ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНС ЬКОЇ ОБЛАСТІ
УХВАЛА
"27" лютого 2012 р. Справа № 5004/2240/11
за скаргою приватного підприємця ОСОБА_1, м. Кове ль
на дії відділу Державно ї виконавчої служби Ковельсь кого міськрайонного управлі ння юстиції, м. Ковель (на пост анову про закінчення виконав чого провадження)
у справі
за позовом приватного пі дприємця ОСОБА_1, м. Ковель
до відповідача: комунал ьного підприємства "Ковельсь кий міський культурно-просві тницький центр", м. Ковель
про стягнення 124 700 грн.
Суддя Во йціховський В.А.
за участю представників :
від скаржника: ОСОБА_2 - представник підприємця ОСОБА_1 (дов. від 18.11.2011р.)
від боржника: не з' явил ись
в судовому засіданні взяли участь: ОСОБА_2. - старш ий державний виконавець ВДВС Ковельського МРУЮ (дов. №8340/14 ві д 22.02.2012р.)
Суть спору: підприєм ець ОСОБА_1 звернувся до г осподарського суду із скарго ю від 09.02.2012р. №27 на дії відділу Де ржавної виконавчої служби Ко вельського міськрайонного у правління юстиції, пов' язан і з прийняттям постанови про закінчення виконавчого пров адження з приводу примусовог о виконання рішення господар ського суду Волинської облас ті від 08.12.2011р. у справі №5004/2240/11 (нака з господарського суду №5004/2240/11-1 в ід 20.12.2011р.) за позовом приватног о підприємця ОСОБА_1 до ко мунального підприємства "Ков ельський міський культурно-п росвітницький центр" про стя гнення 124 700 грн.
Ухвалою господарського су ду від 14.02.2012р. скаргу підприємця ОСОБА_1 було прийнято до р озгляду та призначено її роз гляд в судовому засіданні.
В судовому засіданні предс тавник підприємця-скаржника заявлені у скарзі від 09.02.2012р. ви моги підтримав та просить су д задовольнити останню в пов ному об' ємі, визнати дії дер жавного виконавця ВДВС Ковел ьського міськрайонного упра вління юстиції, пов' язані з прийняттям постанови про за кінчення виконавчого провад ження з приводу примусового виконання рішення господарс ького суду Волинської област і від 08.12.2011р. у справі №5004/2240/11 непра вомірними, постанову відділу Державної виконавчої служби від 23.01.2012р. про закінчення вико навчого провадження ВП №30681226 с касувати, а також зобов' яза ти ВДВС Ковельського міськра йонного управління юстиції в ідновити виконавче провадже ння згідно наказу господарсь кого суду Волинської області від 20.12.2011р. №5004/2240/11-1.
Поруч з цим посилаючись на т е, що оскаржувану постанову о рганом державної виконавчої служби було направлено на ад ресу стягувача простою пошто вою кореспонденцією 26 січня 20 12 року, а зазначену постанову підприємцем ОСОБА_1 було о тримано з вини поштового від ділення із запізненням лише 07.02.2012р., що, виступило причиною п ропуску скаржником строків, встановлених для оскарження відповідної постанови в суд овому порядку, підприємець ОСОБА_1 у скарзі від 09.02.2012р. та п редставник скаржника в судов ому засіданні просять суд по новити скаржнику пропущені с троки на оскарження постанов и ВДВС Ковельського міськрай онного управління юстиції ві д 23.01.2012р.
Комунальне підприємство "К овельський міський культурн о-просвітницький центр" у пис ьмовому поясненні №13 від 20.02.2012р . (а.с. 74) з приводу викладених у с карзі підприємця ОСОБА_1 о бставин та вимог заперечило, просить суд в задоволенні ск арги відмовити, а розгляд від повідної справи в судовому з асіданні здійснювати без уча сті представника підприємст ва.
В обгрунтування своїх запе речень підприємство "Ковельс ький міський культурно-просв ітницький центр" посилається на те, що постанову ВДВС Ковел ьського міськрайонного упра вління юстиції про закінченн я виконавчого провадження бу ло прийнято в межах повноваж ень та у відповідності до пол ожень статей 49-50 Закону Україн и "Про виконавче провадження ", оскільки зазначеним Законо м передбачено, що у випадку лі квідації юридичної особи-сто рони виконавчого провадженн я, якщо виконання її обов' яз ків чи вимог у виконавчому пр овадженні не допускає правон аступництва, виконавче прова дження підлягає закінченню. У разі закінчення виконавчог о провадження арешт, накладе ний на майно боржника, знімає ться, скасовуються інші вжит і державним виконавцем заход и примусового виконання ріше ння, а також провадяться інші дії, необхідні у зв' язку із з акінченням виконавчого пров адження.
Зазначається боржником та кож і те, що ст. 1211 ГПК України та ст. 83 Закону України "Про викон авче провадження" визначено десятиденний строк для оскар ження дій (бездіяльності) дер жавного виконавця сторонами виконавчого провадження. В д аному випадку зі змісту заяв и підприємця ОСОБА_1 вбача ється, що він дізнався про при йняту державним виконавцем п останову про закінчення вико навчого провадження 07.02.2012р., тод і як відповідну скаргу напра вив до суду 09.02.2012р. без клопотан ня про поновлення строків.
Відділ ДВС Ковельського мі ськрайонного управління юст иції у поясненні від 22.02.2012р. №8340/14 (а.с. 78-80), а також присутній в суд овому засіданні державний ви конавець ОСОБА_2. у своїх у сних поясненнях з приводу об ставин та вимог, викладених п ідприємцем ОСОБА_1 у скарз і від 09.02.2012р., заперечили засвід чивши при цьому на дотриманн і ВДВС Ковельського МРУЮ при вчиненні заходів, спрямован их на закінчення виконавчого провадження з приводу приму сового виконання рішення гос подарського суду Волинської області у справі №5004/2240/11 (наказ г осподарського суду №5004/2240/11-1 від 20.12.2011р.), зокрема, при винесенні о скаржуваної постанови про за кінчення виконавчого провад ження ВП №30681226 від 23.01.2012р., положен ь чинного законодавства Укра їни, а саме Закону України "Про виконавче провадження".
Засвідчується органом вик онавчої служби також і те, що о станнім було здійснено вичер пний перелік виконавчих дій, з метою повного, своєчасного та фактичного виконання суд ового рішення та стягнення к оштів з боржника на користь с тягувача, а саме: спрямовано з апити до компетентних органі в для перевірки майнового ст ану боржника, накладено ареш т на відкриті в установах бан ків рахунки боржника, наклад ено арешт та заборону відчуж ення на все рухоме та нерухом е майно боржника в межах суми стягнення (внесено відомост і до Єдиного державного реєс тру заборон відчуження об' є ктів нерухомого майна та Дер жавного реєстру обтяжень рух омого майна), згідно Акту опис у й арешту майна описано і нак ладено арешт на майно боржни ка, яке було виявлено за адрес ою його місцезнаходження: м. К овель, вул. Незалежності, 89, опи сане й арештоване майно було оцінено, про що повідомлено д одатково сторін виконавчого провадження.
Розглянувши матеріали с прави, скарги, матеріали вико навчого провадження, заслуха вши пояснення представників стягувача та ВДВС Ковельськ ого МРУЮ, господарський суд, о цінюючи подані докази за сво їм переконанням,що ґрунтуєть ся на всебічному, повному й об ' єктивному розгляді в судов ому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, та вра ховуючи, що кожна сторона пов инна довести те, на що вона пос илається як на підставу свої х вимог і заперечень, дійшов д о висновку про безпідставніс ть викладених у скарзі підпр иємця ОСОБА_1 обставин та необхідність відхилення ост анньої.
Викладена позиція суду пов ' язана з наступними встанов леними обставинами:
Відповідно до приписів ст. 45 Господарського процесуа льного кодексу України госпо дарські суди здійснюють прав осуддя шляхом прийняття обов ' язкових до виконання на ус ій території України рішень, ухвал, постанов. Рішення і пос танови приймаються іменем Ук раїни
Судове рішення, при розгляд і справи по суті, містить оста точний висновок суду відносн о прав та обов' язків сторін , приписує їм певну поведінку на майбутнє.
Згідно частини п' ятої ст. 1 24 Конституції України судові рішення ухвалюються судами іменем України і є обов' язк овими до виконання на всій те риторії України.
Із змісту ч. 1 ст. 116 Господарсь кого процесуального кодексу України вбачається, що викон ання рішення господарського суду провадиться на підстав і виданого ним наказу, який є в иконавчим документом.
Умови і порядок виконання р ішень судів та інших органів (посадових осіб), що відповідн о до закону підлягають приму совому виконанню у разі неви конання їх у добровільному п орядку регулюється Законом У країни "Про виконавче провад ження".
Відповідно до статті 1 Зако ну України "Про виконавче про вадження" виконавче провадже ння як завершальна стадія су дового провадження та примус ове виконання рішень інших о рганів (посадових осіб) - це с укупність дій органів і поса дових осіб, визначених у цьом у Законі, що спрямовані на при мусове виконання рішень суді в та інших органів (посадових осіб), які провадяться на підс тавах, в межах повноважень та у спосіб, визначених цим Зако ном, іншими нормативно-право вими актами, прийнятими відп овідно до цього Закону та інш их законів, а також рішеннями , що відповідно до цього Закон у підлягають примусовому вик онанню.
Згідно із ст. 2 Закону Україн и "Про виконавче провадження " примусове виконання рішень в Україні покладається на Де ржавну виконавчу службу, яка входить до системи органів М іністерства юстиції України .
Статтею 17 Закону України "Пр о виконавче провадження" виз начено, що примусове виконан ня рішень державною виконавч ою службою здійснюється на п ідставі виконавчих документ ів, визначених цим Законом.
Згідно із ч. 2 ст. 19 Конституці ї України органи державної в лади та органи місцевого сам оврядування, їх посадові осо би зобов' язані діяти лише н а підставі, в межах повноваже нь та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами Ук раїни.
Відповідно до ст. 19 Закону Ук раїни "Про виконавче провадж ення" державний виконавець в ідкриває виконавче провадже ння на підставі виконавчого документа за заявою стягувач а або його представника. Відп овідно до ст. 8 вказаного Закон у стягувачем є фізична або юр идична особа, на користь чи в і нтересах якої видано виконав чий документ. Боржником є фіз ична або юридична особа, визн ачена виконавчим документом .
У відповідності до ст. 11 Зако ну України "Про виконавче про вадження" державний виконаве ць зобов' язаний вживати пер едбачених цим Законом заході в примусового виконання ріше нь, неупереджено, своєчасно і в повному обсязі вчиняти вик онавчі дії. Державний викона вець: здійснює заходи, необхі дні для своєчасного і в повно му обсязі виконання рішення, зазначеного в документі на п римусове виконання рішення, у спосіб та в порядку, встанов леному виконавчим документо м і цим Законом.
Рішенням господарського с уду Волинської області від 08.1 2.2011р. у справі №5004/2240/11 (а.с. 46-48) було по становлено стягнути з комуна льного підприємства "Ковельс ький міський культурно-просв ітницький центр" (м. Ковель, ву л. Незалежності, 89, код ЄДРПОУ 35 923391) на користь приватного підп риємця ОСОБА_1 (АДРЕСА_1 , ідентифікаційний номер Н ОМЕР_1) 124700 грн. заборгованост і, 1247 грн. в повернення витрат п о сплаті державного мита та 236 грн. в повернення витрат по оп латі інформаційно-технічног о забезпечення судового проц есу.
На виконання зазначеного р ішення господарським судом б уло видано наказ №5004/2240/11-1 від 20.12.201 1р. (а.с. 53).
У відповідності до заяви ві д 26.12.2011р. (а.с. 96) наказ господарськ ого суду Волинської області №5004/2240/11-1 від 20.12.2011р. для його примус ового виконання було пред' я влено стягувачем - підприєм цем ОСОБА_1 до відділу Дер жавної виконавчої служби Ков ельського міськрайонного уп равління юстиції.
17 січня 2012 року відділом Держ авної виконавчої служби Кове льського міськрайонного упр авління юстиції (старший дер жавний виконавець ОСОБА_2 .) було винесено постанову (а.с . 98) про відкриття виконавчого провадження (ВП №30681226) з примусо вого виконання наказу господ арського суду Волинської обл асті №5004/2240/11-1 від 20.12.2011р., виданого н а виконання рішення суду від 08.12.2011р. у справі №5004/2240/11.
23 січня 2012 року старшим держа вним виконавцем ВДВС Ковельс ького міськрайонного управл іння юстиції ОСОБА_2. було винесено постанову (а.с. 68, 100) пр о закінчення виконавчого про вадження по виконанню наказу господарського суду Волинсь кої області №5004/2240/11-1 від 20.12.2011р. про стягнення з КП "Ковельський м іський культурно-просвітниц ький центр" на користь підпри ємця ОСОБА_1 124700 грн. заборго ваності, 1247 грн. в повернення ви трат по сплаті державного ми та та 236 грн. в повернення витра т по оплаті інформаційно-тех нічного забезпечення судово го процесу з огляду на те, що з гідно витягу з Єдиного держа вного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємці в від 12.01.2012р. КП "Ковельський міс ький культурно-просвітницьк ий центр" знаходиться в стані припинення підприємницької діяльності; рішенням Ковель ської міської ради від 29.12.2011р. № 17/25 внесено відомості про лікв ідаційну комісію по ліквідац ії боржника. Зазначена поста нова винесена державним вико навцем з посиланням на п. 7 ч. 1 с т. 49 та ст. 50 Закону України "Про в иконавче провадження".
Згідно статті 67 Закону Укра їни "Про виконавче проваджен ня" у разі злиття, приєднання, поділу, виділу, перетворення боржника - юридичної особи стягнення за виконавчими до кументами звертається на кош ти та інше майно тієї юридичн ої особи, на яку відповідно до закону покладено відповідал ьність за зобов' язаннями бо ржника - юридичної особи. У р азі ліквідації боржника - юр идичної особи виконавчий док умент надсилається ліквідац ійній комісії (ліквідатору) д ля вирішення питання про под альший порядок виконання ріш ення у встановленому законом порядку. У разі надходження в иконавчого документа до лікв ідаційної комісії (ліквідато ра) арешт з майна боржника зні мається за постановою держав ного виконавця, затвердженою начальником відділу, якому в ін безпосередньо підпорядко ваний. У разі якщо виконавчий документ надіслано ліквідац ійній комісії (ліквідатору), в иконавче провадження підляг ає закінченню в порядку, вста новленому цим Законом.
Відповідно до пункту 7 части ни 1 ст. 49 Закону України "Про ви конавче провадження", п. 4.9.1 Інс трукції про проведення викон авчих дій, затвердженої нака зом Міністерства юстиції Укр аїни від 15.12.1999р. №74/5 та зареєстро ваної в Міністерстві юстиції України 15.12.1999р. за №865/4158 (з наступн ими змінами та доповненнями) виконавче провадження підля гає закінченню у разі переда чі виконавчого документа лік відаційній комісії (або лікв ідатору) у разі ліквідації бо ржника - юридичної особи.
Матеріалами виконавчого п ровадження підтверджується те, що у зв' язку із прийняття м 23 січня 2012 року ВДВС Ковельсь кого міськрайонного управлі ння юстиції постанови про за кінчення виконавчого провад ження з підстав передачі вик онавчого документа ліквідац ійній комісії у разі ліквіда ції боржника - юридичної ос оби, старшим державним викон авцем ОСОБА_2. було переда но виконавчий лист (наказ гос подарського суду Волинської області №5004/2240/11-1 від 20.12.2011р.) безпос ередньо голові ліквідаційно ї комісії КП "Ковельський міс ький культурно-просвітницьк ий центр" Кобченко Л.С. - акт п рийому-передачі виконавчих д окументів №2271/14 від 23.01.2012р., супров ідний лист з посвідчувальним написом голови ліквідаційно ї комісії від 23.01.2012р. №2415/14 - а.с. 99, 10 1).
Частини 1 та 2 статті 59 Господ арського кодексу України виз начають, що припинення діяль ності суб' єкта господарюва ння здійснюється шляхом його реорганізації (злиття, приєд нання, поділу, перетворення) а бо ліквідації - за рішенням власника (власників) чи уповн оважених ним органів, за ріше нням інших осіб - засновникі в суб' єкта господарювання ч и їх правонаступників, а у вип адках, передбачених цим Коде ксом, - за рішенням суду.
Згідно ч. 1 ст. 104 Цивільного ко дексу України юридична особа припиняється в результаті п ередання всього свого майна, прав та обов' язків іншим юр идичним особам - правонасту пникам (злиття, приєднання, по ділу, перетворення) або в резу льтаті ліквідації.
Відповідно до ч. 2 та ч. 3 ст. 105 ЦК України учасники юридичної особи, суд або орган, що прийня в рішення про припинення юри дичної особи, призначають ко місію з припинення юридичної особи (ліквідаційну комісію , ліквідатора тощо) та встанов люють порядок і строки припи нення юридичної особи відпов ідно до цього Кодексу.
Виконання функцій комісії з припинення юридичної особ и може бути покладено на орга н управління юридичної особи .
З моменту призначення комі сії до неї переходять повнов аження щодо управління справ ами юридичної особи. Комісія виступає в суді від імені юри дичної особи, яка припиняєть ся. Комісія з припинення юрид ичної особи поміщає в друков аних засобах масової інформа ції, в яких публікуються відо мості про державну реєстраці ю юридичної особи, що припиня ється, повідомлення про прип инення юридичної особи та пр о порядок і строк з' явлення кредиторами вимог до неї. Цей строк не може становити менш е двох місяців з дня публікац ії повідомлення про припинен ня юридичної особи.
Згідно з частинами 1-4 ст. 60 ГК У країни ліквідація суб' єкта господарювання здійснюєтьс я ліквідаційною комісією, як а утворюється власником (вла сниками) майна суб' єкта гос подарювання чи його (їх) предс тавниками (органами), або інши м органом, визначеним законо м, якщо інший порядок її утвор ення не передбачений цим Код ексом. Ліквідацію суб' єкта господарювання може бути так ож покладено на орган управл іння суб' єкта, що ліквідуєт ься. Орган (особа), який прийня в рішення про ліквідацію суб ' єкта господарювання, встан овлює порядок та визначає ст роки проведення ліквідації, а також строк для заяви прете нзій кредиторами, що не може б ути меншим, ніж два місяці з дн я оголошення про ліквідацію. Ліквідаційна комісія або ін ший орган, який проводить лік відацію суб' єкта господарю вання, вміщує в друкованих ор ганах відповідно до закону п овідомлення про його ліквіда цію та про порядок і строки за яви кредиторами претензій, а явних (відомих) кредиторів по відомляє персонально у письм овій формі у встановлені цим Кодексом чи спеціальним зак оном строки. Одночасно лікві даційна комісія вживає необх ідних заходів щодо стягнення дебіторської заборгованост і суб' єкта господарювання, який ліквідується, та виявле ння вимог кредиторів, з письм овим повідомленням кожного з них про ліквідацію суб' єкт а господарювання.
Отже, за приписами чинного з аконодавства інформація про початок ліквідації суб' єкт а господарювання, порядок і с троки її проведення, а також с трок для заяви претензій кре диторів до підприємства, що л іквідується, публікується лі квідаційною комісією в офіці йних друкованих органах.
Оскільки одним із головних завдань комісії з припиненн я (ліквідації) юридичної особ и є виявлення кредиторів, на к омісію покладено обов' язок повідомити кредиторів юриди чної особи про припинення ос танньої публічним способом.
Публічне повідомлення зді йснюється в спеціальних друк ованих засобах масової інфор мації відповідно до статті 22 З акону України "Про державну р еєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців ".
Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 110 ЦК України юридична особа ліквідується за рішенням її учасників або органу юридичної особи, упов новаженого на це установчими документами.
Відповідно до ст. 17 Закону Ук раїни "Про місцеве самовряду вання" відносини органів міс цевого самоврядування з підп риємствами, установами та ор ганізаціями, що перебувають у комунальній власності відп овідних територіальних гром ад, будуються на засадах їх пі дпорядкованості, підзвітнос ті та підконтрольності орган ам місцевого самоврядування .
Згідно п. 30 ч. 1 ст. 26 Закону Укра їни "Про місцеве самоврядува ння" виключно на пленарних за сіданнях сільської, селищної , міської ради вирішуються пи тання прийняття рішень про л іквідацію підприємств, устан ов та організацій комунально ї власності відповідної тери торіальної громади.
Судом встановлено, що 29 груд ня 2011 року Ковельською місько ю радою було прийнято рішенн я за №17/25 "Про припинення комуна льного підприємства "Ковельс ький міський культурно-просв ітницький центр" шляхом лікв ідації" з додатком "Склад лікв ідаційної комісії по ліквіда ції" (а.с. 75-76), утворено у зв' язк у з цим ліквідаційну комісію , встановлено строк заявленн я кредиторських вимог до під приємства "Ковельський міськ ий культурно-просвітницький центр" з дня опублікування по відомлення про внесення ріше ння про припинення даного пі дприємства до 12 березня 2012 року - в межах строку, передбачен ого ст. 105 ЦК України; зобов' яз ано директора КП "Ковельськи й міський культурно-просвітн ицький центр" попередити пра цівників про їх звільнення у зв' язку з ліквідацією підп риємства.
Відповідний запис про прип инення боржника із зазначенн ям усіх необхідних ідентифік уючих даних та складу комісі ї з припинення міститься так ож у "Бюлетні державної реєст рації" від 10.01.2012р. №201 (а.с. 86-87).
Витягом з Єдиного державно го реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців в ід 30.01.2012р. №12899816 (а.с. 65), а також Спеці альним витягом з Єдиного дер жавного реєстру юридичних ос іб та фізичних осіб-підприєм ців №13103122 від 21.02.2012р. (а.с. 70-73) підтвер джується, що комунальне підп риємство "Ковельський міськи й культурно-просвітницький ц ентр" на підставі рішення зас новників (учасників) або упов новажених ними органів, яке з ареєстроване 30.12.2011р., перебуває у стані припинення підприєм ницької діяльності.
Відповідно до вимог ст.ст. 1, 2, 4 Закону України "Про державн у виконавчу службу" органи де ржавної виконавчої служби є органами державної виконавч ої влади, а державні виконавц і - посадовими особами цих о рганів. Вказаний статус вико навчої служби та державних в иконавців зумовлює обов' яз ок останніх дотримуватися пр иписів ч. 2 ст. 19 Конституції Укр аїни стосовно дій виключно н а підставі, в межах повноваже нь та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами Ук раїни.
У відповідності до ст. 6 Зако ну України "Про виконавче про вадження" державний виконаве ць зобов' язаний використов увати надані йому права відп овідно до закону і не допуска ти у своїй діяльності поруше ння прав та законних інтерес ів фізичних і юридичних осіб та вживати заходів примусов ого виконання рішень, неупер еджено, своєчасно і в повному обсязі вчиняти виконавчі ді ї.
Згідно із статтею 33 Господа рського процесуального коде ксу України, кожна сторона по винна довести ті обставини, н а які вона посилається як на п ідставу своїх вимог і запере чень. Докази подаються сторо нами та іншими учасниками су дового процесу. Обставини сп рави, які відповідно до закон одавства повинні бути підтве рджені певними засобами дока зування, не можуть підтвердж уватись іншими засобами дока зування (стаття 34 цього Кодекс у).
В даному випадку матеріала ми справи підтверджено припи нення комунального підприєм ства "Ковельський міський ку льтурно-просвітницький цент р" за рішенням з засновників (у часників) або уповноважених ними органів шляхом здійснен ня процедури ліквідації підп риємства.
Таким чином суд вважає, що п останова відділу Державної в иконавчої служби Ковельсько го міськрайонного управлінн я юстиції про закінчення вик онавчого провадження від 23.01.201 2р. (ВП №30681226) повністю відповіда є вимогам чинного законодавс тва, винесена у відповідност і до приписів Закону України "Про виконавче провадження", в ищевикладені обставини свід чать про проведення (здійсне ння) державним виконавцем ви конавчих дій виключно в межа х компетенції, встановленої для суб' єкта владних повнов ажень Законом України "Про ви конавче провадження", та, в сво ю чергу, спростовують твердж ення скаржника про неправомі рність дій державного викона вця.
Визначена правова позиція підтримується і матеріалами судової практики. Так, у поста нові Вищого господарського с уду України від 14.07.2010р. у справі №16/173-09 зазначено, що законодаве ць не пов' язує передачу лік відаційній комісії документ ів виконавчого провадження з моментом завершення ліквіда ційної процедури та виключен ня боржника з ЄДРПОУ, оскільк и в такому випадку всі грошов і вимоги до боржника погашаю ться, що унеможливлює будь-як е їх задоволення головою лік відаційної комісії (ліквідац ійною комісією) боржника.
Для закінчення виконавчог о провадження достатнім є пр ийняття учасниками юридично ї особи рішення про ліквідац ію та внесення відповідного запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фі зичних осіб-підприємців. Заз начена позиція була висловле на Вищим господарським судом України у його постанові від 12.05.2010р. у справі №6/198 та у постанов і від 23.09.2008р. у справі №11/5285.
Відповідно до ст. 1212 Господа рського процесуального коде ксу України скарги на дії чи б ездіяльність органів Держав ної виконавчої служби щодо в иконання рішень, ухвал, поста нов господарських судів можу ть бути подані стягувачем, бо ржником або прокурором протя гом десяти днів з дня вчиненн я оскаржуваної дії, або з дня, коли зазначеним особам стало про неї відомо, або з дня, коли дія мала бути вчинена. Скарги на дії органів Державної вик онавчої служби розглядаютьс я господарським судом, про ча с і місце якого повідомляють ся ухвалою стягувач, боржник чи прокурор та орган виконан ня судових рішень. Неявка бор жника, стягувача, прокурора ч и представника органу Держав ної виконавчої служби в судо ве засідання не є перешкодою для розгляду скарги.
Судом встановлено що скарж ником при зверненні до суду і з скаргою на дії відділу Держ авної виконавчої служби Кове льського МРУЮ було пропущено терміни, визначені та надані останньому чинним законодав ством для оскарження дій (без діяльності) органу державної виконавчої служби. Разом з ти м поясненнями скаржника та й ого представника, підтвердже ними відповідними поштовими документами, підтверджуєтьс я те, що зазначені строки підп риємцем ОСОБА_1 було пропу щено із незалежних для остан нього обставин, що, в свою черг у, виступає підставою для від новлення останніх.
Пунктом 8 роз' яснення през идії Вищого господарського с уду України "Про деякі питанн я практики виконання рішень, ухвал, постанов господарськ их судів України" від 28.03.2002р. №04-5/36 5 (із змінами та доповненнями) визначено, що за результатам и розгляду скарги виноситься ухвала, в якій господарський суд або визнає доводи заявни ка правомірними і залежно ві д їх змісту визнає постанову державного виконавця щодо з дійснення заходів виконавчо го провадження недійсною, чи визнає недійсними наслідки виконавчих дій, або зобов' я зує орган державної виконавч ої служби здійснити певні ви конавчі дії, якщо він ухиляєт ься від їх виконання без дост атніх підстав, або визнає дов оди скаржника неправомірним и і скаргу відхиляє.
Враховуючи викладені обст авини господарським судом бу ли встановлені недоведеніст ь скаржником належними та до пустимими доказами протипра вність дій державного викона вця, а також відповідність зд ійснених державним виконавц ем ВДВС Ковельського МРУЮ за ходів, спрямованих на закінч ення виконавчого провадженн я з приводу примусового вико нання рішення господарськог о суду Волинської області ві д 08.12.2011р. у справі №5004/2240/11 (виконавч ий документ - наказ господар ського суду від 20.12.2011р. №5004/2240/11-1) вим огам, встановленим до останн іх чинним законодавством Укр аїни, зокрема, Законом Україн и "Про виконавче провадження ".
Одночасно з цим, відповідно до постанови Пленуму Верхов ного Суду України від 26.12.2003р. №14 " Про практику розгляду судами скарг на рішення, дії або безд іяльність органів і посадови х осіб державної виконавчої служби та звернень учасників виконавчого провадження" су д не вправі зобов' язувати д ержавного виконавця чи іншу посадову особу державної вик онавчої служби до вчинення т их дій, які згідно із Законом У країни "Про виконавче провад ження" можуть здійснюватися тільки державним виконавцем або відповідною посадовою о собою державної виконавчої с лужби.
За таких обставин суд нагол ошує на безпідставності і ти х вимог скаржника, що стосуют ься зобов' язання судом відд ілу ДВС Ковельського міськра йонного управління юстиції в ідновити виконавче провадже ння згідно наказу господарсь кого суду Волинської області від 20.12.2011р. №5004/2240/11-1.
На підставі викладеног о, керуючись Інструкцією про проведення виконавчих дій, з атвердженою наказом Міністе рства юстиції України від 15.12.19 99р. №74/5, ст.ст. 1, 2, 11, 12, 17, 19, 25, 35, 49, 67 Закону У країни "Про виконавче провад ження", ст. 59 Господарського ко дексу України, ст.ст. 104, 105, 110 Циві льного кодексу України, ст.ст . 45, 86, 87, 116, 1212 Господарського проце суального кодексу України, г осподарський суд, -
УХВАЛИВ:
1. Відновити строк для з вернення підприємця ОСОБА _1 до господарського суду із скаргою на дії (постанову про закінчення виконавчого пров адження) відділу Державної в иконавчої служби Ковельсько го міськрайонного управлінн я юстиції.
2. Доводи скарги підприємця ОСОБА_1 на дії відділу Держ авної виконавчої служби Кове льського міськрайонного упр авління юстиції, пов' язані з прийняттям постанови про з акінчення виконавчого прова дження від 23.01.2012р. (ВП №30681226) з приво ду примусового виконання ріш ення господарського суду Вол инської області від 08.12.2011р. у сп раві №5004/2240/11 (наказ господарськ ого суду №5004/2240/11-1 від 20.12.2011р.) виз нати неправомірними.
3. Скаргу підприємц я ОСОБА_1 на дії відділу Де ржавної виконавчої служби Ко вельського міськрайонного у правління юстиції, пов' язан і з прийняттям постанови про закінчення виконавчого пров адження від 23.01.2012р. (ВП №30681226) з прив оду примусового виконання рі шення господарського суду Во линської області від 08.12.2011р. у с праві №5004/2240/11 (наказ господарсь кого суду №5004/2240/11-1 від 20.12.2011р.) ві дхилити.
Суддя В. А. Войціховський
Суд | Господарський суд Волинської області |
Дата ухвалення рішення | 27.02.2012 |
Оприлюднено | 03.03.2012 |
Номер документу | 21678108 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Волинської області
Войціховський Віталій Антонович
Господарське
Господарський суд Волинської області
Войціховський Віталій Антонович
Господарське
Господарський суд Волинської області
Войціховський Віталій Антонович
Господарське
Господарський суд Волинської області
Войціховський Віталій Антонович
Господарське
Господарський суд Волинської області
Войціховський Віталій Антонович
Господарське
Господарський суд Волинської області
Войціховський Віталій Антонович
Господарське
Господарський суд Волинської області
Войціховський Віталій Антонович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні