Рішення
від 05.03.2012 по справі 1/5005/507/2012
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

01.03.12р. Справа № 1/5005/507/2012

За позовом Нікопольсь кого міжрайонного прокурора Дніпропетровської області в інтересах держави в особі Ні копольської районної держав ної адміністрації Дніпропет ровської області, м. Нікополь Дніпропетровської області

до Товариства з обмежен ою відповідальністю "Нікопол ьський рибокомбінат", с. Кам'ян ське Нікопольського району Д ніпропетровської області

за участю третьої особи, як а не заявляє самостійних вим ог на предмет спору - Нікоп ольської об'єднаної державно ї податкової інспекції, м. Нік ополь Дніпропетровської обл асті

про внесення змін до до говору оренди земельної діля нки від 29.04.09р. (державна реєстра ція від 04.09.09р. за № 040912501432)

Суддя Рудь І.А.

Представники:

від прокурора: не з' яви вся;

від позивача: не з' явив ся;

від відповідача: ОСОБ А_1, дов. № б/н від 16.11.11р.;

від третьої особи: не з' явився.

СУТЬ СПОРУ:

Нікопольський міжрайон ний прокурор Дніпропетровсь кої області звернувся до гос подарського суду з позовною заявою в інтересах держави в особі Нікопольської районно ї державної адміністрації Дн іпропетровської області, в я кій просить змінити п. 5.2. Догов ору оренди земельної ділянки від 29.04.2009 року, укладеного між Н ікопольською районною держа вною адміністрацією Дніпроп етровської області та Товар иством з обмеженою відповіда льністю "Нікопольський рибок омбінат", виклавши його у такі й редакції: "п.5.2 Орендна плата з а користування земельною діл янкою встановлюється відпов ідно до Податкового кодексу України у розмірі трикратног о розміру земельного податку , що встановлюється Податков им кодексом України".

Справа розглядається за уч астю третьої особи, яка не зая вляє самостійних вимог на пр едмет спору - Нікопольської о б'єднаної державної податков ої інспекції.

Позивач надав письмові поя снення, в яких підтримав позо вні вимоги прокурора та прос ив позов задовольнити.

Відповідач позовні вимоги не визнав. У відзиві на позов зазначив, що згідно спірного договору земельна ділянка н адається відповідачу для вед ення цільового сільськогосп одарського виробництва, ціль ове призначення земельної ді лянки - землі іншого сільськ огосподарського призначенн я. Термін «землі водного фонд у»використовується для визн ачення ставки податку на зем лю, а не орендної плати за земе льні ділянки, тому відповіда ч повинен сплачувати орендну плату в розмірі земельного п одатку, як це передбачено п. 288.5 .1 Податкового кодексу Україн и для земель сільськогоспода рського призначення. Вважає вимоги прокурора необґрунто ваними та такими, що не підляг ають задоволенню.

Третя особа надала письмов і пояснення, в яких зазначила , що позовні вимоги прокурора підтримує у повному обсязі. У зв' язку із неможливістю за безпечити явку представника в судове засідання, просила р озглядати справу без участі представника третьої особи.

Прокурор, представники поз ивача та третьої особи у судо ве засідання не з' явилися.

Суд вважає за можливе розгл янути справу за відсутності прокурора та представників п озивачі і третьої особи, оскі льки про час та місце розгляд у справи останні повідомлені належним чином.

В порядку ст.85 ГПК України у с удовому засіданні оголошено вступну та резолютивну част ини рішення.

Розглянувши матеріали спр ави, заслухавши пояснення пр едставника відповідача, оцін ивши надані докази в їх сукуп ності, господарський суд, -

В С Т А Н О В И В:

На підставі розпорядженн я голови Нікопольської райде ржадміністрації від 24.12.2008 року №970-р-08 між Нікопольською район ною державною адміністраціє ю (орендодавець) та товариств ом з обмеженою відповідальні стю "Нікопольський рибокомб інат" (орендар) 29.04.2009р. укладений договір оренди земельної ді лянки (надалі - Договір), відпо відно до п.1.1 якого орендодаве ць надає, а орендар приймає у платне володіння і користув ання земельну ділянку іншого сільськогосподарського при значення (кадастровий номер 1222981000:01:003:0621), яка зареєстрована: на території Дмитрівської сіль ської ради Нікопольського ра йону Дніпропетровської обла сті.

В оренду передається земел ьна ділянка загальною площею 41,16 га, з них: 14,53 га - пасовищ, 26,63 га - інших угідь, за рахунок зем ель державної власності (вод ного фонду) на території Дмит рівської сільської ради (п. 2.1 Д оговору).

Якісний стан земельної діл янки - придатна для використ ання за цільовим призначення м (п.2.2 Договору).

Відповідно до п. 3.1 Договору з емельна ділянка надається в оренду для ведення товариств ом сільськогосподарського в иробництва. Цільове призначе ння земельної ділянки - земл і іншого сільськогосподарсь кого призначення (код цільов ого використання згідно УКЦВ ЗД 2.7) (п. 3.2 Договору).

Зазначений договір підпис аний сторонами та зареєстров аний у Нікопольській районні й філії ДР Центру ДЗК, про що у державному реєстрі земель в чинено запис від 04.09.2009р. за № 04091250143 2.

Земельна ділянка надаєтьс я в оренду строком на 49 (сорок д ев' ять), починаючи з моменту державної реєстрації догово ру (п.4.1 Договору).

Відповідно до п. 5.2 Договору о рендна плата є договірна, що с кладає: 110,0 грн., за 1,0 га, або всьог о - 4 527 грн.60 коп. за 41,16 га щорічно . Строки орендної плати - оре ндна плата сплачується оренд арем рівними частками щоміся чно протягом 30 календарних дн ів, наступних за останнім кал ендарним днем звітного місяц я (п. 5.3 Договору).

Відповідно до п. 5.8 Договору п ідставами для зміни розміру, порядку, строків та умов випл ати орендної плати можуть бу ти: зміни умов господарюванн я, передбачених договором (п.5. 8.1 Договору); зміни умов догово ру спричинених інфляційними процесами (п.5.8.2 Договору); погі ршення стану земельної ділян ки не з вини орендаря, що підтв ерджується відповідними док ументами, орендар має право в имагати відповідного зменше ння орендної плати в разі, якщ о стан орендованої ділянки п огіршився не з його вини (п.5.8.3 Д оговору); невиконання або нен алежне виконання орендодавц ем обов' язків. Які викладен і у п.11.5 цього договору (п. 58.4 Дого вору); збільшення розміру ста вки земельного податку (п. 5.8.5 Д оговору); інші випадки, передб ачені законодавством Україн и (п.5.8.6 Договору).

З 01.01.2011 року набрав чинності П одатковий кодекс України, ві дповідно до ст. 288 якого підста вою для нарахування орендно ї плати за земельну ділянку є договір оренди такої земель ної ділянки.

Розмір орендної плати вс тановлюється у договорі оре нди, але річна сума платежу не може бути меншою:

- для земель сільськогоспод арського призначення - розмі ру земельного податку, що вст ановлюється цим розділом;

- для інших категорій земель - трикратного розміру земель ного податку, що встановлюєт ься цим розділом (ст. 288.4).

Відповідно до п. 10.1.5 Договору орендодавець має право вима гати від орендаря зміни розм іру, умов та строків орендної плати, якщо мають місце умови , викладені у пунктах 5.8.1 - 5.8.6 ць ого договору.

Прокурор вважає, що прийнят тя Податкового кодексу, яким внесені зміни щодо розміру о рендної плати за земельні ді лянки, які перебувають у держ авній або комунальній власно сті, є підставою для внесення змін до договору оренди земе льної ділянки від 09.04.2009р., що є пр ичиною спору.

Дослідивши наявні матеріа ли справи, заслухавши поясне ння представника відповідач а, оцінивши надані докази в їх сукупності, суд дійшов висно вку, що позовні вимоги не підл ягають задоволенню з наступн их підстав.

Відносини, пов' язані з оре ндою землі, регулюються Земе льним, Податковим та Цивільн ими кодексами України, іншим и законами України та нормат ивно-правовими актами, прийн ятими відповідно до них, а так ож договором оренди землі.

Сторони в договорі не можут ь відступити від положень ак тів цивільного законодавств а, якщо в цих актах прямо зазна чено про це, а також у разі, якщ о обов' язковість для сторін положень актів цивільного з аконодавства випливає з їх з місту або із суті відносин мі ж сторонами (ст.6 Цивільного ко дексу України).

Відповідно до змісту стате й 759 та 762 Цивільного кодексу Ук раїни, законом можуть бути пе редбачені особливості уклад ання та виконання договору н айму (оренди), і договором або законом може бути встановлен о періодичний перегляд, змін у (індексацію) розміру плати з а користування майном.

Згідно ст. 632 Цивільного коде ксу України ціна в договорі в становлюється за домовленіс тю сторін. У випадках, встанов лених законом, застосовуютьс я ціни (тарифи, ставки тощо), як і встановлюються або регулюю ться уповноваженими органам и державної влади або органа ми місцевого самоврядування .

Відповідно до ст. 21 Закону Ук раїни "Про оренду землі" розмі р, форма і строки внесення оре ндної плати за землю встанов люються за згодою сторін у до говорі оренди (крім строків в несення орендної плати за зе мельні ділянки державної та комунальної власності, які в становлюються відповідно до Податкового кодексу України ).

Згідно ст. 15 Закону України "П ро оренду землі" орендна плат а із зазначенням її розміру , індексації, форм платежу, с троків, порядку її внесен ня і перегляду та відповід альності за її несплату є одн ією із суттєвих умов договор у оренди.

Пунктом 5.8.5 спірного договор у оренди земельної ділянки п ередбачені підстави для змін и розміру орендної плати, в то му числі і у випадку збільшен ня розміру ставки земельного податку.

Зміна умов договору оренди здійснюється у письмовій фо рмі за взаємною згодою сторі н. У разі недосягнення згоди щ одо зміни умов договору спір розглядається у судовому по рядку (ст. 30 Закону України "Про оренду землі").

Відповідно до положень ст. 2 74 Податкового кодексу Україн и, ставка податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, встан овлюється у розмірі 1% від їх н ормативної грошової оцінки, за винятком земельних діляно к, зазначених у статтях 272,273, 276, 278 К одексу.

Згідно ч. 1 ст. 280 Податкового к одексу України, ставка подат ку за земельні ділянки на зем лях водного фонду встановлю ється у розмірі 0,3 відсотка від нормативної грошової о цінки одиниці площі ріллі по автономній Республіці Крим або по області.

Статтею 288 Податкового коде ксу України, передбачено, що п ідставою для нарахування оре ндної плати за земельну діля нку є договір оренди такої зе мельної ділянки. Розмір орен дної плати встановлюється у договорі оренди, але річна су ма платежу не може бути меншо ю:

для земель сільськогоспод арського призначення - розмі ру земельного податку, що вст ановлюється Розділом XIII Кодек су;

для інших категорій зем ель - трикратного розміру зе мельного податку, що встано влюється Розділом XIII Кодексу, та не може перевищувати:

для земельних ділянок, над аних для розміщення, будівни цтва, обслуговування та експ луатації об'єктів енергет ики, які виробляють елек тричну енергію з відновлю ваних джерел енергії, включ аючи технологічну інфрастр уктуру таких об'єктів (вироб ничі приміщення, бази, розпод ільчі пункти (пристрої), елек тричні підстанції, електричн і мережі), - 3 відсотки норматив ної грошової оцінки;

для інших земельних діляно к, наданих в оренду, - 12 відсот ків нормативної грошової оці нки.

Таким чином, для визначення орендної плати землі розділ яються на землі сільськогосп одарського призначення та ін ші категорії земель.

Позивач із посиланням на п. 2.1 Договору, ст.ст. 280, 288 Податково го кодексу України, визначає розмір орендної плати у трик ратному розмірі земельного п одатку.

Але як вбачається з положен ь ч. 1 ст. 280 Податкового кодексу України, термін «землі водн ого фонду» використовується для визначення ставки пода тку ш землю, а не визначе ння розміру орендної плати з а земельні ділянки.

Як вже зазначалося, розділо м 3 спірного договору оренди в ід 29.04.2009р передбачено, що земель на ділянка надається в оренд у для ведення товарного сіль ськогосподарського виробни цтва. Цільове призначення зе мельної ділянки - землі іншог о сільськогосподарського пр изначення (код цільового вик ористання згідно УКЦВЗД 2.7).

Відповідно до ст. 33, 34 ГПК Укр аїни, кожна сторона повинна д овести ті обставини, на які во на посилається як на підстав у своїх вимог та заперечень. О бставини справи, які відпові дно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не м ожуть підтверджуватись інши ми засобами доказування.

Як вбачається з матеріалів справи, позивачем не надано д оказів на підтвердження позо вних вимог щодо розміру орен дної плати саме у трикратном у розмірі земельного податку тощо.

З урахуванням вищевикладе ного, позовні вимоги прокуро ра необґрунтовані, не підтве рджені належними доказами та не підлягають задоволенню у повному обсязі.

Керуючись ст. ст. 4, 32, 33, 36, 43, 45, 49, 75, 82-85 Господарського процесуальн ого кодексу України, суд, -

В И Р І Ш И В:

В позові відмовити.

Рішення набирає законної с или після закінчення десятид енного строку з дня його підп исання.

Суддя І.А. Рудь

Рішення підписане - 05.03.12р.

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення05.03.2012
Оприлюднено13.03.2012
Номер документу21780894
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —1/5005/507/2012

Рішення від 05.03.2012

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Рудь Ірина Анатоліївна

Ухвала від 21.02.2012

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Рудь Ірина Анатоліївна

Ухвала від 07.02.2012

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Рудь Ірина Анатоліївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні