Постанова
від 13.09.2010 по справі 2а-10449/10/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИ ВНИЙ СУД міста КИЄВА

01001, м. Київ, вул. Десятинна, 4/6, тел. 278-43-43

П О С Т А Н О В А

Іменем України

м. Київ

13 вересня 2010 року 14:37 год. № 2а-10449/10/2670

Окружний адміністрати вний суд міста Києва у складі судді Костенка Д.А.,

при секретарі судового з асідання Білову М.В.,

за участю представників ст орін: від позивача: Дем чик О.І., від відповідача: П іскуна І.О.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом При ватного підприємства "Союзав тоцентр" (далі - ПП "Союзавто центр") до Державної податков ої інспекції у Голосіївськом у районі м. Києва (далі - ДПІ) п ро скасування Акта про ан улювання реєстрації плат-ник а податку на додану вартість від 29 квітня 2010 року № 500/15-238,

в с т а н о в и в:

У липні 2010 року ПП "Союзав тоцентр" звернулося до Окруж ного адміністративного суду міста Києва із адміністрати вним позовом до ДПІ, у якому пр осить скасувати Акт від 29 квітня 2010 року № 500/15-238 про анулюв ання реєстрації платника под атку на додану вартість.

На обґрунтування позовни х вимог, позивач зазначив про те, що оскаржуваний акт прийн ятий ДПІ безпідставно та всу переч пп. "в" п. 9.8 ст. 9 Закону Укра їни від 3 квітня 1997 року № 168/97-ВР "П ро податок на додану вартіст ь" (далі - Закон № 168/97-ВР), оскіль ки перелік підстав для анулю -вання реєстрації платника п одатку на додану вартість (да лі - ПДВ), визначений п. 9.8 вказ аної статті, є вичерпним і роз ширеному тлумаченню не підля гає, тому не декларування під приємством податкових зобов 'язань не є підставою саме для такого анулювання.

Відповідач надав письмові заперечення, у яких зазначив , що пп. "в" п. 9.8 ст. 9 Закону № 168/97-ВР п ередбачає можливість анулюв ання реєстрації з будь-яких і нших причин, за ініціативою п одаткового органу. Оскаржува ний акт прийнято, оскільки вс тановлено заниження позивач ем подат-кового зобов'язання , як передбачено п. 3 розпорядж ення Кабінету Міністрів Укра їни від 9 вересня 2009 року № 1120-р "Д еякі питання адмініструванн я ПДВ" (далі - Розпорядження КМ № 1120-р).

Під час судового розгляду п редставник позивача підтрим ала позовні вимоги, посилаюч ись на обставини, зазначені у позовній заяві. Пояснила, що н а підставі Розпорядження КМ № 1120-р відповідач мав був вжити заходів для анулювання реєс трації платника ПДВ, але викл ючно з підстав, визначених у З аконі № 168/97-ВР. На думку предста вника позивача, відповідач п омилково тлумачить положенн я пп. "в" п. 9.8 ст. 9 Закону № 168/97-ВР та поширює його зміст на обстав ини, які цим підпунктом не пер едбачені.

Представник відповідача н е визнав позовних вимог. Прос ив відмовити у задоволенні п озову, посилаючись на обстав ини, зазначені у письмових за переченнях.

Розглянувши матеріали спр ави та заслухавши представни ків сторін, суд встановив нас тупне.

ПП "Союзавтоцентр" зареєстр овано 3 жовтня 2000 року Голосіїв ською районною у м. Києві держ авною адміністрацією, іденти фікаційний код 31109555, та внесено до Єдиного державного реєст ру підприємств та організаці й України про що свідчать Сві доцтво про державну реєстрац ію юридичної особи Серія А01 № 370903 (а.с. 8), Довідка АБ № 230118 від 24 лип ня 2009 року (а.с. 9).

Згідно із Довідкою про взят тя на облік платника податкі в (Форми № 4-ОПП) від 30 липня 2009 рок у № 60617/10/29-218 (а.с. 22) ПП "Союзавтоцент р" взято на облік в органах под аткової служби з 16 жовтня 2000 ро ку за № 4241, на дату видачі довід ки перебуває на обліку у ДПІ.

ПП "Союзавтоцентр" зареєстр овано платником ПДВ 8 липня 2008 р оку, індивідуальний податков ий номер 311095526505, що підтверджуєт ься Свідоцтвом № 100240204 НБ № 338317, ви даним ДПІ (а.с. 10).

Відповідно до Довідки неви їзної камеральної перевірки від 29 квітня 2010 року № 597-15-236 (а.с. 19) з гідно автоматизованої бази с півставлення податкових зоб ов'язань та податкового кред иту в розрізі контрагентів в становлено заниження податк ових зобов'язань у сумі 15216859,91 гр н.

У зв'язку із виписуванням пл атником податкових накладни х, згідно з якими не задекларо вано (не сплачено) податкові з обов'язання, що зафіксовано у Довідці від 29 квітня 2010 року № 5 97, та відповідно до пп. "в" п. 9.8 ст. 9 Закону № 168/97-ВР комісією виріш ено анулювати реєстрацію пла т-ника ПДВ - ПП "Союзавтоцент р" з 29 квітня 2010 року, про що скла дено Акт № 500/15-238 (Форма № 6-ПДВ ), затверджений першим заступ ником начальника ДПІ 29 квітня 2010 року (а.с 7, 20, 21).

Спірні правовідносини сто суються правомірності анулю вання відповідачем реєстрац ії позивача платником ПДВ та прийнятого Акта і регулю ються Законом № 168/97-ВР, Положен ням про реєстрацію платників податку на додану вартість, з атвердженим наказом Державн ої податкової адміністрації України від 1 березня 2000 року № 79, зареєстрованим в Міністер стві юстиції України 3 квітня 2000 року за № 208/4429 (далі - Положен ня).

Пунктом 9.8 ст. 9 Закону № 168/97-ВР в изначено вичерпний перелік п ідстав анулювання реєстраці ї осіб як платників ПДВ.

Згідно із пп. "в" вказаного п ункту (у редакції, чинній на мо мент прийняття Акта) реєс трація осіб як платників ПДВ діє до дати її анулювання, яка відбувається у випадку, якщо особа, зареєст-рована як плат ник податку, реєструється як платник єдиного податку або стає суб'єктом інших спрощен их систем оподаткування, які визначають особливий порядо к нарахування чи сплати ПДВ, в ідмінний від тих, що встановл ені цим Законом, чи звільняют ь таку особу від сплати цього податку за рішенням суду або з будь-яких інших причин.

За змістом цієї норми підст авами для анулювання реєстра ції платника ПДВ можуть бути випадки, якщо особа, зареєстр ована як платник податку:

І) реєструється як платник єдиного податку;

ІІ) стає суб'єктом інших спр ощених систем оподаткування , які:

1) визначають особливий по рядок нарахування чи сплати ПДВ, відмінний від тих, що вста новлені цим Законом;

2) звільняють таку особу від сплати цього податку:

а) за рішенням суду;

б) з будь-яких інших причин.

Таким чином, передбачені пп. "в" п. 9.8 ст. 9 Закону № 168/97-ВР випа дки, за настанням яких реєстр ацію платника ПДВ може бути а нульовано, стосуються його з вільнення від сплати ПДВ. При цьому словосполучення "аб о з будь-яких інших причин" слід розуміти в контексті об ставин, визначених цим підпу нктом, адже воно (словосполуч ення) не має абсолютного хара ктеру, а стосується виключно будь-яких інших причин (крім р ішення суду), коли особа, зареє стрована як платник ПДВ, звіл ьняється від його сплати. Тоб то мова йде про інші законні (п равомірні) підстави звільнен ня від сплати ПДВ, а не про інш і підстави анулювання реєстр ації платника ПДВ.

Порядок анулювання реєстр ації платників ПДВ визначено Положенням.

У відповідності із пп. 25.2.1 Пол оження органи державної пода ткової служби здійснюють пос тійний моніторинг платників ПДВ, які включені до Реєстру, та приймають рішення про ану лювання реєстрації відповід них платників ПДВ у разі існу вання підстав, визначених у п п.пп. "б" - "ґ" п. 25 цього Положення.

Як передбачається положен нями цього підпункту, рішенн я про анулювання реєстрації платника ПДВ з підстави, вста новленої пп. "в" п. 9.8 ст. 9 Закону № 168/97-ВР, можуть бути прийняті за наявності відповідних підтв ердних документів (відомосте й):

- Свідоцтва або ко рінця Свідоцтва про право сп лати єдиного податку суб'єкт ом малого підприємництва - юр идичною особою за ставкою єд иного податку 10 відсотків чи д окумента про застосування ін ших спрощених систем оподатк ування, які визначають особл ивий порядок нарахування чи сплати ПДВ, відмінний від тих , що встановлені Законом № 168/97-В Р;

- судового рішення про анулювання податкової р еєстрації чи Свідоцтва, про з вільнення від сплати ПДВ;

- документа, який св ідчить, що згідно з відповідн им законодавчим актом особа, яка зареєстрована як платни к ПДВ, звільняється від сплат и цього податку, не є платнико м податку або не має права на з береження статусу платника п одатку;

- інформації ор ганів реєстрації актів цивіл ьного стану, повідомлення де ржавного реєстратора або від омостей з Єдиного державного реєстру щодо смерті фізично ї особи - підприємця;

- судового рішення про оголошення фізичної осо би - підприємця померлою, про в изнання фізичної особи - підп риємця безвісно відсутньою, про визнання фізичної особи - підприємця недієздатною аб о обмеження її цивільної діє здатності, або інформації що до такого рішення органів ре єстрації актів цивільного ст ану, повідомлення державного реєстратора або відомостей з Єдиного державного реєстру ;

- Свідоцтва або кор інця Свідоцтва, яким підтвер джується закінчення терміну дії Свідоцтва;

- документа, яки й підтверджує закінчення стр оку, на який було створено пла тника податку, укладено дого вір про спільну діяльність, у году про розподіл продукції.

Системний аналіз наведен их положень чинного законода вства, дає суду підстави для в иснов-ку, що заниження платни ком ПДВ податкових зобов'яза нь чи виписування податкових накладних, згідно з якими не з адекларовано (не сплачено) по даткові зобов'язання, у конте ксті пп. "в" п. 9.8 ст. 9 Закону № 168/97-ВР не є підставою для звільненн я від сплати ПДВ, а тому не є пі дставою для анулювання реєст рації платника ПДВ. Водночас довідка від 29 квітня 2010 року № 5 97-15-236, на яку зроблено посилання у Акті № 500/15-238, не віднесена Положенням до підтвердних д окументів (відо-мостей) для ан улювання реєстрації з підста ви, встановленої пп. "в" п. 9.8 ст. 9 З акону № 168/97-ВР.

Відповідно до п. 3 Розпорядж ення КМ № 1120-р, чинного на момен т прийняття оскаржу-ваного Акта, органи державної под аткової служби в разі встано влення факту виписування под ат-кових накладних, згідно з я кими платник ПДВ - постачальн ик товарів (робіт, послуг) не з адекларував податкові зобов 'язання, мають право вжити зах одів для анулювання реєстрац ії такого платника відповідн о до Закону № 168/97-ВР.

Однак, зазначений норматив ний акт мав розпорядчий хара ктер, а п. 3 лише спрямовував по даткові органи на вжиття від повідних заходів для анулюва ння реєстрації платника ПДВ, але у відповідності із Закон ом № 168/97-ВР. Оскільки Розпорядж ення КМ № 1120-р мало підзаконний характер та не визначало під став для анулювання реєстрац ії платника ПДВ, суд не прийма є доводів відповідача про пр авомірність Акта від 29 кв ітня 2010 року № 500/15-238, позаяк підст ави анулювання реєстрації пл атника ПДВ визначені виключн о Законом № 168/97-ВР.

Згідно із пп. 25.2.2 Положення рі шення про анулювання реєстра ції платника ПДВ за ініціати вою податкового органу оформ ляється актом про анулювання реєстрації платника ПДВ за ф ормою N 6-ПДВ (додаток 5). Дата зат вердження акта про анулюванн я реєстрації платника ПДВ ув ажається днем прийняття тако го рішення.

Підпунктом 25.4 Положення пер едбачено, що рішення про анул ювання реєстрації платника П ДВ за ініціативою органу дер жавної податкової служби мож е бути оскаржене відповідно до чинного законодавства.

Враховуючи вищевикладене, зважаючи на приписи ч. 2 ст. 6 та ч. 2 ст. 19 Конституції України, а також ст. 2 КАС, суд дійшов висн овку, що Акт від 29 квітня 2010 року № 500/15-238 про анулювання реє страції платника ПДВ не відп овідає вимогам Закону № 168/97-ВР , чим порушує права та законні інтереси позивача, а тому під лягає скасуванню.

Керуючись ст.ст. 2, 9, 11, 70, 71, 76, 79, 86, 128, 158 - 163, 167 КАС, суд

п о с т а н о в и в:

1. Задовольнити а дміністративний позов Прива тного підприємства "Союзавто центр".

2. Скасувати Акт Державної податкової інспек ції у Голосіївському районі м. Києва від 29 квітня 2010 року № 500 /15-238 про анулювання реєстрації платника податку на додану в артість Приватного підприєм ства "Союзавтоцентр" (ідентиф ікаційний код: 31109555).

3. Присудити на кори сть Приватного підприємства "Союзавтоцентр" судові витра ти (державне мито) у розмірі 3,40 грн. із Державного бюджету Ук раїни.

Апеляційна скарга на пост анову суду першої інстанції подається протягом 10-ти днів з дня її проголошення. У разі за стосування судом ч. 3 ст. 160 цьог о Кодексу, а також прийняття п останови у письмовому провад женні апеляційна скарга пода ється протягом 10-ти днів з дня отримання копії постанови. Я кщо суб'єкта владних повнова жень у випадках та порядку, пе редбачених ч. 4 ст. 167 цього Коде ксу, було повідомлено про мож ливість отримання копії пост анови суду безпосередньо в с уді, то 10-денний строк на апеля ційне оскарження постанови с уду обчислюється з наступног о дня після закінчення 5-денно го строку з моменту отриманн я суб'єктом владних повноваж ень повідомлення про можливі сть отримання копії постанов и суду.

Постанова набирає закон ної сили відповідно до прави л, визначених ст. 254 КАС.

Суддя Д.А. Костенко

Дата ухвалення рішення13.09.2010
Оприлюднено30.01.2012
Номер документу21082601
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-10449/10/2670

Постанова від 13.09.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Костенко Д.А.

Ухвала від 15.07.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Костенко Д.А.

Ухвала від 20.11.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Шипуліна Т.М.

Постанова від 13.09.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Костенко Д.А.

Ухвала від 09.12.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Усенко В.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні