регіон" в п одатковій декларації з ПДВ у складі податкових зобов'яза нь не задекларовано обсяги п оставок по взаєморозрахунка х з позивачем.

За даними пошуково-довідни кової системи ДПА України вс тановлено, що TOB "Альянс Регіон " перебуває на обліку в ДПІ у О рджонікідзевському районі м . Запоріжжя, стан - за місцезна ходженням не встановлено, ст атутний фонд - 62 500 грн., основний вид діяльності - оптова торгі вля паливом. Середня чисельн ість працюючих у жовтні 2010 рок у - 1 чол., у листопаді 2010 року - 4 чо л., у грудні 2010 року - 4 чол. Відпов ідно до податкової деклараці ї з податку на прибуток підпр иємств за 2010 рік, поданої TOB "Алья нс Регіон" до податкового орг ану, основні фонди на балансі підприємства відсутні.

Необхідність підтвердженн я господарських операцій пер винними документами визначе на п.п. 1.2 п.1, п.п. 2.1 п. 2 Положення пр о документальне забезпеченн я записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказо м Міністерства фінансів Укра їни від 24.05.1995 року № 88, згідно пол ожень яких первинні документ и - письмові свідоцтва, що фікс ують та підтверджують господ арські операції, включаючи р озпорядження та дозволи адмі ністрації на їх проведення.

Згідно п. 2.4 Положення первин ні документи (на паперових і м ашинозчитуваних носіях інфо рмації) для надання їм юридич ної сили і доказовості повин ні мати такі обов'язкові рекв ізити: назва підприємства, ус танови, від імені яких складе ний документ; назва документ а (форми); код форми; дата і місц е складання; зміст господарс ької операції та її вимірник и (у натуральному і вартісном у виразі); посади, прізвища і п ідписи осіб, відповідальних за дозвіл та здійснення госп одарської операції і складан ня первинного документа.

Згідно ст. 9 Закону України "П ро бухгалтерський облік та ф інансову звітність в Україні " підставою для бухгалтерськ ого обліку господарських опе рацій є первинні документи, я кі фіксують факти здійснення господарських операцій. Пер винні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а як що це неможливо - безпосередн ьо після її закінчення. Для ко нтролю та впорядкування обро блення даних на підставі пер винних документів можуть скл адатися зведені облікові док ументи. Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперови х або машинних носіях і пови нні мати такі обов'язкові рек візити: назву документа (форм и); дату і місце складання; наз ву підприємства, від імені як ого складено документ; зміст та обсяг господарської опер ації, одиницю виміру господа рської операції; посади осіб , відповідальних за здійснен ня господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші да ні, що дають змогу ідентифіку вати особу, яка брала участь у здійсненні господарської оп ерації.

Порядок здійснення вантаж них перевезень регулюється с т. 48 Закону України "Про автомо більний транспорт" та Правил ами перевезень вантажів авто мобільним транспортом, затве рдженими наказом Міністерст ва транспорту України № 363 від 14.10.1997 року. Згідно п. 11.1 Правил осн овними документами на переве зення є товарно-транспортні накладні та дорожні листи ва нтажного автомобіля. Таким ч ином товарно-транспортна нак ладна є первинним документом , що підтверджує факт транспо ртування товару.

Відповідно до положень Пос танови Кабінету Міністрів Ук раїни "Про затвердження Стат уту залізниць України" № 457 від 06.04.1998 року та Правил оформлення перевізних документів, затв ерджених наказом Міністерст ва транспорту України № 644 від 21.11.2000 року на кожне відправленн я вантажу відправник повинен подати станції навантаження накладну. За договором заліз ничного перевезення вантажу залізниця зобов'язується до ставити ввірений їй вантажов ідправником вантаж у пункт п ризначення в зазначений терм ін і видати його одержувачу, а відправник зобов'язується с платити за перевезення встан овлену плату. Станція призна чення видає накладну одержув ачу разом з вантажем. Дата при ймання і видачі вантажу засв ідчується на накладній кален дарним штемпелем станції.

З наданих позивачем копій л истів, адресованих директору TOB "Альянс Регіон", вбачається, що перевезення товару здійсн ювалось транспортом, проте б удь-яких перевізних документ ів, які б підтверджували факт перевезення вантажу залізни чним або автомобільним транс портом, позивачем не надано.

У розділі 10 "Юридичні, банків ські й поштові реквізити" дог овору поставки № 1-10 від 01.10.2010 рок у зазначено розрахунковий ра хунок TOB "Альянс Регіон", який зг ідно даних автоматизованого співставлення податкових зо бов'язань та податкового кре диту у розрізі контрагентів та пошуково-довідникової сис теми ДПА України відкритий у ПАТ "ВТБ Банк" м. Київ лише 30.11.2010 р оку. Тобто на момент укладанн я договору у ньому був зазнач ений банківський рахунок, як ого не існувало.

Згідно п.1.4 ст.1 Закону Україн и "Про податок на додану варті сть" поставка товарів - будь-як і операції, що здійснюються з гідно з договорами купівлі-п родажу, міни, поставки та інши ми цивільно-правовими догово рами, які передбачають перед ачу прав власності на такі то вари за компенсацію незалежн о від строків її надання, а так ож операції з безоплатної по ставки товарів (результатів робіт) та операції з передачі майна орендодавцем (лізинго давцем) на баланс орендаря (лі зингоотримувача) згідно з до говорами фінансової оренди ( лізингу) або поставки майна з гідно з будь-якими іншими дог оворами, умови яких передбач ають відстрочення оплати та передачу права власності на таке майно не пізніше дати ос таннього платежу.

Відповідно до п.п. 7.2.1 п.7.2 ст.7 вк азаного Закону платник подат ку зобов'язаний надати покуп цю податкову накладну, що має містити зазначені окремими рядками: порядковий номер по даткової накладної; дату вип исування податкової накладн ої; повну або скорочену назву , зазначену у статутних докум ентах юридичної особи або пр ізвище, ім'я та по батькові фіз ичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість; податковий номер п латника податку (продавця та покупця); місце розташування юридичної особи або місце по даткової адреси фізичної осо би, зареєстрованої як платни к податку на додану вартість ; опис (номенклатуру) товарів (робіт, послуг) та їх кількіст ь (обсяг, об'єм); повну або скоро чену назву, зазначену у стату тних документах отримувача; ціну поставки без врахування податку; ставку податку та ві дповідну суму податку у цифр овому значенні; загальну сум у коштів, що підлягають сплат і з урахуванням податку.

Як встановлено п.п. 7.2.8 п. 7.2 ст. 7 д аного Закону, платники подат ку зобов'язані вести окремий облік операцій з поставки та придбання товарів (послуг), як і підлягають оподаткуванню ц им податком, а також які не є о б'єктами оподаткування згідн о із статтею 3 та звільнених ві д оподаткування згідно із ст аттею 5 цього Закону.

Згідно п.п. 7.4.1. п.7.4. вказаної ст атті податковий кредит звітн ого періоду визначається вих одячи із договірної (контрак тної) вартості товарів (послу г), але не вище рівня звичайних цін, у разі якщо договірна цін а на такі товари (послуги) відр ізняється більше ніж на 20 відс отків від звичайної ціни на т акі товари (послуги), та склада ється із сум податків, нарахо ваних (сплачених) платником п одатку за ставкою, встановле ною пунктом 6.1 статті 6 та статт ею 81 цього Закону, протягом та кого звітного періоду у зв'яз ку з придбанням або виготовл енням товарів (у тому числі пр и їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяль ності платника податку; прид банням (будівництвом, споруд женням) основних фондів (осно вних засобів, у тому числі інш их необоротних матеріальних активів та незавершених кап італьних інвестицій в необор отні капітальні активи), у том у числі при їх імпорті, з метою подальшого використання у в иробництві та/або поставці т оварів (послуг) для оподатков уваних операцій у межах госп одарської діяльності платни ка податку.

Відповідно до п.п. 7.4.4. вказано го пункту якщо платник подат ку придбаває (виготовляє) мат еріальні та нематеріальні ак тиви (послуги), які не признача ються для їх використання в г осподарській діяльності так ого платника, то сума податку , сплаченого у зв'язку з таким придбанням (виготовленням), н е включається до складу пода ткового кредиту.

Згідно п.п. 7.4.5. того ж пункту н е підлягають включенню до ск ладу податкового кредиту сум и сплаченого (нарахованого) п одатку у зв'язку з придбанням товарів (послуг), не підтвердж ені податковими накладними ч и митними деклараціями (інши ми подібними документами згі дно з підпунктом 7.2.6 цього пунк ту). У разі коли на момент пере вірки платника податку орган ом державної податкової служ би суми податку, попередньо в ключені до складу податковог о кредиту, залишаються не під твердженими зазначеними цим підпунктом документами, пла тник податку несе відповідал ьність у вигляді фінансових санкцій, установлених законо давством, нарахованих на сум у податкового кредиту, не під тверджену зазначеними цим пі дпунктом документами.

Відповідно до п.п. 7.5.1. п. 7.5 ст. 7 в казаного Закону датою виникн ення права платника податку на податковий кредит вважаєт ься дата здійснення першої з подій:

- або дата списання коштів з банківського рахунку платни ка податку в оплату товарів (р обіт, послуг), дата виписки від повідного рахунку (товарного чека) - в разі розрахунків з ви користанням кредитних дебет ових карток або комерційних чеків;

- або дата отримання податко вої накладної, що засвідчує ф акт придбання платником пода тку товарів (робіт, послуг).

Підпункт 7.4.5 п. 7.4 ст. 7 Закону вк азує на те, що не підлягають вк люченню до складу податковог о кредиту суми сплаченого (на рахованого) податку у зв'язку з придбанням товарів (послуг ), не підтверджені податковим и накладними чи митними декл араціями (іншими подібними д окументами згідно з підпункт ом 7.2.6 цього пункту).

Відповідно до п.п. 7.7.1 п. 7.7 ст. 7 За кону сума податку, що підляга є сплаті (перерахуванню) до бю джету або бюджетному відшкод уванню, визначається як різн иця між сумою податкового зо бов'язання звітного податков ого періоду та сумою податко вого кредиту такого звітного податкового періоду. При поз итивному значенні суми, розр ахованої згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, така сума під лягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановл ені законом для відповідного податкового періоду. При від 'ємному значенні суми, розрах ованої згідно з підпунктом 7.7. 1 цього пункту, така сума врахо вується у зменшення суми под аткового боргу з цього подат ку, що виник за попередні пода ткові періоди (у тому числі ро зстроченого або відстрочено го відповідно до закону), а при його відсутності - зараховує ться до складу податкового к редиту наступного податково го періоду.

Статтею 655 Цивільного кодек су України передбачено, що за договором купівлі-продажу о дна сторона (продавець) перед ає або зобов'язується переда ти майно (товар) у власність др угій стороні (покупцеві), а пок упець приймає або зобов'язує ться прийняти майно (товар) і с платити за нього певну грошо ву суму. Статтею 656 ЦКУ обумовл ено, що предметом договору ку півлі-продажу може бути това р, який є у продавця на момент укладення договору або буде створений(придбаний, набутий ) продавцем у майбутньому.

Згідно ст. 662 ЦКУ продавець зо бов'язаний передати покупцев і товар, визначений договоро м купівлі-продажу. Продавець повинен одночасно з товаром передати покупцеві його при належності та документи (тех нічний паспорт, сертифікат я кості тощо), що стосуються тов ару та підлягають переданню разом із товаром відповідно до договору або актів цивіль ного законодавства.

Статтею 203 ЦКУ встановлено з агальні вимоги, додержання я ких є необхідним для чинност і правочину. Зокрема, зміст пр авочину не може суперечити ц ьому Кодексу, іншим актам цив ільного законодавства, а так ож моральним засадам суспіль ства, волевиявлення учасника правочину має бути вільним і відповідати його внутрішній волі, правочин має вчинятися у формі, встановленій законо м, правочин має бути спрямова ний на реальне настання прав ових наслідків, що обумовлен і ним.

Згідно ст. 215 ЦК України підст авою недійсності правочину є недодержання в момент вчине ння правочину стороною (стор онами) вимог, які встановлені частинами першою - третьою, п' ятою та шостою ст.203 цього Коде ксу.

Недійсний є правочин, якщо й ого недійсність встановлено Законом (нікчемний правочин ). У цьому разі визнання такого правочину недійсним судом н е вимагається.

Відповідно до ст. 228 ЦК Україн и правочин, який порушує публ ічний порядок, є нікчемним. Пр авочин вважається таким, що п орушує публічний порядок, як що він був спрямований на пор ушення конституційних прав і свобод людини і громадянина , знищення, пошкодження майна фізичної або юридичної особ и, держави, Автономної Респуб ліки Крим, територіальної гр омади, незаконне заволодіння ним.

Як встановлено ч. 1 ст. 71 КАС Ук раїни, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та зап еречення, крім випадків, вста новлених статтею 72 цього Коде ксу. Згідно частини 2 даної ста тті в адміністративних справ ах про протиправність рішень , дій чи бездіяльності суб'єкт а владних повноважень обов'я зок щодо доказування правомі рності свого рішення, дії чи б ездіяльності покладається н а відповідача, якщо він запер ечує проти адміністративног о позову.

З врахуванням наведеного, с уд вважає, що відповідачем до ведено правомірність винесе ння оскаржуваного податково го повідомлення-рішення, фін ансова операція між позиваче м та TOB "Альянс Регіон" здійснен а без мети реального настанн я передбачених законом наслі дків, виключно з метою заниже ння об'єкту оподаткування та несплати податків.

Висновки відповідача щодо порушення позивачем п. 1.4 ст. 1, п .п. 7.2.8 п. 7.2, п.п. 7.4.5 п. 7.4, п.п. 7.7.1 п. 7.7 ст. 7 Зак ону України "Про податок на до дану вартість" є обґрунтован ими та такими, що підтверджую ться матеріалами справи, а по даткове повідомлення-рішенн я № 0004441542 від 01.04.2011 року прийня то законно та відповідає чин ному законодавству.

Керуючись ст.ст. 158 - 163 КАС Укра їни, Законом України "Про бухг алтерський облік та фінансов у звітність в Україні", ст.ст. 655 , 656, 662, 203, 215, 228 Цивільного кодексу У країни, Законом України "Про п одаток на додану вартість",-

П О С Т А Н О В И В:

в задоволенні позову дочірнього підприємства "Тор говельний комплекс "К-ПЕМЗ" ві дкритого акціонерного товар иства "Кам'янець -Подільський електромеханічний завод" до Кам'янець-Подільської об'єдн аної державної податкової ін спекції Хмельницької област і про визнання нечинним та с касування податкового повід омлення-рішення № 0004441542 від 01.04.2011 року - відмовити.

Постанова може бути оскар жена до Вінницького апеляцій ного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд протяг ом десяти днів з дня її отрима ння.

Повний текст постанови в иготовлено 18 листопада 2011 рок у

< чи набрала законної сили > < Дата набрання законної сили >

Суддя /підпис/ < Суддя >

"Згідно з оригіналом" Суддя В.М. Касап

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.11.2011
Оприлюднено11.01.2012
Номер документу20691259
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2270/10382/11

Ухвала від 25.01.2012

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Білоус О.В.

Ухвала від 21.12.2011

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Білоус О.В.

Ухвала від 21.12.2011

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Білоус О.В.

Ухвала від 01.09.2011

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Касап В.М.

Постанова від 01.02.2012

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Білоус О.В.

Постанова від 15.11.2011

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Касап В.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні