Постанова
від 22.02.2012 по справі 2а-4351/11/2770
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТ ИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

ПОСТАНОВА

Іменем України

22.02.12 Справа №2а-4351/11/2770

Окружний адміністративн ий суд міста Севастополя у ск ладі:

судді - Дудкіної Т.М.,

при секретарі - Прокопенк о О.О.,

за участю представників:

позивача - Бойко І.В.,

відповідача - Михайлово ї Н.В.,

третьої особи - Череміс О.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Севас тополі адміністративну спра ву за позовом Державної пода ткової інспекції у Ленінсько му районі м. Севастополя до До чірнього підприємства «Спец іалізоване ремонтно-будівел ьне управління «Севастополь ліфтсервіс-3»Товариства з об меженою відповідальністю «Л іфткомфорт-ЛК», за участю у сп раві у якості третьої особи, я ка не заявляє самостійних ви мог на предмет спору, на сторо ні позивача, Прокуратури міс та Севастополя, про призначе ння документальної позаплан ової виїзної перевірки,

встановив:

Державна податкова ін спекція у Ленінському районі м. Севастополя звернулась до Окружного адміністративног о суду міста Севастополя з ад міністративним позовом до До чірнього підприємства «Спец іалізоване ремонтно-будівел ьне управління «Севастополь ліфтсервіс-3»Товариства з об меженою відповідальністю «Л іфткомфорт-ЛК»про призначен ня документальної позаплано вої виїзної перевірки.

Позовні вимоги мотив овані надходженням до Держав ної податкової інспекції у Л енінському районі м. Севасто поля вимоги від Прокуратури міста Севастополя від 08.12.2011 №07-136 /вих.-11 (вх. №1932/9 від 15.12.2011) про необхі дність проведення документа льної позапланової виїзної п еревірки у відношенні ДП «СП БУ «Севастопольліфтсервіс-3» ТОВ «Ліфткомфорт-ЛК»(код ЄДР ПОУ 32216413), у якій зазначено, що пе ревірці підлягає своєчасніс ть, достовірність, повнота на рахування та сплати усіх пер едбачених Податковим кодекс ом України податків та зборі в, а також дотримання валютно го та іншого законодавства, к онтроль за дотриманням якого покладено на контролюючі ор гани, дотримання роботодавце м законодавства щодо укладен ня трудового договору, оформ лення трудових відносин з пр ацівниками (найманими особам и) та яка проводиться на підст аві податкових декларацій (р озрахунків), фінансової, стат истичної та іншої звітності, регістрів податкового та бу хгалтерського обліку, веденн я яких передбачено законом, п ервинних документів, які вик ористовуються в бухгалтерсь кому та податковому обліку і пов' язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, в иконанням вимог іншого закон одавства, контроль за дотрим анням якого покладено на орг ани державної податкової слу жби, а також отриманих в устан овленому законодавством пор ядку органом державної подат кової служби документів та п одаткової інформації, у тому числі за результатами перев ірок інших платників податкі в.

Представник відповіда ча надав суду письмові запер ечення на позов (вх. №401 від 17.01.2012), у яких, зокрема, зазначив, що п одатковим кодексом України о рганам державної податкової служби не надано право на зве рнення до суду з позовом про п ризначення документальної п озапланової виїзної перевір ки /а.с.12-14/. Також представником позивача суду надані доповн ення до заперечень на позов, у якому наведено додаткове об ґрунтування заперечень /а.с.26- 28/.

Ухвалою від 07.02.2012 до учас ті у справі у якості третьої о соби, яка не заявляє самостій них вимог на предмет спору, на стороні позивача, залучено П рокуратуру міста Севастопол я.

У судовому засіданні 22. 02.2012 представник позивача заяв лені вимоги підтримав, напол ягав на їх задоволенні.

Прокурор у судовому за сіданні 22.02.2012 підтримав заявле ні позивачем вимоги, просив п озов задовольнити.

Представник відповіда ча у судовому засіданні 22.02.2012 пр оти позову заперечував, прос ив у задоволені позову відмо вити.

Заслухавши пояснення представників позивача та ві дповідача, прокурора, дослід ивши матеріали справи суд вв ажає, що позов не підлягає зад оволенню, виходячи з наступн ого.

Судом установлено, що Дочі рнє підприємство «Спеціаліз оване ремонтно-будівельне уп равління «Севастопольліфтс ервіс-3»Товариства з обмежен ою відповідальністю «Ліфтко мфорт-ЛК»зареєстроване Лені нською районною державною ад міністрацією у місті Севасто полі як юридична особа 25.10.2002 та з 04.12.2002 перебуває на обліку у як ості платника податків та зб орів (обов' язкових платежів ) у Державній податковій інсп екції у Ленінському районі м . Севастополя /а.с.5, 16/.

15.12.2011 до Державної податкової інспекції у Ленінському рай оні м. Севастополя надійшла в имога Першого заступника про курора міста Севастополя від 08.12.2011 №07-136/вих.-11, про проведення до кументальних позапланових в иїзних перевірок ТОВ «Ліфтко мфорт-ЛК»(код ЄДРПОУ 33276316), ДП «С РБУ «Севастопольліфт» ТОВ « Ліфткомфорт-ЛК»(код ЄДРПОУ 2066 8964), ДП «СРБУ «Севастопольліфт сервіс»ТОВ ТОВ «Ліфткомфор т-ЛК»(код ЄДРПОУ 31763330), ДП «СРБУ « Севастопольліфтсервіс-3» ТОВ «Ліфткомфорт-ЛК»(код ЄДРПОУ 32216413), які зареєстровані по ву л. Загородня балка, 3 в м. Севаст ополі /а.с.12/.

У вказаній вимозі заз начено, що перевірці підляга є своєчасність, достовірніс ть, повнота нарахування та сп лати усіх передбачених Подат ковим кодексом України подат ків та зборів, а також дотрима ння валютного та іншого зако нодавства, контроль за дотри манням якого покладено на ко нтролюючи органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового до говору, оформлення трудових відносин з працівниками (най маними особами) та яка провод иться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фін ансової, статистичної та інш ої звітності, регістрів пода ткового та бухгалтерського о бліку, ведення яких передбач ено законом, первинних докум ентів, які використовуються в бухгалтерському та податко вому обліку і пов' язані з на рахуванням і сплатою податкі в та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контр оль за дотриманням якого пок ладено на органи державної п одаткової служби, а також отр иманих в установленому закон одавством порядку органом де ржавної податкової служби до кументів та податкової інфор мації, утому числі за результ атами перевірок інших платни ків податків.

Пунктом 3 частини першо ї статті 20 Закону України «Про прокуратуру»при здійсненні прокурорського нагляду за д одержанням і застосуванням з аконів прокурору надано прав о вимагати від керівників та колегіальних органів провед ення перевірок, ревізій діял ьності підпорядкованих і під контрольних підприємств, уст анов, організацій та інших ст руктур незалежно від форм вл асності, а також виділення сп еціалістів для проведення пе ревірок, відомчих і позавідо мчих експертиз.

Відповідно до частини пер шої статті 8 Закону України «П ро прокуратуру»вимоги проку рора, які відповідають чинно му законодавству, є обов'язко вими для всіх органів, підпри ємств, установ, організацій, п осадових осіб та громадян і в иконуються невідкладно або у передбачені законом чи визн ачені прокурором строки.

Підстави, за наявності яких органами державної податко вої служби здійснюється доку ментальна позапланова виїзн а перевірка, визначені пункт ом 78.1 статті 78 Податкового коде ксу України.

Так, документальна позапла нова виїзна перевірка здійсн юється за наявності хоча б од нієї з таких обставин:

- за наслідками перевірок ін ших платників податків або о тримання податкової інформа ції виявлено факти, що свідча ть про можливі порушення пла тником податків податкового , валютного та іншого законод авства, контроль за дотриман ням якого покладено на орган и державної податкової служб и, якщо платник податків не на дасть пояснення та їх докуме нтальні підтвердження на обо в'язковий письмовий запит ор гану державної податкової сл ужби протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту;

- платником податків не под ано в установлений законом с трок податкову декларацію аб о розрахунки, якщо їх подання передбачено законом;

- платником податків подано органу державної податкової служби уточнюючий розрахуно к з відповідного податку за п еріод, який перевірявся орга ном державної податкової слу жби;

- виявлено недостовірніст ь даних, що містяться у податк ових деклараціях, поданих пл атником податків, якщо платн ик податків не надасть поясн ення та їх документальні під твердження на письмовий запи т органу державної податково ї служби протягом десяти роб очих днів з дня отримання зап иту;

- платником податків подан о в установленому порядку ор гану державної податкової сл ужби заперечення до акта пер евірки або скаргу на прийнят е за її результатами податко ве повідомлення-рішення, в як их вимагається повний або ча стковий перегляд результаті в відповідної перевірки або скасування прийнятого за її результатами податкового по відомлення-рішення у разі, ко ли платник податків у своїй с карзі (запереченнях) посилає ться на обставини, що не були д осліджені під час перевірки, та об'єктивний їх розгляд нем ожливий без проведення перев ірки. Така перевірка проводи ться виключно з питань, що ста ли предметом оскарження;

- розпочато процедуру реор ганізації юридичної особи (к рім перетворення), припиненн я юридичної особи або підпри ємницької діяльності фізичн ої особи - підприємця, порушен о провадження у справі про ви знання банкрутом платника по датків або подано заяву про з няття з обліку платника пода тків;

- платником подано деклара цію, в якій заявлено до відшко дування з бюджету податок на додану вартість, за наявност і підстав для перевірки, визн ачених у розділі V цього Кодек су, та/або з від'ємним значення м з податку на додану вартіст ь, яке становить більше 100 тис. г ривень. Документальна позапл анова виїзна перевірка з під став, визначених у цьому підп ункті, проводиться виключно щодо законності декларуванн я заявленого до відшкодуванн я з бюджету податку на додану вартість та/або з від'ємного з начення з податку на додану в артість, яке становить більш е 100 тис. гривень;

- щодо платника податку под ано скаргу про ненадання так им платником податків податк ової накладної покупцю або п ро порушення правил заповнен ня податкової накладної у ра зі ненадання таким платником податків пояснень та докуме нтального підтвердження на п исьмовий запит органу держав ної податкової служби протяг ом десяти робочих днів з дня й ого отримання;

- отримано постанову суду (у хвалу суду) про призначення п еревірки або постанову орган у дізнання, слідчого, прокуро ра, винесену ними відповідно до закону у кримінальних спр авах, що перебувають у їх пров адженні;

- органом державної податк ової служби вищого рівня в по рядку контролю за діями або б ездіяльністю посадових осіб органу державної податкової служби нижчого рівня здійсн ено перевірку документів обо в'язкової звітності платника податків або матеріалів док ументальної перевірки, прове деної контролюючим органом н ижчого рівня, і виявлено неві дповідність висновків акта п еревірки вимогам законодавс тва або неповне з'ясування пі д час перевірки питань, що пов инні бути з'ясовані під час пе ревірки для винесення об'єкт ивного висновку щодо дотрима ння платником податків вимог законодавства, контроль за д отриманням якого покладено н а органи державної податково ї служби. Рішення про проведе ння документальної позаплан ової перевірки в цьому випад ку приймається органом держа вної податкової служби вищог о рівня лише у тому разі, коли стосовно посадових осіб орга ну державної податкової служ би нижчого рівня, які проводи ли документальну перевірку з азначеного платника податкі в, розпочато службове розслі дування або порушено криміна льну справу;

- у разі отримання інформаці ї про ухилення податковим аг ентом від оподаткування випл аченої (нарахованої) наймани м особам (у тому числі без доку ментального оформлення) заро бітної плати, пасивних доход ів, додаткових благ, інших вип лат та відшкодувань, що підля гають оподаткуванню, у тому ч ислі внаслідок неукладення п латником податків трудових д оговорів з найманими особами згідно із законом, а також зді йснення особою господарсько ї діяльності без державної р еєстрації. Така перевірка пр оводиться виключно з питань, що стали підставою для прове дення такої перевірки.

Така підстава для здійснен ня позапланової виїзної пере вірки, як надходження вимоги прокурора, пунктом 78.1 статті 78 Податкового кодексу України не передбачена.

Із змісту самої вимоги від 0 8.12.2011 №07-136/вих.-11 та звернення Голо ви Севастопольської міської державної адміністрації від 17.11.2011 за вих. №8261/28/2-1 до Прокурора м іста Севастополя, на підстав і якого на адресу позивача бу ла направлена вказана вимога , підстав для здійснення поза планової виїзної перевірки, визначених пунктом 78.1 статті 78 Податкового кодексу Україн и, також не вбачається.

За правилом пункту 78.4 статті 78 Податкового кодексу Україн и про проведення документаль ної позапланової перевірки к ерівник органу державної под аткової служби приймає рішен ня, яке оформлюється наказом .

Тобто за наявності підстав , визначених пунктом 78.1 статті 78 Податкового кодексу Україн и, перевірка проводиться за н аказом керівника органу держ авної податкової служби й зв ернення до суду для її провед ення не вимагається.

У разі відсутності підстав , визначених пунктом 78.1 статті 78 Податкового кодексу Україн и, відповідно - позапланова документальна перевірка не з дійснюється, за винятком вип адків, передбачених пунктом 78.2 статті 78 Податкового кодекс у України (перевірки, що прово дяться на звернення платника податків, або перевірки, що пр оводяться у межах порушеної кримінальної справи).

Згідно з частиною третьою с татті 6 Кодексу адміністрати вного судочинства України су б'єкти владних повноважень м ають право звернутися до адм іністративного суду у випадк ах, передбачених Конституціє ю та законами України.

Чиним законодавством України не передбачено прав о органів державної податков ої служби звертатися до суду з позовами про призначення д окументальної позапланової виїзної перевірки, що цілком узгоджується з положенням п ункту 78.4 статті 78 Податкового к одексу України.

З огляду на викладене п озовні вимоги задоволенню не підлягають.

Постанова складена у повн ому обсязі 27.02.2012.

Керуючись статями 158-163 Кодек су адміністративного судочи нства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні позову ві дмовити.

Постанова може бути оскарж ена до Севастопольського апе ляційного адміністративног о суду через Окружний адміні стративний суд міста Севасто поля шляхом подачі апеляційн ої скарги протягом 10 днів з дн я отримання копії постанови, з надсиланням копії скарги д о суду апеляційної інстанції .

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Суддя підпис Т.М. Дудкіна

Згідно з оригіналом

Суддя Т.М. Дудкіна

СудОкружний адміністративний суд міста Севастополя
Дата ухвалення рішення22.02.2012
Оприлюднено12.03.2012
Номер документу21794705
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-4351/11/2770

Ухвала від 20.06.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 14.06.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 18.01.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 15.01.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 30.11.2016

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко В.А.

Ухвала від 17.08.2016

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко В.А.

Ухвала від 22.05.2012

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Іщенко Галина Михайлівна

Постанова від 22.02.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Дудкіна Т.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні