ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
14 грудня 2011 року 09:00 № 2а-15205/11/2670
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі:
Головуючого - судді Дегт ярьової О.В.,
розглянувши в порядку скор оченого провадження адмініс тративну справу
за позовом Державної податкової інсп екції у Дніпровському районі міста Києва
до Малого приватного підпр иємства «Р.С.Ф.»
про стягнення податкової забо ргованості у розмірі 16 407, 46 грн. , -
В С Т А Н О В И В:
25 жовтня 2011 року до Окру жного адміністративного суд у м. Києва звернулась ДПІ у Дні провському районі м. Києва з п озовом до МПП «Р.С.Ф.»про стягн ення податкової заборговано сті у розмірі 16 407, 46 грн.
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду м. Києва від 15 листопада 2011 року було відкри то скорочене провадження в а дміністративній справі № 2а-152 05/11/2670.
Надіслані на адресу відпов ідача копії ухвал були повер нуті органом поштового зв' я зку з відміткою про невручен ня у зв' язку з незнаходженн я адресата за зазначеною адр есою.
Відповідно до ч. 11 ст. 35 Кодекс у адміністративного судочин ства України у разі повернен ня поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адр есату з незалежних від суду п ричин, вважається, що така пов істка вручена належним чином .
Частиною четвертою ст. 33 Код ексу адміністративного судо чинства України визначено, щ о у разі ненадання особами, як і беруть участь у справі, інфо рмації щодо їх поштової адре си судовий виклик надсилаєть ся юридичним особам за адрес ою місцезнаходження, що зазн ачена в Єдиному державному р еєстрі юридичних осіб та фіз ичних осіб - підприємців.
Таким чином, вважається, що відповідач належним чином по відомлений про відкриття ско роченого провадження в адмін істративній справі, а також п ро його права та обов' язки, з окрема про право надати свої заперечення проти позову аб о заяву про визнання позову.
У строк, встановлений судом , відповідач не скористався с воїми правами та не подав до к анцелярії суду заперечення п роти позову або заяву про виз нання позову.
Згідно з ч. 4 ст. 1832 Кодексу адм іністративного судочинства України справа в порядку ско роченого провадження розгля дається суддею одноособово, без проведення судового засі дання та виклику осіб, які бер уть участь у справі.
З огляду на викладене, справ а розглядається в порядку ск ороченого провадження без пр оведення судового засідання та виклику осіб, які беруть уч асть у справі, на підставі ная вних у справі доказів.
Розглянувши подані позива чем документи і матеріали, з' ясувавши фактичні обставини , на яких ґрунтується позов, оц інивши докази, які мають знач ення для розгляду справи і ви рішення спору по суті, суд при йшов до висновку, що надані по зивачем докази та повідомлен і ним обставини є достатніми для розгляду справи в порядк у скороченого провадження та прийняття рішення по справі , позовні вимоги є обґрунтова ними та підлягають задоволен ню в повному обсязі з огляду н а наступне.
08 січня 2009 року відповідачем було подано до ДПІ у Дніпровс ькому районі м. Києва розраху нок суми податку з власників транспортних засобів та інш их самохідних машин і механі змів на 2009 рік (вх. № 61), в якому бул а визначена сума податку, що п ідлягає сплаті, у розмірі 23 776, 00 грн. за рік (5 944, 00 грн. - щокварта льно).
Відповідно до ст. 5 Закону Ук раїни «Про податок з власник ів транспортних засобів та і нших самохідних машин і меха нізмів»(який діяв на момент в иникнення спірних правовідн осин) податок з власників тра нспортних засобів та інших с амохідних машин і механізмів юридичними особами сплачуєт ься щоквартально рівними час тинами до 15 числа місяця, що на стає за звітним кварталом.
Спеціальним законом з пита нь оподаткування, який устан овлював порядок погашення зо бов' язань юридичних або фіз ичних осіб перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми з податків і зборів (обов' язкових платежів), включаючи збір на обов' язкове держав не пенсійне страхування та в нески на загальнообов' язко ве державне соціальне страху вання, нарахування і сплати п ені та штрафних санкцій, що за стосовуються до платників по датків контролюючими органа ми, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, та визначав проц едуру оскарження дій органів стягнення на момент виникне ння спірних правовідносин бу в Закон України «Про порядок погашення зобов' язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондам»від 21 грудня 2000 року № 2181 - І ІІ (який діяв на момент виникн ення спірних правовідносин)( далі - Закон № 2181-ІІІ).
Податковим зобов' язанням в розумінні Закону № 2181 - ІІІ ви знається зобов' язання плат ника податків сплатити до бю джетів або державних цільови х фондів відповідну суму кош тів у порядку та у строки, визн ачені цим Законом або іншими законами України.
Згідно з підпунктом 1.11 ст. 1 За кону № 2181 - ІІІ під податковою декларацією розуміється док умент, що подається платнико м податків до контролюючого органу у строки, встановлені законодавством, на підставі якого здійснюється нарахува ння та/або сплата податку, збо ру (обов' язкового платежу).
Податкове зобов' язання, с амостійно визначене платник ом податків у податковій дек ларації, вважається узгоджен им з дня подання такої податк ової декларації (абзац перши й п. 5.1 ст. 5 Закону № 2181 - ІІІ).
Зазначене податкове зобов ' язання не може бути оскарж ене платником податків в адм іністративному або судовому порядку. Якщо у майбутніх под аткових періодах (з урахуван ням строків давності, визнач ених статтею 15 цього Закону) п латник податків самостійно в иявляє помилки у показниках раніше поданої податкової де кларації, такий платник пода тків має право надати уточню ючий розрахунок.
Абзацом першим підпункту 5.3 .1 п. 5.3 ст. 5 Закону № 2181 - ІІІ передба чено, що платник податків зоб ов' язаний самостійно сплат ити суму податкового зобов' язання, зазначену у поданій н им податковій декларації, пр отягом десяти календарних дн ів, наступних за останнім дне м відповідного граничного ст року, передбаченого підпункт ом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього За кону для подання податкової декларації.
Податковим боргом в розумі нні Закону № 2181 - ІІІ визнається податкове зобов' язання (з у рахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно у згоджене платником податків або узгоджене в адміністрат ивному чи судовому порядку, а ле не сплачене у встановлени й строк, а також пеня, нарахова на на суму такого податковог о зобов' язання (п. 1.3 ст. 1 та під пункт 5.4.1 п. 5.4 ст. 5 Закону № 2181 - ІІІ).
Доказів сплати самостійно узгоджених сум податкового зобов' язання з податку з вл асників транспортних засобі в та інших самохідних машин і механізмів протягом граничн их строків суду не надано, а то му ця сума узгодженого подат кового зобов' язання визнає ться податковим боргом.
Відповідно до підпункту 6.2.1 п . 6.2 ст. 6 Закону № 2181 - ІІІ у разі кол и платник податків не сплачу є узгоджену суму податкового зобов' язання в установлені строки, податковий орган над силає такому платнику податк ів податкові вимоги.
Відповідно до підпункту 6.2.3 п . 6.2 ст. 6 Закону № 2181 - ІІІ податков і вимоги надсилаються:
а) перша податкова вимога - н е раніше першого робочого дн я після закінчення граничног о строку сплати узгодженої с уми податкового зобов' язан ня. Перша податкова вимога мі стить повідомлення про факт узгодження податкового зобо в' язання та виникнення прав а податкової застави на акти ви платника податків. обов' язок погасити суму податково го боргу та можливі наслідки непогашення його у строк;
б) друга податкова вимога - н е раніше тридцятого календар ного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення пл атником податків суми податк ового боргу у встановлені ст роки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, вик ладених у першій податковій вимозі, може містити повідом лення про дату та час проведе ння опису активів платника п одатків, що перебувають у под атковій заставі, а також про д ату та час проведення публіч них торгів з їх продажу.
ДПІ у Дніпровському районі м. Києва виставило відповіда чу першу податкову вимогу № 1/1 954 від 15 липня 2010 року на суму под аткового боргу з податку з вл асників транспортних засобі в та інших самохідних машин і механізмів в розмірі 4 519, 46 грн. , а також другу податкову вимо гу № 2/2552 від 06 вересня 2010 року на с уму податкового боргу з пода тку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів в розмірі 16 407, 46 грн.
Перша та друга податкові ви моги були отримані особисто уповноваженою особою МПП «Р. С.Ф.»03 серпня 2010 року та 05 листоп ада 2010 року відповідно.
Доказів оскарження податк ових вимог та погашення пода ткового боргу за цими податк овими вимогами відповідачем суду не надано.
Крім того, з цією ж метою пог ашення відповідачем податко вого боргу ДПІ у Дніпровсько му районі м. Києва були вжиті н аступні заходи для погашення податкового боргу, а саме: нап равлено запит до Київського міського бюро технічної інве нтаризації та реєстрації пра в власності на об' єкти неру хомого майна від 02 лютого 2011 ро ку № 1727/10/24-111 щодо наявності у від повідача нерухомого майна та до УДАІ ГУМВС України в м. Киє ві від 02 лютого 2011 року № 553/9/24-109 щод о наявності зареєстрованих т ранспортних засобів та отрим ано відповіді на них.
10 січня 2011 року ДПІ у Дніпровс ькому районі м. Києва було при йнято рішення № 106/1 про опис май на відповідача у податкову з аставу.
На день розгляду справи сум а податкового боргу відповід ача з податку з власників тра нспортних засобів та інших с амохідних машин і механізмів з урахуванням часткової спл ати суми податку складає 16 407, 46 грн., що підтверджується звор отнім боком облікової картки платника податків МПП «Р.С.Ф.» .
Згідно з підпунктом 3.1.1 п. 3.1. ст . 3 Закону № 2181 - ІІІ активи плат ника податків можуть бути пр имусово стягнені в рахунок п огашення його податкового бо ргу виключно за рішенням суд у.
Органами, уповноваженими з дійснювати заходи з погашенн я податкового боргу, згідно з підпунктом 2.3.1 п. 2.3 ст. 2 цього ж З акону, є виключно податкові о ргани.
Згідно з п. 11 ст. 10 Закону Украї ни «Про державну податкову с лужбу в Україні»(в редакції н а момент виникнення спірних правовідносин) державні пода ткові інспекції в районах, мі стах без районного поділу, ра йонах у містах, міжрайонні та об' єднані державні податко ві інспекції подають до суді в позови до підприємств, уста нов, організацій та громадян про стягнення заборгованост і перед бюджетом і державним и цільовими фондами за рахун ок їх майна.
Пунктом одинадцятим ст. 11 ць ого ж Закону передбачено пра во органів державної податко вої служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, вст ановлених законами України с тягувати до бюджетів та держ авних цільових фондів суми н едоїмки, пені у випадках, поря дку та розмірах, встановлени х законами України.
В силу ст. 7 Закону України «П ро Державний бюджет України на 2011 рік»від 23 грудня 2010 року № 28 57-VI податки і збори (обов' язко ві платежі), які справлялися д о 1 січня 2011 року та не встановл ені Податковим кодексом Укра їни як загальнодержавні і мі сцеві податки та збори, включ аючи розстрочені і відстроче ні суми грошових зобов' язан ь, суми податкового боргу з ур ахуванням штрафних санкцій т а пені, що обліковувалися ста ном на 31 грудня 2010 року, і суми, д онараховані за актами переві рок, за цими податками і збора ми (обов' язковими платежами ), сплачуються платниками под атку за правилами, встановле ними відповідними законодав чими актами України, або стяг уються у порядку, встановлен ому Податковим кодексом Укра їни, та зараховуються до: зага льного фонду державного бюдж ету - в частині податків і збор ів (обов' язкових платежів), я кі зараховувалися до державн ого бюджету; загального чи сп еціального фонду місцевих бю джетів - у частині податків і з борів (обов' язкових платежі в), які зараховувалися відпов ідно до загального чи спеціа льного фонду місцевих бюджет ів.
Підпунктом 20.1.28 п. 20.1 ст. 20 Податк ового кодексу України передб ачено, що органи державної по даткової служби мають право стягувати до бюджетів та дер жавних цільових фондів суми грошових зобов' язань та/або податкового боргу у випадка х, порядку та розмірі, встанов лених цим Кодексом.
Зокрема, підпунктом 20.1.18 п. 20.1 с т. 20 Податкового кодексу Украї ни передбачено право органів державної податкової служби звертатися до суду щодо стяг нення коштів платника податк ів, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслугову ючих такого платника, на суму податкового боргу або його ч астини.
Джерелами погашення подат кового боргу платника податк ів є будь-яке майно такого пла тника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Код ексом, а також іншими законод авчими актами (п. 87.2 п. 87.1 ст. 87 Пода ткового кодексу України).
Орган державної податково ї служби здійснює за платник а податків і на користь держа ви заходи щодо погашення под аткового боргу такого платни ка податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у йог о власності, а в разі їх недост атності - шляхом продажу майн а такого платника податків, я ке перебуває у податковій за ставі (п. 95.1 ст. 95 Податкового код ексу України).
Згідно з підпунктом 95.2 ст. 95 По даткового кодексу України ст ягнення коштів та продаж май на платника податків провадя ться не раніше ніж через 60 кал ендарних днів з дня надіслан ня такому платнику податково ї вимоги.
Стягнення коштів з рахункі в платника податків у банках , обслуговуючих такого платн ика податків, здійснюється з а рішенням суду, яке направля ється до виконання органам д ержавної податкової служби, у розмірі суми податкового б оргу або його частини (п. 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України ).
Беручи до уваги вищевиклад ені положення законодавства та встановлені по справі обс тавини, суд приходить до висн овку про задоволення позовни х вимог.
Відповідно до положень ст. 9 4 Кодексу адміністративного судочинства України судові в итрати з відповідача стягнен ню не підлягають.
Керуючись ст. ст. 69 - 71, ст. 94, ст. с т. 158-163, ст. 1832, ст. 186, ст. 254, ст. 256 Кодексу адміністративного судочинс тва України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
1. Адміністративний Де ржавної податкової інспекці ї у Дніпровському районі міс та Києва позов задовольнити.
2. Стягнути з Малого приват ного підприємства «Р.С.Ф.»(міс цезнаходження: 02125, м. Київ, вул. А лішера Навої, 76, ідентифікацій ний код 22913238) до Державного бюдж ету України суму податкового боргу з податку з власників т ранспортних засобів та інших самохідних машин і механізм ів в розмірі 16 407 (шістнадцять т исяч чотириста сім) грн. 46 коп.
Постанова підлягає негайн ому виконанню згідно з ч. 1 ст. 25 6 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова набирає законно ї сили відповідно до ст. 254 Коде ксу адміністративного судоч инства України.
Постанова може бути оскарж ена за правилами, встановлен ими в ст. ст. 185 - 187 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни відповідно, з урахуванн ям порядку обчислення строку для подання апеляційної ска рги, встановленого в ч. 8 ст. 1832 К одексу адміністративного су дочинства України.
Суддя О.В. Дегт?ярьова
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 14.12.2011 |
Оприлюднено | 30.01.2012 |
Номер документу | 21083279 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Дегтярьова О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні