ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Севастопольська, 4 3, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
< Список >
ПОСТАНОВА
Іменем України
16 лютого 2012 р.
о 17 годині 40 хвилин Справа №2а-14487/11/0170/11
Окружний адміністра тивний суд Автономної Респуб ліки Крим у складі судді Моск аленка С.А., при секретарі Фурл етовій Г.Ю.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу
за позовом Кримського рес публіканського відділення Ф онду соціального захисту інв алідів
до Комунального підприємс тва "Трамвайне управління ім . І.О. Пятецького"
про стягнення штрафних сан кцій за невиконання норматив у робочих місць для забезпеч ення працевлаштування інвал ідів,
ВСТАНОВИВ:
До Окружного адміністрати вного суду АР Крим надійшла а дміністративна справа з Вищо го адміністративного суду Ук раїни за позовом Кримського республіканського відділен ня Фонду соціального захисту інвалідів до Комунального п ідприємства “Трамвайне упра вління ім. І.О. Пятецького” про стягнення заборгованості зі сплати адміністративно-госп одарських санкцій за невикон ання нормативу робочих місць для забезпечення працевлашт ування інвалідів у 2005 році у су мі 31184,00 гривень.
Ухвалою суду від 19.11.2011 року ад міністративна справа прийня та до провадження суддею Окр ужного адміністративного су ду АРК Москаленко С.А. та у справі призначено судове за сідання.
У судовому засіданні предс тавники сторін не з' явились , повідомлені належним чином про дату, час та місце розгляд у справи.
Представником відповідача надіслана телеграма про пер енесення розгляду справи на більш пізнішу дату у зв' зку з неможливістю з' явитись у судове засідання з причин по гіршення погодних умов.
Позивачем отримана електр онною поштою повістка-виклик , про що свідчить повідомленн я позивача з електронною адр еси Єдиної бази даних електр онних адрес, номерів факсів ( телефаксів) суб' єктів владн их повноважень. Від представ ника позивача надійшло клопо тання про розгляд справи за й ого відсутності, на задоволе нні позовних вимог наполягав .
Приймаючи до уваги той факт , що розгляд справи неоднораз ово відкладався, відповідач надав письмові заперечення н а позов, які залучені до матер іалів справи та його предста вник надавав пояснення у суд овому засіданні, яке відбуло ся 17.01.2012р., враховуючи скорочені строки розгляду справ та пол оження ст. 128 КАС України щодо в ідсутності у суду обов' язку відкласти розгляд справи за вмотивованим клопотанням ві дповідача, суд вирішив розгл ядати справу за відсутності представників сторін.
Дослідивши матеріали спра ви та оцінивши докази, які є у справі за своїм внутрішнім п ереконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебі чному, повному та об'єктивном у дослідженні, суд дійшов вис новку, що позовні вимоги підл ягають задоволенню, з наступ них підстав.
Постановою Господарського суду АР Крим у справі № 2-10/4379-2007А в ід 17-20 квітня 2007 року у задоволен ні позову Кримського республ іканського відділення Фонду соціального захисту інвалід ів до Комунального підприємс тва “Трамвайне управління ім . І.О. Пятецького” про стягненн я заборгованості зі сплати а дміністративно-господарськ их санкцій за невиконання но рмативу робочих місць для за безпечення працевлаштуванн я інвалідів у 2005 році у сумі 31184,00 гривень відмовлено.
Ухвалою Севастопольського апеляційного господарськог о суду від 03.07.2007 року зазначена постанова залишена без змін .
Суди першої та апеляційної інстанції дійшли висновку п ро відсутність підстав задов олення позову з тих причин, що позивачем пропущено строк з вернення до суду, передбачен ий ст. 250 Господарського кодек су України.
Ухвалою Вищого адміністра тивного суду України від 27.10.2011 р оку постанову Господарськог о суду АР Крим у справі № 2-10/4379-2007А від 17-20 квітня 2007 року та ухвалу Севастопольського апеляцій ного господарського суду від 03.07.2007 року скасовано, а справу н аправлено на новий розгляд д о суду першої інстанції.
В порядку касаційного пере гляду судових рішень суд дій шов висновку, що до правовідн осин із стягнення адміністра тивно-господарських санкцій , передбачених ст. 20 Закону Укр аїни «Про основи захищеності інвалідів в Україні» (в редак ції з 01.01.2006 року), не застосовуют ься строки, визначені статте ю 250 Господарського кодексу Ук раїни.
Відповідно до ч. 5 ст.227 КАС Укр аїни висновки і мотиви, з яких скасовані рішення, є обов'язк овими для суду першої чи апел яційної інстанції при розгля ді справи.
Враховуючи зазначені поло ження, висновки Вищого адмін істративного суду України, п еревіривши обставини матері алами справи, суд зазначає на ступне.
Законом України «Про основ и захищеності інвалідів в Ук раїні» від 21.03.1991 року № 875-ХII (надал і - Закон) визначаються основи соціальної захищеності інва лідів в Україні і гарантуєть ся їм рівні з усіма іншими гро мадянами можливості для учас ті в економічній, політичній і соціальній сферах життя су спільства, створення необхід них умов, які дають можливіст ь інвалідам ефективно реаліз увати права та свободи людин и і громадянина та вести повн оцінний спосіб життя згідно з індивідуальними можливост ями, здібностями і інтересам и.
Подальше посилання на Зако н буде відбуватись у відпові дності до його редакції на мо мент виникнення спірних прав овідносин, тобто зі змінами н а доповненнями станом на 23.02.2006 р оку.
Відповідно до ч. 4 ст. 20 Закону адміністративно-господарсь кі санкції розраховуються та сплачуються підприємствами , установами, організаціями, у тому числі підприємствами, о рганізаціями громадських ор ганізацій інвалідів, фізични ми особами, зазначеними в час тині першій цієї статті, само стійно в строк до 15 квітня рок у, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормати ву, встановленого частиною п ершою статті 19 цього Закону. П ри цьому до правовідносин із стягнення адміністративно-г осподарських санкцій, передб ачених цим Законом, не застос овуються строки, визначені с таттею 250 Господарського коде ксу України.
Відповідно до ст.250 Господар ського кодексу України адмін істративно-господарські сан кції можуть бути застосовані до суб'єкта господарювання п ротягом шести місяців з дня в иявлення порушення, але не пі зніш як через один рік з дня по рушення цим суб'єктом встано влених законодавчими актами правил здійснення господарс ької діяльності, крім випадк ів, передбачених законом.
Із наведеної норми вбачаєт ься, що вона передбачає строк и застосування адміністрати вно-господарських санкцій, а не строки їх стягнення у судо вому порядку.
Строк звернення до суду з по зовом про стягнення адмініст ративно-господарських санкц ій, передбачених ст. 20 Закону, в становлено ст.99 КАС України, т а в редакції на момент зверне ння позивача до суду цей стро к дорівнював року з моменту, к оли особа дізналася або пови нна була дізнатися про поруш ення її прав.
Враховуючи той факт, що відп овідно ч. 4 ст. 20 Закону адмініст ративно-господарські санкці ї розраховуються та сплачуют ься роботодавцями самостійн о до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулось по рушення нормативу, а позивач ем заявлені вимоги про стягн ення санкцій за 2005 рік, отже, пр аво звернення до суду у цьому випадку у позивача виникло з 16 квітня 2006 року. Позивачем под аний позов до суду 26 лютого 2007р оку, тобто протягом одного ро ку, встановленого для зверне ння до адміністративного суд у.
Отже, позивачем не були пору шені строки звернення до суд у про стягнення з відповідач а адміністративно-господарс ьких санкцій за 2005 рік в сумі 31148 , 00 гривень,а тому позов підляг ає розгляду по суті та переві рки щодо правомірності засто сування таких санкцій.
Відповідно до ст. 19 Закону Ук раїни «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні» для підприємств, устан ов, організацій, у тому числі п ідприємств, організацій гром адських організацій інвалід ів, фізичних осіб, які викорис товують найману працю, устан овлюється норматив робочих м ісць для працевлаштування ін валідів у розмірі чотирьох в ідсотків середньооблікової чисельності штатних працівн иків облікового складу за рі к, а якщо працює від 8 до 25 осіб - у кількості одного робочого м ісця. Підприємства, установи , організації, у тому числі під приємства, організації грома дських організацій інваліді в, фізичні особи, які використ овують найману працю, самост ійно розраховують кількість робочих місць для працевлаш тування інвалідів відповідн о до нормативу, встановленог о частиною першою цієї статт і, і забезпечують працевлашт ування інвалідів. При розрах унках кількість робочих місц ь округлюється до цілого зна чення.
Комунальне підприємство "Т рамвайне управління ім. І.О. Пя тецького" (код ЄДРПОУ 03328853), адре са: 97400, АР Крим, м. Євпаторія, вул . Бєлінського, 1, 24.09.1993 року зареєс троване, як юридична особа ви конавчим комітетом Євпаторі йської ради АР Крим.
Звітом про зайнятість та пр ацевлаштування інвалідів за 2005 рік за формою №10-ПІ, затвердж еним наказом Мінпраці Украї ни від 10.02.2007р. №42, відповідач визн ачив норматив робочих місць для працевлаштування інвалі дів у кількості шість місць, о крім того зазначив середньоо блікову чисельність штатних працівників облікового скла ду, що працювали у 2005р. у кілько сті 142 особи, із них середньооб лікова чисельність штатних п рацівників, яким за висновка ми медико-соціальних експерт них комісій встановлена інва лідність - у кількості 3 особи . Фонд оплати праці штатних пр ацівників визначено у розмір і 1 738 500 грн., розмір середньорічн ої заробітної плати штатного працівника - 7795 грн., сума адмі ністративно- господарськи х санкцій за невиконання нор мативу робочих місць для пра цевлаштування інвалідів - н е зазначено (а.с.5).
Частиною 1 ст. 20 Закону передб ачено, що підприємства, устан ови, організації, у тому числі підприємства, організації г ромадських організацій інва лідів, фізичні особи, які вико ристовують найману працю, де середньооблікова чисельніс ть працюючих інвалідів менша , ніж установлено нормативом , передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують від повідним відділенням Фонду с оціального захисту інваліді в адміністративно-господарс ькі санкції, сума яких визнач ається в розмірі середньої р ічної заробітної плати на ві дповідному підприємстві, уст анові, організації, у тому чис лі підприємстві, організації громадських організацій інв алідів, фізичної особи, яка ви користовує найману працю, за кожне робоче місце, призначе не для працевлаштування інва ліда і не зайняте інвалідом.
Порядком сплати підприємс твами, установами, організац іями та фізичними особами, що використовують найману прац ю, суми адміністративно-госп одарських санкцій та пені за невиконання нормативу робоч их місць для працевлаштуванн я інвалідів, затверджений по становою Кабінету Міністрів України N 70 від 31.01.2007р. (далі Поряд ок) встановлено, що роботодав ці сплачують суму адміністра тивно-господарських санкцій відділенням Фонду соціально го захисту інвалідів (далі - ві дділення Фонду) за місцем їх д ержавної реєстрації як юриди чних осіб або фізичних осіб - п ідприємців на балансовий рах унок 3510 в установах Національ ного банку, відкритий в орган ах Державного казначейства, або на балансовий рахунок 2510 в установах комерційних банкі в до 15 квітня року, що настає за роком, в якому відбулося пору шення нормативу робочих місц ь для працевлаштування інвал ідів. Обчислення суми адміні стративно-господарських сан кцій проводиться роботодавц ями самостійно згідно з поря дком заповнення звіту про за йнятість і працевлаштування інвалідів, затвердженим Мін праці за погодженням з Держк омстатом.
Згідно розрахунку позивач а (а.с. 6) та звіту про зайнятість та працевлаштування інвалід ів за 2005 рік середня річна заро бітна плата штатного працівн ика становить 7796 грн. Р озмір штрафних санкцій, за не створення відповідачем у 2005 р оці шести робочих місць для і нвалідів дорівнює 7796,00 грн. x 6 р.м . = 46776,00 грн.
Позивачем проведена перев ірка вірогідності даних звіт ності форми 10-ПІ за 2005 рік, в резу льтаті якої складено акт зві рення даних звітності 10-ПІ від 19.04.2007 року, згідно із яким виявл ені розбіжності з даними зві тності, а тому позов був уточн ений та заявлено про стягнен ня суму адміністративно-госп одарських санкцій в розмірі 31184, 00 гривень (а.с.27, 28).
Розбіжності у визначенні р озміру штрафних санкцій, яки й було розраховано на підста ві звіту відповідача при под анні позову до суду та із розм іром, визначених за актом пер евірки від 19.04.2007р. (а.с.27) виникли у зв' язку із тим, що Законом Ук раїни «Про внесення змін до З акону України «Про основи со ціальної захищеності інвалі дів в Україні» №26.02 - ІV від 31.05.2005р ., який набрав чинності з момен т його опублікування, яке від булося 22.06.2005р. в газеті Урядовий кур'єр №114 за 2005рік, було скасова не пільгове створення робочи х місць на підприємствах-пер евізниках.
Як вбачається з матеріалів справи відповідач за 2005 рік на дав запит до Євпаторійського міського центру зайнятості щодо направлення для працевл аштування інвалідів тільки 2 0.10.2005 року за вих. № 367 (а.с.25), а Звіт п ро наявність вакансій форми 3-ПН взагалі не надавав. Таким чином, суд дійшов висновку, що у 2005р. відповідачем у повному о бсязі не вжито всіх заходів щ одо працевлаштування інвалі дів.
Посилання представника ві дповідача у наданих письмови х запереченнях на відсутніст ь обов'язку здійснювати прац евлаштування інвалідів, як н а підставу для відмови у задо воленні позовних вимог, є нео бґрунтованим, оскільки статт ею 19 Закону України «Про основ и соціальної захищеності інв алідів в Україні» установлює ться норматив робочих місць для працевлаштування інвалі дів, які повинні бути зайняти ми, в іншому випадку встановл ено обов' язок сплачувати ад міністративно-господарські санкції, а тому звільнення ві д сплати таких санкцій можли во лише при наявності відпов ідних дій підприємства щодо пошуку кандидатів на місця д ля працевлаштування інвалід ів.
Відповідно до ч. 1 ст. 218 ГК Укра їни підставою господарсько-п равової відповідальності уч асника господарських віднос ин є вчинене ним правопоруше ння у сфері господарювання.
Частиною 2 вищенаведеної ст атті встановлено, що учасник господарських відносин відп овідає за невиконання або не належне виконання господарс ького зобов' язання чи поруш ення правил здійснення госпо дарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх зале жних від нього заходів для не допущення господарського пр авопорушення. Відпов ідачем не доведено, що ним ужи то всіх заходів задля недопу щення правопорушення та прац евлаштування необхідної кіл ькості інвалідів у 2005році.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що позов ні вимоги є обґрунтованим, ос кільки відповідачем не прийм ались заходи щодо працевлашт ування інвалідів та не було с плачено адміністративно-гос подарських санкцій, які є обо в'язковими до сплати в разі не виконання нормативу із праце влаштування інвалідів.
Отже, позов підлягає задово ленню у повному обсязі.
Вступну та резолютивну час тину постанови проголошено у судовому засіданні 16.02.2012 року. У повному обсязі постанову с кладено 21.02.2012року.
На підставі викладено, керу ючись ст. 158-161, ст. 162, 163,167 КАС Україн и, суд -
ПОСТ АНОВИВ:
Адміністративний позов за довольнити у повному обсязі.
Стягнути з Комунального пі дприємства "Трамвайне управл іння ім. І.О. Пятецького" (код ЄД РПОУ 03328853, адреса: 97400, АР Крим, м. Єв паторія, вул. Бєлін ського, 1) адміністративно - го сподарські санкції за невик онання нормативу робочих міс ць для забезпечення працевла штування інвалідів у 2005 році у сумі 31184,00 гривень.
Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.
Суддя < підпис > Москаленко С.А.
< Текст >
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 16.02.2012 |
Оприлюднено | 12.03.2012 |
Номер документу | 21786784 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Омельченко В'ячеслав Анатолійович
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Омельченко В'ячеслав Анатолійович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Москаленко С.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні