Постанова
від 03.01.2012 по справі 2а-18570/11/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01601 м.Київ, вул. К. Каменєва, 8, корп. 1

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

місто Київ

03 січня 2012 року Справа №2а-18570/11/2670

Окружний адміністратив ний суд міста Києва у складі:

судді: Пісоцької О.В.,

за участю секретаря

судового засідання Бузінської А.В.,

розглянувши у приміщенні суду у місті Києві у порядку п исьмового провадження справ у

за позовною заявою товариства з обмеженою ві дповідальністю «Обрій»ЛТД в особі директора Косюк Вале нтини Дмитрівни

до комунального підприємств а «Київське міське бюро техн ічної інвентаризації права в ласності на об' єкти нерухом ого майна»

про визнання відмови протипра вною та зобов' язання вчинит и певні дії,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «ОБРІЙ»ЛТ Д (далі - ТОВ «ОБРІЙ»ЛТД, пози вач) звернулось до Окружного адміністративного суду міст а Києва з позовною заявою до к омунального підприємства «К иївське міське бюро технічно ї інвентаризації права власн ості на об' єкти нерухомого майна» (далі - КМБТІ, відпові дач), в якій просить визнати пр отиправною відмову відповід ача щодо здійснення реєстрац ії права власності за ТОВ «ОБ РІЙ»ЛТД на нежитлове приміще ння (склад) та зобов' язати КМ БТІ зареєструвати за позивач ем право власності на нежитл ове приміщення (склад), загаль ною площею 81,8м2, що знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Василь ківська, 23/16, літ. Б.

В обґрунтування позову ТОВ «ОБРІЙ»ЛТД посилається на т е, що КМБТІ, відмовляючи у держ авній реєстрації права власн ості на нерухоме майно, переш коджає ТОВ «ОБРІЙ»ЛТД у повн ому об' ємі реалізувати прав о власності на нежитлове при міщення (склад). Позивач зверт ав увагу суду на необґрунтов аність відмови відповідача у державній реєстрації права власності на нерухоме майно, оскільки позивачем подано в сю необхідну для цього докум ентацію.

Відповідач у судові засід ання прибуття повноважного п редставника не забезпечив, т оді як про час, дату та місце р озгляду справи повідомлений належним чином. КМБТІ письмо вих пояснень стосовно заявле них позовних вимог на адресу суду не направлено.

Ухвалою суду від 28 грудня 2011 р оку за клопотанням позивача та враховуючи неприбуття пре дставника відповідача розгл яд справи продовжено у поряд ку письмового провадження.

Дослідивши матеріали спр ави судом встановлено наступ не.

01 червня 1995 року між Представ ництвом Фонду державного май на України у Московському ра йоні м. Києва (далі - Представ ництво Фонду держмайна) та Ор ганізацією орендарів підпри ємства «ОБРІЙ», правонаступн иком якої є ТОВ «ОБРІЙ»ЛТД, ук ладено договір купівлі-прода жу майна цілісного майнового комплексу №11 (далі - договір купівлі-продажу №11).

Відповідно до умов договор у купівлі-продажу №11 Представ ництво Фонду держмайна прода ло, а позивач купив майно «…ці лісного майнового комплексу : орендне підприємство «ОБРІ Й», яке знаходиться в м. Києві по вул. Васильківській, номер 23/16…»(пункт 1).

01 червня 1995 року договір купі влі-продажу №11 засвідчений пр иватним нотаріусом Київсько го нотаріального округу ОС ОБА_1

17 липня 1995 року між Представн ицтвом Фонду держмайна та по зивачем підписано акт прийом у-передачі майна державного підприємства (далі - Акт ), згідно з яким позивач прийн яв майно вартістю 437827000,00крб. (від повідно з актом оцінки майна ), а саме: основні засоби по зал ишковій вартості (375493тис.крб.), « …вартість оборотних засобів …»87806тис.крб.), «…вартість ціліс ного майнового комплексу…»(4 63299тис.крб.), «…вартість майна, щ о належить орендарю…»(25472тис.к рб.), «…вартість майна, що підл ягає приватизації…»(437827тис.кр б.).

Зі змісту додатку №І до Ак ту вбачається, що 17 липня 1995 р оку Представництвом Фонду де ржмайна передано позивачу, в ідповідно до умов договору к упівлі-продажу №11, склад (госп одарську будівлю), площею 76м2, в артістю 230074,00тис.крб.

01 червня 1996 року позивачу пер едано на баланс цілісний май новий комплекс, у тому числі - господарську будівлю (склад) вартістю 230074,00тис.руб., про що св ідчить довідка ТОВ «Обрій»ЛТ Д від 01 червня 1996 року №118.

01 квітня 2004 року між Київсько ю міською радою та позивачем укладено договір оренди зем ельної ділянки, площею 0,0156га, щ о знаходиться за адресою: м. К иїв, вул. Васильківська, 23-а, - з ц ільовим призначенням: експлу атація та обслуговування скл адської будівлі, - згідно з яки м позивач регулярно та вчасн о має сплачувати орендну пла ту у розмірі встановленому д оговором оренди.

08 серпня 2011 року позивачем от римано технічний паспорт на нежитлове приміщення (склад) , загальною площею 81,8м2, що знах одиться за адресою: м. Київ, ву л. Васильківська, 23/16, літ. Б.

09 листопада 2011 року позивач з вернувся із заявою до відпов ідача щодо державної реєстра ції права власності на об' є кт нерухомого майна, що знахо диться за адресою: м. Київ, вул . Васильківська, 23/16 (літера Б), пл ощею 81,8м2.

17 листопада 2011 року листом за №51678 (И-2011) відповідач повідомив позивача про відсутність пі дстав для державної реєстрац ії права власності на вище вк азаний об' єкт нерухомого ма йна. В обґрунтування прийнят ого рішення КМБТІ зазначило, зокрема, що у договорі купівл і-продажу від 01 червня 1995 року н е вказано площу об' єкта нер ухомого майна, що переходить позивачу у власність.

З' ясувавши обставини, на яких ґрунтуються позовні ви моги, оцінивши за правилами, в становленими статтею 86 Кодек су адміністративного судочи нства України, докази, які маю ть значення для розгляду спр ави і вирішення спору, суд дій шов наступних висновків.

Частиною 2 статті 19 Констит уції України передбачено, що органи державної влади та ор гани місцевого самоврядуван ня, їх посадові особи зобов' язані діяти лише на підставі , в межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та законами України.

Відповідно до частини 2 стат ті 71 Кодексу адміністративно го судочинства України в адм іністративних справах про пр отиправність рішень, дій чи б ездіяльності суб'єкта владни х повноважень обов'язок щодо доказування правомірності с вого рішення, дії чи бездіяль ності покладається на відпов ідача, якщо він заперечує про ти адміністративного позову .

Стаття 41 Конституції Україн и встановлює, що кожен має пра во володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власні стю, результатами своєї інте лектуальної, творчої діяльно сті.

У статті 331 Цивільного кодек су України визначено, що, якщо право власності на нерухоме майно відповідно до закону п ідлягає державній реєстраці ї, право власності виникає з м оменту державної реєстрації .

Умови та порядок здійсненн я реєстрації прав на нерухом е майно встановлені Законом України «Про державну реєстр ацію речових прав на майно та їх обмежень»від 01 липня 2004 рок у №1952-ІV (з відповідними змінами та доповненнями на час виник нення спірних правовідносин ; далі - Закон №1952) та Тимчасови м положенням про порядок реє страції прав власності на не рухоме майно, затвердженого Наказом Міністерства юстиці ї України від 07 лютого 2002 року № 7/5 (далі - Тимчасове положення №7/5).

Державна реєстрація речов их прав на нерухоме майно та ї х обмежень (далі - державна реє страція прав) - офіційне визна ння і підтвердження державою фактів виникнення, переходу або припинення речових прав на нерухоме майно та їх обмеж ень, що супроводжується внес енням даних до Державного ре єстру речових прав на нерухо ме майно та їх обмежень (статт я 2 цього ж Закону).

Згідно з частиною 3 статті 17 З акону №1952 державній реєстраці ї підлягають заявлені речові права на нерухоме майно за на явності документів, що підтв ерджують вчинення правочині в щодо таких об'єктів, посвідч ених відповідно до закону, аб о свідчать про наявність інш их, передбачених законом під став. Стаття 4 Закону №1952 пер едбачає обов' язковість дер жавної реєстрації права влас ності та інших речових прав н а нерухоме майно.

Відповідно до частини 1 ст атті 18 Закону №1952 державна реєс трація речових прав на нерух оме майно проводиться на під ставі заяви правоволодільця (правонабувача), сторін (сторо ни) правочину, за яким виникло речове право, або уповноваже них ними (нею) осіб. Частина 4 ці єї ж статті зазначає, що для де ржавної реєстрації виникнен ня, переходу, припинення прав на нерухоме майно до місцево го органу державної реєстрац ії прав разом із заявою про де ржавну реєстрацію прав подаю ться документи про правочини щодо такого об'єкта нерухомо го майна та їх копії або інші д окументи, що свідчать про вст ановлення, зміну чи припинен ня речового права.

Пунктом 1 частини 1 статті 19 З акону №1952 визначено, що дер жавна реєстрація прав провод иться на підставі договорів, укладених у порядку, встанов леному законом, тоді як ча стиною 1 статті 20 цього Закону передбачено, що документи, як і встановлюють виникнення, п рипинення, перехід прав на не рухоме майно і подаються для державної реєстрації прав н а нерухоме майно, повинні від повідати вимогам, встановлен им цим Законом, Цивільним код ексом України та іншими норм ативно-правовими актами.

Крім того, пунктом 1 додатку 1 до Тимчасового положення пр о державну реєстрацію об'єкт ів нерухомого майна та прав в ласності на них в місті Києві , затвердженого Рішенням Киї вської міської ради від 20 черв ня 2002 року №74/74, до переліку прав овстановлюючих документів, с еред інших документів, відне сено договори купівлі-продаж у, міни, дарування, довічного у тримання, угоди про розподіл спадкового майна, посвідчен і державними та приватними н отаріусами.

Судом також враховується, щ о відповідно до пунктів 1 та 6 Т имчасового порядку державно ї реєстрації правочинів, зат вердженого Постановою Кабін ету Міністрів України від 26 тр авня 2004 року за №671 (далі - Поряд ок №671), державна реєстрація пр авочинів проводиться відпов ідно до вимог Цивільного код ексу України 2003 року шляхом вн есення відповідної інформац ії до Державного реєстру пра вочинів одночасно з їх нотар іальним посвідченням. Водноч ас, дії нотаріусів мають вчин ятися відповідно до Закону У країни «Про нотаріат»та Інст рукції «Про порядок вчинення нотаріальних дій нотаріусам и України»(далі - Інструкція ), зокрема, пунктам 30 та 31. Пункт 63 Інструкції встановлює, що кр ім правовстановлюючого доку менту на житловий будинок, са дибу та інше нерухоме майно (з а винятком земельної ділянки ), якщо воно підлягає реєстрац ії, нотаріус вимагає докумен ти, передбачені Наказом Міні стерства юстиції України «Пр о надання витягів з Реєстру п рав власності на нерухоме ма йно та оформлення свідоцтв п ро право власності на нерухо ме майно на спеціальних блан ках», а в сільській місцевост і, де інвентаризація не прове дена, - довідку відповідного о ргану місцевого самоврядува ння з викладенням характерис тики відчужуваного нерухомо го майна.

Приписи Тимчасового полож ення №7/5 визначають, що обов' язковій державній реєстраці ї підлягають право власності та інші речові права на нерух оме майно, розміщені на терит орії України, що належить фіз ичним і юридичним особам, дер жаві в особі органів, уповнов ажених управляти державним м айном, іноземцям та особам бе з громадянства, іноземним юр идичним особам, міжнародним організаціям, іноземним держ авам, а також територіальним громадам в особі органів міс цевого самоврядування.

Згідно з пунктом 2.2 Тимчасов ого положення до заяви про де ржавну реєстрацію прав додаю ться правовстановлюючі доку менти (додаток 2), їх нотаріаль но засвідчені копії, докумен ти, що підтверджують оплату з а проведення державної реєст рації прав та видачу витягу п ро державну реєстрацію прав, а також інші документи, визна чені Положенням.

Водночас, згідно з пунктом 1 додатку 2 Тимчасового положе ння №7/5 до правовстановлюваль них документів, на підставі я ких здійснюється реєстрація права власності на об' єкти нерухомого майна відносятьс я договір, за яким відповідно до законодавства передбачає ться перехід права власності , зокрема: купівлі-продажу , міни, дарування, довічн ого утримання, лізингу тощо.

Матеріалами справи підтве рджено, що ТОВ «Обрій»ЛТД є до бросовісним набувачем права власності на нерухоме майно за договором купівлі-продаж у №11, і, звертаючись до відпові дача з вище вказаною заявою, п одало нотаріально посвідчен ий договір та документи, які б ули підставою його нотаріаль ного посвідчення.

Відповідно до пункту 1 Додат ку 2 Тимчасового положення №7/ 5 серед переліку правовстано влюваних документів є догові р, за яким відповідно до закон одавства передбачається пер ехід права власності, зокрем а купівлі-продажу, міни, дарув ання, довічного утримання, лі зингу, предметом якого є неру хоме майно.

Також, згідно з пунктом 2.1 Тим часового положення, для реєс трації виникнення, існування , припинення прав власності н а нерухоме майно та оформлен ня прав власності на нерухом е майно до БТІ разом із заявою про реєстрацію прав власнос ті подаються правовстановлю ючі документи (додаток 1), їх ко пії (нотаріально засвідчені) , а також інші документи, що ви значені цим Положенням.

Реєстрацію прав власності згідно з пунктом 1.3 Тимчасово го положення N7/5 здійснюють ко мунальні підприємства бюро т ехнічної інвентаризації.

Як встановлено вище та підт верджується матеріалами спр ави, під час звернення позива ча з відповідною заявою до ві дповідача, до останньої дода но нотаріально засвідчений д оговір купівлі-продажу №11.

Наведене визначає, що догов ір купівлі-продажу №11 є підста вою здійснення державної реє страції за ТОВ «Обрій»ЛТД пр ава власності на нежитлове п риміщення (склад), загальною п лощею 81,8 м2, що знаходиться за а дресою: м. Київ, вул. Васильків ська, 23/16, літ. Б.

Водночас, відповідно до час тини 1 статті 15 Закону №1952-ІV (дал і - Закон) державна реєстрац ія прав та їх обтяжень провод иться з урахуванням наступно го: 1) прийняття і перевірка до кументів, що подаються для де ржавної реєстрації прав та ї х обтяжень, реєстрація заяви ; 2) встановлення факту відсутн ості підстав для відмови в де ржавній реєстрації прав та ї х обтяжень, зупинення розгля ду заяви про державну реєстр ацію прав та/або їх обтяжень; 3 ) прийняття рішення про держа вну реєстрацію прав та їх обт яжень, відмову в ній або зупин ення державної реєстрації; 4) внесення змін до Державного реєстру прав; 5) видача свідоцт ва про право власності на нер ухоме майно у випадках встан овлених ст. 18 цього Закону; 6) на дання витягів з Державного р еєстру прав про зареєстрован і права та/або їх обтяження.

У відповідності до законод авства реєстратор БТІ прийма є рішення про державну реєст рацію прав або відмову в ній.

Крім того, пунктом 4 частини 1 статті 24 Закону №1952 визначені підстави для відмови у держа вній реєстрації права, зокре ма: якщо подані документи не в ідповідають вимогам, установ леним цим Законом та іншими н ормативно-правовими актами, або не дають змоги установит и відповідність заявлених пр ав документам, що їх посвідчу ють. З зазначеною вимогою Зак ону узгоджується пункт 3.3. Тим часового положення №7/5, в якій передбачено, що у державній р еєстрації може бути відмовле но, якщо заявлене право не є таким, що підлягає реєстрац ії відповідно до Положення ; об'єкт нерухомого м айна розташований на тери торії, реєстрацію прав власн ості на якій здійснює інше БТ І; із заявою про реєстраці ю прав власності на нерухоме майно звернулась особа, я ка не може бути заявником від повідно до цього Положення ; подані документи не від повідають вимогам, установле ним цим Положенням та іншими актами чинного законодавств а України, або не дають змо ги установити відповідність заявлених прав і поданих док ументів вимогам законодавст ва; заявлене право вже зар еєстроване; не проведе но інвентаризаційних робіт а бо вони проведені не тим БТІ , яке здійснює реєстрацію п рав власності на нерухоме ма йно.

Частини 2 пункту 3.6. Тимчасово го положення №7/5 визначає вимо ги до рішень реєстратора БТІ про державну реєстрацію пра в або про відмову в ній.

Водночас, проаналізувавши вимоги чинного законодавств а стосовно проведення держав ної реєстрації прав на нерух оме майно та встановивши вищ е зазначені обставини, суд ді йшов висновку, що позов ТОВ «О БРІЙ»ЛТД в частині визнання протиправною відмови КМБТІ у реєстрації права власності на нерухоме майно задоволенн ю не підлягає, оскільки викла дені у договорі купівлі-прод ажу №11 положення не висвітлюю ть у повному обсязі умови наб уття певних прав сторонами, з окрема, - в частині зазначення площі об' єкта нерухомого м айна, яке переходить від прод авця у власність покупця.

Разом з тим, враховуючи наяв ність нотаріального посвідч ення вказаної угоди, наявні д окази, загальні положення ре єстрації права власності та принципи набуття останнього , і, оцінюючи вимогу позивача п ро зобов' язання КМБТІ зареє струвати право власності на нежитлове приміщення (склад) , загальною площею 81,8м2, що знах одиться за адресою: м. Київ, ву л. Васильківська, 23/16, літ. Б - су д дійшов висновку про необхі дність зобов' язання КМБТІ в жити заходів щодо державної реєстрації права власності н а нежитлове приміщення (скла д), загальною площею 81,8м2, що зна ходиться за адресою: м. Київ, в ул. Васильківська, 23/16, літ. Б, - у порядку та строки, визначені законом.

Частина решти позовних вим ог ТОВ «Обрій»ЛТД задоволенн ю не підлягає як необґрунтов ана.

На підставі наведеного та к еруючись статтями 7, 9, 11, 69-72, 86, 158-163, 167 Кодексу адміністративного с удочинства України Окружний адміністративний суд міста Києва

ПОСТАНОВИВ:

Позов товариства з обм еженою відповідальністю «ОБ РІЙ»ЛТД задовольнити частко во.

Зобов' язати комунальне п ідприємство «Київське міськ е бюро технічної інвентариза ції та реєстрації права влас ності на об' єкти нерухомого майна»вжити заходів щодо де ржавної реєстрації за товари ством з обмеженою відповідал ьністю «ОБРІЙ»ЛТД (03040 м. Київ, в ул. Васильківська, буд. №32/16; код за ЄДРПОУ 21496548) права власності на об'єкт нерухомого майна - н ежитлове приміщення (склад), з агальною площею 81,8м2, що знаход иться за адресою: м. Київ, вул. В асильківська, 23/16, літ. Б, - у поря дку та строки, визначені зако ном.

У частині решти позову у зад оволенні відмовити.

Постанова набирає законно ї сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного с удочинства України.

Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції за правилами, встановл еними статтями 185-187 Кодексу адм іністративного судочинства України.

Суддя (підпис) О.В. Пісоцька

З оригіналом згідно.

Суддя О.В. Пісоцька

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення03.01.2012
Оприлюднено23.01.2012
Номер документу20963679
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-18570/11/2670

Ухвала від 28.12.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Пісоцька О.В.

Ухвала від 14.12.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Пісоцька О.В.

Ухвала від 15.10.2012

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Степанюк А.Г.

Постанова від 03.01.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Пісоцька О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні