Ухвала
від 23.07.2015 по справі 2а-13223/09/2670
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

cpg1251

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

23 липня 2015 року м. Київ К/9991/1458/12

Вищий адміністративний суд України у складі колегії суддів:

Карася О.В. (головуючого), Маринчак Н.Є., Рибченка А.О.,

розглянувши у попередньому судовому засіданні касаційну скаргу Державної податкової інспекції у Голосіївському районі м. Києва на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 25.08.2010 та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 06.12.2011 по справі № 2а-13223/09/2670

за позовом Державної податкової інспекції у Голосіївському районі м. Києва

до Державного реєстратора відділу державної реєстрації Голосіївської районної у м. Києві державної адміністрації

до Виконавчого комітету Червонозаводської районної ради м. Харкова

третя особа Відкрите акціонерне товариство "Харківтрансекспедиція"

про визнання недійсним запису про внесення змін до відомостей про юридичну особу, -

В С Т А Н О В И В:

Державна податкова інспекція звернулась до суду із позовною заявою, з урахування уточнень, про визнання недійсним запису про внесення змін до відомостей про юридичну особу ВАТ "Харківтрансекспедиція" у зв'язку з наданням завідомо неправдивих відомостей (місцезнаходження), зобов'язання повернути реєстраційну справу юридичної особи до виконавчого комітету Червонозаводської районної ради м. Харкова, зняття Товариства з обліку в Голосіївському районі м. Києва та поновити Товариство на обліку в м. Харкові.

Постановою суду першої інстанції, залишеною без змін ухвалою апеляційного суду, в задоволенні позову відмовлено.

Не погодившись із судовими рішеннями, позивач до Вищого адміністративного суду України подав касаційну скаргу, де посилаючись на порушення судами норм матеріального та процесуального права, просить зазначені судові рішення скасувати та прийняти нове рішення, яким позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши доповідь судді, перевіривши повноту встановлених обставин справи та правильність їх юридичної оцінки судами, Вищий адміністративний суд України не вбачає підстав для задоволення касаційної скарги.

Як вбачається з матеріалів справи ВАТ "Харківтрансекспедиція" зареєстровано як суб'єкт господарювання виконавчим комітетом Червонозаводської районної ради м.Харкова 11.10.1993, юридична адреса: м.Харків, вул. Закузнечна, 24.

Згідно витягу з протоколу загальних зборів акціонерів ВАТ "Харківтрансекспедиція" 15.12.08 у зв'язку з виробничою необхідністю прийнято рішення про зміну місцезнаходження Товариства, а саме: м. Київ, вул. Васильківська, оф. 30-КЛУБ оф. 1, 203.

На підставі поданого пакету документів державним реєстратором Голосіївської районної у м. Києві державної адміністрації вчинено реєстраційну дію - внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців інформацію про взяття 30.12.2008 Товариства на облік у Голосіївській районній державній адміністраціїї у м. Києві та видано нове свідоцтво про державну реєстрацію вказаної юридичної особи серії А01 №089664 від 17.12.2008.

Державною податковою інспекцією у Голосіївському районі м. Києва 19.01.2009 Товариство було взято на облік як платник податків.

Також судами встановлено, що Товариство до контролюючого органу не звітує, а 22.07.2009 співробітниками ГВПМ ДПІ у Голосіївському районі м. Києва здійснено виїзд за юридичною адресою Товариства та встановлено його відсутність за місцезнаходженням, про що було складено відповідний акт.

На підставі зазначеного, а також, враховуючи, що адреса по вул.Васильківській, оф. 30 м Києва є адресою масової реєстрації (згідно даних ДПА України), контролюючий орган дійшов висновку, що Товариство при поданні заяви про внесення змін до Єдиного державного реєстру щодо місцезнаходження надало завідомо неправдиву інформацію, яка унеможливлює здійснення контролю за діяльністю підприємства.

Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 17 Кодексу адміністративного судочинства України компетенція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених законом.

Згідно з ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові та службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно зі ст. 29 Закону № 755-IV для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; примірник оригіналу або нотаріально засвідчену копію рішення про внесення змін до установчих документів. Документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів;оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або копія опублікованого в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів;два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції; документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів.

Порядок проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичних осіб визначений Законом № 755-IV та включає, зокрема: перевірку комплектності документів, які подаються державному реєстратору для проведення змін до установчих документів, повноти відомостей, що вказані в реєстраційній картці, та перевірку документів, які подаються державному реєстратору, на відсутність підстав для залишення без розгляду документів, які подані для проведення відповідних замін.

За відсутності підстав для залишення без розгляду документів, які подані для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи державний реєстратор повинен внести до реєстраційної картки на проведення державної реєстрації юридичної особи ідентифікаційний код заявника відповідно до вимог Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України та внести до Єдиного державного реєстру запис про проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи на підставі відомостей реєстраційної картки (ч. 3 ст. 25, ч. 13 ст. 29 цього ж Закону).

Статтею 31 Закону № 755-IV передбачені підстави для скасування державної реєстрації змін до установчих документів, а саме: постановлення судового рішення щодо скасування рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи, або про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи суд у день набрання законної сили судовим рішенням надсилає його державному реєстратору для внесення запису про судове рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи.

Підстава позову - це фактичні обставини, на яких ґрунтується вимога позивача.

Як вбачається з матеріалів справи, податковий орган як на підставу позовних вимог посилається на внесення до Єдиного державного реєстру завідомо неправдивої інформації з метою унеможливлення контролюючих органів здійснювати контроль за діяльністю підприємства, проте, вказана обставина не є підставою визнання недійсним проведеного запису та не передбачена нормами Закону № 755-IV.

Крім того, судами під час розгляду справи не було встановлено порушень закону при здійсненні державної реєстрації змін до установчих документів Товариства. Належні та допустимі докази позивачем надано не було.

За таких обставин рішення судів попередніх інстанцій про відмову у задоволенні позовних вимог Державної податкової інспекції є правомірним та обґрунтованим, відповідає приписам чинного законодавства, а доводи касаційної скарги визнаються непереконливими.

Керуючись ст. ст. 160, 167, 210 - 231 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

У Х В А Л И В:

Касаційну скаргу Державної податкової інспекції у Голосіївському районі м. Києва відхилити.

Постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 25.08.2010 та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 06.12.2011 по справі № 2а-13223/09/2670 залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення і оскарженню не підлягає, крім як з підстав, у строк та в порядку, визначеними ст. ст. 237-239 1 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий О.В. Карась

Судді Н.Є. Маринчак

А.О. Рибченко

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення23.07.2015
Оприлюднено03.08.2015
Номер документу47776310
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-13223/09/2670

Ухвала від 07.04.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Головань О.В.

Ухвала від 23.07.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Карась О.В.

Ухвала від 17.07.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Карась О.В.

Ухвала від 06.12.2011

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Собків Я.М.

Постанова від 25.08.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Головань О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні