Постанова
від 27.06.2006 по справі а-18/28
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

А-18/28

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул.Шевченка 16, м.Івано-Франківськ, 76000, тел. 2-57-62

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 червня 2006 р.   Справа № А-18/28   

22 червня 2006 року                                                                            Справа номер А-18/28

За позовом : Державного підприємства „Калуська теплоелектроцентраль” м. Калуш Івано-Франківської області.

До відповідача -1 :Калуської міської ради  вул. Гагаріна, 1 м. Калуш, Івано-Франківської області

До відповідача -2 :Державного комітету України по земельних ресурсах, м. Київ, вул. Народного ополчення, 3.

Суддя  Гриняк Б.П.

При секретарі Бандурі В.С.

Представники :

Від позивача :Качан А.А. ( довіреність №1 від 04.01.2006 року);

Від відповідача -1: не з”явилися;

Від відповідача -2: не з”явилися;

Суть спору : заявлено позов про визнання нечинним рішення Калуської міської ради від 31.10.2000 року №375 „Про затвердження матеріалів грошової оцінки земель м. Калуша”, в частині включення до меж міста території, що використовує позивач.

10.02.2006 року на підставі відповідної ухвали відкрито провадження в адміністративній справі та призначено розгляд справи у попередньому судовому засіданні на 15.03.2006 року. Через  нез'явлення відповідача -1 судове засідання на підставі ухвали від 15.03.2006 року відкладено на 24.03.2006 року. Двадцять четвертого березня 2006 року відповідач -1, з метою більш повного, всебічного і об'єктивного розгляду справи, заявив клопотання про залучення в якості відповідача -2 Державного комітету України по земельних ресурсах, з яким суд, погодився винісши відповідну ухвалу та призначивши розгляд справи на 12.04.2006 року. У зв'язку з залученням відповідача -2  та  для детального з'ясування обставин справи, надання додаткових доказів, суд, за погодженням сторін, на підставі ухвал від 12.04.2006, 30.05.2006 року, 15.06.06 року відкладав розгляд справи до 22.06.2006 року.

          До початку розгляду справи представникам  сторін роз'яснено   їх права та обов'язки, передбачені ст. 49-51 Кодексу адміністративного судочинства України.

          Представникам сторін  роз”яснено  права відводу відповідно до ст. 127 Кодексу адміністративного  судочинства України. Відводу не заявлено.

          Представниками  сторін подано  клопотання про відмову здійснення технічної фіксації судового процесу.   Клопотання приймається судом.

Позивач, обґрунтовує заявлену вимогу,  виходячи із наступного :

- ДП „Калуська ТЕЦ” використовує земельну ділянку, яка знаходиться в промисловій зоні за межами м. Калуша;

-Калуський міський відділ земельних ресурсів безпідставно надав Калуській ОДПІ Довідку про визначення грошової оцінки земельної ділянки від 18.02.2005 року №313, оскільки вона є незаконною через те, що ґрунтується на хибному твердженні про входження земельної ділянки, яку використовує позивач до меж м. Калуша, що призводить до безпідставного завищення земельного податку для позивача, чим порушує його права та охоронювані законом інтереси.

Відповідачі у відзивах на позов проти позову заперечують, посилаючись на необґрунтованість вимог позивача, вказують на те, що промислова зона на території якої знаходиться підприємство позивача знаходиться в межах м. Калуша, а тому його твердження про те, що підприємство знаходиться за межами м. Калуша –є безпідставним.

          Розглянувши матеріали справи, з'ясувавши її фактичні  обставини, об'єктивно оцінивши докази, що  мають юридичне значення для розгляду позовної заяви і вирішення справи по суті, суд, -

ВСТАНОВИВ :

Рішенням Калуської міської ради від 31.10.2000 року №375 „Про затвердження матеріалів грошової оцінки земель м. Калуша” затверджено матеріали грошової оцінки земель Калуської міської ради.

Дане рішення базується на і прийнятті Виконавчим комітетом Івано-Франківської обласної ради народних депутатів рішення від 16.04.1985 року №131, яким встановлено межі м. Калуша та згідно якого територія, яку використовує позивач увійшла до складу меж міста.

Представник позивача в судовому засіданні пояснив , що  відповідачами не враховано :

- вимоги п. 20 ст. 97 Конституції УРСР в редакції 1978 року, згідно якого до компетенції виключно Президії Верховної Ради УРСР відносилося питання встановлення та зміна меж міст і областей.

- вимоги „Положення про порядок вирішення питань адміністративно-територіального устрою УРСР” затвердженого Указом Президії ВР УРСР від 12.03.1981 року, №1654-Х згідно якого до повноважень Президії ВР УРСР належало віднесення населених пунктів до категорії міст республіканського, обласного, районного підпорядкування, встановлення і зміна їх меж, а також зміна їх підпорядкованості, що обов'язково повинно було супроводжуватись прийняттям відповідного указу за поданням виконавчих комітетів відповідних рад.

Позивач стверджує, що прийняття Виконавчим комітетом Івано-Франківської обласної ради народних депутатів рішення від 16.04.1985 року №131, яким встановлено межі м. Калуша та згідно якого територія, яку використовує позивач увійшла до складу меж міста не дозволяє відповідачу стверджувати про дотримання всієї процедури передбаченої діючим на той час законодавством щодо зміни меж м. Калуша, оскільки, відсутній відповідний акт органу законодавчої гілки влади. Тобто, лише після прийняття  постанови ВРУ „Про встановлення  меж міста  Калуша Івано-Франківської області” від 08.04.2005 року №2537-ІV територія, що перебуває у користуванні позивача була включена в межі міста Калуша.

Той факт, що у 1985 році не відбувалась зміна меж м. Калуша підтверджується Рішенням Калуської районної ради від 10 серпня 2001 року № 344-23, яким стверджується, що „… з часу прийняття Указу Президії Верховної Ради УРСР від 20.03.1972 року № 532-VII межі міста Калуша Верховною Радою України не змінювались”.

Відповідно до листа Державного комітету України по земельних ресурсах від 25.04.1997р. № 22-15-13/1034 стосовно законності  рішення виконавчого комітету Івано-Франківської обласної ради народних депутатів № 131 від 16 квітня 1985 року, роз'яснено, що „згідно діючого на той час земельного законодавства межа міста встановлювалась Президією Верховної Ради УРСР”.

Оскільки до 08 квітня 2005 року було відсутнє відповідне рішення Президії Верховної Ради УРСР щодо включення до даних державного земельного кадастру земельної ділянки, на якій знаходиться ДП „Калуська ТЕЦ” в межі міста Калуша, ця земельна ділянка не перейшла до земель, що знаходяться в межах населеного пункту. Калуський міський відділ земельних ресурсів Івано-Франківської області не мав правових підстав до набрання чинності зазначеної Постанови включати земельну ділянку до даних державного земельного кадастру, як таку, що знаходиться в межах населеного пункту міста Калуш.

Відповідачі своїм конституційним правом на захист прав і охоронюваних законом інтересів не скористалися, в судове засідання  22.06.06р.  не з”явився, причини неявки   не повідомив, хоч були належним чином повідомлений про час і місце розгляду справи .

Заперечення відповідачів, зазначених у відзивах, спростовуються  наступним :

згідно рішення Виконавчого комітету Калуської районної ради депутатів трудящих від 31.08.65 р. „Про видачу акта на право користування землею Калуській ТЕЦ”, останній, як підприємству державної форми власності, що виділене із складової частини Калуського хіміко-металургійного комбінату в самостійну одиницю, відведено у постійне користування 155,0 га землі.

Акт на право користування землею, виданий Виконавчим комітетом  Калуської районної ради депутатів трудящих 03.09.1965 року підтверджує факт надання Калуській ТЕЦ у постійне користування 155,0 га землі

В самому ж відзиві відповідач підтверджує обставини, які є підставами для задоволення позову. Так, в абзаці 2 на сторінці 3 відзиву, відповідачем підтверджується, що „земельні ділянки промислової зони, в тому числі, ті якими в даний час користується ДП „Калуська ТЕЦ” … обліковуються в даних державного земельного кадастру та у складі державного реєстру земель за містом Калуш.”       

Неналежність земельної ділянки, на якій знаходиться Калуська ТЕЦ до меж міста Калуша до 08.04.2005р. (до прийняття Верховною Радою України постанови № 2537-ІV) підтверджується ч.2 ст. 83 ЗКУ (на земельній ділянці, на якій знаходиться ТЕЦ відсутні об'єкти комунальної власності) та власне саме подання клопотання Івано-Франківською радою до Верховної Ради про затвердження меж міста тільки 23.09.2004р.

Посилання відповідача -1 про пропуск строку звернення до суду, суд не вважає обґрунтованим з огляду на те, що ДП „Калуська ТЕЦ” дізналось про затвердження незаконної (використані хибні дані –в межі населеного пункту м. Калуша включено ділянку, на якій знаходиться ДП „Калуська ТЕЦ”) тільки 23.02.05 року з акту про результати перевірки № 124/26-2/32014831, тобто позивачем дотримано вимог Кодексу адміністративного судочинства України. Доказів, які б свідчили про проінформованість позивача про грошову оцінку в попередні періоди відповідачем не надано. Крім того, Кодекс адміністративного судочинства України набрав чинності з 01.09.2005 року, тобто після  спірних відносин у даному випадку. Отже, рік протягом якого позивач має право звернутись до адміністративного суду слід рахувати від дня набрання Кодексом адміністративного судочинства України чинності, оскільки закон не має зворотної сили.

За таких обставин , враховуючи вищенаведене, керуючись п. 20 ст. 97 Конституції УРСР в редакції 1978 року, ст. 8,124 Конституції України, Указом Президії ВР УРСР від 12.03.1981 року, №1654-Х6, ст. ст. 17, 18, 19, 89, 104, 162, 171 та п.п. 3, 6 Прикінцевих та перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, ст. 158 Земельного Кодексу України, суд

ПОСТАНОВИВ :

позов задоволити

Поновити строк позовної давності.

Визнати нечинним рішення Калуської міської ради № 375 від 31.10.2000 року про затвердження матеріалів грошової оцінки земель, в межу яких включена територія, що використовує ДП „Калуська ТЕЦ”.

Стягнути з відповідача –Калуської міської ради, вул. Гагаріна, 1 м. Калуш (п/р 33214812800015 в УДК Івано-Франківської області, код 13050200, код ЄДРПОУ 20568961) на користь позивача –ДП «Калуська ТЕЦ», промислова зона, м. Калуш (п/р 26001301670731 в Калуському відділенні Промінвестбанку, МФО 336387) –3,40 грн. судового збору .

          

          Постанова набирає законної сили після строку подання заяви про апеляційне оскарження.

          Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається  протягом десяти днів з дня її проголошення ; апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне  оскарження.

          

          Відповідно до п.1 ст.258 КАС України , за кожним судовим рішенням , яке набрало законної сили  або яке належить виконати негайно , за заявою осіб, на користь яких воно ухвалено, видається  один виконавчий лист.

        Суддя                                                                          Гриняк Б.П.

СудГосподарський суд Івано-Франківської області
Дата ухвалення рішення27.06.2006
Оприлюднено23.08.2007
Номер документу20928
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —а-18/28

Ухвала від 02.10.2007

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бим М.Є.

Постанова від 22.05.2007

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Гриняк Б.П.

Ухвала від 07.08.2006

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Бойко С.В.

Постанова від 27.06.2006

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Гриняк Б.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні