Постанова
від 27.12.2011 по справі 2а-13344/11/0170/1
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Севастопольська, 4 3, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

27 грудня 2011 р. Справа №2а-13344/11/0170/1

Окружний адмініст ративний суд Автономної Респ убліки Крим у складі головую чої судді Трещової О.Р., при се кретарі Веретенниковій Ю.В., з а участю

представника третьої особ и - Гетманчук І.І.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом

Красноперекопської об'єд наної державної податкової і нспекції в АР Крим до Сільсь когосподарського виробничо го кооперативу "Дружба", третя особа. що не заявляє самостій них вимог, на стороні позивач а - Головне управління Держав ного казначейства України в АР Крим в особі управління Де ржавного казначейства в Розд ольненському районі ГУ ДКУ в АР Крим, про стягнення,

ВС ТАНОВИВ:

До Окружного адміністрати вного суду Автономної Респуб ліки Крим звернулася з адмін істративним позовом Красн оперекопська об'єднана дер жавна податкова інспекція в АР Крим до сільськогосподарс ького виробничого кооперати ву "Дружба" про стягнення з від повідача простроченої забор гованості з фінансової допом оги, наданої за рахунок кошті в резервного фонду державног о бюджету на зворотній основ і у сумі 5000 грн. на користь держ авного бюджету Роздольненсь кого району АР Крим.

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду АРК від 31.10.11 ро ку відкрито провадження в ад міністративній справі. Ухвал ою Окружного адміністративн ого суду АРК від 31.10.11 року закін чено підготовче провадження , справу призначено до судово го розгляду та до участі по сп раві в якості третьої особи, щ о не заявляють самостійних в имог на предмет спору, на стор оні позивача було залучено Г оловне управління Державног о казначейства України в АР К рим в особі управління Держа вного казначейства в Роздоль ненському районі ГУ ДКУ в АР К рим.

У судовому засіданні, предс тавник позивача наполягав на задоволені позову в повному обсязі та пояснив, що до Кра сноперекопської ОДПІ наді йшло подання від управління Державного казначейства в Р оздольненському районі ГУ ДК У в АР Крим про стягнення з сіл ьськогосподарського виробн ичого кооперативу "Дружба" пр остроченої заборгованості з фінансової допомоги, надано ї за рахунок коштів резервно го фонду державного бюджету на зворотній основі у сумі 5000 г рн.

Представник позивача зазн ачив, що така допомога була на дана відповідачу в 1998 - 1999 роках, але на час розгляду справи не повернена. Оскільки діючим з аконодавством не передбачен і строки звернення до суду з т акими позовами, представник позивача вважає, що зазначен і строки ним не пропущені, оск ільки подання надійшло лише в 2011 році та позовні вимоги маю ть бути задоволені.

Представник відповідача в судові засіданні не зявився , повідомлений належним чино м за адресою його державної р еєстрації про дату, час та міс це розгляду справи, про причи ни неявки суд не повідомив.

В судовому засіданні предс тавник третьої особи позовні вимоги також підтримав та на дав суду докази, що станом на ч ас розгляду справи заборгова ність відповідачем не погаше на.

Враховуючи, що відповідач н алежним чином повідомлений п ро час, дату та місце розгляду справи, суд вважає можливим н а підставі ст.. 128 КАС України ро зглянути справу за його відс утністю.

Вислухавши пояснення пред ставників позивача та третьо ї особи, дослідивши матеріал и справи та оцінивши доказі п о справі в їх сукупності, суд в важає, що позовні вимоги підл ягають задоволенню з наступн их підстав.

Згідно з частиною 1 статті 2 К АС України завданням адмініс тративного судочинства є зах ист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтере сів юридичних осіб у сфері пу блічно-правових відносин від порушень з боку органів держ авної влади, органів місцево го самоврядування, їхніх пос адових і службових осіб, інши х суб'єктів при здійсненні ни ми владних управлінських фун кцій на основі законодавства , в тому числі на виконання дел егованих повноважень, шляхом справедливого, неупереджено го та своєчасного розгляду а дміністративних справ.

Відповідно до п. 5 частини 2 ст атті 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поши рюється на спори за зверненн ям суб'єкта владних повноваж ень у випадках, встановлених Конституцією та законами Ук раїни.

Справою адміністративної юрисдикції (адміністративно ю справою) є переданий на вирі шення адміністративного суд у публічно-правовий спір, у як ому хоча б однією зі сторін є о рган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, ї хня посадова чи службова осо ба або інший суб'єкт, який здій снює владні управлінські фун кції на основі законодавства , в тому числі на виконання дел егованих повноважень (п.1 ч.1 ст .3 КАС України).

Пунктом 7 частини 1 статті 3 КА С України визначено поняття суб' єктів владних повноваж ень, до яких належать орган де ржавної влади, орган місцево го самоврядування, їхня поса дова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними в ладних управлінських функці й на основі законодавства, в т ому числі на виконання делег ованих повноважень.

Частиною 1,3 статті 4 Закону Ук раїни “Про державну податков у службу в Україні” від 04.12.1990 ро ку № 509-ХІІ Державна податкова адміністрація України є цен тральним органом виконавчої влади. Державні податкові ін спекції у районах, містах (крі м міст Києва та Севастополя), р айонах у містах, міжрайонні т а об'єднані державні податко ві інспекції підпорядковуют ься відповідним державним по датковим адміністраціям в Ав тономній Республіці Крим, об ластях, містах Києві та Севас тополі.

Відповідно до підпункту 41.1.1. п. 41.1. статті 41 Податкового коде ксу України органи державної податкової служби - щодо пода тків,які справляються до бюд жетів та державних цільових фондів, крім зазначених у під пункті 41.1.2 цього пункту, а тако ж стосовно законодавства, ко нтроль за дотриманням якого покладається на органи держа вної податкової служби.

Отже, органи державної пода ткової служби у відносинах з суб'єктами господарювання, п ід час реалізації своїх завд ань та функцій, встановлених законодавством України, є су б'єктами владних повноважень .

Таким чином, судом встановл ено, що Красноперекопська ОДПІ в АР Крим є органом вико навчої влади та суб'єктом вла дних повноважень.

Відповідно до частини 1 стат ті 55 Господарського кодексу У країни суб'єктом господарюва ння визнаються учасники госп одарських відносин, які здій снюють господарську діяльні сть, реалізуючи господарську компетенцію (сукупність гос подарських прав та обов'язкі в), мають відокремлене майно і несуть відповідальність за своїми зобов'язаннями в межа х цього майна, крім випадків в становлених законом. Згідно з п. 1 частини 2 статті 55 ГК Украї ни юридичні особи, створені в ідповідно до Цивільного коде ксу України, підприємства, ст ворені відповідно до Господа рського кодексу України та з ареєстровані в установленом у законом порядку визнаються суб'єктами господарювання.

Судом встановлено, що Сільс ькогосподарський виробничи й кооператив "Дружба" є юридич ною особою, зареєстроване як суб'єкт підприємницької дія льності Роздольненською рай онною державною адміністрац ією АР Крим 27.12.2005 року, що підтве рджується свідоцтвом про дер жавну реєстрацію суб'єкта пі дприємницької діяльності - ю ридичної особи серії А00 № 516178, ви тягом з Єдиного державного р еєстру підприємств та органі зацій України від станом на 20. 09.2011, довідкою Головного управл іння статистики в АРК № АБ 0511163 в ід 27.12.2005 року.

Судом встановлено, що СВК "Д ружба" перебуває на обліку в п одатковій службі як суб'єкт п ідприємницької діяльності, щ о підтверджується довідкою п ро взяття на облік платника п одатків від 08.12.2008 року № 29-1-52/460.

Судом встановлено, що Сільс ькогосподарський виробничи й кооператив "Дружба" є правон аступником колективного сіл ьськогосподарського підпри ємства «Дружба», зареєстрова ного 08.07.1997 року виконавчим комі тетом Раздольненської район ної ради згідно довідки про в ключення до Єдиного Державно го реєстру підприємств та ор ганізацій України № 23/5-3684 від 18.07. 1997 року.

Таким чином, судом встановл ено, що СВК "Дружба"є суб'єктом господарювання, юридичною о собою, платником податків зо бов'язане виконувати обов'яз ки, покладені на нього закона ми у зв'язку зі здійсненням го сподарської діяльності, у то му числі стосовно належного нарахування та сплати податк ів.

Судом при розгляді матеріа лів справи було встановлено наступне.

Колективне сільськогоспод арське підприємство "Дружба" 18.07.1997 року було зареєстроване у якості юридичної особи з кол ективною формою власності.

Постановою Кабінету Мініс трів України від 26.02.1998 року № 220 "П ро фінансове забезпечення пі дготовки сільськогосподарс ької техніки до проведення в есняно-польових робіт у 1998 роц і" сільськогосподарських тов аровиробникам у 1998 році на пов оротній основі надавалася фі нансова допомога за рахунок коштів резервного фонду держ авного бюджету.

21 травня 1998 року відділенням Державного казначейства у Р оздольненському районі АР Кр им з КСП "Дружба" та Республіка нським підприємством матері ально-технічного обслуговув ання «Кримагроснаб» було укл адено договір про надання фі нансової допомоги для підгот овки техніки на проведення к омплексу весняно-польових ро біт в 1998 році, згідно якого відд ілення Державного казначейс тва у Роздольненському район і АР Крим надало КСП "Дружба" ф інансову допомогу для провед ення робіт з підготовки сіль ськогосподарської техніки д ля проведення весняно-польов их робіт у розмірі 2000 грн., а КСП "Дружба" зобов'язувалося вико ристовувати надану фінансов у допомогу згідно її цільово го призначення та повернути надані грошові кошти не пізн іше 01 жовтня 1998 року на рахунки відділення Державного казна чейства у Роздольненському р айоні АР Крим.

Платіжним дорученням № 668 ві д 26.05.1998 року відділення Держав ного казначейства у Роздольн енському районі АР Крим пере рахувало Республіканському підприємству матеріально-те хнічного обслуговування «Кр имагроснаб» кошти в розмірі 2000 гривень за КСП «Дружба» на п ідставі договору від 21.05.1998 року .

Постановою Кабінету Мініс трів України від 10.12.1998 року № 220 "П ро забезпечення сільськогос подарських товаровиробникі в матеріально-технічними та фінансовими ресурсами у 1999 ро ці" сільськогосподарським то варовиробникам у 1999 році на по воротній основі надавалася ф інансова допомога за рахунок коштів резервного фонду дер жавного бюджету. Пунктом 2 заз наченої Постанови Кабінету М іністрів України строк повер нення бюджетної позички, над аної сільськогосподарським підприємствам на підставі П останови Кабінету Міністрів України від 26.02.1998 року № 220 "Про фі нансове забезпечення підгот овки сільськогосподарської техніки до проведення весня но-польових робіт у 1998 році", пр олонгувався до 01.10.1999 року.

11 лютого 1999 року відділенням Державного казначейства у Р оздольненському районі АР Кр им з КСП "Дружба" та Республіка нським підприємством матері ально-технічного обслуговув ання «Кримагроснаб» укладен о договір про надання фінанс ової допомоги для підготовки техніки на проведення компл ексу весняно-польових робіт в 1999 році, згідно якого відділе ння Державного казначейства у Роздольненському районі А Р Крим надало КСП "Дружба" фіна нсову допомогу у розмірі 3000 гр н. для оплати поданих рахункі в на запасні частини, ремонтн і матеріали та послуги ремон тних підприємств, а КСП "Дружб а" зобов'язувалося використо вувати надану фінансову допо могу згідно її цільового при значення та повернути надані грошові кошти не пізніше 01 жо втня 1999 року на рахунки відділ ення Державного казначейств а у Роздольненському районі АР Крим.

Платіжним дорученням № 130 ві д 15.02.1999 року відділення Держав ного казначейства у Роздольн енському районі АР Крим пере рахувало Республіканському підприємству матеріально-те хнічного обслуговування «Кр имагроснаб» кошти в розмірі 3000 гривень за КСП «Дружба» на п ідставі договору від 11.02.1999 року .

06 жовтня 1999 року за № 349/02 Відділ енням Державного казначейст ва у Роздольненському районі АР Крим було складено акт інв ентаризації заборгованості з фінансової допомоги сільг оспвиробникам Роздольненсь кого району на 01.10.1999 року, згідн о якого заборгованість КСП “ Дружба” склала 2000 грн.

06 жовтня 1999 року за № 350/02 Відділ енням Державного казначейст ва у Роздольненському районі АР Крим було складено акт інв ентаризації заборгованості з фінансової допомоги сільг оспвиробникам Роздольненсь кого району на 01.10.1999 року, згідн о якого заборгованість КСП “ Дружба” склала 3000 грн.

12 січня 2000 року між КСП "Дружба " та відділенням Державного к азначейства у Роздольненськ ому районі АР Крим було прове дено звірку, про що складено а кт, в якому зазначено, що стано м на день складення акту у КСП "Дружба" наявний непогашений фінансовий борг у розмірі 5000 г рн., який складається з сум у р озмірі 2000 грн. (згідно Постанов и Кабінету Міністрів від 26.02.1998 р оку № 220 "Про фінансове забезпе чення підготовки сільського сподарської техніки до прове дення весняно-польових робіт у 1998 році" та договору від 21 трав ня 1998 року про надання фінансо вої допомоги для підготовки техніки на проведення компле ксу весняно-польових робіт в 1998 році) та у розмірі 3000 грн. (згід но Постанови Кабінету Мініст рів від 10.12.1998 року № 220 "Про забезп ечення сільськогосподарськ их товаровиробників матеріа льно-технічними та фінансови ми ресурсами у 1999 році" та догов ору від 11 лютого 1999 року про над ання фінансової допомоги для підготовки техніки на прове дення комплексу весняно-поль ових робіт в 1999 році).

Листом від 16 лютого 2000 року № 5 1-02 відділенням Державного каз начейства у Роздольненськом у районі АР Крим до Роздольне нської міжрайонної державно ї податкової інспекції було направлено подання від 11 люто го 2000 року № 1 про стягнення заб оргованості та фінансових са нкцій з сільгоспвиробників, що отримали допомогу з резер вного фонду Кабінету Міністр ів України за 1997-1999 роки. У додат ках, що були долучені до вказа ного листа, зазначено й борг К СП “Дружба” у сумі 5000 грн.

Листом № 421 від 27.02.2001 року відді лення Державного казначейст ва у Роздольненському районі АР Крим було повідомлено Роз дольненською МДПІ про те, що в казаним сільгоспвиробникам , у тому числі й СПК “Дружба”, б уло виставлено інкасове дору чення. СПК “Дружба” було вист авлено до сплати суму разом з фінансовими санкціями у роз мірі 6040 грн.

16 грудня 2000 року за № 02-14/242 відді ленням Державного казначейс тва у Роздольненському район і АР Крим ліквідаційній комі сії СПК “Дружба” був надісла ний лист, в якому відділення Д ержавного казначейства вказ увало на наявність боргу у су мі 5000 грн. та необхідність його сплати.

Згідно вимоги про повернен ня бюджетних коштів № 38-13 контр ольно-ревізійної групи в Роз дольненському районі Західн ого контрольно-ревізійного в ідділу Державної контрольно -ревізійної служби в Україні СПК “Дружба” зобов'язувалос я повернути фінансову допомо гу, надану на зворотній основ і, у сумі 5000 грн. вказана вимога була отримана уповноваженою особою СПК “Дружба”, а саме за ступником головного бухгалт ера 29.01.2001 року.

На підставі Указу Президен та України від 27 серпня 2002 року N 774/2002 "Про додаткові заходи щод о підвищення рівня захисту м айнових прав сільського насе лення" колективні сільського сподарські підприємства бул и перетворені на інші органі заційно-правові форми веденн я господарської діяльності. КСП “Дружба” перетворилося н а СПК “Дружба”.

13 вересня 2002 року голові СПК “ Дружба” відділенням Державн ого казначейства у Роздольне нському районі АР Крим було н аправлено лист № 180-02 про те, що у підприємства наявний борг, о триманий за бюджетною позичк ою, наданою на поворотній осн ові, у сумі 5000 грн. Також відділ енням Державного казначейст ва у Роздольненському районі АР Крим було вказано, що у раз і несплати до територіальних органів буде направлене зве рнення щодо подання позовної заяви до господарського суд у.

У відповідь на лист № 180-02 від 1 3 вересня 2002 року головою СПК “Д ружба” було направлено лист № 96 від 16.09.2002 року про те, що у зв'яз ку з ліквідацією підприємств а та відсутністю наявних кош тів для погашення боргу за бю джетною позичкою немає можли вості сплатити вказаний борг у розмірі 5000 грн. Таким чином, г олова підприємства просив вк азану суму списати.

Листом від 06 листопада 2009 рок у № 12.3-12/377 управління Державного казначейства в Роздольненсь кому районі АР Крим повідомл яло СПК “Дружба” про те, що у п ідприємства наявний борг у р озмірі 5000 грн. щодо повернення бюджетної позички, наданої н а поворотній основі.

Листом від 20.11.2009 року СПК “Дру жба” вказувало на те, що підпр иємство не має заборгованост і у сумі 5000 грн. перед бюджетом України, оскільки ухвалою го сподарського суду АР Крим ві д 17.05.2006 року припинено справу пр о банкрутство СПК “Дружба”, с кладено реєстр кредиторів, з якими повністю проведено ро зрахунки, інші борги були спи сані.

Судом встановлено, що в резу льтаті реорганізації податк ових органів Роздольненська МДПІ була приєднана до Кра сноперекопської ОДПІ в АР К рим.

Листом від 23.08.2011 № 12.3-07.1/318 Управлі нням Державного казначейств а у Роздольненському районі АР Крим ГУ ДКУ в АР Крим було н аправлено супровідний лист д о Красноперекопської ОД ПІ в АР Крим, в якому вказувало ся, що Управління Державного казначейства у Роздольненсь кому районі АР Крим ГУ ДКУ в АР Крим направляє договір від 21 травня 1998 року про надання фін ансової допомоги у розмірі 2000 грн. (згідно Постанови Кабіне ту Міністрів від 26.02.1998 року № 220), д оговір від 11 лютого 1999 року про надання фінансової допомоги у розмірі 3000 грн. (згідно Поста нови Кабінету Міністрів від 10.12.1998 року № 1953) та акт звірки від 1 2.01.2000 щодо заборгованості КСП "Д ружба" з фінансової допомоги . Також у супровідному листі б уло вказано, що вказані матер іали вже направлялися до Кр асноперекопської ОДПІ в АР Крим згідно супровідного ли ста від 08.11.2005 року № 02-19/457.

02 вересня 2011 року за вхідним № 11210/10/24-0 до Красноперекопської ОДПІ в АР Крим надійшло под ання Управління Державного к азначейства у Роздольненськ ому районі АР Крим ГУ ДКУ в АР Крим № 12 від 01 вересня 2011 року пр о те, що Управлінням Державно го казначейства у Роздольнен ському районі АР Крим ГУ ДКУ в АР Крим на виконання вимог по станови Кабінету Міністрів У країни від 02 березня 2011 року № 174 вноситься подання щодо СВК "Д ружба" для вжиття заходів для стягнення простроченої забо ргованості за фінансовою доп омогою, наданої на поворотні й основі на підставі постано ви Кабінету Міністрів Україн и від 10.12.1998 року № 1953 у сумі 3000 грн.

02 вересня 2011 року за вхідним № 11209/10/24-0 до Красноперекопської ОДПІ в АР Крим надійшло под ання Управління Державного к азначейства у Роздольненськ ому районі АР Крим ГУ ДКУ в АР Крим № 12 від 01 вересня 2011 року пр о те, що Управлінням Державно го казначейства у Роздольнен ському районі АР Крим ГУ ДКУ в АР Крим на виконання вимог по станови Кабінету Міністрів У країни від 02 березня 2011 року № 174 вноситься подання щодо СВК "Д ружба" для вжиття заходів для стягнення простроченої забо ргованості за фінансовою доп омогою, наданої на поворотні й основі на підставі постано ви Кабінету Міністрів Україн и від 26.02.1998 року № 220 у сумі 2000 грн.

Розглянувши матеріали, под ані сторонами у судовому про вадженні, вислухавши доводи сторін по справі, суд визнача є наступне.

Відповідно до частини 4 стат ті 17 Бюджетного кодексу Украї ни (в редакції від 21 червня 2001 ро ку) у разі невиконання юридич ними особами своїх зобов'яза нь щодо погашення та обслуго вування наданих на умовах по вернення кредитів, залучених державою або під державні га рантії, інших гарантованих д ержавою зобов'язань, та стягн ення заборгованості перед Де ржавним бюджетом України з н аданих підприємствам і орган ізаціям позичок із державног о бюджету, позичок, наданих за рахунок коштів, залучених де ржавою або під державні гара нтії, плати за користування ц ими позичками органи стягнен ня застосовують механізм стя гнення цієї заборгованості у порядку, передбаченому зако ном для стягнення не внесени х у строк податків і неподатк ових платежів, включаючи пог ашення такої заборгованості за рахунок майна боржників.

Статтею 20 Закону України “П ро Державний бюджет України на 2000 рік” було встановлено, що в 2000 році для відшкодування ви трат Державного бюджету Укра їни, які виникли внаслідок не виконання юридичними особам и своїх зобов'язань щодо пога шення та обслуговування нада них на умовах повернення кре дитів, залучених державою аб о під державні гарантії, інши х гарантованих державою зобо в'язань, та стягнення заборго ваності перед Державним бюдж етом України з наданих підпр иємствам і організаціям пози чок з державного бюджету, поз ичок, наданих за рахунок кошт ів, залучених державою або пі д державні гарантії, плати за користування цими позичками , органи державної податково ї служби України застосовуют ь механізм безспірного стягн ення цієї заборгованості у п орядку, передбаченому законо давством для стягнення не вн есених у строк податків і неп одаткових платежів, включаюч и погашення такої заборгован ості за рахунок майна боржни ків.

Відповідно до статті 23 Зако ну України “Про Державний бю джет України на 2001 рік” було вс тановлено, що в 2001 році для відш кодування витрат Державного бюджету України, які виникли внаслідок невиконання юриди чними особами своїх зобов'яз ань щодо погашення та обслуг овування наданих на умовах п овернення кредитів, залучени х державою або під державні г арантії, інших гарантованих державою зобов'язань, та стяг нення заборгованості перед Д ержавним бюджетом України з наданих підприємствам і орга нізаціям позичок із державно го бюджету, позичок, наданих з а рахунок коштів, залучених д ержавою або під державні гар антії, плати за користування цими позичками, органи держа вної податкової служби Украї ни застосовують механізм стя гнення цієї заборгованості у порядку, передбаченому зако ном для стягнення не внесени х у строк податків і неподатк ових платежів, включаючи пог ашення такої заборгованості за рахунок майна боржників.

Спеціальним законом з пита нь оподаткування, який устан овлює порядок погашення зобо в'язань юридичних або фізичн их осіб перед бюджетами та де ржавними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язков их платежів), включаючи збір н а обов'язкове державне пенсі йне страхування та внески на загальнообов'язкове державн е соціальне страхування, нар ахування і сплати пені та штр афних санкцій, що застосовую ться до платників податків к онтролюючими органами, у том у числі за порушення у сфері з овнішньоекономічної діяльн ості, та визначає процедуру о скарження дій органів стягне ння станом на момент повідом лення Роздольненської МДПІ п ро наявність у КСП “Дружба” б оргу у розмірі 5000 грн. був Закон України “ Про порядок погаше ння зобов'язань платників по датків перед бюджетами та де ржавними цільовими фондами” від 21 грудня 2000 року № 2181-III.

Судом встановлено, що з 01.01.2011 р оку набрав чинності Податков ий кодекс України та п. 20.1.28. стат ті 20 Кодексу передбачено тако ж право органів податкової с лужби застосовувати до платн иків податків фінансові (штр афні) санкції, стягувати до бю джетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'я зань та/або податкового борг у у випадках, порядку та розмі рі, встановлених цим Кодексо м, стягувати суми прострочен ої заборгованості суб'єкта г осподарювання перед державо ю (Автономною Республікою Кр им чи територіальною громадо ю міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автоном ною Республікою Крим чи тери торіальною громадою міста) а бо під державну (місцеву) гара нтію, а також за кредитом з бюд жету в порядку, визначеному ц им Кодексом.

Згідно п. 1 підрозділу 10 Подат кового Кодексу України встан овлено, що погашення простро ченої заборгованості суб'єкт а господарювання перед держа вою (Автономною Республікою Крим чи територіальною грома дою міста) за кредитом (позико ю), залученим державою (Автоно мною Республікою Крим чи тер иторіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гар антію, а також за кредитом з бю джету (включаючи плату за кор истування такими кредитами ( позиками) та пеню) здійснюєть ся у порядку, визначеному гла вою 9 розділу II цього Кодексу.

Відповідно до п.п. 95.1 та 95.3 стат ті 95 глави 9 розділу II Податково го кодексу України орган дер жавної податкової служби зді йснює за платника податків і на користь держави заходи що до погашення податкового бор гу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власност і, а в разі їх недостатності - ш ляхом продажу майна такого п латника податків, яке перебу ває у податковій заставі.

Стягнення коштів з рахункі в платника податків у банках , обслуговуючих такого платн ика податків, здійснюється з а рішенням суду, яке направля ється до виконання органам д ержавної податкової служби, у розмірі суми податкового б оргу або його частини.

Відповідно до статті 50 Бюдж етного кодексу України (в ред акції Закону України № 2456-VI від 08.07.2010 року) у разі надання креди тів з бюджету у позичальникі в виникає заборгованість пер ед бюджетом. З моменту наданн я кредитів з бюджету на суму о триманих з бюджету коштів пр ава кредитора та право вимаг ати від позичальників поверн ення таких кредитів до бюдже ту у повному обсязі переходя ть до держави (Автономної Рес публіки Крим, територіальної громади).

Позовна давність на вимоги щодо погашення такої заборг ованості не поширюється.

Органи державної податков ої служби України визначають ся органами стягнення простр оченої заборгованості суб'єк тів господарювання перед дер жавою (Автономною Республіко ю Крим, територіальною грома дою) за кредитами з бюджету.

Пунктом 9 статті 17 Бюджетног о кодексу України також пере дбачено, що прострочена забо ргованість суб'єкта господар ювання перед державою (Автон омною Республікою Крим чи те риторіальною громадою міста ) за кредитом (позикою), залуче ним державою (Автономною Рес публікою Крим чи територіаль ною громадою міста) або під де ржавну (місцеву) гарантію, а та кож за кредитом з бюджету (вкл ючаючи плату за користування такими кредитами (позиками) т а пеню) стягується з такого су б'єкта господарювання органа ми державної податкової служ би, що є органами стягнення та кої заборгованості у порядку , передбаченому Податковим к одексом України або іншим за коном, включаючи погашення т акої заборгованості за рахун ок майна цього суб'єкта госпо дарювання.

Позовна давність на вимоги щодо погашення такої заборг ованості суб'єкта господарюв ання перед державою (Автоном ною Республікою Крим чи тери торіальною громадою міста) н е поширюється.

Порядок обліку заборгован ості, в тому числі прострочен ої, перед державою за кредита ми, залученими державою або п ід державні гарантії, бюджет ними позичками/фінансовою до помогою, наданими Міністерст вом фінансів у 1993-1998 роках, нарах ування пені та списання безн адійної заборгованості був в изначений Постановою Кабіне ту Міністрів України № 174 від 02. 03.2011 року.

Згідно пункту 1 Постанови це й Порядок регламентує дії ор ганів виконавчої влади та ба нків-агентів, які від імені аб о за дорученням центральних органів виконавчої влади над али суб'єктам господарювання кредити, залучені державою а бо під державні гарантії, а та кож дії Мінфіну, який надав бю джетні позички/фінансову доп омогу у 1993-1998 роках, та які здійс нюють їх обслуговування і ве дуть облік заборгованості за ними з метою забезпечення ре алізації права вимоги погаше ння простроченої заборгован ості перед державою за таким и кредитами, бюджетними пози чками/фінансовою допомогою;

Пунктом 15 Порядку передбач ено, що прострочена заборгов аність за кредитами, бюджетн ими позичками/фінансовою доп омогою, яка не погашена боржн иком протягом 30 календарних д нів після настання строку пл атежу, а також нарахована на с уму простроченої заборгован ості за кредитом, бюджетною п озичкою/фінансовою допомого ю пеня стягуються в установл еному законодавством порядк у органами державної податко вої служби за місцем реєстра ції боржника відповідно до п одання територіальних орган ів Державної казначейської с лужби, яке подається у строки , визначені пунктом 10 цього По рядку за встановленою згідно з додатком 1 формою.

Таким чином, позивач має пра во звертатися до суду з позов ами про стягнення прострочен ої заборгованості суб'єкта г осподарювання за кредитом з бюджету, при цьому строки поз овної давності на стягнення такої заборгованості не розп овсюджуються.

Судом також перевірений фа кт стягнення з СВК «Дружба» з аборгованості за кредитом в сумі 5000 гривень при розгляді Г осподарським судом АРК спра ви про банкрутство № 2-5/959-2005 (№ 2-5/2687- 2006), яка витребовувалася судом та досліджувалася в судовом у засіданні.

Судом встановлено, що ухвал ою господарського суду АР Кр им від 17 грудня 2006 року по справ і № 2-5/2687-2006 (суддя Гаврилюк М.П.) за заявою кредитора Краснопе рекопської ОДПІ в АР Крим п ро порушення справи про банк рутство та визнання банкруто м СПК “Дружба” мирову угоду, у кладену 17 квітня 2006 року, було з атверджено, провадження по с праві було припинено, оскіль ки всі вимоги мирової угоди б ули виконані.

Судом встановлено, що згідн о заяви Красноперекопсько ї ОДПІ про порушення справи про банкрутство від 12.10.2004 року, ухвали ГС АРК від 16.07.2005 про затв ердження реєстру кредиторів , реєстру кредиторів, тексту м ирової угоди від 07.04.2006 року до с уми боргу, що була заявлена по зивачем в розмірі 112618,99 гривень , не входила заборгованість з а кредитами в розмірі 5000 гриве нь.

Судом встановлено, що стано м на день розгляду справи за С ВК «Дружба» рахується заборг ованість за фінансовою допом огою, наданою на зворотній ос нові з резервного фонду Держ авного бюджету у сумі 5000 гриве нь, що підтверджується довід кою управління Державного ка значейства в Роздольненсько му районі ГУ ДКУ в АР Крим від 16.12.2011 року № 12.3-02.1/974.

Приймаючи до уваги, що забор гованість у розмірі 5000 гривен ь відповідачем станом на ден ь розгляду справи не сплачен а, суд відповідно до ст.. 95 Пода ткового кодексу України вва жає необхідним задовольнити позов шляхом стягнення з ра хунків у банках, обслуговуюч их СВК «Дружба» заборгованос ті у розмірі 5000 гривень.

Таким чином, позовні вимоги є обґрунтованими та підляга ють задоволенню в повному об сязі.

Оскільки позивач звільнен ий від сплати судового збору , який ним не був сплачений при подачі адміністративного по зову, суд н вирішує питання ст осовно його повернення позив ачу.

Під час судового засідання , яке відбулось 27.12.2011 р. були огол ошені вступна та резолютивна частини постанови. Відповід но до ст. 160, 163 КАСУ повний текст постанови складено 29.12.2011 р.

Керуючись ст.ст. 160-163 КАС Украї ни, суд

ПОС ТАНОВИВ:

1. Позовні вимоги задов ольнити.

2. Стягнути з рахунків у банках, обслуговуючих сільс ькогосподарський виробничи й кооператив "Дружба" (ідентиф ікаційний код 20687080), заборгован ість з фінансової допомоги, н аданої за рахунок коштів рез ервного фонду Державного бюд жету на зворотній основі у су мі 5000 гривень на користь держа вного бюджету Роздольненськ ого району АР Крим.

Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.

Суддя Трещова О.Р.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення27.12.2011
Оприлюднено16.02.2012
Номер документу21404030
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-13344/11/0170/1

Ухвала від 01.03.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Карась О.В.

Ухвала від 16.07.2012

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Єланська Олена Едуардівна

Постанова від 27.12.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Трещова О.Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні