Постанова
від 02.02.2012 по справі 2а/0270/244/12
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ А ДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД



ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 лютого 2012 р. Справа № 2а/0270/244/12

Вінницький окружний адм іністративний суд в складі

Головуючого судді Мультян Марини Бондівни,

при секретарі судового зас ідання: Щербацькій Ользі Се ргіївні

за участю представників ст орін:

позивача : ОСОБА_1 - адвокат

відповідача : Шкільн юк І.І., Феодосова Т.О. - пр едставники за довіреністю

розглянувши у відкритому с удовому засіданні матеріали справи

за позовом: Приватного а кціонерного товариства "Кали на"

до: Козятинської об 'єднаної державної податково ї інспекції Вінницької облас ті

про: визнання протиправ ним та скасування податковог о повідомлення - рішення

ВСТАНОВИВ :

В провадженні Вінницько го окружного адміністративн ого суду знаходиться справа за позовом Приватного акціо нерного товариства "Калина" д о Козятинської об'єднано ї державної податкової інспе кції Вінницької області про визнання протиправним та ска сування податкового повідом лення - рішення.

Ухвалою від 20.01.2012 року відкри то провадження у справі.

Позовні вимоги мотивовані тим, що Козятинською об'є днаною державною податковою інспекцією Вінницької облас ті проведено позапланову док ументальну перевірку, в резу льтаті чого складено акт №118/23/3 0807785 від 06.12.2011 року, яким встановле но порушення позивачем п.198.3 ст .198, п.200.4 ст.200 Податкового Кодексу України, в результаті чого за вищено суму бюджетного відшк одування по податковій декла рації з податку на додану вар тість за серпень 2011 року на 21023 г рн.; також порушення п. 198.3 ст. 198 По даткового Кодексу України, р езультаті чого завищено суму від'ємного значення різниці між сумою податкового зобов 'язання та податкового креди ту за липень 2011 року в сумі 20977,52 г рн. На підставі зазначеного в ідповідачем винесено податк ове повідомлення-рішення №62230 32301 від 22.12.2012 року про зменшення с уми бюджетного відшкодуванн я з податку на додану вартіст ь у розмірі 21023 грн. та нарахува ння штрафних фінансових санк цій в сумі 10511,50 грн. З такими дія ми Козятинської об'єднан ої державної податкової інсп екції Вінницької області поз ивач не погоджується та прос ить суд визнати протиправним та скасувати податкове пові домлення-рішення №6223032301 від 22.12.2012 року.

В судовому засіданні предс тавник позивача адміністрат ивний позов підтримав у повн ому обсязі.

Представники відповідача позовні вимоги не визнали, по силаючись на письмові запере чення, які містяться в матері алах справи.

Вислухавши пояснення стор ін, дослідивши докази у справ і, суд прийшов до висновку про наявність підстав для задов олення адміністративного по зову, виходячи з наступного.

ПрАТ «Калина»є юридично ю особою, що зареєстрована 22.09.2 000 року в Калинівській районні й державній адміністрації Ві нницької області, як платник податків перебуває на обліку в Калинівському відд іленні Козятинської ОДП І з 27.09.2000 року за № 266, крім того, по зивач зареєстрований як плат ник податку на додану вартіс ть, індивідуальний податкови й номер 308077802074, свідоцтво платни ка на додану вартість № 100310535 від 21.11.2010 року.

В період з 09.11.2011 року по 29.11.2011 ро ку на підставі наказу Козя тинської ОДПІ від 07.11.2011 року № 771, направлення на перевірку №250 від 09.11.2011 року, старшим держа вним податковим ревізором-ін спектором відділу податково го контролю юридичних осіб з гідно із п.200.11 ст.200 Податкового Кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-УІ та п.3.5 Постанови Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 рок у № 1238 проведена документальн а позапланова виїзна перевір ка публічного акціонерного т овариства «Калина»з питань д остовірності нарахування су м бюджетного відшкодування п одатку на додану вартість на розрахунковий рахунок та у з меншення податкових зобов'яз ань з ПДВ наступних звітних (п одаткових) періодів за періо д з 01.01.2011 року по 31.08.2011 року.

Відповідно до п.п 75.1.2 п.75.1 ст. 75 Податкового кодексу Україн и, документальною перевірк ою вважається перевірка, п редметом якої є своєчасність , достовірність, повнота нара хування та сплати усіх перед бачених цим Кодексом податк ів та зборів, а також дотрим ання валютного та іншого зак онодавства, контроль за дотр иманням якого покладено на контролюючі органи, дотрим ання роботодавцем законода вства щодо укладення трудо вого договору, оформлення тр удових відносин з працівника ми (найманими особами) та яка проводиться на підставі под аткових декларацій (розрахун ків), фінансової, статистично ї та іншої звітності, регістр ів податкового та бухгалтер ського обліку, ведення яких передбачено законом, перви нних документів, які викорис товуються в бухгалтерськом у та податковому обліку і по в'язані з нарахуванням і спла тою податків та зборів, викон анням вимог іншого законода вства, контроль за дотриман ням якого покладено на орган и державної податкової служб и, а також отриманих в установ леному законодавством поря дку органом державної подат кової служби документів та п одаткової інформації, у тому числі за результатами перев ірок інших платників податкі в. Документальна планова пер евірка проводиться відпові дно до плану-графіка перевір ок. Документальна позапланов а перевірка не передбачаєтьс я у плані роботи органу держ авної податкової служби і проводиться за наявності хо ча б однієї з обставин, визнач ених цим Кодексом. Документа льною виїзною перевіркою вв ажається перевірка, яка пров одиться за місцезнаходженн ям платника податків чи мі сцем розташування об'єкта пр ава власності, стосовно яког о проводиться така перевірка . Документальною невиїзною п еревіркою вважається переві рка, яка проводиться в приміщ енні органу державної податк ової служби.

Крім того, п. 78.4 ст. 78 ПК Україн и визначено, що про проведенн я документальної позаплано вої перевірки керівник орга ну державної податкової служ би приймає рішення, яке оформ люється наказом. Право на про ведення документальної поз апланової перевірки платни ка податків надається лише у випадку, коли йому до початк у проведення зазначеної пере вірки вручено під розписку к опію наказу про проведення д окументальної позапланової перевірки.

Результати перевірок (к рім камеральних) оформлюютьс я у формі акта або довідки, які підписуються посадовими осо бами органу державної подат кової служби та платниками податків або їх законними п редставниками (у разі наявно сті). У разі встановлення під час перевірки порушень скл адається акт. Якщо такі поруш ення відсутні, складається д овідка, що встановлено п. 86.1 ст. 86 ПК України.

За результатами проведенн я перевірки складено акт №118/23/3 0807785 від 06.12.2011 року, яким встановле но порушення ПрАТ "Калина" п.198 .3 ст.198, п.200.4 ст.200 Податкового Коде ксу України від 02.12.2010 року № 2755-VІ, в результаті чого завищено с уму бюджетного відшкодуванн я по податковій декларації з податку на додану вартість з а серпень 2011 року на 21023 грн.; п. 198.3 с т.198 Податкового Кодексу Украї ни, в результаті чого завищен о від'ємне значення різниці м іж сумою податкового зобов'я зання та податкового кредиту за липень 2011 року в сумі 20977,52 грн .

На підставі зазначеного, в ідповідачем винесено податк ове повідомлення - рішення №622 3032301 від 22.12.2012 року про зменшення с уми бюджетного відшкодуванн я з податку на додану вартіст ь у розмірі 21023 грн. та нарахува ння штрафних фінансових санк цій в сумі 10511,50 грн.

Щодо порушення позивачем п .198.3 ст.198, п.200.4 ст.200 Податкового Код ексу України від 02.12.2010 року № 2755-VІ , в результаті чого завищено с уму бюджетного відшкодуванн я по податковій декларації з податку на додану вартість з а серпень 2011 року на 21023 грн., пору шення п. 198.3 ст. 198 Податкового Ко дексу України, результаті чо го завищено суму від'ємного з начення різниці між сумою по даткового зобов'язання та по даткового кредиту за липень 2011 року в сумі 20977,52 грн., суд вважа є, що висновок податкового ор гану помилковий, виходячи з н аступного.

Перевіркою встановлен о, між ПрАТ "Калина" та фірмою REI FF MODE GmbH & Со КG (Німеччина) укладени й договір на переробку давал ьницької сировини № 94/10 від 01.02.2010 року, який передбачає що нере зидент - замовник надає для пе реробки матеріали (тканину т а фурнітуру) виконавцю - ПрАТ " Калина", який займається обро бкою та переробкою сировини у готові вироби.

Транспортування давал ьницької сировини до виконав ця, включаючи необхідну допо міжну та виробничу сировину, а також транспортування гот ових виробів із переробленої сировини відбувається за ра хунок та на ризик замовника.

Судом встановлено, що від повідно до доповнення від 01.02.20 10 року до договору № 94/10 від 01.02.2010 р оку ПрАТ "Калина" та фірма REIFF MODE Gm bH & Со КG дійшли згоди, що допомі жним матеріалом для пошиття готових виробів можуть поста чатись лекала, зразки та обмі ловки а також пакувальна тар а для готових виробів.

Згідно вантажної митної д екларації № 401000013/2011/007929 від 06.07.2011 нер езидентом фірмою REIFF MODE GmbH & Со КG в межах дії договору № 94/10 від 01.02.20 10 поставлено картонні короба арт.24020, розміром 420*290*480мм в кілько сті 7100 шт. на загальну суму 51568,07 г рн.

На підставі зазначеного, пр едставники відповідача посл ались на норми Закону Україн и "Про операції з давальницьк ою сировиною у зовнішньоекон омічних відносинах" від 15.09.1995 № 327/95-ВР, відповідно до якого, дав альницька сировина - сир овина, матеріали, напівфабри кати, комплектуючі вироби, ен ергоносії, ввезені на митну т ериторію України іноземним з амовником (чи закуплені іноз емним замовником за іноземну валюту в Україні) або вивезен і за її межі українським замо вником для використання у ви робленні готової продукції. Право власності на давальниц ьку сировину на кожному етапі її переробки, а також на вироблену з неї готову проду кцію належить замовнику.

Здійснивши аналіз прав опорушень позивача Козяти нською об'єднаною державно ю податковою інспекцією Він ницької області було застосо вано ст.204 Митного кодексу Укр аїни, згідно якої, тимчасове в везення - митний режим, в ідповідно до якого товари мо жуть ввозитися на митну тери торію України з обов'язковим наступним поверненням цих т оварів без будь-яких змі н, крім природного зношення ч и втрат за нормальних умов тр анспортування.

Таким чином, у акті перев ірки відповідач зробив висно вок про неможливість викори стання позивачем картонних к оробів, оскільки останні є да вальницької сировиною інозе много замовника фірми REIFF MODE GmbH & С о КG та підлягають поверненню нерезиденту, при цьому зазна чивши, що необхідною умовою д ля віднесення сплачених у ці ні товарів сум податку на дод ану вартість є факт придбанн я товарів та послуг з метою їх використання в господарські й діяльності.

У відповідності до п .206.1 ст.206 Податкового кодексу Ук раїни, при ввезенні товарів на митну територію України с уми податку, нараховані мит ним органом, підлягають с платі до державного бюджет у платниками податку до/або на день подання митної декл арації безпосередньо на єдин ий казначейський рахунок за винятком операцій, за яки ми надається звільнення (у мовне звільнення) від оподат кування

Ввезені картонні короби н е входять під перелік товарі в визначених Конвенцією про тимчасове ввезення, на які по ширюються повне та часткове умовне звільнення від оподат кування передбачене п.206.4 ст.206 П одаткового кодексу України.

В судовому засіданні встан овлено, що Вінницькою митниц ею для ПрАТ "Калина" було нарах овано до сплати податок на до дану вартість в сумі 20977,52 грн., я кі ПрАТ "Калина" була зобов'яза на сплатити на єдиний казнач ейський рахунок на день пода ння митної декларації у відп овідності до п.206.1 ст.206 Податков ого кодексу України.

Відповідно до п. п. 198.6. ст. 198 ПК України не відносяться до п одаткового кредиту суми пода тку, сплаченого (нарахованог о) у зв'язку з придбанням това рів/послуг, не підтверджені податковими накладними ( або підтверджені податкови ми накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 ць ого Кодексу) чи не підтвердж ені митними деклараціями, ін шими документами.

Позивачем виконано свої зобов'язання по сплаті до дер жавного бюджету нарахованог о митним органом податку на д одану вартість в сумі 20977,52 грив ні, що підтверджується платі жним дорученням № 585 від 06.07.2011 рок у та відміткою митного орган у на вантажній митній деклар ації № 401000013/2011/007929 від 06.07.2011 року.

Згідно з п. 187.8 ст.187 Податковог о кодексу України, - датою вини кнення податкових зобов'язан ь у разі ввезення товарів на м итну територію України є дат а подання митної декларації.

Відповідно до п. 198.2 ст. 198 Подат кового кодексу України, - для о перацій із ввезення на митну територію України товарів т а з постачання послуг нерези дентом на митній території У країни датою виникнення прав а на віднесення сум податку д о податкового кредиту є дата сплати (нарахування) податку за податковими зобов'язання ми згідно з п. 187.8 ст. 187 ПК України .

Згідно із п.201.12 ст.201 Податков ого кодексу України, - у разі ввезення товарів на мит ну територію України докумен том, що посвідчує право на від несення сум податку до подат кового кредиту, вважається м итна декларація, оформлена в ідповідно до вимог законодав ства, яка підтверджує сплату податку.

Таким чином, наявність у п латника податку належним чин ом оформленої вантажної митн ої декларації та сплата ним н арахованого митним органу по датку є підставою для віднес ення сплачених сум податку д о податкового кредиту.

В зв'язку з цим, ПрАТ "Калина" мала право включити до подат кового кредиту сплачений под аток на додану вартість за вв езення товару по вказаній ва нтажній митні декларації.

У відповідності п.198.3.ст.198 ПК України, податковий кредит звітного періоду визнача ється виходячи з договірної (контрактної) вартості товар ів/послуг, Але не вище рівня звичайних цін, визначених ві дповідно до статті 39 цього Ко дексу, та складається з сум податків, нарахованих (спл ачених) платником податку з а ставкою, встановленою пунк том 193.1 статті 193 цього Кодексу, п ротягом такого звітного пері оду у зв'язку з:1) придбанням аб о виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальш ого використання в оподатк овуваних операціях у межа х господарської діяльності платника податку; 2) придбання м (будівництвом, спорудженн ям) основних фондів (основн их засобів, у тому числі інш их необоротних матеріальних активів та незавершених ка пітальних інвестицій у нео боротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорт і, з метою подальшого викори стання в оподатковуваних о пераціях у межах господарс ької діяльності платника под атку.

Право на нарахування пода ткового кредиту виникає нез алежно від того, чи такі тов ари/послуги та основні фон ди почали використовуватис я в оподатковуваних опе раціях у межах господарськ ої діяльності платника под атку протягом звітного под аткового періоду, а також в ід того, чи здійснював платн ик податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періо ду.

В зв'язку з цим, ПрАТ "Калина " мала право на включення до ро зрахунку суми бюджетного від шкодування сплачену до Держа вного бюджету України суму п одатку на додану вартість, ви значену митним органом.

Щодо порушення позивачем п.п. "а" п. 200.4 ст.200 Податкового код ексу України, а саме безпідст авного включення до бюджетно го відшкодування суми за тов ари/послуги, які фактично спл ачені, але не отримані в подат ковому періоді від ВАТ "Вінни цяобленерго" в сумі 45.12 грн., суд дійшов наступного висновку.

Між ПрАТ "Калина" та ПАТ "Ві нницяобленерго" було укладен о договір № КО-011300 від 25.01.2011 року, з гідно з яким ПАТ "Вінницяобле нерго" зобов'язувалось забез печити ПрАТ "Калина" електроп остачанням, а в ПрАТ "Калина" з обов'язувалось здійснювати о плату вартості електроенерг ії на умовах передоплати.

В червні 2011 року ПАТ "Вінниц яобленерго" надало ПрАТ "Кали на" рахунок від 20.06.2011 року, яким б уло визначено суму для попер едньої оплати за липень 2011 рок у.

ПрАТ "Калина" в липні 2011 року б уло здійснено оплату вартост і електроенергії в сумі 1804,90 гр н. (в тому числі ПДВ в сумі 300,28 гр н. ) на користь ВАТ "Вінницяобл енерго", що підтверджується п латіжним дорученням № 626 від 18.0 7.2011 року.

Податкова накладна № 400 від 18 .07.2011 року від ВАТ "Вінницяоблен ерго" за оплачену електроене ргію були отримані вчасно та відображені за правилами пе ршої події (сплата коштів із б анківського рахунку) згідно п. 198.2 ст.198 Податкового кодексу У країни.

Згідно із п.п. "а" п. 200.4 ст.200 Подат кового кодексу України, якщо в наступному податково му періоді сума, розрахована згідно з пунктом 200.1 цієї статт і, має від 'ємне значення, то бю джетному відшкодуванню підл ягає частина такого від 'ємно го значення, яка дорівнює сум і податку, фактично сплачені й отримувачем товарів/послуг у попередніх податкових пер іодах постачальникам таких т оварів/послуг або до Державн ого бюджету України.

Вказаною нормою не передба чено, що обов'язковою умовою д ля бюджетного відшкодування має бути фактичне отримання оплачених товарів/послуг в п одатковому періоді.

Достатньою підставою для б юджетного відшкодування є фа ктична сплата отримувачем то варів/послуг суми податку у п опередньому податковому пер іоді постачальникам таких то варів/послуг або до Державно го бюджету України.

Оскільки вся сума податку н а додану вартість була факти чно сплачена ВАТ "Вінницяобл енерго", то ПрАТ "Калина" мала в сі підстави для включення та кої суми до розрахунку суми б юджетного відшкодування.

Таким чином, суд приходит ь до висновку про помилковий висновок Козятинської о б'єднаної державної податков ої інспекції Вінницької обла сті щодо порушення позивачем норм податкового законодавс тва, а отже оскаржуване подат кове повідомлення - рішення п ідлягає скасуванню.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС України суд при вирішенн і справи керується принципом законності, відповідно до як ого суд вирішує справи в ідповідно до Конституції та законів України, а також м іжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надан а Верховною Радою України; су д застосовує інші норматив но-правові акти, прийняті ві дповідним органом на підстав і, у межах повноважень та у сп осіб, передбачені Конституці єю та законами України.

Згідно ст. ст. 11, 71 КАС У країни кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та зап еречення, а суд згідно ст. 86 цьо го Кодексу, оцінює докази, як і є у справі, за своїм внутрішн ім переконанням, що ґрунтуєт ься на їх безпосередньому, вс ебічному, повному та об' єкт ивному дослідженні.

Доказів, які б спростовувал и вищевикладене відповідаче м не надано, правомірність св оїх дій не доведено, у зв'язку з чим позовні вимоги позивач а слід задовольнити.

Відповідно до положень ч. 1 с т. 94 КАС України, судові витрат и підлягають стягненню з Дер жавного бюджету України на к ористь позивача.

Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163, 167, 255, 257 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ :

1.Адміністративний позо в задовольнити у повному обс язі.

2.Визнати протиправним та с касувати податкове повідомл ення-рішення №6223032301 від 22.12.2011 року .

3.Стягнути з Державного бюдж ету України на користь Прива тного акціонерного товарист ва "Калина" ( вул. Промислова, 8, м . Калинівка, Вінницька област ь, 22400, код ЄДРПОУ 30807785) в рахунок су дових витрат судовий збір у р озмірі 316 грн. (триста шістнадц ять гривень).

Постанова суду першої інст анції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 КА С України.

Відповідно до ст. 186 КАС Украї ни, апеляційна скарга на пост анову суду першої інстанції подається протягом десяти дн ів з дня її проголошення. У раз і застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодек су, а також прийняття постано ви у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня от римання копії постанови. Якщ о суб'єкта владних повноваже нь у випадках та порядку, пере дбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було п овідомлено про можливість от римання копії постанови суду безпосередньо в суді, то деся тиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду о бчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденно го строку з моменту отриманн я суб'єктом владних повноваж ень повідомлення про можливі сть отримання копії постанов и суду.

Суддя Мультян Мар ина Бондівна

02.02.2012

Дата ухвалення рішення02.02.2012
Оприлюднено27.02.2012
Номер документу21568394
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0270/244/12

Ухвала від 20.01.2012

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Мультян Марина Бондівна

Ухвала від 20.11.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Федоров М.О.

Ухвала від 05.03.2012

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Ухвала від 27.11.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Федоров М.О.

Ухвала від 05.03.2012

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Ухвала від 03.04.2012

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Постанова від 02.02.2012

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Мультян Марина Бондівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні