Справа № 2-а-584/08
Категор ія 67
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 вересня 2008 року Кіровоградський окружни й адміністративний суд
у складі: головуючого - суд ді Ясенової Т.І.
при секретарі - Турік Л.С.,
розглянувши у відкритом у судовому засіданні в залі с уду в м.Кіровограді справу за адміністративним позовом Кі ровоградського обласного ві дділення Фонду соціального з ахисту інвалідів до Петрівсь кого комбінату комунальних п ідприємств про стягнення ад міністративно - господарсь ких санкцій в розмірі 7054 грн. 17 к оп. та пені в сумі 284 грн. 82 коп., -
ВСТАНОВИВ:
Кіровоградське обла сне відділення Фонду соціаль ного захисту інвалідів зверн улось до суду з адміністрати вним позовом до Петрівського комбінату комунальних підпр иємств , в якому просить стяг нути з відповідача адмініст ративно - господарські санк ції за невиконання нормативу робочих місць, призначених д ля працевлаштування інвалід ів у 2007 році в розмірі 7054 грн. 17 к оп. та пеню в сумі 284 грн. 82 коп.
В обґрунтування позовних в имог позивач посилається на те, що Петрівським комбінато м комунальних підприємств св оєчасно подано звіт про зайн ятість і працевлаштування ін валідів за 2007 рік, але самостій но не сплачено адміністратив но-господарські санкції у те рмін, передбачений законодав ством, тому за ним рахується з аборгованість по сплаті адмі ністративно-господарських с анкцій в розмірі 7054 грн. 17 коп. та пені в сумі 284 грн. 82 коп.
В судовому засіданні пр едставник позивача підтрима в позовні вимоги в повному об сязі із зазначених підстав.
Представник відповідача в судові засідання, призначен і на 21 серпня 2008 року та 19 в ересня 2008 року, не з' явився, пр о дату, час і місце судового ро згляду повідомлений належни м чином, що підтверджується в ідмітками в рекомендованих п овідомленнях про вручення по штового відправлення, причин и неявки суду не повідомив, пи сьмових заперечень по суті п озовних вимог не подано.
Зважаючи на те, що в справі є достатні матеріали, які свід чать про права та взаємовідн осини сторін, суд визнав можл ивим розгляд справи у відсут ності відповідача.
Суд, вислухавши доводи пре дставника позивача, дослідив ши письмові докази, вважає, що позовні вимоги підлягають з адоволенню, виходячи з насту пних підстав.
Відповідно до п.1 Положен ня про Фонд соціального захи сту інвалідів, затвердженого постановою Кабінету Міністр ів України від 26.09.2002 №1434, Фонд є ур ядовим органом державного уп равління, який діє у складі Мі ністерства праці та соціальн ої політики і підпорядковуєт ься йому.
Згідно з п.9 зазначеного По ложення для реалізації покла дених на Фонд соціального за хисту інвалідів завдань за п огодженням з Мінпраці утворю ються територіальні відділе ння Фонду в межах граничної ч исельності його працівників .
Судом встановлено, що відпо відно до Положення про Кіров оградське обласне відділенн я Фонду соціального захисту інвалідів, затвердженого Нак азом директора від 01.03.07р. №16, Кір овоградське обласне відділе ння Фонду соціального захист у інвалідів є територіальним органом урядового державног о управління - Фонду соціальн ого захисту інвалідів і має с татус юридичної особи.
Основним завданням Фонду с оціального захисту інваліді в є, зокрема, контроль за виконанням підприєм ствами, установами, організа ціями, у тому числі підприємс твами, організаціями громадс ьких організацій інвалідів, фізичними особами, які викор истовують найману працю, нор мативу робочих місць для пра цевлаштування інвалідів, уст ановленого статтею 19 Закону У країни „Про основи соціально ї захищеності інвалідів” (да лі - Закону). У відповідності д о покладених на Фонд завдань останній здійснює контроль за сплатою роботодавцями адм іністративно-господарських санкцій і пені.
Таким чином, Фонд та його ві дділення є органами державно ї влади, які у правовідносина х з роботодавцями, зокрема у з в' язку із здійсненням контр олю за перерахуванням адмі ністративно-господарських санкцій, передбачених статт ею 20 Закону, реалізують владні управлінські функції.
З огляду на викладене, та ві дповідно до п.1 ч.1 ст.3, п.4 ч.1 ст.17 КА СУкраїни, спори за позовами суб' єктів владних повнов ажень - відділень Фонду до роб отодавців про стягнення адмі ністративно-господарських с анкцій та пені за кожне робоч е місце, призначене для праце влаштування інваліда і не за йняте ним, є публічно-право вими і відносяться до юрисди кції адміністративних судів .
Відповідно до ч.1 ст.19 Закону для підприємств (об' єднань) , установ і організацій незал ежно від форм власності і гос подарювання встановлюється норматив робочих місць для з абезпечення працевлаштуван ня інвалідів у розмірі чотир ьох відсотків від середньооб лікової чисельності штатних працівників облікового скла ду за рік, а якщо працює від 8 до 25 чоловік - у кількості одного робочого місця.
Згідно з п.1.9 Інструкції зі статистики кількості праців ників, затвердженоїнаказом Д ержавного комітету статисти ки Українивід 28.09.2005р. №286, показ ники кількості працівників у формах державних статистичн их спостережень відобража ються у цілих одиницях.Тому роботодавцям слід визначати середньооблікову чисельніс ть працівників та чисельніст ь працівників за встановлени м Законом нормативом у ціли х числах, округлюючи дробові числа відповідно до встанов лених правил математики.
Відповідно до ч.ч.2, 3 ст.19 Закон у роботодавці самостійно зді йснюють працевлаштування ін валідів у рахунок нормативів робочих місць, виходячи з вим ог ст.18 цього Закону.
Забезпечення прав інвалід ів на працевлаштування та оп лачувану роботу, в тому числі з умовою про виконання робот и вдома, здійснюється шляхом їх безпосереднього зверненн я до підприємств, установ, орг анізацій чи до державної слу жби зайнятості (ч.1 ст.18 Закону).
Згідно з ч.3 ст.18 Закону підпр иємства, установи, організац ії, фізичні особи, які викорис товують найману працю, зобов ' язані виділяти та створюва ти робочі місця для працевла штування інвалідів.
Статтею 20 Закону передбачен о обов' язок підприємств (об ' єднань), установ і організа цій, крім тих, що повністю утри муються за рахунок коштів де ржавного або місцевих бюджет ів, незалежно від форм власно сті і господарювання, де сере дньооблікова кількість прац юючих інвалідів менша, ніж ус тановлено нормативом, передб аченим ч.1 ст.19 Закону, що року сплачувати відповідним відділенням Фонду соціально го захисту інвалідів адмініс тративно-господарські санкц ії, сума яких визначається у р озмірі середньої річної заро бітної плати на відповідному підприємстві (в об' єднанні ), в установі, організації за к ожне робоче місце не зайняте інвалідом.Для підприємств , установ, організацій, у тому числі підприємств, організац ій громадських організацій і нвалідів, фізичних осіб, на як их працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарсь ких санкцій за робоче місце, п ризначене для працевлаштува ння інваліда і не зайняте інв алідом, визначається в розмі рі половини середньої річної заробітної плати на відпові дному підприємстві, в устано ві, організації, у тому числі п ідприємстві, організації гро мадських організацій інвалі дів, у фізичної особи, яка вико ристовує найману працю.
Судом встановлено, що відпо відно до звіту відповідача п ро зайнятість і працевлаштув ання інвалідів за 2007 рік від 31.01. 2008р. середньорічна заробітна плата штатного працівника на підприємстві в 2007 році склада ла 7054 грн. 17 коп.
Згідно даних, наданих відпо відачем у звіті за 2007 рік, форма № 10-ПІ, вбачається, що при серед ньообліковій чисельності пр ацюючих на підприємстві відп овідача в 2007 році - 24 осіб та виходячи з нормативу , передбаченого ч.1 ст.19 Закону України „Про основи соціаль ної захищеності інвалідів в Україні”, у відповідача мало бути створено одне робоче мі сце для працевлаштування інв аліда.
При цьому, відповідно до роз ділу 2 зазначеного звіту на пі дприємстві протягом 2007 року інваліди не працювали .
Звітності щодо наявності в акансій для працевлаштуван ня інвалідів відповідачем до компетентного органу - цен тру зайнятості, у відповідно сті до ст.20 Закону України „Пр о зайнятість населення”, ст.3 І нструкції щодо заповнення фо рми звітності № 3-ПН „Звіт про наявність вакансій”, затверд женої Наказом міністерства п раці та соціальної політики України №420 від 19.12.2005р., протягом 2007 року не надавалось.
Будь-які фактичні дані, які б свідчили про створення від повідачем робочого місця дл я працевлаштування інваліда , відповідно до вимог ч.3 ст.18 За кону України „Про основи соц іальної захищеності інвалід ів в Україні”, відсутні.
Кіровоградським обласним відділенням Фонду соціально го захисту інвалідів, в зв' я зку з порушенням відповідаче м ст.19 Закону, нараховано адмі ністративно-господарські са нкції в розмірі середньої рі чної заробітної плати на від повідному підприємстві, що с тановить 7054 грн. 17 коп.
Відповідно до ч.2 ст.20 Закону порушення термінів сплати ад міністративно-господарськи х санкцій тягне за собою нара хування пені. Механізм нарах ування пені встановлено Поря дком нарахування пені та ї ї сплати.
Згідно Порядку нарахуванн я пені та її сплати, затвердже ного Міністерством праці та соціальної політики України від 15.05.2007р. №223, порушення строку сплати адміністративно-госп одарських санкцій тягне за с обою нарахування пені, розмі р якої обчислюється виходячи зі 120 відсотків річних обліко вої ставки Національного Бан ку України, що діє на момент по дання позовної заяви.
Сума пені, що виникла в зв' язку з порушенням відповідач ем термінів сплати адміністр ативно-господарських санкці й, становить 284 грн. 82 коп.
Враховуючи те, що відповіда чем, в порушення ст.ст. 19, 20 Закон у України „Про основи соціал ьної захищеності інвалідів в Україні”, не здійснено праце влаштування інваліда у рахун ок нормативів робочих місць, виходячи з вимог ст.18 цього За кону, не сплачено адміністра тивно-господарські санкції, суд дійшов висновку, що позов ні вимоги є обгрунтованими, а тому підлягають задоволенню .
Відповідно до п.34 ст.4 Декрету КМУ від 21.03.1991р. №7-93 „Про державне мито” Кіровоградське обласн е відділення Фонду соціально го захисту інвалідів звільня ється від сплати державного мита.
Згідно з ч.4 ст.94 КАС України у справах, в яких позивачем є су б' єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витра ти, здійснені позивачем, з від повідача не стягуються.
Зважаючи на викладене, суд ові витрати підлягають компе нсації за рахунок Державного бюджету України.
На підставі викладеного та керуючись ч.1 ст.18, ст.ст. 19, 20 За кону України „Про основи соц іальної захищеності інвалід ів в Україні” від 21.03.1991р. №875-ХІІ, ст.ст. 86, 94, 159-163, 167 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Кі ровоградського обласного ві дділення Фонду соціального з ахисту інвалідів до Петрівсь кого комбінату комунальних п ідприємств про стягнення ад міністративно - господарсь ких санкцій в розмірі 7054 (сім ти сяч п' ятдесят чотири) грн. 17 коп. та пені в сумі 284 (двіс ті вісімдесят чотири) грн. 82 ко п. - задовольнити в повному обс язі.
Стягнути з Петрівського к омбінату комунальних підпри ємств на ко ристь Кіровоградського обла сного відділення Фонду соціа льного захисту інвалідів ад міністративно - господарсь кі санкції в розмірі 7054 (сім тис яч п' ятдесят чотири) грн. 17 коп. та пеню в сумі 284 (двіст і вісімдесят чотири) грн. 82 коп .
Судові витрати компенсува ти за рахунок Державного бюд жету України.
Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровсь кого апеляційного адміністр ативного суду через Кіровогр адський окружний адміністра тивний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її прого лошення, а в разі складення по станови у повному обсязі ві дповідно до ст. 160 КАС Україн и - здня складення в повно му обсязі, заяви про апеляцій не оскарження і поданням пі сля цього протягом 20 днів апе ляційної скарги.
Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.
Повний текст постанови виготовлено - 26.09.2008р.
Суддя Кіровоградськ ого
окружного адміністратив ного суду Т.І. Ясено ва
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.09.2008 |
Оприлюднено | 09.11.2009 |
Номер документу | 2144867 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Трещова О.Р.
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
Ясенова Т.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні