ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
23 січня 2012 р.
Справа №2а-16222/11/0170/3
(13:03) м. Сімферополь
Окружний адміністративний суд АР Крим у складі головуючого судді Шкляр Т.О., при секретарі Желудковій О.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Приватного підприємства Фірми "СТРОЙ-ГАРАНТ"
до Управління Пенсійного фонду України в Кіровському районі АРК
про визнання протиправною та скасування вимоги; визнання протиправним та скасування рішення
за участю представників сторін:
від позивача - ОСОБА_1, дов.,
від відповідача - не з'явився.
Суть справи:
Приватне підприємство "Фірма "СТРОЙ-ГАРАНТ" звернулась до Окружного адміністративного суду АР Крим із адміністративним позовом до Управління Пенсійного фонду України в Кіровському районі АРК про визнання протиправною та скасування вимоги № 286 від 31.10.11 р. про сплату боргу у розмірі 8861,31 грн.; визнання протиправним та скасування рішення № 130 від 09.11.11 р. про застосування штрафних санкцій у розмірі 3987,59 грн.
Ухвалами Окружного адміністративного суду АР Крим від 23.12.11 р. відкрито провадження в адміністративній справі, справу призначено до судового розгляду.
Ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим від 23.01.12 р. позивачу поновлено строк звернення до суду.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на відсутність у відповідача правових підстав для застосування штрафних санкцій з огляду на відсутність недоїмки зі сплати єдиного внеску.
Відповідачем надані письмові заперечення проти позову за тих підстав, що позивачем у відповідному звіті не вказано суму нарахованого єдиного внеску, що є підставою для застосування штрафних санкцій.
У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав, просив позов задовольнити.
Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про час, дату та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином.
Враховуючи вищезазначені обставини, з урахуванням принципу розумності строку розгляду адміністративних справ за ст. 122 КАС України, керуючись ст. 128 КАС України, вивчивши обставини справи, заслухавши представника позивача, дослідивши надані докази та оцінивши їх у сукупності, суд
ВСТАНОВИВ:
Згідно частини 1 статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
Згідно частини 3 статті 6 КАС України суб'єкти владних повноважень мають право звернутися до адміністративного суду у випадках, передбачених Конституцією та законами України.
Відповідно до пункту 5 частини 2 статті 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України.
Відповідно до статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України справа адміністративної юрисдикції – переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до пунктів 1, 3, 4 Положення про Пенсійний фонд України, затвердженого Указом Президента України від 06.04.2011 № 384/2011, Пенсійний фонд України є центральним органом виконавчої влади, основними завданнями якого є, зокрема, керівництво та управління солідарною системою загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, забезпечення збору, ведення обліку надходжень від сплати єдиного внеску, інших коштів відповідно до законодавства та здійснення контролю за їх сплатою; забезпечення додержання підприємствами, установами, організаціями та громадянами актів законодавства про пенсійне забезпечення і законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску; стягнення у передбаченому законодавством порядку своєчасно не нарахованих та/або не сплачених сум єдиного внеску, страхових внесків та інших платежів; застосовування фінансових санкцій, передбачених законом.
Згідно з пунктом 1.1 Положення про управління Пенсійного фонду України в районах, містах і районах у містах, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 30.04.2002 № 8-2, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 21.05.2002 р. за № 442/6730, (далі - Положення про Управління Фонду) управління Пенсійного фонду України у районах, містах і районах у містах є органами Фонду, підвідомчими відповідно головним управлінням Фонду в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, що разом з цими управліннями утворюють систему органів Фонду.
Відповідно до підпункту 3 пункту 2.2 Положення про Управління Пенсійного фонду України в районах, містах і районах у містах, останнє, відповідно до покладених на нього завдань, здійснює реєстрацію та веде облік платників єдиного внеску та збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, забезпечує надходження єдиного внеску, сум фінансових санкцій страхових внесків та інших платежів до Фонду.
Отже, контроль за правильним нарахуванням, своєчасним та повним перерахуванням та надходженням сум єдиного внеску, інших платежів, здійснюється органами Пенсійного фонду.
Відповідно до п. 4 Прикінцевих та перехідних положень Закону України № 2464 у період до перетворення Пенсійного фонду на неприбуткову самоврядну організацію відповідно до пункту 12 розділу XV "Прикінцеві положення" Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" завдання та функції Пенсійного фонду та його територіальних органів щодо збору та ведення обліку єдиного внеску виконують відповідно Пенсійний фонд та головні управління Пенсійного фонду України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, управління Пенсійного фонду України в районах, містах, районах у містах.
Таким чином, Управління Пенсійного фонду в Кіровському районі АР Крим, реалізуючи свої завдання та функції в правовідносинах з фізичними та юридичними особами, виступає як суб'єкт владних повноважень, який здійснює владну компетенцію.
Фірма "Строй-Гарант" (ЄДРПОУ 31179748) зареєстрована Кіровською райдержадміністрацією АР Крим 27.11.2000 р. за адресою місцезнаходження: 97300, АР Крим, Кіровський р-н, смт. Кіровське, вул. Заводська, 9, про що видано свідоцтво про державну реєстрацію серії А00 № 544789 та свідчить довідка статистики.
31.10.11 р. УПФУ в Кіровському р-ні АР Крим здійснено позапланову перевірку Фірми "Строй-Гарант" з питання правильності нарахування, розрахування та сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за період з 30.05.2009 р. по 30.09.2011 р., повноти та своєчасності перерахування авансових платежів у вигляді сум єдиного внеску та інших платежів за період з 30.05.2009 р. по 28.10.11 р., а також достовірності відомостей, наданих до Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування за 2009, 2010 р.р., січень-вересень 2011 р., за результатами якої донараховано суму єдиного внеску за ставкою 38,52% - 8861,31 грн., зменшена сума єдиного внеску за ставкою 8,41% - 49,85 грн., про що складено акт № 37-Ю.
31.10.11 р. УПФУ в Кіровському р-ні АР Крим на адресу Фірми "Строй-Гарант" виставлено вимогу про сплату боргу № Ю-286, а саме недоїмки у розмірі 8861,31 грн.
09.11.11 р. УПФУ в Кіровському р-ні АР Крим на адресу Фірми "Строй-Гарант" винесено рішення № 130 про застосування штрафних санкцій за донарахування територіальним органом Пенсійного фонду або платником своєчасно ненарахованого єдиного внеску, яким на підставі п. 3 ч. 11 ст. 25 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" застосовано штрафні санкції у розмірі 3987,59 грн.
Спеціальним законом, який регулює спірні правовідносини, є Закон України № 2464 від 07.08.2010 р. "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування".
Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 12 Закону України № 2464 Пенсійний фонд відповідно до покладених на нього завдань здійснює контроль за додержанням законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску, правильністю нарахування, обчислення, повнотою і своєчасністю сплати єдиного внеску.
Згідно пункту 1 ч. 2 ст. 6 Закону України № 2464 платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 4 Закону України № 2464 платниками єдиного внеску є роботодавці, а саме підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, зазначеним у витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому - числі, філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.
Відповідно до ч. 8 ст. 9 Закону України № 2464 платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за відповідний базовий звітний період, не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом, яким в даному випадку є календарний місяць.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 7 Закону України № 2464 єдиний внесок нараховується для платників, зазначених у пунктах 1 (крім абзацу сьомого), 2, 3, 6, 7 і 8 частини першої статті 4 цього Закону, - на суму нарахованої заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України "Про оплату праці", та суму винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами.
Відповідно до ч.1, 5 ст. 8 Закону України № 2464 розмір єдиного внеску для кожної категорії платників, визначених цим Законом, та пропорції його розподілу за видами загальнообов'язкового державного соціального страхування встановлюються з урахуванням того, що вони повинні забезпечувати застрахованим особам страхові виплати і соціальні послуги, передбачені законодавством про загальнообов'язкове державне соціальне страхування; фінансування заходів, спрямованих на профілактику страхових випадків; створення резерву коштів для забезпечення страхових виплат та надання соціальних послуг застрахованим особам; покриття адміністративних витрат із забезпечення функціонування системи загальнообов'язкового державного соціального страхування.
Єдиний внесок для платників, зазначених у пункті 1 (крім абзацу сьомого) частини першої статті 4 цього Закону, встановлюється у відсотках до визначеної абзацом першим пункту 1 частини першої статті 7 цього Закону бази нарахування єдиного внеску (за винятком винагороди за цивільно-правовими договорами) відповідно до класів професійного ризику виробництва, до яких віднесено платників єдиного внеску, з урахуванням видів їх економічної діяльності, зокрема за класом професійного ризику виробництва 52 розмір єдиного внеску дорівнює 38,52 %.
Відповідно до ч. 2 ст. 9 Закону України № 2464 обчислення єдиного внеску здійснюється на підставі бухгалтерських та інших документів, відповідно до яких провадиться нарахування (обчислення) або які підтверджують нарахування (обчислення) виплат (доходу), на які відповідно до цього Закону нараховується єдиний внесок.
Відповідно до ч.3 ст. 9 Закону України № 2464 обчислення єдиного внеску територіальними органами Пенсійного фонду у випадках, передбачених цим Законом, здійснюється на підставі актів перевірки правильності нарахування та сплати єдиного внеску, звітності, що подається платниками до територіальних органів Пенсійного фонду, бухгалтерських та інших документів, що підтверджують суми виплат (доходу), на суми яких (якого) відповідно до цього Закону нараховується єдиний внесок.
Так, згідно з п.2.5.1 акту перевірки встановлено заниження єдиного внеску за ставкою 38,52% на суму 8861,31 грн. (23004,44 грн. * 38,52%) з причини невідображення суми єдиного внеску у графі 3.1, 3.1.1 у звіті за січень 2011 року; завищення за ставкою 8,41% на суму 49,85 грн. з причини застосування пільгової ставки інваліду ОСОБА_2 без надання їм довідки МСЕК, що призвело до відхилення при заповненні рядка 3, 3.1, 3.1.1, 3.1.4 у звітах про суми нарахованої заробітної плати застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до органів ПФУ за січень 2011 року в порушення ст. 7-9 Закону України № 2464.
Відповідно до п. 3) ч. 11 ст. 25 Закону України № 2464 за донарахування територіальним органом Пенсійного фонду або платником своєчасно не нарахованого єдиного внеску накладається штраф у розмірі 5 відсотків зазначеної суми за кожний повний або неповний базовий звітний період, за який донараховано таку суму, але не більш як 50 відсотків суми донарахованого єдиного внеску.
З матеріалів справи вбачається, що Фірмою "Строй-Гарант" до УПФУ в Кіровському р-ні АР Крим подано звіт про суми нарахованої заробітної плати застрахованих осіб та сум єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за січень 2011 року, згідно з яким нараховано єдиного внеску на суми заробітної плати у загальному розмірі 8682,81 грн., з яких на суми заробітної плати, нарахованої відповідно до класу професійного ризику виробництва (36,76%-49,7%) - 8632,96 грн., на суми заробітної плати працюючим інвалідам (8,41%) - 49,85 грн., про отримання якого в матеріалах справи наявна розписка відповідача від 16.02.11 р. за № 233.
Тобто з вказаного звіту чітко вбачається, що позивачем при заповненні рядка 3, 3.1, 3.1.1 нараховано та відображено суму єдиного внеску за ставкою 38,52 % у розмірі 8632,96 грн.
В матеріалах справи наявна головна бухгалтерська книга позивача, зокрема по копії рахунку 651 "Розрахунки по пенсійному забезпеченню", з якої вбачається, що у січні 2011 року позивачем нарахована заробітна плата працівникам підприємства у розмірі 23004,44 грн., на яку нарахований та сплачений єдиний внесок у розмірі 38,52% в сумі 8682,81 грн., на підтвердження чого свідчить копія платіжного доручення № 12 від 07.02.11 р., а також копія нарахування заробітної плати за січень 2011 року у розмірі 38,52%.
Отже матеріалами справи підтверджується відсутність встановленого відповідачем порушення з боку позивача положень законодавства про єдиний внесок, а відповідно – спростовується наявність недоїмки з нарахування єдиного внеску у розмірі 38,52%.
Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідачем не надано доказів правомірності виставлення на адресу Фірми «Строй-Гарант» вимоги про сплату заборгованості у розмірі 8861,31 грн. та застосування штрафних санкцій у зв'язку з невідображенням позивачем суми єдиного внеску за ставкою 38,52%.
Позовні вимоги підлягають задоволенню.
Відповідно до ч. 1 ст. 94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).
У судовому засіданні 23.01.12 р. проголошено вступну та резолютивну частини постанови. У повному обсязі постанову складено 27.01.12 р.
Керуючись ст.ст. 94, 158, 160- 163, 167 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Визнати протиправною та скасувати вимогу Управління Пенсійного фонду України в Кіровському районі АР Крим № 286 від 31.10.2011 р.
2. Визнати протиправним та скасувати рішення Управління Пенсійного фонду України в Кіровському районі АР Крим № 130 від 09.11.11 р.
3. Стягнути з Державного бюджету України на користь Приватного підприємства Фірми «Строй-Гарант» 30,12 грн. судових витрат.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Шкляр Т.О.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 23.01.2012 |
Оприлюднено | 19.03.2012 |
Номер документу | 21889805 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Дугаренко Ольга Володимирівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Шкляр Т.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні