Рішення
від 23.01.2012 по справі 23/181
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАР СЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

83048, м.Д онецьк, вул.Артема, 157, тел.381-88-46

Р І Ш Е Н Н Я

іменем України

23.01.12 р. Сп рава № 23/181

Позивач: Публічне акціоне рне товариство ”Алчевський м еталургійний комбінат”, м. Ал чевськ

до відповідача: Державного підприємства “Донецька залі зниця”, м. Донецьк

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предме т спору, на стороні позивача: Державне підприємство ”Рове нькиантрацит”, м. Ровеньки

про стягнення 1 513,94 грн.

Суддя Матюхін В.І.

Представники:

позивача: Зубова Л.І. - інже нер-претензіоніст за довіре ністю

відповідача: ОСОБА_1 - п ров. юр. за довіреністю

3-ї особи: ОСОБА_2 - за довір еністю

Публічним акціонерним то вариством “Алчевський метал ургійний комбінат” до Держав ного підприємства “Донецька залізниця” пред' явлено поз ов про стягнення вартості не стачі вантажу (антрацит у вол огому стані), відправленого 24. 07.2011р. (вантажовідправник - Де ржавне підприємство ”Ровень киантрацит”) за залізничною накладною №53687109 у напіввагоні № 65491524 у загальній сумі 1 513,94 грн.

В обґрунтування позову поз ивач посилається на те, що ваг он з вантажем на станцію Кому нарськ Донецької залізниці ( станція призначення) прибув з недостачею, яка підтвердже на складеним цією ж станцією комерційним актом від 26.07.2011р. Б А 785225/45. Нестача, на його думку, ви никла у зв' язку з незбереже нням вантажу під час перевез ення.

Залізниця позов не визнала з посиланням на відсутність своєї вини в нестачі вантажу .

Власник вантажу (продавець на початковому етапі) Держав не підприємство “Ровенькиан трацит” надало суду копію ра хунку на відвантажену продук цію № 73662 від 24.07.2011р., згідно якого вартість 1т антрациту за спір ною відправкою становить 777,41г рн. (з ПДВ).

Дослідивши матеріали спра ви, заслухавши пояснення пре дставників сторін і 3-ї особи у відкритому судовому засідан ні, господарський суд встано вив:

24.07.2011р. Державне підприємство ”Ровенькиантрацит” (вантажо відправник) на адресу Публіч ного акціонерного товариств а “Алчевський металургійний комбінат” (вантажоодержувач ) у напіввагоні № 65491524 за залізни чною накладною на групу ваго нів №53687109 зі станції Ровеньки Д онецької залізниці на станці ю Комунарськ Донецької заліз ниці відвантажило антрацит у вологому стані. У накладені й зазначено, що вантаж марков аний вапном. За накладною ваг а нетто у вагоні - 69 000 кг, брут то - 92 850, тара - 23 850 кг.

Згідно рахунку постачальн ика, яким є ТОВ “ДТЕК Трейдінг ”, № 2407-16 24.07.2011р. ціна 1 т вугілля АС 6 -13 становить 993,40грн. без ПДВ.

Згідно рахунку відправник а Державного підприємства ”Р овенькиантрацит” № 73662 від 24.07.2011р . вартість 1т антрациту за спір ною відправкою становить 777,41г рн. (з ПДВ).

На станцію призначення ваг он прибув 26.07.2011р., де був складен ий акт загальної форми № 273 від 26.07.2011р. Підстава складання акту загальної форми - під час ог ляду було виявлене воронкопо дібне заглиблення.

На підставі абз.2 ч.1 ст.52 Стату ту залізниць України (прибут тя вантажу з ознаками недост ачі під час перевезення у від критому рухомому складі) ван таж видавався з перевіркою й ого маси представниками стан ції Комунарськ Донецької зал ізниці. За результатами пере вірки залізницею був складен ий комерційний акт БА 785225/45 від 2 6.07.11р., згідно з яким:

· навантаження в ваго ні нижче бортів 400мм, вантаж не маркований;

· з правої сторони по х оду потягу над 6, 7 люками загли блення розміром: 500 х 1000 х 2500мм;

· двері і люки зачинен і, витікання вантажу відсутн є;

· вагон в технічному в ідношенні справний;

· зважування вагону п роводилося на тензометрични х вагонних терезах ПАТ “Алче вський металургійний комбін ат” два рази, нестача виявила ся при кожному переважуванні ;

· вага нетто зважуван ня вантажу 66 350 кг (брутто 90 200 кг, т ари з брусу 23 850кг), нестача вант ажу складає 2 650кг проти даних з алізничної накладної.

Комерційний акт підписано належними особами, зокрема: з боку залізниці - заступником начальника станції з вантаж ної і комерційної роботи, дво ма прийомоздавальниками, оди н з яких старший, з боку одерж увача - заступником начальн ика вантажної служби.

Зважаючи на те, що:

Відповідно до ст.909 Цивільно го Кодексу України (ЦК) за дого вором перевезення перевізни к зобов' язаний доставити до вірений йому відправником ва нтаж в пункт призначення і ви дати його управомоченій на о тримання вантажу особі.

Згідно п.2 ст.924 ЦК перевізник відповідає за втрату, нестач у, псування або пошкодження п рийнятого до перевезення ван тажу у розмірі фактично запо діяної шкоди, якщо не доведе, щ о це сталося не з його вини.

Статтею 920 ЦК обумовлено: у ра зі порушення зобов' язань, щ о випливають із договору пер евезення, сторони несуть від повідальність, встановлену з а домовленістю сторін, якщо і нше не встановлено цим Кодек сом, іншими законами, транспо ртними кодексами (статутами) .

Відповідно до ст. 12 Закону Ук раїни “Про залізничний транс порт” залізниці повинні забе зпечувати збереження вантаж ів на шляху слідування та на з алізничних станціях.

Ст.23 Закону “Про залізнични й транспорт” передбачено, що перевізники несуть відпові дальність за зберігання ва нтажу з моменту його прийнят тя і до видачі одержувачу в м ежах, визначених Статутом за лізниць України. Частиною 2 ці єї ж статті встановлено, що за незбереження (втрату, неста чу, псування, пошкодження) пр ийнятого до перевезень ванта жу перевізники несуть відпов ідальність у розмірі фактичн о заподіяної шкоди, якщо не до ведуть, що втрата, нестача, псу вання, пошкодження виникли з незалежних від них причин.

Стаття 110 Статуту залізниць України передбачає, що заліз ниця несе відповідальність з а збереження вантажу з часу й ого прийняття до перевезення і до моменту видачі одержува чу.

Згідно з ст.113 Статуту заліз ниць України за незбереженн я прийнятого до перевезення вантажу залізниці несуть від повідальність у розмірі факт ично заподіяної шкоди, якщо н е доведуть, що втрата, нестача чи пошкодження виникли з не з алежних від перевізника при чин.

Згідно ст.26 Закону України “ Про залізничний транспорт” о бставини, які можуть служити підставою для матеріальної відповідальності перевізни ків вантажу засвідчуються ак тами; порядок і терміни склад ення актів визначаються Стат утом залізниць України.

Відповідно до ст.130 Статуту залізниць України право на пред'явлення до залізниці п ретензій та позовів у разі н едостачі, псування або пошко дження вантажу має одержувач - за умови пред'явлення накл адної, комерційного акта і до кумента, що засвідчує кількі сть і вартість відправленого вантажу.

Статтею129 Статуту залізниць України передбачено, що обст авини, що можуть бути підстав ою для матеріальної відпові дальності залізниці під час залізничного перевезення, за свідчуються комерційними ак тами або актами загальної фо рми, які складають станції за лізниць; для засвідчення мас и і кількості вантажу з даним и, зазначеними у транспортни х документах, складається ко мерційний акт.

Факт нестачі за спірним пер евезенням матеріалами справ и підтверджений, зокрема ком ерційним актом.

Залізниця не довела, що нест ача виникла з незалежних від перевізника причин.

Відповідно до ч.2 ст.114 Статут у залізниць України недостач а маси вантажу, за яку відшкод овуються збитки, в усіх випад ках обчислюється з урахуванн ям граничного розходження ви значення маси вантажу і пр иродної втрати вантажу під час перевезення.

Згідно ст.115 Статуту залізни ць України вартість вантажу визначається на підставі заг альної суми рахунка або іншо го документа відправника, як ий підтверджує кількість і в артість відправленого ванта жу.

Сума недостачi з урахування м норми недостачi (сума норми п риродної втрати маси вантажу i граничного розходження виз начення маси нетто) складає 987 ,31грн. із розрахунку: 1 270 кг (нес тача вантажу з урахуванням н орми недостачі 2%) х 777,41грн. (варт ість 1т антрациту, зданого до п еревезення з ПДВ).

Господарський суд вважає, щ о позов обґрунтований і підл ягає задоволенню частково у сумі 987,31грн. В іншій час тині позов безпідставний і з адоволенню не підлягає.

Заперечення залізниці суд ом до уваги не взяті, оскільки відсутність маркування вант ажу на станції призначення, я ке було на станції відправле ння, свідчить про неохоронне перевезення (розкрадання ва нтажу під час перевезення).

Судові витрати покладають ся на сторони пропорційно ро зміру задоволених вимог.

На підставі викладеного, ст .ст.909, 920, 924 п.2 Цивільного Кодексу України, ст.ст.307, 314 Господарсь кого кодексу України, ст.ст.23, 26 Закону України “Про залізни чний транспорт”, ст.113, ч.2 ст.114, ст .ст.115, 129 Статуту залізниць Укра їни, п.27 Правил видачі вантажі в і керуючись ст.ст. 49, 82-84, 85 Госпо дарського процесуального Ко дексу України, господарськи й суд, -

В И Р І Ш И В :

Позов задовольнити частко во.

Стягнути з Державного підп риємства “Донецька залізниц я” (83001, м. Донецьк, вул. Артема, 68, п /р № 2600101511508 у Донецькій філії Укр ексімбанку, МФО 334817, п/р 260390600019 у До нецькій філії АБ “Експрес-ба нк”, МФО 335838, код ЄДРПОУ 01074957) на ко ристь Публічного акціонерно го товариства “Алчевський ме талургійний комбінат” (94202, м. А лчевськ, Луганська область, в ул.. Шмідта, 4, п/р 2600919055 в Луганські й обласній дирекції АТ “Райф айзен Банк Аваль”, МФО 304007, код Є ДРПОУ 05441447) 987,31грн. основного бор гу (вартість нестачі), 66,52грн. - відшкодування витрат по опл аті державного мита, 153,91грн. - ві дшкодування витрат на інформ аційно-технічне забезпеченн я судового процесу.

В іншій частині позову відм овити.

Рішення набирає законної с или після закінчення десятид енного строку з дня його прий няття, а у разі подання апеля ційної скарги - після розгляд у справи апеляційною інстанц ією, якщо його не скасовано.

Апеляційна скарга подаєть ся через місцевий господарсь кий суд, який розглянув справ у, протягом 10 днів з дня прийня ття рішення місцевим господа рським судом.

Суддя Матюхін В.І.

< Список > < Дов ідник >

< Список > < Довід ник >

Повний текст рішення скла дено 23.01.2012р.

Надрукован о примірників:

1 - до справи;

1 - позивачу;

1 - відповідачу.

Вик

Тел.381-91-18

СудГосподарський суд Донецької області
Дата ухвалення рішення23.01.2012
Оприлюднено06.02.2012
Номер документу21195541
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —23/181

Постанова від 20.11.2014

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Пархоменко Наталія Володимирівна

Ухвала від 21.10.2014

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Пархоменко Наталія Володимирівна

Ухвала від 03.09.2014

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Дубінін Ігор Юрійович

Рішення від 03.09.2014

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Дубінін Ігор Юрійович

Ухвала від 07.11.2012

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Дубінін Ігор Юрійович

Ухвала від 07.11.2012

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Дубінін Ігор Юрійович

Ухвала від 24.09.2012

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Дубінін Ігор Юрійович

Ухвала від 11.09.2012

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Дубінін Ігор Юрійович

Ухвала від 22.08.2012

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Дубінін Ігор Юрійович

Рішення від 23.01.2012

Господарське

Господарський суд Донецької області

Матюхін В.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні