ГОСПОДАР СЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
83048, м.Д онецьк, вул.Артема, 157, тел.381-88-46
Р І Ш Е Н Н Я
іменем України
23.01.12 р. Сп рава № 23/174
Позивач: Державне підприє мство „Придніпровська заліз ниця”, м. Дніпропетровськ
до відповідача: Державного підприємства „Вугільна комп анія „Краснолиманська”, м. Ро динське
про стягнення 2 874,72грн.
Суддя Матюхін В.І.
Представники:
позивача: ОСОБА_1 - юр.
відповідача: ОСОБА_2. - ю р.
Державним підприємством „Придніпровська залізниця” подано позов про стягнення з Державного підприємства “Ву гільна компанія “Краснолима нська” 2 874,22грн. збитків, у тому ч ислі додаткових зборів (без П ДВ):
- 348,90грн. - плата за кори стування вагоном;
- 1 222,00грн. - збір за мане врову роботу;
- 593,00грн. - збір за збері гання вагону;
- 157,40грн. - збір за зважу вання;
- 55,30грн. - довідка про п еревезення телеграфом;
- 19,40грн. - оформлення д осилочних перевізних докуме нтів.
В обґрунтування своїх вимо г позивач посилається на дан і актів загальної форми № 801/Ве си від 28.04.11р. та № 721 від 30.04.11р., згідн о яких при проходженні вагон у № 68702141 з вантажем, відправнико м якого був відповідач, через станцію Нижньодніпровськ-Ву зол було виявлено, що вантаж (в угілля) у вагоні завантажено не рівномірно і різниця зава нтаженості візків складає 10,0т , а також ст.124 Статуту залізниц ь України.
Відповідач позов не визнав з посиланням, зокрема, на те, щ о:
- залізниця прийняла в антаж у відправника до перев езення без будь яких зауваже нь;
- при виявленні поруше ння залізниця повинна була с класти комерційний акт для в иключення можливості фіктив ного опису стану вантажу;
- згідно п. 1.1.8 ГОСТ 22235-76, різ ниця в завантаженні візків н е повинна перевищувати 10 т для 4-вісних вагонів, отже 10 000кг нер івномірності завантаження є належною нормою для 4-вісного вагону;
- складені акти загаль ної форми № 801 від 28.04.11р. та № 721 від 30.04.11р. не є підставами для покла дання відповідальності по ст ягнення збитків по оплаті до даткових зборів.
На виконання ухвали від 15.12.201 1р. сторонами надані:
· позивачем:
o копії протоколів зва жування спірного вагону по с танції Чаплине і Нижньодніпр овськ-Вузол;
o акт загальної форми № 2229Т від 28.01.11р. (оригінал для огля ду);
o копію телеграми, наді слану станції відправлення;
o виписку з книги контр ольних зважувань по станції Нижньодніпровськ-Вузол;
o дорожня відомість № 51 109346 (оригінал для огляду);
o досильна дорожня від омість № 47767819 (оригінал для огля ду);
· відповідачем:
o копія квитанції про п риймання вантажу до перевезе ння № 51109346;
o копія накладної № 51109346.
Дослідивши матеріали спра ви, заслухавши пояснення пре дставників сторін у відкрито му судовому засіданні, госпо дарський суд встановив:
27.04.2011р. Державним підприємств ом „Вугільна компанія „Красн олиманська” на адресу ПАТ Ев раз Баглей кокс (вантажоодер жувач), у вагоні № 68702141 за залізн ичною накладною на групу ваг онів № 51109346 (усього 10 напіввагон ів) зі станції Родинська Доне цької залізниці на станцію Б аглей Придніпровської заліз ниці відвантажене вугілля к ам' яне марки-Ж.
У накладній відповідач заз начив, що вагон № 68702141 завантаже но вище бортів, вантаж розміщ ено і закріплено згідно з §§ 1, 2, 3, 5, 6, 8, 9 розділу 2 Технічних умов правильно (додаток 14 до СМГС ч .1 гл.1 п. 1.2, 4, 5.2, 6.3, 7, 8).
Згідно п.2.1 Правил комерційн ого огляду поїздів та вагоні в, затверджених наказом Укрз алізниці від 26.04.2006р. № 152-Ц, усі ваг они, які прибувають і відправ ляються із станції, де розташ ований пункт комерційного ог ляду (ПКО), повинні оглядатися у комерційному відношенні.
Відповідно до Переліку ком ерційних несправностей, за н аявності яких вагони заборон яється відправляти зі станці ї (додаток 2 до п.2.1 Правил комер ційного огляду поїздів та ва гонів) забороняється ставити в поїзди напіввагони, що зава нтажені з порушенням технічн их умов навантаження та кріп лення вантажу на відкритому рухомому складі.
Залізницею вагон з вантаже м був прийнятий до перевезен ня без будь-яких зауважень, то бто на станції відправлення спірний вагон був завантажен ий з дотриманням технічних у мов.
28.04.2011р. при проходженні станц ії Чаплине у складі потягу № 31 51 вагон № 68702141 був зважений під ч ас руху зі швидкістю 11км/год. З гідно протоколу зважування в ага вантажу у вагоні відпові дала вазі, зазначеній у накла дній - 71т, навантаження на ві зки складало 56% і 44%. Акт загальн ої форми щодо нерівномірног о навантаження станцією Чапл ине не складався.
В цей же день 28.04.2011р. при проход женні станції Нижньодніпров ськ-Вузол у складі потягу № 3151 в агон № 68702141 був відчеплений від потягу о 13год.25хв. для здійснен ня зважування на вагах, про що було складено акт загальної форми № 2229Т. У накладній на гру пу вагонів № 51109346 залізницею бу ла зроблена відмітка про від чеплення вагону № 68702141 і складе ння акту загальної форми № 2229, я кий позивачем суду наданий н е був.
28.04.2011р. о 13год.32хв. станцією Нижн ьодніпровськ-Вузол на станці ю відправлення була направле на телеграма № 1821, згідно якої з а результатами контрольного зважування вагону № 68702141 було виявлене нерівномірне заван таження візків вагону 10,0т. Тоб то, через 7 хв. після відчеплен ня спірного вагону від потяг у станцією Нижньодніпровськ -Вузол уже було здійснене кон трольне зважування і направл ена телеграма на станцію від правлення про те, що вантаж у в агоні завантажено не рівномі рно і різниця завантаженості візків складає 10,0т.
В цей же день 28.04.2011р. станцією Н ижньодніпровськ-Вузол був ск ладений акт загальної форми № 801/Веси від 28.04.11р. (час складання не зазначений), у якому зазнач ила, що при контрольному зваж уванні спірного вагону на 150т електротензометричних вага х станції Нижньодніпровськ-В узол, які пройшли державну по вірку 20.01.11р., виявлене нерівном ірне завантаження візків 10т, в агон затриманий з 13год.25хв.
Як була визначена нерівном ірність завантаження візків спірного вагону на станції Н ижньодніпровськ-Вузол заліз ниця суду пояснити не змогла . Надана нею копія протоколу з важування станції Нижньодні провськ-Вузол, датованого 28.04.20 11р. о 23год.44хв., тобто уже після т ого як була дана телеграма пр о контрольне зважування на с танцію відправлення, це пита ння також не роз' яснила, оск ільки у протоколі, частково з аповненого від руки (номери в агонів та примітки) і частков о друкарським способом (маса брутто, нерівномірність зав антаження повздовжнє, попере чне зміщення), не зазначене на вантаження на візки ні в тона х (кілограмах), ні у відсотках. Протокол не містить у собі та кож даних щодо швидкості, з як ою рухався спірний вагон чи з находився у стані покою під ч ас зважування.
Надана залізницею виписка з книги контрольних зважува нь по станції Нижньодніпровс ьк-Вузол також не містить у со бі даних щодо завантаження в ізків. У ньому зазначені тіль ки такі дані: вага брутто зваж ування, тара вагону, нетто по д окументу, нетто фактичне, пер евантаження (недовантаження ).
За час затримки вагону залі зницею було нарахована сума зборів 2 874,72грн., у тому числі:
- 348,90грн. - плата за кори стування вагоном;
- 1 222,00грн. - збір за мане врову роботу;
- 593,00грн. - збір за збері гання вагону;
- 157,40грн. - збір за зважу вання;
- 55,30грн. - довідка про п еревезення телеграфом;
- 19,40грн. - оформлення д осилочних перевізних докуме нтів.
За таких обставин і зважаюч и на те, що:
· залізниця прийняла вагон з вантажем до перевезе ння без будь-яких зауважень, у тому числі і щодо розміщення вантажу у вагоні;
· вагон було завантаж ено вище бортів, а різниця зав антаження візків 10,0т є видимо ю;
· на шляху прямування спірний вагон прослідував п ункт комерційного огляду пої здів і вагонів (ПКО) на станції Красноармійськ без будь-яки х зауважень щодо розміщення вантажу;
· з наданих залізнице ю документів достеменно вста новити наявність і причину к омерційної несправності щод о розміщення вантажу у спірн ому вагоні не можливо;
· згідно п.1.1.8 ГОСТ 22235-76, рі зниця в завантаженні візків не повинна перевищувати 10 т дл я 4-вісних вагонів, отже 10 000кг не рівномірності завантаження є належною нормою для 4-вісног о вагону,
господарський суд вважає, щ о:
- факт комерційної нес правності і вина вантажовідп равника залізницею не доведе ні;
- позов про стягнення з битків, пов' язаних з нерівн омірним завантаженням візкі в вагону, є таким, що задоволен ню не підлягає.
Судові витрати покладають ся на позивача.
На підставі викладеного і к еруючись ст.ст.49, 82- 85 Господар ського процесуального кодек су України, господарський су д, -
В И Р I Ш И В :
Відмовити Державному підп риємству „Придніпровська за лізниця” у задоволенні позов у про стягнення з Державного підприємства „Вугільна комп анія „Краснолиманська” 2 874,22гр н. збитків.
Рішення набирає законної сили після закінчення деся тиденного строку з дня його п рийняття, а у разі подання ап еляційної скарги - після розг ляду справи апеляційною інст анцією, якщо його не скасован о.
Апеляційна скарга подаєть ся через місцевий господарсь кий суд, який розглянув справ у, протягом 10 днів з дня прийня ття рішення місцевим господа рським судом.
Суддя Матюхін В.І.
< Список > < Дов ідник >
< Список > < Довід ник >
Повний текст рішення скла дено 23.01.2012р.
Надруковано прим ірників:
1 - у справу;
1 - позивачу;
1 - відповідачу.
Виконала:
Тел.381-91-18
Суд | Господарський суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 23.01.2012 |
Оприлюднено | 07.02.2012 |
Номер документу | 21202608 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Донецької області
Матюхін В.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні