ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Київська, 150, м. Сімферо поль, Автономна Республіка К рим, Україна, 95493
ПОСТАНОВА
Іменем України
28.08.08 Справа №2-а-351/08
Окружний адміністра тивний суд Автономної Респуб ліки Крим у складі головуючо ї судді Трещової О.Р., при се кретарі Єлжової Н.М., за участю
представника позивача - Сок ол Ольги Вікторівни,
представник відповідача - Бурнусенко Олега Костянтино вича,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу
за позовом прокурора м. Кер ч в інтересах держави в особ і Державної податкової інсп екції м. Керчі
до Комунального підприєм ства по ремонту та експлуата ції житлового фонду
про стягнення податку з дох одів фізичних осіб,
ВСТАНОВИВ:
До Окружного адмініст ративного суду Автономної Ре спубліки звернувся прокурор м. Керч в інтересах держави в особі Державної податкової і нспекції м. Керчі до Комуналь ного підприємства по ремонту та експлуатації житлового ф онду про стягнення податку з доходів фізичних осіб у розм ірі 246 090,91 грн.
У судовому засіданні предс тавник прокуратури позов пов ністю підтримала та пояснила , що Комунальним підприємств ом по ремонту та експлуатаці ї житлового фонду, м. Керч за п еріод з 01.08.2005 року по 31.05.2008 року про водилися виплата заробітної плати та інши виплати-доходи працівникам, внаслідок чого було нараховано та утримано 328 423, 39 грн. податку з доходів фіз ичних осіб. Однак до бюджету п ерераховано податку з доході в фізичних осіб в сумі 82 332,48 грн . Таким чином, сума не перерахо ваного до бюджету налогу на 31. 05.08року складає 246 090, 91 грн. Цей фак т підтверджується довідкою Д ержавної податкової інспекц ії в м. Керчі «Про результати н евиїзної документальної пер евірки правильності утриман ня, повноти та своєчасності в несення до бюджету податку з доходів фізичних осіб у Кому нальному підприємстві по рем онту та експлуатації житлово го фонду, за період з 01.08.05 року п о 31.05.08 року».
Представник позивача Державної податкової інспек ції в м. Керчі АР Крим, у судове засідання не з' явився, наді слав клопотання про розгляд справи у їх відсутності.
У судовому засіданні , представник відповідача по зов визнав у повному обсязі, о днак заявив що у зв' язку з тя жким матеріальним становище м підприємства не має можлив ості погасити заборгованніс ть.
Вислухавши пояснення пр окурора, представника відпов ідача, дослідивши матеріали справи та оцінивши доказі по справі в їх сукупності, суд вв ажає, що позовні вимоги підля гають задоволенню.
Згідно з частиною 1 статті 2 К АС України завданням адмініс тративного судочинства є зах ист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтере сів юридичних осіб у сфері пу блічно-правових відносин від порушень з боку органів держ авної влади, органів місцево го самоврядування, їхніх пос адових і службових осіб, інши х суб' єктів при здійсненні ними владних управлінських ф ункцій на основі законодавст ва, в тому числі на виконання д елегованих повноважень.
Відповідно до п.4 ч.1 ст.17 КАС Ук раїни компетенція адміністр ативних судів поширюється на спори за зверненнями суб' є кта владних повноважень у ви падках, встановлених законом .
Пунктом 7 частини 1 статті 3 К АС України дано визначення с уб' єктів владних повноваже нь, до яких належать орган дер жавної влади, орган місцевог о самоврядування, їхня посад ова чи службова особа, інший с уб' єкт, який здійснює владн і управлінські функції на ос нові законодавства, в тому чи слі на виконання делегованих повноважень.
Згідно статті 11 Закону Укра їни "Про державну податкову с лужбу в Україні" органи держа вної податкової служби в уст ановленому законом порядку м ають право контролювати поря док та строки сплати податкі в суб' єктами господарюванн я.
Податкові органи відповід но до Закону України “Про пор ядок погашення зобов' язан ь платників податків перед б юджетами та державними ціль овими ф\ондами” № 2181 є контролю ючими органами та органами с тягнення стосовно податків та зборів (обов' язкових пла тежів), які справляються до бю джетів та державних цільових фондів.
Таким чином, Державна подат кова інспекція м. Керч Автоно мної Республіки Крим реалізу ючи свої завдання та функції у правовідносинах з фізични ми та юридичними особами явл яється субєектом владних по вноважень.
Згідно п. 11 ст. 10 Закону Україн и "Про державну податкову слу жбу в Україні" органи державн ої податкової служби в устан овленому законом порядку маю ть право звертатися до судів з позовами до підприємств, ус танов, організацій та громад ян про визнання угод недійсн ими і стягнення в доход держа ви коштів, одержаних ними за т акими угодами, а в інших випад ках - коштів, одержаних без уст ановлених законом підстав, а також про стягнення заборго ваності перед бюджетом і дер жавними цільовими фондами за рахунок їх майна.
Таким чином, органи державн ої податкової служби мають п раво звертатися до суду з поз овами до фізичних та юридичн их осіб про стягнення заборг ованості перед бюджетом.
Відповідно до статті 60 част ини 2 КАС України прокурор зді йснює в суді представництво інтересів громадян або держа ви в порядку, встановленому ц им Кодексом та іншими закона ми і може здійснювати предст авництво на будь-якій стадії адміністративного процесу.
Статтею 36-1 Закону України “П ро прокуратуру” передбачені підстави для представництв а інтересів держави в судах, д о яких відноситься наявність або загроза порушень економ ічних, політичних та інших де ржавних інтересів внаслідок протиправних дій (бездіяльн ості) фізичних або юридичних осіб, що вчиняються у відноси нах між ними або з державлою.
Приймаючи до уваги, що забез печення стягнення до бюджеті в податків та зборів безпосе редньо відноситься до держав них інтересів, прокурор м. Кер чі мав всі передбачені закон ом повноваженя звертатися д о суду з позовом в інтересах д ержави в особі Керченської Д ержавної податкової інспекц ії щодо стягнення заборгован ості з податку з доходів фізи чних осіб.
Відповідно до частини 1 стат ті 55 Господарського кодексу України суб' єктом господар ювання визнаються учасники г осподарських відносин, які з дійснюють господарську діял ьність, реалізуючи господарс ьку компетенцію (сукупність господарських прав та обов' язків), мають відокремлене ма йно і несуть відповідальніст ь за своїми зобов' язаннями в межах цього майна, крім випа дків встановлених законом. З гідно з п. 1 частини 2 статті 55 ГК України юридичні особи, ство рені відповідно до Цивільног о кодексу України, підприємс тва, створені відповідно до Г осподарського кодексу Украї ни та зареєстровані в устано влено законом порядку визнаю ться суб' єктами господарюв ання.
Судом встановлено, що Комун альне підприємство по ремон ту та експлуатації житлового фонду, м. Керч 28.01.2000 року виконав чим комітетом Керченської мі ської ради АР Крим включено д о ЄДР юридичних осіб під перв инним номером 4055624Ю0010139, місце зна ходження товариства: 98300, АР Кри м, м. Керч, вул. Гудованцева, 4, що підтверджується довідкою № 34.01.22.35/382 з Єдиного державного реє стру підприємств та організа цій України.
З даної довідки також вбача ється що дане підприємство є юридичною особою, комунальн им підприємством, має свідот ство про державну реєстрацію серія АОО № 444492, включено до ЄДР ПОУ 10.07.2006 року, ідентифікаційни й код 30697409. Відповідно до довідк и Керченської ДПІ від 27.06.08 року № 172/17-1/30697409-08 у відповідача відкри то рахунки у банках.
Судом встановлено, що Комунальне підприємство по ремонту та експлуатації житл ового фонду, м. Керчі, взято на податковий облік у ДПІ м. Керч і 03.02.2000 року за № 278, є платником по датків у тому числі і податку з доходів фізичних осіб.
Таким чином, судом встановл ено, що Комунальне підприємс тво по ремонту та експлуатац ії житлового фонду, м. Керч явл яється суб' єктом господарю вання, юридичною особою, зобо в' язане виконувати обов' я зки, покладені на нього закон ами у зв' язку зі здійснення м господарської діяльності т а на нього розповсюджується дія Закону України "Про систе му оподаткування" від 25.06.1991, № 1251-XI I.
Перелік видів податків і зб орів (обов' язкових платежів ) визначений ст.ст. 14,15 Закону Ук раїни «Про систему оподаткув ання» та встановлює, що подат ок з доходів фізичних осіб є о бов' язковим до сплати.
Відповідно до ст. 67 Конститу ції України, кожен зобов'язан ий сплачувати податки і збор и в порядку і розмірах, встано влених законом.
Згідно з вимогами ст. 8 Закон у України «Про податок з приб утку фізичних осіб” податков ий агент, який нараховує (випл ачує) оподаткований дохід на користь платника податку, ут римує податок від суми таког о доходу за його рахунок, вико ристовуючи ставку податку, в изначену у відповідності з ц им законом.
У даному випадку Комунальн е підприємство по ремонту та експлуатації житлового фонд у у м. Керчі є податковим агент ом і повинно було кошти утрим ані з громадян при виплаті за робітної плати перерахувати до державного бюджету.
Судом встановлено, що Держа вною податковою інспекцією п роведено перевірку правильн ості утримання, повноти та св оєчасності внесення до бюдже ту податку з доходів фізични х осіб у Комунальному підпри ємстві по ремонту та експлуа тації житлового фонду м.Керч і, за період з 01.08.05р. по 31.05.08р. За рез ультатами проведеної переві рки встановлено, що підприєм ством за період часу з 01.08.2005 рок у по 31.05.2008 року проводилися випл ати заробітної плати та інши х доходів працівникам підпри ємства, внаслідок чого було н араховано та утримано 328423,39грн . податку з доходів фізичних о сіб. За цей же період часу відп овідачем перераховано до бюд жету податку з доходів фізич них осіб в сумі 82332,48 грн. Таким ч ином різниця між нарахованою та утриманою сумою та сумою я ку перераховано до бюджету с кладає 246090,91грн.
У порядку, передбаченому с т. 71 КАС України, відповідачем не надані докази сплати забо ргованості з утриманого, але не перерахованого податку з доходів фізичних осіб, у розм ірі визначеному у довідці ДП І в м. Керчі № 172/17-1/30697409-08 від 27.06.2008 р., як ий також підтверджується роз рахунком повноти та своєчасн ості перерахування до бюджет у податку з доходів фізичних осіб станом на 31.05.2008 року, який п ідписаний відповідачем.
Більш того відповідачем у с удовому засіданні визнано по зовні вимоги у повному обсяз і, у зв' язку з чим суд вважає, що позовні вимоги підлягают ь задоволенню.
Згідно з частиною 4 статті 94 К АС України у справах, у яких по зивачем є суб' єкт владних п овноважень, і відповідачем - фізична чи юридична особа, су дові витрати, здійснені пози вачем, з відповідача не стягу ються. Тому судові витрати по справі не підлягають стягне нню з відповідача.
На підставі викладенного, к еруючись ст. 158, 159, 160-163, 167 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Стягнути з Комунальн ого підприємства по ремонту та експлуатації житлового фо нду (ідентифікаційний код 30697409 ) заборгованість зі сплати по датку з доходів фізичних осі б в розмірі 246 090, 91 гривень.
3. Стягнені суми зараху вати на р/р 33212800500019 УДК в АРК м. Сім ферополя, код платежу 11010100, до мі сцевого бюджету м. Керч, МФО 82402 6, ЗКПО 24030783.
Постанова набирає закон ної сили через 10 днів з дня її оголошення, у разі неподання заяви про апеляційне оскарж ення (апеляційної скарги).
Якщо після подачі заяви про апеляційне оскарження а пеляційна скарга не подана, п останова набуває законної си ли через 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарже ння.
Протягом 10 днів з дня оголош ення до Севастопольського ап еляційного адміністративно го суду через Окружний адмін істративний суд Автономної Р еспубліки Крим може бути под ана заява про апеляційне оск арження, після подачі якої, пр отягом 20 днів може бути подана апеляційна скарга.
Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться в строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.
Суддя Окружного
адміністративного суду
Автономної Республіки Кри м Трещова О.Р.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 28.08.2008 |
Оприлюднено | 06.11.2009 |
Номер документу | 2134469 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Голопристанський районний суд Херсонської області
Циганій С.І.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Трещова О.Р.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні