Рішення
від 23.01.2012 по справі 23/174
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАР СЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

83048, м.Д онецьк, вул.Артема, 157, тел.381-88-46

Р І Ш Е Н Н Я

іменем України

23.01.12 р. Сп рава № 23/174

Позивач: Державне підприє мство „Придніпровська заліз ниця”, м. Дніпропетровськ

до відповідача: Державного підприємства „Вугільна комп анія „Краснолиманська”, м. Ро динське

про стягнення 2 874,72грн.

Суддя Матюхін В.І.

Представники:

позивача: ОСОБА_1 - юр.

відповідача: ОСОБА_2. - ю р.

Державним підприємством „Придніпровська залізниця” подано позов про стягнення з Державного підприємства “Ву гільна компанія “Краснолима нська” 2 874,22грн. збитків, у тому ч ислі додаткових зборів (без П ДВ):

- 348,90грн. - плата за кори стування вагоном;

- 1 222,00грн. - збір за мане врову роботу;

- 593,00грн. - збір за збері гання вагону;

- 157,40грн. - збір за зважу вання;

- 55,30грн. - довідка про п еревезення телеграфом;

- 19,40грн. - оформлення д осилочних перевізних докуме нтів.

В обґрунтування своїх вимо г позивач посилається на дан і актів загальної форми № 801/Ве си від 28.04.11р. та № 721 від 30.04.11р., згідн о яких при проходженні вагон у № 68702141 з вантажем, відправнико м якого був відповідач, через станцію Нижньодніпровськ-Ву зол було виявлено, що вантаж (в угілля) у вагоні завантажено не рівномірно і різниця зава нтаженості візків складає 10,0т , а також ст.124 Статуту залізниц ь України.

Відповідач позов не визнав з посиланням, зокрема, на те, щ о:

- залізниця прийняла в антаж у відправника до перев езення без будь яких зауваже нь;

- при виявленні поруше ння залізниця повинна була с класти комерційний акт для в иключення можливості фіктив ного опису стану вантажу;

- згідно п. 1.1.8 ГОСТ 22235-76, різ ниця в завантаженні візків н е повинна перевищувати 10 т для 4-вісних вагонів, отже 10 000кг нер івномірності завантаження є належною нормою для 4-вісного вагону;

- складені акти загаль ної форми № 801 від 28.04.11р. та № 721 від 30.04.11р. не є підставами для покла дання відповідальності по ст ягнення збитків по оплаті до даткових зборів.

На виконання ухвали від 15.12.201 1р. сторонами надані:

· позивачем:

o копії протоколів зва жування спірного вагону по с танції Чаплине і Нижньодніпр овськ-Вузол;

o акт загальної форми № 2229Т від 28.01.11р. (оригінал для огля ду);

o копію телеграми, наді слану станції відправлення;

o виписку з книги контр ольних зважувань по станції Нижньодніпровськ-Вузол;

o дорожня відомість № 51 109346 (оригінал для огляду);

o досильна дорожня від омість № 47767819 (оригінал для огля ду);

· відповідачем:

o копія квитанції про п риймання вантажу до перевезе ння № 51109346;

o копія накладної № 51109346.

Дослідивши матеріали спра ви, заслухавши пояснення пре дставників сторін у відкрито му судовому засіданні, госпо дарський суд встановив:

27.04.2011р. Державним підприємств ом „Вугільна компанія „Красн олиманська” на адресу ПАТ Ев раз Баглей кокс (вантажоодер жувач), у вагоні № 68702141 за залізн ичною накладною на групу ваг онів № 51109346 (усього 10 напіввагон ів) зі станції Родинська Доне цької залізниці на станцію Б аглей Придніпровської заліз ниці відвантажене вугілля к ам' яне марки-Ж.

У накладній відповідач заз начив, що вагон № 68702141 завантаже но вище бортів, вантаж розміщ ено і закріплено згідно з §§ 1, 2, 3, 5, 6, 8, 9 розділу 2 Технічних умов правильно (додаток 14 до СМГС ч .1 гл.1 п. 1.2, 4, 5.2, 6.3, 7, 8).

Згідно п.2.1 Правил комерційн ого огляду поїздів та вагоні в, затверджених наказом Укрз алізниці від 26.04.2006р. № 152-Ц, усі ваг они, які прибувають і відправ ляються із станції, де розташ ований пункт комерційного ог ляду (ПКО), повинні оглядатися у комерційному відношенні.

Відповідно до Переліку ком ерційних несправностей, за н аявності яких вагони заборон яється відправляти зі станці ї (додаток 2 до п.2.1 Правил комер ційного огляду поїздів та ва гонів) забороняється ставити в поїзди напіввагони, що зава нтажені з порушенням технічн их умов навантаження та кріп лення вантажу на відкритому рухомому складі.

Залізницею вагон з вантаже м був прийнятий до перевезен ня без будь-яких зауважень, то бто на станції відправлення спірний вагон був завантажен ий з дотриманням технічних у мов.

28.04.2011р. при проходженні станц ії Чаплине у складі потягу № 31 51 вагон № 68702141 був зважений під ч ас руху зі швидкістю 11км/год. З гідно протоколу зважування в ага вантажу у вагоні відпові дала вазі, зазначеній у накла дній - 71т, навантаження на ві зки складало 56% і 44%. Акт загальн ої форми щодо нерівномірног о навантаження станцією Чапл ине не складався.

В цей же день 28.04.2011р. при проход женні станції Нижньодніпров ськ-Вузол у складі потягу № 3151 в агон № 68702141 був відчеплений від потягу о 13год.25хв. для здійснен ня зважування на вагах, про що було складено акт загальної форми № 2229Т. У накладній на гру пу вагонів № 51109346 залізницею бу ла зроблена відмітка про від чеплення вагону № 68702141 і складе ння акту загальної форми № 2229, я кий позивачем суду наданий н е був.

28.04.2011р. о 13год.32хв. станцією Нижн ьодніпровськ-Вузол на станці ю відправлення була направле на телеграма № 1821, згідно якої з а результатами контрольного зважування вагону № 68702141 було виявлене нерівномірне заван таження візків вагону 10,0т. Тоб то, через 7 хв. після відчеплен ня спірного вагону від потяг у станцією Нижньодніпровськ -Вузол уже було здійснене кон трольне зважування і направл ена телеграма на станцію від правлення про те, що вантаж у в агоні завантажено не рівномі рно і різниця завантаженості візків складає 10,0т.

В цей же день 28.04.2011р. станцією Н ижньодніпровськ-Вузол був ск ладений акт загальної форми № 801/Веси від 28.04.11р. (час складання не зазначений), у якому зазнач ила, що при контрольному зваж уванні спірного вагону на 150т електротензометричних вага х станції Нижньодніпровськ-В узол, які пройшли державну по вірку 20.01.11р., виявлене нерівном ірне завантаження візків 10т, в агон затриманий з 13год.25хв.

Як була визначена нерівном ірність завантаження візків спірного вагону на станції Н ижньодніпровськ-Вузол заліз ниця суду пояснити не змогла . Надана нею копія протоколу з важування станції Нижньодні провськ-Вузол, датованого 28.04.20 11р. о 23год.44хв., тобто уже після т ого як була дана телеграма пр о контрольне зважування на с танцію відправлення, це пита ння також не роз' яснила, оск ільки у протоколі, частково з аповненого від руки (номери в агонів та примітки) і частков о друкарським способом (маса брутто, нерівномірність зав антаження повздовжнє, попере чне зміщення), не зазначене на вантаження на візки ні в тона х (кілограмах), ні у відсотках. Протокол не містить у собі та кож даних щодо швидкості, з як ою рухався спірний вагон чи з находився у стані покою під ч ас зважування.

Надана залізницею виписка з книги контрольних зважува нь по станції Нижньодніпровс ьк-Вузол також не містить у со бі даних щодо завантаження в ізків. У ньому зазначені тіль ки такі дані: вага брутто зваж ування, тара вагону, нетто по д окументу, нетто фактичне, пер евантаження (недовантаження ).

За час затримки вагону залі зницею було нарахована сума зборів 2 874,72грн., у тому числі:

- 348,90грн. - плата за кори стування вагоном;

- 1 222,00грн. - збір за мане врову роботу;

- 593,00грн. - збір за збері гання вагону;

- 157,40грн. - збір за зважу вання;

- 55,30грн. - довідка про п еревезення телеграфом;

- 19,40грн. - оформлення д осилочних перевізних докуме нтів.

За таких обставин і зважаюч и на те, що:

· залізниця прийняла вагон з вантажем до перевезе ння без будь-яких зауважень, у тому числі і щодо розміщення вантажу у вагоні;

· вагон було завантаж ено вище бортів, а різниця зав антаження візків 10,0т є видимо ю;

· на шляху прямування спірний вагон прослідував п ункт комерційного огляду пої здів і вагонів (ПКО) на станції Красноармійськ без будь-яки х зауважень щодо розміщення вантажу;

· з наданих залізнице ю документів достеменно вста новити наявність і причину к омерційної несправності щод о розміщення вантажу у спірн ому вагоні не можливо;

· згідно п.1.1.8 ГОСТ 22235-76, рі зниця в завантаженні візків не повинна перевищувати 10 т дл я 4-вісних вагонів, отже 10 000кг не рівномірності завантаження є належною нормою для 4-вісног о вагону,

господарський суд вважає, щ о:

- факт комерційної нес правності і вина вантажовідп равника залізницею не доведе ні;

- позов про стягнення з битків, пов' язаних з нерівн омірним завантаженням візкі в вагону, є таким, що задоволен ню не підлягає.

Судові витрати покладають ся на позивача.

На підставі викладеного і к еруючись ст.ст.49, 82- 85 Господар ського процесуального кодек су України, господарський су д, -

В И Р I Ш И В :

Відмовити Державному підп риємству „Придніпровська за лізниця” у задоволенні позов у про стягнення з Державного підприємства „Вугільна комп анія „Краснолиманська” 2 874,22гр н. збитків.

Рішення набирає законної сили після закінчення деся тиденного строку з дня його п рийняття, а у разі подання ап еляційної скарги - після розг ляду справи апеляційною інст анцією, якщо його не скасован о.

Апеляційна скарга подаєть ся через місцевий господарсь кий суд, який розглянув справ у, протягом 10 днів з дня прийня ття рішення місцевим господа рським судом.

Суддя Матюхін В.І.

< Список > < Дов ідник >

< Список > < Довід ник >

Повний текст рішення скла дено 23.01.2012р.

Надруковано прим ірників:

1 - у справу;

1 - позивачу;

1 - відповідачу.

Виконала:

Тел.381-91-18

СудГосподарський суд Донецької області
Дата ухвалення рішення23.01.2012
Оприлюднено07.02.2012
Номер документу21202608
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —23/174

Ухвала від 12.01.2010

Господарське

Господарський суд Львівської області

Бортник О.Ю.

Рішення від 04.02.2010

Господарське

Господарський суд Львівської області

Бортник О.Ю.

Постанова від 06.03.2012

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Татенко В.М.

Ухвала від 20.02.2012

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Татенко В.М.

Ухвала від 20.02.2012

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Татенко В.М.

Рішення від 23.01.2012

Господарське

Господарський суд Донецької області

Матюхін В.І.

Ухвала від 18.01.2012

Господарське

Господарський суд Донецької області

Матюхін В.І.

Ухвала від 26.12.2011

Господарське

Господарський суд Донецької області

Матюхін В.І.

Ухвала від 15.12.2011

Господарське

Господарський суд Донецької області

Матюхін В.І.

Ухвала від 23.11.2011

Господарське

Господарський суд Донецької області

Матюхін В.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні