КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 2а-13223/09/2670 Головуючий у 1-й ін станції: Головань О.В.
Суддя-доповідач: Собків Я.М.
У Х В А Л А
Іменем України
"06" грудня 2011 р. м. Київ
Київський апеляційний а дміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого - судді : Собківа Я.М .,
судд ів: Сорочка Є.О., Борисюк Л.П.,
при секре тарі: Колісник К.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляцій ну скаргу Державної податков ої інспекції у Голосіївськом у районі м. Києва на постанов у Окружного адміністративно го суду м. Києва від 25 серпня 2010 р оку у справі за адміністрати вним позовом Державної подат кової інспекції у Голосіївсь кому районі м. Києва до Держав ного реєстратора відділу дер жавної реєстрації Голосіївс ької районної у м. Києві держа вної адміністрації, виконавч ого комітету Червонозаводсь кої районної ради м. Харкова, т ретя особа: Відкрите акціоне рне товариство «Харківтран секспедиція»про визнання не дійсним запису про внесення змін до відомостей про юриди чну особу від 11.10.1993 р. № 148010700090003284, -
ВСТАНОВИВ:
У жовтні 2009 року Державна податкова інспекція у Голос іївському районі м. Києва (дал і - позивач) звернулася до Ок ружного адміністративного с уду м. Києва із адміністратив ним позовом до Державного ре єстратора відділу державної реєстрації Голосіївської ра йонної у м. Києві державної ад міністрації, виконавчого ком ітету Червонозаводської рай онної ради м. Харкова, третя ос оба: Відкрите акціонерне тов ариство «Харківтрансекспед иція», в якому, з урахуванням п оданих позивачем уточнень, п росила:
- визнати такою, що не відпов ідає чинному законодавству п роведену відповідачами пере реєстрацію ВАТ «Харківтранс експедиція»та внесення про ц е відповідного запису до Дер жавного реєстратора відділу державної реєстрації Голосі ївської районної у м. Києві де ржавної адміністрації та Де ржавної податкової інспекці ї у Голосіївському районі м. К иєва, у зв' язку із внесенням ВАТ «Харківтрансекспедиція » завідомо неправдивих відом остей про юридичну особу;
- зобов' язати Державного р еєстратора відділу державно ї реєстрації Голосіївської р айонної у м. Києві державної а дміністрації повернути реєс траційну справу ВАТ «Харківт рансекспедиція»до виконавч ого комітету Червонозаводсь кої районної ради м. Харкова т а зняти зазначене підприємст во з реєстраційного обліку в Голосіївському районі міста Києва;
- зобов' язати виконавчий к омітет Червонозаводської ра йонної ради м. Харкова понови ти на обліку ВАТ «Харківтран секспедиція»за адресою: м. Ха рків, вул. Закузнечна, 24.
Постановою Окружного адмі ністративного суду м. Києва в ід 25 серпня 2010 року в задоволен ні позову Державної податков ої інспекції у Голосіївськом у районі м. Києва відмовлено.
Позивач не погоджуючись з п рийнятим рішенням суду зверн увся з апеляційною скаргою, в якій зазначає, що оскаржуван а постанова суду не відповід ає вимогам матеріального та процесуального права, а саме , судом першої інстанції непо вно з' ясовано та не доведен о обставини, що мають значенн я для справи, висновки суду пе ршої інстанції не відповідаю ть обставинам справи, в зв' я зку з чим просить скасувати п останову Окружного адмініст ративного суду м. Києва від 25 с ерпня 2010 року та прийняти нове рішення, яким задовольнити й ого позов в повному обсязі.
Заслухавши в судовому засі данні суддю-доповідача, пояс нення учасників процесу, які з' явилися до суду апеляцій ної інстанції, перевіривши м атеріали справи та доводи ап еляційної скарги, колегія су ддів вважає, що апеляційна ск арга не підлягає задоволе нню з наступних підстав.
Відповідно до ч. 1 ст. 200 КАС Укр аїни суд апеляційної інстанц ії залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, я кщо визнає, що суд першої інст анції правильно встановив об ставини справи та ухвалив су дове рішення з додержанням н орм матеріального та процес уального права.
Згідно ч. 3 ст. 2 КАС України, у с правах щодо оскарження рішен ь, дій чи бездіяльності суб' єктів владних повноважень ад міністративні суди перевіря ють чи прийняті (вчинені) вони : на підставі, у межах повноваж ень та у спосіб, що передбачен і Конституцією та законами У країни; з використанням повн оваження з метою, з якою це пов новаження надано; обґрунтова но, тобто з урахуванням усіх о бставин, що мають значення дл я прийняття рішення; безстор онньо (неупереджено); добросо вісно; розсудливо; з дотриман ням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправ едливій дискримінації; пропо рційно, зокрема з дотримання м необхідного балансу між бу дь-якими несприятливими насл ідками для прав, свобод та інт ересів особи і цілями, на дося гнення яких спрямоване це рі шення (дія); з урахуванням прав а особи на участь у процесі пр ийняття рішення; своєчасно, т обто протягом розумного стро ку.
Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, 11.10.1993 виконав чим комітетом Червонозаводс ької районної ради м. Харкова зареєстровано Відкрите акці онерне товариство «Харківтр ансекспедиція»та присвоєно ідентифікаційний код суб'єк та підприємницької діяльнос ті в Єдиному державному реєс трі юридичних осіб та фізичн их осіб-підприємців - 03113012, юриди чна адреса: м. Харків, вул. Заку знечна, 24.
Згідно витягу з протоколу з агальних зборів акціонерів В АТ «Харківтрансекспедиція» 15.12.2008 прийнято рішення про змін у місцезнаходження товарист ва, а саме: на адресу м. Київ, вул . Васильківська, оф. 30-КЛУБ оф. 1, 2 03 у зв'язку з виробничою необх ідністю.
На підставі поданого пакет у документів державним реєст ратором Голосіївської район ної у м. Києві державної адмін істрації вчинено реєстрацій ну дію - внесено до Єдиного дер жавного реєстру юридичних ос іб та фізичних осіб-підприєм ців інформацію про взяття 30.12.20 08 на облік у Голосіївській РДА у м. Києві вказаної юридичної особи, а також видано нове сві доцтво про державну реєстрац ію юридичної особи серії А01 №0 89664 від 17.12.2008.
19.01.2009 за №146502 ВАТ «Харківтрансе кспедиція»було прийнято на о блік платника податків до ДП І у Голосіївському районі м. К иєва.
22.07.2009 співробітниками ГВПМ ДП І у Голосіївському районі м. К иєва здійснено виїзд за юрид ичною адресою відповідача та встановлено відсутність так ого платника податків за міс цезнаходженням, про що склад ено відповідний акт.
З 19.01.2009 ВАТ «Харківтрансекспе диція»жодного разу не подава лися документи податкової зв ітності; відсутність відпові дача за місцезнаходженням ун еможливлює здійснювати пере вірку господарської діяльно сті товариства.
На підставі вказаних факті в позивач дійшов висновку пр о те, що дії повноважних осіб В АТ «Харківтрансекспедиція» свідчать про навмисне ухилен ня від контролю та відповіда льності товариства перед де ржавними органами.
Інформація про відсутніст ь юридичної особи за місцезн аходженням підтверджується наявністю відповідного запи су в Єдиному державному реєс трі юридичних осіб та фізичн их осіб-підприємців.
Враховуючи, що адреса по вул . Васильківській, оф. 30 є адресо ю масової реєстрації згідно даних ДПА України, позивач вв ажає, що товариство, вносячи і нформацію про зміну місцезна ходження, подало заяву про вн есення до Єдиного державного реєстру завідомо неправдиво ї інформації з метою унеможл ивлення контролюючих органі в здійснювати контроль за ді яльністю підприємства.
Даючи правову оцінку обст авинам вказаної справи, коле гія суддів зважає на наступн е.
Відповідно до ст. 2 Закону У країни «Про державну реєстра цію юридичних осіб та фізичн их осіб-підприємців»від 15.05.2003 № 755-IV (далі по тексту ухвали - в р едакції, чинній на момент вин икнення спірних правовіднос ин) (далі - Закон № 755-IV), відносин и, які виникають у сфері держа вної реєстрації юридичних ос іб та фізичних осіб - підприєм ців, регулюються Конституціє ю України, цим Законом та норм ативно-правовими актами, при йнятими відповідно до цього Закону.
Дія цього Закону поширюєть ся на державну реєстрацію вс іх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової ф орми, форми власності та підп орядкування, а також фізични х осіб - підприємців.
Тобто, Закон № 755-IV є спеціальн им нормативно-правовим актом , що прийнятий з метою регулюв ання правовідносин, які вини кають у сфері державної реєс трації юридичних осіб та фіз ичних осіб-підприємців, у том у числі й порядку та підстав п рипинення державної реєстра ції підприємницької діяльно сті суб' єкта господарюванн я.
Відповідно до частини 1 стат ті 17 Закону України «Про держа вну реєстрацію юридичних осі б та фізичних осіб - підприє мців», відомості про юридичн у особу або фізичну особу - під приємця включаються до Єдино го державного реєстру шляхом внесення записів на підстав і відомостей з відповідних р еєстраційних карток та відом остей, що надаються юридични ми особами державному реєстр атору за місцезнаходженням р еєстраційної справи згідно і з законодавством України.
Згідно зі статтею 29 цього За кону для проведення державно ї реєстрації змін до установ чих документів юридична особ а повинна подати (надіслати р екомендованим листом з описо м вкладення) такі документи: з аповнену реєстраційну картк у на проведення державної ре єстрації змін до установчих документів юридичної особи; примірник оригіналу або нота ріально засвідчену копію ріш ення про внесення змін до уст ановчих документів. Документ , що підтверджує правомочніс ть прийняття рішення про вне сення змін до установчих док ументів;оригінали установчи х документів юридичної особи з відміткою про їх державну р еєстрацію з усіма змінами, чи нними на дату подачі докумен тів, або копія опублікованог о в спеціалізованому друкова ному засобі масової інформац ії повідомлення про втрату в сіх або частини зазначених о ригіналів установчих докуме нтів;два примірники змін до у становчих документів юридич ної особи у вигляді окремих д одатків або два примірники у становчих документів у новій редакції; документ, що підтве рджує внесення реєстраційно го збору за проведення держа вної реєстрації змін до уста новчих документів.
Державний реєстратор не пі зніше наступного робочого дн я з дати проведення державно ї реєстрації змін до установ чих документів юридичної осо би повинен видати (надіслати рекомендованим листом з опи сом вкладення) заявнику один примірник оригіналу установ чих документів у старій реда кції з відмітками державного реєстратора про проведення державної реєстрації змін до установчих документів та в т ой же день передати відповід ним органам статистики, держ авної податкової служби, Пен сійного фонду України відомо сті з реєстраційної картки н а проведення державної реєст рації змін до установчих док ументів юридичної особи із з азначенням номера та дати вн есення відповідного запису д о Єдиного державного реєстру .
Доказів щодо недотримання державним реєстратором вище вказаних вимог закону позива ч ні суду першої інстанції, ні апеляційному суду не надав.
Тому з урахуванням викладе ного, колегія суддів приходи ть до висновку, що проводячи д ержавну реєстрацію змін до у становчих документів юридич ної особи, відповідач діяв на підставі, у межах повноважен ь та у спосіб, що передбачені з аконодавством.
Статтею 31 Закону України «П ро державну реєстрацію юриди чних осіб та фізичних осіб-пі дприємців»передбачені підс тави для скасування державно ї реєстрації змін до установ чих документів, а саме: постан овлення судового рішення щод о скасування рішення засновн иків (учасників) юридичної ос оби або уповноваженого ними органу про внесення змін до у становчих документів юридич ної особи, або про визнання по вністю або частково недійсни ми змін до установчих докуме нтів юридичної особи суд у де нь набрання законної сили су довим рішенням надсилає його державному реєстратору для внесення запису про судове р ішення щодо скасування держа вної реєстрації змін до уста новчих документів юридичної особи.
Однак, позивач не вказав у п озовній заяві підстав для ск асування державної реєстрац ії змін до установчих докуме нтів ВАТ «Харківтрансекспед иція», визначених статтею 31 на званого Закону.
Крім того, у відповності до статті 71 КАС України щодо обов ' язку доведення обставин, н а яких ґрунтуються позовні в имоги, позивач не надав копію судового рішення про скасув ання рішення засновників (уч асників) ВАТ «Харківтрансекс педиція»про внесення змін до її установчих документів, а т ому колегія суддів погоджуєт ься з висновком суду про відс утність підстав для задоволе ння позову.
Згідно зі ст. 159 КАС України, с удове рішення повинно бути з аконним і обґрунтованим. Зак онним є рішення, ухвалене суд ом відповідно до норм матері ального права при дотриманні норм процесуального права.
З підстав вищенаведеного, к олегія суддів дійшла висновк у, що суд першої інстанції вір но встановив фактичні обстав ини справи, дослідив наявні д окази, надав їм належну оцінк у та прийняв законне і обґрун товане рішення, з дотримання м норм матеріального і проце суального права, а тому підст ав для його скасування не вба чається.
Відповідно до п.1 ч.1 ст.198 КАС У країни, за наслідками розгля ду апеляційної скарги на пос танову суду першої інстанції суд апеляційної інстанції м ає право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а пос танову суду без змін.
Керуючись ст. ст. 195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 25 4 КАС України, суд, -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Державної податкової інспе кції у Голосіївському районі м. Києва - залишити без задо волення.
Постанову Окружного адм іністративного суду м. Києва від 25 серпня 2010 року - залиш ити без змін.
Ухвала набирає законної с или з моменту проголошення т а може бути оскаржена протяг ом двадцяти днів з дня склада ння в повному обсязі, шляхом п одачі касаційної скарги безп осередньо до Вищого адмініст ративного суду України.
Головуючий суддя
суддя
суддя
Я.М. Собків
Є.О. Сорочко
Л.П. Борисюк
Повний текст ухвали складе но та підписано - 12.12.11 р.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.12.2011 |
Оприлюднено | 23.01.2012 |
Номер документу | 20966164 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Собків Я.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні