Рішення
від 17.01.2012 по справі 54/525
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД мі ста КИЄВА

01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницьк ого,44-Б тел. 284-18-98

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 54/525 17.01.12

Господарський суд м. Киє ва у складі судді Шкурдової Л .М. розглянувши у відкритому с удовому засіданні справу

за позовом това риства з обмеженою відповіда льністю «Український промис лово-фінансовий концерн «Сла вутич», м. Київ

до публічного акц іонерного товариства «Київе нерго», м. Київ

про в ідновлення становища, яке іс нувало до порушення права

при секретарі судового за сідання Білову М.В.

представники:

від позивача: ОСОБ А_1 (дов. № 119 від 10.01.2012 р.);

від відповідача: ОСО БА_2 (дов. № ДО7/2011/09/02-2 від 02.09.2011 р.), ОСОБА_3 (дов. № ДО7/2011/04/21-11 від 21.04.2011 р.);

СУТЬ СПОРУ:

товариство з обмеженою відповідальністю «Українсь кий промислово-фінансовий ко нцерн «Славутич»(далі-позива ч) звернулося до господарськ ого суду м. Києва з позовом до публічного акціонерного тов ариства «Київенерго»(далі - відповідач) про зобов' язанн я здійснити перерахунок варт ості спожитої у період з груд ня 2008 по лютий 2009 року включно на підставі Договору № 153-2628-9 від 23.1 0.2001 року теплової енергії.

Вимоги позивача обґрунтов ані тим, що тарифи Київської м іської державної адміністра ції, згідно з якими у період з грудня 2008 по лютий 2009 року позив ачем здійснювався розрахуно к вартості спожитої теплової енергії, скасовано Указами П резидента України, у зв' язк у з чим вартість використано ї відповідачем теплової енер гії зменшилась.

В судовому засіданні пред ставник позивача підтримав п озов.

Представники відповідача в судових засіданнях запере чували проти позову з підста в, викладених у відзиві.

Крім того, відповідачем под ано клопотання про зупинення провадження у справі, в якому відповідач просить суд заст осувавши аналогію закону (ч. 5 ст. 9 КАС України та ч. 3 ст. 8 ЦПК У країни) на підставі п. 4 ч. 2 ст. 38 З акону України «Про судоустрі й і статус суддів»звернутись до Верхового суду України дл я вирішення питання стосовно внесення до Конституційного Суду України подання щодо ко нституційності Указів Прези дента України від № 1199/2008 від 24 гр удня 2008 р., № 65/2009 від 03 лютого 2009 рок у та № 76/2009 від 09 лютого 2009 р. та зуп инити провадження до вирішен ня питання щодо конституційн ості.

Зазначене клопотання задо воленню не підлягає, оскільк и процесуальні питання госпо дарського процесу врегульов ано Господарським процесуал ьним кодексом України, ст. 79 Го сподарського процесуальног о кодексу України встановлен ий вичерпний перелік підстав зупинення провадження у спр аві, який не підлягає розшире ному тлумаченню, тобто будь-я кі інші обставини не можуть б ути підставою зупинення пров адження у справі. Зазначеною статтею не передбачено зупи нення провадження у справі з підстав, зазначених відпові дачем у клопотанні про зупин ення.

Розглянувши матеріали спр ави, заслухавши пояснення пр едставників сторін, дослідив ши докази та оцінивши їх в сук упності, суд

ВСТАНОВИВ:

23 жовтня 2001 року між стор онами по справі укладено дог овір № 153-2628-9 на постачання тепло вої енергії у гарячій воді, за умовами якого відповідач зо бов' язався постачати позив ачу теплову енергію у вигляд і гарячої води для потреб опа лення та гарячого водопостач ання, а останній, у свою чергу, - оплачувати спожиту теплов у енергію на умовах договору за тарифами, затвердженими р озпорядженнями КМДА.

Як вбачається з матеріалів справи, протягом грудня 2008 - лю того 2009 років на підставі вище вказаного договору відповід ач здійснював постачання теп лової енергії позивачу.

Згідно зі ст. 7 Закону Україн и «Про житлово-комунальні по слуги» та ст. 28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні встановлення цін/т арифів на житлово-комунальні послуги, що надаються підпри ємствами комунальної власно сті, належить до відання вико навчих органів міських рад.

Київська міська державна а дміністрація є єдиним в орга нізаційному відношенні орга ном, який виконує функції вик онавчого органу Київської мі ської ради та паралельно фун кції місцевого органу викона вчої влади.

На виконання функцій, визна чених Законом, Київською міс ькою державною адміністраці єю видано розпорядження № 1662 в ід 27 листопада 2008 р., № 1663 від 27 лист опада 2008 р., № 1780/1 від 25 грудня 2008 р., № 1792 від 30 грудня 2008 року. № 127 та № 128 в ід 05 лютого 2009 р., якими встановл ено тарифи, зокрема, на теплов у енергію.

Розрахунок вартості тепло вої енергії, поставленої у пе ріод з грудня 2008 року по лютий 2 009 року здійснювався відповід ачем на підставі тарифів, вст ановлених розпорядженнями К иївської міської державної а дміністрації № 1662 від 27 листопа да 2008 р., № 1780/1 від 25 грудня 2008 р. та № 1 28 від 05 лютого 2009 р.

Вартість поставленої тепл ової енергії за розрахунком відповідача становить 89816,01 грн .

Згідно з Указами Президент а України відповідно № 1199/2008 від 24 грудня 2008 р., № 65/2009 від 03 лютого 2009 року та № 76/2009 від 09 лютого 2009 р. заз начені розпорядження Київсь кої міської державної адміні страції скасовано як такі, що суперечать Конституції та З аконам України, оскільки вид ано з перевищенням делегован их законодавством повноваже нь щодо встановлення цін/тар ифів на житлово-комунальні п ослуги.

Відповідно до вимог ст. 19 Кон ституції України правовий по рядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яки х ніхто не може бути примушен ий робити те, що не передбачен о законодавством. Органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та закона ми України.

Виходячи з наведеного, у сто рін по справі відсутній обов ' язок виконувати рішення пр о встановлення тарифів на те плову енергію, які суперечат ь Конституції та Законам Укр аїни, з часу прийняття цих ріш ень. Нарахування ж відповіда чем оплати за теплову енергі ю на підставі тарифів, встано влених цими рішеннями, приму шує позивача робити те, що не п ередбачено законодавством.

До 1 грудня 2008 р. були чинними т арифи на теплову енергію, що в иробляється відповідачем, за тверджені розпорядженням Ки ївської міської державної ад міністрації № 86 від 31 січня 2007 р. в редакції розпорядження № 715 від 18 червня 2007 р.

Розпорядження Київської м іської державної адміністра ції № 1662 від 27 листопада 2008 р. про втрату чинності розпоряджен ня № 86 від 31 січня 2007 р. скасоване .

Розпорядженням Київської міської державної адміністр ації № 230 від 02 березня 2009 р. з 10 лют ого 2009 р. поновлено у дії розпор ядження № 86 від 31 січня 2007 р. в ред акції розпорядження № 715 від 18 ч ервня 2007 року.

За таких обставин суд вважа є обґрунтованими доводи пози вача про необхідність здійсн ення нарахування йому плати за теплову енергію, спожиту п ротягом грудня 2008-лютого 2009 рок ів за тарифами, встановленим и розпорядженням Київської м іської державної адміністра ції № 86 від 31 січня 2007 р. в редакці ї розпорядження № 715 від 18 червн я 2007 р.

Виходячи з наявних у справі доказів про обсяг постачанн я за договором (облікові карт ки) у грудні 2008 року - 40,482 ГКал, сі чні 2009 року - 67,457 ГКал, лютому 2009 р оку - 53,600 ГКал теплової енергі ї та чинного тарифу 171,62 грн./ГКа л без ПДВ дійсна вартість пер еданого за договором товару становить 33267,98 грн. (з ПДВ) Відпо відно вартість теплової енер гії завищена відповідачем на 56548,03 грн. (89816,01-33267,98).

Оцінюючи подані докази за с воїм внутрішнім переконання м, що ґрунтується на всебічно му, повному і об'єктивному роз гляді в судовому засіданні в сіх обставин в їх сукупності , та враховуючи, що кожна сторо на повинна довести ті обстав ини, на які вона посилається, я к на підставу своїх вимог і за перечень, суд дійшов висновк у про наявність правових під став для задоволення позову .

Судові витрати відповідно до статті 49 ГПК України покла даються на відповідача.

Враховуючи викладене, керу ючись статтею 124 Конституції У країни, статтями 44, 49, статтями 82-85 Господарського процесуал ьного кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити.

Зобов' язати публічне акц іонерне товариство «Київене рго»(01001, м. Київ, пл. І. Франка, 5, ко д 00131305) здійснити перерахунок в артості теплової енергії, сп ожитої товариством з обмежен ою відповідальністю «Україн ський промислово-фінансовий концерн «Славутич»(03073, м. Київ , вул. Скляренка, 5, код 16464546) за пер іод з грудня 2008 року по лютий 2009 року включно на підставі Дог овору № 153-2628-9 від 23 жовтня 2001 року на постачання теплової енерг ії у гарячій воді за тарифами , встановленими розпорядженн ям Київської міської державн ої адміністрації від 31.01.2007 N 86 "Пр о затвердження тарифів на те плову енергію та встановленн я, погодження тарифів на кому нальні послуги з централізов аного опалення і постачання гарячої води для відпуску бю джетним установам і організа ціям, іншим споживачам" (із змі нами і доповненнями, внесени ми розпорядженням Київської міської державної адміністр ації від 18.06.2007 N 715).

Стягнути з публічного акці онерного товариства «Київен ерго»(01001, м. Київ, пл. І. Фра нка, 5, код 00131305) на користь товари ства з обмеженою відповідаль ністю «Український промисло во-фінансовий концерн «Славу тич»(03073, м. Київ, вул. Скляренка, 5, код 16464546) 985,00 грн. (дев' ятсо т вісімдесят п' ять грн. 00коп. ) витрат по сплаті судового зб ору.

Суддя Л.М. Шкурдова

Рішення підписано 20.01.2012 р.

Дата ухвалення рішення17.01.2012
Оприлюднено09.02.2012
Номер документу21283178
СудочинствоГосподарське
Сутьв ідновлення становища, яке іс нувало до порушення права при

Судовий реєстр по справі —54/525

Рішення від 27.04.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Шаптала Є.Ю.

Ухвала від 30.03.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Шаптала Є.Ю.

Рішення від 17.01.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Шкурдова Л.М.

Ухвала від 20.12.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Шкурдова Л.М.

Ухвала від 30.11.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Шкурдова Л.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні