ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД мі ста КИЄВА
01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницьк ого,44-Б тел. 284-18-98
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 5/216 31.01.12
За позовом Укра їнської спеціальної науково -реставраційної проектно-буд івельно-виробничої корпорац ії "Укрреставрація"
до 1. Київсько ї міської ради
2. Державного підприємства "Центр державного земельног о кадастру"
3. Головного управління Держ комзему у місті Києві
про про внесення змін до договору та зобов' я зання вчинити дії
Суддя Ломака В.С.
Представники сторін:
від позивача: ОСОБА_1 за довіреністю б/н від 01.07.2011 р. ;
від відповідача-1: ОСОБА_2 за довіреністю № 225-КР-1942 від 24.11.20 11 р.;
від відповідача-2: ОСОБА_3 за довіреністю № 1233 від 14.11.2011 р.;
від відповідача-3: не з'явивс я.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Українська спеціальна н ауково-реставраційна проект но-будівельно-виробнича корп орація "Укрреставрація" (далі - позивач) звернулась до гос подарського суду міста Києва з позовом до Київської міськ ої ради (далі - відповідач-1) т а Державного підприємства "Ц ентр державного земельного к адастру" (далі - відповідач-2), яким просить внести зміни до Договору оренди земельної д ілянки № 79-6-00677 від 28.11.2008 р., укладен ого між позивачем та відпові дачем-1, та визнати укладеним п ункт 4.2 Договору в запропонова ній позивачем редакції: "4.2. Річ на орендна плата встановлюєт ься у розмірі 1,5 відсотки від н ормативної грошової оцінки, а з 19.03.2009 року - у розмірі 3 (трьох) в ідсотків від нормативної гро шової оцінки. Обчислення роз міру орендної плати за земел ьну ділянку здійснюється з у рахуванням цільового призна чення та коефіцієнтів індекс ації, зазначених законодавст вом", з моменту державної реєс трації зазначеного Договору , а також зобов'язати відповід ача-2 внести зміни до земельно -кадастрової документації зе мельної ділянки по вул. Пр омисловій, 5, у Голосіївському районі м. Києва за Договором о ренди земельної ділянки № 79 -6-00677 від 28.11.2008 р., в частині віднесе ння її до земель промисловос ті.
Обґрунтовуючи позовні вим оги, позивач вказує на те, що м іж позивачем та відповідачем -1 було укладено Договір оренд и земельної ділянки від 20.11.2008 р. , в пункті 4.2. якого при визначен ні ставки орендної плати за з емельну ділянку по вул. Проми словій, 5 у м. Києві помилково з астосовано коефіцієнт 3,75, як з а земельну ділянку історико- культурного призначення, що не відповідає вимогам законо давства.
Ухвалою господарського су ду міста Києва від 31.10.2011 р. поруш ено провадження у справі № 5/216, розгляд справи призначено на 17.11.2011 р.
У судовому засіданні 17.11.2011 р. п редставником відповідача-1 п одано письмові заперечення н а позовну заяву, відповідно д о яких Київська міська рада п росить суд відмовити позивач у в задоволенні позову з підс тав, викладених у відзиві.
У судовому засіданні 17.11.2011 р. п редставником відповідача-2 п одано клопотання про заміну Державного підприємства "Цен тр державного земельного кад астру" на належного відповід ача-2 у справі № 5/216 - Головне уп равління Держкомзему у місті Києві.
У судовому засіданні 17.11.2011 р. н а підставі ч. 3 ст. 77 Господарськ ого процесуального кодексу У країни оголошено перерву до 13.12.2011 р.
У судовому засіданні 13.12.2011 р. п редставниками позивача та ві дповідача-1 заявлено усне кло потання про відкладення розг ляду справи, для надання стор онам можливості подати додат кові докази та пояснення у сп раві.
Представник відповідача-2 в судове засідання 13.12.2011 р. не з' явився, проте 13.12.2011 р. через відд іл діловодства господарсько го суду міста Києва подав пис ьмовий відзив на позовну зая ву, відповідно до якого проси ть суд відмовити позивачу в з адоволенні позову в частині вимог до Державного підприєм ства "Центр державного земел ьного кадастру".
Ухвалою господарського су ду міста Києва від 13.12.2011 р. на під ставі ст. 77 Господарського про цесуального кодексу України розгляд справи відкладено н а 22.12.2011 р.
21.12.2011 р. представником позива ча через відділ діловодства господарського суду міста Ки єва подано письмові заперече ння на клопотання відповідач а-2 про заміну його на належно го відповідача-2 у справі № 5/216 - Головне управління Держкомз ему у місті Києві.
Крім того, представником по зивача через відділ діловодс тва господарського суду міст а Києва подано клопотання пр о залучення до участі в справ і № 5/216 в якості відповідача-3 - Головного управління Держзе магенства у місті Києві, та пі дтримано вказане клопотання в судовому засіданні 22.12.2011 р.
Розглянувши в судовому зас іданні 22.12.2011 р. зазначене клопот ання, суд його задовольнив та ухвалою господарського суду міста Києва від 22.12.2011 р. залучив до участі в справі № 5/216 в якост і відповідача-3 - Головне уп равління Держземагенства у м істі Києві. При цьому, у зв' яз ку із залученням до участі у с праві № 5/216 в якості співвідпов ідача-3 - Головне управління Де ржземагенства у місті Києві, суд відмовив у задоволенні к лопотання відповідача-2 про з аміну Державного підприємст ва "Центр державного земельн ого кадастру" на належного ві дповідача-2 у справі № 5/216 - Гол овне управління Держкомзему у місті Києві, що подане ним в судовому засіданні 17.11.2011 р. Роз гляд справи відкладено на 17.01.20 12 р.
10.01.2012 р. через відділ діловодс тва суду від Головного управ ління Держкомзему у місті Ки єві надійшли письмові поясне ння, відповідно до яких ствер джується, що станом на 10.01.2012 р. за пис про державну реєстрацію припинення Головного управл іння Держкомзему у місті Киє ві та запис про проведення де ржавної реєстрації Головног о управління Держземагенств а України у місті Києві до Єди ного державного реєстру юрид ичних осіб та фізичних осіб - підприємців не внесені, у зв' язку з чим ГУ Держкомзему у м. Києві не припинене, а ГУ Держз емагенства України у м. Києві не створене, а відповідно ост аннє не може взяти участь у сп раві № 5/216.
17.01.2012 р. до початку судового за сідання через відділ діловод ства суду від позивача надій шла заява про зміну предмету позову, якою він, враховуючи з алучення до участі у справі № 5/216 відповідача-3, просить внес ти зміни до Договору оренди з емельної ділянки № 79-6-00677 від 28.11 .2008 р., укладеного між позивачем та відповідачем-1, та визнати укладеним пункт 4.2 Договору в запропонованій позивачем ре дакції: "4.2. Річна орендна плата встановлюється у розмірі 1,5 в ідсотки від нормативної грош ової оцінки, а з 19.03.2009 року - у роз мірі 3 (трьох) відсотків від но рмативної грошової оцінки. О бчислення розміру орендної п лати за земельну ділянку зді йснюється з урахуванням ціль ового призначення та коефіці єнтів індексації, зазначених законодавством", з моменту де ржавної реєстрації зазначен ого Договору, зобов'язати від повідача-2 внести зміни до поз емельної книги в електронном у вигляді на земельну ділянк у по вул. Промисловій, 5, у Голос іївському районі м. Києва за Д оговором оренди земельної ді лянки № 79-6-00677 від 28.11.2008 р., кадастро вий номер - 8000000000:90:116:0025 в частині в изначення категорії земельн ої ділянки - землі промислов ості, а також зобов' язати ві дповідача-3 внести зміни до по земельної книги в паперовому вигляді на земельну ділянку по вул. Промисловій, 5, у Голосі ївському районі м. Києва за Договором оренди земельної ділянки № 79-6-00677 від 28.11.2008 р., кадаст ровий номер - 8000000000:90:116:0025 в частин і визначення категорії земел ьної ділянки - землі промисл овості.
Крім того, 17.01.2012 р. до початку с удового засідання через відд іл діловодства суду від пози вача надійшли письмові поясн ення у справі.
У судовому засіданні 17.01.2012 р. п озивачем заявлено клопотанн я про заміну відповідача-3 на н алежного відповідача - Голо вне управління Держкомзему у м. Києві, мотивоване тим, що ст аном на сьогоднішній день до ГУ Держземагенства України у м. Києві не перейшли повнова ження ГУ Держкомзему у м. Києв і.
Розглянувши вказане клопо тання та дослідивши відомост і з Єдиного державного реєст ру юридичних осіб та фізични х осіб - підприємців, суд вст ановив, що станом на 17.01.2012 р. до Єд иного державного реєстру не внесено запису про припиненн я Головного управління Держк омземку у м. Києві, яке підпоря дковане Державному агентств у земельних ресурсів України , як і не внесено запису про ре єстрацію ГУ Держземагенства України у м. Києві.
З огляду на зазначене, суд у хвалою господарського суду м іста Києва від 17.01.2012 р. в порядку ст. 24 ГПК України здійснив зам іну неналежного відповідача -3 на Головне управління Держк омзему у м. Києві та відклав ро згляд справи на 31.01.2012 р.
У судовому засіданні 31.01.2012 р. п редставник позивача позовні вимоги підтримав, просив їх з адовольнити з підстав, викла дених у позовній заяві з урах уванням заяви про зміну пред мету позову та письмових поя снень, які подавались під час розгляду справи.
Представники відповідача- 1 та відповідача-2 проти позову заперечили, просили його зал ишити без задоволення.
Представник відповідач-3 у с удове засідання повноважног о представника не направив, п ро дату, час та місце розгляду справи повідомлений належни м чином.
Так, згідно з п. 11 Інформаці йного листа Вищого господарс ького суду України № 01-8/123 від 15.03.2007 р. "Про деякі питання практики застосування норм Господарського процесуальн ого кодексу України, порушен і у доповідних записках про р оботу господарських судів у 2006 році" відповідні процесуал ьні документи надсилаються г осподарським судом згідно з поштовими реквізитами учасн иків судового процесу, наявн ими в матеріалах справи.
Відповідно до Інформацій ного листа Вищого господарсь кого суду України № 01-8/1228 від 02.06.200 6 р. "Про деякі питання практик и застосування норм Господар ського процесуального кодек су України, порушені у допові дних записках про роботу гос подарських судів у 2005 році" до п овноважень господарських су дів не віднесено установленн я фактичного місцезнаходжен ня юридичних осіб або місця п роживання фізичних осіб - уч асників судового процесу на час вчинення тих чи інших про цесуальних дій. Тому примірн ики повідомлень про вручення рекомендованої кореспонден ції, повернуті органами зв'яз ку з позначками "адресат вибу в", "адресат відсутній" і т.п., з у рахуванням конкретних обста вин справи можуть вважатися належними доказами виконанн я господарським судом обов'я зку щодо повідомлення учасни ків судового процесу про вчи нення цим судом певних проце суальних дій.
Слід зазначити, що законода вство України, в тому числі Го сподарський процесуальний к одекс України, не зобов'язує й сторону у справі, зокрема поз ивача, з' ясовувати фактичне місцезнаходження іншої стор они (сторін) у справі (якщо вон о не співпадає з її місцезнах одженням, визначеним згідно зі статтею 93 Цивільного кодек су України) та зазначати таке фактичне місцезнаходження в позовній заяві чи інших проц есуальних документах.
В разі коли фактичне місцез находження юридичної особи - учасника судового процесу з якихось причин не відповідає її місцезнаходженню, визнач еному згідно з законом, і дана особа своєчасно не довела пр о це до відома господарськог о суду, інших учасників проце су, то всі процесуальні наслі дки такої невідповідності по кладаються на цю юридичну ос обу.
При цьому, судом враховано, що відповідно до п. 3.9. Постанов и Пленуму Вищого господарськ ого суду України № 18 від 26.12.2011 р. "П ро деякі питання практики за стосування Господарського п роцесуального кодексу Украї ни судами першої інстанції", р озпочинаючи судовий розгляд , суддя має встановити, чи пові домлені про час і місце цього розгляду особи, які беруть уч асть у справі, але не з'явилися у засідання.
Особи, які беруть участь у с праві, вважаються повідомлен ими про час і місце розгляду с удом справи у разі виконання останнім вимог частини перш ої статті 64 та статті 87 ГПК.
За змістом цієї норми, зокре ма, в разі якщо ухвалу про пору шення провадження у справі б уло надіслано за належною ад ресою (тобто повідомленою су ду стороною, а в разі ненаданн я суду відповідної інформаці ї - адресою, зазначеною в Єди ному державному реєстрі юрид ичних осіб та фізичних осіб - п ідприємців), і не повернуто пі дприємством зв' язку або пов ернуто з посиланням на відсу тність (вибуття) адресата, від мову від одержання, закінчен ня строку зберігання поштово го відправлення тощо, то вваж ається, що адресат повідомле ний про час і місце розгляду с прави судом.
У випадку нез'явлення в засі дання господарського суду пр едставників обох сторін або однієї з них справа може бути розглянута без їх участі, якщ о неявка таких представників не перешкоджає вирішенню сп ору.
Зважаючи на те, що неявка п редставника відповідача-3 не перешкоджає всебічному, пов ному та об'єктивному розгляд у всіх обставин справи, суд вв ажає за можливе розглянути с праву за наявними в ній матер іалами в порядку ст. 75 ГПК Укра їни.
У судовому засіданні 31.01.2012 р . судом оголошено вступну та р езолютивну частину рішення с уду.
Розглянувши подані докуме нти і матеріали, заслухавши п ояснення представників стор ін, всебічно і повно з' ясува вши фактичні обставини, на як их ґрунтується позов, об' єк тивно оцінивши докази, які ма ють значення для розгляду сп рави і вирішення спору по сут і, господарський суд міста Ки єва, -
ВСТАНОВИВ:
27.12.2007 р. Київською міською радою прийнято рішення № 1538/4371 "П ро передачу Українській спец іальній науково-реставрацій ній проектно-будівельно-виро бничій корпорації земельної ділянки для будівництва, екс плуатації та обслуговування виробничої бази на вул. Пр омисловій, 5, у Голосіївському районі м. Києва", та затвердже но проект відведення зазначе ної земельної ділянки.
На підставі вказаного ріше ння, між позивачем (орендар) та Київською міською радою (оре ндодавець) було укладено Дог овір оренди земельної ділянк и від 20.11.2008 р., посвідчений прива тним нотаріусом Київського м іського нотаріального округ у 20.11.2008 р. ОСОБА_4 та зареєстр ований Головним управлінням земельних ресурсів виконавч ого органу Київської міської ради (Київської міської держ авної адміністрації) 28.11.2008 р. за № 79-6-00677 у книзі записів держа вної реєстрації договорів (д алі - Договір).
Відповідно до п. 1.1 Договору о рендодавець, на підставі ріш ення Київської міської ради № 1538/4371 від 27.12.2007 р. та рішення Київс ької міської ради № 557/557 від 16.10.2008 р., за актом приймання-пер едачі передає, а орендар прий має в оренду (строкове платне користування) земельну діля нку, визначену цим договором .
В п. 2.1 Договору зазначено, що об' єктом оренди відповідно до цього договору є земельна ділянка з наступними характ еристиками: місце розташуван ня - вул. Промислова, 5 у Голос іївському районі м. Києва, роз мір земельної ділянки - 2,0751 га , цільове призначення - для б удівництва, експлуатації та обслуговування виробничої б ази, кадастровий номер - 8000000000:9 0:116:0025.
Пунктом 2.3 Договору встанов лено, що земельна ділянка, яка передається в оренду, не має н едоліків, що можуть перешкод жати її ефективному використ анню.
Даний Договір укладено на 15 років (п.3.1 Договору).
Пунктом 4.2 Договору визначе но, що річна орендна плата за з емельну ділянку встановлюєт ься у розмірі 11,25 відсотків від її нормативної грошової оці нки. Обчислення розміру орен дної плати за земельну ділян ку здійснюється з урахування м цільового призначення та к оефіцієнтів індексації, визн ачених законодавством.
Вважаючи, що при визначенні ставки орендної плати за зем ельну ділянку по вул. Промисловій, 5, помилково заст осовано коефіцієнт 3,75, як за зе мельну ділянку історико-куль турного призначення, проте я к на думку позивача вона відн оситься до земель промислово сті, позивач 24.06.2010 р. звернувся д о Київської міської ради з пр опозицією привести умови Дог овору оренди земельної ділян ки у відповідність до чинног о законодавства України, вик лавши п. 4.2 Договору в наступні й редакції: "4.2. Річна орендна пл ата встановлюється у розмірі 1,5 (однієї цілої п' яти десяти х) відсотки від нормативної г рошової оцінки, а з 19.03.2009 року - у розмірі 3 (трьох) відсотків ві д нормативної грошової оцінк и. Обчислення розміру орендн ої за земельну ділянку здійс нюється з урахуванням цільов ого призначення та коефіцієн тів індексації, зазначених з аконодавством".
Листом № 29/280-529 від 25.06.2010 Київська міська рада повідомила пози вача про свою незгоду на внес ення змін до Договору оренди земельної ділянки в частині зменшення розміру орендної плати за користування земель ною ділянкою, та про те, що так е зменшення суперечитиме вим огам чинного законодавства У країни.
Враховуючи зазначене, пози вач вирішив звернутись за за хистом своїх прав та законни х інтересів до суду.
При цьому, обґрунтовуючи по зовні вимоги до відповідача- 2 щодо зобов' язання внести з міни до земельно-кадастрової документації земельної діля нки по вул. Промисловій, 5, у Гол осіївському районі м. Києва з а Договором оренди земельної ділянки № 79-6-00677 від 28.11.2008 р., в части ні віднесення її до земель пр омисловості, він посилається на те, що земельна ділянка на вул. Промисловій, 5, у Голосіїв ському районі м. Києва не відн оситься до категорії земель історико-культурного призна чення, що підтверджується ли стом Головного управлінця ох орони культурної спадщини № 2639 від 13.04.2010 р., в якому зазначено: згідно з схемами зон охорони , затверджених рішенням вико нкому Київської міської ради № 920 від 16.07.1979 р., розпорядження Ки ївської міської державної ад міністрації № 1714 від 25.12.2007 р., земе льна ділянка на вул. Промисло вій, 5 знаходиться поза їх межа ми, та не належить до земель іс торико-культурного призначе ння.
Крім того, позивач вказує на те, що підтвердженням того, що земельна ділянка на вул. Пр омисловій, 5, у Голосіївському районі м. Києва не відноситьс я до категорії земель істори ко-культурного призначення є : Висновок Управління охорон и навколишнього природного с ередовища № 071/04-4-17/1078 від 30.03.2006 р., Міс тобудівне обґрунтування "Буд івництво промислової бази по вул. Промисловій, 5, Голосіївс ький район м. Києва", реєстраці йний номер 817/05-02, погоджене перш им заступником Головного упр авління містобудування, архі тектури та дизайну міського середовища 23.12.2005 року, Генераль ний план розвитку міста, затв ерджений рішенням Київради № 370/1804 від 28.03.2002 р., та Лист Дочірнь ого підприємства "Інститут генерального плану міста Ки єва" № 67 від 16.04.2010 р.
Оцінюючи подані позивачем докази за своїм внутрішнім п ереконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об' єктивному розгляді в судовом у засіданні всіх обставин сп рави в їх сукупності, суд вваж ає, що вимоги позивача підляг ають задоволенню з наступних підстав.
Згідно зі ст. 11 ЦК України ци вільні права та обов'язки вин икають із дій осіб, що передба чені актами цивільного закон одавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актам и, але за аналогією породжуют ь цивільні права та обов'язки ; підставами виникнення циві льних прав та обов'язків, зокр ема, є договори та інші правоч ини.
Договором є домовленість д вох або більше сторін, спрямо вана на встановлення, зміну а бо припинення цивільних прав та обов' язків (ст. 626 ЦК Україн и).
За своєю правовою природою укладений між позивачем та в ідповідачем договір є догово ром оренди землі.
Відповідно до ст. 13 Закону Ук раїни "Про оренду землі" догов ір оренди землі - це договір , за яким орендодавець зобов'я заний за плату передати орен дареві земельну ділянку у во лодіння і користування на пе вний строк, а орендар зобов'яз аний використовувати земель ну ділянку відповідно до умо в договору та вимог земельно го законодавства.
Згідно зі ст. 2 Закону Україн и "Про плату за землю" використ ання землі в Україні є платни м. Плата за землю справляєтьс я у вигляді земельного подат ку або орендної плати, що визн ачається залежно від грошово ї оцінки земель. Розміри пода тку за земельні ділянки, грош ову оцінку яких не встановле но, визначаються до її встано влення в порядку, визначеном у цим Законом. За земельні діл янки, надані в оренду, справля ється орендна плата.
Відповідно до ст. 5 Закону Ук раїни "Про плату за землю" об'є ктом плати за землю є земельн а ділянка, а також земельна ча стка (пай), яка перебуває у вла сності або користуванні, у то му числі на умовах оренди. Суб 'єктом плати за землю (платник ом) є власник земельної ділян ки, земельної частки (паю) і зе млекористувач, у тому числі о рендар.
Частиною 1 статті 7 Закону Ук раїни "Про плату за землю" визн ачено, що ставки земельного п одатку з земель, грошову оцін ку яких встановлено, встанов люються у розмірі одного від сотка від їх грошової оцінки , за винятком земельних ділян ок, зазначених у частинах п'ят ій - десятій цієї статті та час тині другій статті 6 цього Зак ону.
Ставки земельного податку за земельні ділянки (за винят ком сільськогосподарських у гідь) диференціюють та затве рджують відповідні сільські , селищні, міські ради виходяч и із середніх ставок податку , функціонального використан ня та місцезнаходження земел ьної ділянки, але не вище ніж у два рази від середніх ставок податку з урахуванням коефі цієнтів, встановлених частин ами другою і третьою цієї ста тті (ч. 5 ст. 7 Закону України "Про плату за землю").
Рішенням Київської місько ї ради № 118/1095 від 21.12.2000 р. "Про оренд ну плату за землю в м. Києві", як е було чинним станом на момен т укладення Договору оренди між позивачем та Київською м іською радою, остання визнач ила розмір річної орендної п лати за земельні ділянки при укладанні договорів оренди залежно від її грошової оцін ки.
Зокрема, за земельні ділянк и для промислових підприємст в: поліграфічна промисловіст ь, виробництво будівельних м атеріалів та виробів, продук тів харчування, інших промис лових підприємств, крім тих, щ о здійснюють виробництво лік еро-горілчаних та тютюнових виробів, а також слабоалкого льних та прохолоджувальних н апоїв, передбачався розмір о рендної плати з розрахунку 1, 5 % від грошової оцінки землі.
Відповідно до п. 7 рішення Ки ївської міської ради "Про оре ндну плату за землю в м. Ки єві" № 118/1095 від 21.12.2000 р., Головне упр авління земельних ресурсів К иївської міської державної а дміністрації при підготовці проектів договорів оренди з емельних ділянок зобов'язане передбачити умови згідно з ц им рішенням.
Як зазначалось вище, цільов е призначення земельної діля нки, переданої позивачу в оре нду - для будівництва, експл уатації та обслуговування ви робничої бази.
Позивач використовує земе льну ділянку по вул. Промисло вій, 5, у власній виробничій ді яльності як виробничу базу (в иготовлення на замовлення ре ставраційних виробів, інша р еставраційна діяльність, буд івництво будівель).
При цьому, у відповідності д о Генерального плану розвитк у міста, затвердженого рішен ням Київради № 370/1804 від 28.03.2002 р., тер иторія за функціональним при значенням належить до комуна льно-складської території, щ о також підтверджується лист ом Дочірнього підприємс тва "Інститут генерального п лану міста Києва" № 67 від 16.04.2010 р.
Згідно з ч. 1 ст. 648 ЦК України, з міст договору, укладеного на підставі правового акта орг ану державної влади, органу в лади Автономної Республіки К рим, органу місцевого самовр ядування, обов'язкового для с торін (сторони) договору, має в ідповідати цьому акту.
Відповідно до абз. 2 ч. 1 ст. 632 ЦК України, у випадках, встановл ених законом, застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюют ься уповноваженими органами державної влади або органам и місцевого самоврядування.
Виходячи з наведеного, слід дійти висновку, що відповіда ч-1 при укладенні спірного дог овору оренди мав встановити орендну плату у розмірі 1,5 від сотка від нормативної грошов ої оцінки земельної ділянки.
На даний час, згідно з п. 36 (інш і види економічної діяльност і, які не увійшли до переліку) Додатку № 13 "Розміри орендної плати за земельні ділянки (у в ідсотках від нормативної гро шової оцінки)" до рішення Київ ської міської ради № 124/1179 від 06.03.2009 р. в редакції згідно з ріше нням Київської міської ради № 133/1189 від 19.03.2009 р.), розмір оренд ної плати становить 3 відсотк и.
Отже, розмір орендної плати за земельну ділянку по вул. Пр омисловій, 5, повинен становит и 1,5 відсотки від нормативної грошової оцінки за період з м оменту укладення Договору ор енди до 19.03.2009 р., і 3 відсотки від н ормативної грошової оцінки з а період з 19.03.2009 р.
Водночас, як вбачається з ро зрахунку розміру орендної пл ати до Договору, при визначен ні розміру ставки орендної п лати за земельну ділянку у ро змірі 11,25 відсотків від нормат ивної грошової оцінки землі з розрахунку ставки земельно го податку у розмірі 3, 75 (графа "Ставка земельного податку, в становленого Законом Україн и "Про плату за землю"), Головне управління земельних ресурс ів Київської міської державн ої адміністрації виходило з приписів абз. 1 ч. 9 ст. 7 Закону Ук раїни "Про плату за землю.
Так, відповідно до ст. 7 Закон у України "Про плату за землю" при визначенні розміру подат ку за земельні ділянки, зайня ті виробничими, культурно-по бутовими, господарськими буд івлями і спорудами, розташов аними на територіях та об'єкт ах історико-культурного приз начення, що не пов'язані з функ ціональним призначенням цих об'єктів, застосовуються так і коефіцієнти до відповідног о земельного податку, встано вленого частинами першою та другою цієї статті: міжнарод ного значення - 7,5; загальнодер жавного значення - 3,75; місцевог о значення - 1,5.
Однак, слід зазначити, що сп ірна земельна ділянка не від носиться до категорії земель історико-культурного призна чення, що підтверджується ли стом Головного управління ох орони культурної спадщини № 2639 від 13.04.2010 р., в якому зазначено: згідно з схемами зон охорони , затверджених рішенням вико нкому Київської міської ради № 920 від 16.07.1979 р., розпорядження Київської міської державної адміністрації № 1714 від 25.12.2007 р., зе мельна ділянка на вул. Промис ловій, 5 знаходиться поза їх ме жами, та не належить до земель історико-культурного призна чення.
Також, підтвердженням того , що земельна ділянка на вул. П ромисловій, 5, у Голосіївськом у районі м. Києва не відносить ся до категорії земель істор ико-культурного призначення є: Висновок Управління охоро ни навколишнього природного середовища № 071/04-4-17/1078 від 30.03.2 006 р., Містобудівне обґрунтува ння "Будівництво промислової бази по вул. Промисловій, 5, Гол осіївський район м. Києва", реє страційний номер 817/05-02, погодже не першим заступником Головн ого управління містобудуван ня, архітектури та дизайну мі ського середовища 23.12.2005 року, Ге неральний план розвитку міст а, затверджений рішенням Киї вради № 370/1804 від 28.03.2002 р., та Лист Д очірнього підприємства "Ін ститут генерального плану мі ста Києва" № 67 від 16.04.2010 р., Лист Державної служби з питань на ціональної культурної спадщ ини від 14.12.2011 р.
Відповідно до ст. 649 Цивільно го кодексу України розбіжнос ті, що виникли між сторонами п ри укладенні договору на під ставі правового акта органу державної влади, органу влад и Автономної Республіки Крим , органу місцевого самовряду вання та в інших випадках, вст ановлених законом, вирішують ся судом.
Також, частиною четвертою с т. 188 Господарського кодексу У країни визначено, що у разі як що сторони не досягли згоди щ одо зміни договору або у разі неодержання відповіді у вст ановлений строк з урахування м часу поштового обігу, заінт ересована сторона має право передати спір на вирішення с уду.
Відповідно до ч. 5 ст. 188 ГК Укра їни, якщо судовим рішенням до говір змінено або розірвано, договір вважається зміненим або розірваним з дня набранн я чинності даним рішенням, як що іншого строку набрання чи нності не встановлено за ріш енням суду.
Оскільки на момент укладен ня та державної реєстрації Д оговору спірний пункт вже су перечив нормам ст. 7 Закону Укр аїни "Про плату - за землю", з мет ою приведення його умов у від повідність до чинного на мом ент укладення Договору закон одавства, суд вважає за можли ве визнати укладеним спірний пункт в редакції позивача з м оменту державної реєстрації такого Договору.
На підставі зазначеного, су д дійшов висновку про обґрун тованість позовних вимог в ч астині внесення змін до Дого вору оренди земельної ділянк и № 79-6-00677 від 28.11.2008 р., укладеного мі ж позивачем та відповідачем- 1, та визнання укладеним пункт у 4.2 Договору в запропонованій позивачем редакції: "4.2. Річна о рендна плата встановлюється у розмірі 1,5 відсотки від норм ативної грошової оцінки, а з 19 .03.2009 року - у розмірі 3 (трьох) відс отків від нормативної грошов ої оцінки. Обчислення розмір у орендної плати за земельну ділянку здійснюється з урах уванням цільового призначен ня та коефіцієнтів індексаці ї, зазначених законодавством ", з моменту державної реєстра ції зазначеного Договору.
Що стосується позовних вим ог, заявлених до відповідача 2 та 3, суд зазначає наступне.
Відповідно до п. 4 Порядку ве дення державного земельного кадастру, затвердженого пос тановою Кабінету Міністрів У країни № 15 від 12.01.1993 р. державний земельний кадастр ведеться Д ержкомземом та його територі альними органами, які здійсн юють його формування, веденн я, збереження і забезпечують доступ до відповідної інфор мації органів виконавчої вла ди та органів місцевого само врядування.
При цьому, згідно зі ст. 24 Зак ону України "Про Державний зе мельний кадастр" державна ре єстрація земельної ділянки з дійснюється при її формуванн і шляхом відкриття Поземельн ої книги на таку ділянку.
Відповідно до ст. 9 Закону Ук раїни "Про Державний земельн ий кадастр" внесення відомос тей до Державного земельного кадастру і надання таких від омостей у складі центральног о органу виконавчої влади з п итань земельних ресурсів та його територіальних органів здійснюються державними кад астровими реєстраторами. Зок рема, державний кадастровий реєстратор формує поземельн і книги на земельні ділянки, в носить записи до них, забезпе чує зберігання таких книг.
Поземельна книга поряд з ін дексними кадастровими карта ми (планами) України, Автономн ої Республіки Крим, областей , районів, сіл, селищ, міст та ка дастровими картами (планами) Автономної Республіки Крим, областей, районів, сіл, селищ, міст, іншими тематичними кар тами (планами), перелік яких вс тановлюється Порядком веден ня Державного земельного кад астру, є документом, що створю ється під час ведення Держав ного земельного кадастру (ст . 18 Закону України "Про Державн ий земельний кадастр").
Відповідно до ст. 25 Закону Ук раїни "Про Державний земельн ий кадастр" поземельна книга містить такі відомості про з емельну ділянку: кадастровий номер; площа; місцезнаходжен ня (адміністративно-територі альна одиниця); склад угідь; цільове призначення (катего рія земель, вид використання земельної ділянки в межах пе вної категорії земель); но рмативна грошова оцінка; від омості про обмеження у викор истанні земельної ділянки; в ідомості про межі частини зе мельної ділянки, на яку пошир юється дія сервітуту, догово ру суборенди земельної ділян ки; кадастровий план земельн ої ділянки; дата державної ре єстрації земельної ділянки; інформація про документацію із землеустрою, на підставі я кої здійснена державна реєст рація земельної ділянки, а та кож внесені зміни до цих відо мостей; інформація про власн иків (користувачів) земельно ї ділянки відповідно до дани х про зареєстровані речові п рава у Державному реєстрі ре чових прав на нерухоме майно ; дані про бонітування ґрунті в.
Поземельна книга ведеться в паперовій та електронній (ц ифровій) формі.
Згідно з приписами Постано ви Кабінету Міністрів Україн и № 1021 від 09.09.2009 р. поземельна кни га відкривається та ведетьс я на кожну земельну ділянку: у паперовому вигляді - терит оріальними органами Держзем агентства; в електронному ви гляді - операторами - структу рними підрозділами державно го підприємства "Центр держа вного земельного кадастру", я ке є адміністратором автомат изованої системи державного земельного кадастру.
Враховуючи те, що, як стверд жує позивач, та чого не спрост овується відповідачем-2 та ві дповідачем-3 в Державному зем ельному кадастрі міститься н едостовірна інформація щодо категорії спірної земельної ділянки, внаслідок чого і бул о невірно визначено ставку д ля розрахунку орендної плати за Договором оренди, а також з важаючи на встановлені судом обставини того, що земельна д ілянка по вул. Промисловій, 5, у Голосіївському районі м. Києва не відноситься до зе мель історико-культурного пр изначення, позов в частині зо бов' язання внести зміни до поземельної книги також підл ягає задоволенню.
З урахуванням зазначеного , відповідно до ст. 49 Господарс ького процесуального кодекс у України, витрати по сплаті д ержавного мита та витрати на інформаційно-технічне забез печення судового процесу пок ладаються на відповідачів.
Керуючись ст. ст. 32, 33, 44, 49, 82- 85 Г осподарського процесуально го кодексу України, господар ський суд міста Києва, -
ВИРІШИВ:
1. Позов задовольнити повністю.
2. Внести зміни до Догов ору оренди земельної ділянки № 79-6-00677 від 28.11.2008 р., укладеного між Українською спеціальною нау ково-реставраційною проектн о-будівельно-виробничою корп орацією "Укрреставрація" та К иївською міською радою, та ви знати укладеним пункт 4.2 Догов ору в запропонованій позивач ем редакції: "4.2. Річна орендна п лата встановлюється у розмір і 1,5 (однієї цілої п' яти десят их) відсотки від нормативної грошової оцінки, а з 19.03.2009 року - у розмірі 3 (трьох) відсотків в ід нормативної грошової оцін ки. Обчислення розміру оренд ної плати за земельну ділянк у здійснюється з урахуванням цільового призначення та ко ефіцієнтів індексації, зазна чених законодавством", з моме нту державної реєстрації заз наченого Договору.
3. Зобов'язати Державне підприємство "Центр державн ого земельного кадастру" вне сти зміни до поземельної кни ги в електронному вигляді на земельну ділянку по в ул. Промисловій, 5, у Голосіївс ькому районі м. Києва за Догов ором оренди земельної ділянк и № 79-6-00677 від 28.11.2008 р., кадастровий н омер - 8000000000:90:116:0025 в частині визна чення категорії земельної ді лянки - землі промисловості .
4. Зобов' язати Головн е управління Держкомзему у м істі Києві внести зміни до по земельної книги в паперовому вигляді на земельну ділянку по вул. Промисловій, 5, у Голосі ївському районі м. Києва за До говором оренди земельної діл янки № 79-6-00677 від 28.11.2008 р., кадастров ий номер - 8000000000:90:116:0025 в частині ви значення категорії земельно ї ділянки - землі промислово сті.
5. Стягнути з Київської міської ради (01044, м. Київ, Шевчен ківський район, вулиця Хреща тик, будинок 36, код ЄДРПОУ 22883141) на користь Української спеціал ьної науково-реставраційної проектно-будівельно-виробни чої корпорації "Укрреставрац ія" (04070, м. Київ, Подільський райо н, Контрактова площа, будинок 4, код ЄДРПОУ 14358969) 28 (двадцять віс ім) грн. 33 коп. витрат по сплаті державного мита та 78 (сімдесят вісім) грн. 66 коп. витрат на інф ормаційно-технічне забезпеч ення судового процесу.
6. Стягнути з Державног о підприємства "Центр держав ного земельного кадастру" (03151, м. Київ, Солом'янський район, в улиця Народного ополчення, б удинок 3, код ЄДРПОУ 21616582) на кори сть Української спеціальної науково-реставраційної прое ктно-будівельно-виробничої к орпорації "Укрреставрація" (040 70, м. Київ, Подільський район, Ко нтрактова площа, будинок 4, код ЄДРПОУ 14358969) 28 (двадцять вісім) гр н. 33 коп. витрат по сплаті держа вного мита та 78 (сімдесят вісі м) грн. 66 коп. витрат на інформац ійно-технічне забезпечення с удового процесу.
7. Стягнути з Головного управління Держкомзему у мі сті Києві (03113, м. Київ, Шевченків ський район, вулиця Дегтярів ська, будинок 51, код ЄДРПОУ 21571014) н а користь Української спеціа льної науково-реставраційно ї проектно-будівельно-виробн ичої корпорації "Укрреставра ція" (04070, м. Київ, Подільський рай он, Контрактова площа, будино к 4, код ЄДРПОУ 14358969) 28 (двадцять ві сім) грн. 33 коп. витрат по сплаті державного мита та 78 (сімдеся т вісім) грн. 66 коп. витрат на ін формаційно-технічне забезпе чення судового процесу.
8. Після вступу рішен ня в законну силу видати нака зи.
9. Рішення господарс ького суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не бу ло подано. У разі подання апел яційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає за конної сили після розгляду с прави апеляційним господарс ьким судом.
Суддя В.С. Л омака
Повне рішення складе но 06.02.2012 р.
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 31.01.2012 |
Оприлюднено | 20.02.2012 |
Номер документу | 21434762 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні