ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУ Д УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"30" січня 2012 р. Справа № 19/252-10
Вищий господарський суд України у складі колегії су ддів:
Т. Дроботової - головуючого
Н. Волковицької
Л. Рогач
за участю представників:
позивача ОСОБА_1. - довіреність ві д 01.12.2010 р.;
Сімороз М.Н. - керівник, пас порт
відповідача ОСОБА_2 - довіреність ві д 04.01.2012 р.
третіх осіб не з' явилися (про час і міс це судового засідання повідо млено належно)
розглянувши у відкритому с удовому засіданні касаційну скаргу Колективного сільськогос подарського підприємства "Ан дріївське"
на постанову від 17.11.2011 р. Київського апел яційного господарського суд у
у справі № 19/252-10 господарського суду Київської області
за позовом Колективного сільського сподарського підприємства "А ндріївське"
до Макарівської районної де ржавної адміністрації Київс ької області
треті особи - Андріївська сільська ра да;
- Управління Держкомзему у М акарівському районі Київськ ої області;
- Державне підприємство "Киї вський науково-дослідний інс титут землеустрою";
- Товариство з обмеженою від повідальністю "Андріївське"
про визнання права на безстр окове користування землями
Ухвалою Вищого господа рського суду України від 26.12.2011 р . касаційна скарга КСП "Андрії вське" на постанову Київсько го апеляційного господарськ ого суду від 17.11.2011 р. у даній спра ві була прийнята до провадже ння та призначена до розгляд у на 17.01.2012 р.
У зв'язку із поданням скаржн иком клопотання про здійснен ня фіксування судового проце су з допомогою звукозаписува льного технічного засобу та продовження строку розгляду справи, ухвалою від 17.01.2012 р. прод овжено строк розгляду та від кладено розгляд справи на 30.01.20 12 р.
В С Т А Н О В И В :
КСП "Андріївське" звернул ось до господарського суду К иївської області з позовом д о Макарівської районної держ авної адміністрації Київськ ої області про:
- визнання за КСП "Андріївс ьке" права на безстрокове кор истування землями в межах та площах згідно Державного ак та на вічне користування зем лею колгоспами виданого 27.06.1951 року виконкомом Макарівсько ї районної Ради народних деп утатів Київської області Сіл ьськогосподарській артілі і мені Молотова Андріївської с ільської Ради народних депут атів, яким сільськогосподарс ькій артілі було передано в б езоплатне та довічне користу вання 3984,95 га землі;
- про визнання права колекти вної власності КСП "Андріївс ьке" на землю в межах та на пло щах згідно Державного акта н а право колективної власност і серії КВ № 000002, виданого Андрі ївською сільською радою Мака рівського району 15.11.1995 року на п ідставі рішення 5 сесії 22 скли кання Андріївської сільсько ї ради, згідно якого КСП "Андрі ївське" на праві колективної власності виділено земель п лощею 2 129,7 га (державний акт зар еєстрований в Книзі записів державних актів про право вл асності на землю за № 2);
- про визнання права постійн ого користування КСП "Андрії вське" на землю в межах та на п лощах згідно Державного акта на право постійного користу вання землею серії ІІ-КВ № 002585 н а підставі рішення 5 сесії 22 ск ликання Андріївської сільсь кої ради площею 382,5 га (державни й акт зареєстрований в Книзі записів державних актів на п раво постійного користуванн я землею за № 20);
- про зобов' язання Макарів ську райдержадміністрацію з апобігати вчиненню дій, що по рушують права позивача на зе млю шляхом припинення видачі розпоряджень щодо передачі земель, належних КСП "Андріїв ське" третім особам та віднов ити стан земельних ділянок, я кий існував до порушення пра в.
Позовні вимоги обґрунтова ні тим, що позивач є правонаст упником сільськогосподарсь ких підприємств, які здійсню вали господарську діяльніст ь до моменту створення КСП "Ан дріївське".
Проте, відповідач не визнає прав позивача на безплатне т а безстрокове користування з емлями в межах сіл Андріївка і Червона Гірка та поза межам и зазначених сіл у Макарівсь кому районі Київської област і, наданих йому в межах та на п лощах, наданих згідно Держав ного акта на вічне користува ння землею колгоспами від 27.06.19 51 р., Державного акта на право к олективної власності на земл ю серії КВ № 000002 від 15.11.1995 р. та Держ авного акта на право постійн ого користування землею сері ї ІІ-КВ № 002585 від 15.11.1995 р., оскільки в идає розпорядження про виділ ення в натурі земельних діля нок (паїв) із земель колективн ої власності КСП "Андріївськ е" без прийняття КСП відповід ного рішення про розпаювання належних підприємству на пр аві власності земель.
У відзиві на позовну заяву М акарівська райдержадмініст рація просила відмовити у її задоволенні вказуючи на те, щ о позивачем не було надано до казів правонаступництва пра в та зобов'язань колгоспу "Анд ріївське", оскільки навіть у С татуті КСП "Андріївське", затв ердженого зборами згідно про токолу № 1 від 16.04.1997 р., не зазначе но про правонаступництво поз ивачем прав колгоспу.
Крім того, як зазначав відпо відач позивачем не було зазн ачено на яку саме площу земел ь він має право згідно Держав них актів та які його права по рушуються. При цьому, Державн і акти на землю площею 2129,7 га та на 382,5 га не могли бути у 1995 році в идані саме позивачу - КСП "Андр іївське", який було створено т а зареєстровано тільки у 1997 ро ці, згідно Статуту підприємс тва.
Макарівська райдержадміні страція зазначала, що держав ні акти на землю колективної власності КСП "Андріївське" в тратили чинність після набут тя членами КСП та прирівняни ми до них громадянами права в ласності на частку (пай) в 1997 ро ці, про що свідчать розпорядж ення голови Макарівської рай держадміністрації № 64 від 18.02.1997 року та № 132 від 15.06.2001 р. та книги р еєстрації сертифікатів на пр аво на земельну частку (пай), т обто після виготовлення та з атвердження науково - техні чної документації по паюванн ю сільськогосподарських угі дь в розмірі 2129,7 га з 18.02.1997 року су б'єктами права власності на з емлю стали громадяни, члени К СП "Андріївське", які отримали право на земельну частку (пай ).
Ухвалами господарського с уду Київської області від 14.12.20 10 р. та від 04.04.2011 р. залучено до уча сті у розгляді справи в якост і третіх осіб, які не заявляют ь самостійних вимог на предм ет спору Андріївську сільськ у раду, Управління Держкомзе му у Макарівському районі Ки ївської області, Державне пі дприємство "Київський науков о-дослідний інститут землеус трою" та ТОВ "Андріївське".
Управління Держкомзему у М акарівському районі Київськ ої області в поясненнях на по зовну заяву також просило ві дмовити КСП "Андріївське" у за доволенні позовних вимог пос илаючись на те, що відповідно до науково - технічної доку ментації по розпаюванню земе ль та розпорядження райдержа дміністрації від 18.02.1997 р. управл інням зареєстровано та видан о сертифікати на права на зем ельну частку (пай) членам КСП " Андріївське", які видавались згідно списку членів КСП, і на час звернення до суду згідно записів у книгах реєстрації з 682 членів КСП, 218 осіб ще не отр имали державні акти на право власності на земельну частк у, а 130 з них знаходяться на стад ії оформлення спадщини від п омерлих. Управління Держкомз ему вказувало на те, що КСП "Ан дріївське" не є суб'єктом прав а власності на землю, оскільк и ними були та є колишні члени КСП.
Андріївська сільська рада у поясненнях просила відмов ити у задоволенні позовних в имог КСП "Андріївське" вказую чи на те, що КСП не є правонаст упником прав колгоспу "Андрі ївський", який в свою чергу не мав законного права на корис тування землями в межах та на площі 3984,95 га землі, оскільки зг ідно витягу Архівного відділ у Макарівської РДА від 19.07.2011 р. № 06-04/470 колгосп "Андріївський" при пинив право користування зем лями в межах Андріївської сі льської ради на підставі ріш ення 12 сесії 21 скликання Макар івської районної ради народн их депутатів від 14.02.1992 року, згі дно додатку № 2 до якого всі зе млі, якими користувався колг осп "Андріївський" передані А ндріївській сільській раді т обто з 1992 року і розпорядження вказаними землями здійснюва ла сільська рада, а тому вимог и до Макарівської райдержадм іністрації є незаконними, а т акож не зазначено про наявні сть прав членів КСП на спірні землі, яким протягом 1997 - 2011 рок ів видавались сертифікати, я кі ніким не оскаржувались.
При цьому, як зазначила сіль ська рада у наданих позиваче м Державних актах відсутні н омери рішень відповідного ор гану та дата їх прийняття згі дно яких КСП "Андріївське" пер едавались землі в колективну власність та постійне корис тування.
ТОВ "Андріївське" також прос ило відмовити у задоволенні позовних вимог відмовити вка зуючи на те, що фактично КСП "А ндріївське" припинило свою д іяльність з лютого 2000 року, про що свідчить звіт правління К СП за 1999 рік, при цьому, вказавш и на те, що КСП рішення сільськ ої розпорядження № 64 від 18.02.1997 р. та сертифікати на право на зе мельну частку, видані членам КСП оскаржені та скасовані н е були.
Рішенням господарського с уду Київської області від 21.07.20 11 р. (суддя Карпечкін Т.П.) у задо воленні позову відмовлено в повному обсязі, з огляду на не обґрунтованість та недоведе ність позовних вимог.
За апеляційною скаргою КСП "Андріївське" Київський апел яційний господарський суд (с удді: Гаврилюк О.М., Майданевич А.Г., Мальченко А.О.) переглянув ши рішення господарського су ду Київської області від 21.07.2011 р . в апеляційному порядку, пост ановою від 17.11.2011 р. залишив його без змін.
КСП "Андріївське" подало до Вищого господарського суду У країни касаційну скаргу, в як ій просить, з урахуванням усн их пояснень, наданих у судово му засіданні, судові рішення у справі скасувати та направ ити справу на новий розгляд д о суду першої інстанції, обґрунтовуючи доводи каса ційної скарги неправильним з астосуванням та порушенням с удами норм матеріального та процесуального права.
Скаржник зазначає, що судам и було зроблено висновок про те, що позивач не є правонасту пником колгоспу "Андріївськи й" без посилання на будь - яку норму, а також не врахувавши, що колгосп "Андріївський" та К СП "Андріївське" мають один і т ой же ідентифікаційний код, щ о свідчить про правонаступни цтво.
На думку заявника касаційн ої скарги судами не взято до у ваги, що колгосп "Андріївськи й" з усіма належними йому стан ом на 16.04.1997 р. правами був перетв орений в КСП "Андріївське" яке стало правонаступником колг оспу з усіма належними йому п равами та обов'язками, серед я ких, зокрема, права на землю зг ідно Державного акта виданог о 27.06.1951 року на землю площею 3984,95 г а.
Заслухавши доповідь судді - доповідача, пояснення при сутніх у судовому засіданні представників сторін, переві ривши наявні матеріали справ и на предмет правильності за стосування норм права в ріше нні та постанові, колегія суд дів вважає, що касаційна скар га, з урахуванням пояснень ск аржника, підлягає задоволенн ю з таких підстав.
Під час здійснення судовог о провадження судами першої та апеляційної інстанції бул о встановлено, що за даними на явного в матеріалах справи а рхівного витягу з рішення Ма карівської районної ради нар одних депутатів від 04.02.1992 року " Про хід земельної реформи" бу ло вирішено припинити право на користування колгоспами, радгоспами, іншими сільськог осподарськими підприємства ми земельними ділянками в ме жах населених пунктів, включ аючи земельні ділянки, що про понуються для надання і розв итку житлового будівництва і підсобного господарства гро мадян, сінокосіння і випасів , передати ці землі місцевим р адам народних депутатів до з емель населених пунктів.
Розпорядженням Макарівськ ої районної державної адміні страції від 18.02.1997 року № 64 "Про за твердження науково-технічно ї документації по паюванню с ільськогосподарських угідь , переданих у колективну влас ність КСП "Андріївський" с. Анд ріївка Макарівського району " було затверджено розрахуно к вартості земельної частки (паю) та її розміру в умовах ка дастрових гектарів. Доручено Київському відділенню Інсти туту землеустрою виготовити членам КСП "Андріївський" с. А ндріївка сертифікати на земе льну частку (пай).
Крім того, судами також було встановлено, що:
- на момент створення позива ча як юридичної особи вже від булось розпаювання сільсько господарських угідь, передан их у колективну власність КС П “Андріївський”, на підстав і Державного акту на право ко лективної власності на землю серії КВ № 000002, виданого 15 листо пада 1995 року;
- схема поділу земель колект ивної власності на земельні частки (паї) була затверджена рішенням Андріївської сільс ької ради Макарівського райо ну Київської області № 59 від 29.0 1.2001року "Про затвердження Схем и поділу земель колективної власності на земельні частки (паї) бувшого КСП "Андріївськи й с. Андріївка Макарівського району";
- фактично на час звернення з позовом до суду на спірні зе мельні ділянки право власнос ті належить фізичним особам, які отримали сертифікати на право на земельну частку (па й) та державні акти на право вл асності на землю, а доказів ск асування або визнання незако нними розпорядження Макарів ської районної державної адм іністрації від 18 лютого 1997 року № 64 "Про затвердження науково -технічної документації по п аюванню сільськогосподарсь ких угідь, переданих у колект ивну власність КСП "Андріївс ький" с. Андріївка Макарівськ ого району" та рішення Андрії вської сільської ради Макарі вського району Київської обл асті № 59 від 29.01.2001 року "Про затве рдження Схеми поділу земель колективної власності на зем ельні частки (паї) бувшого КСП "Андріївський с. Андріївка Ма карівського району", не надан о.
Підстави набуття прав на зе млю визначені розділом IV Земе льного кодексу України (чинн ого на момент звернення до су ду). Порядок надання у постійн е користування земельних діл янок юридичним особам визнач ено статтею 123 вказаного Кодек су.
Статтею 92 Земельного кодекс у України (2001 р.) передбачено, що право постійного користуван ня земельною ділянкою із зем ель державної та комунальної власності набувають лише пі дприємства, установи та орга нізації, що належать до держа вної або комунальної власнос ті, а також громадські органі зації інвалідів України, їх п ідприємства (об'єднання), уста нови та організації.
Вказана норма не обмежує і н е скасовує право постійного користування земельними діл янками, набуте іншими особам и в установлених законодавст вом випадках станом на 01.01.2002 (Рі шення Конституційного Суду У країни від 22.09.2005 N 5-рп/2005 у справі N 1 -17/2005).
У вирішенні відповідних сп орів судам слід враховувати, що земельні ділянки із земел ь державної або комунальної власності надаються у постій не користування безоплатно у порядку відведення.
Право постійного користув ання земельними ділянками по свідчується державним актом на право постійного користу вання земельною ділянкою.
Державні акти про право вла сності або право постійного користування на земельну діл янку є документами, що посвід чують відповідне право і вид аються на підставі рішень Ка бінету Міністрів України, об ласних, районних, Київської і Севастопольської міських, с елищних, сільських рад, Ради М іністрів Автономної Республ іки Крим, обласної, районної, К иївської і Севастопольської міських державних адміністр ацій.
Право постійного землекор истування є безстроковим, на відміну від права оренди, і мо же бути припинене лише з підс тав, передбачених статтею 141 З емельного кодексу України, п ерелік яких є вичерпним.
Статтею 5 Земельного кодекс у України (1990 року в редакції,чи нній на момент реєстрації по зивача) передбачено, що земля може належати громадянам на праві колективної власності . Суб'єктами права колективно ї власності на землю є колект ивні сільськогосподарські п ідприємства, сільськогоспод арські кооперативи, садівниц ькі товариства, сільськогосп одарські акціонерні товарис тва, у тому числі створені на б азі радгоспів та інших держа вних сільськогосподарських підприємств. Розпорядження земельними ділянками, що пер ебувають у колективній власн ості громадян, здійснюється за рішенням загальних зборів колективу співвласників. У к олективну власність можуть б ути передані землі колективн их сільськогосподарських пі дприємств, сільськогосподар ських кооперативів, сільсько господарських акціонерних т овариств, в тому числі створе них на базі радгоспів та інши х державних сільськогоспода рських підприємств, землі са дівничих товариств - за рішен ням загальних зборів цих під приємств, кооперативів, това риств. До прийняття такого рі шення провадиться передача з емельних ділянок, розташован их у межах населених пунктів , до відання сільської, селищн ої, міської Ради народних деп утатів. Площа земель, що перед аються у колективну власніст ь, становить різницю між зага льною площею земель, що знахо дяться у віданні відповідної Ради, і площею земель, які зал ишаються у державній власнос ті (землі запасу, лісовий фонд , водний фонд, резервний фонд т ощо) і у власності громадян. Зе млі у колективну власність п ередаються безплатно. Земель ні ділянки загального корист ування садівницьких товарис тв поділу не підлягають. Кожн ий член колективного сільськ огосподарського підприємст ва, сільськогосподарського к ооперативу, сільськогоспода рського акціонерного товари ства у разі виходу з нього має право одержати свою частку з емлі в натурі (на місцевості), яка визначається в порядку, п ередбаченому частинами шост ою і сьомою статті 6 цього Коде ксу.
За приписами пункту 3 частин и 1 статті 27 Земельного кодекс у України (1990 року) право корист ування земельною ділянкою чи її частиною припиняється у р азі, зокрема, припинення діял ьності підприємства, установ и, організації, селянського (ф ермерського) господарства.
Припинення права користув ання землею у випадках, перед бачених пунктами 1 - 8 частини п ершої та частиною третьою ці єї статті, провадиться у межа х населених пунктів відповід ною Радою народних депутатів , за межами населених пунктів - сільською, селищною, районно ю, міською, в адміністративно му підпорядкуванні якої є ра йон, Радою народних депутаті в, а у випадку, передбаченому п унктом 9 частини першої цієї с татті, - за рішенням Ради народ них депутатів, що має право ви лучати земельні ділянки (час тина 5 вказаної норми).
Відповідно до статті 60 Земе льного кодексу України (1990 рок у, в редакції чинній на момент створення позивача) Колекти вні сільськогосподарські пі дприємства, сільськогоспода рські кооперативи, сільськог осподарські акціонерні това риства можуть одержувати зем ельні ділянки у колективну в ласність, користування, у том у числі в оренду. Землі, переда ні цим господарствам у колек тивну власність, поділяються на землі загального несільс ькогосподарського використ ання і землі сільськогоспода рського використання.
Радгоспи, інші державні сіл ьськогосподарські підприєм ства, установи і організації одержують земельні ділянки у постійне користування для сільськогосподарського вир обництва. Зазначені підприєм ства, установи і організації можуть додатково брати в оре нду або одержувати у тимчасо ве користування земельні діл янки.
Сільськогосподарським коо перативам, що створюються на базі підрозділів сільського сподарських підприємств (крі м дослідних господарств) і ви ходять з них, за рішенням сіль ської, селищної, міської Ради народних депутатів передают ься у колективну власність з емельні ділянки із раніше об роблюваних ними земель. Площ а земельних ділянок, що перед аються, визначається виходяч и з розміру середньої земель ної частки, обчисленої у поря дку, передбаченому статтею 6 ц ього Кодексу.
Крім того, за приписами стат ті 1 Господарського процесуа льного кодексу України підпр иємства, установи, організац ії, інші юридичні особи (у тому числі іноземні), громадяни, як і здійснюють підприємницьку діяльність без створення юр идичної особи і в установлен ому порядку набули статусу с уб'єкта підприємницької діял ьності (далі - підприємства та організації), мають право зве ртатися до господарського су ду згідно з встановленою під відомчістю господарських сп рав за захистом своїх поруше них або оспорюваних прав і ох оронюваних законом інтересі в, а також для вжиття передбач ених цим Кодексом заходів, сп рямованих на запобігання пра вопорушенням. У випадках, пер едбачених законодавчими акт ами України, до господарсько го суду мають право також зве ртатися державні та інші орг ани, фізичні особи, що не є суб 'єктами підприємницької діял ьності.
Кожна особа має право на зах ист свого цивільного права у разі його порушення, невизна ння або оспорювання (стаття 15 Цивільного кодексу України).
Статтею 54 Господарського пр оцесуального кодексу Україн и визначено, що позовна заява повинна містити, зокрема, вик лад обставин, на яких ґрунтую ться позовні вимоги; зазначе ння доказів, що підтверджуют ь позов; законодавство, на під ставі якого подається позов.
При цьому, позивач самостій но визначає в позовній заяві , у чому саме полягає порушенн я його прав та інтересів, і обґ рунтовує позовні вимоги, а су д повинен перевірити доводи, на яких ґрунтуються ці вимог и, зокрема, щодо матеріально-п равового інтересу у спірних відносинах, і залежно від уст ановлених обставин вирішити питання про наявність чи від сутність підстав для правово го захисту, встановити право вий статус сторін у спорі, а та кож вирішити питання, у випад ку необхідності, щодо залуче ння до участі у справі інших о сіб, якщо рішення з господарс ького спору може вплинути на їх права або обов'язки щодо од нієї з сторін.
Як вбачається з матеріалів справи та змісту позовної за яви, КСП "Андріївське" звертаю чись до суду за захистом свог о порушеного права посилався на те, що відповідач не визнає прав позивача на безплатне т а безстрокове користування з емлями в межах сіл Андріївка і Червона Гірка та поза межам и зазначених сіл у Макарівсь кому районі Київської област і, наданих йому в межах та на п лощах, наданих згідно Держав ного акта на вічне користува ння землею колгоспами від 27.06.19 51 р., Державного акта на право к олективної власності на земл ю серії КВ № 000002 від 15.11.1995 р. та Держ авного акта на право постійн ого користування землею сері ї ІІ-КВ № 002585 від 15.11.1995 р., шляхом при йняття розпоряджень про виді лення в натурі земельних діл янок (паїв) із земель колектив ної власності КСП "Андріївсь ке" без прийняття КСП відпові дного рішення про розпаюванн я належних підприємству на п раві власності земель.
Проте, судова колегія вважа є за необхідне зазначити, що в даному випадку висновки суд ів про відмову у задоволенні позовних вимог через недове деність позивачем набуття ни м прав та обов'язків колгоспу "Андріївський" в процесі прав онаступництва, виходячи лише з відсутності у Статуті КСП "А ндріївське" посилань на таке правонаступництво, судова к олегія вважає передчасними, з огляду на необхідність зді йснення повного та об'єктивн ого розгляду справи, виходяч и з предмету, підстав та з відп овідних норм діючого законод авства та всіх наявних в мате ріалах справи доказів, надан их сторонами та їх пояснень.
Здійснюючи судовий розгля д справи судам першої та апел яційної інстанції необхідно було, насамперед, встановити обставини стосовно правовог о режиму спірних земельних д ілянок, дотримання вимог чин ного на момент створення КСП "Андріївське" законодавства , зокрема, щодо внесення до йог о статутного фонду прав колг оспу "Андріївський" на землек ористування згідно Державни х актів 1951 та 1995 років, на які пос илався позивач, а також необх ідним є здійснення ідентифік ації земельних ділянок перед аних за вказаними Державними актами 1951 та 1995 років із земельн ими ділянками, які виділені т ретім особам, що на думку КСП " Андріївське" порушує його пр ава.
При цьому, поза увагою судів були залишені доводи Марарі вської РДА стосовно того, що Д ержавні акти на землю площею 2129,7 га та на 382,5 га не могли бути у 1995 році видані саме позивачу - КСП "Андріївське", який було ст ворено та зареєстровано тіль ки у 1997 році, згідно Статуту під приємства, а також доводи щод о відсутності у вказаних Дер жавних актах на землю номеру та дати рішень відповідного органу, які були підставою дл я видачі державних актів.
Статтею 43 Господарського пр оцесуального кодексу Україн и передбачено, що господарсь кий суд оцінює докази за свої м внутрішнім переконанням, щ о ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгл яді в судовому процесі всіх о бставин справи в їх сукупнос ті, керуючись законом. Ніякі д окази не мають для господарс ького суду заздалегідь встан овленої сили. Визнання одніє ю стороною фактичних даних і обставин, якими інша сторона обґрунтовує свої вимоги або заперечення, для господарсь кого суду не є обов'язковим.
Оскільки передбачені проц есуальним законом межі перег ляду справи в касаційній інс танції не дають їй права вста новлювати або вважати доведе ними обставини, що не були вст ановлені в рішенні суду чи ві дхилені ним, вирішувати пита ння про достовірність того ч и іншого доказу, про перевагу одних доказів над іншими, зби рати нові докази або додатко во перевіряти докази, рішенн я та постанова у справі підля гають скасуванню, а справа - направленню на новий розгляд до господарського суду Київ ської області.
При новому розгляді справи суду необхідно врахувати ви кладене, всебічно і повно пер евірити доводи, на яких ґрунт уються вимоги та заперечення сторін, і в залежності від уст ановлених обставин вирішити спір у відповідності з норма ми матеріального права, що пі длягають застосуванню до дан их правовідносин.
Керуючись статтями 43, 1117, пунк том 3 статті 1119, статтями 11110, 11111, 11112 Г осподарського процесуально го кодексу України Вищий гос подарський суд України
П О С Т А Н О В И В :
Постанову Київського ап еляційного господарського с уду від 17.11.2011 р. у справі № 19/252-10 та рішення господа рського суду Київської облас ті від 21.07.2011 р. скасувати, справу направити на новий розгляд д о господарського суду Київсь кої області.
Касаційну скаргу задовол ьнити.
Головуючий суддя Т. Дроботова
Судді: Н. Волковицька
Л. Рогач
Суд | Вищий господарський суд України |
Дата ухвалення рішення | 30.01.2012 |
Оприлюднено | 08.02.2012 |
Номер документу | 21279868 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Вищий господарський суд України
Дроботова Т.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні