Ухвала
від 22.02.2012 по справі 10/5025/15/12
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬН ИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

29000, м. Хмельницький, майда н Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71 -81-98


УХВАЛА

"22" лютого 2012 р. Справа № 10/5025/15/12

за позовом Державного пі дприємства "Донецька залізни ця" м. Донецьк

до Товариства з обмеженою в ідповідальністю "Інтер-мета" м. Кам'янець-Подільський

про стягнення 88360,00 грн.

Суддя Виноградова В.В.

Представники сторін:

позивача: ОСОБА_1 - за дов іреністю №Н-01/111 від 17.01.2012р.

відповідача: ОСОБА_2 - за довіреністю №3 від 12.01.12р.

Суть спору: позивач звернув ся до суду із позовом про стяг нення з відповідача 88360,00 грн. ш трафу за невідповідність мас и вантажу даним, зазначеним у накладній, посилаючись на ст .ст. 24, 118, 122 Статуту залізниць Ук раїни, п. 5.5. Правил оформлення п еревізних документів. В обґр унтування вимог вказує на те , що відповідачем за накладно ю №35785861 відправлено вантаж -бру хт чорних металів із зазначе нням ваги нетто-62000 кг., тара-21500 кг .. брутто - 83500 кг., однак при контр ольному зважуванні встановл ено невідповідність маси ван тажу даним, які зазначені в на кладній, а саме вага брутто ск лала 88200 кг., нетто - 66700 кг., тара - 21500 к г., що більше на 4700 кг., про що скл адено відповідний комерційн ий акт.

В наданих суду 22.02.2012р. додатко вих письмових поясненнях акц ентує увагу, що згідно з р. 2 Пр авил перевезення вантажів , з атверджених наказом Мінтран су України від 21.11.200р. №644, загальн а маса вантажу визначається зважуванням або іншим спосо бом , маса вантажу визначаєть ся відправником ( п. 5 р. 2 Правил ). Посилаючись на ч.2 ст. 24 Статут у залізниць України, зазнача є, що залізниця має право пере віряти правильність зазначе них у накладній відомостей, а також періодично перевірити кількість та масу вантажу, що зазначаються у накладній.

Звертає увагу на тому, що ко місійне переважування ванта жу на станції Маріуполь-Сорт увальний здійснювалось на те хнічно справних вагах, а при в ідправлення вантажу - не був п рисутній представник залізн ичної станції відправлення. При цьому, вантаж прибув на ст анцію призначення у непошкод женому відкритому рухомому с кладі, завантаженому засобам и відправника, ознаки втрати , вантажу під час перевезення відсутні. При переважуванні був присутній представник о держувача, який засвідчив да ні, вказані у комерційному ак ті.

Посилаючись на вимоги п. 10 р. 28 Правил перевезення вантажі в , робить висновок, що комерці йний акт № БН 699475/118 місить усі не обхідні підписі посадових ос іб.

Звертаючи увагу на ст.ст. 24,118,1 22 Статуту залізниць України, з азначає, що вантажовідправни ки несуть відповідальність з а всі наслідки неправильност і неточності , зазначені ними у накладній, за зазначені пор ушення з вантажовідправникі в стягується штраф.

Відповідач в судовому з асіданні та у відзиві на позо в проти позову заперечує, вва жаючи позовні вимоги безпідс тавними, не підтвердженими н алежними та допустимими дока зами. В обґрунтування своєї п озиції вважає, що комерційни й акт не може бути належним до казом, оскільки при його скла данні порушено п. 10 Правил скл адання актів. При цьому зазна чає, що Згідно розділу Г Акту й ого підписано в присутності: заступника ДС Бондаренко С.О ., прийомоздавальника вантаж у Т.І.Гвоздєвої, прийомоздава льника вантажу комбінат) ім.І лліча Л.Маслюкової і ваговщи ка комбінату ім.Ілліча В.Ніко лаєнко. В розділі Д комерційн ого акту стоять підписи: заст упника ДС Бондаренко С.О. прий омоздавальника вантажу Т.І.Г воздєвої, одержувача вантажу Л.Маслюкової: завідувача ван тажного двору Л.Н. Ученко. Підп ис ваговщика комбінату "ім.Іл ліча В.Ніколаєнко - відсутній . Замість його підпису стоїть підпис завідувача вантажног о двору Л.Н.Ученко, який у часті в перевірці маси ванта жу та складанні акту не брав, т ільки підписав акт. Маслюко ва Л. згідно розділу Г Акту є п рийомоздавальник вантажу, а згідно розділу Д Акту - вона є одержувачем вантажу.

Зазначає, що позивачем пору шено п. 12 Правил, оскільки за ві дсутності підстав визначени х зазначеним пунктом у заліз ниці були відсутні підстави для переважування вантажу.

На думку відповідача є сумн івними дані контрольного пер еважування вантажу, оскільки порушено п. 22 Правил видачі ва нтажів, так як перевірка маси вантажу на станції призначе ння провадиться як правило т аким самим способом, яким цю м асу було визначено на станці ї відправлення. Однак при зав антаженні вантажу зважуванн я відбувалось за допомогою м еханічних автомобільних ваг , а на станції призначення - за допомогою електронних вагон них ваг. При цьому звертає ув агу, що ваги при завантаженню вантажу були належним чином повірені та взяті на облік ди рекцією станції Львівської з алізниці, доказів про повірк у ваг при контрольному зважу ванні залізницею не подано.

Робить висновок, що відпові дач не вчиняв ніяких дій, які м ожна було б кваліфікувати як правопорушення і які були б п ідставою для застосування шт рафних санкцій до нього.

Відповідач у додаткових за переченнях, посилаючись на п . 12 Правил видачі вантажів, ст. 5 2 Статут залізниць України та те, що згідно розділу А комерц ійного акту вагон був справн ий, без ознак недостачі, псува ння або пошкодження, вантаж н е відноситься до швидкопсувн ого вантажу, стверджує, що жод них підстав для переважуванн я вантажу у залізниці не було . При цьому відповідачем не на дано доказів на підставі яко го документа чи заяви ним бул о здійснено перевірку маси в антажу.

Зазначає що одержувач вант ажу ОАО "Маріупольський мета лургійний комбінат ім. Ілліч а" заявку про перевірку маси в антажу, який надійшов від Від повідача на Донецьку залізни цю не надавав, тому відповіда чем не надано доказів на підс таві якого документа чи заяв и ним було здійснено перевір ку маси вантажу.

Акцентує увагу на тому, що п озивач не надав доказів прав омірності контрольного пере важування вантажу, чим поруш ив пункт 23 Правил видачі ванта жів. Стверджує, що відповідач належним чином здав вантаж д о перевезення, зазначив в нак ладних масу вантажу, визначе ну за результатами зважуванн я на станції відправлення. В п одальшому, відповідач не зді йснював будь-яких дій по збіл ьшенню фактичної маси вантаж у безпосередньо в самих ваго нах або внесення недостовірн их даних в накладні. Зазначає що відповідачем не було пору шено п. 32 Статуту залізниць Ук раїни щодо перевищення ван тажопідйомності вагону № 660 47887, тому збитки позивачу не на несено.

Представниками сторін, у зв 'язку з необхідністю подання додаткових доказів, відпові дно до ст. 69 ГПК України , подано письмову заяву, про продовже ння строку вирішення спору н а 15 днів. З огляду на викладені обставини , дана заява підля гає задоволенню.

Враховуючи визначені ГПК У країни засади змагальності т а рівності сторін судового п роцесу, необхідність подання для повного, всебічного та об 'єктивного вирішення спору д одаткових доказів , суд вважа є за доцільне відкласти розг ляд справи.

Керуючись ст.ст. 69, 77, 86 Господа рського процесуального коде ксу України, суд -

УХВАЛИВ:

Продовжити строк вирішенн я спору на п'ятнадцять днів ( д о 19.03.2012р.).

Розгляд справи відкласти на 10:00 "06" березня 2012 р.

Позивачу подати письмові п ояснення на додаткові доводи відповідача, письмові поясн ення з документальним підтве рдженням підстав здійснення контрольного зважування ваг ону із вантажем відповідача

Суддя В.В. Вино градова

Віддрук. 3 пр им. : 1 - до справи, 2 - позивачу, (м. Д онецк вул. Артема,68) 3 - відповід ачу, ( м. Кам'янець-Подільський вул. Черняховського, 45) .

СудГосподарський суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення22.02.2012
Оприлюднено01.03.2012
Номер документу21643506
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —10/5025/15/12

Рішення від 19.03.2012

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Виноградова В.В.

Ухвала від 22.02.2012

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Виноградова В.В.

Ухвала від 23.01.2012

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Виноградова В.В.

Ухвала від 05.01.2012

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Виноградова В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні