КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 2а-1891/11/2670 Го ловуючий у 1-й інстанції: Клоч кова Н.В.
Суддя-доповідач: Федоро ва Г. Г.
У Х В А Л А
Іменем України
"20" грудня 2011 р. м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у склад і колегії суддів:
Головуючого судді:
суддів:
при секретарі:
за участю: Федорової Г.Г.,
Губської О.А., Данилової М.В.,
Плетньові В.В.,
представника відповідача - Федорова С.Ф.
розглянувши у відкрито му судовому засіданні адміні стративну справу за апеляцій ною скаргою Державної податк ової інспекції у Голосіївськ ому районі м. Києва на постано ву Окружного адміністративн ого суду м. Києва від 24 березня 2011 року по справі за адміністр ативним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Еліт-Сервіс»до Державної п одаткової інспекції у Голосі ївському районі м. Києва про в изнання дій неправомірними т а зобов' язання вчинити певн і дії, -
ВСТАНОВИВ:
У лютому 2011 року Товарист во з обмеженою відповідальні стю «Еліт-Сервіс»(далі - позив ач) звернулося до Окружного а дміністративного суду м. Киє ва із позовом до Державної по даткової інспекції у Голосії вському районі м. Києва (далі - відповідач), в якому просило:
- визнати неправомірними ді ї ДПІ у Голосіївському район і м. Києва щодо невизнання под аткової звітності ТОВ «Еліт- Сервіс», як податкової декла рації, за липень 2010 року та пода ння нової декларації з випра вленими недоліками;
- зобов' язати ДПІ у Голосії вському районі м. Києва прийн яти та визнати податкову зві тність позивача, як податков у декларацію з податку на дод ану вартість за липень 2010 року станом на 10.08.2010 року.
Постановою Окружного адмі ністративного суду м. Києва в ід 24 березня 2011 року адміністра тивний позов Товариства з об меженою відповідальністю «Е літ-Сервіс»задоволено частк ово.
Визнано неправомірними ді ї Державної податкової інспе кції у Голосіївському район і м. Києва щодо невизнання под аткової звітності Товариств а з обмеженою відповідальніс тю «Еліт-Сервіс», як податков ої декларації, за липень 2010 рок у та подання нової деклараці ї з виправленими недоліками.
В задоволенні решти позовн их вимог - відмовлено.
Присуджено з Державного бю джету України на користь Тов ариства з обмеженою відповід альністю «Еліт-Сервіс»судов і витрати у розмірі 1,70 грн.
Відповідач не погоджуючис ь з прийнятим рішенням суду, з вернувся з апеляційною скарг ою, в якій зазначає, що оскаржу вана постанова суду не відпо відає вимогам матеріального та процесуального права, а са ме, судом першої інстанції не повно з'ясовано та не доведен о обставини, що мають значенн я для справи, висновки суду пе ршої інстанції не відповідаю ть обставинам справи, в зв'язк у з чим просить постанову суд у першої інстанції скасувати та прийняти нове рішення про відмову в задоволенні заявл ених позовних вимог.
Заслухавши в судовому зас іданні суддю-доповідача, поя снення учасників процесу, як і з' явилися в судове засіда ння, перевіривши матеріали с прави та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважа є, що апеляційна скарга не п ідлягає задоволенню з нас тупних підстав.
Відповідно до ч. 1 ст. 200 КАС Укр аїни, суд апеляційної інстан ції залишає апеляційну скарг у без задоволення, а постанов у або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інс танції правильно встановив о бставини справи та ухвалив с удове рішення з додержанням норм матеріального та проце суального права.
Згідно ч. 3 ст. 2 КАС України, у с правах щодо оскарження рішен ь, дій чи бездіяльності суб' єктів владних повноважень ад міністративні суди перевіря ють чи прийняті (вчинені) вон и: на підставі, у межах повнова жень та у спосіб, що передбаче ні Конституцією та законами України; з використанням пов новаження з метою, з якою це по вноваження надано; обґрунтов ано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення д ля прийняття рішення; безсто ронньо (неупереджено); доброс овісно; розсудливо; з дотрима нням принципу рівності перед законом, запобігаючи неспра ведливій дискримінації; проп орційно, зокрема з дотриманн ям необхідного балансу між б удь-якими несприятливими нас лідками для прав, свобод та ін тересів особи і цілями, на дос ягнення яких спрямоване це р ішення (дія); з урахуванням пра ва особи на участь у процесі п рийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного ст року.
Як вбачається із матеріалі в справи та встановлено судо м першої інстанції, ТОВ «Еліт -Сервіс»є юридичною особою, з ареєстрованою Голосіївсько ю районною у м. Києві державно ю адміністрацією 30.10.2001 року (а.с . 8).
На виконання вимог Закону України «Про податок на дода ну вартість»та Закону Україн и «Про оподаткування прибутк у підприємств», позивачем до ДПІ у Голосіївському районі м. Києва було направлено декл арацію з податку на додану ва ртість за липень 2010 року, яка на дійшла до відповідача 10.08.2010 рок у та зареєстрована за вх. № 216650 (а .с. 29-34).
Державною податковою інсп екцією у Голосіївському райо ні м. Києва позивачу було наді слано лист від 11.08.2010 року за 2596/10/3/28 -312, в якому вказано, що подана п одаткова декларація з податк у на додану вартість за липен ь 2010 року не визнана як податко ва звітність на підставі абз . 5 пп. 4.1.2. п. 4.1. ст. 4 Закону України « Про порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами», оскільки не відповідає вимогам Порядк у заповнення та подання пода ткової декларації з податку на додану вартість, затвердж еного Наказом Державної пода ткової адміністрації Україн и від 30.05.1997 року № 166 (далі - Порядок ), а саме: в декларації наявні п орвані аркуші, підчищення, по марки, виправлення, дописки т а закреслювання (а.с. 17).
Даючи правову оцінку обста винам вказаної справи колегі я суддів зважає на наступне.
Спірні правовідносини рег улюються Законом України «Пр о порядок погашення зобов'яз ань платників податків перед бюджетами та державними ціл ьовими фондами»від 21 грудня 20 00 року № 2181-III (далі - Закон № 2181-III).
Відповідно до п. 1.11 ст. 1 Закону № 2181-III, податкова декларація, ро зрахунок - це документ, що по дається платником податків д о контролюючого органу у стр оки, встановлені законодавст вом, на підставі якого здійсн юється нарахування та/або сп лата податку, збору (обов'язко вого платежу).
Форма податкової декларац ії (розрахунку) встановлюєть ся центральним (керівним) орг аном контролюючого органу за узгодженням з комітетом Вер ховної Ради України, що відпо відає за проведення податков ої політики (пп. «ї»пп. 4.4.2 п. 4.2 ст. 4 Закону № 2181-III).
Згідно з пп. 3.4 п. 3 Порядку запо внення та подання податкової декларації з податку на дода ну вартість, затвердженого н аказом Державної податкової адміністрації України від 30.0 5.1997 року № 166, зареєстрованого в Мін'юсті України 09.07.1997 року за № 250/2054, зі змінами та доповненням и, (далі - Порядок № 166), платник податку самостійно обчислює суму податкового зобов'язан ня, яку зазначає в декларації . Дані, наведені в декларації, мають відповідати даним бухг алтерського та податкового о бліку платника, достовірніст ь даних підтверджується: під писом платника, якщо платник - фізична особа, в інших випад ках (особа, яка визначена як пл атник податку на додану варт ість, крім фізичних осіб) - під писами відповідальних посад ових осіб (керівника, головно го бухгалтера) та печаткою, а в разі подання декларації в ел ектронній формі - електронни м підписом осіб (які підписую ть декларацію), зареєстрован им у порядку, визначеному зак онодавством.
Декларація заповнюється т аким чином, щоб забезпечити з береження записів у ній та ві льне читання тексту (цифр) про тягом установленого строку з берігання звітності. Деклара ція може бути заповнена від р уки чорнильною чи кульковою ручкою або видрукувана (запо внення олівцем не допускаєть ся), без виправлень і помарок; у рядках, де відсутні дані для заповнення, має бути простав лений прочерк (пп. 3.3 Порядку № 1 66).
Згідно п.п. 4.2 п. 4 Порядку № 166, од ночасно з декларацією повинн і подаватися всі необхідні д одатки до декларації, поданн я яких передбачено цим Поряд ком.
Відповідно до пп. 4.3. п. 4 Метод ичних рекомендацій щодо цент ралізованого приймання та ко мп'ютерної обробки податково ї звітності платників податк ів в ОДПС України, затверджен их наказом ДПА України від 31.12.2 008 року № 827, із змінами та доповн еннями, (далі - Методичні рек омендації), податкова звітні сть має бути: надана адресату звітності за формами встано вленого зразка, що діють на мо мент подання документа, з обо в'язковими додатками; повніс тю заповненою, а саме: наявні о бов'язкові реквізити та знач ення показників, що не заповн юються через відсутність інф ормації, мають бути прокресл ені; документи податкової зв ітності, що подаються на папе рових носіях, мають бути запо внені чорнилом, пастою кульк ових ручок, за допомогою друк арських машинок, принтерів, з асобів механізації або інших засобів, які забезпечують зб ереження записів протягом ус тановленого терміну зберіга ння звітності; без підчисток , помарок, малопомітних випра влень; підписана відповідним и посадовими особами, скріпл ена печаткою платника податк ів.
Підпунктом 4.5. п. 4 Методичних рекомендацій передбачено, щ о у разі, якщо надана органу ДП С платником податків податко ва звітність заповнена ним з порушенням правил, зазначен их у затвердженому порядку з аповнення, то вона може бути н е визнана таким органом ДПС я к податкова декларація, а сам е:
- у ній не зазначено обов'язк ових реквізитів або не прост авлено прочерк у показниках, які не заповнюються;
- її не підписано відповідни ми посадовими особами (факси міле не дозволяється);
- не скріплено печаткою плат ника податків;
- відсутні обов'язкові додат ки до податкової звітності, п ередбачені порядком заповне ння відповідної звітності;
- неможливо прочитати текст або цифри внаслідок пошкодж ення (наприклад, документи, за литі чорнилом або іншою ріди ною, потерті);
- наявні порвані аркуші, під чищення, помарки, виправленн я, дописки і закреслювання; по дана ксерокопія звітних доку ментів;
- звітність з податку на дод ану вартість, подана неплатн иком ПДВ.
Дані вимоги також визначен і положеннями абз. 5 пп. 4.1.2 п. 4.1 ст атті 4 Закону № 2181-III, в якому зокр ема передбачено, що податков а звітність, отримана контро люючим органом від платника податків як податкова деклар ація, що заповнена ним всупер еч правилам, зазначеним у зат вердженому порядку її заповн ення, може бути не визнана так им контролюючим органом як п одаткова декларація, якщо в н ій не зазначено обов'язкових реквізитів, її не підписано в ідповідними посадовими особ ами, не скріплено печаткою пл атника податків. У цьому випа дку, якщо контролюючий орган звертається до платника под атків з письмовою пропозиціє ю надати нову податкову декл арацію з виправленими показн иками (із зазначенням підста в неприйняття попередньої), т о такий платник податків має право: надати таку нову декла рацію разом зі сплатою відпо відного штрафу; оскаржити рі шення податкового органу в п орядку апеляційного узгодже ння.
У випадку подання платнико м документів звітності з пер еліченими вище помилками пра цівники органів ДПС попередж ають платника податків про н их і про наслідки прийняття о рганами ДПС такої податкової звітності та пропонують над ати нову, оформлену належним чином.
Якщо платник наполягає на п рийнятті звітності, то звітн ість приймається, реєструєть ся, на примірнику, що залишаєт ься у платника, проставляєть ся штамп «Отримано, попередж ено про можливість невизнанн я».
Платнику в триденний термі н надсилається повідомлення про невизнання органами ДПС декларації з ПДВ із зазначен ням підстав та пропозицією н адати нову, оформлену належн им чином.
В електронній базі даних ад ресата звітності ця податков а звітність тільки реєструєт ься (без внесення показників ) та отримує статус «Не визнан о як податкова декларація»із обов'язковим зазначенням пі дстав невизнання, а в комента рях проставляється реєстрац ійний номер повідомлення ОДП С (про невизнання податкової звітності як податкової дек ларації) та дата його відправ ки.
Відповідно до п.п. 4.2 Методичн их рекомендацій, податкова з вітність приймається підроз ділом ведення та захисту под аткової звітності (за необхі дності, в останній день строк у подання звітності із залуч енням працівників інших підр озділів) без попередньої пер евірки зазначених показникі в від платника податків або і ншої особи, на яку покладено о бов'язки подання органам ДПС податкової звітності.
Як зазначено в пп. 4.1.2. п. 4.1 ст. 4 З акону № 2181-ІІІ, відмова службов ої (посадової) особи ОДПС прий няти податкову декларацію з будь-яких причин або висуван ня нею будь-яких передумов що до такого прийняття (включаю чи зміну показників такої де кларації, зменшення або скас ування від'ємного значення о б'єктів оподаткування, сум бю джетних відшкодувань, незако нного збільшення податкових зобов'язань тощо) забороняєт ься та розцінюється як перев ищення службових повноважен ь такою особою, що тягне за соб ою її дисциплінарну та матер іальну відповідальність у по рядку, визначеному законом.
У разі якщо службова (посадо ва) особа контролюючого орга ну порушує норми абзацу перш ого цього підпункту, платник податків зобов'язаний до зак інчення граничного строку по дання декларації надіслати т аку декларацію поштою з опис ом вкладеного та повідомленн ям про вручення, до якої долуч ається заява на ім'я керівник а відповідного контролюючог о органу, складена у довільні й формі, із зазначенням прізв ища службової (посадової) осо би, яка відмовилася прийняти декларацію, та/або із зазначе нням дати такої відмови. При ц ьому декларація вважається п оданою в момент її вручення п ошті, а граничний десятиденн ий строк, встановлений для по штових відправлень підпункт ом 4.1.7, не застосовується.
Платник податків може тако ж оскаржити дії службової (по садової) особи контролюючого органу з відмови у прийнятті податкової декларації у суд овому порядку.
При дослідженні матеріалі в справи колегією суддів вст ановлено, що податкова декла рація з податку на додану вар тість за липень 2010 року підпис ана посадовою особою та скрі плена печаткою позивача із з азначенням усіх обов' язков их реквізитів та показників.
Не визнання податкової дек ларацій з податку на додану в артість за липень 2010 року з під став наявних в ній порваних а ркушів, підчищень, помарок, ви правлень, дописок та закресл ювань, колегія суддів вважає протиправним, оскільки апел янтом, на підтвердження свої х доводів, не було надано ні су ду першої інстанції, ні суду а пеляційної інстанції оригін алу звітності.
Частиною 2 ст. 71 КАС України п ередбачено, що в адміністрат ивних справах про протиправн ість рішень, дій чи бездіяльн ості суб'єкта владних повнов ажень обов'язок щодо доказув ання правомірності свого ріш ення, дії чи бездіяльності по кладається на відповідача, я кщо він заперечує проти адмі ністративного позову.
Однак відповідачем не було надано доказів подання пози вачем податкової декларації , заповненої всупереч правил ам, визначених в Порядку запо внення та подання податкової декларації з податку на дода ну вартість, затвердженого н аказом Державної податкової адміністрації України від 30.0 5.1997 року № 166.
Таким чином, позовні вимоги ТОВ «Еліт-Сервіс»в частині в изнання неправомірними дії Д ПІ у Голосіївському районі м . Києва щодо невизнання подан ої ТОВ «Еліт-Сервіс»податков ої декларації за липень 2010 рок у є правомірними та підлягаю ть задоволенню.
Відмовляючи в задоволенні позову в частині зобов' яза ння ДПІ у Голосіївському рай оні м. Києва прийняти та визна ти податкову звітність позив ача, як податкову декларацію з податку на додану вартість за липень 2010 року станом на 10.08.201 0 року суд першої інстанції ви ходив з того, що дані вимоги по суті фактично є вимогами про визнання протиправними дій щодо неприйняття звітності, тобто дублюють розглянуті ви ще позовні вимоги.
З цими висновками суду перш ої інстанції колегія суддів погоджується.
Згідно зі ст. 159 КАС України, с удове рішення повинно бути з аконним і обґрунтованим. Зак онним є рішення, ухвалене суд ом відповідно до норм матері ального права при дотриманні норм процесуального права.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 198 КАС У країни, за наслідками розгля ду апеляційної скарги на пос танову суду першої інстанції суд апеляційної інстанції м ає право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а пос танову суду без змін.
З огляду на викладене, кол егія суддів вважає, що суд пер шої інстанції вірно встанови в фактичні обставини справи, дослідив наявні докази, нада в їм належну оцінку та прийня в законне і обґрунтоване ріш ення, з дотриманням норм мате ріального і процесуального п рава. Доводи апеляційної ска рги висновків суду першої ін станції не спростовують, а то му підстав для його скасуван ня не вбачається.
Керуючись ст. ст. 160, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 21 2, 254 КАС України, суд, -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Дер жавної податкової інспекції у Голосіївському районі м. Ки єва на постанову Окружного а дміністративного суду м. Киє ва від 24 березня 2011 року - за лишити без задоволення.
Постанову Окружного ад міністративного суду м. Києв а від 24 березня 2011 року - зал ишити без змін.
Ухвала набирає законної с или з моменту проголошення т а може бути оскаржена протяг ом двадцяти днів з дня склада ння в повному обсязі, шляхом п одачі касаційної скарги безп осередньо до Вищого адмініст ративного суду України.
Головуючий суддя:
Суддя:
Суддя: Г.Г. Федорова
О.А. Губська
М.В. Данилова
Повний текст ухвали скл адено та підписано - 26.12.11р.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.12.2011 |
Оприлюднено | 19.01.2012 |
Номер документу | 20868462 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Федорова Г. Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні