Постанова
від 16.01.2012 по справі 2-а-4047/10/0270
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

 ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ  

16 січня 2012 р.           Справа № 2-а-4047/10/0270

Вінницький окружний адміністративний суд в складі:

Головуючого судді: Дончика Віталія Володимировича,

розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у м. Вінниці (далі –ДПІ у м. Вінниці) до Закритого акціонерного товариства «Наша марка»(далі –ЗАТ «Наша марка») про припинення (скасування) юридичної особи

                                                       в с т а н о в и в :

В жовтні 2010 року ДПІ у м. Вінниці звернулась в суд з адміністративним позовом про припинення (скасування) юридичної особи ЗАТ «Наша марка».

Позов мотивовано тим, що відповідач з 1997 року не подає органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону, що є підставою для постановлення судового рішення щодо припинення  юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи.

Суд, розглянувши матеріали позовної заяви та встановивши, що відповідно до положень ст. 183-2 КАС України у даній адміністративній справі застосовується скорочене провадження, ухвалою від 10.01.2012 року відкрив скорочене провадження у справі та запропонував відповідачу в 10-денний термін надати письмові заперечення проти позову.

Однак, конверт, що направлявся з ухвалою про відкриття скороченого провадження у справі на адресу реєстрації відповідача, що вказана в позовній заяві та в довідці ЄДРПОУ, разом з повідомленням про вручення поштового відправлення повернуто відділом зв'язку на адресу суду із відміткою: "не повна адреса" (а.с.74,75). Крім того, судом вживались заходи щодо повідомлення керівника ЗАТ «Наша марка», шляхом направлення ухвали про відкриття скороченого провадження на адресу реєстрації останнього, що вказана в матеріалах позову, проте конверт також повернувся на адресу суду із позначкою: «за зазначеною адресою не проживає»(а.с.76,77).

Частиною восьмою статті 35 КАС України передбачено, що повістку вручено юридичній особі, вважається якщо вона доставлена за адресою, внесеною до відповідного державного реєстру, або за адресою, яка зазначена її представником, і це підтверджується підписом відповідної службової особи.

Відповідно до ч. 11 ст. 35 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

В силу положень ч. 4 ст. 33 КАС України, у разі ненадання особами, які беруть участь у справі, інформації щодо їх поштової адреси, судовий виклик або судове повідомлення надсилаються: юридичним особам та фізичним особам-підприємцям - за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

У разі відсутності осіб, які беруть участь у справі за такою адресою вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручене їм належним чином.

Оскільки, в матеріалах справи є достатні дані, що вказують на місцезнаходження ЗАТ «Наша марка»за адресою: вул.  за якою, згідно повернутого поштового конверту, пові50-річчя Перемоги, 7, м. Вінниця, 21030, повідомлявся відповідач, суд вважає, що ухвала суду від 10.01.2012 року вручена останньому належним чином.

Розглянувши та оцінивши матеріали справи в порядку скороченого провадження, відповідно до вимог статті 183-2 КАС України, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі, оцінивши надані докази, дослідивши матеріали справи, суд дійшов до висновку про задоволення позову, з наступних підстав.

Судом встановлено, що згідно статуту ЗАТ «Наша марка»товариство зареєстроване виконкомом Замостянської Районної Ради народних депутатів м. Вінниці 13.06.1996 року за № 123 про що видане свідоцтво про державну реєстрацію (а.с.65-67) та взяте на облік як платник податків у ДПІ у м. Вінниці за № 3/1269 від 29.08.1996 року, керівником якого є ОСОБА_2 (НОМЕР_1), що підтверджується довідкою № 836 Форми № 4-ОПП від 14.05.2009 року (а.с.64).

Згідно довідки Вінницького обласного управління статистики № 23/2120 від 04.07.1996 року, відповідач включений до ЄДРПОУ, місце знаходження товариства: вул. 50-річчя, Замостянський район, м. Вінниця, ідентифікаційний код 23108125 (а.с.68).

Відповідно до довідки № 7204/7/26-33-02 від 02.12.2008 року про встановлення фактичного місцезнаходження платника податків ЗАТ «Наша марка»- за вказаною адресою місцезнаходження платника податків не встановлено (а.с.63)

Також, позивачем надано до суду заяву, згідно якої вбачається, що в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців відомості щодо ЗАТ «Наша марка»- відсутні (а.с.78).

Статтею 9 Закону України "Про систему оподаткування" (чинного на момент виникнення спірних правовідносин) передбачені обов'язки платників податків і зборів (обов'язкових платежів), а саме: вести бухгалтерський облік, складати звітність про фінансово-господарську діяльність і забезпечувати її зберігання у терміни, встановлені законами; подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів); сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.

Відповідно до статті 4 Закону України "Про  порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює:

а) календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця;

б) календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя);

в) календарному року, крім випадків, передбачених підпунктом "г" підпункту 4.1.4 цього пункту, - протягом 60 календарних днів за останнім календарним днем звітного (податкового) року.

У порушення зазначених норм Закону відповідач податкові декларації та документи фінансової звітності не подає, не звітує до ДПІ у м. Вінниці з 1997 року (остання звітність по податку на прибуток подана за 1996 рік), що стверджується довідкою № 3941/15-01 від 25.05.2004 року позивача  (а.с.69).

Відповідно до підпункту 8.6 пункту 8 Інструкції про порядок обліку платників податків, затвердженої наказом Державної податкової адміністрації України від 19.02.1998 року № 80 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 16.03.1998 року за № 172/2612, якщо платник податків не має заборгованості перед бюджетом, та в разі неподання протягом одного року в органи державної податкової служби податкових декларацій, документів бухгалтерської звітності, керівник державної податкової служби приймає рішення про звернення до господарського суду із позовною заявою про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності.

Відповідно до п. 17, ч. 1 статті 11 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право звертатися у передбачених законом випадках до судових органів із заявою (позовною заявою) про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності.

Згідно з частиною першою статті 216 Господарського кодексу України (далі - ГК України) учасники господарських відносин несуть господарсько-правову відповідальність за правопорушення у сфері господарювання шляхом застосування до правопорушників господарських санкцій на підставах і в порядку, передбачених цим Кодексом, іншими законами та договором.

Відповідно до статті 218 ГК України підставою господарсько-правової відповідальності учасника господарських відносин є вчинене ним правопорушення у сфері господарювання. Учасник господарських відносин відповідає за невиконання або неналежне виконання господарського зобов'язання чи порушення правил здійснення господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення.

Частиною першою статті 238 ГК України передбачено, що за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб'єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб'єкта господарювання та ліквідацію його наслідків.

А згідно з частиною першою статті 247 ГК України у разі здійснення суб'єктом господарювання діяльності, що суперечить закону чи установчим документам, до нього може бути застосовано адміністративно-господарську санкцію у вигляді скасування державної реєстрації цього суб'єкта та його ліквідації.

Відповідно до частини другої статті 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" (далі - Закон) підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема, є неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.

Отже, враховуючи те, що відповідачем податкові декларації та документи фінансової звітності не подаються, податкова заборгованість за підприємством відсутня, не звітує у встановленому законодавством порядку більше року, суд вважає вимоги позивача обґрунтованими, у зв'язку з чим є всі підстави для скасування (припинення) державної реєстрації юридичної особи  –ЗАТ «Наша марка».

Згідно з частиною першої статті 105 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, зобов'язані негайно письмово повідомити про це орган, що здійснює державну реєстрацію, який вносить до Єдиного державного реєстру відомості про те, що юридична особа перебуває у процесі припинення. А абзацом другим частини другої цієї статті передбачено, що виконання функцій комісії з припинення юридичної особи (ліквідаційну комісію, ліквідатора тощо) може бути покладено на орган управління юридичної особи.

Відповідно до частини п'ятої статті 38 Закону суд призначає в рішенні щодо припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією комісію з припинення (ліквідаційну комісію) та встановлює строк її роботи. Державний реєстратор вносить до Єдиного державного реєстру запис про призначення комісії з припинення (ліквідаційної комісії) не пізніше наступного робочого дня з дати надходження відповідного рішення.

А частиною сьомою цієї статті передбачено, що державний реєстратор не пізніше наступного робочого дня з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису, в якому керівник органу управління або засновник (учасник) юридичної особи вказаний як голова комісії з припинення (ліквідаційної комісії) юридичної особи зобов'язаний надіслати такому керівнику органу управління або засновнику (учаснику) юридичної особи, а також суду, який постановив рішення щодо припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією, відповідне повідомлення.

Відповідно до частини четвертої статті 105 ЦК України комісія з припинення юридичної особи поміщає в друкованих засобах масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юридичної особи, що припиняється, повідомлення про припинення юридичної особи.

Згідно з частиною першою статті 36 Закону для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації голова ліквідаційної комісії або уповноважена ним особа після закінчення процедури ліквідації, яка передбачена законом, але не раніше двох місяців з дати публікації повідомлення у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації, повинен подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстратору документи, передбачені цією частиною та частиною другою цієї статті.

Відповідно до частини десятої статті 38, частини 8 статті 36 Закону за відсутності підстав для залишення документів, які подані для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, без розгляду державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи.

Згідно з частиною дев'ятою статті 36 Закону строк державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації не повинен перевищувати три робочих дні з дати надходження документів для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи.

Проаналізувавши чинне законодавство пов'язане з припиненням підприємницької діяльності юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців за рішенням суду, що не пов'язане з банкрутством, суд дійшов висновку, що склад комісії з припинення та порядок її роботи в даній категорії справ законодавством прямо не передбачені.

В зв'язку з наведеним вище, суд вважає за необхідне створити ліквідаційну комісію в наступному складі: керівник юридичної особи –ОСОБА_2 (ідентифікаційний код НОМЕР_1), члени комісії: Державна податкова інспекції у м. Вінниці.

Зобов'язати ліквідаційну комісію після набрання даною постановою законної сили повідомити орган, що здійснює державну реєстрацію, про те, що ЗАТ «Наша марка»перебуває у процесі припинення.

Зобов'язати ліквідаційну комісію не пізніше 10 днів з моменту набрання даним рішенням законної сили помістити в друкованих засобах масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юридичної особи, що припиняється, повідомлення про припинення юридичної особи ЗАТ «Наша марка»та не пізніше двох місяців з дати публікації зазначеного повідомлення подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстратору документи, передбачені частинами першою та другою статті 36 Закону; встановити строк роботи ліквідаційної комісії 70 днів з дня набрання даним рішенням законної сили.

Згідно з частиною сьомою статті 59 ГК України скасування державної реєстрації позбавляє суб'єкта господарювання статусу юридичної особи і є підставою для вилучення його з державного реєстру. Суб'єкт господарювання вважається ліквідованим з дня внесення до державного реєстру запису про припинення його діяльності.

Відповідно до статтей 11, 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги  та заперечення, а суд згідно статті 86 цього Кодексу, оцінює  докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об‘єктивному дослідженні.

Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.

Відповідно до частини 1 статті 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" суд,  який  постановив  рішення  щодо припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством юридичної особи, у день набрання таким рішенням законної сили направляє його копію державному реєстратору за місцезнаходженням юридичної особи для внесення до Єдиного державного реєстру запису про судове рішення.

Керуючись статтями  86, 94, 158, 162, 183-2, 256  КАС України, суд -

п о с т а н о в и в :

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Припинити юридичну особу - Закрите акціонерне товариство «Наша марка»(юридична адреса: вул. 50-річчя Перемоги, 7, м. Вінниця, код ЄДРПОУ 23108125).

Створити ліквідаційну комісію в складі: голова комісії -  керівник Закритого акціонерного товариства «Наша марка»ОСОБА_2 (ідентифікаційний код НОМЕР_1), члени комісії: Державна податкова інспекція у м. Вінниці.

Зобов'язати ліквідаційну комісію після набрання даною постановою законної сили повідомити орган, що здійснює державну реєстрацію, про те, що  Закрите акціонерне товариство «Наша марка»перебуває у процесі припинення.

Зобов'язати ліквідаційну комісію не пізніше 10 днів з дня набрання даною постановою  законної сили помістити в друкованих засобах масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юридичної особи, що припиняється, повідомлення про припинення Закритого акціонерного товариства «Наша марка», та не пізніше двох місяців з дати публікації зазначеного повідомлення подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстратору документи, передбачені ч.ч. 1, 2 ст. 36 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців".

Встановити строк роботи ліквідаційної комісії 70 днів з дня набрання даною постановою  законної сили.

Копію постанови направити членам ліквідаційної комісії та Державному реєстратору Вінницької районної державної адміністрації (вул. Хмельницьке шосе, 17, м. Вінниця, 23200) для виконання вимог ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців".

Постанова підлягає негайному виконанню.

Відповідно до ст.ст. 183-2, 186 КАС України постанова може бути оскаржена протягом 10 днів з моменту отримання копії постанови.

Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.

Постанова набирає законної сили в порядку ст. 254 КАС України

Суддя /підпис/                                                                               Дончик Віталій Володимирович

Копія вірна:

Суддя:

Секретар:

 

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.01.2012
Оприлюднено06.03.2012
Номер документу21734974
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-4047/10/0270

Ухвала від 10.01.2012

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дончик Віталій Володимирович

Ухвала від 13.10.2010

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дончик Віталій Володимирович

Ухвала від 06.01.2011

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Драчук Т. О.

Ухвала від 06.01.2011

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Драчук Т. О.

Постанова від 16.01.2012

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дончик Віталій Володимирович

Ухвала від 19.01.2011

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Драчук Т. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні