ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
01 грудня 2011 року 11:38 № 2а-11410/11/2670
Окружний адміністрат ивний суд міста Києва у склад і головуючого судді Вєкуа Н.Г . та секретаря судового засід ання Денисової О.С., розглянув ши адміністративну справу
за позовом Това риства з обмеженою відповіда льністю «Рибальський рай»
до Державн ої податкової інспекції у Об олонському районі м. Києва
про скасув ання податкового повідомлен ня - рішення
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмежено ю відповідальністю «Рибальс ький рай»(надалі - Позивач, т овариство) звернулося до Окр ужного адміністративного су ду міста Києва з позовом про с касування податкового повід омлення - рішення ДПІ у Оболон ському районі м. Києва від 05.03.2007 року №00107622304/03.
Позовні вимоги мотивовані тим, що земельною ділянкою (ка дастровий номер 85 098 0005) під майн овим комплексом до кінця 2005 ро ку фактично користувалось УД К «Укррибпром», і право корис тування вказаною ділянкою пе рейшло до позивача лише з 2006 ро ку.
Позивач зазначає, що питанн я виділення товариству земел ьних ділянок за кадастровими номерами 85 951 0007 та 85 995 0009 для здійс нення рибогосподарської дія льності розглядалось Київра дою, але документів, що засвід чують право власності або ко ристування вказаними земель ними ділянками за період, яки й перевірявся відповідачем, у позивача були відсутні.
Також, Позивач зазначає, що згідно із Листом КП «Святоши нського лісопаркового госпо дарства»№690 від 15.08.2007 року до 01.01.2007 року вказані земельні ділян ки використовувались для вед ення лісового господарства т а були загальнодоступними дл я населення. Лише 21.12.2006 року ці з емельні ділянки згідно із Рі шенням Київської міської рад и №501/558 були виключені з катего рії земель лісового фонду. А о скільки на той період, за який Відповідачем було нарахован о зобов' яння зі сплати пода тку за землю, Позивач не був ко ристувачем земельних діляно к, що підтверджується Листом КП «Святошинського лісопарк ового господарства»№690 від 15.08. 2007 року, а тому підстави для спл ати земельного податку за вк азаний період у Позивача бул и відсутні. Тому визначення В ідповідачем податкового зоб ов'язання по земельному пода тку спірним податковим повід омленням - рішенням та застос ування штрафних санкцій пози вач вважає безпідставним.
Представник Відповідача в судових засіданнях проти по зову заперечив, посилаючись на те, що згідно із даними Держ авного земельного кадастру п о юридичним особам за позива чем значаться земельні ділян ки за адресою: вул. Червонофло тська, 33 у м. Києві, кадастровий номер 85 098 0005 площею 50026,79 кв.м, кадас тровий номер 85 951 0007 площею 85411,80 кв .м., кадастровий номер 85 995 0009 площ ею 70227,40 кв.м. В ході перевірки вс тановлено, позивачем в поруш ення ст.ст. 13, 14 Закону України « Про плату за землю»податкови й розрахунок земельного пода тку до податкового органу не подавався, податок не нарахо вувався та не сплачувався, що призвело до заниження подат ку на землю за період з 15.10.2004 рок у по 31.12.2004 року в сумі 9350,75грн., за 2005 рік в сумі 44325,14 грн. та з 01.01.2006 року по 30.06.2006 року в сумі 20034,63 грн., всьог о 73710,52 грн..
Розглянувши подані докуме нти і матеріали, заслухавши п ояснення представника позив ача, враховуючи заперечення відповідача, всебічно і повн о з' ясувавши фактичні обста вини, на яких ґрунтується поз ов, об' єктивно оцінивши док ази, які мають юридичне значе ння для розгляду справи і вир ішення спору по суті, суд прих одить до висновку про задово лення позову, виходячи з наст упного.
05.03.2007 року відповідачем - ДПІ у Оболонському районі міста К иєва винесене податкове пові домлення - рішення №0010762304/3, яким з гідно пп. «а», «б»пп.4.2.2 п.4.2 ст.4, пп .17.1.3 п.17.1 ст.17 Закону України «Про порядок погашення зобов'яза нь платників податків перед бюджетами та державними ціль овими фондами»та ст.13, ст.14 Зако ну України «Про плату за земл ю»позивачу визначено податк ове зобов'язання за платежем : податок на землю в сумі 110 905,78 гр н. в тому числі 73 710,52 грн. основно го платежу та 37 195,26 грн. штрафних санкцій.
Спірне податкове повідомл ення - рішення прийняте відпо відачем на підставі акта пер евірки від 17.02.2006 №695-23-4-32621847 «Про рез ультати невиїзної перевірки дотримання вимог податковог о законодавства по платі за з емлю Товариства з обмеженою відповідальністю «Рибальсь кий Рай»(код ЄДРПОУ 32621847) за пері од з 15.10.2004 року по 30.06.2006 року.
Як зазначено у акті перевір ки, за даними земельного када стру ТОВ «Рибальський Рай»яв ляється землекористувачем з емельних ділянок по вул. Черв онофлотській у м. Києві за кад астровими номерами: 85 098 0005 площе ю 50026,79 кв.м, 85 951 0007 площею 85411,80 кв.м., 85 995 00 09 площею 70227,40 кв.м., які зареєстро вані за підприємством з 15.10.2004 ро ку. Однак, в порушення ст.13, ст.14 З акону України «Про плату за з емлю»податкові розрахунки з емельного податку за 2004-2005 роки позивачем до податкового ор гану не надавались.
За результатами перевірки позивачу донараховано подат ку за землю в розмірі 73 710,52 грн., в тому числі за період з 15.10.2004 рок у по 31.12.2004 року в сумі 9 350,75 грн., за 200 5 рік в сумі 44 325,14 грн. та за період з 01.01.2006 року по 30.06.2006 року в сумі 20 034, 63 грн.
Проте, суд вважає висновки п одаткового органу невірними з огляду на наступне.
Судом встановлено, що 07.11.2003 ро ку між ТОВ «Рибальський Рай» та Регіональним відділенням Фонду державного майна Укра їни укладений договір оренди №50, на підставі якого та згідн о акта прийому передачі орен дованого майна від 07.11.2003 року по зивач отримав в строкове пла тне користування цілісний ма йновий комплекс за адресою: м . Київ, Пуща-Водиця, вул. Червон офлотська, 33.
Згідно із листом Головно го управління земельних ре сурсів від 03.04.2007 року №3367/9/10-008 в авт оматизованій системі ПК «Кад астр»за ТОВ «Рибальський Рай »зареєстровані земельні діл янки по вулиці Червонофлотсь ка, 33 в м. Києві: кадастровий ном ер 85 098 005 з 15.10.2004 по 13.10.2006 площею 50026,79 кв.м ., з 13.10.2006 площа ділянки становит ь 60935,26 кв.м.; кадастровий номер 85 9 51007 з 15.10.2004 по 13.10.2006 площею 85411,8 кв.м., з 13.1 0.2006 площа ділянки становить 83597, 42 кв.м.; кадастровий номер 85 995 009 з 15.10.2004 по 13.10.2006 площею 70227,4 кв.м. з 13.10.2006 п лоща ділянки становить 70334,99 кв .м..
Рішенням Київради від 21.12.2006 р оку №501/558 ТОВ «Рибальський Рай» передано в довгострокову оре нду земельні ділянки загальн ою площею 21,487 га для експлуатац ії для експлуатації будівель та споруд майнового комплек су та ставків для здійснення рибогосподарської діяльніс тю.
На підставі Рішення Київра ди від 21.12.2006 року №501/558 між ТОВ «Ри бальський Рай»та Київської м іською радою 13.07.2011 року були укл адені наступні договори орен ди земельної ділянки:
- Договір оренди земельно ї ділянки, розташованої за ад ресою вул. Червонофлотська (о зеро Двірець та Карачун) в Обо лонському районі міста Києва за кадастровим номером 85 098 0005;
- Договір оренди земельно ї ділянки, розташованої за ад ресою вул. Червонофлотська (о зеро Двірець та Карачун) в Обо лонському районі міста Києва за кадастровим номером 85 951007;
- Договір оренди земельно ї ділянки, розташованої за ад ресою вул. Червонофлотська (о зеро Двірець та Карачун) в Обо лонському районі міста Києва за кадастровим номером 85 995 009.
Статтею 13 Закону України «П ро оренду землі»передбачено , що договір оренди землі - це д оговір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату переда ти орендареві земельну ділян ку у володіння і користуванн я на певний строк, а орендар зо бов'язаний використовувати з емельну ділянку відповідно д о умов договору та вимог земе льного законодавства.
Законом України «Про оренд у землі»передбачено, що дого вір оренди землі укладається у письмовій формі і за бажанн ям однієї із сторін може бути посвідчений нотаріально (ст . 14 Закону). Передача об'єкта оре нди орендарю здійснюється ор ендодавцем у строки та на умо вах, що визначені у договорі о ренди землі, за актом прийман ня-передачі (ст. 17 Закону). Догов ір оренди землі набирає чинн ості після його державної ре єстрації (ст. 18 Закону).
Згідно із частиною першою с татті 2 Закону України «Про пл ату за землю»використання зе млі в Україні є платним. Плата за землю справляється у вигл яді земельного податку або о рендної плати, що визначаєть ся залежно від грошової оцін ки земель.
За змістом статті 13 названо го Закону підставою для нара хування земельного податку є дані державного земельного кадастру, а орендної плати за земельну ділянку, яка перебу ває у державній або комуналь ній власності, - договір оренд и такої земельної ділянки.
Відповідно до статті 15 Зако ну України «Про плату за земл ю»власники землі та землекор истувачі сплачують земельни й податок, а також орендну пла ту за земельні ділянки держа вної та комунальної власност і з дня виникнення права влас ності або права користування земельною ділянкою.
У разі припинення права вла сності або права користуванн я земельною ділянкою податок , а також орендна плата за земе льні ділянки державної та ко мунальної власності сплачує ться за фактичний період пер ебування землі у власності а бо користуванні у поточному році.
Порядок та підстави набутт я і реалізації права власнос ті на землю та права користув ання землею, в тому числі у раз і переходу права власності н а будівлю і споруду, визначаю ться Земельним кодексом Укра їни.
Частиною першою статті 120 Зе мельного кодексу України пер едбачено, що у разі набуття пр ава власності на жилий будин ок, будівлю або споруду, що пер ебувають у власності, корист уванні іншої особи, припиняє ться право власності, право к ористування земельною ділян кою, на якій розташовані ці об 'єкти. До особи, яка набула пра во власності на жилий будино к, будівлю або споруду, розміщ ені на земельній ділянці, що п еребуває у власності іншої о соби, переходить право власн ості на земельну ділянку або її частину, на якій вони розмі щені, без зміни її цільового п ризначення.
Аналогічна за змістом норм а міститься у часині першій с татті 377 Цивільного кодексу Ук раїни (у редакції, що діяла на момент виникнення спірних пр авовідносин), відповідно до я кої до особи, яка придбала жит ловий будинок, будівлю або сп оруду, переходить право влас ності на земельну ділянку, на якій вони розміщені, без змін и її цільового призначення, у розмірах, встановлених дого вором.
Згідно із статтею 78 Земельн ого Кодексу України право вл асності на землю - це право вол одіти, користуватися і розпо ряджатися земельними ділянк ами. Право власності на землю набувається та реалізуєтьс я на підставі Конституції У країни, цього Кодексу, а також інших законів, що видаються в ідповідно до них. Земля в Укра їні може перебувати у приват ній, комунальній та державні й власності.
Статтею 82 вказаного Кодексу встановлено, що юридичні осо би (засновані громадянами Ук раїни або юридичними особам и України) можуть набувати у власність земельні ділянки д ля здійснення підприємницьк ої діяльності у разі: придбан ня за договором купівлі-прод ажу, ренти, дарування, міни, ін шими цивільно-правовими уго дами; внесення земельних ді лянок її засновниками до ста тутного капіталу; прийняття спадщини; виникнення інших п ідстав, передбачених законом .
Право постійного користув ання земельною ділянкою - це право володіння і користува ння земельною ділянкою, яка п еребуває у державній або ком унальній власності, без вста новлення строку (стаття 92 Земе льного Кодексу України).
Право оренди земельної діл янки - це засноване на договор і строкове платне володіння і користування земельною ді лянкою, необхідною орендарев і для провадження підприємн ицької та іншої діяльності.
В силу вимог статті 125 Земель ного кодексу України (у редак ції, що діяла на момент виникн ення спірних правовідносин) право власності та право пос тійного користування на земе льну ділянку виникає після о держання її власником або ко ристувачем документа, що пос відчує право власності чи пр аво постійного користування земельною ділянкою, та його д ержавної реєстрації. Право н а оренду земельної ділянки в иникає після укладення догов ору оренди і його державної р еєстрації. Приступати до вик ористання земельної ділянки до встановлення її меж у нату рі (на місцевості), одержання д окумента, що посвідчує право на неї, та державної реєстрац ії забороняється.
Аналіз приписів чинного у п еріод виникнення спірних пра вовідносин цивільного та зем ельного законодавства свідч ить, що у разі придбання об'єкт а нерухомості до набувача пе реходить право власності або право користування земельно ю ділянкою, яке він повинен оф ормити згідно з чинним закон одавством, а тому обов' яз ок внесення плати за землю ви никає у набувача з моменту та кого оформлення.
Отже, до оформлення догов ору оренди з одночасним ро зірванням старого договору с аме попередній власник (орендар) сплачує земельни й податок (орендну плату), я кщо інше не обумовлене в дого ворі купівлі-продажу нерухом ого майна або земельної діля нки.
Відповідно до пункту в част ини 1 статті 141 Земельного коде ксу України в редакції, яка ді яла на той момент підставами припинення права користуван ня земельною ділянкою є, зокр ема, припинення діяльності р елігійних організацій, держа вних чи комунальних підприєм ств, установ та організацій.
Юридичним фактом для припи нення права УДК «Укррибпром» на користування земельною ді лянкою є його ліквідація.
Отже, до моменту ліквідації УДК «Укррибпром»у встановле ному законом порядку, яка бул а здійснена лише у 2006 році, таке право користування земельно ю ділянкою належало саме УДК «Укррибпром».
Поряд з цим суд відзначає, щ о за 2004 та 2005 роки орендн у плату за земельну діля нку кадастровий номер 85098 005 з а адресою: м. Київ, Пуща-Водиця , вул. Червонофлотська, 33 спл ачувала саме Українська д ержавна компанія «Укррибп ром». Це підтверджується н аявним в справі актом ДПА у Ки ївській області від 18.02.2006 №4/32-139/23151 121 «Про результати позапланов ої виїзної перевірки дотрима ння вимог податкового та вал ютного законодавства Україн ської державної компанії «Ук ррибпром»(код 23151121) за період з 0 1.01.2003 року по 16.01.2006 року», в якому за значено, що земельний пода ток за 2004 та 2005 роки внесен ий підприємством до держа вного бюджету в повному об сязі.
З матеріалів справи вбачає ться, що згідно із Листом Го ловного управління земель них ресурсів №07-05/17474 від 17.06.2005 року , документи, що посвідчують пр аво власності або користуван ня земельними ділянками з ка дастровими номерами 85:098:0005, 85:951:0007, 85:995:0009 в Головному управлін ні не були зареєстровані в то й період, за який відповідаче м було нараховане податкове зобов' язання.
Також, судом встановлено, що згідно із Листом КП «Святоши нського лісопаркового госпо дарства»№690 від 15.08.2007 року до 01.01.2007 року земельні ділянки з када стровими номерами 85:951:0007, 85:995:0009 вза галі використовувались для в едення лісового господарств а та були загальнодоступними для населення. Лише 21.12.2006 року ц і земельні ділянки згідно із Рішенням Київської міської ради №501/558 були виключені з кат егорії земель лісового фонду .
До того ж договори оренди зе мельних ділянок з кадастрови ми номерами 85:098:0005, 85:951:0007, 85:995:0009 були у кладені між ТОВ «Рибальський Рай»та Київської міською ра дою лише 13.07.2011 року.
Таким чином, суд приходить д о висновку про відсутність п равових підстав у податковог о органу для нарахування Тов ариству з обмеженою відповід альністю «Рибальський рай»с ум земельного податку за пер іод з 15.10.2004 року по 30.06.2006 року, оскі льки обов' язку щодо сплати такого податку у вказаний пе ріод у позивача не було.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Укр аїни - кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення, крім випадків, встан овлених статтею 72 цього Кодек су.
Статтею 2 зазначеного Кодек су передбачено, що у справах щ одо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів вла дних повноважень адміністра тивні суди перевіряють, чи пр ийняті (вчинені) вони: на підст аві, у межах повноважень та у с посіб, що передбачені Консти туцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваженн я надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин , що мають значення для прийня ття рішення (вчинення дії); без сторонньо (неупереджено); доб росовісно; розсудливо; з дотр иманням принципу рівності пе ред законом, запобігаючи нес праведливій дискримінації; п ропорційно, зокрема з дотрим анням необхідного балансу мі ж будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод т а інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у проце сі прийняття рішення; своєча сно, тобто протягом розумног о строку.
На думку суду, наведені вище правові норми та обставини в сукупності дають підстави в важати позовні вимоги обґрун тованими та таким, що підляга ють задоволенню, а спірне пов ідомлення - рішення - скасу ванню.
Позивач на розподілі судов их витрат не наполягав.
Керуючись статтями 69, 70, 71 та 158 -163, 167 Кодексу адміністративног о судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити.
Визнати протиправним та ск асувати податкове повідомле ння-рішення Державної податк ової інспекції у Оболонськом у районі міста Києва від 05.03.2007 р оку №0010762304/3.
Постанова набирає зако нної сили в порядку, визначен ому статтею 254 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни. Постанова може бути оска ржена до суду апеляційної ін станції за правилами, встано вленими статтями 185-187 Кодексу а дміністративного судочинст ва України.
Суддя Вєкуа Н.Г.
Повний текст по станови складено 05 грудня 2011 ро ку
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 01.12.2011 |
Оприлюднено | 30.01.2012 |
Номер документу | 21082837 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Вєкуа Н.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні