Постанова
від 18.01.2012 по справі 2а-14588/11/0170/16
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Севастопольська, 43, м . Сімферополь, Автономна Респ убліка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

18 січня 2012 р. Справа №2а-14588/11/0170/16

Окружний адміністративн ий суд Автономної Республіки Крим у складі:

головуючого судді Алексан дрова О.Ю., при секретарі Сидел ьової М.В.,

за участю:

позивача - ОСОБА_1, паспор т НОМЕР_1;

представника відповідача (Військова частина А 4374) - ОСОБ А_2, довіреність №62 від 17.01.12, па спорт НОМЕР_2;

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу

за позовом ОСОБА_1

до Військової частини А 4374

про визнання протиправним и дій та стягнення

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернулась до Окружного адміністративног о суду АР Крим з адміністрати вним позовом до військової ч астини А4374 про визнання проти правною бездіяльності щодо н евиплати позивачу грошової к омпенсації за невикористане речове майно та стягнення з в ідповідача за невикористане речове майно суму у розмірі 41 73.41 гривень. Позовні вимоги мот ивовані тим, що позивач прохо див службу у військовій част ині А4374 на посаді начальника ф інансової частини та перебув ала на речовому забезпеченні у військової частини А4374. Нака зом командувача Військово-Мо рських Сил Збройних Сил Укра їни від 10.09.2010 року № 72-КС ОСОБА_1 було звільнено з військово ї служби у відставку за пункт ом 6, підпунктом "в" статті 26 (за в іком - по досягненню гранично го віку перебування на війсь ковій службі) Закону України "Про військовий обов'язок і ві йськову службу". Наказом кома ндира військової частини А4374 від 01.10.2010р. № 530 ОСОБА_1 з 02.10.2010 рок у була виключена зі списків о собового складу частини та в сіх видів забезпечення. Згід но з ч. 2 ст. 9 Закону України “Пр о соціальний та правовий зах ист військовослужбовців та ч ленів їх сімей”, п. 27 Положення про порядок речового забезп ечення військовослужбовців Збройних Сил України та інши х військових формувань у мир ний час, затвердженого поста новою Кабінету Міністрів Укр аїни від 28 жовтня 2004 року №1444, він а має право на одержання грош ової компенсації замість реч ового майна на загальну суму 4173,41 гривень, вважає що порушен о гарантоване державою право на отримання грошової компе нсації за речове майно, що з'яв илося приводом для звернення до суду.

У судовому засіданні позив ач уточнила позовні вимоги т а просила пункт 1 позовних вим ог про визнання протиправною бездіяльності щодо невиплат и позивачу грошової компенса ції за невикористане речове майно не розглядати, та напол ягала на позовних вимогах пр о стягнення з відповідача за невикористане речове майно суму у розмірі 4173.41 гривень.

Представник відповідача з аперечував проти заявлених п озовних вимог, з підстав викл адених у письмових заперечен нях. Зазначив, що Законом Укра їни від 17.02.2000 року "Про деякі зах оди щодо економії бюджетних коштів" призупинено дію част ини другої статті 9 Закону Укр аїни "Про соціальний і правов ий захист військовослужбовц ів та членів їх сімей" в частин і одержання військовослужбо вцями грошової компенсації з амість речового майна. На ден ь звернення позивача до суду зазначена норма не втратила свою юридичну силу та є чинно ю. Звернув увагу суду, що позив ач не отримав речове майно в н атурі під час проходження сл ужби та звільнення з неї у зв'я зку з небажанням його отриму вати. Після звільнення з війс ькової служби ОСОБА_1 до к омандування частини не зверт алась з вимогою про виплату к омпенсації. Також зазначив, щ о грошові кошти на компенсац ію майна кошторисом доходів та видатків відповідача не п ередбачено.

Розглянув матеріали справ и, дослідив докази, надані сто ронами, всебічно і повно з'ясу вав всі фактичні обставини, н а яких ґрунтуються позовні в имоги, об'єктивно оцінив дока зи, які мають юридичне значен ня для розгляду справи і вирі шення спору по суті, судом вст ановлено наступне.

Згідно з ч. 1 ст. 2 КАС України з авданням адміністративного судочинства є захист прав, св обод та інтересів фізичних о сіб, прав та інтересів юридич них осіб у сфері публічно-пра вових відносин від порушень з боку органів державної вла ди, органів місцевого самовр ядування, їхніх посадових і с лужбових осіб, інших суб' єк тів при здійсненні ними влад них управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегова них повноважень.

Відповідно до ч. 1 ст.8 КАС Укр аїни суд при вирішенні справ и керується принципом верхов енства права, відповідно до я кого, зокрема, людина, ї права, та свободи визнаються найви щими цінностями та визначают ь зміст і спрямованість діял ьності держави.

З матеріалів справи вбачає ться, що позивач проходив слу жбу у військовій частині А4374 н а посаді начальника фінансов ої частини та перебувала на р ечовому забезпеченні у війсь кової частини А4374. Наказом ком андувача Військово-Морських Сил Збройних Сил України від 10.09.2010 року № 72-КС ОСОБА_1 було звільнено з військової служб и у відставку за пунктом 6, під пунктом "в" статті 26 (за віком - п о досягненню граничного віку перебування на військовій с лужбі) Закону України "Про вій ськовий обов'язок і військов у службу".

Наказом командира військо вої частини А4374 від 01.10.2010р. № 530 О СОБА_1 з 02.10.2010 року була виключ ена зі списків особового скл аду частини та всіх видів заб езпечення і направлено для з арахування на військовий обл ік до Білогірського РВК АР Кр им.

Крім того, зазначеним наказ ом про звільнення визначена сума за неотримане речове ма йно, яка склала 4173,41 гривень.

Під час звільнення, позивач у не було сплачено грошову ко мпенсацію за речове майно, не отримане під час служби, за ці нами на день підписання нака зу про звільнення. Представн иком відповідача у судовому засіданні надано Наказ коман дира військової частини А4374 № 568 від 22.09.11 року "Про внесення змі н до п. 1 наказу командира війс ькової частини А4374 від 01.10.2010 року № 530". Зазначеним наказом до абз ацу 11 пункту 1 наказу командир а військової частини А 4374 від 01 .10.2010 року № 530 внесені відповідн і зміни, згідно яких "сума за н еотримане речове майно стано вить 3347,45 гривень. До наказу ком андира військової частини А4 374 № 568 від 22.09.11 року додано довідк у № 6 від 22.09.2011 року з переліком не виданих ОСОБА_1 предметів , у якій зазначено, що підставо ю для проведення розрахунку став наказ командира військо вої частини № 530 від 01.10.10 року та г рошова компенсація замість н алежних предметів форменого обмундирування ОСОБА_1 ст ановить 3347,45 грн. Правильність цього розрахунку підтвердже на відповідачем в судовому з асіданні 18.01.2012р.

Судом встановлено, що 10.09.2011 ро ку ОСОБА_1 зверталась зі с каргою до командування ВМС З С України з питання виплати г рошової компенсації за неотр имане речове майно. Листом ко мандування Військово-Морськ их Сил Збройних Сил України № 154/22/13-3073 від 10.10.2011 року позивачці по відомлено, що рішення про вип лату грошової компенсації за неотримане речове майно ком андиром військової частини А 4374 прийнято, і буде виконано пі сля надходження коштів на ві дповідну статтю. Крім того по відомили, що протягом 2011 року к ошторисні призначення для ви плати грошової компенсації з а КПКВ 2101020/3, загальний фонд КЕКВ 1131, ст. 0636 не надходили.

Суд враховує, що рішення, ді ї суб' єкта владних повноваж ень не можуть бути упереджен ими, тобто здійснюватися дис кримінаційно через власний, у тому числі фінансовий, корп оративний інтерес. Приймаюч и рішення по справі або вчиню ючи дію, суб' єкт владних пов новажень не може ставати на с торону будь-якої з осіб та не м оже проявляти себе заінтерес ованою стороною у справі, вих одячи з будь-якого нелегітим ного інтересу, тобто інтерес у, який не випливає із завдань цього суб' єкта, визначених законом.

Суд також враховує, що суб' єкт владних повноважень зобо в' язаний діяти добросовісн о, тобто з щирим наміром щодо р еалізації владних повноваже нь та досягнення поставлених цілей і справедливих резуль татів.

Відповідно до ст. 17 Конститу ції України, держава забезпе чує соціальний захист громад ян України, які перебувають н а службі у Збройних Силах Укр аїни та в інших військових фо рмуваннях, а також членів їхн іх сімей.

Частиною 1 ст. 9 Закону Україн и “Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей” встановл ено, що держава гарантує війс ьковослужбовцям достатнє ма теріальне, грошове та інші ви ди забезпечення в обсязі, що в ідповідає умовам військової служби, стимулює закріпленн я кваліфікованих військових кадрів.

Відповідно до ст. 1-2 Закону Ук раїни “Про соціальний і прав овий захист військовослужбо вців та членів їх сімей” війс ьковослужбовці користуютьс я усіма правами і свободами л юдини та громадянина, гарант іями цих прав і свобод, закріп леними в Конституції України та законах України, з урахува нням особливостей, встановле них цим та іншими законами.

У зв'язку з особливим характ ером військової служби, яка п ов'язана із захистом Вітчизн и, військовослужбовцям надаю ться визначені законом пільг и, гарантії та компенсації.

Нормативно-правові акти ор ганів державної влади та орг анів місцевого самоврядуван ня, які обмежують права і піль ги військовослужбовців та чл енів їх сімей, є недійсними.

Згідно з ст.ст. 2, 9 Закону Укра їни “Про соціальний і правов ий захист військовослужбовц ів та членів їх сімей”, держав а гарантує військовослужбов цям матеріальне та інше забе зпечення у розмірах, які стим улюють зацікавленість грома дян України у військовій слу жбі, ніхто не вправі обмежува ти військовослужбовців та чл енів їх сімей у правах та сво бодах, визначених законодавс твом України.

Пункт 28 Положення про поряд ок речового забезпечення вій ськовослужбовців Збройних С ил України та інших військов их формувань у мирний час, зат вердженого постановою КМ Укр аїни от 28 жовтня 2004 року № 1444, вста новлено, що військовослужбов ці які звільняються у запас а бо відставку без права носін ня військової форми одягу, ви плачується грошова компенса ція за неотримане речове май но або за їх згодою видається речове майно на суму грошово ї компенсації пропорційно ча су, що минув з дня виникнення п рава на отримання речового м айна до дати підписання нака зу про звільнення або закінч ення контракту.

Щодо посилання відповідач а на відсутність бюджетних к оштів на виплату заборговано сті за речове майно, то суд заз начає, що за умови відсутност і у державному бюджеті кошті в на виплату даних грошових к оштів це створює ситуацію пр авової невизначеності стосо вно джерела коштів, з яких має виплачуватися зазначені кош ти. Однак, в той же час, на думку суду, це не може бути підставо ю для порушення прав громадя н на соціальний захист, в тому числі й на отримання компенс ації за речове майно, яку пере дбачено законом.

Реалізація особою права, що пов'язане з отриманням бюдже тних коштів, яке базується на спеціальних та чинних на час виникнення спірних правовід носин нормативно-правових ак тів національного законодав ства, не може бути поставлена у залежність від бюджетних а сигнувань, тобто посилання о рганами державної влади на в ідсутність коштів як на прич ину невиконання своїх зобов' язань судом не приймається д о уваги. Так, у справі "Кечко пр оти України" Європейський Су д з прав людини констатував, щ о не приймає аргумент щодо бю джетних асигнувань, оскільки органи державної влади не мо жуть посилатись на відсутніс ть коштів як на причину невик онання своїх зобов'язань.

Доводи відповідача про те, щ о Законом України "Про деякі з аходи щодо економії бюджетни х коштів" № 1459-III від 17.02.2000 року приз упинена дія частини другої с татті 9 Закону України "Про соц іальний і правовий захист ві йськовослужбовців та членів їх сімей" в частині одержання військовослужбовцями продо вольчих пайків або за їх бажа нням грошової компенсації за мість них та замість речовог о майна судом сприймаються к ритично з наступних підстав.

Судом встановлено, що Закон ом України № 328-V від 03.11.2006 введена в дію стаття 9-1 Закону України від 20.12.1991 № 2011-XII "Про соціальний і п равовий захист військовослу жбовців та членів їх сімей", як а не зупинялася будь-яким нор мативно-правовим актом, та на яку не поширюється зупиненн я, встановлене Законом Украї ни "Про деякі заходи щодо екон омії бюджетних коштів".

Частиною 1 статті 9-1 Закону Ук раїни від 20.12.1991 № 2011-XII "Про соціаль ний і правовий захист військ овослужбовців та членів їх с імей" встановлено, що продово льче та речове забезпечення військовослужбовців здійсн юється за нормами і в терміни , що встановлюються Кабінето м Міністрів України.

Таким чином, при визначені р озміру та порядку виплати ко мпенсації за недоотримане ре чове майно військовослужбо вцям необхідно керуватися ча стиною 1 статті 9-1 Закону Украї ни від 20.12.1991 № 2011-XII "Про соціальний і правовий захист військово службовців та членів їх сіме й", пунктом 28 Положення про пор ядок речового забезпечення військовослужбовців Збройн их Сил України та інших війсь кових формувань у мирний час , затвердженого постановою К М України від 28 жовтня 2004 року № 1444.

Приймаючи до уваги вищевик ладене, суд находить, що позов ні вимоги в частині стягненн я заборгованості за речове м айно у розмірі 3347,45 гривень під лягають задоволенню.

Згідно з ч. 1 ст. 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є с уб' єктом владних повноваже нь, суд присуджує всі здійсне ні нею документально підтвер джені судові витрати з Держа вного бюджету України (або ві дповідного місцевого бюджет у, якщо іншою стороною був орг ан місцевого самоврядування , його посадова чи службова ос оба).

Приймаючи до уваги, що рішен ня у справі ухвалене на корис ть позивача, який не є суб' єк том владних повноважень, суд вважає за необхідне присуди ти всі здійснені ним судові в итрати, а саме судовий збір у р озмірі 135,83 грн., з державного бю джету, сплачений за квитанці ями №131 від 18.11.2011 року та №167 від 10.01.20 12 року.

Під час судового засідання , яке відбулось 18.01.2012 р. були огол ошені вступна та резолютивна частини постанови. Відповід но до ст. 163 КАС України постано ву складено 23.01.2012 р.

Керуючись ст. ст. 94, 160-163, ст. 167 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

1. Позовні вимоги задоволь нити частково.

2. Стягнути з військової час тини А4374 (97640, АР Крим, Білогірськ ий район, с. Зеленогірське, ко д ЗКПО 24301203) на користь ОСОБА_1 (АДРЕСА_1) грошову компен сацію замість належного до в идачі речового майна у сумі 334 7,45 гривень.

3. В іншої частині позовних в имог відмовити.

4. Стягнути на користь позив ача ОСОБА_1 (АДРЕСА_1) з д ержавного бюджету України су довий збір - 135,83 грн.

Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.

Суддя Ал ександров О.Ю.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення18.01.2012
Оприлюднено12.03.2012
Номер документу21782618
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-14588/11/0170/16

Ухвала від 26.04.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Ємельянова В.І.

Постанова від 15.05.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Ємельянова В.І.

Ухвала від 21.08.2012

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дугаренко Ольга Володимирівна

Постанова від 18.01.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Александров О.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні