ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРА ТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Севастопольська, 4 3, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
05 жовтня 2011 р. 16:33 Справа №2а-10877/11/0170/23
Окружний адміністрат ивний суд Автономної Республ іки Крим у складі головуючої судді Алексєєвої Т.В.,
при секретарі Лапшині В.В.
розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу
за позовом Управління Пенс ійного фонду України в Джанк ойському районі АР Крим
до Відділу державної викон авчої служби Джанкойського м іськрайонного управління юс тиції АР Крим
про визнання незаконною та скасування постанови, визна ння протиправною бездіяльно сті та спонукання до виконан ня певних дій
за участю представників:
від позивача - представни к за довіреністю №144-01-02-05 від 11.01.11 р . ОСОБА_1,
від відповідача - предста вник за довіреністю №109 від 22.09.11 р. ОСОБА_2
Обставини справи: Управлін ня Пенсійного фонду України в Джанкойському районі АР Кр им (далі позивач) звернулось до Окружного адміністратив ного суду АР Крим з позовом до Відділу державної виконавчо ї служби Джанкойського міськ районного управління юстиці ї АР Крим (далі - відповідач) пр о визнання необґрунтованою, неправомірною та скасування постанови виконуючого обов' язки начальника відділу держ авної виконавчої служби Джан койського міськрайонного уп равління юстиції Марченко Д.А. від 15.08.11 р. щодо відмови в з адоволенні скарги Управлінн я Пенсійного фонду України в Джанкойському районі АР Кри м, визнати дії старшого держа вного виконавця Відділу де ржавної виконавчої служби Дж анкойського міськрайонного управління юстиції АР Крим Васецкого В.А. такими, що не відповідають вимогам чинног о законодавства, визнати без діяльність старшого державн ого виконавця Відділу держа вної виконавчої служби Джанк ойського міськрайонного упр авління юстиції АР Крим Вас ецкого В.А. протиправною та зобов' язати керівництво Ві дділу державної виконавчої с лужби Джанкойського міськра йонного управління юстиції А Р Крим застосувати заходи ди сциплінарного впливу у відно шенні старшого державного ви конавця Відділу державної в иконавчої служби Джанкойськ ого міськрайонного управлін ня юстиції АР Крим Васецког о В.А.
Позовні вимоги мотивовані тим, що позивач протиправно н е виконує обов' язки передба чені законом.
У судовому засіданні предс тавник позивача підтримав по зовні вимогу у повному обсяз і.
Представник відповідача в судовому засіданні заперечу вав проти задоволення позовн их вимог, правова позиція від повідача викладена у запереч еннях.
Розглянувши матеріали спр ави, дослідивши надані доказ и, заслухавши пояснення пред ставників сторін суд,
ВСТАНОВИВ:
Відповідачем по спра ві є Відділ державної викона вчої служби Джанкойського мі ськрайонного управління юст иції АР Крим, правовий статус якого визначається Законом України «Про виконавче прова дження» від 21 квітня 1999 року N6 06-XIV і які є суб' єктом владних повноважень.
Статтею 2 зазначеного Закон у передбачено що, примусове в иконання рішень покладаєть ся на державну виконавчу с лужбу, яка входить до систе ми органів Міністерства юсти ції України.
В відділі державної викона вчої служби Джанкойського мі ськрайонного управління юст иції АР Крим на примусовому в иконанні знаходиться сводне виконавче провадження у від ношенні боржника малого кому нального підприємства «Варі ант» до складу якого входять чотири виконавчих проваджен ня щодо стягнення заборгован ості на користь Управління Пенсійного фонду України в Д жанкойському районі АР Крим, а саме:
- на підставі вимоги Ю-740 від 03. 06.11 р. на суму 17938,59 грн., виконавче п ровадження відкрито 05.07.11 р., пос танова щодо об' єднання в св одне виконавче провадження винесена 08.08.11 р.
- на підставі рішення №533 від 09.06.11 р. на суму 2277,04 р. виконавче пр овадження відкрито 01.08.11 р., пос танова щодо об' єднання в зв едене виконавче провадження винесена 08.08.11 р.
- на підставі вимоги Ю-919с від 05.07.11 р. на суму 30671,01 грн., виконавч е провадження відкрито 01.09.11 р., п останова щодо об' єднання в зведене виконавче проваджен ня винесена 08.08.11 р.
- на підставі вимоги Ю-1119с від 04.08.11 р. на суму 3861,27 грн., виконавче провадження відкрито 01.09.11 р., по станова щодо приєднання до з ведене виконавчого провадже ння винесена 08.09.11 р.
15.08.11 р. Постановою виконуючог о обов' язки начальника Від ділу державної виконавчої сл ужби Джанкойського міськрай онного управління юстиції АР Крим Марченко Д.А. відмов лено в задоволенні скарги Уп равління Пенсійного фонду Ук раїни в Джанкойському районі АР Крим на бездіяльність ста ршого державного виконавця В ідділу державної виконавчої служби Джанкойського міськр айонного управління юстиції АР Крим Васецького В.А.
31.08.11 р. Управління Пенсійного фонду України в Джанкойсько му районі АР Крим звернулось до Окружного адміністративн ого суду АР Крим з вимогами що до скасування вказаної поста нови, визнання дій та бездіял ьності старшого державного в иконавця Відділу державної в иконавчої служби Джанкойськ ого міськрайонного управлін ня юстиції АР Крим Васецько го В.А. протиправними, зобов ' язання керівництва Відді лу державної виконавчої служ би Джанкойського міськрайон ного управління юстиції АР К рим застосувати заходи дисци плінарного впливу у відношен ні старшого державного викон авця Відділу державної вико навчої служби Джанкойського міськрайонного управління ю стиції АР Крим Васецкого В. А.
Вивчивши матеріали справи , дослідивши наявні докази, с уд вважає, що позовні вимоги н е підлягають задоволенню у п овному обсязі з наступних пі дстав.
Відповідно до ст. 19 Конститу ції України, органи державно ї влади та органи місцевого с амоврядування зобов' язані діяти лише на підставі, в межа х повноважень та у спосіб, що п ередбачені Конституцією та з аконами України.
Згідно з ч. 1 ст. 2 КАС України з авданням адміністративного судочинства є захист прав, св обод та інтересів фізичних о сіб, прав та інтересів юридич них осіб у сфері публічно-пра вових відносин від порушень з боку органів державної вла ди, органів місцевого самовр ядування, їхніх посадових і с лужбових осіб, інших суб' єк тів при здійсненні ними влад них управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегова них повноважень.
Відповідно до п.1 ч.2 статті 17 К АС України юрисдикція адміні стративних судів поширюєтьс я на спори фізичних чи юридич них осіб із суб' єктом владн их повноважень щодо оскаржен ня його рішень (нормативно-пр авових актів чи правових акт ів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.
Пунктом 7 ч.1 ст.3 КАС України в изначено поняття суб' єктів владних повноважень, до яких належать орган державної вл ади, орган місцевого самовря дування, їхня посадова чи слу жбова особа, інший суб' єкт, я кий здійснює владні управлін ські функції на основі закон одавства, в тому числі на вико нання делегованих повноваже нь.
Пунктом 1 ч.1 ст.3 КАС України в изначено поняття справи адмі ністративної юрисдикції, - пе реданий на вирішення адмініс тративного суду публічно-пра вовий спір, у якому хоча б одні єю зі сторін є орган виконавч ої влади, орган місцевого сам оврядування, їхня посадова ч и службова особа або інший су б'єкт, який здійснює владні уп равлінські функції на основі законодавства, в тому числі н а виконання делегованих повн оважень.
Статтею 1 Закону України «Пр о виконавче провадження» виз начено, що виконавче провадж ення, як завершальна стадія с удового провадження та приму сове виконання рішень інших органів (посадових осіб) - це с укупність дій органів і поса дових осіб, зазначених у цьом у Законі, спрямованих на прим усове виконання рішень судів та інших органів (посадових о сіб), які здійснюються на підс тавах, у спосіб та в межах повн оважень, визначених цим Зако ном, іншими нормативно-право вими актами, виданими відпов ідно до цього Закону та інших законів, а також рішеннями, що відповідно до цього Закону п ідлягають примусовому викон анню.
Положеннями ст. 17 Закону Укр аїни «Про виконавче провадже ння» передбачено, що державн ий виконавець відкриває вико навче провадження на підстав і виконавчих документів, виз начених цим Законом, зокрема підлягають виконанню рішенн я органів державної влади, як що їх виконання за законом по кладено на державну виконавч у службу.
Згідно ст. 25 Закону України « Про збір та облік єдиного вне ску на загальнообов' язкове соціальне страхування» вимо га про сплату недоїмки є вико навчим документом.
Відповідно до приписів ст. 2 5 Закону України «Про виконав че провадження» державний ви конавець зобов'язаний прийня ти до виконання виконавчий д окумент і відкрити виконавче провадження, якщо не закінчи вся строк пред'явлення таког о документа до виконання, він відповідає вимогам, передба ченим цим Законом, і пред'явле ний до виконання до відповід ного органу державної викона вчої служби. Державний викон авець протягом трьох робочих днів з дня надходження до ньо го виконавчого документа вин осить постанову про відкритт я виконавчого провадження.
У постанові державний вико навець вказує про необхідніс ть боржнику самостійно викон ати рішення у строк до семи дн ів з моменту винесення поста нови (у разі виконання рішенн я про примусове виселення бо ржника - у строк до п'ятнадцяти днів) та зазначає, що у разі не надання боржником документа льного підтвердження викона ння рішення буде розпочате п римусове виконання цього ріш ення із стягненням з боржник а виконавчого збору і витрат , пов'язаних з організацією та проведенням виконавчих дій, передбачених цим Законом. За заявою стягувача державний виконавець одночасно з винес енням постанови про відкритт я виконавчого провадження мо же накласти арешт на майно та кошти боржника, про що виноси ться відповідна постанова.
У разі ненадання боржником у строки, встановлені частин ою другою статті 25 цього Закон у для самостійного виконання рішення, документального пі дтвердження повного виконан ня рішення державний виконав ець на наступний день після з акінчення відповідних строк ів розпочинає примусове вико нання рішення (ст. 27 Закону Укр аїни «Про виконавче провадже ння»).
Відповідно до ст. 11 Закону Ук раїни «Про виконавче провадж ення» державний виконавець зобов'язаний вживати передб ачених цим Законом заходів п римусового виконання рішень , неупереджено, своєчасно і в п овному обсязі вчиняти викона вчі дії. Державний виконавец ь:
здійснює заходи, необхідні для своєчасного і в повному о бсязі виконання рішення, заз наченого в документі на прим усове виконання рішення (дал і - виконавчий документ), у спо сіб та в порядку, встановлено му виконавчим документом і ц им Законом; надає сторонам ви конавчого провадження та їх представникам можливість оз найомитися з матеріалами вик онавчого провадження; розгля дає заяви сторін та інших уча сників виконавчого провадже ння і їхні клопотання; заявля є в установленому порядку пр о самовідвід за наявності об ставин, передбачених цим Зак оном; роз'яснює сторонам їхні права і обов'язки. Державний виконавець у процесі здійсн ення виконавчого провадженн я має право: проводити переві рку виконання боржниками ріш ень, що підлягають виконанню відповідно до цього Закону; здійснювати перевірку викон ання юридичними особами всіх форм власності, фізичними ос обами, фізичними особами - під приємцями рішень стосовно пр ацюючих у них боржників; з ме тою захисту інтересів стягув ача одержувати безоплатно ві д органів, установ, організац ій, посадових осіб, сторін та у часників виконавчого провад ження необхідні для проведен ня виконавчих дій пояснення, довідки та іншу інформацію, у тому числі конфіденційну; бе зперешкодно входити до примі щень і сховищ, що належать бор жникам або зайняті ними, пров одити огляд зазначених примі щень і сховищ, у разі необхідн ості примусово відкривати та опечатувати такі приміщення і сховища; накладати арешт н а майно боржника, опечатуват и, вилучати, передавати таке м айно на зберігання та реаліз овувати його в установленому законодавством порядку; нак ладати арешт на кошти та інші цінності боржника, зокрема н а кошти, які перебувають на ра хунках і вкладах у банках, інш их фінансових установах, на р ахунки в цінних паперах, а так ож опечатувати каси, приміще ння і місця зберігання гроше й; за згодою власника викорис товувати приміщення, у тому ч ислі комунальної власності, для тимчасового зберігання в илученого майна, а також тран спортні засоби стягувача або боржника для перевезення ма йна; звертатися до суду, який видав виконавчий документ, і з заявою про роз'яснення ріше ння, про видачу дубліката вик онавчого документа, про вста новлення чи зміну порядку і с пособу виконання, про відстр очку та розстрочку виконання рішення; звертатися до орган у (посадової особи), який видав виконавчий документ, про роз 'яснення змісту документа; зв ертатися до суду з поданням п ро розшук боржника - фізичної особи або дитини чи про поста новлення вмотивованого ріше ння про примусове проникненн я до житла чи іншого володінн я боржника - фізичної або іншо ї особи, в якої перебуває майн о боржника чи майно та кошти, н алежні боржникові від інших осіб, або дитина, стосовно яко ї складено виконавчий докуме нт про її відібрання; виклика ти фізичних осіб, посадових о сіб з приводу виконавчих док ументів, що знаходяться у вик онавчому провадженні, а в раз і неявки боржника без поважн их причин виносити постанову про його привід через органи внутрішніх справ; залучати у встановленому порядку до пр овадження виконавчих дій пон ятих, працівників органів вн утрішніх справ, інших осіб, а т акож експертів, спеціалістів , а для оцінки майна - суб'єктів оціночної діяльності - суб'єк тів господарювання; наклада ти стягнення у вигляді штраф у на фізичних, юридичних та по садових осіб у випадках, пере дбачених законом; застосову вати під час провадження вик онавчих дій відеозапис, фото - і кінозйомку; у процесі вико нання рішень за наявності вм отивованого рішення суду про примусове проникнення до жи тла чи іншого володіння фізи чної особи безперешкодно вхо дити на земельні ділянки, до ж итлових та інших приміщень б оржника - фізичної особи, особ и, у якої знаходиться майно бо ржника чи майно та кошти, нале жні боржникові від інших осі б, проводити в них огляд, у раз і необхідності примусово від кривати їх в установленому п орядку із залученням працівн иків органів внутрішніх спра в, опечатувати такі приміщен ня, арештовувати, опечатуват и та вилучати належне боржни кові майно, яке там перебуває та на яке за законом можливо з вернути стягнення; вимагати від матеріально відповідаль них і посадових осіб боржник ів - юридичних осіб або від бор жників - фізичних осіб наданн я пояснень за фактами невико нання рішень або законних ви мог державного виконавця чи іншого порушення вимог закон одавства про виконавче прова дження; з метою профілактичн ого впливу повідомляти орган ам державної влади, громадсь ким об'єднанням, трудовим кол ективам і громадськості за м ісцем проживання або роботи особи про факти порушення не ю вимог законодавства про ви конавче провадження; у разі у хилення боржника від виконан ня зобов'язань, покладених на нього рішенням, звертатися д о суду за встановленням тимч асового обмеження у праві ви їзду боржника - фізичної особ и або керівника боржника - юри дичної особи за межі України - до виконання зобов'язань за рішенням;
у разі необхідності залуча ти до проведення чи організа ції виконавчих дій суб'єктів господарювання, у тому числі на платній основі, за рахунок авансового внеску стягувача ; здійснювати інші повноваже ння, передбачені цим Законом та іншими законами.
Згідно до ст. 65 Закону Україн и «Про виконавче провадження » державний виконавець зверт ає стягнення на кошти боржни ка - юридичної особи, що перебу вають у банках або інших фіна нсових установах, у порядку, в становленому цим Законом. Ін формацію про наявні у боржни ка рахунки і вклади державни й виконавець отримує в подат кових органах, інших органах державної влади, підприємст вах, установах та організаці ях, які зобов'язані надати йом у інформацію у триденний стр ок, а також за повідомленнями стягувача. Державний викона вець може звернути стягнення на кошти боржника - юридичної особи, що знаходяться на його рахунках, а також на рахунках , відкритих боржником - юридич ною особою через свої філії, п редставництва та інші відокр емлені підрозділи. Не підляг ають стягненню в порядку, вст ановленому цим Законом, кошт и, що перебувають на спеціаль ному рахунку експлуатуючої о рганізації (оператора) відпо відно до Закону України "Про в порядкування питань, пов'яза них із забезпеченням ядерної безпеки". У разі якщо після на кладення державним виконавц ем арешту на кошти боржника - ю ридичної особи у банках чи ін ших фінансових установах бор жник умисно не виконує судов е рішення і відкриває нові ра хунки у банках чи інших фінан сових установах, державний в иконавець надсилає відповід ним правоохоронним органам м атеріали для притягнення вин них осіб до кримінальної від повідальності.
Як вбачається з матеріалів справи, під час здійснення ви конавчого провадження, старш им державним виконавцем Від ділу державної виконавчої сл ужби Джанкойського міськрай онного управління юстиції АР Крим Васецким В.А. викона ні наступні дії: зроблені зап ити і отримані відповіді щод о наявності у боржника рахун ків в банківських установах, нерухомого та рухомого майн а, автотранспорту, накладено арешт на розрахункові рахун ки боржника. Також, 29.08.11 р. з розр ахункових рахунків боржника списані грошові кошті у сумі 4595,59 грн.
Слід зауважити, що станом н а 22.09.11 р. відповідачем повністю погашена заборгованість по рішенню позивача №533 від 09.06.2011 р. на загальну суму 2277,04 та викона вче провадження закінчено по п.8. ч.1. ст. 49 Закону України «Про виконавче провадження», так ож по вимозі Ю-740с від 03.06.11 р. з бор жника на користь позивача ст ягнено 1782,7 грн.
Крім того, відповідно до 30 Закону України «Про виконавч е провадження» державний вик онавець зобов'язаний провест и виконавчі дії з виконання р ішення протягом шести місяці в з дня винесення постанови п ро відкриття виконавчого про вадження, а з виконання рішен ня немайнового характеру - у д вомісячний строк. Строк здій снення виконавчого провадже ння не включає час відкладен ня провадження виконавчих ді й або зупинення виконавчого провадження на період провед ення експертизи чи оцінки ма йна, виготовлення технічної документації на майно, реалі зації майна боржника, час пер ебування виконавчого докуме нта на виконанні в адміністр ації підприємства, установи чи організації, фізичної осо би, фізичної особи - підприємц я, які здійснюють відрахуван ня із заробітної плати (зароб ітку), пенсії та інших доходів боржника. Строк здійснення з веденого виконавчого провад ження обчислюється з моменту приєднання до такого провад ження останнього виконавчог о документа.
Судом встановлено, що остан нє виконавче провадження у в ідношенні боржника МКП «Вар іант» приєднано до складу зв еденого виконавчого провадж ення 08.09.11 р., відтак, слід зробит и висновок, що строк проведен ня виконавчих дій по зведено му виконавчому провадженню у відношенні боржника МКП «Ва ріант» ще не сплив.
За таких обставин суд вважа є, що посадові особи відповід ача діяли цілком законно, в ме жах наданих їм законом повно важень, отже суд не знаходить підстав для задоволення поз овних вимог.
В судовому засіданні 05.10.2011 ро ку оголошено вступну та резо лютивну частину постанови. П останову в повному обсязі ск ладено 06.10.2011 року.
Керуючись ст.ст. 160-163, 167 КАС Укр аїни, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. У задоволенні позовн их вимог відмовити.
Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.
Суддя підпис Алексєєва Т.В.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 05.10.2011 |
Оприлюднено | 12.03.2012 |
Номер документу | 21800101 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Ілюхіна Ганна Павлівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Алексєєва Т.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні