ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТ ИВНИЙ СУД міста КИЄВА
01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1
Вн. № < Внутрішній Номер сп рави >
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
18 січня 2012 року 16:18 № 2а-15006/11/2670
Окружний адміністратив ний суд міста Києва у складі к олегії суддів: головуючого с удді Федорчука А.Б. , суддів А блова Є.В. Амельохіна В.В. при секретарі судового засіданн я Паньків В. В. вирішив адміні стративну справу
за позовом Товариства з обмеженою ві дповідальністю "Зеленівськ е Стіл"
до Державної служби геологі ї та надр України
третя особа Державна організація «Пів денна територіальна інспекц ія державного
геологічного контролю за в еденням робіт по геологічном у вивченню та використання н адр»
про визнання дії протипрвними , зобов'язання вчинити дії
за участю представників сторін:
від позивача: Кравчен ко І.В.
від відповідача: Дідук О.В .
від третьої особи: не з' яв ився
На підставі ч. 3 ст. 160 КАС України в судовому засіданн і 18.01.2012 року о 16 год. 18 хв. проголош ено вступну та резолютивну ч астини постанови. Виготовлен ня постанови у повному обсяз і відкладено, про що повідомл ено сторін після проголошенн я вступної та резолютивної ч астини постанови в судовому засіданні.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Позивач, в особі Товарист ва з обмеженою відповідальні стю «Зеленівське Стіл», звер нувся до Державної служби ге ології та надр України, третя особа Державна організація «Південна територіальна інс пекція державного геологічн ого контролю за веденням роб іт по геологічному вивченню та використанню надр»про виз нання протиправною бездіяль ність Державної служби геоло гії та надр України щодо не пе реоформлення Спеціального д озволу на користування надра ми №3216 від 13 грудня 2007 року; скасу вати Наказ Державної служби геології та надр України №96 ві д 30 вересня 2011 року щодо зупине ння дії Спеціального дозволу на користування надрами №3216 в ід 13 грудня 2007 року (з урахуванн ям уточнень позовних вимог).
Позовні вимоги обґрунтова но тим, що всупереч, вимогам за конодавства відповідач без н алежного обґрунтування, без зазначення на конкретне пору шення законодавства про надр а скасовує товариству спеціа льний дозвіл на користування надрами. Висновки викладені в Акті є хибними та неправомі рними, а застосування до санк цій, передбачених Наказом у в игляді зупинення дії Спеціал ьного дозволу є неправомірни м та таким, що завдає шкоду Поз ивачу.
Позивач підтримав позивні вимоги та просить їх задовол ьнити в повному обсязі.
В судовому засіданні Відпо відач позовні вимоги не визн ає та просить відмовити у пов ному обсязі.
В обґрунтування заперечен ь Відповідач зазначає, що П озивач безпідставно просить скасувати Наказ Державно ї служби геології та надр Укр аїни № 96 від 30 вересня 2011 року, ос кільки даний Наказ стосуєтьс я й інших підприємств, а тому н е можливо скасувати даний На каз.
Представник третьої особи до суду не з' явився, хоча був належним чином повідомлений про судовий розгляд справи, в ідповідно до вимог статей 35, 37 К одексу адміністративного су дочинства України. Заперечен ь проти позову до суду не нада вав.
На адресу суду надійшло кло потання від третьої особи пр о розгляд справи за їх відсут ності.
Розглянувши подані докуме нти і матеріали, заслухавши п ояснення позивача та предста вників відповідачів, всебічн о і повно з' ясувавши всі фак тичні обставини, на яких ґрун тується позов, об' єктивно о цінивши докази, які мають юри дичне значення для розгляду справи і вирішення спору по с уті, Окружний адміністративн ий суд міста Києва, -
ВСТАНОВИВ:
Судом встановлено, що Мін істерством охорони навколиш нього середовища України вид ано спеціальний дозвіл на ко ристування надрами від 13.07.2007 р. №3216 ТОВ «Зеленівське Стіл», те рмін дії спеціального дозвол у на користування надрами до 01.11.2014 року.
Співробітниками Державної організації «Південна терит оріальна інспекція державно го геологічного контролю за веденням робіт по геологічно му вивченню та використанню надр»13.09.2011 р. було проведено поз апланову перевірку дотриман ня Товариством з обмеженою в ідповідальністю «Зеленівсь ке Стіл»вимог законодавства . За результатами перевірки с кладено Акт №155/3216-Д від 16.09.2011 р.
В Акті перевірки зазначено , що Позивачем не переоформле но Спеціальний дозвіл на кор истування надрами в зв' язку із зміною юридичної адреси н адрокористувача.
Наказом Міністерства охор они навколишнього природног о середовища України від 30.09.2011 р оку №96, зупинено дію спеціальн ого дозволу №3216 від 13.12.2007 р., та зоб ов' язано ТОВ «Зеленівське С тіл»надати 21 календарний ден ь з моменту відправлення пов ідомлення у зв' язку з не пер еоформленням дозволу для усу нення порушень.
Суд вважає, що позовні вим оги є необґрунтованими та не підлягають задоволенню з ог ляду на наступне:
Відповідно до п. 1 Положенн я про Міністерство охорони н авколишнього природного сер едовища України, затверджено го постановою Кабінету Мініс трів України від 02.11.2006 №1524, Мініс терство є головним (провідни м) органом у системі централь них органів виконавчої влади з питань охорони навколишнь ого природного середовища, р аціонального використання, в ідтворення і охорони природн их ресурсів, здійснення держ авного контролю за використа нням та охороною земель, екол огічної безпеки, заповідної справи, поводження з відхода ми, формування, збереження та використання екологічної ме режі, геологічного вивчення та забезпечення раціонально го використання надр, а також топографо-геодезичної та ка ртографічної діяльності.
Згідно з підпунктом 15 п. 4 Пол оження Мінприроди відповідн о до покладених на нього завд ань видає у встановленому по рядку спеціальні дозволи на користування ділянками надр та у випадках, передбачених з аконодавством, проводить ліц ензування відповідних видів господарської діяльності.
Відповідно до статті 4 Закон у України «Про дозвільну сис тему у сфері господарської д іяльності»вичерпний перелі к підстав для відмови у видач і та анулювання документа до звільного характеру встано влюється виключно законами, які регулюють відносини, пов 'язані з одержанням документ ів дозвільного характеру.
У відповідності до ст. 26 Коде ксу України про надра (що діяв на час спірних правовідноси н), передбачено, що право корис тування надрами припиняєтьс я у разі: 1) якщо відпала потреб а у користуванні надрами; 2) за кінчення встановленого стро ку користування надрами; 3) при пинення діяльності користув ачів надр, яким їх було надано у користування; 4) користуванн я надрами з застосуванням ме тодів і способів, що негативн о впливають на стан надр, приз водять до забруднення навкол ишнього природного середови ща або шкідливих наслідків д ля здоров'я населення; 5) викор истання надр не для тієї мети , для якої їх було надано, пору шення інших вимог, передбаче них спеціальним дозволом на користування ділянкою надр; 6) якщо користувач без поважни х причин протягом двох років , а для нафтогазоперспективн их площ та родовищ нафти та га зу - 180 календарних днів не прис тупив до користування надрам и; 7) вилучення у встановленому законодавством порядку нада ної у користування ділянки н адр. Право користування надр ами припиняється органом, як ий надав надра у користуванн я, а у випадках, передбачених п унктами 4, 5, 6 цієї статті, у разі незгоди користувачів, - у судо вому порядку. При цьому питан ня про припинення права кори стування земельною ділянкою вирішується у встановленому земельним законодавством по рядку. Законодавством Україн и можуть бути передбачені й і нші випадки припинення права користування надрами.
Судом встановлено, що Наказ ом Державної служби геології і надр України від 25.10.2011 р. № 138 Тов ариству з обмеженою відповід альністю «Зеленівське Стіл» було переоформлено пп.2 п.16 Спе ціального дозволу №3216 від 13.12.2007 р .
Крім того, суд звертає увагу , що Наказом Міністерства охо рони навколишнього природно го середовища України від 30.09.20 11 року №96 було зупинено дію спе ціальних дозволів на користу вання надрами згідно перелік у, наведеному у додатку 1 до ць ого наказу; анулювало спеціа льні дозволи на користування надрами згідно з переліком, н аведеним у додатку 2 до цього н аказу, іншим підприємствам, к рім Позивача.
У відповідності до Інформа ційного листа Вищого адмініс тративного суду України від 01.06.2010 р. N 781/11/13-10, визначено, що норма тивно-правові акти - це правов і акти управління, які встано влюють, змінюють, припиняють (скасовують) правові норми. Но рмативно-правові акти містят ь адміністративно-правові но рми, які встановлюють загаль ні правила регулювання однот ипних відносин у сфері викон авчої влади, розраховані на т ривале застосування. Вони вс тановлюють загальні правила поведінки, норми права, регла ментують однотипні суспільн і відносини у певних галузях і, як правило, розраховані на довгострокове та багаторазо ве їх застосування.
Другу групу актів за критер ієм юридичної природи склада ють індивідуальні акти. Оста нні стосуються конкретних ос іб та їхніх відносин. Загальн ою рисою, яка відрізняє індив ідуальні акти управління, є ї х виражений правозастосовни й характер. Головною рисою та ких актів є їхня конкретніст ь, а саме: чітке формулювання к онкретних юридичних волевия влень суб'єктами адміністрат ивного права, які видають так і акти; розв'язання за їх допом огою конкретних, а саме індив ідуальних, справ або питань, щ о виникають у сфері державно го управління; чітка визначе ність адресата - конкретної о соби або осіб; виникнення кон кретних адміністративно-пра вових відносин, обумовлених цими актами.
З'ясування цієї обставини м ає істотне значення для прав ильного вирішення справи, ос кільки нормативно-правові ак ти можуть бути оскаржені шир оким колом осіб (фізичних та ю ридичних), яких вони стосують ся. Індивідуальні ж акти можу ть бути оскаржені лише особа ми, безпосередні права, свобо ди чи охоронювані законом ін тереси яких такими актами по рушені.
Згідно з положеннями пункт у 21 Постанови Пленуму Вищого а дміністративного Суду “Про п рактику застосування адміні стративними судами окремих п оложень Кодексу адміністрат ивного судочинства України п ід час розгляду адміністрати вних справ” від 06.03.08 № 2 (далі по т ексту - Постанова Пленуму Вищ ого адміністративного суду), судам слід мати на увазі, що з а правилами частини другої с татті 171 КАС України право оск аржити нормативно-правовий а кт мають особи, щодо яких його застосовано, а також особи - с уб'єкти правовідносин, у яких буде застосовано цей акт. Тоб то, особа (позивач) повинна дов ести факт застосування до не ї оскаржуваного нормативно-п равового акта або те, що вона є суб'єктом відповідних відно син, на які поширюється дія ць ого акта.
Приписи зазначеної частин и можуть бути підставою для в ідмови в задоволенні позовни х вимог, якщо суд встановить, щ о оскаржуваний акт до особи н е застосовувався і вона не пе ребуває у відносинах, до яких цей акт може бути застосован о.
З аналізу вищезазначених н орм закону та матеріалів спр ави, Суд приходить до висновк у, що позивач оскаржує саме ак т індивідуальної дії, а не нор мативно-правовий акт.
Враховуючи вищевикладене суд приходить до висновку, що Позивач просить скасувати п овністю Наказ Міністерства о хорони навколишнього природ ного середовища України від 30.09.2011 року №96, який стосується ін ших юридичних осіб.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодекс у адміністративного судочин ства України кожна сторона п овинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимог и та заперечення, крім випадк ів, встановлених статтею 72 цьо го Кодексу.
З аналізу матеріалів справ и та норм закону, Суд дійшов ви сновку, що Позивачем не довед ено їх порушене право, а отже, підстав для задоволення позо вних вимог не вбачається.
Частиною 1 статті 9 Кодексу а дміністративного судочинст ва України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до як ого органи державної влади, о ргани місцевого самоврядува ння, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноваж ень та у спосіб, що передбачен і Конституцією та законами У країни.
У відповідності до ст. 69 Коде ксу адміністративного судоч инства України доказами в ад міністративній справі є будь -які фактичні дані, на підстав і яких суд встановлює наявні сть або відсутність обставин , що обґрунтовують вимоги і за перечення сторін.
Згідно ч.4 ст. 70 КАС України об ставини, які за законом повин ні бути підтверджені певними засобами доказування, не мож уть підтверджуватися ніяким и іншими засобами доказуванн я, крім випадків, коли щодо так их обставин не виникає спору .
Відповідно до ч.1, ч.2 ст. 71 Коде ксу адміністративного судоч инства України, кожна сторон а повинна довести ті обстави ни, на яких ґрунтуються її вим оги та заперечення, крім випа дків, встановлених статтею 72 ц ього Кодексу.
Враховуючи всі наведені об ставини в їх сукупності, суд д ійшов висновку, що позовні ви моги не підлягають задоволен ню.
Враховуючи викладене та ке руючись ст.ст.69, 70, 71, 158-163,167 КАС Укра їни, Окружний адміністративн ий суд м. Києва, -
ПОСТАНОВИВ:
Відмовити в задоволенн і позовних вимог.
Згідно ст.ст. 185-186 КАС України сторони та інші особ и, які беруть участь у справі м ають право оскаржити в апеля ційному порядку Постанову по вністю або частково. Скарга п ро апеляційне оскарження под ається протягом 10 днів з дня п роголошення, скарга подаєтьс я до апеляційного суду через суд першої інстанції.
Згідно ст. 254 КАС України Пост анова, якщо інше не встановле но КАС України, набирає закон ної сили після закінчення ст року подання заяви про апеля ційне оскарження, якщо таку з аяву не було подано.
Головуючий Суддя А.Б. Федорчук
Судді Є.В. Аблов
В.В. Амельохін
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 18.01.2012 |
Оприлюднено | 27.02.2012 |
Номер документу | 21586624 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Федорчук А.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні