30/17-3332-2011
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"16" лютого 2012 р. Справа № 30/17-3332-2011
Одеський апеляційний господарський суд у складі:
Головуючого Андрєєвої Е.І.
Суддів: Ліпчанської Н.В.,
Мацюри П.Ф.,
При секретарі Подуст Л.В.,
за участю представників сторін:
від позивача –Строчковського О.М.,
від 1. відповідача –Пастуха А.С.,
від 2. відповідача –не з'явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю „Домінікана”
на рішення господарського суду Одеської області від 20.10.2011р.
у справі № 30/17-3332-2011
за позовом Приватного акціонерного товариства „Ізмаїльський виноробний завод”
до: 1. Товариства з обмеженою відповідальністю „Домінікана”
2. Товариства з обмеженою відповідальністю „Фінансовий резерв”
про стягнення 245806,35 грн.,
встановив:
23.08.2011р. Приватне акціонерне товариство „Ізмаїльський виноробний завод” звернулось до господарського суду з позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю „Домінікана” та Товариства з обмеженою відповідальністю „Фінансовий резерв” про стягнення боргу в сумі 245806,35 грн.
Рішенням господарського суду Одеської області від 20.10.2011р. (суддя Рога Н.В.) позов задоволено. Стягнуто з ТОВ „Фінансовий резерв” на користь ПрАТ „Ізмаїльський виноробний завод” 1000,00 грн. боргу, 9,83 грн. державного мита та 0,94 грн. витрат на ІТЗ судового процесу, а з ТОВ „Домінікана” - 244806,35 грн. боргу, 2448,23 грн. державного мита та 235,06 грн. витрат на ІТЗ судового процесу.
Не погоджуючись з даним рішенням, ТОВ „Домінікана” оскаржило його в апеляційному порядку. Просить рішення змінити, стягнувши з ТОВ „Фінансовий резерв” на користь ПрАТ „Ізмаїльський виноробний завод” 1000,00 грн. боргу, 9,83 грн. державного мита та 0,94 грн. витрат на ІТЗ судового процесу, а з ТОВ „Домінікана” стягнути на користь ПрАТ „Ізмаїльський виноробний завод” 157435,53 грн. боргу та провести новий розподіл судових витрат. В обґрунтування послалось на неповне з'ясування судом обставин справи, на недоведеність обставин справи, які суд визнав встановленими, а також на порушення та неправильне застосування судом норм матеріального та процесуального права.
Представник ТОВ „Фінансовий резерв” своїм правом на участь у судових засіданнях не скористався, хоча про час та місце розгляду апеляційної скарги повідомлявся належним чином. Про причини неявки суд не сповістив. Додаткових документів не надавав. В зв'язку з цим, судова колегія вирішила розглянути апеляційну скаргу у відсутності представника ТОВ „Фінансовий резерв” за наявними матеріалами.
Заслухавши доповідача, пояснення представників ПрАТ „Ізмаїльський виноробний завод” та ТОВ „Домінікана”, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування місцевим судом норм матеріального та процесуального права, колегія суддів дійшла висновку про часткове задоволення апеляційної скарги, виходячи з наступного.
Відповідно матеріалам справи, та що встановлено місцевим господарським судом, 14.01.2011р. між ЗАТ “Ізмаїльський винзавод”, правонаступником якого є ПрАТ “Ізмаїльський винзавод”(Постачальник) та ТОВ “Домінікана”(Покупець) був укладений договір поставки № 01/ПА/1-11, згідно якого Постачальник зобов'язався поставляти Покупцю на умовах цього договору вино, винопродукцію і воду (товар), а Покупець, в свою чергу, зобов'язався приймати цей товар та оплачувати його. Найменування, асортимент і ціна товару визначається відповідно до товарно-супровідної документації.
Додатковою угодою від 06.04.2011р. внесено зміни до реквізитів Постачальника.
Відповідно до розділу 2 договору поставка товару здійснюється окремими партіями протягом всього строку дії договору, на підставі заявок Покупця, які узгоджуються з Постачальником по найменуванню, кількості, асортименту, ціні товару, а також місцю доставки. Поставка товару здійснюється протягом 3-х робочих днів з моменту отримання заявки Постачальником.
Згідно розділу 4 договору Покупець зобов'язався оплачувати поставлений товар за ціною, зазначеною у накладних на кожну партію товару, в національній валюті, у безготівковому порядку, протягом 45 календарних днів з дати поставки товару. Датою поставки товару вважається фактичне підписання документів (товарні накладні), відповідно до п. 2.6, 3.2.2, 6.3, 6.4 договору.
Згідно п. 3.2.4 договору Покупець зобов'язався оплатити вартість товару.
14.01.2011р. між ТОВ “Фінансовий резерв”(Поручитель) та ЗАТ “Ізмаїльський винзавод”(Підприємство) був укладений договір поруки, згідно якого Поручитель на добровільних началах взяв на себе зобов'язання солідарно відповідати перед Підприємством у випадку порушення ТОВ “Домінікана” зобов'язань, що виникають з умов договору поставки № 01/ПА/1-11 від 14.01.2011р. у розмірі не більш ніж 1 000,00 грн.
Пославшись на те, що на виконання умов договору поставки № 01/ПА/1-11 від 14.01.2011р. ним було поставлено Покупцю товару на загальну суму 510 962,32 грн., але ТОВ “Домінікана” свої зобов'язання щодо оплати за отриманий товар виконало лише частково, також частково товар повернуло, а всього на суму 265 155,97 грн., в зв'язку з чим станом на 20.07.2011р. у Покупця виникла заборгованість по оплаті за поставлений товар у розмірі 245 806,35 грн., ЗАТ “Ізмаїльський винзавод” звернулось до господарського суду про стягнення даного боргу в судовому порядку як з боржника, у розмірі 244 806,35 грн., так і з поручителя - ТОВ “Фінансовий резерв” у розмірі 1000,00 грн.
У підтвердження вимог позивач надав копії видаткових накладних на одержання товару: № 236 від 04.02.2011р. на суму 29682,54 грн., № 238 від 04.02.2011р. на суму 16627,32 грн., № 243 від 04.02.2011р. на суму 3572,10 грн., № 244 від 04.02.2011р. на суму 9487,15 грн., № 40 від 04.02.2011р. на суму 10232,35 грн., № 42 від 04.02.2011р. на суму 27046,44 грн., № 41 від 04.02.2011р. на суму 33324,84 грн., № 43 від 04.02.2011р. на суму 11298,42 грн., № 237 від 04.02.2011р. на суму 39409,38 грн., № 299 від 12.02.2011р. на суму 29908,08 грн., № 426 від 03.03.2011р. на суму 37486,26 грн., № 427 від 03.03.2011р. на суму 30204,90 грн. (т. 1, а.с.14- 25).
ТОВ “Фінансовий резерв” надало до суду лист від 19.10.2011р. № 19/10-11, в якому погодилось з заявленими позовними вимогами у повному обсязі.
Приймаючи рішення, суд першої інстанції виходив з того, що матеріалами справи підтверджена поставка товару позивачем на суму 510 962,32 грн. та отримання його ТОВ “Домінікана”, а також наявна заборгованість останнього у розмірі 245 806,35 грн. А оскільки зобов'язання на підставі ст.ст. 525, 526 ЦК України, ст. 193 ГК України повинні виконуватись належним чином та в установлені строки, а також приймаючи до уваги наявність договору поруки від 14.01.2011р., суд задовольнив позов ЗАТ “Ізмаїльський винзавод” у повному обсязі.
Однак, з висновками місцевого суду в частині суми задоволених вимог, судова колегія погодитись не може, оскільки вони не відповідають обставинам справи та не підтверджені матеріалами справи. В зв'язку з цим, на підставі п. 3 ч. 1 ст. 104 ГПК України, рішення місцевого суду підлягає зміні, виходячи з наступного.
Відповідно матеріалам справи, та що встановлено місцевим господарським судом, 14.01.2011р. між ЗАТ “Ізмаїльський винзавод”, правонаступником якого є ПрАТ “Ізмаїльський винзавод”(Постачальник) та ТОВ “Домінікана”(Покупець) був укладений Договір поставки № 01/ПА/1-11.
Для повного встановлення обставин справи, судова колегія неодноразово зобов'язувала сторін провести звірку взаєморозрахунків між собою по даному договору поставки, однак дані вимоги судової колегії сторонами виконані не були. Враховуючи вищезазначене, судова колегія розглянула справу за наявними у справі матеріалами.
Як свідчать матеріали справи, що були додані позивачем до позовної заяви, а також матеріали, додані ТОВ „Домінікана” до апеляційної скарги, станом на 20.07.2011р. (період, визначений позивачем у позовній заяві), на виконання умов даного договору поставки на підставі видаткових накладних: № 40 від 04.02.2011р. на суму 10232,35 грн., № 41 від 04.02.2011р. на суму 33324,84 грн., № 42 від 04.02.2011р. на суму 27046,44 грн., № 43 від 04.02.2011р. на суму 11298,42 грн., № 236 від 04.02.2011р. на суму 29682,54 грн., № 237 від 04.02.2011р. на суму 39409,38 грн., № 238 від 04.02.2011р. на суму 16627,32 грн., № 243 від 04.02.2011р. на суму 3572,10 грн., № 244 від 04.02.2011р. на суму 9487,15 грн., № 299 від 12.02.2011р. на суму 29908,08 грн., № 411 від 14.02.2011р. на суму 964,80 грн., № 423 від 02.03.2011р. на суму 747,00 грн., № 426 від 03.03.2011р. на суму 37486,26 грн., № 427 від 03.03.2011р. на суму 30204,90 грн., № 434 від 04.03.2011р. на суму 1683,94 грн., № 475 від 10.03.2011р. на суму 831,60 грн., № 536 від 31.03.2011р. на суму 25888,32 грн., № 617 від 04.04.2011р. на суму 3164,76 грн., № 615 від 04.04.2011р. на суму 169893,84 грн., № 598 від 05.04.2011р. на суму 3656,70 грн., № 842 від 20.04.2011р. на суму 10972,08 грн., № 829 від 21.04.2011р. на суму 11424,96 грн., № 828 від 21.04.2011р. на суму 49176,00 грн., № 962 від 11.05.2011р. на суму 6217,26 грн., № 1023 від 16.05.2011р. на суму 5690,52 грн., № 1179 від 01.06.2011р. на суму 11967,95 грн., № 1264 від 22.06.2011р на суму 4663,08 грн., № 1230 від 23.06.2011р. на суму 7641,78 грн., № 1357 від 10.07.2011р. на суму 4061,34 грн., ЗАТ “Ізмаїльський винзавод” поставило, а ТОВ „Домінікана” одержало товар на загальну суму 596925,71 грн. (т.1, а.с.14-25, т.3, а.с.1-27).
В той же час, як свідчать накладні: № ВП-0000001 від 07.02.2011р. на суму 1545,30 грн., № ВП-0000002 від 07.02.2011р. на суму 838,80 грн., № ВП-0000003 від 07.02.2011р. на суму 143,10 грн., № ВП-0000004 від 07.02.2011р. на суму 31,92 грн., № ВП-0000005 від 14.02.2011р. на суму 1076,40 грн., № ВП-0000010 від 11.03.2011р. на суму 3167,28 грн., № ВП-0000011 від 11.03.2011р. на суму 3510,00 грн., № ВП-0000024 від 15.04.2011р. на суму 1386,60 грн., № ВП-0000025 від 15.04.2011р. на суму 348,60 грн., № ВП-0000028 від 15.04.2011р. на суму 173,22 грн., № ВП-0000029 від 15.04.2011р. на суму 653,82 грн., № ВП-0000038 від 15.04.2011р. на суму 3977,72 грн., № ВП-0000039 від 15.04.2011р. на суму 5584,68 грн., № ВП-0000040 від 15.04.2011р. на суму 1413,43 грн., № ВП-0000042 від 15.04.2011р. на суму 5113,81 грн., № ВП-0000043 від 15.04.2011р. на суму 2010,84 грн., № ВП-0000044 від 15.04.2011р. на суму 8896,64 грн., № ВП-0000045 від 15.04.2011р. на суму 12462,10 грн., № ВП-0000046 від 15.04.2011р. на суму 646,80 грн., № ВП-0000047 від 15.04.2011р. на суму 2059,38 грн., № ВП-0000048 від 15.04.2011р. на суму 172,25 грн., № ВП-0000057 від 10.05.2011р. на суму 4312,68 грн., № ВП-0000058 від 10.05.2011р. на суму 18101,11 грн., № ВП-0000064 від 10.05.2011р. на суму 1525,56 грн., № ВП-0000065 від 10.05.2011р. на суму 264,78 грн., № ВП-0000066 від 10.05.2011р. на суму 465,18 грн., № ВП-0000067 від 10.05.2011р. на суму 177,25 грн., № ВП-0000068 від 10.05.2011р. на суму 1551,42 грн., № ВП-0000069 від 10.05.2011р. на суму 1228,80 грн., № ВП-0000070 від 10.05.2011р. на суму 1476,58 грн., № ВП-0000071 від 10.05.2011р. на суму 39,00 грн., № ВП-0000072 від 10.05.2011р. на суму 983,82 грн., № ВП-0000073 від 10.05.2011р. на суму 62,40 грн., № ВП-0000074 від 10.05.2011р. на суму 65,77 грн., № ВП-0000075 від 11.05.2011р. на суму 6217,32 грн., № ВП-0000085 від 27.05.2011р. на суму 13463,76 грн., № ВП-0000086 від 27.05.2011р. на суму 2367,24 грн., № ВП-0000088 від 27.05.2011р. на суму 379,02 грн., № ВП-0000089 від 27.05.2011р. на суму 647,46 грн., № ВП-0000090 від 27.05.2011р. на суму 486,24 грн., № ВП-0000091 від 27.05.2011р. на суму 2035,74 грн., № ВП-0000092 від 27.05.2011р. на суму 121,50 грн., № ВП-0000093 від 27.05.2011р. на суму 65,16 грн., № ВП-0000094 від 27.05.2011р. на суму 1263,36 грн., № ВП-0000095 від 27.05.2011р. на суму 350,16 грн., № ВП-0000096 від 27.05.2011р. на суму 1728,90 грн., № ВП-0000097 від 27.05.2011р. на суму 43,92 грн., № ВП-0000098 від 27.05.2011р. на суму 841,32 грн., № ВП-0000099 від 27.05.2011р. на суму 186,17грн., № ВП-0000100 від 27.05.2011р. на суму 1800,74грн., № ВП-0000101 від 31.05.2011р. на суму 1343,76грн., № ВП-0000105 від 11.06.2011р. на суму 472,64 грн., № ВП-0000107 від 11.06.2011р. на суму 1540,30 грн., № ВП-0000108 від 11.06.2011р. на суму 249,12 грн., № ВП-0000109 від 11.06.2011р. на суму 339,06 грн., № ВП-0000110 від 11.06.2011р. на суму 63,84 грн., № ВП-0000111 від 11.06.2011р. на суму 7,98 грн., № ВП-0000112 від 11.06.2011р. на суму 114,00 грн., № ВП-0000113 від 11.06.2011р. на суму 31,68 грн., № ВП-0000114 від 11.06.2011р. на суму 370,80 грн., № ВП-0000115 від 11.06.2011р. на суму 544,36 грн., № ВП-0000116 від 11.06.2011р. на суму 8230,06 грн., № ВП-0000117 від 11.06.2011р. на суму 340,80 грн., № ВП-0000118 від 11.06.2011р. на суму 231,84 грн., № ВП-0000119 від 11.06.2011р. на суму 334,80 грн., № ВП-0000153 від 23.06.2011р. на суму 5791,92 грн., № ВП-0000133 від 30.06.2011р. на суму 433,61 грн., № ВП-0000134 від 30.06.2011р. на суму 1993,21 грн., № ВП-0000135 від 30.06.2011р. на суму 402,96 грн., № ВП-0000136 від 30.06.2011р. на суму 3780,12 грн., № ВП-0000137 від 30.06.2011р. на суму 63,84 грн., № ВП-0000138 від 30.06.2011р. на суму 961,44 грн., № ВП-0000139 від 30.06.2011р. на суму 193,80 грн., № ВП-0000140 від 30.06.2011р. на суму 545,88 грн., № ВП-0000141 від 30.06.2011р. на суму 43,44 грн., № ВП-0000142 від 30.06.2011р. на суму 96,48 грн., № ВП-0000143 від 30.06.2011р. на суму 500,04 грн., № ВП-0000144 від 30.06.2011р. на суму 1297,20 грн., № ВП-0000145 від 30.06.2011р. на суму 499,87 грн., № ВП-0000146 від 30.06.2011р. на суму 9568,26 грн., № ВП-0000147 від 30.06.2011р. на суму 70,74 грн., № ВП-0000149 від 30.06.2011р. на суму 574,56 грн., № ВП-0000155 від 26.07.2011р. на суму 46,63 грн., № ВП-0000156 від 26.07.2011р. на суму 126,24 грн., № ВП-0000157 від 26.07.2011р. на суму 552,12 грн., № ВП-0000158 від 26.07.2011р. на суму 3740,52 грн., № ВП-0000159 від 26.07.2011р. на суму 31,92 грн., № ВП-0000160 від 26.07.2011р. на суму 184,68 грн., № ВП-0000161 від 26.07.2011р. на суму 259,80 грн., № ВП-0000162 від 26.07.2011р. на суму 1557,54 грн., № ВП-0000163 від 26.07.2011р. на суму 65,16 грн., № ВП-0000164 від 26.07.2011р. на суму 359,28 грн., № ВП-0000166 від 26.07.2011р. на суму 389,28 грн., № ВП-0000167 від 26.07.2011р. на суму 442,22 грн., № ВП-0000168 від 26.07.2011р. на суму 9599,56 грн., № ВП-0000169 від 26.07.2011р. на суму 249,30 грн., № ВП-0000170 від 26.07.2011р. на суму 369,42грн., № ВП-0000171 від 26.07.2011р. на суму 26,35 грн., № ВП-0000173 від 26.07.2011р. на суму 831,19 грн., № ВП-0000174 від 26.07.2011р. на суму 359,16 грн., № ВП-0000176 від 04.08.2011р. на суму 62,88 грн., № ВП-0000177 від 04.08.2011р. на суму 87,35 грн., № ВП-0000178 від 04.08.2011р. на суму 178,02 грн., № ВП-0000179 від 04.08.2011р. на суму 31,32 грн., № ВП-0000180 від 04.08.2011р. на суму 15,96 грн., № ВП-0000181 від 04.08.2011р. на суму 7,98 грн., № ВП-0000193 від 29.08.2011р. на суму 359,10 грн., № ВП-0000194 від 29.08.2011р. на суму 845,16 грн., № ВП-0000195 від 29.08.2011р. на суму 5722,14 грн., № ВП-0000196 від 29.08.2011р. на суму 95,76 грн., № ВП-0000199 від 29.08.2011р. на суму 3016,97 грн., № ВП-0000206 від 01.09.2011р. на суму 245,64 грн., № ВП-0000201 від 01.09.2011р. на суму 29,16 грн., № ВП-0000197 від 01.09.2011р. на суму 127,02 грн., № ВП-0000198 від 01.09.2011р. на суму 114,84 грн., № ВП-0000208 від 01.09.2011р. на суму 188,10 грн., № ВП-0000200 від 01.09.2011р. на суму 375,60 грн., № ВП-0000209 від 01.09.2011р. на суму 141,60 грн., № ВП-0000205 від 01.09.2011р. на суму 17044,02 грн., № ВП-0000218 від 01.09.2011р. на суму 106,92 грн., № ВП-0000217 від 01.09.2011р. на суму 589,34 грн., № ВП-0000216 від 01.09.2011р. на суму 752,64 грн., № ВП-0000214 від 01.09.2011р. на суму 1046,48 грн., № ВП-0000213 від 01.09.2011р. на суму 23,94 грн., № ВП-0000210 від 01.09.2011р. на суму 2848,38 грн., № ВП-0000204 від 01.09.2011р. на суму 1118,74 грн., № ВП-0000202 від 01.09.2011р. на суму 1449,78 грн., № ВП-0000249 від 01.10.2011р. на суму 30,78 грн., № ВП-0000248 від 01.10.2011р. на суму 17,94 грн., № ВП-0000254 від 01.10.2011р. на суму 337,68 грн., № ВП-0000250 від 01.10.2011р. на суму 254,69 грн., № ВП-0000251 від 01.10.2011р. на суму 385,92 грн., № ВП-0000265 від 01.10.2011р. на суму 21,96 грн., № ВП-0000252 від 01.10.2011р. на суму 55,86грн., № ВП-0000253 від 01.10.2011р. на суму 6442,73 грн., № ВП-0000255 від 01.10.2011р. на суму 226,75грн., № ВП-0000256 від 01.10.2011р. на суму 736,92 грн., № ВП-0000262 від 01.10.2011р. на суму 133,98 грн., № ВП-0000257 від 01.10.2011р. на суму 114,42 грн., № ВП-0000258 від 01.10.2011р. на суму 17,82 грн., № ВП-0000259 від 01.10.2011р. на суму 71,58 грн., № ВП-0000260 від 01.10.2011р. на суму 668,04 грн., № ВП-0000261 від 01.10.2011р. на суму 3190,38 грн., ТОВ „Домінікана” (станом на 20.10.2011р. –момент винесення рішення місцевим судом) повернув одержаного товару на загальну суму 226790,12 грн.(т.1, а.с.102-135, т.2, а.с.1-116).
Водночас, як вбачається з наданих ТОВ „Домінікана” банківських виписок та платіжних доручень: № 384 від 19.08.2011р. на суму 5000,00 грн., № 380 від 17.08.2011р. на суму 5000,00 грн., № 367 від 12.08.2011р. на суму 5000,00 грн., № 321 від 22.07.2011р. на суму 5000,00 грн., № 305 від 18.07.2011р. на суму 5000,00 грн., № 299 від 14.07.2011р. на суму 5000,00 грн., № 290 від 13.07.2011р. на суму 5000,00 грн., № 286 від 11.07.2011р. на суму 5000,00 грн., № 275 від 05.07.2011р. на суму 5000,00 грн., № 263 від 30.06.2011р. на суму 5000,00 грн., № 242 від 21.06.2011р. на суму 5000,00 грн., № 232 від 17.06.2011р. на суму 5000,00 грн., № 212 від 10.06.2011р. на суму 5000,00 грн., № 208 від 09.06.2011р. на суму 5000,00 грн., № 175 від 26.05.2011р. на суму 7000,00 грн., № 164 від 20.05.2011р. на суму 5000,00 грн., № 140 від 11.05.2011р. на суму 5000,00 грн., № 89 від 13.04.2011р. на суму 5000,00 грн., № 73 від 06.04.2011р. на суму 5000,00 грн., № 70 від 01.04.2011р. на суму 10000,00 грн., № 64 від 31.03.2011р. на суму 10000,00 грн., № 61 від 29.03.2011р. на суму 15000,00 грн., дане товариство (станом на 20.10.2011р. –момент винесення рішення місцевим судом) сплатило за одержаний товар 132000,00 грн. (т.2, а.с.117-138, т.3, а.с.28-49).
Виходячи з вищевикладеного, за наданими сторонами матеріалами, ЗАТ “Ізмаїльський винзавод” за період з 14.01.2011р. (дата укладення договору поставки № 01/ПА/1-11) по 20.07.2011р. (період, визначений позивачем у позовній заяві) поставило, а ТОВ „Домінікана” одержало товару на загальну суму 596925,71 грн. В той же час, ТОВ „Домінікана”, на момент винесення рішення місцевим судом, повернуло Постачальнику товару на суму 226790,12 грн. та сплатило 132000,00 грн.
Враховуючи вищезазначене, матеріалами справи підтверджена загальна заборгованість ТОВ „Домінікана” перед ЗАТ “Ізмаїльський винзавод” за період з 14.01.2011р. (дата укладення договору поставки № 01/ПА/1-11) по 20.10.2011р. (дата винесення рішення місцевим судом) за одержаний за період з 14.01.2011р. по 20.07.2011р. товар, у розмірі 238135,59 грн. (596925,71 - 226790,12 - 132000,00).
Приймаючи до уваги вимоги ст.ст. 525, 526 ЦК України, ст. 193 ГК України, якими передбачено, що зобов'язання повинні виконуватись належним чином та в установлені строки, а також наявність договору поруки від 14.01.2011р., укладеного між ТОВ “Фінансовий резерв” (Поручитель) та ЗАТ “Ізмаїльський винзавод” (Підприємство), згідно якого Поручитель взяв на себе зобов'язання солідарно відповідати перед Підприємством у випадку порушення ТОВ “Домінікана” зобов'язань, що виникають з умов договору поставки № 01/ПА/1-11 від 14.01.2011р. у розмірі не більш ніж 1 000,00 грн., позовні вимоги підлягають частковому задоволенню, а саме: стягується з ТОВ „Фінансовий резерв” на користь ПрАТ „Ізмаїльський виноробний завод” 1000,00 грн. боргу, а з ТОВ „Домінікана” - 237135,59 грн. боргу.
Що стосується решти позовних вимог про стягнення з ТОВ „Домінікана” 7670,76 грн., то в задоволенні даної суми у позові відмовляється в зв'язку з недоведеністю вимог.
Оскаржуючи рішення місцевого суду, ТОВ „Домінікана” послалось на неповне з'ясування судом обставин, що мають значення для справи, оскільки, як зазначив апелянт, справу розглянуто у його відсутності на підставі документів та доказів, що однобічно надані позивачем, а також висновки суду не підтверджені документально станом на дату винесення рішення.
Однак судова колегія не може погодитись з вищевказаним, оскільки, як свідчать матеріали справи, ТОВ „Домінікана” своєчасно повідомлялось про проведення судових засідань. Крім того, саме за клопотанням ТОВ „Домінікана”, що надійшло до місцевого суду 04.10.2011р., розгляд справи відкладався. Тому, враховуючи строки розгляду справи, передбачені ст. 69 ГПК України, місцевий суд правомірно розглянув спір за наявними матеріалами у відсутності представника ТОВ „Домінікана”. Крім того, сторона, яка не скористалась своїм правом на участь у судових засіданнях, була не позбавлена права надати необхідні, на його думку, докази через канцелярію суду, що відповідачем зроблено не було.
В апеляційній скарзі ТОВ „Домінікана” зазначило, що за їх даними бухгалтерського обліку, його заборгованість перед позивачем, станом на день прийняття рішення місцевим судом, становить тільки 158435,53 грн. Тому просило рішення суду змінити. У підтвердження вимог надало односторонній Акт звірки взаємних розрахунків за період з 01.02.2011р. по 22.08.2011р., копії видаткових накладних на одержання товару, видаткових накладних на повернення товару, банківських виписок та платіжні доручення.
Як зазначалось в постанові вище, додані до апеляційної скарги матеріали, були досліджені та враховані судовою колегією при винесенні постанови.
Однак, зазначені в Акті звірки ряд видаткових накладних, а саме: № ВП-0000041 від 15.04.2011р. на суму 348,96 грн., № ВП-0000087 від 27.05.2011р. на суму 3603,66 грн., № ВП-0000106 від 11.06.2011р. на суму 5221,38 грн., № ВП-0000148 від 30.06.2011р. на суму 484,51 грн., № ВП-0000165 від 26.07.2011р. на суму 520,32 грн., № ВП-0000172 від 26.07.2011р. на суму 200,84 грн., № ВП-0000203 від 01.09.2011р. на суму 817,62 грн., № ВП-0000266 від 01.10.2011р. на суму 26,52 грн., за якими ТОВ „Домінікана” повернуло товар позивачу, не можуть бути прийняті до уваги судовою колегією, оскільки вони не підтверджені документальними доказами у відповідності до ст.ст. 33, 34 ГПК України, а саме, первинною документацією.
Судові витрати підлягають стягненню у відповідності до ст. 49 ГПК України, а саме: з ТОВ „Фінансовий резерв” на користь ПрАТ „Ізмаїльський виноробний завод” 9,83 грн. державного мита та 0,94 грн. витрат на ІТЗ судового процесу, а з ТОВ „Домінікана” - 2371,52 грн. державного мита та 227,70 грн. витрат на ІТЗ судового процесу.
Керуючись ст.ст. 101, 103-105 Господарського процесуального кодексу України, суд, -
п о с т а н о в и в:
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю „Домінікана” задовольнити частково.
Рішення господарського суду Одеської області від 20.10.2011р. у справі № 30/17-3332-2011 змінити.
Викласти резолютивну частину рішення в наступній редакції:
„Позов Приватного акціонерного товариства „Ізмаїльський виноробний завод” задовольнити частково.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю „Фінансовий резерв” на користь Приватного акціонерного товариства „Ізмаїльський виноробний завод” 1000,00 грн. боргу, 9,83 грн. державного мита та 0,94 грн. витрат на ІТЗ судового процесу.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю „Домінікана” на користь Приватного акціонерного товариства „Ізмаїльський виноробний завод” 237135,59 грн. боргу, 2371,52 грн. державного мита та 227,70 грн. витрат на ІТЗ судового процесу.
В решті позовних вимог відмовити.”
Постанова набирає законної сили з дня її прийняття та може бути оскаржена у касаційну інстанцію.
Головуючий суддя Е.І.Андрєєва
Судді: Н.В.Ліпчанська
П.Ф. Мацюра
Постанова підписана 20.02.2012р.
Суд | Одеський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 16.02.2012 |
Оприлюднено | 23.02.2012 |
Номер документу | 21489600 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Одеський апеляційний господарський суд
Андрєєва Е.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні